abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60774457
Face it, bijna elk kind zit ( met een stoornis of niet ) aan de medicatie. steeds meer ouders laten hun kind in ontwetenheid achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. maar het is zeker niet alleen van Vandaag de dag de psychiatrie heeft ook een hele zwarte geschiedenis die het daglicht niet verdragen kan. en veel mensen zeggen dan: ja maar er is veel veranderd nu. FOUT de psychiatrie pleegt nog steeds ernstige misdaden kinderen worden gedrogeerd, gehersenspoeld en mishandeld psychisch en Lichamelijk. NOG STEEDS worden kinderen waarvan het niet duidelijk is of ze een stoornis hebben Gevangengezet in een gesloten inrichting. en elektroshocks zijn voor de psychiatrie nog steeds de normaalste gang van zaken. er worden diagonoses gesteld op basis van niets anders dan vermoedens. Als een kind een jaar of 5 is kan al een diagose gesteld worden waaraan ze de rest van hun leven aan vast kunnen zitten. want we lopen werkelijk gevaar en ze noemen het hulp. word wakker mensen het gaat niet goed zo bescherm uw kind en laat het niet achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. ik hoop dat jullie de ernst van de zaak zien of tenmiste gaan zien. want er moet een einde komen aan de psychiatrie voor het welzijn van de mensheid. ik hoop dat we hier op een volwassen wijze over kunnen discusseren hier nog een paar links:

http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/index.htm
http://www.antipsychiatrie.nl/
http://www.pseudowetenschap.nl/index.htm
http://antipsychiatrie.startpagina.nl/
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:25:14 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60774515

Zullen vast wel kwakzalvers tussen zitten maar jij doet net of de wereld vergaat.

+ alinea's enzo...
pi_60774528
Kuttopic in de maak!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_60774560
En wat nou als er geen psychiatrie was?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:28:35 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60774630
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60774643
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
pi_60774719
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Chiwakka het volgende:
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?

Die doen dat nog wel
pi_60774851
Het jammere is dat tegenwoordig iedereen iets mankeert
kids hebben allemaal dyslexie, dyscalculie of zijn oversext omdat ze stiekem bij elkaar voelen

overal moet een oorzaak voor worden gezocht.
Narf!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:35:05 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60774874
Gaat de ts ook mee beppen?
pi_60774963
Waar is sciencejapan eigenlijk?

Electroconvulsie kan een effectieve therapie zijn bij zware depressie en wordt daarvoor nog gebruikt.

Meer ontopic: in de academische boekengids stond een interessant stuk over genetica en psychiatrie.
http://www.academischeboekengids.nl/abg/do.php?a=show_visitor_artikel&id=740
Het komt erop neer dat het huidige classificatiesysteem best eens niet de juiste kan zijn, omdat qua genetica er aanwijzingen voor andere indelingen liggen. Dat zou weleens waar kunnen zijn, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:44:38 #12
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60775210
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:23 schreef Ascension het volgende:
Face it, bijna elk kind zit ( met een stoornis of niet ) aan de medicatie. steeds meer ouders laten hun kind in ontwetenheid achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. maar het is zeker niet alleen van Vandaag de dag de psychiatrie heeft ook een hele zwarte geschiedenis die het daglicht niet verdragen kan. en veel mensen zeggen dan: ja maar er is veel veranderd nu. FOUT de psychiatrie pleegt nog steeds ernstige misdaden kinderen worden gedrogeerd, gehersenspoeld en mishandeld psychisch en Lichamelijk. NOG STEEDS worden kinderen waarvan het niet duidelijk is of ze een stoornis hebben Gevangengezet in een gesloten inrichting. en elektroshocks zijn voor de psychiatrie nog steeds de normaalste gang van zaken. er worden diagonoses gesteld op basis van niets anders dan vermoedens. Als een kind een jaar of 5 is kan al een diagose gesteld worden waaraan ze de rest van hun leven aan vast kunnen zitten. want we lopen werkelijk gevaar en ze noemen het hulp. word wakker mensen het gaat niet goed zo bescherm uw kind en laat het niet achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. ik hoop dat jullie de ernst van de zaak zien of tenmiste gaan zien. want er moet een einde komen aan de psychiatrie voor het welzijn van de mensheid. ik hoop dat we hier op een volwassen wijze over kunnen discusseren hier nog een paar links:

http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/index.htm
http://www.antipsychiatrie.nl/
http://www.pseudowetenschap.nl/index.htm
http://antipsychiatrie.startpagina.nl/
Onzin
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:24:49 #13
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_60778984
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Onzin
vlijmscherpe analyse..hulde!!
Huig
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:27:09 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60779045
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:30 schreef N.icka het volgende:

[..]

Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?

Die doen dat nog wel
UMC Utrecht, specifiek het psychiatrisch ziekenhuis; Prof. Kahn doet het nog en het heeft bewezen effecten in specifieke gevallen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:15:54 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60784597
Ja natuurlijk, alle psychiators zijn evil minds en alles ziektes kunnen zoals gewoonlijk worden opgelost met een besje hier en daar.
pi_60784766
Negatieve meningen over de psychologie en psychiatrie lijken me meer wat voor R&P dan voor BNW.

Ik ben het er mee eens dat sommige psychologen of psychiaters zelf broodnodig in therapie zouden moeten, maar er zitten ook zeer goede tussen; ik wil niet weten hoe het met sommige mensen zou aflopen als er geen psychologie of psychiatrie zou bestaan.

Echter: alles met mate. Het moet niet zo zijn dat een kind dat soms een beetje druk is meteen het labeltje "ADHD" opgeplakt krijgt en de rest van z'n leven volgepompt wordt met Ritalin.
Patiënten die in spiritualiteit geloven? Waanbeelden! Aan de antipsychotica! (Gebeurt echt bij sommigen!)
Je vult het vragenlijstje zo in dat het grafiekje dat er uit komt er anders uitziet dan ze gewend zijn? Dan heb je gelogen met het invullen met de vragen, want als je bij vraag 10 invult dat je bij die situatie op manier A reageert, dan kun je bij vraag 22 onmogelijk invullen dat je op die andere situatie op manier C reageert, "want zo steken mensen niet in elkaar!"

Er zitten inderdaad kwakzalvers tussen, maar nogmaals: het is maar goed dat deze tak van de medische wereld bestaat. Je moet alleen zeer kritisch zijn of degene die je voor je hebt wel bij je past. Voel je je veilig bij die persoon en kun je accepteren wat hij/zij zegt? Kun je als volwassen vent met een IQ van 120 die enorm veel over het leven filosofeert je ei wel kwijt bij een grietje van 21 die stage loopt voor haar opleiding psychologie, of is het beter een meer volwassen persoon te vragen?

Blijf kritisch! En zeker als ouder of partner van iemand die ergens intern gaat zitten in de psychiatrie, waar de OP volgens mij vooral om gaat.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:25:15 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60785587
quote:
Oh meerdere nog hoor, bijvoorbeeld:

http://www.lumc.nl/patfol(...)psychiatrie/ect.html

Verder vind ik dat je zelf altijd kritisch moet blijven voordat je naar een psycholoog stapt.. dan kom je eenmaal in een mallemolen terecht, en voor je het weet krijg je medicijnen en een label opgeplakt.

Kinderen zijn bijvoorbeeld druk, met name als ze niet genoeg te doen hebben waarin ze hun energie kwijt kunnen. Dat is geen ADHD, neem je kind gewoon wat vaker mee naar de speeltuin of laat het ravotten met andere kinderen.
Pubers zijn dwars, halen streken uit en zitten in de knoop met hunzelf, nee stempel er niet meteen suicidaal op. En ga zo maar door.
The truth was in here.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:41:04 #18
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60785910
Probleem met de mens is dat ze vaak handelt uit het verkeerde standpunt.
Om iemand met een psychische aandoening te kunnen helpen zul je toch echt op een lijn moeten zitten met de patietent.

Sowieso moet je een breed begrip hebben, en kunnen spelen met je emoties om te kunnen begrijpen waar het precies om gaat.

Zolang je dat niet kan, zul je niet begrijpen hoe en waarom iemand zo denkt, en dan ga je al snel de kant op van medicijnen en andere kwakzalverij.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_60786881
Psychologie is nog volop in ontwikkeling imo, dat wil niet zeggen dat het perse een gevaar is. De systematische benadering (DSM e.d.) van de menselijke geest is te statisch, waardoor men snel geneigd is om patienten in hokjes te stoppen.
pi_60787325
Helemaal eens met Ticker en Nee!
(Alleen weet ik niet wat DSM is )
pi_60791313
DSM is een handboek die psychiaters helpt een diagNONSENS aan een arm kind of volwassenen te geven. jullie zouden het eens moeten lezen. echt elk soort gedrag wordt beschouwd als een ziekte zoals: in je bed plassen, ruzie met je moeder maken. je kan het zo gek niet bedenken of het staat erin. AFSHAFFEN DUS ! en mensen als jullie willen mee discusseren over de psychiatrie leer dan eerst de geschiedenis want je kan niet mee discusseren over een onderwerp als je de geschiedenis er niet van weet. nee als je, je echt verdiept hebt in de psychiatrie Dan kan je onmogelijk ontkennen dat het gevaarlijk en slecht is. want in al die jaren dat de psychiatrie bestaat heeft het werkelijk nog helemaal NIKS bewezen en heeft het tot op de dag van vandaag NIEMAND genezen. en als je psychische problemen hebt is een psychiater wel de laatste persoon op aarde waar je moet zijn. en medicijnen zijn wel het laaste wat je moet gebruiken als je psychische klachten heb want die maken het alleen maar erger. en ja de wereld zou er serious een stuk beter uitzien als de psychiatrie nooit heeft bestaan. nu zal je waarschijnlijk denken: ja maar die geestezieken moeten toch geholpen worden ? ja maar psychiatrie is voor niemand het antwoord dus ook niet voor geestezieken. dus er moeten meer hulpverleners komen die lostaan van de psychiatrie. maar daarmee zijn we nog niet veilig eigelijk want de intenties van hulpverleners zijn niet altijd goed. in deze wereld kan je simpelweg niemand vertrouwen en we lopen altijd wel een vorm van gevaar daar kunnen we simpelweg niet aan ontkomen. maar het is de bedoeling dat we alerter worden en meer en beter gaan opletten met wie we zaken doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ascension op 13-08-2008 12:53:52 ]
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:52:17 #22
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60791678
Jij doet net alsof de patienten het allemaal wel best vinden maar de buitenwereld een probleem heeft met hun afwijkende gedrag. Volgens mij heb je nog nooit iemand in je omgeving meegemaakt met een ernstige psychiatrische aandoening anders zou je dit niet zeggen.
Met een beetje gesprekstherapie help je iemand met schizofrenie en psychoses echt niet. Met onderdrukkende medicatie wel.
Tuurlijk lost dat het niet bij de kern op en is het geen abolute oplossing. Maar het is het enige wat er is tot nu toe en het zorgt ervoor dat mensen niet in doodsangsten zitten in psychoses, zichzelf en anderen niets aandoen en een relatief normaal leven kunnen leiden.
pi_60791724
Ik krijg zeer sterk het idee dat jij een aantal negatieve ervaringen heb gehad met psychiatrie, klopt dat?

Daarnaast lekt er ook uit je tekst door dat je nogal wantrouwend tot misschien zelf paranoide ben ingesteld met statements als dat je niemand kan vertrouwen.

Daarnaast zeg je dat er nog nooit iemand is geholpen door psychiatrie, ik heb in mijn familie iemand die er wel degelijk door geholpen is. Of is die persoon volgens jou stiekem nog steeds erg zien en laat het aan niemand merken ofzo?
pi_60791939
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:42 schreef Ascension het volgende:
DSM is een handboek die psychiaters helpt een diagNONSENS aan een arm kind of volwassenen te geven. jullie zouden het eens moeten lezen. echt elk soort gedrag wordt beschouwd als een ziekte zoals: in je bed plassen, ruzie met je moeder maken. je kan het zo gek niet bedenken of het staat erin. AFSHAFFEN DUS ! en mensen als jullie willen mee discusseren over de psychiatrie leer dan eerst de geschiedenis want je kan niet mee discusseren over een onderwerp als je de geschiedenis er niet van weet. nee als je, je echt verdiept hebt in de psychiatrie Dan kan je onmogelijk ontkennen dat het gevaarlijk en slecht is. want in al die jaren dat de psychiatrie bestaat heeft het werkelijk nog helemaal NIKS bewezen en heeft het tot op de dag van vandaag NIEMAND genezen. en als je psychische problemen hebt is een psychiater wel de laatste persoon op aarde waar je moet zijn. en medicijnen zijn wel het laaste wat je moet gebruiken als je psychische klachten heb want die maken het alleen maar erger. en ja de wereld zou er serious een stuk beter uitzien als de psychiatrie nooit heeft bestaan. nu zal je waarschijnlijk denken: ja maar die geestezieken moeten toch geholpen worden ? ja maar psychiatrie is voor niemand het antwoord dus ook niet voor geestezieken. dus er moeten meer hulpverleners komen die lostaan van de psychiatrie. maar daarmee zijn we nog niet veilig eigelijk want de intenties van hulpverleners zijn niet altijd goed. in deze wereld kan je simpelweg niemand vertrouwen en we lopen altijd wel een vorm van gevaar daar kunnen we simpelweg niet aan ontkomen. maar het is de bedoeling dat we alerter worden en meer en beter gaan opletten met wie we zaken doen.
1) Werk met alinea's en hoofdletters; de volgende keer wordt je post verwijderd en krijg je 'm in een PM terug (als je box actief is) zodat je 'm kunt aanpassen zodat mensen het normaal kunnen lezen.
2) Het is bullshit te eisen dat mensen zich in de geschiedenis van de psychiatrie MOETEN verdiepen voor ze aan deze discussie mee mogen doen.
3) Ik denk dat je een KLEIN beetje doordraaft!
pi_60791976
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:52 schreef Vandaag... het volgende:
Jij doet net alsof de patienten het allemaal wel best vinden maar de buitenwereld een probleem heeft met hun afwijkende gedrag. Volgens mij heb je nog nooit iemand in je omgeving meegemaakt met een ernstige psychiatrische aandoening anders zou je dit niet zeggen.
Met een beetje gesprekstherapie help je iemand met schizofrenie en psychoses echt niet. Met onderdrukkende medicatie wel.
Tuurlijk lost dat het niet bij de kern op en is het geen abolute oplossing. Maar het is het enige wat er is tot nu toe en het zorgt ervoor dat mensen niet in doodsangsten zitten in psychoses, zichzelf en anderen niets aandoen en een relatief normaal leven kunnen leiden.
Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.
pi_60792018
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:00 schreef Ascension het volgende:

[..]

Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.
Deze zie ik nog ff door de vingers omdat ik mijn post aan het editen was.

Alinea's en hoofdletters, anders wordt je post verwijderd.
pi_60792281
quote:

- Op wat voor manier zouden mensen of ouders van kinderen met ADHD dan geholpen moeten worden volgens jou?
- de meeste psychiatrische patiënten zijn vrijwillig opgenomen en mogen ook weg als ze dat echt willen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:35:29 #28
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60793100
quote:

[..]

Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord.
Wat dan? Auditing?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:48:23 #29
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60793447
Beste TS, je posts geven blijk van een groot gebrek aan kennis van de psychiatrie/psychologie en ik ga daarom ook niet inhoudelijk op je punt in.

Wat is er mis met een beroepsgroep die aan mensen die een fysieke afwijking in hun hersenen hebben een behandeling en medicatie verstrekt die aan hen de mogelijkheid geeft om hiermee te kunnen omgaan?

En daarnaast ben ik ook benieuwd waar deze opmerkingen vandaan komen: het is duidelijk dat je zelf slechte ervaringen hebt gehad met deze beroepsgroep. Meestal is dat geen goed begin van een discussie.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:49:39 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60793469
tvp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60795274
Edited by ToT: leer maar eerst eens leesbaar te typen!
Je was gewaarschuwd. je hebt een PM. Als je de tekst leesbaar hebt gemaakt, kun je het naar mij terug sturen zodat ik het hier weer kan plaatsen. Volgens mij kun je het niet zelf meer terugplaatsen na een edit.

[ Bericht 56% gewijzigd door ToT op 13-08-2008 15:24:27 ]
pi_60795606
Het is een nare vicieuze cirkel dat de mensen die goed psychiatrische hulp kunnen gebruiken, er zo wantrouwend naartoe kunnen zijn.
pi_60800721
Om het op "Brave New World" te houden:

Een interessant boek over de geschiedenis van de psychiatrie (of eigenlijk de geschiedenis van het begrip "waanzin") is L'Histoire de la Folie van Michel Foucault. Daarin probeert hij aannemelijk te maken dat de psychiatrie in feite een vorm van gezagshandhaving is, vergelijkbaar met bv. de politie of het gerecht. (Het is ook geen toeval dat er gerechtspsychiaters zijn die moeten oordelen of iemand toerekeningsvatbaar is of niet bij een misdrijf, daar zie je die twee dingen mooi samenvallen).

Nu heb ik zelf een psychiater én een psycholoog in de familie, en ik moet zeggen dat bepaalde aandoeningen wel degelijk door middel van geneesmiddelen tot op zekere hoogte te verhelpen zijn (bv. fobieën of dwangmatig gedrag, ook anti-depressiva werken in veruit de meeste gevallen, denk ik).

Het probleem is echter dat de DSM een aantal criteria per aandoening opsomt waar aan voldaan moet worden voor je bij een persoon een bepaalde diagnose stelt. Maar vele van die criteria zijn helaas volstrekt subjectief! Zo is het dus in vele gevallen perfect mogelijk dat twee psychiaters je in twee totaal verschillende hokjes steken. Als je als psychiater dan ook nog macht hebt (bv. je werkt voor het gerecht), dan kan dat funest zijn...

Als je kijkt naar totalitaire staten uit de tijd van het communisme of het nazisme, dan zie je dus ook dat de psychiatrie en psychiatrische inrichtingen al snel gebruikt werden om politieke dissidenten "uit te schakelen". Het is dus de boodschap om steeds op de hoede te blijven voor dat soort van praktijken.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:15:01 #34
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60800792
zolang je geen gevaar bent voor je omgeving heb je nog altijd zelfbeschikkingsrecht en kan je medicatie gewoon weigeren. Juist om te voorkomen dat om politieke redenen mensen dit zelfbeschikkingsrecht wordt afgenomen komt de rechter er aan te pas om dit te beoordelen. Scheiding recht en staat jeweets
pi_60800906
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:15 schreef Vandaag... het volgende:
zolang je geen gevaar bent voor je omgeving heb je nog altijd zelfbeschikkingsrecht en kan je medicatie gewoon weigeren. Juist om te voorkomen dat om politieke redenen mensen dit zelfbeschikkingsrecht wordt afgenomen komt de rechter er aan te pas om dit te beoordelen. Scheiding recht en staat jeweets
Ik heb nog nooit van een rechter gehoord die het oordeel van een gerechtspsychiater naast zich neer legt...dat is immers zijn vakgebied niet.
pi_60815244
Ik heb hier even wat links gevonden die het wel waard zijn om te checken:

Waarheid over de Psychologie:
http://video.google.nl/videoplay?docid=3106088586845232292&ei=KXCjSNqZCIKQjQLzv7XDBQ&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie achter de Holocaust:
http://video.google.nl/videoplay?docid=9049031749536123537&ei=UnCjSMLyF5XiiQKgqfjIDw&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie is fraude:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8058160857846500132&ei=HEajSJ-fBpKuiwLprfDLDw&hl=nl

Psychiatrie Onthuld:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5551775290701777633&ei=h3CjSPL5B5PyjgLBs4C_Dw&vt=lf&hl=nl

Hoogleraar Psychologie spreekt:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8728299928355150895&ei=AXGjSJreHIWSiwL506jcCQ&q=psychiatrie&hl=nl

Morgen zal ik waarschijnlijk nog wat links zoeken maar dit was het voor nu. en als je nog steeds niet wil geloven dat de Psychiatrie een zeer extreem gevaarlijke bedreiging vormt voor de mensheid dan houd je, jezelf heel erg voor de gek. echt mensen de psychiatrie moet gestopt worden ik meen het
pi_60816723
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:58 schreef Ascension het volgende:
Ik heb hier even wat links gevonden die het wel waard zijn om te checken:

Waarheid over de Psychologie:
http://video.google.nl/videoplay?docid=3106088586845232292&ei=KXCjSNqZCIKQjQLzv7XDBQ&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie achter de Holocaust:
http://video.google.nl/videoplay?docid=9049031749536123537&ei=UnCjSMLyF5XiiQKgqfjIDw&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie is fraude:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8058160857846500132&ei=HEajSJ-fBpKuiwLprfDLDw&hl=nl

Psychiatrie Onthuld:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5551775290701777633&ei=h3CjSPL5B5PyjgLBs4C_Dw&vt=lf&hl=nl

Hoogleraar Psychologie spreekt:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8728299928355150895&ei=AXGjSJreHIWSiwL506jcCQ&q=psychiatrie&hl=nl

Morgen zal ik waarschijnlijk nog wat links zoeken maar dit was het voor nu. en als je nog steeds niet wil geloven dat de Psychiatrie een zeer extreem gevaarlijke bedreiging vormt voor de mensheid dan houd je, jezelf heel erg voor de gek. echt mensen de psychiatrie moet gestopt worden ik meen het
Je moet wel erg wanhopig of ernstig ontoerekeningsvatbaar als je je vol overgelaten laat leiden door zo`n arts. Wat dat betreft zijn het er maar een enkeling, wat mij daadwerkelijk interseert zijn dingen wat haast binnen elke mens afspeelt.
Gek genoeg blijkt echt elke mens geconfronteert te worden met een aantal basis situaties, en afhankelijk hoe hij daar op reageert word er een fundament gelegt waarna je stap voor stap verder gaat wat uiteindelijk je persoonlijkheid vormt. Zo gezien zijn we inderdaad allemaal hetzelfde ongeacht cultuur en afkomst en dat zie je terug bij kinderen omdat ze haast allemaal hetzelfde doen of willen.

De islamitische profeet Muhammed (s.a.s.) heeft hierop een haast briljant te noemen formule bedacht en dat formule word nog gehanteert in sommige landen onder sommige volkeren. Het zit hem letterlijk in het hart van een mens waarover wetenschappers nog steeds voor een raadsel staan om hoe dat ding nou precies werkt. Vroeger werd het niet meer gezien als een groot spier, met een centraal functie. Dat is dus niet zo.
Natuurlijk spelen de hersenen ook een cruciale rol maar echt alles begint in het hart.

Omdat elk profeet perfect is en ze niet vaak langs komen is het vergaren en bewaren van informatie onder elke godsdienst haast een strijd tegen de dood. Elk volk heeft haast een profeet gekent maar het is niet elk volk gelukt informatie boven water te houden wat essentieel is om ook de logica erachter door te geven wat weer broodnodig is voor survival.

De reden waarom ik dit zeg is, als je de westerse samenlevingen zou moeten onderzoeken naar ziekten, je een schrikbarend toename ziet met name in de afgelopen 50 jaar. Bestaande ziektes muteren en worden vaak sterker maar de bestaande antistoffen kunnen de prullebak in want het werkt logischerwijs niet meer.
Daarnaast heb je ook een vage toename aan nieuwe onbekende of onverklaarbare ziektes.
Als je de tweede en derde wereld landen onderzoekt merk je natuurlijk dat daar die zelfde ziektes ook beginnen op te komen.

Mijn vraag is in hoeverre er een relatie gelegt kan worden tussen een ziekte en verkeerd (lees:ongezond) bezig zijn.
Een tweede vraag zou eventueel zijn waar het westerse wereld dan zo zeer de fout in is gegaan wat tot deze explosie heeft geleid.

Mijn stelling luid dat afvallige mensen (lees: mensen die geen enkel relatie met het hogere hebben) steeds ernstiger ziek worden en zo vaak onbewust mede mens ook ziek maken. Voorbeeld in perfectie:
A. Hitler was naar mijn mening zo een ernstig geval waar mensheid een dieptepunt in heeft bereikt. Hoe hij het desondanks zo ver heeft weten te schoppen, gaat buiten mijn begrip. Het blijft echter een feit dat hij veel mensen tot bewegen heeft overgezet. Ik geloof juist dat overal een logische verklaring achter bestaat en ik vraag me serieus af hoe dit ooit tot stand heeft kunnen komen.

Als de stelling zo zou zijn dan zou het wel logisch zijn waarom er geen logische samenwerkings verband bestaat tussen volkeren want het is simpelweg zinloos. Compesatie zou alleen maar leiden tot meer verlies.
Tevens zou het dan logische zijn als elk generatie steeds zwakker word tenopzichte van het vorige met WO2 als hopelijk dieptepunt. Dit brengt als volgende vraag mee waarom en hoe nu in 2008, met al het god gebeuren al ver achter ons, de mensen juist weer gezonder beginnen te leven. Immers stijgen de gemiddelde leeftijds verwachtingen.

Dat laatste brengt je bij het vak psychologie en het verder oprukkend medicijnen wereld. Een wereld waar het maar om 1 ding draaiet, GELD!!
Een beetje econoom zal je zeggen dat geld, dat wereld wel stabiliseert d.m.v. vraag en aanbod. De religeuzen onder ons wisten allang dat dit het begin van de ondergang van mensheid moet voorstellen want zo ging het altijd, als mens een keer voor god wou spelen.
Dit soort dingen kan je niet stoppen en gelukkig hoef je dat ook niet. Wees er gewoon bedachtzaam op.
pi_60822883
quote:
In Nederland wordt het nog wel gedaan bij ernstige depressies, maar slechts als uiterste therapie, en op voordracht van 2 psychiaters naar ik meen, het is dus niet zo dat links en rechts maar mensen aan het schrikdraad gehangen worden. (een zwaar depressieve kennis van me stond hiervoor op de nominatie, helaas pleegde hij zelfmoord voordat hij aan de therapie zou beginnen)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:44:35 #39
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60823069
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 04:35 schreef Imagine-Peace het volgende:

[..]

Dude, dit is echt niet gezond. Als je niet zo tegen psychiatrie/psychologie zou zijn zou ik zeggen dat je maar eens hulp moet zoeken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60823408
Hier een documentaire van anderhalf uur erg intressant:

Psychiatry: Instrument of Death:
http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&sitesearch=&q=Psychiatry#

Kijk nou maar mensen en besef dat de psychiatrie een zieke een hele zieke industrie is.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:03:59 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60825190
zo... je scientology quotum weer gehaald Vero?

Die links spam ja al langer dan een jaar dus doe nou niet alsof "kijk eens wat ik gevonden heb" retoriek...
pi_60826069
Ik vind het werkelijk bizar en schokkend om te zien dat heel de wereld blind blijft voor dit soort onmenselijke misdaden en praktijken. WORD WAKKER MENSEN er is geen epidemie van psychische zieken maar een epidemie van psychiatrie. als we zo doorgaan ze ik het einde van de mensheid snel komen. mensen de psychiatrie MOET gestopt worden. als je als ouder oprecht van je kind houdt bescherm je eigen kind met je leven tegen de grootste bedreiging: de psychiatrie. levens worden vernietigt en beschadigd erdoor. en neem NOOIT van je leven een psychiatrische test want als je die neemt is het 100% zeker dat er een stoornis op je Geplakt word. er zijn kinderen die op extreem vroege leeftijd gediagnoseerd worden met een stoornis. en die Zogenaamde stoornis maakt het leven niet onmogelijk maar de diagnose doet het.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:51:08 #43
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60826326
Is Ascension soms stiekem een kloon van Lambiekje?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:53:45 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60826401
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:51 schreef ATuin-hek het volgende:
Is Ascension soms stiekem een kloon van Lambiekje?
nee ...
pi_60826435
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:40 schreef Ascension het volgende:
Ik vind het werkelijk bizar en schokkend om te zien dat heel de wereld blind blijft voor dit soort onmenselijke misdaden en praktijken. WORD WAKKER MENSEN er is geen epidemie van psychische zieken maar een epidemie van psychiatrie. als we zo doorgaan ze ik het einde van de mensheid snel komen. mensen de psychiatrie MOET gestopt worden. als je als ouder oprecht van je kind houdt bescherm je eigen kind met je leven tegen de grootste bedreiging: de psychiatrie. levens worden vernietigt en beschadigd erdoor. en neem NOOIT van je leven een psychiatrische test want als je die neemt is het 100% zeker dat er een stoornis op je Geplakt word. er zijn kinderen die op extreem vroege leeftijd gediagnoseerd worden met een stoornis. en die Zogenaamde stoornis maakt het leven niet onmogelijk maar de diagnose doet het.
Joh, overdrijven is ook een vak.. Er zullen net als in elke beroepsgroep dingen misgaan, ook in de psychiatrie, en soms werkt wat opvoeden beter dan een kind volstoppen met ritalin, maar er is ook een groep mensen die wel degelijk baat hebben bij een psychiatrische behandeling, wat overigens meer inhoudt dan alleen maar dope slikken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:56:59 #46
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60826493
quote:
Doe eens rustig. Mensen gaan op zoek naar hulp omdat ze een probleem hebben, en om het te behandelen is het nodig om het te labelen. Dat dat niet altijd goed gebeurd, geloof ik meteen.

Wat is hier misdadig aan?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60826535
Dit topic doet mij vermoeden dat de TS momenteel zonder of met een gereduceerde dosis medicatie achter de PC zit..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:00:09 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60826574
quote:
vertel eens... WAT is er zo levensbedreigend aan een labeltje als Autisme of ADHD bijvoorbeeld... WAT, in jouw ogen, maakt deze kinderen tot vernietigde goederen?
pi_60827278
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef Re het volgende:
zo... je scientology quotum weer gehaald Vero?

Die links spam ja al langer dan een jaar dus doe nou niet alsof "kijk eens wat ik gevonden heb" retoriek...
Toch zijn sommige van die links wel interessant je moet het zeker niet zomaar afdoen als Scientology-propaganda. Er is al sinds de jaren zestig (dus lang voor Scientology ontstond) een "anti-psychiatrie".

In de jaren zestig werd bij wijze van experiment in Italië zelfs eens de volledige populatie van een gesticht op straat gezet vanuit de gedachte dat "mental illness" niet bestaat. Dat werd niet echt een succes.

Maar aan de andere kant is het ook zo dat veel mensen gediagnosticeerd worden met iets maar dat de onderbouwing ontbreekt en dat dat potentieel gevaarlijk is. Eigenlijk is de Neuropsychiatrie de enige tak van psychologie en psychiatrie die werkelijk "wetenschappelijk" te noemen is, maar die staat nog maar in de kinderschoenen. Ondertussen klooien duizenden psychiaters maar wat aan en diagnosticeren ze mensen op basis van iets onwetenschappelijks als de DSM (waar dus, zoals in een van de filmpjes terecht wordt opgemerkt, GESTEMD over wordt door psychiaters... een politiek instrument dus, geen wetenschappelijk handboek whatsoever. Je "stemt" ook niet over de symptomen van kanker of griep, die dingen zijn wetenschappelijk onderzocht en vastgesteld...).
pi_60827414
Kinderen die een label opgeplakt krijgen ( als ADHD bijvoorbeeld ) hebben duidelijk minder kansen op een normaal leven dan een ( gewone ) persoon dat heeft. denk eens even na iemand die autisme gediagnoseerd is. heeft het extra moeilijk om bijv goed werk te vinden en in de zieke wereld waarin wij tegenwoordig leven krijgt bijna iedereen je dossier te zien en als je een diagose hebt als Autisme zullen weinig werkgevers een baan voor je hebben. en geloof mij als de psychiatrie je een label gegeven heeft. dan zullen ze je de rest van je leven vervolgen en in de gaten houden dus mensen met een label moeten ook nog eens extra alert zijn. en dan heb ik het nog niet eens over pillen oftwel de vergifitiging gehad. want die pillen oftewel vergif worden genadeloos opgedrongen bij mensen die een label hebben. dus ja het beperkt de levenskwalitiet ernstig en vooral als je als kind ook nog eens ouders hebt die gewetensloos meegaan in de waanzin die psychiatrie heet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')