Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Chiwakka het volgende:
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
Onzinquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:23 schreef Ascension het volgende:
Face it, bijna elk kind zit ( met een stoornis of niet ) aan de medicatie. steeds meer ouders laten hun kind in ontwetenheid achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. maar het is zeker niet alleen van Vandaag de dag de psychiatrie heeft ook een hele zwarte geschiedenis die het daglicht niet verdragen kan. en veel mensen zeggen dan: ja maar er is veel veranderd nu. FOUT de psychiatrie pleegt nog steeds ernstige misdaden kinderen worden gedrogeerd, gehersenspoeld en mishandeld psychisch en Lichamelijk. NOG STEEDS worden kinderen waarvan het niet duidelijk is of ze een stoornis hebben Gevangengezet in een gesloten inrichting. en elektroshocks zijn voor de psychiatrie nog steeds de normaalste gang van zaken. er worden diagonoses gesteld op basis van niets anders dan vermoedens. Als een kind een jaar of 5 is kan al een diagose gesteld worden waaraan ze de rest van hun leven aan vast kunnen zitten. want we lopen werkelijk gevaar en ze noemen het hulp. word wakker mensen het gaat niet goed zo bescherm uw kind en laat het niet achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. ik hoop dat jullie de ernst van de zaak zien of tenmiste gaan zien. want er moet een einde komen aan de psychiatrie voor het welzijn van de mensheid. ik hoop dat we hier op een volwassen wijze over kunnen discusseren hier nog een paar links:
http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/index.htm
http://www.antipsychiatrie.nl/
http://www.pseudowetenschap.nl/index.htm
http://antipsychiatrie.startpagina.nl/
UMC Utrecht, specifiek het psychiatrisch ziekenhuis; Prof. Kahn doet het nog en het heeft bewezen effecten in specifieke gevallenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:30 schreef N.icka het volgende:
[..]
Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?
Die doen dat nog wel
Oh meerdere nog hoor, bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Chiwakka het volgende:
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
1) Werk met alinea's en hoofdletters; de volgende keer wordt je post verwijderd en krijg je 'm in een PM terug (als je box actief is) zodat je 'm kunt aanpassen zodat mensen het normaal kunnen lezen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:42 schreef Ascension het volgende:
DSM is een handboek die psychiaters helpt een diagNONSENS aan een arm kind of volwassenen te geven. jullie zouden het eens moeten lezen. echt elk soort gedrag wordt beschouwd als een ziekte zoals: in je bed plassen, ruzie met je moeder maken. je kan het zo gek niet bedenken of het staat erin. AFSHAFFEN DUS ! en mensen als jullie willen mee discusseren over de psychiatrie leer dan eerst de geschiedenis want je kan niet mee discusseren over een onderwerp als je de geschiedenis er niet van weet. nee als je, je echt verdiept hebt in de psychiatrie Dan kan je onmogelijk ontkennen dat het gevaarlijk en slecht is. want in al die jaren dat de psychiatrie bestaat heeft het werkelijk nog helemaal NIKS bewezen en heeft het tot op de dag van vandaag NIEMAND genezen. en als je psychische problemen hebt is een psychiater wel de laatste persoon op aarde waar je moet zijn. en medicijnen zijn wel het laaste wat je moet gebruiken als je psychische klachten heb want die maken het alleen maar erger. en ja de wereld zou er serious een stuk beter uitzien als de psychiatrie nooit heeft bestaan. nu zal je waarschijnlijk denken: ja maar die geestezieken moeten toch geholpen worden ? ja maar psychiatrie is voor niemand het antwoord dus ook niet voor geestezieken. dus er moeten meer hulpverleners komen die lostaan van de psychiatrie. maar daarmee zijn we nog niet veilig eigelijk want de intenties van hulpverleners zijn niet altijd goed. in deze wereld kan je simpelweg niemand vertrouwen en we lopen altijd wel een vorm van gevaar daar kunnen we simpelweg niet aan ontkomen. maar het is de bedoeling dat we alerter worden en meer en beter gaan opletten met wie we zaken doen.
Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:52 schreef Vandaag... het volgende:
Jij doet net alsof de patienten het allemaal wel best vinden maar de buitenwereld een probleem heeft met hun afwijkende gedrag. Volgens mij heb je nog nooit iemand in je omgeving meegemaakt met een ernstige psychiatrische aandoening anders zou je dit niet zeggen.
Met een beetje gesprekstherapie help je iemand met schizofrenie en psychoses echt niet. Met onderdrukkende medicatie wel.
Tuurlijk lost dat het niet bij de kern op en is het geen abolute oplossing. Maar het is het enige wat er is tot nu toe en het zorgt ervoor dat mensen niet in doodsangsten zitten in psychoses, zichzelf en anderen niets aandoen en een relatief normaal leven kunnen leiden.
Deze zie ik nog ff door de vingers omdat ik mijn post aan het editen was.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:00 schreef Ascension het volgende:
[..]
Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.
- Op wat voor manier zouden mensen of ouders van kinderen met ADHD dan geholpen moeten worden volgens jou?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:00 schreef Ascension het volgende:
Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.
Wat dan? Auditing?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:00 schreef Ascension het volgende:
[..]
Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord.
Ik heb nog nooit van een rechter gehoord die het oordeel van een gerechtspsychiater naast zich neer legt...dat is immers zijn vakgebied niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:15 schreef Vandaag... het volgende:
zolang je geen gevaar bent voor je omgeving heb je nog altijd zelfbeschikkingsrecht en kan je medicatie gewoon weigeren. Juist om te voorkomen dat om politieke redenen mensen dit zelfbeschikkingsrecht wordt afgenomen komt de rechter er aan te pas om dit te beoordelen. Scheiding recht en staat jeweets![]()
Je moet wel erg wanhopig of ernstig ontoerekeningsvatbaar als je je vol overgelaten laat leiden door zo`n arts. Wat dat betreft zijn het er maar een enkeling, wat mij daadwerkelijk interseert zijn dingen wat haast binnen elke mens afspeelt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:58 schreef Ascension het volgende:
Ik heb hier even wat links gevonden die het wel waard zijn om te checken:
Waarheid over de Psychologie:
http://video.google.nl/videoplay?docid=3106088586845232292&ei=KXCjSNqZCIKQjQLzv7XDBQ&q=Psychiatrie&hl=nl
Psychiatrie achter de Holocaust:
http://video.google.nl/videoplay?docid=9049031749536123537&ei=UnCjSMLyF5XiiQKgqfjIDw&q=Psychiatrie&hl=nl
Psychiatrie is fraude:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8058160857846500132&ei=HEajSJ-fBpKuiwLprfDLDw&hl=nl
Psychiatrie Onthuld:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5551775290701777633&ei=h3CjSPL5B5PyjgLBs4C_Dw&vt=lf&hl=nl
Hoogleraar Psychologie spreekt:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8728299928355150895&ei=AXGjSJreHIWSiwL506jcCQ&q=psychiatrie&hl=nl
Morgen zal ik waarschijnlijk nog wat links zoeken maar dit was het voor nu. en als je nog steeds niet wil geloven dat de Psychiatrie een zeer extreem gevaarlijke bedreiging vormt voor de mensheid dan houd je, jezelf heel erg voor de gek. echt mensen de psychiatrie moet gestopt worden ik meen het
In Nederland wordt het nog wel gedaan bij ernstige depressies, maar slechts als uiterste therapie, en op voordracht van 2 psychiaters naar ik meen, het is dus niet zo dat links en rechts maar mensen aan het schrikdraad gehangen worden. (een zwaar depressieve kennis van me stond hiervoor op de nominatie, helaas pleegde hij zelfmoord voordat hij aan de therapie zou beginnen)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Chiwakka het volgende:
Dude, dit is echt niet gezond. Als je niet zo tegen psychiatrie/psychologie zou zijn zou ik zeggen dat je maar eens hulp moet zoeken.quote:
neequote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:51 schreef ATuin-hek het volgende:
Is Ascension soms stiekem een kloon van Lambiekje?
Joh, overdrijven is ook een vak..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:40 schreef Ascension het volgende:
Ik vind het werkelijk bizar en schokkend om te zien dat heel de wereld blind blijft voor dit soort onmenselijke misdaden en praktijken. WORD WAKKER MENSEN er is geen epidemie van psychische zieken maar een epidemie van psychiatrie. als we zo doorgaan ze ik het einde van de mensheid snel komen. mensen de psychiatrie MOET gestopt worden. als je als ouder oprecht van je kind houdt bescherm je eigen kind met je leven tegen de grootste bedreiging: de psychiatrie. levens worden vernietigt en beschadigd erdoor. en neem NOOIT van je leven een psychiatrische test want als je die neemt is het 100% zeker dat er een stoornis op je Geplakt word. er zijn kinderen die op extreem vroege leeftijd gediagnoseerd worden met een stoornis. en die Zogenaamde stoornis maakt het leven niet onmogelijk maar de diagnose doet het.
Doe eens rustig. Mensen gaan op zoek naar hulp omdat ze een probleem hebben, en om het te behandelen is het nodig om het te labelen. Dat dat niet altijd goed gebeurd, geloof ik meteen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:40 schreef Ascension het volgende:
Ik vind het werkelijk bizar en schokkend om te zien dat heel de wereld blind blijft voor dit soort onmenselijke misdaden en praktijken. WORD WAKKER MENSEN er is geen epidemie van psychische zieken maar een epidemie van psychiatrie. als we zo doorgaan ze ik het einde van de mensheid snel komen. mensen de psychiatrie MOET gestopt worden. als je als ouder oprecht van je kind houdt bescherm je eigen kind met je leven tegen de grootste bedreiging: de psychiatrie. levens worden vernietigt en beschadigd erdoor. en neem NOOIT van je leven een psychiatrische test want als je die neemt is het 100% zeker dat er een stoornis op je Geplakt word. er zijn kinderen die op extreem vroege leeftijd gediagnoseerd worden met een stoornis. en die Zogenaamde stoornis maakt het leven niet onmogelijk maar de diagnose doet het.
vertel eens... WAT is er zo levensbedreigend aan een labeltje als Autisme of ADHD bijvoorbeeld... WAT, in jouw ogen, maakt deze kinderen tot vernietigde goederen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:40 schreef Ascension het volgende:
Toch zijn sommige van die links wel interessant je moet het zeker niet zomaar afdoen als Scientology-propaganda. Er is al sinds de jaren zestig (dus lang voor Scientology ontstond) een "anti-psychiatrie".quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef Re het volgende:
zo... je scientology quotum weer gehaald Vero?
Die links spam ja al langer dan een jaar dus doe nou niet alsof "kijk eens wat ik gevonden heb" retoriek...
Levensbedreigend niet... maar wat vind jij ervan dat je geweigerd kunt worden voor een bepaalde job omdat je niet goed genoeg scoort op een of andere "psychologische test" waar eigenlijk geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:00 schreef Re het volgende:
[..]
vertel eens... WAT is er zo levensbedreigend aan een labeltje als Autisme of ADHD bijvoorbeeld... WAT, in jouw ogen, maakt deze kinderen tot vernietigde goederen?
Hè, ja laten we teruggaan naar de jaren 70!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:36 schreef Chancard het volgende:
Maar op basis van wat wordt het als een "geestelijke afwijking" genoemd?
okquote:
Is dit echt vero weer? Kan je dat controleren? Ik dacht dat hij zich wel wat gestructureerder kon uiten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef Re het volgende:
zo... je scientology quotum weer gehaald Vero?
Die links spam ja al langer dan een jaar dus doe nou niet alsof "kijk eens wat ik gevonden heb" retoriek...
Maar het punt is dat veel van de geplaatste links gewoon rechtsstreeks aan scientology organisaties te linken zijn. Betaald en onderhouden door de scientology kerk, bedoeld om hun anti psychiatrie dogma te verspreiden. Dat lijkt me geen goede basis voor een goede bron. Scientology ontstond trouwens al in de jaren 50.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:29 schreef Chancard het volgende:
[..]
Toch zijn sommige van die links wel interessant je moet het zeker niet zomaar afdoen als Scientology-propaganda. Er is al sinds de jaren zestig (dus lang voor Scientology ontstond) een "anti-psychiatrie".
Als je al mijn posts leest, dan weet je dat ik het zo niet bedoel.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hè, ja laten we teruggaan naar de jaren 70!Want zijn we niet stiekem allemaal een beetje gek hihi?!?!
![]()
daar ging het niet om, TS beweert dat een diagnose van ADHD of autisme in kinderen levensbedreigend is en dat het het kind vernietigd...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:36 schreef Chancard het volgende:
[..]
Levensbedreigend niet... maar wat vind jij ervan dat je geweigerd kunt worden voor een bepaalde job omdat je niet goed genoeg scoort op een of andere "psychologische test" waar eigenlijk geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is?
je bedoelt dat je ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard omdat je bijvoorbeeld je moeder hebt afgeslacht?quote:Of als je voor het gerecht komt en een of andere psychiater diagnosticeert je met een anti-sociale persoonlijke persoonlijkheidsstoornis ("psychopaat") terwijl de psychiatrie geen enkel wetenschappelijk bewijs heeft dat er zo'n "aandoening" bestaat? (En bovendien weten ze ook niet hoe het te genezen)
mja, ik zie niet wat dit eigenlijk in deze discussie hoort, we hebben het over autisme of ADHD, misschien wat (sociale) angststoornissen en fobieen... Echt levensbedreigend... psychiatrie is niet alleen de extreme psychopatische moordenaar meen ik.quote:Ze hebben alleen praktijkgegevens, nl. dat sommige mensen moorden plegen en andere gruwelijke dingen doen. Maar op basis van wat wordt het als een "geestelijke afwijking" genoemd? Je zou zelfs kunnen zeggen dat die "roofdieren" van mensen erg "natuurlijk" te werk gaan. Empathie bestaat bij de dieren ook maar in beperkte mate.
..Maar dat komt door hun ADHD.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:34 schreef Ascension het volgende:
Kinderen die een label opgeplakt krijgen ( als ADHD bijvoorbeeld ) hebben duidelijk minder kansen op een normaal leven dan een ( gewone ) persoon dat heeft.
oh die geïndoctrineerde: vero-legata Verklaart wel de link over holocaust en psychiatrie die op de vorige blz gegeven werdquote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:20 schreef Metallinos het volgende:
[..]
Is dit echt vero weer? Kan je dat controleren? Ik dacht dat hij zich wel wat gestructureerder kon uiten.
[..]
Don't look at me!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:40 schreef Rimpelhond het volgende:
en er is een mega lange post van mij verdwenen... potverdorie
Dat komt door de ADHD ? wat is dat nou voor onzin, ADHD is geen stoornis eerder een zegen. mensen met ADHD hebben meestal veel meer levenslust dan een gemiddeld persoon. en zo geheim is die zogenaamde geheimshoudingplicht niet da,s ook weer een illusie van jou. en heb je ooit wel eens gehoord van autipasjes ? te ziek voor woorden als je het niet kent check deze waanzin: http://www.autipas.nl/quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:54 schreef soylent het volgende:
[..]
..Maar dat komt door hun ADHD.
Dankzij de geheimhoudingsplicht zal er namelijk niemand achter kunnen komen welk "labeltje" een arts gebruikt.
Ff die site gekeken, maar autisten hóeven niet zo'n ding te hebben hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:45 schreef Ascension het volgende:
en heb je ooit wel eens gehoord van autipasjes ? te ziek voor woorden als je het niet kent check deze waanzin: http://www.autipas.nl/
en het wordt verstrekt door de Nederlandse Vereniging voor Autisme. Maar daar schuilt natuurlijk een organisatie van psychiaters achter die uit zijn op de wereldheerschappijquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ff die site gekeken, maar autisten hóeven niet zo'n ding te hebben hoor
Mensen met de ziekte van crohn hebben ook zo'n soort pas dacht ik, die kunnen ze oa laten zien als ze erg snel een WC nodig hebben en een horeca gelegenheid binnen komen rennen, kan veel misverstanden voorkomen, dat zal ook de functie van bovengenoemde pas zijn lijkt me..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:45 schreef Ascension het volgende:
[..]
Dat komt door de ADHD ? wat is dat nou voor onzin, ADHD is geen stoornis eerder een zegen. mensen met ADHD hebben meestal veel meer levenslust dan een gemiddeld persoon. en zo geheim is die zogenaamde geheimshoudingplicht niet da,s ook weer een illusie van jou. en heb je ooit wel eens gehoord van autipasjes ? te ziek voor woorden als je het niet kent check deze waanzin: http://www.autipas.nl/
Nee het gaat niet goed zo het zou me niks verbasen als er binnenkort een wet wordt ingevoerd waar zogenaamde stoornissen op een ID kaart moet worden gezet. ook onwetende ouders gaan vaak mee in de waanzin van psychiatrie. En laten het in de handen van de zogenaamde proffesionals terwijl ze eigelijk hun kind horen te beschermen tegen de tirannie van de psychiatrie.
ik vind dat deze tirannie eens openbaar moet worden we moeten niet langer blind zijn tegen dit soort misdaden, mensen word wakker tegenwoordig ben je veiliger in een kamer met terrorist dan in een kamer met psychiaters waarom ? omdat een terrorist het 99% zeker niet op jou persoonlijk heeft gemund en de psychiaters wel. en een terrorist doet 1 zelfmoordaanslag en vermoord daarbij laten we zeggen 10 mensen en 15 gewonden. terwijl psychiaters ontelbaar veel subjectieve diagnoses stelt en daarbij het levenskwaliteit van meer dan 1000 mensen ernstig beperkt. en ook zijn er ontelbaar veel stergevallen bekent in de psychiatrie. iemand die vermoord wordt in een inrichting komt ongelofelijk veel voor, de statistieken liegen er niet om mensen.
Dus conclusie: Psychiatrie = Terrorisme.
En de mensen die denken dat ik een scientology aanhanger ben moet ik ongelijk geven want dat ben ik niet. dus het promoten van scientology is absoluut niet het doel van dit topic sterker nog het staat er compleet los van. het doel van dit topic is mensen in te laten zien dat psychiatrie het grootste gevaar is voor onze samenleving en dat er werkelijk alles aan gedaan moet worden om dit soort onmenselijke praktijken te stoppen.
Heb jij ervoor doorgeleerd, ken je iemand met ADHD? Ik zou eens even met iemand gaan praten die het heeft en dan ben ik benieuwd of je nog steeds zo'n domme uitspraken durft te doen. Je maakt een grote denkfout namelijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:45 schreef Ascension het volgende:
[..]
Dat komt door de ADHD ? wat is dat nou voor onzin, ADHD is geen stoornis eerder een zegen. mensen met ADHD hebben meestal veel meer levenslust dan een gemiddeld persoon.
Ten eerste een psychose is geen stoornis maar kan een symptoon zijn van van een stoornis als bijvoorbeeld: schizofrenie. als je daarvoor hulp wilt denk ik dat je het beste kan zijn bij de alternatieve geneeskunde denk hierbij aan: Acupunctuur, homeopatische middelen, hypnoses etc. maar ook daar is het noodzakelijk dat je scepties blijft want ook in de alternatieve geneeskunde zitten veel kwakzalvers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef N.icka het volgende:
Wat voor hulp zouden mensen met een ernstige psychose dan moet krijgen?
Graag antwoord
Zoals bij Sylvia Millecam zeker?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:26 schreef Ascension het volgende:
[..]
Ten eerste een psychose is geen stoornis maar kan een symptoon zijn van van een stoornis als bijvoorbeeld: schizofrenie. als je daarvoor hulp wilt denk ik dat je het beste kan zijn bij de alternatieve geneeskunde denk hierbij aan: Acupunctuur, homeopatische middelen, hypnoses etc. maar ook daar is het noodzakelijk dat je scepties blijft want ook in de alternatieve geneeskunde zitten veel kwakzalvers.
Heb je ook bronnen waaruit blijkt dat acupuntuur ed bij schizofrenie werkzaam is?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:26 schreef Ascension het volgende:
[..]
Ten eerste een psychose is geen stoornis maar kan een symptoon zijn van van een stoornis als bijvoorbeeld: schizofrenie. als je daarvoor hulp wilt denk ik dat je het beste kan zijn bij de alternatieve geneeskunde denk hierbij aan: Acupunctuur, homeopatische middelen, hypnoses etc. maar ook daar is het noodzakelijk dat je scepties blijft want ook in de alternatieve geneeskunde zitten veel kwakzalvers.
Hier is een bron: http://www.kenniscentrump(...)n-schizofrenie.html.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:14 schreef N.icka het volgende:
[..]
Heb je ook bronnen waaruit blijkt dat acupuntuur ed bij schizofrenie werkzaam is?
ik heb redelijk wat kennis van homeopathie en een homeopaat kan niks doen tegen psychoses en zal iemand met een psychose direct doorverwijzen naar een psychiater.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:26 schreef Ascension het volgende:
[..]
Waarom is dat zoveel slimmer? Tot nu toe is er nog niet veel meer langs gekomen dan "WORD WAKKER!" gedoequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:39 schreef Ascension het volgende:
[..]
Hier is een bron: http://www.kenniscentrump(...)n-schizofrenie.html.
Maar natuurlijk valt zoiets niet wetenschapelijk te bewijzen en ik durf ook niet met zekerheid te zegen dat het over het algemeen vaak helpt. maar het is een mogelijkheid. en het is 100x slimmer en verantwoordelijker dan naar een psychiater gaan.
Als het werkt helpt, is het wel wetenschappelijk te bewijzen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:39 schreef Ascension het volgende:
[..]
Hier is een bron: http://www.kenniscentrump(...)n-schizofrenie.html.
Maar natuurlijk valt zoiets niet wetenschapelijk te bewijzen
Of een ander voorbeeld, ouders van een kind geloven vanwege scientology niet in de psychiatrie en behandelen hun zoon die schizofreen is met vitaminen. De zoon krijgt waanbeelden en denkt dat zijn moeder een demoon is en steekt haar thuis 77 keer met een mes, waaraan ze overlijdt. Een gebeurtenis die hoogst waarschijnlijk niet gebeurd zou zijn als ze reguliere psychiatrische hulp voor hem hadden gezocht. http://en.wikipedia.org/wiki/Elli_Perkinsquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:13 schreef Ascension het volgende:
het domste en meest onverantwoordelijkste wat je kunt doen is naar een psychiater gaan. waarom ? hier ik geef je een scenario dat op waarheid berust is:
Een man met psychische problemen gaat naar een psychiater met de illusie dat die kwakzalver hem kan helpen. de man vertelt aan wat voor problemen hij lijdt en de psychiater geeft hem een ( subjectieve ) diagnose: Bipolor en schrijft de man een overdosis aan medicijnen voor. de man neemt die medicijnen in en in plaats van dat z,n conditie verbeterd wordt z,n conditie alleen maar erger ( door de medicijnen ) op een gegeven moment bereikt hij het breekpunt ( onder invloed van medicijnen ) en vermoord hij zijn vrouw en kinderen in een psychose.
Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken. het is namelijk een statistisch feit dat door medicijnen de geestelijke toestand van de meerderheid van de psychische patienten alleen maar erger wordt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:51 schreef Metallinos het volgende:
[..]
Of een ander voorbeeld, ouders van een kind geloven vanwege scientology niet in de psychiatrie en behandelen hun zoon die schizofreen is met vitaminen. De zoon krijgt waanbeelden en denkt dat zijn moeder een demoon is en steekt haar thuis 77 keer met een mes, waaraan ze overlijdt. Een gebeurtenis die hoogst waarschijnlijk niet gebeurd zou zijn als ze reguliere psychiatrische hulp voor hem hadden gezocht. http://en.wikipedia.org/wiki/Elli_Perkins
Of een ander voorbeeld, een vrouw heeft duidelijk een psychische aandoening, maar haar ouders weerhouden haar ervan om psychiatrische hulp te zoeken vanwege scientology geloof. Ze vermoord haar vader en zusje en ernstig verwondt haar moeder. http://www.abc.net.au/news/stories/2007/07/09/1973968.htm
Nee, maar bij de mensen die wel hulp zochten en toch iets ergs deden kan je ook niet bewijzen dat ze dat níet gedaan zouden hebben als ze geen hulp gezocht haddenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:10 schreef Ascension het volgende:
[..]
Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken.
Ik zou die statistische feiten wel eens willen zienquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:10 schreef Ascension het volgende:
[..]
Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken. het is namelijk een statistisch feit dat door medicijnen de geestelijke toestand van de meerderheid van de psychische patienten alleen maar erger wordt.
Heb je ook een bron die wat neutraler is?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:31 schreef Ascension het volgende:
Ik raad iedereen aan om deze site is even checken:
http://www.sntp.net/main.htm
en dit staat eronder bovengenoemde site:quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:10 schreef Ascension het volgende:
[..]
En ik snap werkelijk waar niet waarom jullie het heel de tijd over Scientology hebben.
En hier kan je meer over zijn connecties met scientology vinden..quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:35 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
en dit staat eronder bovengenoemde site:
©Gene Zimmer 1999, 2007 ALL RIGHTS RESERVED
gene zimmer = scientology
Maar andersom bij jouw voorbeeld kan dat wel?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:10 schreef Ascension het volgende:
[..]
Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken.
Nou, kom maar op met die statistische feiten.quote:het is namelijk een statistisch feit dat door medicijnen de geestelijke toestand van de meerderheid van de psychische patienten alleen maar erger wordt.
Omdat jij steeds met scientology links aan komt zetten. Bijna alle video linkjes die hebt gepost zijn te herleiden naar scientology en ook de laatste link die je gaf is een site van een scientoloog. De video´s zijn of gemaakt door de scientology organisatie CCHR (in Nederland NCRM) en/of bevat dr. Thomas Szasz, die met deze organisatie samenwerkt. Vandaar dat mensen het steeds over scientology hebben. Je bent dan zelf misschien geen aanhanger van scientology, je krijgt meer geloofwaardigheid als je wat minder naar scientology bronnen grijpt. Een deel van deze mensen (degene die ver genoeg zijn/veel geld eraan besteed hebben) denken namelijk ook dat de gemene alien heerser Xenu aliens van verschillende planeten verzameld heeft, heeft ingevroren, in vulkanen op aarde gedumpt, de zieltjes van de aliens gebrainwashed heeft, dat die zieltjes zich aan mensen gingen hechten en dat alle psychische problemen door deze gebrainwashte alien zieltjes worden veroorzaakt. Tja.. Dan komt de reden waarom ze niet in psychiatrie geloven toch wel even in een ander daglicht te staan.quote:En ik snap werkelijk waar niet waarom jullie het heel de tijd over Scientology hebben. wat mij betreft heeft dat niks te maken met de tirannie van de psychiatrie. dus nogmaals zoals ik al eerder gezegd heb ik ben GEEN aanhanger van Scientology mocht je die indruk hebben. en het is trouwens ook een vooroordeel dat iedereen die tegen Psychiatrie is gelijk wordt gelinkt aan Scientology. ik zou het daarom ook op prijs stellen dat we niet afdwallen en gewoon bewust worden van de gevaren en onmenselijke praktijken van de psychiatrie.
Zij brengen hun aanhangers het ultieme geluk. Psychiaters zijn dan in feite concurrenten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:54 schreef Chancard het volgende:
Ik vind het wel een interessant gegeven dat Scientology zo "anti-psychiatrie" blijkt te zijn (dat wist ik eigenlijk niet).
Nou, er valt in de wereld zoveel pro en anti psychiatrie materiaal te lezen dat het handig is dat als iemand een specifiek standpunt inneemt dit goed onderbouwt en het liefst met betrouwbare concrete bronnen die we allemaal na kunnen lezen. Met name als jouw stelling zo radicaal is als dat de pschiatrie een van de grootste gevaren van de samenleving is. Er zijn heus wel goede argumenten aan te dragen voor de stelling dat er dingen mis zijn in de psychiatrie en het lijkt me een interessante discussie, maar ik heb van jouw kant nog geen goede argumenten voor jouw stelling gezien. Bijna alleen maar scientology links (ik ga ook niet zomaar christelijke links geloven die zeggen dat de aarde 6000 jaar oud is en dat evolutie niet bestaat) en weinig concrete argumenten en bewijzen voor jouw argumenten. Laat eens bijvoorbeeld concreet wat onafhankelijk onderzoeken zien die jouw standpunten bevestigen en probeer er eens een fatsoenlijke discussie van te maken. Nu is het meer ´psychiatrie is evil, want lees deze scientology links en filmpjes´ of sterker nog, met deze post ´psychiatrie is evil, want het is zo, het bewijs ligt voor het oprapen, zoek het zelf maar uit.´ Tja...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:10 schreef Ascension het volgende:
Dat mijn bronnen toevalig van Scientology komen is bijzaak ik wist zelf nog niet eens dat die bronnen die ik hier poste van Scientology kwamen. en ik heb nu even genoeg om heel de tijd met Scientology geascocieerd te worden. en dit is het laatste wat ik zeg over scientology ik blijf mezelf niet herhalen. dus genoeg over dat gezeik. back on topic oke. maar waarom wachten jullie eigelijk alleen maar totdat ik bronnen plaats ? ik probeer jullie eigelijk aan te sporen om zelf de grimmige waarheid achter de psychologie te ontdekken want: ( The Best Education Is Self Education ) en ik begrijp ook wel dat jullie mijn woorden niet zomaar klakeloos aan kunnen nemen maar alsjeblieft zoals ik al eerder zei: de feiten en bewijsen liggen zowat voor het oprapen dus pak ze op en zie wat voor gruwelijke praktijken zich in de psychiatrie voordoen.
dat zegt genoeg over hoe onkritisch en ongeinformeerd je zelf bentquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:10 schreef Ascension het volgende:
Dat mijn bronnen toevalig van Scientology komen is bijzaak ik wist zelf nog niet eens dat die bronnen die ik hier poste van Scientology kwamen.
jij komt met een omstreden stelling, dan is het logisch dat je die ook onderbouwd. Anders kan je net zo goed je mond houden.quote:en ik heb nu even genoeg om heel de tijd met Scientology geascocieerd te worden. en dit is het laatste wat ik zeg over scientology ik blijf mezelf niet herhalen. dus genoeg over dat gezeik. back on topic oke. maar waarom wachten jullie eigelijk alleen maar totdat ik bronnen plaats ?
je bent nog met geen enkel feit of bewijs gekomen dat niet afkomstig is van scientology. Heeft scientology oderzoek gedaan? Is dit gecontroleerd door een onafhankelijk orgaan? Is dit onderzoek in te zien voor jou en mij zoals elk wetenschappelijk onderzoek is? Zo nee, dan neem ik helemaal niks aan en zijn je standpunten vooralsnog niet gebaseerd feiten maar op onderbuikgevoelens en aannames.quote:ik probeer jullie eigelijk aan te sporen om zelf de grimmige waarheid achter de psychologie te ontdekken want: ( The Best Education Is Self Education ) en ik begrijp ook wel dat jullie mijn woorden niet zomaar klakeloos aan kunnen nemen maar alsjeblieft zoals ik al eerder zei: de feiten en bewijsen liggen zowat voor het oprapen dus pak ze op en zie wat voor gruwelijke praktijken zich in de psychiatrie voordoen.
Je doet je werk goed hoor! petje af! Hoe is het daar bij Scientology Amsterdam?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:10 schreef Ascension het volgende:
Dat mijn bronnen toevalig van Scientology komen is bijzaak ik wist zelf nog niet eens dat die bronnen die ik hier poste van Scientology kwamen.
Dat van die alien die al die andere aliens op aarde heeft getyft en heeft vermoord, waarvan de zielen nu in de mensen zitten waardoor we nu zo ongelukkig zijn?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:37 schreef C.Mongler het volgende:
[..]
Je doet je werk goed hoor! petje af! Hoe is het daar bij Scientology Amsterdam?
Kende je het verhaal van Xenu al?
Elke vorm van discussie wordt inderdaad vrij snel zinloos als je zo met bronnen omgaat en dergelijke dingen als feiten ziet. Een aantal van die 'feiten' zijn gewoon simpelweg niet waar, en als een bron niet uit zou maken kan iemand ook met passages uit de Donald Duck of een aflevering van Southpark als bron kunnen gebruiken. Grappig, maar het schiet niet echt op.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:16 schreef Ascension het volgende:
Serious wat maakt het nou uit wat een afkomst van een bron is, mij gaat het om de inhoud van de bron dat is waar mensen naar moeten kijken inhoud niet naar afkomst. en die bronnen die ik gepost heb zijn dan misschien wel van Scientology maar Scientology word niet gepromoot in de bronnen die ik gepost heb. en is daarom dus ook onrelevante bijzaak.
En dat jullie zeggen dat ik geen enkel feit heb gepost klopt niet helemaal want: de psychiatrie doet nog steeds aan Elektrotherapie FEIT, de psychiatrie vermoord mensen FEIT, de psychiatrie is psuedo wetenschap FEIT, de psychiatrie maakt diagnoses die niet waar zijn FEIT, de psychiatrie heeft een grimmig verleden FEIT, de psychiatrie heeft nog nooit een patient genezen FEIT, geen enkele theorie die de psychiatrie verzonnen heeft is ooit bewezen of wetenschapelijk vastgesteld FEIT, de DSM valt allesbehalve statistisch te noemen want geen enkele zogenaamde psychische ziekte die in de handleiding staat is ooit daadwerkelijk wetenschapelijk bewezen FEIT, miljoenen kinderen en volwassenen worden massaal gedrogeerd door medicijnen die onverantwoordelijk door een psychiater zijn voorgeschreven FEIT,
mensen worden onvrijwillig in gesloten inrichtingen geplaast omdat de psychiatrie vind dat die mensen niet in staat zijn om objectief over hun eigen situatie te oordelen FEIT.
En zo kan ik nog wel enkele feiten posten maar ik denk dat m,n punt nu wel duidelijk is. als je al die bovenstaande feiten optelt kan je toch wel tot de conclusie komen dat de psychiatrie een hele onmenselijke industrie is die diep heel diep begraven moet worden. ik hoop dat ik nog enkele mensen hier heb kunnen overtuigen van de grimmige waarheid van de psychiatrie en voor de rest denk ik dat ik het hier maar bij laat, verder discussie voeren is volgens mij zinloos aangezien mensen mij hier wel verwijten dat ik geen goede bronnen post en onderbouwing mis. maar tegelijkertijd heeft niemand tot nu toe iets zinnigs gepost of iets wat in de verdeging staat van de pscychiatrie. het enige wat mensen hier doen is een beetje off topic over Scientology zeiken en daarvoor heb ik dit topic niet aangemaakt. maar toch hoop ik dat sommige van jullie de grimmige waarheid van de psychiatrie heb kunnen laten zien.
Wat voor bron vertrouw je eerder over bijvoorbeeld evolutie? Die van een bioloog die er jaren onderzoek naar doet of die van een fundamentalistische christen? Natuurlijk is de inhoud ook belangrijk, maar als de inhoud zo feitelijk overtuigend is, dan kan je die inhoud vast ook wel presenteren aan de hand van een betrouwbaardere bron.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:16 schreef Ascension het volgende:
Serious wat maakt het nou uit wat een afkomst van een bron is, mij gaat het om de inhoud van de bron dat is waar mensen naar moeten kijken inhoud niet naar afkomst. en die bronnen die ik gepost heb zijn dan misschien wel van Scientology maar Scientology word niet gepromoot in de bronnen die ik gepost heb. en is daarom dus ook onrelevante bijzaak.
Klopt. In uiterst uitzonderlijke gevallen waar de zware depressie niet op andere manieren verbeterd is. Dit doet men trouwens onder verdoving. Het schijnt blijkbaar resultaten te hebben. Maar vertel, wat zijn volgens jou de bezwaren en de argumenten dat de behandeling erger is dan de resultaten die behaald worden?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:16 schreef Ascension het volgende:En dat jullie zeggen dat ik geen enkel feit heb gepost klopt niet helemaal want: de psychiatrie doet nog steeds aan Elektrotherapie FEIT
Beetje vreemd gestelde stelling. Mensen vermoorden mensen. Je kan bijvoorbeeld wel zeggen dat psychiatrie verantwoordelijk is voor de dood van mensen. Als dat jouw stelling is, dan zou ik dat graag in een context zien en met statistische cijfers en onderzoeken. Hoe jij het stelt is zo vaag.quote:de psychiatrie vermoord mensen FEIT
Dat is meer een mening, aangezien de vraag wat wetenschap is behoorlijk subjectief is. Maar over de status van psychiatrie valt best te discussieren. Sommige mensen vinden het een wetenschap, anderen niet. Wat maakt jouw standpunt overtuigender dan van de mensen die het wel een wetenschap vinden?quote:de psychiatrie is psuedo wetenschap FEIT
Weer zo´n vreemd gestelde stelling. ´De psychiatrie´ maakt geen diagnose, mensen maken diagnoses. Maar vertel, wat maakt de diagnoses niet waar en op wat voor manier is dit zo vreselijk voor de mensheid.quote:de psychiatrie maakt diagnoses die niet waar zijn FEIT
Vertel, wat dan zoal? Maakt dit de huidige psychiatrie slecht? Met behulp van of beargumenteerd vanuit scheikunde, biologie, metaalbewerking, geschiedenis en enz.. enz.. zijn ook vreselijke dingen gedaan en vele mensen gestorven. Maakt dit die hele huidige takken slecht?quote:de psychiatrie heeft een grimmig verleden FEIT
Ow? Vele onderzoeken of gewoon ervaringen van mensen en dergelijke spreken dit tegen. Wat maakt jouw argument beter dan die van anderen? Hoe houdt men trouwens zoiets verborgen voor de mensenmassa? Het lijkt me dat als het mensen helemaal niet helpt, dat men er ook niet meer naartoe gaat.quote:de psychiatrie heeft nog nooit een patient genezen FEIT,
Vertel er eens wat meer over. Beargumenteer dit eens. Het klinkt interessant.quote:geen enkele theorie die de psychiatrie verzonnen heeft is ooit bewezen of wetenschapelijk vastgesteld FEIT,
Zie vorig antwoord. Wanneer is iets volgens jou wetenschappelijk bewezen?quote:de DSM valt allesbehalve statistisch te noemen want geen enkele zogenaamde psychische ziekte die in de handleiding staat is ooit daadwerkelijk wetenschapelijk bewezen FEIT,
Wat maakt het voorschrijven onverantwoordelijk?quote:miljoenen kinderen en volwassenen worden massaal gedrogeerd door medicijnen die onverantwoordelijk door een psychiater zijn voorgeschreven FEIT,
Nou, de reden is vaak meer dat men een gevaar voor zichzelf en/of voor anderen vormt. Ik vind het zelf trouwens best moeilijk om objectief mijn eigen situatie te beoordelen. (heeft vast te maken met het feit dat mijn oordeel per definitie subjectief is)quote:mensen worden onvrijwillig in gesloten inrichtingen geplaast omdat de psychiatrie vind dat die mensen niet in staat zijn om objectief over hun eigen situatie te oordelen FEIT.
Nou, ik ben naar mijn mening toch nu redelijk inhoudelijk op jou ingegaan. Blijf je nog even?quote:voor de rest denk ik dat ik het hier maar bij laat, verder discussie voeren is volgens mij zinloos aangezien mensen mij hier wel verwijten dat ik geen goede bronnen post en onderbouwing mis. maar tegelijkertijd heeft niemand tot nu toe iets zinnigs gepost of iets wat in de verdeging staat van de pscychiatrie. het enige wat mensen hier doen is een beetje off topic over Scientology zeiken en daarvoor heb ik dit topic niet aangemaakt. maar toch hoop ik dat sommige van jullie de grimmige waarheid van de psychiatrie heb kunnen laten zien.
Dat is evident. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. In de door jouw verafschuwde medische wereld is het al lang bekend dat er sprake kan zijn van publication bias onder druk van sponsoren van onderzoek. Hier hebben alle grote medische publicaties maatregelen tegen genomen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:16 schreef Ascension het volgende:
Serious wat maakt het nou uit wat een afkomst van een bron is,
"De" psychiatrie? Alsof het een groots complot is, waar alle psychiaters in de wereld aan meewerken?quote:Op zondag 17 augustus 2008 01:59 schreef Ascension het volgende:
Als je bovenstaande links heb gekeken en gelezen dan wil ik wel eens weten of jullie nog steeds zo overtuigd zijn van de zogenaamde goede bedoelingen en theorien van de psychiatrie.
Hoezo? Die geven ze tegenwoordig toch gewoon Ritalin of Concertaquote:Op zondag 17 augustus 2008 02:09 schreef OldJeller het volgende:
Als je in de jaren '60 in een kliniek had je de kans dat je een lobotomie ter behandeling kreeg.
Zo kregen kinderen het b.v. ook als hun ouders hen moeilijk handelbaar of rebels vonden, iets wat tegenwoordig bekend staat als speelse jeudigheid of puberteit.
Dat vind ik ook van de gekken hoor, hoeveel kids er tegenwoordig aan de medicijnen zitten. Ik denk zelf dat een groot deel van de kinderen a) geweldig slecht voedsel krijgt en b) ouders heeft die veel te druk zijn met hun eigen carriere, en dat kind er zo'n beetje bij hebben.quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hoezo? Die geven ze tegenwoordig toch gewoon Ritalin of Concerta
Beschouw jij jezelf als een expert op het gebied van psychiatrie? Waarop baseer jij dat je beter inzicht hebt in wat de psychiatrie echt is vergeleken met andere posters? Omdat je een paar anti psychiatrie documentaires hebt bekeken en internet pagina´s hebt gelezen?quote:Op zondag 17 augustus 2008 01:59 schreef Ascension het volgende:
Het is duidelijk dat mensen hier weinig kennis van de ware aard van de psychiatrie hebben.
Vind je dit echt inhoudelijk sterk? Ik heb het gekeken en men doet statements zonder onderbouwing, geven een stel cijfers zonder context of uerhaupt een goed argument waarom dat cijfer bijvoorbeeld te hoog is en doet beroep op emotionele argumenten door mensen aan het woord te laten die persoonlijk zeer negatief zijn beinvloed door psychiatrie. Dit zonder onderbouwing waarom hun specifieke situatie (bijvoorbeeld kind overleden in psychiatrisch ziekenhuis) een realistische weergave is van hoe de algemene psychiatrie is en niet een zeer ernstige incident.quote:dus als mensen echt de waarheid willen weten over de psychiatrie is het aanraadbaar om deze inhoudelijk sterke documentaire te kijken:
http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&q=Psychiatry%20A%20Industry%20Of%20Death&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wv#q=Psychiatry%20&hl=nl
Lees je andere posts uberhaupt wel? Vertrouw jij een documentaire over evolutie als die gemaakt is door fundamentalistische christenen? Daar kan je namelijk ook makkelijk zeggen dat het zo vreselijk is en een oplichting en geen echte wetenschap. Hoe de nazi´s de evolutietheorie aangrepen om zich als een superieur ras te zien en nog meer drogredenaties voor de stelling waarom de evolutietheorie zo evil is.quote:En ja die documentaire is misschien gelinkt aan Scientology maar dat is slechts een detail want de documentaire gaat puur en alleen over de gruwelijkheden van de psychiatrie.
Zucht, weer een scientology site. En een hele lelijke ook nog. Webmaster is C. Willem Teunisse, een pipo van de NCRM, een scientology organisatie. Dit is hem: http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/Willem%20and%20lady.jpgquote:Ook is het handig om dit te lezen: http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/
Je hebt me helemaal overtuigd. Alle psychiaters in gevangenissen en alle hulpverleners uitrusten met Dianetics en e-meters, terwijl ze vitamine kuren en talloze sauna´s voorschrijven.quote:Als je bovenstaande links heb gekeken en gelezen dan wil ik wel eens weten of jullie nog steeds zo overtuigd zijn van de zogenaamde goede bedoelingen en theorien van de psychiatrie.
The anti-depressant Prozac causes a dramatic increase in aggressive behaviour in mice the day after the drug is administered, US researchers have found.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:30 schreef Toeps het volgende:
"Ja boehoe, mijn vrouw was 21 dagen aan de Prozac, en toen schoot ze mijn twee zoons en haarzelf dood!"
Ja, dus? Blame Prozac? Klinkt eerder als een gevalletje mevrouw had al een half jaar eerder hulp gehad moeten hebben.
Van jouw bron:quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:54 schreef Orwell het volgende:
[..]
The anti-depressant Prozac causes a dramatic increase in aggressive behaviour in mice the day after the drug is administered, US researchers have found.
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn1553
hehe het zal ook niet. Reageer nu GVD is inhoudelijk. Door alles maar leugens , onzin te bestempelen ben je wel erg zielig en bekrompen. Je leest niets, je kijkt niets en probeert niet eens mee te gaan in iemands gedachtenflow. Als je niets zinnigs te melden hebt, reageer dan niet.quote:
quote:PSYCHIATRIE, EEN INDUSTRIE DES DOODS
Door zeldzaam historisch en eigentijds materiaal en interviews met meer dan 160 artsen, advocaten, pedagogen, overlevenden en deskundige op het gebied van de geestelijke gezondheidszorgindustrie en haar schandalen, werpt deze boeiende documentaire een licht op de waarheid over de wrede pseudowetenschap, psychiatrie genaamd, en de miljardenfraude die in deze bedrijfstak wordt gepleegd.
Trailer
NIET!! t ADHD is een hoax. En als kind te druk dat kan gewoon opgelost worden door voedsel aanpassing. Geen melk bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
- Op wat voor manier zouden mensen of ouders van kinderen met ADHD dan geholpen moeten worden volgens jou?
Moet zeggen dat ik het in 75% van de gevallen wel met je eens ben, misschien wel meer nog.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
NIET!! t ADHD is een hoax. En als kind te druk dat kan gewoon opgelost worden door voedsel aanpassing. Geen melk bijvoorbeeld.
he die conclussie van geduld en sparen had ik nog bedacht. Maar dat is so true.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:18 schreef Toeps het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik het in 75% van de gevallen wel met je eens ben, misschien wel meer nog.
Ouders drukdrukdruk carriere, kind voor de TV, allemaal procesed foods (witte suiker, witmeel..), en veel te weinig buiten spelen en aandacht van de ouders. Sommige ouders durven zelfs te zeggen "hij vraagt zo veel aandacht!" alsof het een kwaal is! Kinderen horen aandacht te krijgen, doh. Maar ze krijgen spullen in plaats daarvan, en daarom leren ze ook nog eens niet te sparen voor iets, of geduld te hebben.
99,8% is het nonsens. Dus is het een hoax. dat het een probleem is.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:28 schreef nokwanda het volgende:
ADHD is niet helemaal een hoax, maar voor een groot deel wel.
heb het echt meegemaakt dat men, de instanties die hulp zouden moeten bieden, weigerde om naar de werkelijke oorzaak van het gedrag te kijken en te zorgen voor de oplossing. Die oplossing zou verzorgd kunnen worden als het betreffende kind een PGB kreeg, maar dat verdomde men. De ADHD achtige kenmerken waren aanwijsbaar, evenals de oplossing.
Maar Jeugdzorg en andere instanties dwingen mensen wel vaker om diagnoses ter hand te nemen omdat men anders niet de gevraagde hulp krijgt.
Er zijn kennelijk dus nog wel meer wakker, naast dat ik dat benquote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
okIk zie nml wel wat overeenkomsten.
So True!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:45 schreef Ascension het volgende:
Dus conclusie: Psychiatrie = Terrorisme.
Dat maakt het wel vaak duidelijker ja! En waarom ik en Ascension tot conclussies komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom is dat zoveel slimmer? Tot nu toe is er nog niet veel meer langs gekomen dan "WORD WAKKER!" gedoeOf moeten er weer x uur aan docu's gekeken worden?
weg met prozac. Het werkt niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:10 schreef Metallinos het volgende:
[..]
Van jouw bron:
"Every double blind study of people taking Prozac to date has not indicated an association with increased aggression."
Dat laatste is niet altijd waar. Er kunnen tal van problemen zijn die leiden tot het gedrag dat men als ADHD bestempelt.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
99,8% is het nonsens. Dus is het een hoax. dat het een probleem is.
het probleem is de ouder.
Daar heb je Montessori voor. maar ja onze christelijke etterbuilen politici in DenHaag willen al het speciaal onderwijs opdoeken/ernstig saneren. Ik denk dat het een zeer slechte ontwikkeling is.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat laatste is niet altijd waar. Er kunnen tal van problemen zijn die leiden tot het gedrag dat men als ADHD bestempelt.
Niet altijd perse de ouders. Je staart je nu te schreeuwerig blind op een klein gegeven dat in sommigen van de gevallen zo is, maar lang niet in alle gevallen.
Om maar een voorbeeld te noemen uit de praktijk waar ik in werk: het onderwijs is op een bepaalde manier ingericht die voor een deel van de leerlingen geschikt is. Als de leerstijl die gehanteerd wordt helemaal niet te bevatten is voor een kind, of als een kind er gewoon een andere leerstijl op na houdt, kan het voorkomen dat het in de klas rusteloos zal zijn en thuis ook omdat het op school niet gemotiveerd is en het ei niet kwijt kan.
dus is adhd de omgeving en NIET het kind zelf. Ritalin is dus bullshit.quote:Dat kun je niet aan de ouders wijten. ik heb vaker meegemaakt dat de school erop gewezen werd en dat er oplossingen aan de hand werden gedaan die gewoon werden afgewezen. Kind kwam later in een andere schoolomgeving terecht en functioneerde zowel op school als thuis veel beter. De ADHD-achtige verschijnselen waren weg.
Mensen op dat soort scholen leren vooral goed tekenen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:46 schreef nokwanda het volgende:
Montessorie is ook niet de oplossing. Geloof me. Scholen krijgen ooit die naam en kunnen daarna hun eigen gang gaan zonder dat daar toeziccht op is of dat de titel montessorie hen ooit afgenomen kan worden, ook als het onderwijs de doelstellingen al lang niet meer onderschrijft. Dat is pas een hoax
quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mensen op dat soort scholen leren vooral goed tekenen.
Je snapt achterliggende gedachte toch wel hoop ik?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:58 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ook niets mis mee.
En ook daarmee suggereer je dat iedereen op zo'n school goed kan tekenen, wat niet zo is
Er wordt hier heerlijk gegeneraliseerd
oh. ik mocht er anders nooit tekenen. op zijn max 1 uur in de week.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je snapt achterliggende gedachte toch wel hoop ik?
Daar was laatst een docu over op dat documentairekanaal wat bij het pluspakket van de tv zit.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
he die conclussie van geduld en sparen had ik nog bedacht. Maar dat is so true.
he dat ken ik. Mijn kleuterjuf zei volgens mij is het beter dat meneertje naar de Montessori gaatquote:Op maandag 18 augustus 2008 20:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik heb op een Montessorischool gezeten (ik kan het ook goed schrijven), en wat hierboven gezegd wordt is bullshit. Ik was een onhandelbaar kind op de reguliere basisschool, omdat het compleet niet bij me aansloot, en op de Montessorischool werd ik altijd gestimuleerd, en heb ik ontzettend veel geleerd. Als je door de reguliere stof was kon je kiezen uit cursussen zoals sterrenkunde, of Russisch... Ik heb het er super naar mijn zin gehad, en daarna probleemloos VWO doorlopen.
Ik ben heel blij dat ik niet op de reguliere school onder de Ritalin werd gestopt.
Dan heb je mazzel dat je op een fijne montessorieschool hebt gezeten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik heb op een Montessorischool gezeten (ik kan het ook goed schrijven), en wat hierboven gezegd wordt is bullshit. Ik was een onhandelbaar kind op de reguliere basisschool, omdat het compleet niet bij me aansloot, en op de Montessorischool werd ik altijd gestimuleerd, en heb ik ontzettend veel geleerd. Als je door de reguliere stof was kon je kiezen uit cursussen zoals sterrenkunde, of Russisch... Ik heb het er super naar mijn zin gehad, en daarna probleemloos VWO doorlopen.
Ik ben heel blij dat ik niet op de reguliere school onder de Ritalin werd gestopt.
om te beginnen het is Montessori zonder "e" op het end.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel dat je op een fijne montessorieschool hebt gezeten.
Wat ik zeg is absoluut geen bullshit. Ik ken de manier van werken vanuit mijn werk en kom regelmatig met verschillende schoolsystemen in aanraking waar kinderen buiten vallen. Daarin komen wij veel misdiagnoses tegen vanuit de scholen en vanuit andere instituten.
Daardoor weet ik ook dat de titel Montessorie niet gecontroleerd wordt en in veel gevallen een vertekend beeld geeft van wat het eigenlijk zou moeten zijn. Jij hebt blijkbaar op een heel toffe school gezeten die is wat ie zegt te zijn.![]()
Maar dat maakt wat ik zeg nog geen bullshit. Montessorie gaat uit van een vaste set aan ontwikkelingsfasen. Als een kind daar niet aan voldoet en echt anders door zijn of haar ontwikkeling gaat, kan ook het montessorie daar niets mee. Dat is fenomeen dat we ook op Vrije scholen tegenkomen.
Wederom... voor sommigen werkt het perfect, voor anderen niet.
Maar voor veel kinderen die kampen met een andere ontwikkeling dan gewoon is werkt het niet en velen komen in de psychiatrie terecht.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:08 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Edit:
Zag al dat de volledige docu geplaatst was.
Niet mijn dagelijkse ervaring met de verhalen die ik hoor. Zowel in het regulier als Monessori (met dank voor de tipquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
om te beginnen het is Montessori zonder "e" op het end.
Een meester/juf moet wel in de gaten hebben wat welk kind doet en waar het zich bevind met het lesstof. Dus waarmee het eventueel achterloopt en bijsteuring benodigd is. Maar dat ieder kind zijn eigen tempo met wat voor stof omgaat is superieur aan klassikale instampgedoe. En trouwens wat maakt het uit hoe je het einddoel haalt. We moeten allemaal de CITO doen toch ?
Als je het dus op je eigen tempo, en hoeveelheid kan doen. Blijf het zo veel beter hangen. En is het dus effectiver, motiverender en bevredigender. Kinderen zijn van nature leergierig en op een reguliere school wordt dát wel afgeleerd.
Ah welneee! Dat is helemaal niet wat Montessori (zonder E!) inhoudt.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel dat je op een fijne montessorieschool hebt gezeten.
Wat ik zeg is absoluut geen bullshit. Ik ken de manier van werken vanuit mijn werk en kom regelmatig met verschillende schoolsystemen in aanraking waar kinderen buiten vallen. Daarin komen wij veel misdiagnoses tegen vanuit de scholen en vanuit andere instituten.
Daardoor weet ik ook dat de titel Montessorie niet gecontroleerd wordt en in veel gevallen een vertekend beeld geeft van wat het eigenlijk zou moeten zijn. Jij hebt blijkbaar op een heel toffe school gezeten die is wat ie zegt te zijn.![]()
Maar dat maakt wat ik zeg nog geen bullshit. Montessorie gaat uit van een vaste set aan ontwikkelingsfasen. Als een kind daar niet aan voldoet en echt anders door zijn of haar ontwikkeling gaat, kan ook het montessorie daar niets mee. Dat is fenomeen dat we ook op Vrije scholen tegenkomen.
Wederom... voor sommigen werkt het perfect, voor anderen niet.
Maar voor veel kinderen die kampen met een andere ontwikkeling dan gewoon is werkt het niet en velen komen in de psychiatrie terecht.
Het blijft me echt verbazen hoeveel anti psychiatrie argumenten beargumenteerd worden met een scientology site of documentaire. Hou eens op met CCHR/NCRM of dergelijke scientology flauwekul te gebruiken. Zoals ik al een paar keer eerder zei, als je argument echt zo overtuigend of feitelijk waar is, dan kan je dat best aan de hand van niet-scientology bronnen tonen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |