abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:42:44 #51
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_60848225
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een mechanisch horloge loopt nooit 'lekker constant' of je moet met tourbillons en temperatuur compensatie gaan werken. En 'de rotor niet soepel' Draaide het ding niet?
Een uurwerk met COSC ceertificering moet toch een eind in de buurt komen van 'constant'...

CvdK, prachtig uurwerk maar oubollig uiterlijk IMHO
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:48:38 #52
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60848370
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een mechanisch horloge loopt nooit 'lekker constant' of je moet met tourbillons en temperatuur compensatie gaan werken. En 'de rotor niet soepel' Draaide het ding niet?
Dat ben ik met je eens, maar 5 minuten verschil per week is natuurlijk wel een beetje jammer.....

De rotor draaide uiteindelijk inderdaad niet meer tenzij je het horloge in je hand pakte en heel hard ging schudden.

Dit is trouwens geen aanval op CvdK, (sterker nog ik heb zojuist mn bewodnering voor de dingen uitgesproken) maar ik denk wel dat dit soort issues niet echt thuishoren in klokken van dit kaliber.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:51:12 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60848445
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar 5 minuten verschil per week is natuurlijk wel een beetje jammer.....
Hetgeen gewoon regelbaar is.
quote:
De rotor draaide uiteindelijk inderdaad niet meer tenzij je het horloge in je hand pakte en heel hard ging schudden.
Als de veer volledig op spanning is, draait de rotor moeilijker.
quote:
Dit is trouwens geen aanval op CvdK, (sterker nog ik heb zojuist mn bewodnering voor de dingen uitgesproken) maar ik denk wel dat dit soort issues niet echt thuishoren in klokken van dit kaliber.
Ik zie het ook niet als een aanval, ik denk alleen dat de issues geen issues zijn en dat zeg ik als ex-horlogemaker.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:59:23 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60848680
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:42 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Een uurwerk met COSC ceertificering moet toch een eind in de buurt komen van 'constant'...
Ja dat zeg ik toch. Temperatuur compensatie, op 5 posities afgeregeld, etc.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:59:45 #55
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60848694
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hetgeen gewoon regelbaar is.
[..]
iedere 2 weken teruggaan lijkt me wat overdreven
quote:
Als de veer volledig op spanning is, draait de rotor moeilijker.
[..]

Ik zie het ook niet als een aanval, ik denk alleen dat de issues geen issues zijn en dat zeg ik als ex-horlogemaker.
er is een verschil tussen moeilijker draaien en op het ene moment soepel en daarna rotsvast.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:00:31 #56
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60848719
nogmaals mijn ervaringen kunnen uitzonderingen zijn maar het zijn wel de enige 2 ervaringen die ik er mee gehad heb.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:01:08 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60848733
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:59 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

iedere 2 weken teruggaan lijkt me wat overdreven
Nee je gaat 1 keer naar een juwelier en die regelt het echapement opnieuw af.
quote:
er is een verschil tussen moeilijker draaien en op het ene moment soepel en daarna rotsvast.
Dan is er een schroefje los. Open maken, vast zetten, klaar.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:04:44 #58
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60848828
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee je gaat 1 keer naar een juwelier en die regelt het echapement opnieuw af.
[..]

Dan is er een schroefje los. Open maken, vast zetten, klaar.
hij is meerdere keren geweest en ten tweede vind ik het niet normaal dat er in zo'n klok 'zomaar' een schoefje los kan zitten, als dat al het geval zou zijn. Als ik voor zo'n bedrag een horloge kocht zouden dat allebei redenen zijn om hem terug te brengen en een andere te kopen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:05:56 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60848858
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:04 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

hij is meerdere keren geweest en ten tweede vind ik het niet normaal dat er in zo'n klok 'zomaar' een schoefje los kan zitten, als dat al het geval zou zijn. Als ik voor zo'n bedrag een horloge kocht zouden dat allebei redenen zijn om hem terug te brengen en een andere te kopen.
Je hebt nooit bij een product gehad dat er iets uit de doos niet goed was. Zelfs auto's van een ton moeten wel eens binnen 2 dagen naar de garage voor een rammeltje of iets dergelijks.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:15:26 #60
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60849066
Natuurlijk wel. Sterker nog, het is wel eens met een harley van me gebeurd en kleine dingen kunnen gebeuren.

Echter als je een product enkele maanden hebt en hij blijft onder de maat functioneren dan lijkt me dat voor mij een reden om het terug te brengen. Zeker op horlogegebied is er zo veel rotsvast en solide spul te krijgen voor het geld wat je voor een gemiddelde CvdK neertelt en dan zou voor mij de keuze voor een ander product snel gemaakt zijn. Ik zge hier trouwens niet bij dat ik nooit zo'n ding zou kopen, maar als ik dat zou overwegen dan zou ik in ieder geval de verhalen van mijn 2 kennissen erbij halen en zeker de garantie willen dat dat soort dingen niet bij mij gaan gebeuren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:20:04 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60849193
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
Natuurlijk wel. Sterker nog, het is wel eens met een harley van me gebeurd en kleine dingen kunnen gebeuren.

Echter als je een product enkele maanden hebt en hij blijft onder de maat functioneren dan lijkt me dat voor mij een reden om het terug te brengen. Zeker op horlogegebied is er zo veel rotsvast en solide spul te krijgen voor het geld wat je voor een gemiddelde CvdK neertelt en dan zou voor mij de keuze voor een ander product snel gemaakt zijn. Ik zge hier trouwens niet bij dat ik nooit zo'n ding zou kopen, maar als ik dat zou overwegen dan zou ik in ieder geval de verhalen van mijn 2 kennissen erbij halen en zeker de garantie willen dat dat soort dingen niet bij mij gaan gebeuren.
Die garantie is niet te geven. Voor geen enkel product.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:21:25 #62
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60849235
Niet te geven, maar hij is wel te bedingen dat je hem dan terug mag brengen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:33:23 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60849567
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
Niet te geven, maar hij is wel te bedingen dat je hem dan terug mag brengen.
eh ja, dat heet garantie en is wettelijk geregeld.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:38:01 #64
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60849685
haha.

dat is trouwens niet wettelijk geregeld. Reparatie of een vervangend product wel. Hier zit trouwens ook een termijn aan. Ik bedoel natuurlijk dat ik na de wettelijke termijn verlengde 'garantie' beding met cash terug. En ja, dit lukt me altijd dus daar hoef je je niet druk om te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:42:23 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60849789
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
haha.

dat is trouwens niet wettelijk geregeld. Reparatie of een vervangend product wel.
Dus is het wettelijk gegregeld. Er wordt getracht te repareren, lukt dat niet krijg je een nieuwe.
quote:
Hier zit trouwens ook een termijn aan. Ik bedoel natuurlijk dat ik na de wettelijke termijn verlengde 'garantie' beding met cash terug. En ja, dit lukt me altijd dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Je hebt een garantie periode langer dan 2 jaar nodig
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:57:33 #66
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_60850222
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus is het wettelijk gegregeld. Er wordt getracht te repareren, lukt dat niet krijg je een nieuwe.
[..]

Je hebt een garantie periode langer dan 2 jaar nodig
Ok, hierna hou ik er over op en mag je echt het laatste woord hebben. Ik zal mezelf proberen nog duidelijker uit te drukken omdat dat blijbaar mij niet lukt of er iets anders aan de hand is.
Ik spreek vaak af dat als ik ergens niet zeker over ben dat ik bij welke fout dan ook (en dan geen flauwekulletjes, maar bijvoorbeeld als iets gerepareerd moet worden) zonder vragen dat ding terug mag brengen en mijn geld terug krijg. Dat mag eigenlijk altijd, zeker in de huidige economische tijd. Ik ben klant en klant kan nu eenmaal deze dagen koning zijn.

Niet iedere garantieperiode is wettelijk geregeld op 2 jaar. Misschien bij horloges wel, maar bij andere producten zitten er vaak ook andere voorwaarden of feiten en omstandigheden aan (bijvoorbeeld gereden kilometers of aantal gebruikskeren). Sommige luxe producten hebben slechts 3 maanden garantie, wettelijk geregeld. Nu kun je vast weer zeggen dat dat niet zo is maar garantieclaims behoren o.a. tot mijn vak dus neem dit maar aan, net zo goed dat ik van jou aanneem dat een " echapement " vast een horlogeonderdeel zal zijn.

Zoals ik al boven zei, is CvdK blijkbaar een gevoelig onderwerp bij je (heb je er misschien zelf een?), maar ik kijk er sec tegenaan gebaseerd op ervaringen van betrouwbare bronnen die zelf wel kenner/verzamelaar zijn. Hopelijk heb jij die issues niet met je (toekomstige?) CvdK!

Ik vorm echter mijn mening niet op een forum maar op gebruikerservaringen die ik uit de eerste hand hoor en zal zodra ik een positief verhaal uit de eerste hand hoor vast mijn mening bijstellen.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:56:02 #67
222701 Drinkfontein
België, bierland
pi_60851775
Klokje is inmiddels bijna 20. Citizen maakt toch stevig materiaal voor een redelijke prijs.
[img][/img]
Carpe Diem
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:30:43 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60854474
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:57 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ok, hierna hou ik er over op en mag je echt het laatste woord hebben. Ik zal mezelf proberen nog duidelijker uit te drukken omdat dat blijbaar mij niet lukt of er iets anders aan de hand is.
Ik spreek vaak af dat als ik ergens niet zeker over ben dat ik bij welke fout dan ook (en dan geen flauwekulletjes, maar bijvoorbeeld als iets gerepareerd moet worden) zonder vragen dat ding terug mag brengen en mijn geld terug krijg. Dat mag eigenlijk altijd, zeker in de huidige economische tijd. Ik ben klant en klant kan nu eenmaal deze dagen koning zijn.

Niet iedere garantieperiode is wettelijk geregeld op 2 jaar. Misschien bij horloges wel, maar bij andere producten zitten er vaak ook andere voorwaarden of feiten en omstandigheden aan (bijvoorbeeld gereden kilometers of aantal gebruikskeren). Sommige luxe producten hebben slechts 3 maanden garantie, wettelijk geregeld. Nu kun je vast weer zeggen dat dat niet zo is maar garantieclaims behoren o.a. tot mijn vak dus neem dit maar aan,
Eh nee dat neem ik niet van je aan. Wettelijke garantie termijn is 1 jaar, zonder enige uitzondering. In nederland is het vervolgens zo dat je uit mag gaan van een te verwachten levensduur. Als daar niet aan voldaan wordt heeft de leverancier de plicht om (eventueel gedeeltelijk) te compenseren . En ik heb in mijn huidige vak ook met garantieclaims te maken, dus neem dat maar van MIJ aan.
quote:
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

Nederlandse wet
Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.
quote:
net zo goed dat ik van jou aanneem dat een " echapement " vast een horlogeonderdeel zal zijn.

Zoals ik al boven zei, is CvdK blijkbaar een gevoelig onderwerp bij je (heb je er misschien zelf een?), maar ik kijk er sec tegenaan gebaseerd op ervaringen van betrouwbare bronnen die zelf wel kenner/verzamelaar zijn. Hopelijk heb jij die issues niet met je (toekomstige?) CvdK!
Eh nee, de CvdK is geen gevoelig onderdeel, maar de impertinente onzin over uurwerk mechanismen in het algemeen wel.
quote:

Ik vorm echter mijn mening niet op een forum maar op gebruikerservaringen die ik uit de eerste hand hoor en zal zodra ik een positief verhaal uit de eerste hand hoor vast mijn mening bijstellen.
Nee dat doe je niet, zelfs de gebruikers ervaring van deze ex uurwerkmaker trek je in twijfel.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:22:16 #69
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_60856151
Tjemig deel twintig alweer.... (tvp)
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:57:34 #70
110777 Adsum
Is present!
pi_60863816
Momenteel:

En deze is incoming:

Ever higher. Ever better.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:17:51 #71
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_60864281
Is die Datejust voor jezelf of voor de doorverkoop Steef?

Persoonlijk vind ik het een van de lelijkste Rolexen, zeker naast de Sub.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:29:20 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60864567
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
Persoonlijk vind ik het een van de lelijkste Rolexen
Sowieso scoort hij hoog in de lelijk top tien. Waarbij de sub in zijn robuuste eenvoud hoog in de mooiste horloge top tien staat.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:14:26 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_60865646
Waarom ben je eigenlijk geen horlogemaker meer Swets? Lijkt me een mooi vak!
A murky, forgotten land.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:31:43 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60866062
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:14 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom ben je eigenlijk geen horlogemaker meer Swets? Lijkt me een mooi vak!
Omdat de gemiddelde juwelier nog huilt met 1 oog om kosten te besparen. De term 'kruideniers mentaliteit' is niet voor niets aan de detailhandel gelieerd .
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:01:06 #75
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_60866842
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde juwelier nog huilt met 1 oog om kosten te besparen. De term 'kruideniers mentaliteit' is niet voor niets aan de detailhandel gelieerd .
Toch jammer. Maar ook nooit de ambitie gehad om in Zwitserland te werken?

Een kennis van mijn broer is edelsmid/horlogemaker en werkt al een aantal jaar in Zwitserland bij een van de horlogehuizen aldar (welke weet ik jammer genoeg niet). Dat lijkt me geweldig als het je vak is.
A murky, forgotten land.
pi_60869484
Heb 'n Geomesh besteld van Tokyoflash.

10% korting ook nog, 114 euro! Over paar dagen binnen!

Hier in actie, LEDjes zijn gelukkig goed fel van die tokyflash dingen.
Dat grijze in 't midden is 'n soort spiegeltje, reflecteerd heel goed. Ziet er echt vet uit. Ik wil 'm zo graag nu.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jep. op 16-08-2008 01:28:36 ]
//
pi_60869535
Wat zijn dat voor horloges man, kan me niet voorstellen dat je daar lekker op klok kan kijken, volgens mij flikker je ding dingen na een week weer weg om een normaal ding te halen.

Ik heb trouwens geen horloge momenteel.
pi_60869733
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 01:22 schreef Markster het volgende:
Wat zijn dat voor horloges man, kan me niet voorstellen dat je daar lekker op klok kan kijken, volgens mij flikker je ding dingen na een week weer weg om een normaal ding te halen.
Nee.
//
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2008 @ 07:44:39 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60871521
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Toch jammer. Maar ook nooit de ambitie gehad om in Zwitserland te werken?

Een kennis van mijn broer is edelsmid/horlogemaker en werkt al een aantal jaar in Zwitserland bij een van de horlogehuizen aldar (welke weet ik jammer genoeg niet). Dat lijkt me geweldig als het je vak is.
Nee, zwitserland vind ik een troosteloos gebied Plus dat het redelijk moeilijk is om in Zwitserland te komen als je geen werk hebt. Klasgenoten van mij zijn wel een periode in Zwitserland aan het werk geweest.

Het leuke is dat een jaar of 2 geleden grote juweliers in Nederland een wervingsactie zijn begonnen voor horlogemakers, want die zijn er bijna niet meer. Jarenlang het minimumloon betalen aan vakmensen, die uiteindelijk uit pure frustratie een andere baan zijn gaan zoeken en nu zonder zitten.
pi_60872057
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
Is die Datejust voor jezelf of voor de doorverkoop Steef?

Persoonlijk vind ik het een van de lelijkste Rolexen, zeker naast de Sub.
Voor mezelf.
Dit is een puntgaaf exemplaar uit 1983, in mei revisie gehad bij Rolex!

Snap wel dat veel, heel veel, mensen het een lelijk horloge vinden, maar voor mij is het ook weer een klassieker van Rolex, net als mijn Submariner dat ook is!
pi_60888192
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 01:22 schreef Markster het volgende:
inderdaad. Klokkijken was te makkelijk. Dat kan best wat ingewikkelder. En inderdaad. Dat daar investeerders voor te vinden zijn zeg. Tjonge...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:59:13 #82
214062 Jep.
harharhar.
pi_60908904
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:17 schreef Argento het volgende:

[..]

inderdaad. Klokkijken was te makkelijk. Dat kan best wat ingewikkelder. En inderdaad. Dat daar investeerders voor te vinden zijn zeg. Tjonge...
Zoals ik al zei, het is even wennen, na een dag of 2 is 't gewoon makkelijk om de tijd af te lezen.
't is meer 'n soort armband horloge iets met 'n unieke (ja, discussieer maar) stijl.
Ik vind van die ronde analoge horloges gewoon niet mooi, vind ze eentonig, saai en standaart. dus kies ik voor dit.
//
  maandag 18 augustus 2008 @ 07:09:37 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_60915539
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:59 schreef Jep. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is even wennen, na een dag of 2 is 't gewoon makkelijk om de tijd af te lezen.
't is meer 'n soort armband horloge iets met 'n unieke (ja, discussieer maar) stijl.
Ik vind van die ronde analoge horloges gewoon niet mooi, vind ze eentonig, saai en standaart. dus kies ik voor dit.
Die analoge, mechanische horloges zijn tenminste echte horloges met uitstraling en mooie, eeuwenoude techniek. Itt tot zo'n modern, uitstralingsloos ding met batterijen.
A murky, forgotten land.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 augustus 2008 @ 08:06:58 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60915762
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 07:09 schreef StateOfMind het volgende:
uitstralingsloos
Hij straalt licht uit
pi_60917572
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:59 schreef Jep. het volgende:

[..]

en mijn respect dat je je eigen keuzes maakt ipv de massa te volgen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:12:28 #86
214062 Jep.
harharhar.
pi_60923321
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 07:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die analoge, mechanische horloges zijn tenminste echte horloges met uitstraling en mooie, eeuwenoude techniek. Itt tot zo'n modern, uitstralingsloos ding met batterijen.
Mensen verschillen met wat ze mooi vinden en niet.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:37 schreef Argento het volgende:

[..]

en mijn respect dat je je eigen keuzes maakt ipv de massa te volgen.
Ik ben blij dat je met een normale reactie komt in plaats van Markster's: 'nerd horloge, je hebt zeker geen vriendin <insert kutsmiley hier>'.
Bedankt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jep. op 18-08-2008 23:28:46 ]
//
pi_60935465

Van m'n meisje gehad, zeer blij mee
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:19:12 #88
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60959385
Een goede kennis heeft mij gewezen op een Hamilton automaat die ik voor een schappelijke prijs kan overnemen. Alleen weet ik erg weinig van dit merk. Is Hamilton een respectabel merk of kan ik deze beter laten liggen. Het betreft overigens de Khaki X-Wind.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_60959700
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:19 schreef LENUS het volgende:
Een goede kennis heeft mij gewezen op een Hamilton automaat die ik voor een schappelijke prijs kan overnemen. Alleen weet ik erg weinig van dit merk. Is Hamilton een respectabel merk of kan ik deze beter laten liggen. Het betreft overigens de Khaki X-Wind.
Prima merk, is van de http://swatchgroup.com/
Kus-Kus
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:48:03 #90
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60960034
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:32 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

Dank voor je reactie, staat veel nuttige info op die site. Als hij nog niet verkocht is, ga ik hem kopen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:08:28 #91
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_60960556
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:32 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

En weer een illusie armer...ook GO is onderdeel van Swatch
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:47:47 #92
110777 Adsum
Is present!
pi_60963253
Eindelijk is het er dan toch van gekomen, de Rolexte Rolex die er is; een Datejust op Jubilee band 8)
Had mij 2 jaar geleden naar dit model gevraagd en ik had je vierkant uitgelachen. Moest er toen niet aan denken, een Rolex...
In de tussentijd ben ik Rolex erg gaan waarderen, het is gewoon een ijzersterk merk met ontzettend goede horloges. Nu ik aan mijn 2e Sub ben, kan ik dit echt onderschrijven, heb nog nooit zo van een horloge genoten!

Maargoed; de Datejust. Ik kwam deze werkelijk puntgave (!!) 16030 tegen bij Uhrenfreund. Ik was de laatste paar maanden echt actief aan het zoeken naar een mooie Datejust, de voornaamste eis was de Jubilee band. Naast mijn Submariner met Oysterband vind ik dit een prachtig stuk voor de afwisseling.
Deze Datejust heeft een ontzettend mooie diepzwarte wijzerplaat met prachtige opgelegde stick markers. Op foto's vond ik dit altijd al supermooi, maar nu ik het in het echt zie... fantastisch =D>
Hij is ook uitgerust met een engine turned bezel. Op foto's vond ik deze nooit zo geweldig eerlijk gezegd, maar bij de zwarte plaat met sticks staat het toch heel erg mooi!

Mooi...; dat is dit horloge ook. Hij is werkelijk als nieuw, zit serieus geen een krasje op! Is goed te zien dus dat hij in juli terug is gekomen van een volledige revisie bij Rolex Köln. De Jubilee band heeft een geringe rek, en hij zit o-zo heerlijk 8) .

Ik ben echt bijzonder content met mijn aanwinst, wát een prachtklok is het toch. Nu nog een Daytona er bij en dan heb ik mijn ultieme, betaalbare, Rolex trio bij elkaar!

Genoeg gelöld, tijd voor foto's:

En wat Beauty and the Beast foto's

Bedankt voor het kijken en een prettige voortzetting!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:56:58 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60963524
Waar betaal je het van joh? Je hebt zeker geen 3 kinderen?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:06:41 #94
110777 Adsum
Is present!
pi_60963802
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar betaal je het van joh? Je hebt zeker geen 3 kinderen?
Ben nog een arme student
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:14:34 #95
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_60964056
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:47 schreef Adsum het volgende:
Eindelijk is het er dan toch van gekomen, de Rolexte Rolex die er is; een Datejust op Jubilee band 8)
Had mij 2 jaar geleden naar dit model gevraagd en ik had je vierkant uitgelachen. Moest er toen niet aan denken, een Rolex...
In de tussentijd ben ik Rolex erg gaan waarderen, het is gewoon een ijzersterk merk met ontzettend goede horloges. Nu ik aan mijn 2e Sub ben, kan ik dit echt onderschrijven, heb nog nooit zo van een horloge genoten!

Maargoed; de Datejust. Ik kwam deze werkelijk puntgave (!!) 16030 tegen bij Uhrenfreund. Ik was de laatste paar maanden echt actief aan het zoeken naar een mooie Datejust, de voornaamste eis was de Jubilee band. Naast mijn Submariner met Oysterband vind ik dit een prachtig stuk voor de afwisseling.
Deze Datejust heeft een ontzettend mooie diepzwarte wijzerplaat met prachtige opgelegde stick markers. Op foto's vond ik dit altijd al supermooi, maar nu ik het in het echt zie... fantastisch =D>
Hij is ook uitgerust met een engine turned bezel. Op foto's vond ik deze nooit zo geweldig eerlijk gezegd, maar bij de zwarte plaat met sticks staat het toch heel erg mooi!

Mooi...; dat is dit horloge ook. Hij is werkelijk als nieuw, zit serieus geen een krasje op! Is goed te zien dus dat hij in juli terug is gekomen van een volledige revisie bij Rolex Köln. De Jubilee band heeft een geringe rek, en hij zit o-zo heerlijk 8) .

Ik ben echt bijzonder content met mijn aanwinst, wát een prachtklok is het toch. Nu nog een Daytona er bij en dan heb ik mijn ultieme, betaalbare, Rolex trio bij elkaar!

Genoeg gelöld, tijd voor foto's:
===plaatjes===

Lekker duo...! Om eerlijk te zijn is de DJ niet eens zo erg...

Rolexen hebben, zoals hier boven ook al vaak gezegd, voor mij altijd een veel veel te hoog bling-bling-pats gehalte gehad...tot ik de foto's van jouw eerste Sub zag...

Ik heb me niet verdiept in de hitorie van Rolex oid, maar wat mij opviel is dat er bij Rolex veel gezocht wordt naar uitvages uit speciale jaren. Iets dat je bij weiniog andere merken ziet. Waarom is dit bij Rolex zo special...maw, waarom wil ik een Rolex Sub uit 1978 en geen nieuwe? Steef, als expert...verlos mij!!

Dan kun je mij tevens vertellen...wat het verschil tussen Omega (mijn merk!) en Rolex is...Rolex voor beginners zeg maar...

Of geef je cursussen op DZVL meetings?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:17:19 #96
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_60964137
waar kan je 2de hands een mooi klokje kopen?
Ik ben op zoek naar een goed onderhouden Christiaan van der Klaauw klokje. Nieuw prijs vind ik net iets te gek helaas.

bestaat zo iets of is het zoeken naar iets wat niet bestaat?
wel graag een winkel zo dat ik 1000% zeker weet dat deze niet nep is
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:21:36 #97
110777 Adsum
Is present!
pi_60964260
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:14 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Lekker duo...! Om eerlijk te zijn is de DJ niet eens zo erg...

Rolexen hebben, zoals hier boven ook al vaak gezegd, voor mij altijd een veel veel te hoog bling-bling-pats gehalte gehad...tot ik de foto's van jouw eerste Sub zag...

Ik heb me niet verdiept in de hitorie van Rolex oid, maar wat mij opviel is dat er bij Rolex veel gezocht wordt naar uitvages uit speciale jaren. Iets dat je bij weiniog andere merken ziet. Waarom is dit bij Rolex zo special...maw, waarom wil ik een Rolex Sub uit 1978 en geen nieuwe? Steef, als expert...verlos mij!!

Dan kun je mij tevens vertellen...wat het verschil tussen Omega (mijn merk!) en Rolex is...Rolex voor beginners zeg maar...

Of geef je cursussen op DZVL meetings?
Over Rolex bestaat gewoon een gegeneraliseerd beeld onder de niet-liefhebbers, dat merk je inderaad vaak... Totdat je er zelf een hebt (gehad), zijn gewoon echt hele fijne horloges!

Rolex heeft vroeger bepaalde varianten gehad die maar heel kort gemaakt zijn (zoals de "Swiss only" wijzerplaten in 1999), en ze hadden een paar modellen die gewoon heel slecht verkochten toen, bijv. de stalen Daytona in de jaren '70 (Paul Newman model). Dit model is tegenwoordig extreem gewild en er worden dan ook absurd hoge prijzen voor betaald!

Rolex maakt álle uurwerken zelf, waar Omega deze veelal inkoopt bij ETA en nabewerkt. En Rolex... het is gewoon Rolex, en daar zit de kracht van het merk in! Een ijzersterke wereldbekende naam!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:25:17 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60964347
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:14 schreef ForrestX het volgende:
Dan kun je mij tevens vertellen...wat het verschil tussen Omega (mijn merk!) en Rolex is...
een veel betere techniek.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:25:46 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60964368
Eerste waterdichte horloge.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:26:05 #100
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_60964377
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:21 schreef Adsum het volgende:

[..]

Over Rolex bestaat gewoon een gegeneraliseerd beeld onder de niet-liefhebbers, dat merk je inderaad vaak... Totdat je er zelf een hebt (gehad), zijn gewoon echt hele fijne horloges!

Rolex heeft vroeger bepaalde varianten gehad die maar heel kort gemaakt zijn (zoals de "Swiss only" wijzerplaten in 1999), en ze hadden een paar modellen die gewoon heel slecht verkochten toen, bijv. de stalen Daytona in de jaren '70 (Paul Newman model). Dit model is tegenwoordig extreem gewild en er worden dan ook absurd hoge prijzen voor betaald!

Rolex maakt álle uurwerken zelf, waar Omega deze veelal inkoopt bij ETA en nabewerkt. En Rolex... het is gewoon Rolex, en daar zit de kracht van het merk in! Een ijzersterke wereldbekende naam!
Paul Newmans zullen komende weken wel nog duurder worden om een trieste reden...

Is Rolex dan manufacture?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')