Potten-onvriendelijke opmerkingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:49 schreef Het_hupt het volgende:
Als het in het voordeel van't kind is, zou ik zeggen: Gaan met die banaan

kom vriendje, doe eens liefquote:

Je denkt nog niet markttechniSCH genoeg, schat. Meer lesbiennes betekent minder mannen die een geschikte eega kunnen vinden, en dat betekent weer meer aanbod voor jou.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:14 schreef SCH het volgende:
Ik ben tegen lesbiennes.

Le temps detruit tout, Harry.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:05 schreef Aoristus het volgende:
echt alles moet kapot gemaakt worden he?

alles van waarde is weerloos.. (Lucebert)quote:

More is less.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Je denkt nog niet markttechniSCH genoeg, schat. Meer lesbiennes betekent minder mannen die een geschikte eega kunnen vinden, en dat betekent weer meer aanbod voor jou.

Dat zullen de ouders leuk vinden. Ook buitenlandse ouders/kinderen hoeven dus niet meer te verwachten dat de adoptiekinderen in een Westers modelgezin terechtkomen.quote:Ook maakt de wet adoptie van kinderen uit het buitenland door homoparen mogelijk.

Het belangrijkste doel van versoepeling van die adoptieregeling is voornamelijk voor het adopteren van het kind van de eigen partner, niet van een 'vreemd' kind.quote:Op zondag 17 augustus 2008 00:01 schreef Picchia het volgende:
Andermans kind in zo'n mislukt homo-gezin plaatsen is echter geheel andere koek. Dat is eerder wat ik, zoals Sigme het verwoordde, "een ideologisch geinspireerde administratieve werkelijkheid, ten koste van de echte werkelijkheid en kinderen" zou noemen. Daarom is het ook vreemd dat de adoptie regeling sneller omgevormd werd dan deze logischere regeling.
Ik vind dat een kind alleen ter adoptie zou moeten staan als *alles* beter is dan de huidige situatie. Noodgevallen dus. Een aardige positieverbetering of een kostenbesparing vallen daar bij mij niet onder. Dat buitenlandse ouders minder kinderen ter adoptie zouden aanbieden lijkt me gunstig - voor de kinderen in kwestie.quote:[..]
Dat zullen de ouders leuk vinden. Ook buitenlandse ouders/kinderen hoeven dus niet meer te verwachten dat de adoptiekinderen in een Westers modelgezin terechtkomen.

Tja, bij een eigen kind hebben het kind en de maatschappij (dmv juridisch ouderschap) het maar te accepteren wie de ouders zijn. En de partner van de biologische moeder. Het niet toezeggen van het ouderschap maakt de situatie alleen maar onstabieler in mijn ogen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 08:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Het belangrijkste doel van versoepeling van die adoptieregeling is voornamelijk voor het adopteren van het kind van de eigen partner, niet van een 'vreemd' kind.
[..]
Vanuit dat uitgangspunt (adoptie slechts bij probleemgevallen) heb je al snel een verbetering te pakken. Ook wanneer je adoptiekinderen in mindere gezinnen zou plaatsen. Maar ik zie liever dat het kind er een grote stap op vooruit gaat dan een kleine. Daarom wordt er toch nog gecontroleerd of de kwaliteit van het gastgezin gewaarborgd kan worden op verschillende vlakken.quote:Ik vind dat een kind alleen ter adoptie zou moeten staan als *alles* beter is dan de huidige situatie. Noodgevallen dus. Een aardige positieverbetering of een kostenbesparing vallen daar bij mij niet onder.
Mindere adoptieouders kiezen om zodoende buitenlandse ouders af te schrikken lijkt me niet echt een goed middel om nodeloze adopties te bestrijden. Ik weet niet of er daadwerkelijk minder adopties gaan plaatsvinden als we dreigen om de kinderen te plaatsen in homogezinnen.quote:Dat buitenlandse ouders minder kinderen ter adoptie zouden aanbieden lijkt me gunstig - voor de kinderen in kwestie.

Er is wel wat onderzoek, maar eigenlijk lijkt de voornaamste conclusie dat homo- of heterosexualiteit van de opvoeders niet echt een relevante factor is.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Of is dat -wetenschappelijk- onderzocht?
bronquote:Children of Lesbian and Gay Parents
Does parental sexual orientation affect child development, and if so, how? Studies using convenience samples, studies using samples drawn from known populations, and studies based on samples that are representative of larger populations all converge on similar conclusions. More than two decades of research has failed to reveal important differences in the adjustment or development of children or adolescents reared by same-sex couples compared to those reared by other-sex couples. Results of the research suggest that qualities of family relationships are more tightly linked with child outcomes than is parental sexual orientation.
bronquote:Technical Report: Coparent or Second-Parent Adoption by Same-Sex Parents
A growing body of scientific literature demonstrates that children who grow up with 1 or 2 gay and/or lesbian parents fare as well in emotional, cognitive, social, and sexual functioning as do children whose parents are heterosexual. Children’s optimal development seems to be influenced more by the nature of the relationships and interactions within the family unit than by the particular structural form it takes.
bronquote:Outcomes for children with lesbian or gay parents. A review of studies from 1978 to 2000
Twenty–three empirical studies published between 1978 and 2000 on nonclinical children raised by lesbian mothers or gay fathers were reviewed (one Belgian/Dutch, one Danish, three British, and 18 North American). Twenty reported on offspring of lesbian mothers, and three on offspring of gay fathers. The studies encompassed a total of 615 offspring (age range 1.5–44 years) of lesbian mothers or gay fathers and 387 controls, who were assessed by psychological tests, questionnaires or interviews. Seven types of outcomes were found to be typical: emotional functioning, sexual preference, stigmatization, gender role behavior, behavioral adjustment, gender identity, and cognitive functioning. Children raised by lesbian mothers or gay fathers did not systematically differ from other children on any of the outcomes. The studies indicate that children raised by lesbian women do not experience adverse outcomes compared with other children. The same holds for children raised by gay men, but more studies should be done.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |