abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60774457
Face it, bijna elk kind zit ( met een stoornis of niet ) aan de medicatie. steeds meer ouders laten hun kind in ontwetenheid achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. maar het is zeker niet alleen van Vandaag de dag de psychiatrie heeft ook een hele zwarte geschiedenis die het daglicht niet verdragen kan. en veel mensen zeggen dan: ja maar er is veel veranderd nu. FOUT de psychiatrie pleegt nog steeds ernstige misdaden kinderen worden gedrogeerd, gehersenspoeld en mishandeld psychisch en Lichamelijk. NOG STEEDS worden kinderen waarvan het niet duidelijk is of ze een stoornis hebben Gevangengezet in een gesloten inrichting. en elektroshocks zijn voor de psychiatrie nog steeds de normaalste gang van zaken. er worden diagonoses gesteld op basis van niets anders dan vermoedens. Als een kind een jaar of 5 is kan al een diagose gesteld worden waaraan ze de rest van hun leven aan vast kunnen zitten. want we lopen werkelijk gevaar en ze noemen het hulp. word wakker mensen het gaat niet goed zo bescherm uw kind en laat het niet achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. ik hoop dat jullie de ernst van de zaak zien of tenmiste gaan zien. want er moet een einde komen aan de psychiatrie voor het welzijn van de mensheid. ik hoop dat we hier op een volwassen wijze over kunnen discusseren hier nog een paar links:

http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/index.htm
http://www.antipsychiatrie.nl/
http://www.pseudowetenschap.nl/index.htm
http://antipsychiatrie.startpagina.nl/
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:25:14 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60774515

Zullen vast wel kwakzalvers tussen zitten maar jij doet net of de wereld vergaat.

+ alinea's enzo...
pi_60774528
Kuttopic in de maak!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_60774560
En wat nou als er geen psychiatrie was?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:28:35 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60774630
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60774643
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
pi_60774719
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Chiwakka het volgende:
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?

Die doen dat nog wel
pi_60774851
Het jammere is dat tegenwoordig iedereen iets mankeert
kids hebben allemaal dyslexie, dyscalculie of zijn oversext omdat ze stiekem bij elkaar voelen

overal moet een oorzaak voor worden gezocht.
Narf!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:35:05 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60774874
Gaat de ts ook mee beppen?
pi_60774963
Waar is sciencejapan eigenlijk?

Electroconvulsie kan een effectieve therapie zijn bij zware depressie en wordt daarvoor nog gebruikt.

Meer ontopic: in de academische boekengids stond een interessant stuk over genetica en psychiatrie.
http://www.academischeboekengids.nl/abg/do.php?a=show_visitor_artikel&id=740
Het komt erop neer dat het huidige classificatiesysteem best eens niet de juiste kan zijn, omdat qua genetica er aanwijzingen voor andere indelingen liggen. Dat zou weleens waar kunnen zijn, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:44:38 #12
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60775210
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:23 schreef Ascension het volgende:
Face it, bijna elk kind zit ( met een stoornis of niet ) aan de medicatie. steeds meer ouders laten hun kind in ontwetenheid achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. maar het is zeker niet alleen van Vandaag de dag de psychiatrie heeft ook een hele zwarte geschiedenis die het daglicht niet verdragen kan. en veel mensen zeggen dan: ja maar er is veel veranderd nu. FOUT de psychiatrie pleegt nog steeds ernstige misdaden kinderen worden gedrogeerd, gehersenspoeld en mishandeld psychisch en Lichamelijk. NOG STEEDS worden kinderen waarvan het niet duidelijk is of ze een stoornis hebben Gevangengezet in een gesloten inrichting. en elektroshocks zijn voor de psychiatrie nog steeds de normaalste gang van zaken. er worden diagonoses gesteld op basis van niets anders dan vermoedens. Als een kind een jaar of 5 is kan al een diagose gesteld worden waaraan ze de rest van hun leven aan vast kunnen zitten. want we lopen werkelijk gevaar en ze noemen het hulp. word wakker mensen het gaat niet goed zo bescherm uw kind en laat het niet achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. ik hoop dat jullie de ernst van de zaak zien of tenmiste gaan zien. want er moet een einde komen aan de psychiatrie voor het welzijn van de mensheid. ik hoop dat we hier op een volwassen wijze over kunnen discusseren hier nog een paar links:

http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/index.htm
http://www.antipsychiatrie.nl/
http://www.pseudowetenschap.nl/index.htm
http://antipsychiatrie.startpagina.nl/
Onzin
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:24:49 #13
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_60778984
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Onzin
vlijmscherpe analyse..hulde!!
Huig
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:27:09 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60779045
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:30 schreef N.icka het volgende:

[..]

Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?

Die doen dat nog wel
UMC Utrecht, specifiek het psychiatrisch ziekenhuis; Prof. Kahn doet het nog en het heeft bewezen effecten in specifieke gevallen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:15:54 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60784597
Ja natuurlijk, alle psychiators zijn evil minds en alles ziektes kunnen zoals gewoonlijk worden opgelost met een besje hier en daar.
pi_60784766
Negatieve meningen over de psychologie en psychiatrie lijken me meer wat voor R&P dan voor BNW.

Ik ben het er mee eens dat sommige psychologen of psychiaters zelf broodnodig in therapie zouden moeten, maar er zitten ook zeer goede tussen; ik wil niet weten hoe het met sommige mensen zou aflopen als er geen psychologie of psychiatrie zou bestaan.

Echter: alles met mate. Het moet niet zo zijn dat een kind dat soms een beetje druk is meteen het labeltje "ADHD" opgeplakt krijgt en de rest van z'n leven volgepompt wordt met Ritalin.
Patiënten die in spiritualiteit geloven? Waanbeelden! Aan de antipsychotica! (Gebeurt echt bij sommigen!)
Je vult het vragenlijstje zo in dat het grafiekje dat er uit komt er anders uitziet dan ze gewend zijn? Dan heb je gelogen met het invullen met de vragen, want als je bij vraag 10 invult dat je bij die situatie op manier A reageert, dan kun je bij vraag 22 onmogelijk invullen dat je op die andere situatie op manier C reageert, "want zo steken mensen niet in elkaar!"

Er zitten inderdaad kwakzalvers tussen, maar nogmaals: het is maar goed dat deze tak van de medische wereld bestaat. Je moet alleen zeer kritisch zijn of degene die je voor je hebt wel bij je past. Voel je je veilig bij die persoon en kun je accepteren wat hij/zij zegt? Kun je als volwassen vent met een IQ van 120 die enorm veel over het leven filosofeert je ei wel kwijt bij een grietje van 21 die stage loopt voor haar opleiding psychologie, of is het beter een meer volwassen persoon te vragen?

Blijf kritisch! En zeker als ouder of partner van iemand die ergens intern gaat zitten in de psychiatrie, waar de OP volgens mij vooral om gaat.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:25:15 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60785587
quote:
Oh meerdere nog hoor, bijvoorbeeld:

http://www.lumc.nl/patfol(...)psychiatrie/ect.html

Verder vind ik dat je zelf altijd kritisch moet blijven voordat je naar een psycholoog stapt.. dan kom je eenmaal in een mallemolen terecht, en voor je het weet krijg je medicijnen en een label opgeplakt.

Kinderen zijn bijvoorbeeld druk, met name als ze niet genoeg te doen hebben waarin ze hun energie kwijt kunnen. Dat is geen ADHD, neem je kind gewoon wat vaker mee naar de speeltuin of laat het ravotten met andere kinderen.
Pubers zijn dwars, halen streken uit en zitten in de knoop met hunzelf, nee stempel er niet meteen suicidaal op. En ga zo maar door.
The truth was in here.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:41:04 #18
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60785910
Probleem met de mens is dat ze vaak handelt uit het verkeerde standpunt.
Om iemand met een psychische aandoening te kunnen helpen zul je toch echt op een lijn moeten zitten met de patietent.

Sowieso moet je een breed begrip hebben, en kunnen spelen met je emoties om te kunnen begrijpen waar het precies om gaat.

Zolang je dat niet kan, zul je niet begrijpen hoe en waarom iemand zo denkt, en dan ga je al snel de kant op van medicijnen en andere kwakzalverij.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_60786881
Psychologie is nog volop in ontwikkeling imo, dat wil niet zeggen dat het perse een gevaar is. De systematische benadering (DSM e.d.) van de menselijke geest is te statisch, waardoor men snel geneigd is om patienten in hokjes te stoppen.
pi_60787325
Helemaal eens met Ticker en Nee!
(Alleen weet ik niet wat DSM is )
pi_60791313
DSM is een handboek die psychiaters helpt een diagNONSENS aan een arm kind of volwassenen te geven. jullie zouden het eens moeten lezen. echt elk soort gedrag wordt beschouwd als een ziekte zoals: in je bed plassen, ruzie met je moeder maken. je kan het zo gek niet bedenken of het staat erin. AFSHAFFEN DUS ! en mensen als jullie willen mee discusseren over de psychiatrie leer dan eerst de geschiedenis want je kan niet mee discusseren over een onderwerp als je de geschiedenis er niet van weet. nee als je, je echt verdiept hebt in de psychiatrie Dan kan je onmogelijk ontkennen dat het gevaarlijk en slecht is. want in al die jaren dat de psychiatrie bestaat heeft het werkelijk nog helemaal NIKS bewezen en heeft het tot op de dag van vandaag NIEMAND genezen. en als je psychische problemen hebt is een psychiater wel de laatste persoon op aarde waar je moet zijn. en medicijnen zijn wel het laaste wat je moet gebruiken als je psychische klachten heb want die maken het alleen maar erger. en ja de wereld zou er serious een stuk beter uitzien als de psychiatrie nooit heeft bestaan. nu zal je waarschijnlijk denken: ja maar die geestezieken moeten toch geholpen worden ? ja maar psychiatrie is voor niemand het antwoord dus ook niet voor geestezieken. dus er moeten meer hulpverleners komen die lostaan van de psychiatrie. maar daarmee zijn we nog niet veilig eigelijk want de intenties van hulpverleners zijn niet altijd goed. in deze wereld kan je simpelweg niemand vertrouwen en we lopen altijd wel een vorm van gevaar daar kunnen we simpelweg niet aan ontkomen. maar het is de bedoeling dat we alerter worden en meer en beter gaan opletten met wie we zaken doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ascension op 13-08-2008 12:53:52 ]
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:52:17 #22
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60791678
Jij doet net alsof de patienten het allemaal wel best vinden maar de buitenwereld een probleem heeft met hun afwijkende gedrag. Volgens mij heb je nog nooit iemand in je omgeving meegemaakt met een ernstige psychiatrische aandoening anders zou je dit niet zeggen.
Met een beetje gesprekstherapie help je iemand met schizofrenie en psychoses echt niet. Met onderdrukkende medicatie wel.
Tuurlijk lost dat het niet bij de kern op en is het geen abolute oplossing. Maar het is het enige wat er is tot nu toe en het zorgt ervoor dat mensen niet in doodsangsten zitten in psychoses, zichzelf en anderen niets aandoen en een relatief normaal leven kunnen leiden.
pi_60791724
Ik krijg zeer sterk het idee dat jij een aantal negatieve ervaringen heb gehad met psychiatrie, klopt dat?

Daarnaast lekt er ook uit je tekst door dat je nogal wantrouwend tot misschien zelf paranoide ben ingesteld met statements als dat je niemand kan vertrouwen.

Daarnaast zeg je dat er nog nooit iemand is geholpen door psychiatrie, ik heb in mijn familie iemand die er wel degelijk door geholpen is. Of is die persoon volgens jou stiekem nog steeds erg zien en laat het aan niemand merken ofzo?
pi_60791939
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:42 schreef Ascension het volgende:
DSM is een handboek die psychiaters helpt een diagNONSENS aan een arm kind of volwassenen te geven. jullie zouden het eens moeten lezen. echt elk soort gedrag wordt beschouwd als een ziekte zoals: in je bed plassen, ruzie met je moeder maken. je kan het zo gek niet bedenken of het staat erin. AFSHAFFEN DUS ! en mensen als jullie willen mee discusseren over de psychiatrie leer dan eerst de geschiedenis want je kan niet mee discusseren over een onderwerp als je de geschiedenis er niet van weet. nee als je, je echt verdiept hebt in de psychiatrie Dan kan je onmogelijk ontkennen dat het gevaarlijk en slecht is. want in al die jaren dat de psychiatrie bestaat heeft het werkelijk nog helemaal NIKS bewezen en heeft het tot op de dag van vandaag NIEMAND genezen. en als je psychische problemen hebt is een psychiater wel de laatste persoon op aarde waar je moet zijn. en medicijnen zijn wel het laaste wat je moet gebruiken als je psychische klachten heb want die maken het alleen maar erger. en ja de wereld zou er serious een stuk beter uitzien als de psychiatrie nooit heeft bestaan. nu zal je waarschijnlijk denken: ja maar die geestezieken moeten toch geholpen worden ? ja maar psychiatrie is voor niemand het antwoord dus ook niet voor geestezieken. dus er moeten meer hulpverleners komen die lostaan van de psychiatrie. maar daarmee zijn we nog niet veilig eigelijk want de intenties van hulpverleners zijn niet altijd goed. in deze wereld kan je simpelweg niemand vertrouwen en we lopen altijd wel een vorm van gevaar daar kunnen we simpelweg niet aan ontkomen. maar het is de bedoeling dat we alerter worden en meer en beter gaan opletten met wie we zaken doen.
1) Werk met alinea's en hoofdletters; de volgende keer wordt je post verwijderd en krijg je 'm in een PM terug (als je box actief is) zodat je 'm kunt aanpassen zodat mensen het normaal kunnen lezen.
2) Het is bullshit te eisen dat mensen zich in de geschiedenis van de psychiatrie MOETEN verdiepen voor ze aan deze discussie mee mogen doen.
3) Ik denk dat je een KLEIN beetje doordraaft!
pi_60791976
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:52 schreef Vandaag... het volgende:
Jij doet net alsof de patienten het allemaal wel best vinden maar de buitenwereld een probleem heeft met hun afwijkende gedrag. Volgens mij heb je nog nooit iemand in je omgeving meegemaakt met een ernstige psychiatrische aandoening anders zou je dit niet zeggen.
Met een beetje gesprekstherapie help je iemand met schizofrenie en psychoses echt niet. Met onderdrukkende medicatie wel.
Tuurlijk lost dat het niet bij de kern op en is het geen abolute oplossing. Maar het is het enige wat er is tot nu toe en het zorgt ervoor dat mensen niet in doodsangsten zitten in psychoses, zichzelf en anderen niets aandoen en een relatief normaal leven kunnen leiden.
Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.
pi_60792018
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:00 schreef Ascension het volgende:

[..]

Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.
Deze zie ik nog ff door de vingers omdat ik mijn post aan het editen was.

Alinea's en hoofdletters, anders wordt je post verwijderd.
pi_60792281
quote:

- Op wat voor manier zouden mensen of ouders van kinderen met ADHD dan geholpen moeten worden volgens jou?
- de meeste psychiatrische patiënten zijn vrijwillig opgenomen en mogen ook weg als ze dat echt willen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:35:29 #28
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60793100
quote:

[..]

Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord.
Wat dan? Auditing?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:48:23 #29
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60793447
Beste TS, je posts geven blijk van een groot gebrek aan kennis van de psychiatrie/psychologie en ik ga daarom ook niet inhoudelijk op je punt in.

Wat is er mis met een beroepsgroep die aan mensen die een fysieke afwijking in hun hersenen hebben een behandeling en medicatie verstrekt die aan hen de mogelijkheid geeft om hiermee te kunnen omgaan?

En daarnaast ben ik ook benieuwd waar deze opmerkingen vandaan komen: het is duidelijk dat je zelf slechte ervaringen hebt gehad met deze beroepsgroep. Meestal is dat geen goed begin van een discussie.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:49:39 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60793469
tvp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_60795274
Edited by ToT: leer maar eerst eens leesbaar te typen!
Je was gewaarschuwd. je hebt een PM. Als je de tekst leesbaar hebt gemaakt, kun je het naar mij terug sturen zodat ik het hier weer kan plaatsen. Volgens mij kun je het niet zelf meer terugplaatsen na een edit.

[ Bericht 56% gewijzigd door ToT op 13-08-2008 15:24:27 ]
pi_60795606
Het is een nare vicieuze cirkel dat de mensen die goed psychiatrische hulp kunnen gebruiken, er zo wantrouwend naartoe kunnen zijn.
pi_60800721
Om het op "Brave New World" te houden:

Een interessant boek over de geschiedenis van de psychiatrie (of eigenlijk de geschiedenis van het begrip "waanzin") is L'Histoire de la Folie van Michel Foucault. Daarin probeert hij aannemelijk te maken dat de psychiatrie in feite een vorm van gezagshandhaving is, vergelijkbaar met bv. de politie of het gerecht. (Het is ook geen toeval dat er gerechtspsychiaters zijn die moeten oordelen of iemand toerekeningsvatbaar is of niet bij een misdrijf, daar zie je die twee dingen mooi samenvallen).

Nu heb ik zelf een psychiater én een psycholoog in de familie, en ik moet zeggen dat bepaalde aandoeningen wel degelijk door middel van geneesmiddelen tot op zekere hoogte te verhelpen zijn (bv. fobieën of dwangmatig gedrag, ook anti-depressiva werken in veruit de meeste gevallen, denk ik).

Het probleem is echter dat de DSM een aantal criteria per aandoening opsomt waar aan voldaan moet worden voor je bij een persoon een bepaalde diagnose stelt. Maar vele van die criteria zijn helaas volstrekt subjectief! Zo is het dus in vele gevallen perfect mogelijk dat twee psychiaters je in twee totaal verschillende hokjes steken. Als je als psychiater dan ook nog macht hebt (bv. je werkt voor het gerecht), dan kan dat funest zijn...

Als je kijkt naar totalitaire staten uit de tijd van het communisme of het nazisme, dan zie je dus ook dat de psychiatrie en psychiatrische inrichtingen al snel gebruikt werden om politieke dissidenten "uit te schakelen". Het is dus de boodschap om steeds op de hoede te blijven voor dat soort van praktijken.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:15:01 #34
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60800792
zolang je geen gevaar bent voor je omgeving heb je nog altijd zelfbeschikkingsrecht en kan je medicatie gewoon weigeren. Juist om te voorkomen dat om politieke redenen mensen dit zelfbeschikkingsrecht wordt afgenomen komt de rechter er aan te pas om dit te beoordelen. Scheiding recht en staat jeweets
pi_60800906
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:15 schreef Vandaag... het volgende:
zolang je geen gevaar bent voor je omgeving heb je nog altijd zelfbeschikkingsrecht en kan je medicatie gewoon weigeren. Juist om te voorkomen dat om politieke redenen mensen dit zelfbeschikkingsrecht wordt afgenomen komt de rechter er aan te pas om dit te beoordelen. Scheiding recht en staat jeweets
Ik heb nog nooit van een rechter gehoord die het oordeel van een gerechtspsychiater naast zich neer legt...dat is immers zijn vakgebied niet.
pi_60815244
Ik heb hier even wat links gevonden die het wel waard zijn om te checken:

Waarheid over de Psychologie:
http://video.google.nl/videoplay?docid=3106088586845232292&ei=KXCjSNqZCIKQjQLzv7XDBQ&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie achter de Holocaust:
http://video.google.nl/videoplay?docid=9049031749536123537&ei=UnCjSMLyF5XiiQKgqfjIDw&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie is fraude:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8058160857846500132&ei=HEajSJ-fBpKuiwLprfDLDw&hl=nl

Psychiatrie Onthuld:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5551775290701777633&ei=h3CjSPL5B5PyjgLBs4C_Dw&vt=lf&hl=nl

Hoogleraar Psychologie spreekt:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8728299928355150895&ei=AXGjSJreHIWSiwL506jcCQ&q=psychiatrie&hl=nl

Morgen zal ik waarschijnlijk nog wat links zoeken maar dit was het voor nu. en als je nog steeds niet wil geloven dat de Psychiatrie een zeer extreem gevaarlijke bedreiging vormt voor de mensheid dan houd je, jezelf heel erg voor de gek. echt mensen de psychiatrie moet gestopt worden ik meen het
pi_60816723
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:58 schreef Ascension het volgende:
Ik heb hier even wat links gevonden die het wel waard zijn om te checken:

Waarheid over de Psychologie:
http://video.google.nl/videoplay?docid=3106088586845232292&ei=KXCjSNqZCIKQjQLzv7XDBQ&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie achter de Holocaust:
http://video.google.nl/videoplay?docid=9049031749536123537&ei=UnCjSMLyF5XiiQKgqfjIDw&q=Psychiatrie&hl=nl

Psychiatrie is fraude:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8058160857846500132&ei=HEajSJ-fBpKuiwLprfDLDw&hl=nl

Psychiatrie Onthuld:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5551775290701777633&ei=h3CjSPL5B5PyjgLBs4C_Dw&vt=lf&hl=nl

Hoogleraar Psychologie spreekt:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8728299928355150895&ei=AXGjSJreHIWSiwL506jcCQ&q=psychiatrie&hl=nl

Morgen zal ik waarschijnlijk nog wat links zoeken maar dit was het voor nu. en als je nog steeds niet wil geloven dat de Psychiatrie een zeer extreem gevaarlijke bedreiging vormt voor de mensheid dan houd je, jezelf heel erg voor de gek. echt mensen de psychiatrie moet gestopt worden ik meen het
Je moet wel erg wanhopig of ernstig ontoerekeningsvatbaar als je je vol overgelaten laat leiden door zo`n arts. Wat dat betreft zijn het er maar een enkeling, wat mij daadwerkelijk interseert zijn dingen wat haast binnen elke mens afspeelt.
Gek genoeg blijkt echt elke mens geconfronteert te worden met een aantal basis situaties, en afhankelijk hoe hij daar op reageert word er een fundament gelegt waarna je stap voor stap verder gaat wat uiteindelijk je persoonlijkheid vormt. Zo gezien zijn we inderdaad allemaal hetzelfde ongeacht cultuur en afkomst en dat zie je terug bij kinderen omdat ze haast allemaal hetzelfde doen of willen.

De islamitische profeet Muhammed (s.a.s.) heeft hierop een haast briljant te noemen formule bedacht en dat formule word nog gehanteert in sommige landen onder sommige volkeren. Het zit hem letterlijk in het hart van een mens waarover wetenschappers nog steeds voor een raadsel staan om hoe dat ding nou precies werkt. Vroeger werd het niet meer gezien als een groot spier, met een centraal functie. Dat is dus niet zo.
Natuurlijk spelen de hersenen ook een cruciale rol maar echt alles begint in het hart.

Omdat elk profeet perfect is en ze niet vaak langs komen is het vergaren en bewaren van informatie onder elke godsdienst haast een strijd tegen de dood. Elk volk heeft haast een profeet gekent maar het is niet elk volk gelukt informatie boven water te houden wat essentieel is om ook de logica erachter door te geven wat weer broodnodig is voor survival.

De reden waarom ik dit zeg is, als je de westerse samenlevingen zou moeten onderzoeken naar ziekten, je een schrikbarend toename ziet met name in de afgelopen 50 jaar. Bestaande ziektes muteren en worden vaak sterker maar de bestaande antistoffen kunnen de prullebak in want het werkt logischerwijs niet meer.
Daarnaast heb je ook een vage toename aan nieuwe onbekende of onverklaarbare ziektes.
Als je de tweede en derde wereld landen onderzoekt merk je natuurlijk dat daar die zelfde ziektes ook beginnen op te komen.

Mijn vraag is in hoeverre er een relatie gelegt kan worden tussen een ziekte en verkeerd (lees:ongezond) bezig zijn.
Een tweede vraag zou eventueel zijn waar het westerse wereld dan zo zeer de fout in is gegaan wat tot deze explosie heeft geleid.

Mijn stelling luid dat afvallige mensen (lees: mensen die geen enkel relatie met het hogere hebben) steeds ernstiger ziek worden en zo vaak onbewust mede mens ook ziek maken. Voorbeeld in perfectie:
A. Hitler was naar mijn mening zo een ernstig geval waar mensheid een dieptepunt in heeft bereikt. Hoe hij het desondanks zo ver heeft weten te schoppen, gaat buiten mijn begrip. Het blijft echter een feit dat hij veel mensen tot bewegen heeft overgezet. Ik geloof juist dat overal een logische verklaring achter bestaat en ik vraag me serieus af hoe dit ooit tot stand heeft kunnen komen.

Als de stelling zo zou zijn dan zou het wel logisch zijn waarom er geen logische samenwerkings verband bestaat tussen volkeren want het is simpelweg zinloos. Compesatie zou alleen maar leiden tot meer verlies.
Tevens zou het dan logische zijn als elk generatie steeds zwakker word tenopzichte van het vorige met WO2 als hopelijk dieptepunt. Dit brengt als volgende vraag mee waarom en hoe nu in 2008, met al het god gebeuren al ver achter ons, de mensen juist weer gezonder beginnen te leven. Immers stijgen de gemiddelde leeftijds verwachtingen.

Dat laatste brengt je bij het vak psychologie en het verder oprukkend medicijnen wereld. Een wereld waar het maar om 1 ding draaiet, GELD!!
Een beetje econoom zal je zeggen dat geld, dat wereld wel stabiliseert d.m.v. vraag en aanbod. De religeuzen onder ons wisten allang dat dit het begin van de ondergang van mensheid moet voorstellen want zo ging het altijd, als mens een keer voor god wou spelen.
Dit soort dingen kan je niet stoppen en gelukkig hoef je dat ook niet. Wees er gewoon bedachtzaam op.
pi_60822883
quote:
In Nederland wordt het nog wel gedaan bij ernstige depressies, maar slechts als uiterste therapie, en op voordracht van 2 psychiaters naar ik meen, het is dus niet zo dat links en rechts maar mensen aan het schrikdraad gehangen worden. (een zwaar depressieve kennis van me stond hiervoor op de nominatie, helaas pleegde hij zelfmoord voordat hij aan de therapie zou beginnen)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:44:35 #39
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60823069
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 04:35 schreef Imagine-Peace het volgende:

[..]

Dude, dit is echt niet gezond. Als je niet zo tegen psychiatrie/psychologie zou zijn zou ik zeggen dat je maar eens hulp moet zoeken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60823408
Hier een documentaire van anderhalf uur erg intressant:

Psychiatry: Instrument of Death:
http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&sitesearch=&q=Psychiatry#

Kijk nou maar mensen en besef dat de psychiatrie een zieke een hele zieke industrie is.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:03:59 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60825190
zo... je scientology quotum weer gehaald Vero?

Die links spam ja al langer dan een jaar dus doe nou niet alsof "kijk eens wat ik gevonden heb" retoriek...
pi_60826069
Ik vind het werkelijk bizar en schokkend om te zien dat heel de wereld blind blijft voor dit soort onmenselijke misdaden en praktijken. WORD WAKKER MENSEN er is geen epidemie van psychische zieken maar een epidemie van psychiatrie. als we zo doorgaan ze ik het einde van de mensheid snel komen. mensen de psychiatrie MOET gestopt worden. als je als ouder oprecht van je kind houdt bescherm je eigen kind met je leven tegen de grootste bedreiging: de psychiatrie. levens worden vernietigt en beschadigd erdoor. en neem NOOIT van je leven een psychiatrische test want als je die neemt is het 100% zeker dat er een stoornis op je Geplakt word. er zijn kinderen die op extreem vroege leeftijd gediagnoseerd worden met een stoornis. en die Zogenaamde stoornis maakt het leven niet onmogelijk maar de diagnose doet het.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:51:08 #43
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60826326
Is Ascension soms stiekem een kloon van Lambiekje?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:53:45 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60826401
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:51 schreef ATuin-hek het volgende:
Is Ascension soms stiekem een kloon van Lambiekje?
nee ...
pi_60826435
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:40 schreef Ascension het volgende:
Ik vind het werkelijk bizar en schokkend om te zien dat heel de wereld blind blijft voor dit soort onmenselijke misdaden en praktijken. WORD WAKKER MENSEN er is geen epidemie van psychische zieken maar een epidemie van psychiatrie. als we zo doorgaan ze ik het einde van de mensheid snel komen. mensen de psychiatrie MOET gestopt worden. als je als ouder oprecht van je kind houdt bescherm je eigen kind met je leven tegen de grootste bedreiging: de psychiatrie. levens worden vernietigt en beschadigd erdoor. en neem NOOIT van je leven een psychiatrische test want als je die neemt is het 100% zeker dat er een stoornis op je Geplakt word. er zijn kinderen die op extreem vroege leeftijd gediagnoseerd worden met een stoornis. en die Zogenaamde stoornis maakt het leven niet onmogelijk maar de diagnose doet het.
Joh, overdrijven is ook een vak.. Er zullen net als in elke beroepsgroep dingen misgaan, ook in de psychiatrie, en soms werkt wat opvoeden beter dan een kind volstoppen met ritalin, maar er is ook een groep mensen die wel degelijk baat hebben bij een psychiatrische behandeling, wat overigens meer inhoudt dan alleen maar dope slikken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:56:59 #46
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60826493
quote:
Doe eens rustig. Mensen gaan op zoek naar hulp omdat ze een probleem hebben, en om het te behandelen is het nodig om het te labelen. Dat dat niet altijd goed gebeurd, geloof ik meteen.

Wat is hier misdadig aan?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60826535
Dit topic doet mij vermoeden dat de TS momenteel zonder of met een gereduceerde dosis medicatie achter de PC zit..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:00:09 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60826574
quote:
vertel eens... WAT is er zo levensbedreigend aan een labeltje als Autisme of ADHD bijvoorbeeld... WAT, in jouw ogen, maakt deze kinderen tot vernietigde goederen?
pi_60827278
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef Re het volgende:

Die links spam ja al langer dan een jaar dus doe nou niet alsof "kijk eens wat ik gevonden heb" retoriek...
Toch zijn sommige van die links wel interessant je moet het zeker niet zomaar afdoen als Scientology-propaganda. Er is al sinds de jaren zestig (dus lang voor Scientology ontstond) een "anti-psychiatrie".

In de jaren zestig werd bij wijze van experiment in Italië zelfs eens de volledige populatie van een gesticht op straat gezet vanuit de gedachte dat "mental illness" niet bestaat. Dat werd niet echt een succes.

Maar aan de andere kant is het ook zo dat veel mensen gediagnosticeerd worden met iets maar dat de onderbouwing ontbreekt en dat dat potentieel gevaarlijk is. Eigenlijk is de Neuropsychiatrie de enige tak van psychologie en psychiatrie die werkelijk "wetenschappelijk" te noemen is, maar die staat nog maar in de kinderschoenen. Ondertussen klooien duizenden psychiaters maar wat aan en diagnosticeren ze mensen op basis van iets onwetenschappelijks als de DSM (waar dus, zoals in een van de filmpjes terecht wordt opgemerkt, GESTEMD over wordt door psychiaters... een politiek instrument dus, geen wetenschappelijk handboek whatsoever. Je "stemt" ook niet over de symptomen van kanker of griep, die dingen zijn wetenschappelijk onderzocht en vastgesteld...).
pi_60827414
Kinderen die een label opgeplakt krijgen ( als ADHD bijvoorbeeld ) hebben duidelijk minder kansen op een normaal leven dan een ( gewone ) persoon dat heeft. denk eens even na iemand die autisme gediagnoseerd is. heeft het extra moeilijk om bijv goed werk te vinden en in de zieke wereld waarin wij tegenwoordig leven krijgt bijna iedereen je dossier te zien en als je een diagose hebt als Autisme zullen weinig werkgevers een baan voor je hebben. en geloof mij als de psychiatrie je een label gegeven heeft. dan zullen ze je de rest van je leven vervolgen en in de gaten houden dus mensen met een label moeten ook nog eens extra alert zijn. en dan heb ik het nog niet eens over pillen oftwel de vergifitiging gehad. want die pillen oftewel vergif worden genadeloos opgedrongen bij mensen die een label hebben. dus ja het beperkt de levenskwalitiet ernstig en vooral als je als kind ook nog eens ouders hebt die gewetensloos meegaan in de waanzin die psychiatrie heet.
pi_60827458
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:00 schreef Re het volgende:

[..]

vertel eens... WAT is er zo levensbedreigend aan een labeltje als Autisme of ADHD bijvoorbeeld... WAT, in jouw ogen, maakt deze kinderen tot vernietigde goederen?
Levensbedreigend niet... maar wat vind jij ervan dat je geweigerd kunt worden voor een bepaalde job omdat je niet goed genoeg scoort op een of andere "psychologische test" waar eigenlijk geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is?

Of als je voor het gerecht komt en een of andere psychiater diagnosticeert je met een anti-sociale persoonlijke persoonlijkheidsstoornis ("psychopaat") terwijl de psychiatrie geen enkel wetenschappelijk bewijs heeft dat er zo'n "aandoening" bestaat? (En bovendien weten ze ook niet hoe het te genezen)

Ze hebben alleen praktijkgegevens, nl. dat sommige mensen moorden plegen en andere gruwelijke dingen doen. Maar op basis van wat wordt het als een "geestelijke afwijking" genoemd? Je zou zelfs kunnen zeggen dat die "roofdieren" van mensen erg "natuurlijk" te werk gaan. Empathie bestaat bij de dieren ook maar in beperkte mate.
pi_60827678
Goeiemorgen Ascension: ik heb al een bericht van je verwijderd omdat je posts erg irritant te lezen zijn.

Alinea's!
Hoofdletters!
Correcte interpunctie!

Je komt zo gruwelijk chaotisch over en in een topic waarin je zwaar tegen de psychiatrie aan zit te schoppen wil je volgens mij NIET zo overkomen!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:48:05 #53
109065 sungaMsunitraM
pi_60827747
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:36 schreef Chancard het volgende:
Maar op basis van wat wordt het als een "geestelijke afwijking" genoemd?
Hè, ja laten we teruggaan naar de jaren 70! Want zijn we niet stiekem allemaal een beetje gek hihi?!?!

donderdag 14 augustus 2008 @ 16:05:09 #54
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60828095
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:53 schreef Re het volgende:

[..]

nee ...
ok Ik zie nml wel wat overeenkomsten.
Onikaan ni ov dovah
pi_60828434
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef Re het volgende:

Is dit echt vero weer? Kan je dat controleren? Ik dacht dat hij zich wel wat gestructureerder kon uiten.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:29 schreef Chancard het volgende:

[..]

Toch zijn sommige van die links wel interessant je moet het zeker niet zomaar afdoen als Scientology-propaganda. Er is al sinds de jaren zestig (dus lang voor Scientology ontstond) een "anti-psychiatrie".
Maar het punt is dat veel van de geplaatste links gewoon rechtsstreeks aan scientology organisaties te linken zijn. Betaald en onderhouden door de scientology kerk, bedoeld om hun anti psychiatrie dogma te verspreiden. Dat lijkt me geen goede basis voor een goede bron. Scientology ontstond trouwens al in de jaren 50.

Natuurlijk zijn er vast dingen op psychiatrie aan te merken, maar dingen als ´psychiatrie is levensgevaarlijk, want kijk deze scientology docu waarin men stelt dat het verantwoordelijk is voor de holocaust, 9/11, columbine en enz.. enz..´ vind ik niet de meest rationele en overtuigende manier om je standpunten te verkondigen. (maargoed, dit is dan ook bnw )
pi_60828453
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Hè, ja laten we teruggaan naar de jaren 70! Want zijn we niet stiekem allemaal een beetje gek hihi?!?!

Als je al mijn posts leest, dan weet je dat ik het zo niet bedoel.

Mijn punt is dat bv. psychopaten vaak zogenaamd "herkend" worden door hun gebrek aan empathie (vandaar heet het officieel ook "anti-sociale stoornis" en plegen ze vaal misdrijven zoals bv. moorden, maar ook oplichting).

Je kan dat gebrek aan empathie echter enkel vaststellen aan de hand van gepleegde feiten. Je kan niet wetenschappelijk definiëren wat een "gebrek" aan empathie IS. Dat is een subjectief oordeel, geen wetenschap. Bovendien is het ook eerder een moreel oordeel (de stilzwijgende veronderstelling is dat empathie "goed" is) dan een wetenschappelijke conclusie. (Hebben wereldleiders die een oorlog beginnen in een land waar ze niks te zoeken hebben meer "empathie" dan een man die op brute wijze zijn vriendin vermoordt?)

Hoop dat je het een beetje begrijpt.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:31:44 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60828567
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:36 schreef Chancard het volgende:

[..]

Levensbedreigend niet... maar wat vind jij ervan dat je geweigerd kunt worden voor een bepaalde job omdat je niet goed genoeg scoort op een of andere "psychologische test" waar eigenlijk geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor is?
daar ging het niet om, TS beweert dat een diagnose van ADHD of autisme in kinderen levensbedreigend is en dat het het kind vernietigd...
quote:
Of als je voor het gerecht komt en een of andere psychiater diagnosticeert je met een anti-sociale persoonlijke persoonlijkheidsstoornis ("psychopaat") terwijl de psychiatrie geen enkel wetenschappelijk bewijs heeft dat er zo'n "aandoening" bestaat? (En bovendien weten ze ook niet hoe het te genezen)
je bedoelt dat je ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard omdat je bijvoorbeeld je moeder hebt afgeslacht?
quote:
Ze hebben alleen praktijkgegevens, nl. dat sommige mensen moorden plegen en andere gruwelijke dingen doen. Maar op basis van wat wordt het als een "geestelijke afwijking" genoemd? Je zou zelfs kunnen zeggen dat die "roofdieren" van mensen erg "natuurlijk" te werk gaan. Empathie bestaat bij de dieren ook maar in beperkte mate.
mja, ik zie niet wat dit eigenlijk in deze discussie hoort, we hebben het over autisme of ADHD, misschien wat (sociale) angststoornissen en fobieen... Echt levensbedreigend... psychiatrie is niet alleen de extreme psychopatische moordenaar meen ik.
pi_60828772
ow en als er al een bewuste conspiracy achtig iets in zit.. dan is dat macht reorganisatie, een achterlijke overheid en geld, geld en nog eens geld.

Bovenstaand maakt dat een heleboel mensen die wél goed hun vak uit zouden willen oefenen daarin belemmerd worden.
pi_60828797
en er is een mega lange post van mij verdwenen... potverdorie
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:54:52 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60829154
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:34 schreef Ascension het volgende:
Kinderen die een label opgeplakt krijgen ( als ADHD bijvoorbeeld ) hebben duidelijk minder kansen op een normaal leven dan een ( gewone ) persoon dat heeft.
..Maar dat komt door hun ADHD.

Dankzij de geheimhoudingsplicht zal er namelijk niemand achter kunnen komen welk "labeltje" een arts gebruikt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:09:45 #61
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60829566
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:20 schreef Metallinos het volgende:

[..]

Is dit echt vero weer? Kan je dat controleren? Ik dacht dat hij zich wel wat gestructureerder kon uiten.
[..]
oh die geïndoctrineerde: vero-legata Verklaart wel de link over holocaust en psychiatrie die op de vorige blz gegeven werd
pi_60829957
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:40 schreef Rimpelhond het volgende:
en er is een mega lange post van mij verdwenen... potverdorie
Don't look at me!
Ik heb tot nu toe maar 1 post verwijderd in dit topic omdat de poster ervan gewoon op een irritante manier typt.

Of hebben de mensen hier geen problemen met hoe posts opgesteld worden? Dan laat ik het ff zo.
pi_60830067
pi_60830470
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:54 schreef soylent het volgende:

[..]

..Maar dat komt door hun ADHD.

Dankzij de geheimhoudingsplicht zal er namelijk niemand achter kunnen komen welk "labeltje" een arts gebruikt.
Dat komt door de ADHD ? wat is dat nou voor onzin, ADHD is geen stoornis eerder een zegen. mensen met ADHD hebben meestal veel meer levenslust dan een gemiddeld persoon. en zo geheim is die zogenaamde geheimshoudingplicht niet da,s ook weer een illusie van jou. en heb je ooit wel eens gehoord van autipasjes ? te ziek voor woorden als je het niet kent check deze waanzin: http://www.autipas.nl/
Nee het gaat niet goed zo het zou me niks verbasen als er binnenkort een wet wordt ingevoerd waar zogenaamde stoornissen op een ID kaart moet worden gezet. ook onwetende ouders gaan vaak mee in de waanzin van psychiatrie. En laten het in de handen van de zogenaamde proffesionals terwijl ze eigelijk hun kind horen te beschermen tegen de tirannie van de psychiatrie.

ik vind dat deze tirannie eens openbaar moet worden we moeten niet langer blind zijn tegen dit soort misdaden, mensen word wakker tegenwoordig ben je veiliger in een kamer met terrorist dan in een kamer met psychiaters waarom ? omdat een terrorist het 99% zeker niet op jou persoonlijk heeft gemund en de psychiaters wel. en een terrorist doet 1 zelfmoordaanslag en vermoord daarbij laten we zeggen 10 mensen en 15 gewonden. terwijl psychiaters ontelbaar veel subjectieve diagnoses stelt en daarbij het levenskwaliteit van meer dan 1000 mensen ernstig beperkt. en ook zijn er ontelbaar veel stergevallen bekent in de psychiatrie. iemand die vermoord wordt in een inrichting komt ongelofelijk veel voor, de statistieken liegen er niet om mensen.
Dus conclusie: Psychiatrie = Terrorisme.

En de mensen die denken dat ik een scientology aanhanger ben moet ik ongelijk geven want dat ben ik niet. dus het promoten van scientology is absoluut niet het doel van dit topic sterker nog het staat er compleet los van. het doel van dit topic is mensen in te laten zien dat psychiatrie het grootste gevaar is voor onze samenleving en dat er werkelijk alles aan gedaan moet worden om dit soort onmenselijke praktijken te stoppen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:51:50 #65
109065 sungaMsunitraM
pi_60830637
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:45 schreef Ascension het volgende:
en heb je ooit wel eens gehoord van autipasjes ? te ziek voor woorden als je het niet kent check deze waanzin: http://www.autipas.nl/
Ff die site gekeken, maar autisten hóeven niet zo'n ding te hebben hoor
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:55:36 #66
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60830725
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ff die site gekeken, maar autisten hóeven niet zo'n ding te hebben hoor
en het wordt verstrekt door de Nederlandse Vereniging voor Autisme. Maar daar schuilt natuurlijk een organisatie van psychiaters achter die uit zijn op de wereldheerschappij

donderdag 14 augustus 2008 @ 18:33:36 #67
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60831567
Toch apart Als de psychiatrie zo door en door slecht en corrupt etc. is, waarom ken ik dan meerdere mensen wiens kwaliteit van leven aanzienlijk verbeterd is na behandeling in dat traject?
Onikaan ni ov dovah
pi_60843173
Ik denk dat er opzich wel een kern van waarheid in het hele verhaal van de TS zit, maar de manier waarop het gebracht wordt is op zijn minst niet ideaal te noemen.

Al met al iets meer nuance zou goed zijn en iets minder DSM
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_60845599
quote:

[..]

Dat komt door de ADHD ? wat is dat nou voor onzin, ADHD is geen stoornis eerder een zegen. mensen met ADHD hebben meestal veel meer levenslust dan een gemiddeld persoon. en zo geheim is die zogenaamde geheimshoudingplicht niet da,s ook weer een illusie van jou. en heb je ooit wel eens gehoord van autipasjes ? te ziek voor woorden als je het niet kent check deze waanzin: http://www.autipas.nl/
Nee het gaat niet goed zo het zou me niks verbasen als er binnenkort een wet wordt ingevoerd waar zogenaamde stoornissen op een ID kaart moet worden gezet. ook onwetende ouders gaan vaak mee in de waanzin van psychiatrie. En laten het in de handen van de zogenaamde proffesionals terwijl ze eigelijk hun kind horen te beschermen tegen de tirannie van de psychiatrie.

ik vind dat deze tirannie eens openbaar moet worden we moeten niet langer blind zijn tegen dit soort misdaden, mensen word wakker tegenwoordig ben je veiliger in een kamer met terrorist dan in een kamer met psychiaters waarom ? omdat een terrorist het 99% zeker niet op jou persoonlijk heeft gemund en de psychiaters wel. en een terrorist doet 1 zelfmoordaanslag en vermoord daarbij laten we zeggen 10 mensen en 15 gewonden. terwijl psychiaters ontelbaar veel subjectieve diagnoses stelt en daarbij het levenskwaliteit van meer dan 1000 mensen ernstig beperkt. en ook zijn er ontelbaar veel stergevallen bekent in de psychiatrie. iemand die vermoord wordt in een inrichting komt ongelofelijk veel voor, de statistieken liegen er niet om mensen.

En de mensen die denken dat ik een scientology aanhanger ben moet ik ongelijk geven want dat ben ik niet. dus het promoten van scientology is absoluut niet het doel van dit topic sterker nog het staat er compleet los van. het doel van dit topic is mensen in te laten zien dat psychiatrie het grootste gevaar is voor onze samenleving en dat er werkelijk alles aan gedaan moet worden om dit soort onmenselijke praktijken te stoppen.
Mensen met de ziekte van crohn hebben ook zo'n soort pas dacht ik, die kunnen ze oa laten zien als ze erg snel een WC nodig hebben en een horeca gelegenheid binnen komen rennen, kan veel misverstanden voorkomen, dat zal ook de functie van bovengenoemde pas zijn lijkt me..

Enneeuh, ADHD is behalve voor de persoon zelf voor zijn omgeving ook wel degelijk een stoornis, bij mijn zusje op de groep zitten 2 jongens die het hebben, en aangezien hun vader het ook heeft, trok die moeder het echt niet meer, en is besloten om in samenwerking met jeugdzorg om ze uit huis te plaatsen.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:43:07 #70
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60846929
quote:

[..]

Dat komt door de ADHD ? wat is dat nou voor onzin, ADHD is geen stoornis eerder een zegen. mensen met ADHD hebben meestal veel meer levenslust dan een gemiddeld persoon.
Heb jij ervoor doorgeleerd, ken je iemand met ADHD? Ik zou eens even met iemand gaan praten die het heeft en dan ben ik benieuwd of je nog steeds zo'n domme uitspraken durft te doen. Je maakt een grote denkfout namelijk.

Mensen gaan niet naar een psychiater voor hun plezier, ze hebben veel last van bepaald (dwangmatig) gedrag en zoeken daarvoor hulp. Dus jou claim dat ADHD een zegen is zal voor een aantal mensen kloppen, maar een groot deel heeft er veel last van.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60849013
ioko:
Heb jij ervoor doorgeleerd, ken je iemand met ADHD? Ik zou eens even met iemand gaan praten die het heeft en dan ben ik benieuwd of je nog steeds zo'n domme uitspraken durft te doen. Je maakt een grote denkfout namelijk.

Mensen gaan niet naar een psychiater voor hun plezier, ze hebben veel last van bepaald (dwangmatig) gedrag en zoeken daarvoor hulp. Dus jou claim dat ADHD een zegen is zal voor een aantal mensen kloppen, maar een groot deel heeft er veel last van.

Ascension:
Ik heb wel eens mensen met de diagose ADHD gesproken ja. en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ADHD dus absoluut geen stoornis is maar eerder een zegen. waarmee ik dus niet generaliseer ( zoals jij vermoed ) dus ik zeg absoluut niet dat ALLE mensen met ADHD gezegend zijn. tuurlijk zullen sommige er wel last van hebben maar om het nou een stoornis te noemen is voor mij werkelijk onbegrijpelijk.

En tuurlijk gaan mensen niet naar de psychiater voor hun plezier. maar mensen die bewust de keuze maken om naar een psychiater te gaan hebben de illusie dat ze geholpen kunnen worden door die kwakzalver. die mensen zijn zich niet bewust van het gevaar ervan. dus het domste en meest onverantwoordelijkste wat je kunt doen is naar een psychiater gaan. waarom ? hier ik geef je een scenario dat op waarheid berust is:
Een man met psychische problemen gaat naar een psychiater met de illusie dat die kwakzalver hem kan helpen. de man vertelt aan wat voor problemen hij lijdt en de psychiater geeft hem een ( subjectieve ) diagnose: Bipolor en schrijft de man een overdosis aan medicijnen voor. de man neemt die medicijnen in en in plaats van dat z,n conditie verbeterd wordt z,n conditie alleen maar erger ( door de medicijnen ) op een gegeven moment bereikt hij het breekpunt ( onder invloed van medicijnen ) en vermoord hij zijn vrouw en kinderen in een psychose. natuurlijk zijn er ook minder ergere scenario,s te bedenken maar de kans dat een persoon werkelijk geholpen wordt is vrijwel nihil. maar ik wil dus absoluut niet zeggen dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten zoeken dat zeker niet. maar er is nog zoveel buiten de psychiatrie wat ook niet altijd even goed is natuurlijk. maar je hebt zoveel mogelijkheden kies alsjeblieft niet de psychiatrie als het antwoord want dat zal je uiteindelijk echt fataal worden.

En ik kan het werkelijk niet geloven dat mensen zo blind kunnen zijn en zo lichtelijk kunnen denken dat het wel mee valt met de onmenselijke praktijken van de psychiatrie. ik bedoel de bewijzen en feiten zijn zo duidelijk dat ze voor het oprapen liggen. als je ook maar een kleine behoefte heb om de waarheid te zien dan zul je beseffen dat het zo niet langer kan en dat er alles aan gedaan moet worden om de psychiatrie voorgoed en altijd te begraven diep in de grond.

ps: een beetje verneukte quote ik weet het.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:15:52 #72
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60849079
Wat voor hulp zouden mensen met een ernstige psychose dan moet krijgen?

Graag antwoord
pi_60849350
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef N.icka het volgende:
Wat voor hulp zouden mensen met een ernstige psychose dan moet krijgen?

Graag antwoord
Ten eerste een psychose is geen stoornis maar kan een symptoon zijn van van een stoornis als bijvoorbeeld: schizofrenie. als je daarvoor hulp wilt denk ik dat je het beste kan zijn bij de alternatieve geneeskunde denk hierbij aan: Acupunctuur, homeopatische middelen, hypnoses etc. maar ook daar is het noodzakelijk dat je scepties blijft want ook in de alternatieve geneeskunde zitten veel kwakzalvers.
pi_60849741
Gevaarlijke uitspraken...sowieso denk ik dat de meeste alternatieve genezers zulke patiënten in de meeste gevallen toch eerst naar de reguliere geneeskunde doorverwijzen en hun diensten hoogstens TER ONDERSTEUNING zullen aanbieden.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:42:53 #75
218012 C.Mongler
Goat Second Edition
pi_60849802
Oe, een scifag troll 8)
nice

Waar kan ik mezelf aan de cans hangen? Er is namelijk veel mis met me

stomme xenu

Serieus:
Er zijn binnen scientology leden die de opdracht krijgen om fora/nieuwsgroepen af te gaan en berichten te posten voor scientology/tegen de psychiatrie. Er zijn vele voorbeelden van.

Kijk ook vooral naar de hoeveelheid informatie in het profiel en de registratie tijd...

[ Bericht 57% gewijzigd door C.Mongler op 15-08-2008 11:51:11 ]
Internet, ernstige neukende zaken!
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:22 schreef koningdavid het volgende:
Christenen :')
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:54:04 #76
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60850093
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:26 schreef Ascension het volgende:

[..]

Ten eerste een psychose is geen stoornis maar kan een symptoon zijn van van een stoornis als bijvoorbeeld: schizofrenie. als je daarvoor hulp wilt denk ik dat je het beste kan zijn bij de alternatieve geneeskunde denk hierbij aan: Acupunctuur, homeopatische middelen, hypnoses etc. maar ook daar is het noodzakelijk dat je scepties blijft want ook in de alternatieve geneeskunde zitten veel kwakzalvers.
Zoals bij Sylvia Millecam zeker?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:14:57 #77
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60850731
quote:

[..]

Heb je ook bronnen waaruit blijkt dat acupuntuur ed bij schizofrenie werkzaam is?
pi_60851366
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 12:14 schreef N.icka het volgende:

[..]

Heb je ook bronnen waaruit blijkt dat acupuntuur ed bij schizofrenie werkzaam is?
Hier is een bron: http://www.kenniscentrump(...)n-schizofrenie.html.

Maar natuurlijk valt zoiets niet wetenschapelijk te bewijzen en ik durf ook niet met zekerheid te zegen dat het over het algemeen vaak helpt. maar het is een mogelijkheid. en het is 100x slimmer en verantwoordelijker dan naar een psychiater gaan.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:44:49 #79
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60851483
quote:

[..]

ik heb redelijk wat kennis van homeopathie en een homeopaat kan niks doen tegen psychoses en zal iemand met een psychose direct doorverwijzen naar een psychiater.
Tevens heb ik iemand in mijn familie die schizofrenie heeft en ik kan je vertellen dat een beetje accupunctuur en hypnose daar niet bij helpen.

Je zit echt enorm uit je nek te kletsen hier
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:57:12 #80
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60851805
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 12:39 schreef Ascension het volgende:

[..]

Maar natuurlijk valt zoiets niet wetenschapelijk te bewijzen en ik durf ook niet met zekerheid te zegen dat het over het algemeen vaak helpt. maar het is een mogelijkheid. en het is 100x slimmer en verantwoordelijker dan naar een psychiater gaan.
Waarom is dat zoveel slimmer? Tot nu toe is er nog niet veel meer langs gekomen dan "WORD WAKKER!" gedoe Of moeten er weer x uur aan docu's gekeken worden?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:18:51 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60852317
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 12:39 schreef Ascension het volgende:

[..]

Maar natuurlijk valt zoiets niet wetenschapelijk te bewijzen
Als het werkt helpt, is het wel wetenschappelijk te bewijzen.

Het is heel simpel. Je geeft een groep een placebobehandeling en de andere groep acupunctuur. Vervolgens houd je geheim voor de artsen en patienten wie welke behandeling heeft gekregen en laat je daarna onderzoeken hoe het gaat met hun schizofrenie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60853267
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:13 schreef Ascension het volgende:
het domste en meest onverantwoordelijkste wat je kunt doen is naar een psychiater gaan. waarom ? hier ik geef je een scenario dat op waarheid berust is:
Een man met psychische problemen gaat naar een psychiater met de illusie dat die kwakzalver hem kan helpen. de man vertelt aan wat voor problemen hij lijdt en de psychiater geeft hem een ( subjectieve ) diagnose: Bipolor en schrijft de man een overdosis aan medicijnen voor. de man neemt die medicijnen in en in plaats van dat z,n conditie verbeterd wordt z,n conditie alleen maar erger ( door de medicijnen ) op een gegeven moment bereikt hij het breekpunt ( onder invloed van medicijnen ) en vermoord hij zijn vrouw en kinderen in een psychose.
Of een ander voorbeeld, ouders van een kind geloven vanwege scientology niet in de psychiatrie en behandelen hun zoon die schizofreen is met vitaminen. De zoon krijgt waanbeelden en denkt dat zijn moeder een demoon is en steekt haar thuis 77 keer met een mes, waaraan ze overlijdt. Een gebeurtenis die hoogst waarschijnlijk niet gebeurd zou zijn als ze reguliere psychiatrische hulp voor hem hadden gezocht. http://en.wikipedia.org/wiki/Elli_Perkins

Of een ander voorbeeld, een vrouw heeft duidelijk een psychische aandoening, maar haar ouders weerhouden haar ervan om psychiatrische hulp te zoeken vanwege scientology geloof. Ze vermoord haar vader en zusje en ernstig verwondt haar moeder. http://www.abc.net.au/news/stories/2007/07/09/1973968.htm
pi_60853829
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:51 schreef Metallinos het volgende:

[..]

Of een ander voorbeeld, ouders van een kind geloven vanwege scientology niet in de psychiatrie en behandelen hun zoon die schizofreen is met vitaminen. De zoon krijgt waanbeelden en denkt dat zijn moeder een demoon is en steekt haar thuis 77 keer met een mes, waaraan ze overlijdt. Een gebeurtenis die hoogst waarschijnlijk niet gebeurd zou zijn als ze reguliere psychiatrische hulp voor hem hadden gezocht. http://en.wikipedia.org/wiki/Elli_Perkins

Of een ander voorbeeld, een vrouw heeft duidelijk een psychische aandoening, maar haar ouders weerhouden haar ervan om psychiatrische hulp te zoeken vanwege scientology geloof. Ze vermoord haar vader en zusje en ernstig verwondt haar moeder. http://www.abc.net.au/news/stories/2007/07/09/1973968.htm
Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken. het is namelijk een statistisch feit dat door medicijnen de geestelijke toestand van de meerderheid van de psychische patienten alleen maar erger wordt.

En mij hoor je niet zeggen dat dingen als acupunctuur helpen ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is die niet gevaarlijk is.

En ik snap werkelijk waar niet waarom jullie het heel de tijd over Scientology hebben. wat mij betreft heeft dat niks te maken met de tirannie van de psychiatrie. dus nogmaals zoals ik al eerder gezegd heb ik ben GEEN aanhanger van Scientology mocht je die indruk hebben. en het is trouwens ook een vooroordeel dat iedereen die tegen Psychiatrie is gelijk wordt gelinkt aan Scientology. ik zou het daarom ook op prijs stellen dat we niet afdwallen en gewoon bewust worden van de gevaren en onmenselijke praktijken van de psychiatrie.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:14:40 #84
109065 sungaMsunitraM
pi_60853974
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:10 schreef Ascension het volgende:

[..]

Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken.
Nee, maar bij de mensen die wel hulp zochten en toch iets ergs deden kan je ook niet bewijzen dat ze dat níet gedaan zouden hebben als ze geen hulp gezocht hadden
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:16:10 #85
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60854028
quote:

[..]

Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken. het is namelijk een statistisch feit dat door medicijnen de geestelijke toestand van de meerderheid van de psychische patienten alleen maar erger wordt.
Ik zou die statistische feiten wel eens willen zien
pi_60854514
Ik raad iedereen aan om deze site is even checken:

http://www.sntp.net/main.htm
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:35:08 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60854602
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:31 schreef Ascension het volgende:
Ik raad iedereen aan om deze site is even checken:

http://www.sntp.net/main.htm
Heb je ook een bron die wat neutraler is?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:35:58 #88
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60854619
quote:

[..]

En ik snap werkelijk waar niet waarom jullie het heel de tijd over Scientology hebben.
en dit staat eronder bovengenoemde site:

©Gene Zimmer 1999, 2007 ALL RIGHTS RESERVED

gene zimmer = scientology
pi_60854993
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:35 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

en dit staat eronder bovengenoemde site:

©Gene Zimmer 1999, 2007 ALL RIGHTS RESERVED

gene zimmer = scientology

En hier kan je meer over zijn connecties met scientology vinden..
pi_60855817
quote:

[..]

Sorry hoor maar je kan onmogelijk bewijzen dat het niet gebeurd zou zijn als die mensen reguilere psychiatrische hulp zouden zoeken.
Maar andersom bij jouw voorbeeld kan dat wel?

quote:
het is namelijk een statistisch feit dat door medicijnen de geestelijke toestand van de meerderheid van de psychische patienten alleen maar erger wordt.
Nou, kom maar op met die statistische feiten.

quote:
En ik snap werkelijk waar niet waarom jullie het heel de tijd over Scientology hebben. wat mij betreft heeft dat niks te maken met de tirannie van de psychiatrie. dus nogmaals zoals ik al eerder gezegd heb ik ben GEEN aanhanger van Scientology mocht je die indruk hebben. en het is trouwens ook een vooroordeel dat iedereen die tegen Psychiatrie is gelijk wordt gelinkt aan Scientology. ik zou het daarom ook op prijs stellen dat we niet afdwallen en gewoon bewust worden van de gevaren en onmenselijke praktijken van de psychiatrie.
Omdat jij steeds met scientology links aan komt zetten. Bijna alle video linkjes die hebt gepost zijn te herleiden naar scientology en ook de laatste link die je gaf is een site van een scientoloog. De video´s zijn of gemaakt door de scientology organisatie CCHR (in Nederland NCRM) en/of bevat dr. Thomas Szasz, die met deze organisatie samenwerkt. Vandaar dat mensen het steeds over scientology hebben. Je bent dan zelf misschien geen aanhanger van scientology, je krijgt meer geloofwaardigheid als je wat minder naar scientology bronnen grijpt. Een deel van deze mensen (degene die ver genoeg zijn/veel geld eraan besteed hebben) denken namelijk ook dat de gemene alien heerser Xenu aliens van verschillende planeten verzameld heeft, heeft ingevroren, in vulkanen op aarde gedumpt, de zieltjes van de aliens gebrainwashed heeft, dat die zieltjes zich aan mensen gingen hechten en dat alle psychische problemen door deze gebrainwashte alien zieltjes worden veroorzaakt. Tja.. Dan komt de reden waarom ze niet in psychiatrie geloven toch wel even in een ander daglicht te staan.
pi_60858920
Ik vind het wel een interessant gegeven dat Scientology zo "anti-psychiatrie" blijkt te zijn (dat wist ik eigenlijk niet).

Maar zoals ik al eens zei die anti-psychiatriegroep is eigenlijk veel breder. Er zijn wereldbefaamde filosofen zoals Michel Foucault geweest die anti-psychiatrische boeken hebben geschreven.

Vaak draait de discussie om het wetenschappelijke gehalte van deze tak van de "geneeskunde".
pi_60860154
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:54 schreef Chancard het volgende:
Ik vind het wel een interessant gegeven dat Scientology zo "anti-psychiatrie" blijkt te zijn (dat wist ik eigenlijk niet).
Zij brengen hun aanhangers het ultieme geluk. Psychiaters zijn dan in feite concurrenten.

[ Bericht 23% gewijzigd door ToT op 15-08-2008 18:22:20 ]
pi_60860587
Hele lijst vol met links naar filmpjes van scientology Scientology alarm
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:34:35 #94
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60861038
@ascension: heb je ook nog bronnen die niet van scientology komen?
pi_60861781
Dat mijn bronnen toevalig van Scientology komen is bijzaak ik wist zelf nog niet eens dat die bronnen die ik hier poste van Scientology kwamen. en ik heb nu even genoeg om heel de tijd met Scientology geascocieerd te worden. en dit is het laatste wat ik zeg over scientology ik blijf mezelf niet herhalen. dus genoeg over dat gezeik. back on topic oke. maar waarom wachten jullie eigelijk alleen maar totdat ik bronnen plaats ? ik probeer jullie eigelijk aan te sporen om zelf de grimmige waarheid achter de psychologie te ontdekken want: ( The Best Education Is Self Education ) en ik begrijp ook wel dat jullie mijn woorden niet zomaar klakeloos aan kunnen nemen maar alsjeblieft zoals ik al eerder zei: de feiten en bewijsen liggen zowat voor het oprapen dus pak ze op en zie wat voor gruwelijke praktijken zich in de psychiatrie voordoen.
pi_60862349
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:10 schreef Ascension het volgende:
Dat mijn bronnen toevalig van Scientology komen is bijzaak ik wist zelf nog niet eens dat die bronnen die ik hier poste van Scientology kwamen. en ik heb nu even genoeg om heel de tijd met Scientology geascocieerd te worden. en dit is het laatste wat ik zeg over scientology ik blijf mezelf niet herhalen. dus genoeg over dat gezeik. back on topic oke. maar waarom wachten jullie eigelijk alleen maar totdat ik bronnen plaats ? ik probeer jullie eigelijk aan te sporen om zelf de grimmige waarheid achter de psychologie te ontdekken want: ( The Best Education Is Self Education ) en ik begrijp ook wel dat jullie mijn woorden niet zomaar klakeloos aan kunnen nemen maar alsjeblieft zoals ik al eerder zei: de feiten en bewijsen liggen zowat voor het oprapen dus pak ze op en zie wat voor gruwelijke praktijken zich in de psychiatrie voordoen.
Nou, er valt in de wereld zoveel pro en anti psychiatrie materiaal te lezen dat het handig is dat als iemand een specifiek standpunt inneemt dit goed onderbouwt en het liefst met betrouwbare concrete bronnen die we allemaal na kunnen lezen. Met name als jouw stelling zo radicaal is als dat de pschiatrie een van de grootste gevaren van de samenleving is. Er zijn heus wel goede argumenten aan te dragen voor de stelling dat er dingen mis zijn in de psychiatrie en het lijkt me een interessante discussie, maar ik heb van jouw kant nog geen goede argumenten voor jouw stelling gezien. Bijna alleen maar scientology links (ik ga ook niet zomaar christelijke links geloven die zeggen dat de aarde 6000 jaar oud is en dat evolutie niet bestaat) en weinig concrete argumenten en bewijzen voor jouw argumenten. Laat eens bijvoorbeeld concreet wat onafhankelijk onderzoeken zien die jouw standpunten bevestigen en probeer er eens een fatsoenlijke discussie van te maken. Nu is het meer ´psychiatrie is evil, want lees deze scientology links en filmpjes´ of sterker nog, met deze post ´psychiatrie is evil, want het is zo, het bewijs ligt voor het oprapen, zoek het zelf maar uit.´ Tja...

Geinig trouwens dat degene met wie je discussieert meer kennis heeft over de herkomst van jouw bronnen dan jijzelf. Komt jouw argumentatiekracht ook niet helemaal ten goede. En de herkomst van een bron is wel degelijk van belang.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:39:55 #97
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60862408
quote:
Dat mijn bronnen toevalig van Scientology komen is bijzaak ik wist zelf nog niet eens dat die bronnen die ik hier poste van Scientology kwamen.
dat zegt genoeg over hoe onkritisch en ongeinformeerd je zelf bent
quote:
en ik heb nu even genoeg om heel de tijd met Scientology geascocieerd te worden. en dit is het laatste wat ik zeg over scientology ik blijf mezelf niet herhalen. dus genoeg over dat gezeik. back on topic oke. maar waarom wachten jullie eigelijk alleen maar totdat ik bronnen plaats ?
jij komt met een omstreden stelling, dan is het logisch dat je die ook onderbouwd. Anders kan je net zo goed je mond houden.
quote:
ik probeer jullie eigelijk aan te sporen om zelf de grimmige waarheid achter de psychologie te ontdekken want: ( The Best Education Is Self Education ) en ik begrijp ook wel dat jullie mijn woorden niet zomaar klakeloos aan kunnen nemen maar alsjeblieft zoals ik al eerder zei: de feiten en bewijsen liggen zowat voor het oprapen dus pak ze op en zie wat voor gruwelijke praktijken zich in de psychiatrie voordoen.
je bent nog met geen enkel feit of bewijs gekomen dat niet afkomstig is van scientology. Heeft scientology oderzoek gedaan? Is dit gecontroleerd door een onafhankelijk orgaan? Is dit onderzoek in te zien voor jou en mij zoals elk wetenschappelijk onderzoek is? Zo nee, dan neem ik helemaal niks aan en zijn je standpunten vooralsnog niet gebaseerd feiten maar op onderbuikgevoelens en aannames.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:53:07 #98
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60862631
Plan backfired!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:59:02 #99
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60862741
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:53 schreef Erasmo het volgende:
Plan backfired!
tis weliswaar FOK! maar we zijn niet helemaal achterlijk
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:37:32 #100
218012 C.Mongler
Goat Second Edition
pi_60863429
quote:
Dat mijn bronnen toevalig van Scientology komen is bijzaak ik wist zelf nog niet eens dat die bronnen die ik hier poste van Scientology kwamen.
Je doet je werk goed hoor! petje af! Hoe is het daar bij Scientology Amsterdam?

Kende je het verhaal van Xenu al?
quote:
pi_60863821
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:37 schreef C.Mongler het volgende:

[..]

Je doet je werk goed hoor! petje af! Hoe is het daar bij Scientology Amsterdam?

Kende je het verhaal van Xenu al?
Dat van die alien die al die andere aliens op aarde heeft getyft en heeft vermoord, waarvan de zielen nu in de mensen zitten waardoor we nu zo ongelukkig zijn?

Nee, nog nooit van gehoord!
pi_60873152
Serious wat maakt het nou uit wat een afkomst van een bron is, mij gaat het om de inhoud van de bron dat is waar mensen naar moeten kijken inhoud niet naar afkomst. en die bronnen die ik gepost heb zijn dan misschien wel van Scientology maar Scientology word niet gepromoot in de bronnen die ik gepost heb. en is daarom dus ook onrelevante bijzaak.

En dat jullie zeggen dat ik geen enkel feit heb gepost klopt niet helemaal want: de psychiatrie doet nog steeds aan Elektrotherapie FEIT, de psychiatrie vermoord mensen FEIT, de psychiatrie is psuedo wetenschap FEIT, de psychiatrie maakt diagnoses die niet waar zijn FEIT, de psychiatrie heeft een grimmig verleden FEIT, de psychiatrie heeft nog nooit een patient genezen FEIT, geen enkele theorie die de psychiatrie verzonnen heeft is ooit bewezen of wetenschapelijk vastgesteld FEIT, de DSM valt allesbehalve statistisch te noemen want geen enkele zogenaamde psychische ziekte die in de handleiding staat is ooit daadwerkelijk wetenschapelijk bewezen FEIT, miljoenen kinderen en volwassenen worden massaal gedrogeerd door medicijnen die onverantwoordelijk door een psychiater zijn voorgeschreven FEIT,
mensen worden onvrijwillig in gesloten inrichtingen geplaast omdat de psychiatrie vind dat die mensen niet in staat zijn om objectief over hun eigen situatie te oordelen FEIT.

En zo kan ik nog wel enkele feiten posten maar ik denk dat m,n punt nu wel duidelijk is. als je al die bovenstaande feiten optelt kan je toch wel tot de conclusie komen dat de psychiatrie een hele onmenselijke industrie is die diep heel diep begraven moet worden. ik hoop dat ik nog enkele mensen hier heb kunnen overtuigen van de grimmige waarheid van de psychiatrie en voor de rest denk ik dat ik het hier maar bij laat, verder discussie voeren is volgens mij zinloos aangezien mensen mij hier wel verwijten dat ik geen goede bronnen post en onderbouwing mis. maar tegelijkertijd heeft niemand tot nu toe iets zinnigs gepost of iets wat in de verdeging staat van de pscychiatrie. het enige wat mensen hier doen is een beetje off topic over Scientology zeiken en daarvoor heb ik dit topic niet aangemaakt. maar toch hoop ik dat sommige van jullie de grimmige waarheid van de psychiatrie heb kunnen laten zien.
pi_60873411
Ehm, ik denk dat je niet zo keihard van feiten kunt spreken, zeker wat betreft dat er nog nooit iemand genezen zou zijn met psychiatrie.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:54:33 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60873725
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:16 schreef Ascension het volgende:
Serious wat maakt het nou uit wat een afkomst van een bron is, mij gaat het om de inhoud van de bron dat is waar mensen naar moeten kijken inhoud niet naar afkomst. en die bronnen die ik gepost heb zijn dan misschien wel van Scientology maar Scientology word niet gepromoot in de bronnen die ik gepost heb. en is daarom dus ook onrelevante bijzaak.

En dat jullie zeggen dat ik geen enkel feit heb gepost klopt niet helemaal want: de psychiatrie doet nog steeds aan Elektrotherapie FEIT, de psychiatrie vermoord mensen FEIT, de psychiatrie is psuedo wetenschap FEIT, de psychiatrie maakt diagnoses die niet waar zijn FEIT, de psychiatrie heeft een grimmig verleden FEIT, de psychiatrie heeft nog nooit een patient genezen FEIT, geen enkele theorie die de psychiatrie verzonnen heeft is ooit bewezen of wetenschapelijk vastgesteld FEIT, de DSM valt allesbehalve statistisch te noemen want geen enkele zogenaamde psychische ziekte die in de handleiding staat is ooit daadwerkelijk wetenschapelijk bewezen FEIT, miljoenen kinderen en volwassenen worden massaal gedrogeerd door medicijnen die onverantwoordelijk door een psychiater zijn voorgeschreven FEIT,
mensen worden onvrijwillig in gesloten inrichtingen geplaast omdat de psychiatrie vind dat die mensen niet in staat zijn om objectief over hun eigen situatie te oordelen FEIT.

En zo kan ik nog wel enkele feiten posten maar ik denk dat m,n punt nu wel duidelijk is. als je al die bovenstaande feiten optelt kan je toch wel tot de conclusie komen dat de psychiatrie een hele onmenselijke industrie is die diep heel diep begraven moet worden. ik hoop dat ik nog enkele mensen hier heb kunnen overtuigen van de grimmige waarheid van de psychiatrie en voor de rest denk ik dat ik het hier maar bij laat, verder discussie voeren is volgens mij zinloos aangezien mensen mij hier wel verwijten dat ik geen goede bronnen post en onderbouwing mis. maar tegelijkertijd heeft niemand tot nu toe iets zinnigs gepost of iets wat in de verdeging staat van de pscychiatrie. het enige wat mensen hier doen is een beetje off topic over Scientology zeiken en daarvoor heb ik dit topic niet aangemaakt. maar toch hoop ik dat sommige van jullie de grimmige waarheid van de psychiatrie heb kunnen laten zien.
Elke vorm van discussie wordt inderdaad vrij snel zinloos als je zo met bronnen omgaat en dergelijke dingen als feiten ziet. Een aantal van die 'feiten' zijn gewoon simpelweg niet waar, en als een bron niet uit zou maken kan iemand ook met passages uit de Donald Duck of een aflevering van Southpark als bron kunnen gebruiken. Grappig, maar het schiet niet echt op.
Onikaan ni ov dovah
pi_60874626
quote:
Wat voor bron vertrouw je eerder over bijvoorbeeld evolutie? Die van een bioloog die er jaren onderzoek naar doet of die van een fundamentalistische christen? Natuurlijk is de inhoud ook belangrijk, maar als de inhoud zo feitelijk overtuigend is, dan kan je die inhoud vast ook wel presenteren aan de hand van een betrouwbaardere bron.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:16 schreef Ascension het volgende:En dat jullie zeggen dat ik geen enkel feit heb gepost klopt niet helemaal want: de psychiatrie doet nog steeds aan Elektrotherapie FEIT
Klopt. In uiterst uitzonderlijke gevallen waar de zware depressie niet op andere manieren verbeterd is. Dit doet men trouwens onder verdoving. Het schijnt blijkbaar resultaten te hebben. Maar vertel, wat zijn volgens jou de bezwaren en de argumenten dat de behandeling erger is dan de resultaten die behaald worden?
quote:
de psychiatrie vermoord mensen FEIT
Beetje vreemd gestelde stelling. Mensen vermoorden mensen. Je kan bijvoorbeeld wel zeggen dat psychiatrie verantwoordelijk is voor de dood van mensen. Als dat jouw stelling is, dan zou ik dat graag in een context zien en met statistische cijfers en onderzoeken. Hoe jij het stelt is zo vaag.

quote:
de psychiatrie is psuedo wetenschap FEIT
Dat is meer een mening, aangezien de vraag wat wetenschap is behoorlijk subjectief is. Maar over de status van psychiatrie valt best te discussieren. Sommige mensen vinden het een wetenschap, anderen niet. Wat maakt jouw standpunt overtuigender dan van de mensen die het wel een wetenschap vinden?

quote:
de psychiatrie maakt diagnoses die niet waar zijn FEIT
Weer zo´n vreemd gestelde stelling. ´De psychiatrie´ maakt geen diagnose, mensen maken diagnoses. Maar vertel, wat maakt de diagnoses niet waar en op wat voor manier is dit zo vreselijk voor de mensheid.

quote:
de psychiatrie heeft een grimmig verleden FEIT
Vertel, wat dan zoal? Maakt dit de huidige psychiatrie slecht? Met behulp van of beargumenteerd vanuit scheikunde, biologie, metaalbewerking, geschiedenis en enz.. enz.. zijn ook vreselijke dingen gedaan en vele mensen gestorven. Maakt dit die hele huidige takken slecht?

quote:
de psychiatrie heeft nog nooit een patient genezen FEIT,
Ow? Vele onderzoeken of gewoon ervaringen van mensen en dergelijke spreken dit tegen. Wat maakt jouw argument beter dan die van anderen? Hoe houdt men trouwens zoiets verborgen voor de mensenmassa? Het lijkt me dat als het mensen helemaal niet helpt, dat men er ook niet meer naartoe gaat.

quote:
geen enkele theorie die de psychiatrie verzonnen heeft is ooit bewezen of wetenschapelijk vastgesteld FEIT,
Vertel er eens wat meer over. Beargumenteer dit eens. Het klinkt interessant.

quote:
de DSM valt allesbehalve statistisch te noemen want geen enkele zogenaamde psychische ziekte die in de handleiding staat is ooit daadwerkelijk wetenschapelijk bewezen FEIT,
Zie vorig antwoord. Wanneer is iets volgens jou wetenschappelijk bewezen?

quote:
miljoenen kinderen en volwassenen worden massaal gedrogeerd door medicijnen die onverantwoordelijk door een psychiater zijn voorgeschreven FEIT,
Wat maakt het voorschrijven onverantwoordelijk?

quote:
Nou, de reden is vaak meer dat men een gevaar voor zichzelf en/of voor anderen vormt. Ik vind het zelf trouwens best moeilijk om objectief mijn eigen situatie te beoordelen. (heeft vast te maken met het feit dat mijn oordeel per definitie subjectief is)

quote:
voor de rest denk ik dat ik het hier maar bij laat, verder discussie voeren is volgens mij zinloos aangezien mensen mij hier wel verwijten dat ik geen goede bronnen post en onderbouwing mis. maar tegelijkertijd heeft niemand tot nu toe iets zinnigs gepost of iets wat in de verdeging staat van de pscychiatrie. het enige wat mensen hier doen is een beetje off topic over Scientology zeiken en daarvoor heb ik dit topic niet aangemaakt. maar toch hoop ik dat sommige van jullie de grimmige waarheid van de psychiatrie heb kunnen laten zien.
Nou, ik ben naar mijn mening toch nu redelijk inhoudelijk op jou ingegaan. Blijf je nog even?
pi_60875082
Ik heb je hier bronnen zien posten Vero, maar op het onderbouwen daarvan heb ik je nog niet
kunnen betrappen.
Metallinos heeft je nu laten zien hoe dat moet, dus gebruik dit !
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:11:40 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60875194
quote:
Serious wat maakt het nou uit wat een afkomst van een bron is,
Dat is evident. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. In de door jouw verafschuwde medische wereld is het al lang bekend dat er sprake kan zijn van publication bias onder druk van sponsoren van onderzoek. Hier hebben alle grote medische publicaties maatregelen tegen genomen.

Daarnaast dient er uberhaupt openheid te zijn over de sponsoring van het onderzoek en de affiliaties van de onderzoekers, ook als dit geen effect zou hebben op het onderzoeksprotocol. Men moet een beeld kunnen vormen van de context waarin een bepaalde uiting wordt gedaan, en zelfs de schijn van belangenverstrengeling moet worden bestreden. Wordt een verband weggelaten uit een publicatie dan wordt dat beschouwd als wetenschappelijk wangedrag.

Had de "alternatieve" kant ook maar zulke ethiek en hoge standaarden. Misschien hadden we er dan nog eens iets aan. Maar begrijpelijkerwijs is die sector doodsbang voor goed wetenschappelijk onderzoek en ethische standaarden die wel eens zouden kunnen aantonen dat de alternatieve dogma's op los zand berusten. Nu immers wordt er ook al geld verdiend aan de goedgelovigen, dus waarom zouden ze ook?

[ Bericht 5% gewijzigd door eleusis op 16-08-2008 13:19:28 ]
pi_60875536
Oke, TS is autistisch, is door zijn ouders als kind zijnde in de psychiatrie gestopt, is daarom nu boos op alles en de hele wereld, heeft misschien ook nog adhd, in is algeheel gefrustreerd. Zit ik goed?

Ja? Mooi. Ik ken namelijk iemand met precies bovenstaand verhaal. (Merkwaardig genoeg typt die in ongeconcentreerde staat ook met hoofdletters midden in een zin, het zou toch niet.. )
Enniewee. Die persoon heeft zijn leven perfect op de rails nu, is helemaal van de hulpverlening af, studeert... En niemand maar dan ook niemand hoeft ooit te weten wat zijn geschiedenis is, het is niet zo dat toekomstige werkgevers het kunnen opvragen of zo.

Ik denk niet dat je er wat mee opschiet om als een paranoide opgefokt figuur achter de pc te gaan zitten. Maak wat van je leven! Ik ken genoeg mensen die even een periode hebben gehad dat alles kut ging, en mede dankzij de psychiatrie zijn velen weer helemaal happy en opgeknapt. Maar natuurlijk moet je het voor het grootste deel zelf doen. Medicijnen kunnen echter wel een steuntje in de rug zijn.
pi_60892184
Het is duidelijk dat mensen hier weinig kennis van de ware aard van de psychiatrie hebben. dus als mensen echt de waarheid willen weten over de psychiatrie is het aanraadbaar om deze inhoudelijk sterke documentaire te kijken:

http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&q=Psychiatry%20A%20Industry%20Of%20Death&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wv#q=Psychiatry%20&hl=nl

En ja die documentaire is misschien gelinkt aan Scientology maar dat is slechts een detail want de documentaire gaat puur en alleen over de gruwelijkheden van de psychiatrie.

Ook is het handig om dit te lezen: http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/

Als je bovenstaande links heb gekeken en gelezen dan wil ik wel eens weten of jullie nog steeds zo overtuigd zijn van de zogenaamde goede bedoelingen en theorien van de psychiatrie.
  zondag 17 augustus 2008 @ 02:09:37 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60892293
Ik blijf het raar vinden. Waarom denken mensen dat er maar 1 conclusie mogelijk is voor de personen die een bron in kwestie gelezen hebben?
Onikaan ni ov dovah
pi_60892297
Als je in de jaren '60 in een kliniek had je de kans dat je een lobotomie ter behandeling kreeg.
Zo kregen kinderen het b.v. ook als hun ouders hen moeilijk handelbaar of rebels vonden, iets wat tegenwoordig bekend staat als speelse jeudigheid of puberteit.
pi_60894045
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 01:59 schreef Ascension het volgende:

Als je bovenstaande links heb gekeken en gelezen dan wil ik wel eens weten of jullie nog steeds zo overtuigd zijn van de zogenaamde goede bedoelingen en theorien van de psychiatrie.
"De" psychiatrie? Alsof het een groots complot is, waar alle psychiaters in de wereld aan meewerken?

En dat gedoe over het verleden van "de" psychiatrie... Dan kan ik net zo goed betogen dat de NS evil is, en mensen dood wil hebben. Ik bedoel, kijk naar de Tweede Wereldoorlog. En nog wekelijks springen er mensen voor de trein, dat is wat ze willen, ze jagen mensen de dood in!

pi_60894989
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 02:09 schreef OldJeller het volgende:
Als je in de jaren '60 in een kliniek had je de kans dat je een lobotomie ter behandeling kreeg.
Zo kregen kinderen het b.v. ook als hun ouders hen moeilijk handelbaar of rebels vonden, iets wat tegenwoordig bekend staat als speelse jeudigheid of puberteit.
Hoezo? Die geven ze tegenwoordig toch gewoon Ritalin of Concerta
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_60896305
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:13 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hoezo? Die geven ze tegenwoordig toch gewoon Ritalin of Concerta
Dat vind ik ook van de gekken hoor, hoeveel kids er tegenwoordig aan de medicijnen zitten. Ik denk zelf dat een groot deel van de kinderen a) geweldig slecht voedsel krijgt en b) ouders heeft die veel te druk zijn met hun eigen carriere, en dat kind er zo'n beetje bij hebben.

Wat dat betreft heeft TS wel een punt, er wordt veel te snel naar de medicijnen gegrepen (in de VS kan het zelfs door een schooldokter worden voorgeschreven als kinderen vervelend zijn in de klas), terwijl zo aan de oorzaak voorbij wordt gegaan.
pi_60896486
In een meerderheid van de gevallen trekt men echt heel snel conclusies zonder werkelijk te luisteren naar degeen die met de klachten kampt.
Wat ook weer niet wil zeggen dat dat in alle gevallen zo is. Sommigen hebben werkelijk baat bij medicatie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_60896553
Verkapt: I hate Karadzic topic.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_60898286
Jammer dat je niet op mijn vorige post inging. Maar weer even jouw zinnen onder de loep nemen.
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 01:59 schreef Ascension het volgende:
Het is duidelijk dat mensen hier weinig kennis van de ware aard van de psychiatrie hebben.
Beschouw jij jezelf als een expert op het gebied van psychiatrie? Waarop baseer jij dat je beter inzicht hebt in wat de psychiatrie echt is vergeleken met andere posters? Omdat je een paar anti psychiatrie documentaires hebt bekeken en internet pagina´s hebt gelezen?

quote:
dus als mensen echt de waarheid willen weten over de psychiatrie is het aanraadbaar om deze inhoudelijk sterke documentaire te kijken:

http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&q=Psychiatry%20A%20Industry%20Of%20Death&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wv#q=Psychiatry%20&hl=nl
Vind je dit echt inhoudelijk sterk? Ik heb het gekeken en men doet statements zonder onderbouwing, geven een stel cijfers zonder context of uerhaupt een goed argument waarom dat cijfer bijvoorbeeld te hoog is en doet beroep op emotionele argumenten door mensen aan het woord te laten die persoonlijk zeer negatief zijn beinvloed door psychiatrie. Dit zonder onderbouwing waarom hun specifieke situatie (bijvoorbeeld kind overleden in psychiatrisch ziekenhuis) een realistische weergave is van hoe de algemene psychiatrie is en niet een zeer ernstige incident.
quote:
En ja die documentaire is misschien gelinkt aan Scientology maar dat is slechts een detail want de documentaire gaat puur en alleen over de gruwelijkheden van de psychiatrie.
Lees je andere posts uberhaupt wel? Vertrouw jij een documentaire over evolutie als die gemaakt is door fundamentalistische christenen? Daar kan je namelijk ook makkelijk zeggen dat het zo vreselijk is en een oplichting en geen echte wetenschap. Hoe de nazi´s de evolutietheorie aangrepen om zich als een superieur ras te zien en nog meer drogredenaties voor de stelling waarom de evolutietheorie zo evil is.

Zoals ik al zei, als jouw statements echt zo feitelijk waar zijn, toon dat dan alsjeblieft aan de hand van een niet zo´n gekleurde bron als scientology. Waarom zou ik die bron vertrouwen als er ook onzin zoals dit eruit voorkomt? http://gawker.com/5037013(...)himself-in-8-minutes (aan te raden om te luisteren, het is echt hilarisch )

quote:
Ook is het handig om dit te lezen: http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/
Zucht, weer een scientology site. En een hele lelijke ook nog. Webmaster is C. Willem Teunisse, een pipo van de NCRM, een scientology organisatie. Dit is hem: http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/Willem%20and%20lady.jpg
quote:
Je hebt me helemaal overtuigd. Alle psychiaters in gevangenissen en alle hulpverleners uitrusten met Dianetics en e-meters, terwijl ze vitamine kuren en talloze sauna´s voorschrijven.
pi_60898593
Ik heb trouwens net de hele bovengenoemde docu zitten kijken (anderhalf fokkin uur!), en mensen, wat een ongefundeerde crap. "Ja boehoe, mijn vrouw was 21 dagen aan de Prozac, en toen schoot ze mijn twee zoons en haarzelf dood!"

Ja, dus? Blame Prozac? Klinkt eerder als een gevalletje mevrouw had al een half jaar eerder hulp gehad moeten hebben.

maandag 18 augustus 2008 @ 00:54:04 #119
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_60913594
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:30 schreef Toeps het volgende:
"Ja boehoe, mijn vrouw was 21 dagen aan de Prozac, en toen schoot ze mijn twee zoons en haarzelf dood!"

Ja, dus? Blame Prozac? Klinkt eerder als een gevalletje mevrouw had al een half jaar eerder hulp gehad moeten hebben.

The anti-depressant Prozac causes a dramatic increase in aggressive behaviour in mice the day after the drug is administered, US researchers have found.

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn1553
Huig
pi_60913701
Scientology is een alternatief voor psychiatrie. Dus zulke bronnen zijn wat mij betreft ook niet echt objectief.
pi_60914916
In mijn ogen laat de TS zien:

A Dat de psychiatrie veroudert is. Dit wanwege de vele anti-propaganda die we vaak indirect door organisaties door de keel gedrukt krijgen en de vernieuwde mogelijkheden in technologie dus is men toe aan vernieuwing

B Ook laat de TS onbewust zien wat voor krachten die kerken ongeveer hebben aangezien het geheel onbewust tot stand kwam dat hij hun werk indirect aan het promoten is.

C In principe als er geen psychiatrie meer bestaat, moet er een alternatief komen en we weten maar altegoed wie daar nou net om staat te springen.

D In de toekomst moet er dus vrijwel zeker aanpassingen komen, met hedendaagse technologie zijn die aanpassingen accurater. Voortaan word dus wat jij denkt en voelt indirect bepaalt door evt. belangen. En dat is precies waar deze hele gebeuren om gaat in mijn ogen want dat de psychiatrie grip verliest lijkt mij statistisch aantoonbaar.
pi_60914943
tvp voor een andere keer.
pi_60921670
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:54 schreef Orwell het volgende:

[..]

The anti-depressant Prozac causes a dramatic increase in aggressive behaviour in mice the day after the drug is administered, US researchers have found.

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn1553
Van jouw bron:

"Every double blind study of people taking Prozac to date has not indicated an association with increased aggression."
pi_60926608
Prozac kan wel angststoornissen veroorzaken in de eerste periode van gebruik.
Het is overigens ook een medicijn bij progressieve vormen van MS om dat proces langzamer te laten verlopen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:04:23 #125
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60930848
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Onzin
hehe het zal ook niet. Reageer nu GVD is inhoudelijk. Door alles maar leugens , onzin te bestempelen ben je wel erg zielig en bekrompen. Je leest niets, je kijkt niets en probeert niet eens mee te gaan in iemands gedachtenflow. Als je niets zinnigs te melden hebt, reageer dan niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 18-08-2008 19:10:57 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:08:23 #126
52357 Lambiekje
pi_60930959
quote:
PSYCHIATRIE, EEN INDUSTRIE DES DOODS

Door zeldzaam historisch en eigentijds materiaal en interviews met meer dan 160 artsen, advocaten, pedagogen, overlevenden en deskundige op het gebied van de geestelijke gezondheidszorgindustrie en haar schandalen, werpt deze boeiende documentaire een licht op de waarheid over de wrede pseudowetenschap, psychiatrie genaamd, en de miljardenfraude die in deze bedrijfstak wordt gepleegd.

Trailer

Edit:
Zag al dat de volledige docu geplaatst was.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lambiekje op 18-08-2008 19:28:27 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:12:53 #127
52357 Lambiekje
pi_60931098
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

- Op wat voor manier zouden mensen of ouders van kinderen met ADHD dan geholpen moeten worden volgens jou?
NIET!! t ADHD is een hoax. En als kind te druk dat kan gewoon opgelost worden door voedsel aanpassing. Geen melk bijvoorbeeld.
pi_60931268
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

NIET!! t ADHD is een hoax. En als kind te druk dat kan gewoon opgelost worden door voedsel aanpassing. Geen melk bijvoorbeeld.
Moet zeggen dat ik het in 75% van de gevallen wel met je eens ben, misschien wel meer nog.

Ouders drukdrukdruk carriere, kind voor de TV, allemaal procesed foods (witte suiker, witmeel..), en veel te weinig buiten spelen en aandacht van de ouders. Sommige ouders durven zelfs te zeggen "hij vraagt zo veel aandacht!" alsof het een kwaal is! Kinderen horen aandacht te krijgen, doh. Maar ze krijgen spullen in plaats daarvan, en daarom leren ze ook nog eens niet te sparen voor iets, of geduld te hebben.

Ik vind dat bij ADHD eerst gekeken moet worden naar de omgeving, en naar gedragsgerelateerde oplossingen. Meer structuur aanbrengen oid. Niet meteen medicijnen geven.

Je moet alleen ook niet alle gevallen over één kam scheren. Soms hebben mensen van alles geprobeerd, en wel baat bij medicijnen.
pi_60931515
ADHD is niet helemaal een hoax, maar voor een groot deel wel.
heb het echt meegemaakt dat men, de instanties die hulp zouden moeten bieden, weigerde om naar de werkelijke oorzaak van het gedrag te kijken en te zorgen voor de oplossing. Die oplossing zou verzorgd kunnen worden als het betreffende kind een PGB kreeg, maar dat verdomde men. De ADHD achtige kenmerken waren aanwijsbaar, evenals de oplossing.
Maar Jeugdzorg en andere instanties dwingen mensen wel vaker om diagnoses ter hand te nemen omdat men anders niet de gevraagde hulp krijgt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:30:07 #130
52357 Lambiekje
pi_60931556
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik het in 75% van de gevallen wel met je eens ben, misschien wel meer nog.

Ouders drukdrukdruk carriere, kind voor de TV, allemaal procesed foods (witte suiker, witmeel..), en veel te weinig buiten spelen en aandacht van de ouders. Sommige ouders durven zelfs te zeggen "hij vraagt zo veel aandacht!" alsof het een kwaal is! Kinderen horen aandacht te krijgen, doh. Maar ze krijgen spullen in plaats daarvan, en daarom leren ze ook nog eens niet te sparen voor iets, of geduld te hebben.
he die conclussie van geduld en sparen had ik nog bedacht. Maar dat is so true.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:31:08 #131
52357 Lambiekje
pi_60931579
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:28 schreef nokwanda het volgende:
ADHD is niet helemaal een hoax, maar voor een groot deel wel.
heb het echt meegemaakt dat men, de instanties die hulp zouden moeten bieden, weigerde om naar de werkelijke oorzaak van het gedrag te kijken en te zorgen voor de oplossing. Die oplossing zou verzorgd kunnen worden als het betreffende kind een PGB kreeg, maar dat verdomde men. De ADHD achtige kenmerken waren aanwijsbaar, evenals de oplossing.
Maar Jeugdzorg en andere instanties dwingen mensen wel vaker om diagnoses ter hand te nemen omdat men anders niet de gevraagde hulp krijgt.
99,8% is het nonsens. Dus is het een hoax. dat het een probleem is.
het probleem is de ouder.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:33:29 #132
52357 Lambiekje
pi_60931655
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

ok Ik zie nml wel wat overeenkomsten.
Er zijn kennelijk dus nog wel meer wakker, naast dat ik dat ben
quote:

So True!
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 12:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom is dat zoveel slimmer? Tot nu toe is er nog niet veel meer langs gekomen dan "WORD WAKKER!" gedoe Of moeten er weer x uur aan docu's gekeken worden?
Dat maakt het wel vaak duidelijker ja! En waarom ik en Ascension tot conclussies komen.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:10 schreef Metallinos het volgende:

[..]

Van jouw bron:

"Every double blind study of people taking Prozac to date has not indicated an association with increased aggression."
weg met prozac. Het werkt niet.
pi_60931750
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

99,8% is het nonsens. Dus is het een hoax. dat het een probleem is.
het probleem is de ouder.
Dat laatste is niet altijd waar. Er kunnen tal van problemen zijn die leiden tot het gedrag dat men als ADHD bestempelt.
Niet altijd perse de ouders. Je staart je nu te schreeuwerig blind op een klein gegeven dat in sommigen van de gevallen zo is, maar lang niet in alle gevallen.
Om maar een voorbeeld te noemen uit de praktijk waar ik in werk: het onderwijs is op een bepaalde manier ingericht die voor een deel van de leerlingen geschikt is. Als de leerstijl die gehanteerd wordt helemaal niet te bevatten is voor een kind, of als een kind er gewoon een andere leerstijl op na houdt, kan het voorkomen dat het in de klas rusteloos zal zijn en thuis ook omdat het op school niet gemotiveerd is en het ei niet kwijt kan.
Dat kun je niet aan de ouders wijten. ik heb vaker meegemaakt dat de school erop gewezen werd en dat er oplossingen aan de hand werden gedaan die gewoon werden afgewezen. Kind kwam later in een andere schoolomgeving terecht en functioneerde zowel op school als thuis veel beter. De ADHD-achtige verschijnselen waren weg.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:42:25 #134
52357 Lambiekje
pi_60931934
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:36 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat laatste is niet altijd waar. Er kunnen tal van problemen zijn die leiden tot het gedrag dat men als ADHD bestempelt.
Niet altijd perse de ouders. Je staart je nu te schreeuwerig blind op een klein gegeven dat in sommigen van de gevallen zo is, maar lang niet in alle gevallen.
Om maar een voorbeeld te noemen uit de praktijk waar ik in werk: het onderwijs is op een bepaalde manier ingericht die voor een deel van de leerlingen geschikt is. Als de leerstijl die gehanteerd wordt helemaal niet te bevatten is voor een kind, of als een kind er gewoon een andere leerstijl op na houdt, kan het voorkomen dat het in de klas rusteloos zal zijn en thuis ook omdat het op school niet gemotiveerd is en het ei niet kwijt kan.
Daar heb je Montessori voor. maar ja onze christelijke etterbuilen politici in DenHaag willen al het speciaal onderwijs opdoeken/ernstig saneren. Ik denk dat het een zeer slechte ontwikkeling is.
quote:
Dat kun je niet aan de ouders wijten. ik heb vaker meegemaakt dat de school erop gewezen werd en dat er oplossingen aan de hand werden gedaan die gewoon werden afgewezen. Kind kwam later in een andere schoolomgeving terecht en functioneerde zowel op school als thuis veel beter. De ADHD-achtige verschijnselen waren weg.
dus is adhd de omgeving en NIET het kind zelf. Ritalin is dus bullshit.
pi_60932078
Montessorie is ook niet de oplossing. Geloof me. Scholen krijgen ooit die naam en kunnen daarna hun eigen gang gaan zonder dat daar toeziccht op is of dat de titel montessorie hen ooit afgenomen kan worden, ook als het onderwijs de doelstellingen al lang niet meer onderschrijft. Dat is pas een hoax
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_60932175
Wat overigens nog steeds niet wil zeggen dat de psychatrie altijd fout zit. Ook niet altijd goed.
Het doorslaan van het helemaal perfect naar het helemaal fout en gevaarlijk voor de gehele mensheid is wel wat overdreven. De waarheid ligt wss ergens in het midden en je moet erg veel mazzel hebben met de behandelend psych.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:52:57 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60932268
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:46 schreef nokwanda het volgende:
Montessorie is ook niet de oplossing. Geloof me. Scholen krijgen ooit die naam en kunnen daarna hun eigen gang gaan zonder dat daar toeziccht op is of dat de titel montessorie hen ooit afgenomen kan worden, ook als het onderwijs de doelstellingen al lang niet meer onderschrijft. Dat is pas een hoax
Mensen op dat soort scholen leren vooral goed tekenen.
pi_60932381
Precies; in sommige gevallen is het goed, in andere niet. Soms moeten ze een stuk terughoudender zijn, en soms weer wat actiever.
Het blijft gewoon heel moeilijk om per persoon het echt helemaal 100% correct te doen. Ieder mens blijft een individu.
pi_60932427
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ook niets mis mee.
En ook daarmee suggereer je dat iedereen op zo'n school goed kan tekenen, wat niet zo is
Er wordt hier heerlijk gegeneraliseerd
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:00:16 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60932493
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ook niets mis mee.
En ook daarmee suggereer je dat iedereen op zo'n school goed kan tekenen, wat niet zo is
Er wordt hier heerlijk gegeneraliseerd
Je snapt achterliggende gedachte toch wel hoop ik?
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:10:25 #141
52357 Lambiekje
pi_60932831
quote:

[..]

oh. ik mocht er anders nooit tekenen. op zijn max 1 uur in de week.
pi_60933723
quote:

[..]

Ik heb op een Montessorischool gezeten (ik kan het ook goed schrijven ), en wat hierboven gezegd wordt is bullshit. Ik was een onhandelbaar kind op de reguliere basisschool, omdat het compleet niet bij me aansloot, en op de Montessorischool werd ik altijd gestimuleerd, en heb ik ontzettend veel geleerd. Als je door de reguliere stof was kon je kiezen uit cursussen zoals sterrenkunde, of Russisch... Ik heb het er super naar mijn zin gehad, en daarna probleemloos VWO doorlopen.

Ik ben heel blij dat ik niet op de reguliere school onder de Ritalin werd gestopt.
pi_60933746
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:00 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je snapt achterliggende gedachte toch wel hoop ik?
Zeker. Don't worry
Teken zelf overigens niet slecht en heb nooit op een montessorie gezeten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_60934114
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

he die conclussie van geduld en sparen had ik nog bedacht. Maar dat is so true.
Daar was laatst een docu over op dat documentairekanaal wat bij het pluspakket van de tv zit.

Die kinderen (jaar of 10) zaten dus ook gewoon te vertellen: "Ja ze geven het toch wel. Ja ze voelen zich schuldig omdat ze niet genoeg tijd voor me hebben." Zo goed hebben ze het door.

Kinderen van tegenwoordig hebben een hier-en-nu mentaliteit, en de ouders ook.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:51:40 #145
52357 Lambiekje
pi_60934128
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik heb op een Montessorischool gezeten (ik kan het ook goed schrijven ), en wat hierboven gezegd wordt is bullshit. Ik was een onhandelbaar kind op de reguliere basisschool, omdat het compleet niet bij me aansloot, en op de Montessorischool werd ik altijd gestimuleerd, en heb ik ontzettend veel geleerd. Als je door de reguliere stof was kon je kiezen uit cursussen zoals sterrenkunde, of Russisch... Ik heb het er super naar mijn zin gehad, en daarna probleemloos VWO doorlopen.

Ik ben heel blij dat ik niet op de reguliere school onder de Ritalin werd gestopt.
he dat ken ik. Mijn kleuterjuf zei volgens mij is het beter dat meneertje naar de Montessori gaat
pi_60934153
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel dat je op een fijne montessorieschool hebt gezeten.
Wat ik zeg is absoluut geen bullshit. Ik ken de manier van werken vanuit mijn werk en kom regelmatig met verschillende schoolsystemen in aanraking waar kinderen buiten vallen. Daarin komen wij veel misdiagnoses tegen vanuit de scholen en vanuit andere instituten.
Daardoor weet ik ook dat de titel Montessorie niet gecontroleerd wordt en in veel gevallen een vertekend beeld geeft van wat het eigenlijk zou moeten zijn. Jij hebt blijkbaar op een heel toffe school gezeten die is wat ie zegt te zijn.
Maar dat maakt wat ik zeg nog geen bullshit. Montessorie gaat uit van een vaste set aan ontwikkelingsfasen. Als een kind daar niet aan voldoet en echt anders door zijn of haar ontwikkeling gaat, kan ook het montessorie daar niets mee. Dat is fenomeen dat we ook op Vrije scholen tegenkomen.
Wederom... voor sommigen werkt het perfect, voor anderen niet.
Maar voor veel kinderen die kampen met een andere ontwikkeling dan gewoon is werkt het niet en velen komen in de psychiatrie terecht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:07:38 #147
52357 Lambiekje
pi_60934618
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wat ik zeg is absoluut geen bullshit. Ik ken de manier van werken vanuit mijn werk en kom regelmatig met verschillende schoolsystemen in aanraking waar kinderen buiten vallen. Daarin komen wij veel misdiagnoses tegen vanuit de scholen en vanuit andere instituten.
Daardoor weet ik ook dat de titel Montessorie niet gecontroleerd wordt en in veel gevallen een vertekend beeld geeft van wat het eigenlijk zou moeten zijn. Jij hebt blijkbaar op een heel toffe school gezeten die is wat ie zegt te zijn.
Maar dat maakt wat ik zeg nog geen bullshit. Montessorie gaat uit van een vaste set aan ontwikkelingsfasen. Als een kind daar niet aan voldoet en echt anders door zijn of haar ontwikkeling gaat, kan ook het montessorie daar niets mee. Dat is fenomeen dat we ook op Vrije scholen tegenkomen.
Maar voor veel kinderen die kampen met een andere ontwikkeling dan gewoon is werkt het niet en velen komen in de psychiatrie terecht.

om te beginnen het is Montessori zonder "e" op het end.

Een meester/juf moet wel in de gaten hebben wat welk kind doet en waar het zich bevind met het lesstof. Dus waarmee het eventueel achterloopt en bijsteuring benodigd is. Maar dat ieder kind zijn eigen tempo met wat voor stof omgaat is superieur aan klassikale instampgedoe. En trouwens wat maakt het uit hoe je het einddoel haalt. We moeten allemaal de CITO doen toch ?
Als je het dus op je eigen tempo, en hoeveelheid kan doen. Blijf het zo veel beter hangen. En is het dus effectiver, motiverender en bevredigender. Kinderen zijn van nature leergierig en op een reguliere school wordt dát wel afgeleerd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:22:32 #148
218012 C.Mongler
Goat Second Edition
pi_60935052
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:08 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Edit:
Zag al dat de volledige docu geplaatst was.

De Scientology partyv&
quote:
pi_60935270
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

om te beginnen het is Montessori zonder "e" op het end.

Een meester/juf moet wel in de gaten hebben wat welk kind doet en waar het zich bevind met het lesstof. Dus waarmee het eventueel achterloopt en bijsteuring benodigd is. Maar dat ieder kind zijn eigen tempo met wat voor stof omgaat is superieur aan klassikale instampgedoe. En trouwens wat maakt het uit hoe je het einddoel haalt. We moeten allemaal de CITO doen toch ?
Als je het dus op je eigen tempo, en hoeveelheid kan doen. Blijf het zo veel beter hangen. En is het dus effectiver, motiverender en bevredigender. Kinderen zijn van nature leergierig en op een reguliere school wordt dát wel afgeleerd.
Niet mijn dagelijkse ervaring met de verhalen die ik hoor. Zowel in het regulier als Monessori (met dank voor de tip )
Het is mijn werk om te inventariseren waar het mis gaat om ervoor te kunnen zorgen dat we erachter kunnen komen (met het hele team) wat er dan nodig is.
En ik heb het trouwens niet alleen over kinderen die achter lopen. Wij werken veel met hoogbegaafde kinderen die compleet vastlopen zowel op het regulier als andere soorten onderwijs.
In die hoedanigheid krijg je ook veel met scholen en instanties te maken. En dus met die misdiagnoses, om maar weer terug te keren naar de psychiatrie.
En vandaar uit weet ik dat er heel erg veel mis is. Pervers mis.
In sommige regio's zijn bepaalde mensen "groot". Dat wil dan zeggen dat hun oordeel geldig is. Dan bedoel ik mensen binnen jeugdzorg die nu het toewijzingsbeleid van PGB's en rugzakjes doen voor kinderen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_60935314
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ah welneee! Dat is helemaal niet wat Montessori (zonder E!) inhoudt.
Een goede school (elke goede school) volgt de kinderen individueel, en kijkt hoe ze een kind kunnen bieden waar het aan toe is. Mja, behalve zo'n "hier heb je een sticker met je naam, want jullie kunnen allemaal toch nog niet schrijven, want dat doen we pas in groep 3" school, als mijn eerste basisschool.

Algemene conclusie: Kinderen hebben aandacht nodig. In het Engels ook wel TLC genoemd, Tender Love and Care. Als iedereen het te druk met zichzelf heeft, en niemand zich om zo'n kind bekommert, mja, dan zie je dat aan het gedrag van dat kind, en dan heb je geen Ritalin nodig, maar nog liever een Supernanny.
pi_60935333
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:33 schreef Lambiekje het volgende:
weg met prozac. Het werkt niet.
Het blijft me echt verbazen hoeveel anti psychiatrie argumenten beargumenteerd worden met een scientology site of documentaire. Hou eens op met CCHR/NCRM of dergelijke scientology flauwekul te gebruiken. Zoals ik al een paar keer eerder zei, als je argument echt zo overtuigend of feitelijk waar is, dan kan je dat best aan de hand van niet-scientology bronnen tonen.

Anway.. ik denk dat veel mensen zoeken naar een snelle oplossing in een pakje. Al die tijd en moeite steken om jezelf of je kind te helpen, terwijl het ook met een pilletje zou kunnen. En daar zit de denkfout. Psychiatrische medicijnen moeten meer gezien worden als hulpmiddel voor mensen die het echt nodig hebben, niet als een kant en klare oplossing. Men moet kijken naar veranderen van gedragingen, gedachten en omgevingsfactoren die men dwars zit. Het is inderdaad niet alleen een puur fysiologisch probleem en exact kwantificeerbaar als een wrat die je zo even verwijderd. Maar ik weet zeker dat de de meeste psychiaters dat inzicht ook wel hebben.

Ik vermoed dat een reden waarom men er zo op hamert dat depressie bijvoorbeeld een ´chemische inbalans´ is of dergelijke versimpelingen van de problemen, is om patienten gerust te stellen, het probleem wat te versimpelen en meer vertrouwen van redding te geven. Dit maakt het proces om ´gezonder´ te worden makkelijker. De waarheid is natuurlijk een stuk ingewikkelder en vager en heel veel is nog niet precies bekend, maar ik vertrouw meer op een instituut dat zich steeds maar weer blijft controleren en testen en verbeteren dan behandelingen waarbij dat niet gedaan wordt. En ik vertrouw het al helemaal meer dan sektes die met e-meters op zoek gaan naar alien zieltjes. (maar blijkbaar wel als een betrouwbare bron over psychiatrie gezien worden door bepaalde mensen hier. Pff...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')