abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:46:41 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60981631
Wat een ontzettend zielige brief
zzz
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:56:51 #102
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60981965
En antwoord.
quote:
Geachte ...,

In uw email zijn geen aanknopingspunten te vinden voor een minnelijke
schikking. Vooralsnog blijft de Examencommissie bij haar standpunt dat u uw
thesis ook elektronisch dient in te leveren en dat een plagiaatcheck moet
kunnen plaatsvinden.

Uw cijfer blijft staan, aangezien er op dit moment geen fraude is
vastgesteld. De uitreiking van het diploma wordt wel aangehouden totdat
definitief is vastgesteld dat aan alle regels is voldaan.

Ik neem aan u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

...
Secretaris Examencommissie
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:03:35 #103
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60982218
Ze zeggen in ieder geval wel 'u' tegen je
Confidence through competence
pi_60982782
De secretaris van de examencommisie is ook niet waar je moet zijn, misschien is dat wel dezelfde als degene die je de ephorus mailtjes stuurde...
De voorzitter moet je hebben en wat vind je begeleider eigenlijk van dit verhaal?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:43:11 #105
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60983348
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:26 schreef Wackyduck het volgende:
De secretaris van de examencommisie is ook niet waar je moet zijn, misschien is dat wel dezelfde als degene die je de ephorus mailtjes stuurde...
De voorzitter moet je hebben en wat vind je begeleider eigenlijk van dit verhaal?
Het gaat om een ander persoon. De voorzitter van de examencommissie leest met haar mee (cc), dus verder maakt het me niet uit wie de e-mails typt.
Mijn begeleider heeft mij prima geholpen bij het schrijven van de thesis, maar kan verder weinig doen en ik wil hem er dan ook zoveel mogelijk buiten houden.
pi_60985947
Ik weet nog niet helemaal wat ik er nu van vind, maar ik vind het wel knap hoe standvastig je bent.
Ik weet het ook niet
pi_61005380
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:05 schreef Dunckie het volgende:
Ik weet nog niet helemaal wat ik er nu van vind, maar ik vind het wel knap hoe standvastig je bent.
Waarschijnlijk heeft de universiteit toch de langste adem. Zij hoeven alleen maar te wachten met de diploma-uitreiking. Hoelang dat duurt, zal hen niet zoveel kunnen schelen denk ik. Mocht de universiteit niet toegeven, dan kan TS erg lang wachten op zijn (noodzakelijke) diploma om verder te kunnen (met bijv. een master?). Mochten zij wel toegeven, dan zullen wellicht wel meer mensen in de toekomst weigeren hun prestaties aan Euphorus/Urkund etc. voor te leggen. Ik denk dat dat een belangrijke overweging voor de universiteit is.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:29:59 #108
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61005826
Pas over een maand of 7 kan ik niet verder hierdoor, dus ik heb nog wel even om tot een oplossing te komen.

Het was me nog niet geheel duidelijk op welke regeling ze hun besluit baseerden, maar daar heb ik nu duidelijkheid over:
quote:
Beste ...,

Artikel 7.10 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek
(WHW) stelt in het tweede lid dat:
“indien de tentamens van de tot een opleiding of propedeutische fase van een
bacheloropleiding behorende onderwijseenheden met goed gevolg zijn afgelegd,
is het examen afgelegd, voorzover de examencommissie niet heeft bepaald dat
het examen tevens omvat een door haar zelf te verrichten onderzoek als
bedoeld in het eerste lid”

(eerste lid is: elk tentamen omvat een onderzoek naar de kennis, het inzicht
en de vaardigheden van de examinandus, alsmede de beoordeling van de
uitkomsten van dit onderzoek).

In artikel 7.12 derde lid van de WHW is opgenomen dat de examencommissie
aanwijzingen en richtlijnen kan geven m.b.t. de beoordeling en m.b.t de
vaststelling van de uitslag van het tentamen. In deze situatie is dat de
bepaling dat alle werkstukken door de plagiaatsoftware worden gecontroleerd.
Dat gecontroleerd wordt door plagiaatsoftware is bij aanvang van het
collegejaar bij het vak gemeld, ook via blackboard en het is te vinden op de
internetpagina’s over plagiaat van FEB, waar ook via de pagina van de
Examencommissie FEB op wordt gewezen.

Het cijfer is dus wel vastgesteld, maar het examen van de bacheloropleiding
is dus pas afgerond nadat de plagiaatcheck heeft plaatsgevonden en je krijgt
dus daarna pas je diploma.

Ik neem aan je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

...
Secretaris Examencommissie
pi_61005843
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:06 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Het is een prima vergelijking.
Het enige "standpunt" dat ik hier lees is "'Ze' verdienen geld met mijn scriptie / thesis, boehoehoe".
Je scriptie wordt niet inhoudelijk gebruikt, slechts om plagiaat te checken. Je opleiding bewaart zelf je scriptie ook.
Er is geen enkele reden om zo moeilijk te doen, behalve om het moeilijk doen zelf.
Natuurlijk is het een slechte vergelijking.

Een thesis is intellectueel bezit, het feit dat je over straat loopt niet.
De op heeft al meerdere malen aangegeven dat het hem niet over de plagiaat/check gaat, maar om het feit dat zijn werk daarna opgeslagen wordt in een database waar hij geen toezicht op heeft en dus niet weet wat ermee gebeurt.

Maar je hebt je mening in het begin al gevormd en lijkt selectief alleen de zaken te lezen die je goed uitkomen. Dus post nog maar een paar keer dat het allemaal zielig is en dat je hoopt dat de OP zijn diploma niet krijgt en voel je lekker superieur.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:41:47 #110
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61006114
DNFTT
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:53:07 #111
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_61006443
Ik sta redelijk neutraal in dit geheel, maar ben wel blij dat er iemand werk van maakt. Dus veel succes verder GlowMouse.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_61007207
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:41 schreef GlowMouse het volgende:
DNFTT
Je hebt gelijk
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_61019346
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:41 schreef GlowMouse het volgende:
DNFTT
Wat?
pi_61019421
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61031702
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef charon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet het ook niet
pi_61031761
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:29 schreef GlowMouse het volgende:
Pas over een maand of 7 kan ik niet verder hierdoor, dus ik heb nog wel even om tot een oplossing te komen.

Het was me nog niet geheel duidelijk op welke regeling ze hun besluit baseerden, maar daar heb ik nu duidelijkheid over:
[..]
Klinkt solide.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:50:39 #117
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61034805
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klinkt solide.
Vind ik niet, stukje dat ik al getypt heb voor een nog te verzenden bezwaarschrift:
quote:
In dit artikel [7.10 lid 2] wordt gesteld dat indien alle tentamens met goed gevolg zijn afgelegd, dan ook het examen is afgelegd, tenzij de examencommissie heeft bepaald dat het examen ook omvat een onderzoek, door haarzelf verricht, naar de kennis, het inzicht en de vaardigheden van de examinandus. De plagiaatcheck valt hier niet onder, omdat die niet door de examencommissie zelf maar door een examinator verricht wordt: voor alle overige studenten is de check door dhr. ... uitgevoerd. Verder is een plagiaatcheck geen onderzoek naar mijn inzicht, kennis en vaardigheden maar een zoals in het eerste lid verwoorde beoordeling van de uitkomst van dat onderzoek. Daarnaast beroep ik mij op de voor mij gunstigere OER, die de mogelijkheid van een onderzoek door de examencommissie beperkt tot de gevallen waarin de uitslag van een tentamen daartoe aanleiding geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door GlowMouse op 22-08-2008 12:33:33 ]
pi_61040115
plagiaatcheck is een onderzoek naar vaardigheden. Kan jij zelfstandig een thesis schrijven zonder bronnen letterlijk over te nemen?
pi_61040603
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:58 schreef Underdoggy het volgende:
plagiaatcheck is een onderzoek naar vaardigheden. Kan jij zelfstandig een thesis schrijven zonder bronnen letterlijk over te nemen?
Ja wat een belachelijk standpunt trouwens.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:42:52 #120
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61041742
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef charon het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom zou je leprechaun's niet mogen voeren ?
zzz
pi_61044566
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:12 schreef Wouser het volgende:

[..]

Ja wat een belachelijk standpunt trouwens.
Wat ik wel vreemd vind is dat er reeds een cijfer is gegeven...
pi_61045677
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:05 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Wat ik wel vreemd vind is dat er reeds een cijfer is gegeven...
Dat is helemaal niet vreemd. De examinator en de examencommisie hebben alles kunnen doen wat volgens het reglement nodig is om tot een beoordeling (een cijfer) te kunnen komen en er was daarom geen belemmering om het cijfer ook toe te kennen. De crux is hier, denk ik, dat de examencommisie zich nu probeert te beroepen op twee bepalingen in het reglement (7.10 en 7.12) die de commissie toe staan om in uitzonderlijke gevallen een aanvullend onderzoek uit te voeren naar de kennis, het inzicht en de vaardigheden van de examinandus. Maar aangezien die plagiaatcheck systematisch wordt uitgevoerd bij ieder ingeleverd examenstuk is er geen sprake van een uitzonderlijke situatie. Er wordt dus oneigenlijk gebruik gemaakt van bepalingen die bedoeld zijn voor bijzondere situaties om die plagiaatcheck over de hele linie er door te drukken. Verder zou je kunnen betogen dat een plagiaatcheck niet kan worden gezien als een aanvullend onderzoek naar de kennis, het inzicht en de vaardigheden van de examinandus. Daar kan geen sprake van zijn bij het geautomatiseerd verwerken van een ingeleverd stuk. Dit is meer een kwestie van guilty until proven innocent, en we weten allemaal dat dat een moreel verwerpelijk principe is.
pi_61045773
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:57 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vreemd. De examinator en de examencommisie hebben alles kunnen doen wat volgens het reglement nodig is om tot een beoordeling (een cijfer) te kunnen komen en er was daarom geen belemmering om het cijfer ook toe te kennen. De crux is hier, denk ik, dat de examencommisie zich nu probeert te beroepen op twee bepalingen in het reglement (7.10 en 7.12) die de commissie toe staan om in uitzonderlijke gevallen een aanvullend onderzoek uit te voeren naar de kennis, het inzicht en de vaardigheden van de examinandus. Maar aangezien die plagiaatcheck systematisch wordt uitgevoerd bij ieder ingeleverd examenstuk is er geen sprake van een uitzonderlijke situatie. Er wordt dus oneigenlijk gebruik gemaakt van bepalingen die bedoeld zijn voor bijzondere situaties om die plagiaatcheck over de hele linie er door te drukken. Verder zou je kunnen betogen dat een plagiaatcheck niet kan worden gezien als een aanvullend onderzoek naar de kennis, het inzicht en de vaardigheden van de examinandus. Daar kan geen sprake van zijn bij het geautomatiseerd verwerken van een ingeleverd stuk. Dit is meer een kwestie van guilty until proven innocent, en we weten allemaal dat dat een moreel verwerpelijk principe is.
In je 2e stuk zeker een goed punt. Maar dit cijfer staat dus al op je lijst.
Bij ons wordt je cijfer pas definitief toegekend als hij door de scan is gegaan. Je kan nu in principe met je officiele cijferlijst (waar je thesis opstaat met je cijfer) naar een andere universiteit gaan en alle vakken meenemen en goedkeuren als programma en alsnog je bachelor aanvragen. Dat is het vreemde aan het gebeuren.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:31:06 #124
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61046249
Underdoggy, het cijfer is wel definitief. De OER bepaalt ook dat "De uitslag van een schriftelijk tentamen wordt binnen 15 werkdagen na afname van het tentamen door de examinator vastgesteld." en "De uitslag is pas geldig na publicatie ervan in de door de Centrale Studentenadministratie van de Universiteit van Tilburg beschikbaar gestelde individuele studievoortgangsrapporten." De examencommissie ontkent dat ook niet, ze zegt gewoon dat er nog aan nog meer voorwaarden voldaan moet zijn dan alleen het behalen van alle vakken voordat ik de opleiding heb afgerond.

Overstappen naar een andere uvi en daar een diploma aanvragen gaat niet, omdat nergens meer dan 60 ECTS aan vrijstellingen wordt verleend, en ook nergens exact hetzelfde programma aangeboden wordt.

Bij het CBE ga ik vragen het besluit van de examencommissie te vernietigen omdat de eis tot medewerking aan een plagiaatcheck onrechtmatig is, en subsidiair omdat ze niet nu pas nog met die eis kunnen komen. Wijzen ze het primaire toe, heb ik hier volgend jaar bij de masterthesis ook geen problemen meer mee.
pi_61046573
Interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')