abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:58:11 #101
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60821865
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo is het!
Vind jij het acceptabel dat een politicus schijnbaar bereid is de wet te overtreden als het doel in zijn ogen dat vereist? Ongeacht of je de motieven goed vindt of niet, het is toch onwaarschijnlijk dat een bestuurder een dergelijk crimineel verleden heeft?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:03:40 #102
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60825180
quote:
Lot Wijnand Duyvendak hangt aan zijden draadje
Elsevier

De kans is groot dat de Tweede Kamer binnenkort een spoeddebat wijdt aan het ‘actieverleden’ van Wijnand Duyvendak (GroenLinks). Zijn politieke lot hangt daarmee aan een zijden draadje.

Duyvendak moet vrezen voor zijn politieke carrière; ook veel kritiek op Halsema (r) Duyvendak moet vrezen voor zijn politieke carrière; ook veel kritiek op Halsema (r)

In de wandelgangen zeggen steeds meer Kamerleden van concurrerende fracties dat zo’n debat er moet komen.

Duyvendak heeft vorige week toegegeven dat hij in 1985 een inbraak pleegde in het ministerie van Economische Zaken.

Hij heeft lange tijd over dit misdrijf gelogen omdat het nog niet verjaard was. Wel was de partijtop van GroenLinks op de hoogte.

Intern oplossen
Een ongeschreven regel in Den Haag luidt dat partijen dergelijke kwesties intern mogen oplossen. Het was eigenlijk aan GroenLinks-leider Femke Halsema om Duyvendak de laan uit te sturen.

Maar Halsema geeft hem in steeds halfslachtiger bewoordingen steun. Dat zit veel andere Kamerleden niet lekker. De kwestie mag niet als een nachtkaars uitgaan.

Ongebruikelijk
Het is ongebruikelijk dat de Tweede Kamer over het gedrag van de eigen spreekt, maar het kán wel.

Vorig jaar sprak het parlement over Khadija Arib (PvdA) en haar betrokkenheid bij een Marokkaanse adviescommissie.

Ook een oude bestuursfunctie van Jan Marijnissen (SP) bij de Kommunistische Eenheidsbeweging Nederland is ooit ter sprake geweest.

Willem Aantjes
Het duidelijkste voorbeeld is het verzwegen oorlogsverleden van CDA-fractieleider Willem Aantjes in 1978. Onder verantwoordelijkheid van het ministerie van Onderwijs stelde het Rijksinstituut voor Oorlogsdocumentatie een onderzoek in dat door minister Arie Pais (VVD) naar de Tweede Kamer werd gestuurd.

De Kamer debatteerde erover, waarbij de conclusie was dat het verzwijgen van feiten uit het verleden een volksvertegenwoordiger zwaar kon worden aangerekend. De Kamer gaf toen aan de commissie-Enschedé opdracht tot een extra onderzoek.

Voor Aantjes was de druk inmiddels zó groot dat hij zijn aftreden al bekend had gemaakt.

Intimideren
Hoewel nu geen enkele fractie hardop durft te pleiten voor een dergelijk onderzoek in de kwestie Duyvendak, neemt de druk op hem toe.

Weekblad HP/De Tijd kwam gisteren met nieuwe beschuldigingen. Duyvendak zou ook betrokken zijn bij het intimideren van ambtenaren op het ministerie van Economische Zaken. Het departement bevestigt dat destijds ambtenaren zo ernstig werden bedreigd dat de hulp van de politie werd ingeroepen.

Antillen
Anonieme kamerleden hekelen de houding van Femke Halsema, die kennelijk hoopt dat de zaak overwaait. ‘Als wij de Antillen kapittelen omdat politici daar corrupt of crimineel zouden zijn, kunnen wij in ons parlement geen inbrekers dulden.’
Nog even en die gore klootzak moet oprotten.Wij willen geen volksvertegenwoordiger die vroeger afperser en leider van een duistere knokploeg was.
pi_60825414
Dat Groenlinks hem niet gelijk aan de kant zet, niet te geloven.
lollig
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:37:33 #104
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60825988
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:13 schreef ub40_bboy het volgende:
Dat Groenlinks hem niet gelijk aan de kant zet, niet te geloven.
Misschien dat de linkse staatstelevisie een helpende hand kan toesteken? Waarom Duyvendak geen programma gegund als Rosenmöller? Iets met zielige donkere mensen die nog geld van ons tegoed hebben of een gesprek in den verre met een belangrijk, goed mens. Er is vast wel een gesubsidieerde omroep die een creatief persoon als Duyvendak een nieuwe uitdaging kan geven.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:42:18 #105
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60826109
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:58 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Vind jij het acceptabel dat een politicus schijnbaar bereid is de wet te overtreden als het doel in zijn ogen dat vereist? Ongeacht of je de motieven goed vindt of niet, het is toch onwaarschijnlijk dat een bestuurder een dergelijk crimineel verleden heeft?
Femke moet toch wel oppassen, vind ik. Als zij Duijvendak de deur wijst, mag ze wel oppassen voor het gewelddadige extremistische volk dat in GroenLinks achter de schermen aan de touwtjes trekt.
pi_60826410
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:37 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Misschien dat de linkse staatstelevisie een helpende hand kan toesteken? Waarom Duyvendak geen programma gegund als Rosenmöller? Iets met zielige donkere mensen die nog geld van ons tegoed hebben of een gesprek in den verre met een belangrijk, goed mens. Er is vast wel een gesubsidieerde omroep die een creatief persoon als Duyvendak een nieuwe uitdaging kan geven.
Ach. Duyvendak moet gewoon weg. En de programma's van Rosenmoller zijn gewoon goed.
Iedereen over 1 kam scheren is zo makkelijk en komt de argumentatie tegen duyvendak niet ten goede.
Ik stemde GL, en vind dat hij weg moet. Betekent niet dat ik crimineel ben, een uitkeringstrekker of werkloos om even een paar typeringen te gebruiken.

Ik ben er mee eens dat de zwakte van links is dat ze foute acties uit het verleden te vaak goed willen praten. Doen andere stromingen ook wel, maar links heeft wel de schijn tegen. Zielig vind ik dan wel als mensen dan over 1 kam worden geschoren. net of elke republikein het met Bush eens is dat er gemarteld wordt of dat elke CDA'er blij is met Balkenende.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:58:40 #107
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60826537
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ach. Duyvendak moet gewoon weg. En de programma's van Rosenmoller zijn gewoon goed.
Iedereen over 1 kam scheren is zo makkelijk en komt de argumentatie tegen duyvendak niet ten goede.
Ik stemde GL, en vind dat hij weg moet. Betekent niet dat ik crimineel ben, een uitkeringstrekker of werkloos om even een paar typeringen te gebruiken.

Ik ben er mee eens dat de zwakte van links is dat ze foute acties uit het verleden te vaak goed willen praten. Doen andere stromingen ook wel, maar links heeft wel de schijn tegen. Zielig vind ik dan wel als mensen dan over 1 kam worden geschoren. net of elke republikein het met Bush eens is dat er gemarteld wordt of dat elke CDA'er blij is met Balkenende.
De linkse medemensen worden nu eenmaal streng beoordeeld. Zij beroepen zich namelijk op een morele superioriteit. Als blijkt dat hun leiders in feite ordinaire criminelen zijn, gaan alle remmen los bij rechts Nederland.
pi_60826543
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:42 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Femke moet toch wel oppassen, vind ik. Als zij Duijvendak de deur wijst, mag ze wel oppassen voor het gewelddadige extremistische volk dat in GroenLinks achter de schermen aan de touwtjes trekt.
Femke had hem gelijk weg moeten sturen.

maar ik vind al jouw kwalificaties aan anderen ver beneden peil en jezelf in een positie brengen dat ik je niet serieuzer meer kan nemen dan Duyvendak. Daarmee zeg ik niet dat je iets hebt gedaan wat vergelijkbaar is, alleen zie ik niet in waarom ik je serieuzer zou moeten nemen dan hem.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60826589
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

maar ik vind al jouw kwalificaties aan anderen ver beneden peil en jezelf in een positie brengen dat ik je niet serieuzer meer kan nemen dan Duyvendak. Daarmee zeg ik niet dat je iets hebt gedaan wat vergelijkbaar is, alleen zie ik niet in waarom ik je serieuzer zou moeten nemen dan hem.
Natuurlijk zal Duyvendak aangepakt worden. En ook terecht.
Dit topic moet je echter met een grote korrel zout nemen.
Sommigen genieten ervan om het als Links-Bash-Topic te gebruiken en elke nuance te verliezen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_60826670
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:58 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

De linkse medemensen worden nu eenmaal streng beoordeeld. Zij beroepen zich namelijk op een morele superioriteit. Als blijkt dat hun leiders in feite ordinaire criminelen zijn, gaan alle remmen los bij rechts Nederland.
Ja, en dat gebeurt ook door links als er rechtse leiders in opspraak zijn. betekent niet dat ik het in beide gevallen er mee eens zal zijn.
Er gebeuren van beide kantne om de zoveel tijd dingen die niet kunnen. Die mensen moet je veroordelen ongeacht je politieke kleur. Daarnaast moet je ervoor waken om niet iedereen die dezelfde mening als die persoon heeft te veroordelen. Later is er een keer een incident andersom en dan denkt de andere partij lekker wraak te kunnen nemen.
Of je daar iets mee opschiet geen idee, ik vind het triest. Nu is het rechts dat zich moreel superieur waant, je schiet er weinig mee op. Denk eerder dat je mensen er tegen je in het harnas jaagt. Ik heb dezelfde mening over duyvendak als de jouwe, maar ik laat me niet als een crimineel, gevaarlijke gek etc wegzetten enkel en alleen omdat ik politiek gezien meer met GL heb dan een rechtse partij. ik weiger mee te gaan in dat soort simplistisch denken, van links of van rechts.
And that is the news.''
pi_60826719
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:00 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Natuurlijk zal Duyvendak aangepakt worden. En ook terecht.
Dit topic moet je echter met een grote korrel zout nemen.
Sommigen genieten ervan om het als Links-Bash-Topic te gebruiken en elke nuance te verliezen.
Dat is waar.

Volgens mij begrijpen de bashers niet dat degene die links zijn en kritiek hebben op duyvendak zich eerder geneigd zijn zich nu te binden en achter elkaar te gaan staan omdat je niet zomaar voor crimineel uitgemaakt wilt worden.
De terechte argumenten tegen duyvendak verliezen zo alleen maar kracht.
And that is the news.''
pi_60827132
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:28 schreef SCH het volgende:

Zo is het!
Is je al opgevallen dat dit over een andere inbraak ging, die al lang en breed bekend was en waar hij dus niet over heeft kunnen liegen?

(het zegt al iets dat iemand die duijvendak een hart onder de riem wil steken de aandacht moet richten op andere gebeurtenissen)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60827242
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:42 schreef Ziggenmufter het volgende:

Ik kan het je sterker vertellen. Ik sprak vandaag iemand van GL die gematigd is en ook die meende niet dat duijvendak moest vertrekken. Hij was al lang blij dat het een keer niet vlak voor de verkiezingen was... en vond verder dan duijvendak het goed doet.

Femke zou m.i. duijvendak wel willen wippen (...), maar haar positie is daarvoor, ook gelet op de brede steun voor duivendak, niet sterk genoeg.
pi_60828714
Femke zit vanavond bij NOVA dus ze zal hem wel wegsturen. Zo laf werkt het in de politiek.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:42:47 #115
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60828841
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:38 schreef SCH het volgende:
Femke zit vanavond bij NOVA dus ze zal hem wel wegsturen. Zo laf werkt het in de politiek.
Ze zal de Telegraaf wel weer de schuld geven, zoals een leider van een linkse partij beaamt.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:48:17 #116
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60828982
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Vergeet ook die Diederik Samson niet van de PvdA. Hij is dikke vriendjes met Duijvendak en beiden weten veel meer van elkaar dan wij mogen weten. Zij gingen enige tijd geleden nog broederlijk samen per extreem CO2 uitstotend vliegtuig (business-class uiteraard) naar Bali om het klimaat te redden.

"Wolven in schaapskleren ..."
pi_60829030
quote:
Dat zou mij dan weer verbazen. Voor de partij is het m.i. wel beter. Femke voert een goede lijn. Die moet ze volhouden.
pi_60829123
quote:
Wat is daar mis mee?

Ik zou niet willen dat een crimineel mij vertegenwoordigd.
Laf zijn degene die het gedrag van die duiventil goed praten.

SCH moet zijn gekleurde bril maar eens afzetten, en zien dat de tijden veranderd zijn.
Het goed praten om de wet te overtreden, getuigt ook van geen enkel respect voor wat dan ook, uitgezonderd eigenbelang.

Dus de vraag aan SCH is nu: Wat was jouw belang in dit alles?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:08:14 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60829520
Als iemand actief lid was geweest van een rechtse terreurorganisatie (voor zover die er zijn), dan was er waarschijnlijk helemaal geen discussie mogelijk geweest!
The End Times are wild
pi_60829661
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:42 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Ze zal de Telegraaf wel weer de schuld geven, zoals een leider van een linkse partij beaamt.
Is toch ook zeldzaam slecht. Met dergelijjk oud nieuws komen zoals vandaag.
pi_60829678
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:08 schreef LXIV het volgende:
Als iemand actief lid was geweest van een rechtse terreurorganisatie (voor zover die er zijn), dan was er waarschijnlijk helemaal geen discussie mogelijk geweest!
pi_60829697
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:53 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus de vraag aan SCH is nu: Wat was jouw belang in dit alles?
Ik heb aandelen in GroenLinks, meteen nadat ze naar de beurs zijn gegaan
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:14:54 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60829719
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:13 schreef SCH het volgende:

[..]

maar ontegenzeggelijk waar!
The End Times are wild
pi_60829721
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:12 schreef SCH het volgende:

Is toch ook zeldzaam slecht. Met dergelijjk oud nieuws komen zoals vandaag.
Duijvendak had zich moeten realiseren dat dit kon gebeuren. Journalisten hebben nu eenmaal geen beschaving, dat weet je toch?
pi_60829733
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:14 schreef SCH het volgende:

Ik heb aandelen in GroenLinks, meteen nadat ze naar de beurs zijn gegaan
Vuile kapitalist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')