Zenit heeft geld zat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:24 schreef ursel het volgende:
Mja, of De Guzman ff zijn best gaat doen om zijn waarde op te schroeven..
geld?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:34 schreef zjroentje het volgende:
Waarom zou De Guzman in hemelsnaam naar Zenith willen?
Denk niet dat we hier met een type Quincy Owusu-Abeye te maken hebben.quote:
Ik denk het ook niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Denk niet dat we hier met een type Quincy Owusu-Abeye te maken hebben.
Iedereeen is vatbaar voor een grote zak met geld!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Denk niet dat we hier met een type Quincy Owusu-Abeye te maken hebben.
"Tussenjaar" is een leuk gevonden woordje om de supporters gerust te stellenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:32 schreef Juk het volgende:
Ik zag een paar keer het woord "tussenjaar" staan.
Ik denk niet dat je nog van een tussenjaar kan spreken bij Feyenoord. Als je realistisch bent is Feyenoord de aansluiting kwijt met de top2. De potentie om daar weer bij aan te sluiten is er zeker maar dat zal nog wel even duren.
Talentvol hebben we niets aan, zeker niet als keeper.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:20 schreef Sloggi het volgende:
Mwa. Als je vorig jaar even buiten beschouwing laat is het een talentvolle keeper. Als hij op zijn niveau keept beter dan Timmer.
Als 'ie nu beter is dan wat we hebben en bovendien talentvol lijkt me het een goede optie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:26 schreef Keltie het volgende:
[..]
Talentvol hebben we niets aan, zeker niet als keeper.
Is'ie niet en talentvol hebben we zat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als 'ie nu beter is dan wat we hebben en bovendien talentvol lijkt me het een goede optie.
Precies. Lijken mensen niet te kunnen begrijpen. De aansluiting zijn we al tijden kwijt en het is nu zaak om met het huidige bestuur en de selectie te werken aan een betere toekomst. En ik ben er van overtuigt dat het ze gaat lukken. Dat zal alleen niet zonder slag en stoot gaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:32 schreef Juk het volgende:
Ik zag een paar keer het woord "tussenjaar" staan.
Ik denk niet dat je nog van een tussenjaar kan spreken bij Feyenoord. Als je realistisch bent is Feyenoord de aansluiting kwijt met de top2. De potentie om daar weer bij aan te sluiten is er zeker maar dat zal nog wel even duren.
quote:André Bahia legt critici zwijgen op
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Van de 900 minuten die Feyenoord deze zomer onder leiding van Gertjan Verbeek speelde, stond André Bahia er maar liefst 720 in het veld.
afbeelding vergroten André Bahia oefent tegen Celtic. Hij overleefde in de Kuip al vier trainers. FOTO REUTERS
Nummer twee op de lijst, Denny Landzaat, volgt met 628 minuten op bescheiden afstand. Hij mocht net iets langer opdraven dan Serginho Greene, deze voorbereiding de vaste partner van Bahia in het centrum van de defensie.
Natuurlijk heeft de ‘basisplaats’ van de Braziliaanse linkspoot alles te maken met het feit dat Kevin Hofland door zijn enkelblessure nog maar één helftje mee kon doen. Toch is het niet alleen toeval dat Bahia zo veel speelt. ,,Hij is onze stille kracht,’’ zegt technisch directeur Peter Bosz over de verdediger die in Rotterdam-Zuid al vele stormen doorstond. ,,Bahia is een speler die behoorlijk wat kritiek krijgt, maar altijd aan zijn wedstrijden komt. Hij is een linker centrale verdediger en daar zijn er niet zo veel van. Bovendien is hij nog redelijk jong.’’
Genoeg reden voor Feyenoord om het contract van Bahia (24) deze zomer open te breken en te verlengen tot 2012, al is de lengte van die nieuwe verbintenis niet alleen een blijk van waardering en vertrouwen. ,,In het moderne voetbal heeft het bijna geen zin meer om een contract met twee jaar te verlengen,’’ zegt Bosz. ,,Als je dat doet, zit je na één jaar al weer in een moeilijke situatie. We willen voorkomen dat spelers transfervrij de deur uitgaan.’’
Conform dat beleid is Feyenoord ook in gesprek met Serginho Greene, die in de Kuip aan zijn laatste contractjaar is begonnen. Bosz wil over die onderhandelingen nog niets kwijt. ,,Dat vind ik niet netjes en ik wil in alle rust werken. We voeren op dit moment wel meer gesprekken.’’
Waar de kans bestaat dat Greene voor het einde van deze maand alsnog vertrekt, weet de evenmin onomstreden Bahia waar hij aan toe is. De zoon van een oud-bokskampioen uit de staat Rio is een speler bij wie het glas de ene keer halfvol is en dan weer halfleeg.
Het voordeel van de linkspoot is dat hij op meerdere plaatsen inzetbaar is. Behalve links centraal kan hij ook linksback en rechts in het centrum spelen. Zijn grootste manco is dat hij niet altijd lijkt te beseffen dat hij heel aardig kan voetballen. Met zijn beresterke lichaam zou hij meer angst moeten inboezemen.
Bert van Marwijk hamerde er vorig seizoen geregeld op dat Bahia nadrukkelijker aanwezig moest zijn. Want áls de verdediger met zijn grote passen de middenlijn overstak, gebeurde er wat, zo vond de voorganger van Verbeek. Omdat de nieuwe trainer gruwt van tikjes terug en breed, zal de Braziliaan dit seizoen nog vaker de schroom van zich moeten afwerpen om ook straks als de competitie begint een serieuze kans op een basisplaats te maken.
Verbeek is na Ruud Gullit, Erwin Koeman en Bert van Marwijk al weer de vierde trainer die Bahia in de Kuip tegenkomt. Ook dat kan geen Feyenoord-speler hem navertellen. ,,Hij is van de huidige selectie de speler met de meeste wedstrijden achter zijn naam,’’ weet Bosz.
Bahia werd in de winterstop van het seizoen 2004-2005 overgenomen van Flamengo. Ook toen moest hij zich als huurling eerst bewijzen. Op 13 maart 2005 maakte hij zijn debuut voor Feyenoord tegen Roda JC (4-1) in een exotische defensie die verder bestond uit de Zweed Alexander Östlund, de Amerikaan Cory Gibbs en de Portugees Bruno Basto. Dat trio was snel weer vertrokken uit de Kuip.
De opvallend onopvallende Bahia liet zich niet zo makkelijk uit het veld slaan. Na vijf duels in zijn eerste seizoen, kwam hij in de afgelopen drie jaar tot respectievelijk 34, 29 en 29 competitiewedstrijden in Feyenoord 1. Niet zo slecht voor een speler die door toenmalig technisch directeur Mark Wotte werd gehaald ‘voor de breedte’ en zich jaarlijks weer opnieuw moet bewijzen.
quote:André Bahia legt critici zwijgen op
Hij kan veel beter en dat zal hij laten zien ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
![]()
Bij gebrek aan beter...
Ook dit seizoen zullen we wel weer een aantal keer onnodig verliezen door persoonlijke fouten van Bahia.
Dit klopt natuurlijk niet (Tomasson en Van Bronckhorst hebben er meer).quote:Hij is van de huidige selectie de speler met de meeste wedstrijden achter zijn naam
Eerste jaar was goed, dus ervan uitgaande dat het geen incident was durf ik je stelling ook nog wel aan te nemen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij kan veel beter en dat zal hij laten zien ook.
Zo zijn er wel meer statistieken die bizar zijn bij Feyenoord. Bert als langszittende coach bijv!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:44 schreef heiden6 het volgende:
Bahía als onze eigen Waterreus.
[..]
Dit klopt natuurlijk niet (Tomasson en Van Bronckhorst hebben er meer).
Wel bizar dat na die twee en Bahía nota bene De Guzman met zijn twintig jaar de meeste Feyenoord-ervaring heeft.
L i q u i d e m i d d e l e n ....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:39 schreef Fortitudo het volgende:
nog een keeper, verdediger, middenvelder en spits nodig. ik heb alleen een voorgevoel dat die niet zullen komen. wat denken jullie. is ernog een talentenpool oid
krul als keeper had ik al lang gehaald en anders velthuizen
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 07:42 schreef Happel het volgende:
[..]
L i q u i d e m i d d e l e n ....
dat denk ik ook al heel lang. Al die kritiek voorig jaar, die knaap was toen 23, waardeloos elftal met beetje laffe trainert. Ik vind het niet verkeerd om 'm te houdenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:23 schreef Happel het volgende:
[..]
quote:
Hopelijk komt het onder Verbeek goed naar vorenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat snapt jorien niet Happel, die heeft PSG zoveel aankopen zien doen, die wil hij nu ook bij Feyenoord zien.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 07:42 schreef Happel het volgende:
[..]
L i q u i d e m i d d e l e n ....
Shinji.quote:Shinji Ono was woensdagochtend de opvallendste toeschouwer bij de training van Feyenoord in Ridderkerk. De Japanse middenvelder had een dag vrij bij zijn huidige club VfL Bochum en benutte die om een bezoek aan vrienden in Nederland en de training van Feyenoord te brengen. Ono deed dit samen met zijn dochtertje en raakte langs de kant van het veld al snel aan de praat met Gerard Meijer, die dinsdag zijn 73ste verjaardag vierde.
Ono liet weten dat hij Feyenoord nog altijd volgt via internet, maar had toch een belangrijk nieuwsfeit in de afgelopen weken over het hoofd gezien. De middenvelder was namelijk blij verrast om Jon Dahl Tomasson op het trainingsveld te zien. Ono was er niet van op de hoogte dat de Deen was teruggekeerd bij Feyenoord.
Voor de middenvelder start de competitie in Duitsland dit weekend al. ‘Ik speel bij Bochum centraal op het middenveld of achter de spitsen, daar voel ik me ook het lekkerst’, zei Ono in bijna vlekkeloos Nederlands.
Op de vraag of Ono ooit nog terugkeert bij Feyenoord, raadpleegde de Japanner voor de grap zijn dochtertje die hij op zijn arm met zich meedroeg. Het meisje zat door de harde wind te rillen van de kou en wilde het liefst zo snel mogelijk weer de warmte van de auto opzoeken. Toen Ono haar vroeg of ze voor vast terug naar Nederland wilde, antwoordde ze daarom vastberaden ‘nee’.
quote:Makaay: "Ik liet de strafschop aan Sibon"
Niet Gerald Sibon, maar Roy Makaay is eigenlijk de eerste penaltynemer bij het olympisch elftal. Toch liet Makaay woensdag, toen Nederland in de slotfase van het duel met Japan een strafschop kreeg, het klusje aan de aanvaller van Heerenveen.
"Ik had een beetje last van mijn voet en zei tegen Gerald dat hij hem mocht nemen. 'Is goed, ik schiet hem wel binnen', zei Sibon toen. Ach, af en toe moet je weten wanneer je een penalty aan iemand anders moet laten hč", zei Makaay tegen de NOS.
"Ik dacht eigenlijk dat Roy de strafschop niet wilde nemen, omdat hij bang was", lacht de 34-jarige Sibon, die niet op de hoogte was van het feit dat Makaay weer last gekregen had van zijn voetblessure. "Maar ik vond het geen probleem om de penalty te nemen, hoor. Gelukkig ging hij er in en zijn we door naar de kwartfinale."
Heb je dat veld gezien?quote:
Ken hem niet, dus kan er niks over zeggen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Oh oke, bullshit dus. Nouja, ik ben toch al niet echt gecharmeerd van Botteghin, maar het zou ten minste iets zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |