uiteraard, maar volgens mij heb ik nooit gezegd dat Georgië wel goed of te vertrouwen zou zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
We zien hier een smerige oorlog waar we maar een klein gedeelte van zien. Beide partijen zijn bedreven in propaganda en het de tegenstander aansmeren van oorlogsmisdaden. Ik vertrouw beide partijen voor geen cent. Daarvoor ken ik de Kaukasus (en de Balkan overigens ook) te goed.
Dat is toch al sinds jaar en dag bekend?quote:BRUSSEL - Rusland beschuldigt de Verenigde Staten van betrokkenheid bij het conflict in Zuid-Ossetië. Volgens de Russische ambassadeur bij de NAVO, Dmitri Rogozin, waren er bij het begin van het conflict zeker 127 Amerikaanse militaire instructeurs in Georgië.
quote:Russia agrees to Georgia ceasefire
French president Nicolas Sarkozy brokers peace deal to end fighting in South Ossetia
Amerikanen hebben een bitje omhoog staan in hun DNA?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
...
Rogozin suggereerde dat Amerikaanse militairen mee hebben gedaan met de gevechten. „Onder de doden aan Georgische kant waren militairen met een donkere huid. Wie zijn dat?”. Hij zei dat er mogelijk een dna-test komt.
DNA-onderzoek toont specifieke regio van afkomst aanquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:22 schreef agter het volgende:
[..]
Amerikanen hebben een bitje omhoog staan in hun DNA?
Helaas moet ik je teleurstellen Xith, maar de moslimpropaganda is door de VN zelf ontkracht. Niet door de Serviërs, maar door de VN blauwhelmen ter plekke. Dat niemand dit bericht heeft opgepikt as logisch. De Navo heeft deze gebeurtenis gebruikt om de Serviërs in Bosnië te bombarderen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:06 schreef Xith het volgende:
[..]
De aanval op de markt van Merkale is gedaan door Serviers die de stad van Sarejevo omsingeld hadden. Lees de engelse wiki erover, deze besteed een hoofdstuk aan de mythe dat het een bosnische mortier had kunnen zijn.
Ja, en dan...?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
DNA-onderzoek toont specifieke regio van afkomst aan
http://www.elsevier.nl/we(...)-van-afkomst-aan.htm
die belg en de expert hadden het allebei over een mortieraanval, maar leg uit, doe je theorie uit de doeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef Glumac het volgende:
[..]
Als je wil kan ik je uitleggen, waarom het geen mortieraanval is geweest.
Uhm ja, even niet aan gedachtquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:29 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, en dan...?
Zwarte amerikanen komen toch uit Afrika van orgine?
(of ben ik nou erg dom?)
kleine aanvullingquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
di 12 aug 2008, 18:44 Rusland: Amerikanen hielpen Georgië
http://www.telegraaf.nl/b(...)elpen_Georgie__.html
BRUSSEL - Rusland beschuldigt de Verenigde Staten van betrokkenheid bij het conflict in Zuid-Ossetië. Volgens de Russische ambassadeur bij de NAVO, Dmitri Rogozin, waren er bij het begin van het conflict zeker 127 Amerikaanse militaire instructeurs in Georgië.
Rogozin zei dat dinsdag op een persconferentie in het hoofdkwartier van de NAVO, waar Rusland als partnerland ook een kantoortje heeft. Rogozin suggereerde dat Amerikaanse militairen mee hebben gedaan met de gevechten. „Onder de doden aan Georgische kant waren militairen met een donkere huid. Wie zijn dat?”. Hij zei dat er mogelijk een dna-test komt.
Of was dit al langs gekomen ?quote:Oorlog in Georgië: De Israëlische connectie
In de afgelopen zeven jaar hebben Israëlische bedrijven het Georgische leger geholpen met voorbereiding voor de oorlog tegen Rusland via wapenhandel, de opleiding van infanterie-eenheden en veiligheidsadvies
De gevechten die in het weekend uitbraken tussen Rusland en Georgië hebben Israëls intensieve betrokkenheid in de regio in de publiciteit gebracht. Deze betrokkenheid omvat de verkoop van geavanceerde wapens aan Georgië en de opleiding van de infanterietroepen van het Georgische leger.
[..]
Bron / lees meer: ZapLog
Blijkbaar moet ik mijzelf blijven herhalen. Het officiële rapport van de VN rept niet over een mortier, maar over een bom.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:30 schreef the_petlover het volgende:
[..]
die belg en de expert hadden het allebei over een mortieraanval, maar leg uit, doe je theorie uit de doeken.
is er al een rapport dan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:57 schreef Glumac het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik mijzelf blijven herhalen. Het officiële rapport van de VN rept niet over een mortier, maar over een bom.
De meesten hier weten n.a.w. niet hoe een mortiergranaat wordt afgevuurd. De eerste granaat die wegvliegt wordt gebruikt om de juiste positie te bepalen. Een goed ingespeeld mortierteam heeft ongeveer 3 mortieren nodig om een doel te raken. Het was onmogelijk voor de Serviërs (ook gezien de posities van de Servische linies) om met 1 afgevuurde mortier de jackpot te raken. Vraag dit maar aan elke willekeurige militair die met mortieren geschoten heeft. Tevens lag de markt ingesloten door flatgebouwen. De eerste mortier zou n.a.w. een gebouw hebben geraakt.
Een interessant detail zal ik je nog geven. 1 man die zou zijn gedood tijdens de "mortier" aanval (hij stond op de lijst van gedode burgers) was die dag om het leven gekomen in Gorazde bij een auto ongeluk.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:57 schreef Glumac het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik mijzelf blijven herhalen. Het officiële rapport van de VN rept niet over een mortier, maar over een bom.
De meesten hier weten n.a.w. niet hoe een mortiergranaat wordt afgevuurd. De eerste granaat die wegvliegt wordt gebruikt om de juiste positie te bepalen. Een goed ingespeeld mortierteam heeft ongeveer 3 mortieren nodig om een doel te raken. Het was onmogelijk voor de Serviërs (ook gezien de posities van de Servische linies) om met 1 afgevuurde mortier de jackpot te raken. Vraag dit maar aan elke willekeurige militair die met mortieren geschoten heeft. Tevens lag de markt ingesloten door flatgebouwen. De eerste mortier zou n.a.w. een gebouw hebben geraakt.
Een interessant detail zal ik je nog geven. 1 man die zou zijn gedood tijdens de "mortier" aanval (hij stond op de lijst van gedode burgers) was die dag om het leven gekomen in Gorazde bij een auto ongeluk.
Misschien wil je zeggen om welke aanval op Merkale het gaat, het waren er namelijk twee (1, 2). Deze waren beide Mortier aanvallen. Bij de eerste een 120 mm mortier en bij de tweede waren het 5 mortieren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:57 schreef Glumac het volgende:
[..]
Als je zelf een non-Serb, non-Conspiracy artikel kan vinden van een serieuze wetenschappelijk, historisch of kennis website dan wil ik hem graag lezen.quote:David Harland, former head of UN Civil Affairs in Bosnia, claimed at the trial of General Dragomir Milo¨ević in ICTY that he was responsible for the creation of the myth that UNPROFOR was unable to determine who had fired the mortar shells that caused the Markale 2 massacre. The myth that has survived for more than ten years, Harland said was created because of a “neutral statement” made by General Rupert Smith, the UNPROFOR commander. On the day when the second attack on Markale happened, General Smith stated “it is unclear who fired the shells, although at that time he already had the technical report of UNPROFOR intelligence section, determining beyond reasonable doubt that they were fired from VRS positions at Lukavica”. Harland’s responsibility lies in the fact that he himself advised General Smith to make “a neutral statement in order not to alarm the Serbs who would be alerted to the impending NATO air strikes against their positions had he pointed a finger at them”. That would have jeopardized the safety of UN troops in the territory under VRS control or on positions where they might have been vulnerable to retaliatory attacks by Serb forces.[9] In 2007, a Serb general, Dragomir Milo¨ević, former commander of the Sarajevo-Romanija Corps, was found guilty of the shelling and sniper terror campaign against Sarajevo and its citizens from August 1994 to late 1995. Milo¨ević was sentenced to 33 years in prison. The Trial Chamber concluded that the Markale town market was hit on August 28, 1995 by a 120mm mortar shell fired from the Sarajevo-Romanija Corps positions
Het officiële rapport is een aantal dagen na de aanval opgesteld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:01 schreef the_petlover het volgende:
[..]
is er al een rapport dan?
dat is snel
De eerste 'massacre of markale' gebeurde toen een 120mm mortier de markt raakte, hierover ontstonden weinige mythes dat het de bonsiers geweest zouden kunnen zijn, bij de tweede 'massacre of markale' ontstond die mythe wel en dit ging om een aanval van 5 mortieren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Vrij onmogelijk om in 1 keer te raken.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:09 schreef Glumac het volgende:
[..]
Het officiële rapport is een aantal dagen na de aanval opgesteld.
quote:Als iemand je met argumenten van tafel veegt accepteer het en gedraag je als een volwassene.
a we hebben het kennelijk allebei over een ander onderwerpquote:Genoeg over dit onderwerp en terug on topic!
het had over onze jongens, en dat de tekst erboven een voorbeeld was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef Glumac het volgende:
[..]
Als je wil kan ik je uitleggen, waarom het geen mortieraanval is geweest.
het is niet anti VS genoeg naar je zinquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou zo werkt het dus niet.
Dat er een Westerse journalist omkomt is het laatste wat Rusland zich kan permitteren, dus zullen ze zich wel 1000x bedenken voor ze die aanvallen.
Als de Russen het hebben gedaan, is het per ongeluk. Ik vermoed echter dat dit een Georgische granaat is, om de publieke opinie te beinvloeden. Inderdaad zoals men ook in Bosnie deed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |