abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60762895

Het vorige deel: Slank de Zomer in # 203

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
Let me see you stripped down to the bone
pi_60762929
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Champignons

Dat lust ik nu net wel Ow en Aubergine en Courgette opzich ook mits in dunne schijfjes/plakjes..
Yashi!
Doei.
pi_60762931
Fipo! Sepo dan.....

Aubergine kan, als het niet goed is klaargemaakt, een ontzettend nare structuur hebben, zo'n droog sponsachtig iets en is dan echt vies. Als het goed is klaargemaakt echter, vind ik het heerlijk. Courgette kan je ook goed verpesten door het te zompig laten worden.
pi_60762981
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:38 schreef Faithy het volgende:

[..]

Yashi!
Ik had al eerder gepost hoor duts
pi_60763016
Geroosterde aubergine

Moussaka is het lekkerst als je de rode prut from scratch maakt een lekker lang laat sudderen
Ook weer eens doen. Ik vind het wel een pokkenklus: aubergines bakken, béchamel maken, sudderen, snijden, pruttelen.... Tegen de tijd dat alles in de schaal zit heb ik mega-honger, en dan moet het nog een uur in de oven
pi_60763032
Ha, wat staat mijn icoontje herfstig bij de afbeelding in de openingspost!
En het is nog wel zo lekker zonnig buiten!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:43:56 #7
163650 Greys
pi_60763083
Ik ga maar eens beginnen met mijn lillende randjes vlees!
En moussaka vind ik echt niet te eten. Nou ja, tis maar goed dat smaken verschillen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60763085
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:38 schreef conleche het volgende:
Fipo! Sepo dan.....

Aubergine kan, als het niet goed is klaargemaakt, een ontzettend nare structuur hebben, zo'n droog sponsachtig iets en is dan echt vies. Als het goed is klaargemaakt echter, vind ik het heerlijk. Courgette kan je ook goed verpesten door het te zompig laten worden.
in ons hotel in italie kregen we dus doodgewhateverde (weet nog steeds niet of het nu gekookt of gebakken was) courgette

was net snot
Doei.
pi_60763129
Te gare courgette wordt slijmerig
Courgettesoep FTW trouwens
pi_60763134
Snif. Nou jaaaa.
Ik vind na twee jaar ineens foto's van mijn oude huis terug, en nu moet ik zomaar huilen!
Het oude, kleine, inmiddels gesloopte huisje waarin ik voor het eerst op mezelf samenwoonde en waarin ik vijfentwintig kilo aankwam.
Wat een lief huisje was het! Zo krakkemikkig dat het bijna instortte.. Uitzicht op een enorme Pippi Langkous vanuit bed.. Een direct op de muur gekladderde aftelkalender met 'Dagen tot Londen'. De lelijke jaren-zeventig-tegeltjes in keuken en weeceetjes-aanbouw.. De woonkamer met de drie kleuren vloerbedekking die mijn lief-met-stanleymes als vrolijke puzzelstukken in elkaar liet passen.. De gordijnen die weliswaar aan weerskanten van één raam hingen maar bijna een halve meter in lengte verschilden omdat het huis zó scheef was dat je zoekgeraakte dropjes en M&M's altijd in dezelfde hoek van de kamer terug kon vinden..

Ik zou zonder twijfel dertig kilo aankomen als ik daarmee weer in dat huis kon wonen! Ik loop gewoon leeg van de zoete herinnering! Even mijn neus snuiten..

[ Bericht 22% gewijzigd door minilot op 12-08-2008 15:02:11 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:52:37 #11
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60763348
Tvp .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60763451
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:52 schreef k_i_m het volgende:
Tvp .
Hoi! Nog aan de repen? Hoe gaat het?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:58:01 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60763526
Ik ga even naar de dokter en we zijn een topic verder
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:00:30 #14
14746 k_i_m
pi_60763595
Nee, ik heb de reep ingeruild voor 2 boterhammen . Nog wel twee shakes, en volgende week nog 1 en de week erna niks meer. Dan ben ik even vrij voor de vakantie en daarna ga ik wel weer verder kijken of ik nog één week streng doe, of dat ik het wel mooi vind en gewoon aan het sporten sla. Dat laatste moet toch al, maar dat moet ik uitstellen als ik nog een laatste week aan de zakkies ga. En aangezien ik sporten leuker vind dan zakjes vreten denk ik dat ik al weet wat ik ga doen .
In my life
Why do I smile
pi_60763631
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoi! Nog aan de repen? Hoe gaat het?
ik ben ook aan de reep!

een 'reep' fruitkick.. enigszins smakelijk, en toch niet zo verstoppend als de 2e banaan die hier nog ligt...
Doei.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:02:26 #16
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60763658
Goeimiddag altesaam. Eerste huisjes zijn altijd lief, zeker als ze er niet meer zijn. Mijn eerste koophuis ging ook gesloopt worden en toen ik er een keer langs fietste en ze begonnen waren stond boven op de berg een kleuterschoentje van mijn jongste. Moest ik ook heel hard huilen. Raar is dat.

Verder, over 25 kilo aankomen: ik deed dat ook daar, zelfs nog wat meer, bijna 45 kilo. Ik was zo: toen was ik aan het borstvoeden, peuteropvoeden, eersteeigenhuisverbouwen, 40uurwerken en maninhetpsychiatrischziekenhuisaanhetsteunenbijzijntherapie en werd twee jaar later zo: toen ik twee peuters had, 2 dagen werk en een huismannende &^%$^%# van een soon to be ex, waarbij ik mezelf troostte met minstens een liter rode wijn per avond...
Inmiddels is er ongeveer de helft af, op mijn dunst was ik 52 op mijn dikst 96...
Prrrrr
pi_60763694
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:00 schreef k_i_m het volgende:
Nee, ik heb de reep ingeruild voor 2 boterhammen . Nog wel twee shakes, en volgende week nog 1 en de week erna niks meer. Dan ben ik even vrij voor de vakantie en daarna ga ik wel weer verder kijken of ik nog één week streng doe, of dat ik het wel mooi vind en gewoon aan het sporten sla. Dat laatste moet toch al, maar dat moet ik uitstellen als ik nog een laatste week aan de zakkies ga. En aangezien ik sporten leuker vind dan zakjes vreten denk ik dat ik al weet wat ik ga doen .
hoeveel ben je inmiddels kwijtgeraakt in de 2e ronde shakes KIM?

@MoBlo: die reep is vast lekkerder... heb je de appel of de sinaasappel/chocolade variant?

mijn weegschaal zei vandaag weer 78,4 dus dat gaat goed
(ondanks de vakantie en dus iets meer tussendoortjes enzo)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:04:52 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60763720
BJ, weet jij iets over bloedwaarden?
pi_60763736
ik zat me net te bedenken dat ik ws het lichts ben in meer dan 10 jaar tijd...

toen ik een jaar of 12/13 was bij de schoolarts: 181 cm en 72 kg.
inmiddels dus 26 en een voor mij historisch laag gewicht
pi_60763761
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:04 schreef SHE het volgende:
BJ, weet jij iets over bloedwaarden?
ligt eraan wat je wilt weten.... ik weet wel redelijk veel.... kijk natuurlijk ook bij mijn patienten altijd naar mijn eigenhandig afgenomen bloeduitslagen

dus zeg het eens???
pi_60763794
Gaaah.. Wel een beetje uitgehuild nu. Ik vond het wat sneu worden voor mijn huidige huis.

Hoe zit dat bij jullie trouwens? Ik kwam echt enórm aan toen ik mijn ouderlijk huis verliet (én ging samenwonen met een luie bourgondiër ) en dat geldt voor de meeste mensen die ik ken eigenlijk wel een beetje.
Iemand van jullie wél dun gebleven nadat je op jezelf ging?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:09:13 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60763839
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:06 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ligt eraan wat je wilt weten.... ik weet wel redelijk veel.... kijk natuurlijk ook bij mijn patienten altijd naar mijn eigenhandig afgenomen bloeduitslagen

dus zeg het eens???
Ik moet van de dermatoloog mijn leukocyten; bilirubine, Alk. fosfatase, y-GT en ALAT en ASAT laten meten.
Leuko's kan ik nog verzinnen, wrs immuun systeem?
Waarvoor is de rest?

Moet trouwens omdat er wat kleine bloedvaatjes spontaan zijn verwijd ( krijg je kleine rode vlekjes van )
Nu heb ik wel netjes een verwijskaart voor de laserkliniek, omze weg te laten halen, maar hij stond erop dat ik bloed liet controleren.

Why?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:11:05 #23
14746 k_i_m
pi_60763897
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef minilot het volgende:
Gaaah.. Wel een beetje uitgehuild nu. Ik vond het wat sneu worden voor mijn huidige huis.

Hoe zit dat bij jullie trouwens? Ik kwam echt enórm aan toen ik mijn ouderlijk huis verliet (én ging samenwonen met een luie bourgondiër ) en dat geldt voor de meeste mensen die ik ken eigenlijk wel een beetje.
.
In my life
Why do I smile
pi_60763924
quote:

Dun is een te groot woord want ik ben nooit echt dun geweest, Brede heupen + kont ftw
Maar mdat ik al bezig was met lijnen en ik het zonde vond om dat te laten verslappen ben ik juist afgevallen niet zo snel als dat ik nog thuis had gewoond maar goed het is in ieder geval niet aankomen
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:12:19 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60763926
quote:

Ik werd juist graatmager van zelfstandig wonen. Eindelijk verlost van de veel te goede keuken van mama.
Aangezien ik toen nog geen ei kon bakken en alleen leefde van snacks, smileys en maaltijdsalades bleven de kilo's lekker weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')