quote:Geloof is een keuze en geen natuurwet.
Ik ging net op het porselein zitten ehhh..."mediteren".....en klapte een oude Quest open op een bladzijde die over de helende werking van meditatie en dergelijke ging, terwijl ik nog mijn mijn gedachten bij dit topic zat.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zie en vind ook altijd alles 'toevallig', soms met spectaculaire resultaten. Als ik op zoek ga kom ik juist nergens.
Dan hoeft het inderdaad niet, is voor jou persoonlijk zinloos idd.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:34 schreef Summers het volgende:
[..]
waarom zou je vergeving vragen als je niks fout hebt gedaan aan iets waar je niet in gelooft ?
Omdat God het vind en God jou alleen het eeuwige leven kan geven wanneer je vergeving voor je zonden vraagt.quote:Ik begrijp waarom jij dat vind , alleen niet waarom jij vind dat wij dat ook moeten doen .
Uiteraard. Maar wat als ik nou gelijk heb? Stel die hele crisis komt, alles kapot en daarna new world order onder leiding van Satan. Dat duurt eventjes en daarna komt Jezus Christus terug voor het laatste oordeel. Zie ik jou sterven omdat je niet wist dat voor God niet alles zomaar oke is maar dat je vergeving voor zonden nodig hebt. Dan wil ik jou toch uitleggen en vertellen hoe dat precies zit?quote:Geloof is een keuze en geen natuurwet . Als ik zeg dat je vergeving moet vragen aan boedha omdat de wereld anders kapot gaat dan doe je dat toch ook niet ?
Maar gast, je hoeft niet kruiperig door het leven. Het enige wat je moet toegeven is dat je niet perfect bent, dat je daarom fouten maakt waardoor je weleens mensen gekwetst hebt en of Jezus je daar voor wil vergeven omdat je er spijt van hebt. Is dat nou teveel gevraagd? Ben je daar werkelijk te trots voor? Dan verdien je het leven ook niet als dat al teveel voor je is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:52 schreef ToT het volgende:
Als ik tegen die tijd moet kiezen tussen een verderfelijk monster op bokkenpoten die de aarde in verderf wil storten, of een entiteit die helaas wel wil dat ik me kruiperig voor hem opstel, maar die mijn voortbestaan per seconde ondersteunt en zonder wie de hele mensheid vergaat, dan ben ik helaas wel gedwongen om verder kruiperig door het leven te gaan uiteraard, tenzij ik er voor kies om met een zak popcorn en een biertje langs de zijlijn toe te gaan kijken wie er wint.
God heeft een hekel aan mensen die Hem niet actief steunen, dus dat zou mijn doodvonnis zijn, maar zoals gezegd klinkt dat misschien toch beter dan mezelf tot het einde der tijden zo te vernederen.
Ik geef toe dat ik fouten maak waardoor ik mensen kwets (trouwen wat ik hier in dit topic zeg is all in good fun en is niet bedoeld om jou te kwetsen), ik ben inderdaad niet perfect, maar ik zie niet in waarom ik 1 specifieke van al die heiligen die in Het Hogere daarvoor om vergiffenis moet vragen. De dingen die ik fout doe moeten tussen mijzelf en de benadeelde afgehandeld worden, daar hebben geen (fictieve?) hogere machten mee te maken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar gast, je hoeft niet kruiperig door het leven. Het enige wat je moet toegeven is dat je niet perfect bent, dat je daarom fouten maakt waardoor je weleens mensen gekwetst hebt en of Jezus je daar voor wil vergeven omdat je er spijt van hebt. Is dat nou teveel gevraagd? Ben je daar werkelijk te trots voor? Dan verdien je het leven ook niet als dat al teveel voor je is.
Laten we even binnen de bijbelse theologie blijven en niet alles door elkaar gaan mengen. We hebben het nu immers over mijn Godsdienst waarin jouw God de mijne niet is en jouw godsdienst ook de mijne niet is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik fouten maak waardoor ik mensen kwets (trouwen wat ik hier in dit topic zeg is all in good fun en is niet bedoeld om jou te kwetsen), ik ben inderdaad niet perfect, maar ik zie niet in waarom ik 1 specifieke van al die heiligen die in Het Hogere daarvoor om vergiffenis moet vragen. De dingen die ik fout doe moeten tussen mijzelf en de benadeelde afgehandeld worden, daar hebben geen (fictieve?) hogere machten mee te maken.
Uit het verleden tijdens zware depressie in 2000 en ergens in 2003 plus 2006 heb ik ook wel eens tot God gebeden uit pure wanhoop maar het was een negatieve spiraal dat hele bidden. Ik bleef in het negatieve hangen en zelf op een betere manier handelen door een positievere kijk te hanteren was iets dat wel hielp. Dan kan God wel zeggen dat je het leven moet leren waarderen maar als je het zelf niet inziet dan lukt het nog niet en als genieten van het leven niet mogelijk is door zware negativiteit dan kan God ook vrij weinig voor je doen in mijn ervaring.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Natuurlijk moet je op je bek gaan en van je fouten leren. Daarom bliksemt God ons niet onmiddellijk neer bij elke fout die we maken. Maar voor elke fout dient wel vergeving plaats te vinden. Als je geen vergeving vraagt kan God je niet helpen omdat je niet wil toegeven dat je iets fout hebt gedaan en dan kun je nooit de lessen leren die je nodig hebt om te groeien naar God. Dat is niet altijd leuk, ik heb ook niet altijd zin om op te biechten dat ik er weer een potje van gemaakt heb door me tot bepaalde dingen te laten verleiden. Maar als je daar doorheen bent komt God weer volledig tot je en ben je weer dichter bij God gekomen. Totdat je het altijd juist doet.
Ik hoef geen vergifffenis van de god van de ZDA omdat ik niet naar de god van de ZDA toe wil groeien.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Natuurlijk moet je op je bek gaan en van je fouten leren. Daarom bliksemt God ons niet onmiddellijk neer bij elke fout die we maken. Maar voor elke fout dient wel vergeving plaats te vinden. Als je geen vergeving vraagt kan God je niet helpen omdat je niet wil toegeven dat je iets fout hebt gedaan en dan kun je nooit de lessen leren die je nodig hebt om te groeien naar God. Dat is niet altijd leuk, ik heb ook niet altijd zin om op te biechten dat ik er weer een potje van gemaakt heb door me tot bepaalde dingen te laten verleiden. Maar als je daar doorheen bent komt God weer volledig tot je en ben je weer dichter bij God gekomen. Totdat je het altijd juist doet.
Ik hoef je excuses niet, neem jou niets kwalijk. Ik heb wel een advies voor je: gedraag je eens als een vent in plaats van een baby. Gebruik je verstand in plaats van overal dom tegenaan te schoppen en flauwe grappen over te maken. Niet voor mij maar voor jezelf, het ziet er niet uit. Ik snap niet dat je je niet voor jezelf schaamt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:17 schreef ToT het volgende:
Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven sowieso een heel stuk respectvoller ben tegenover andersgelovigen dan in dit topic hoor. Sterker nog: ik ben een moderator op een spiritueel forum en zorg er voor dat iedereen in z'n waarde gelaten wordt. Wat boeit het of iemand nou gelooft of je interplanetair kunt reïncarneren of niet? Iedereen mag zijn/haar eigen geloof hebben!
Ik laat me hier gewoon ff ietsjes te veel gaan, merk ik, en bij deze bied ik jou persoonlijk mijn excuses hiervoor aan.
Niet ZDA, de bijbel!quote:Stel dat de ZDA gelijk zou hebben, dan zou er idd een excuus naar boven moeten gaan, maar ik geloof niet dat het ZDA het bij het rechte eind heeft.
Excuses waarvoor? Dat je dom doet? Dat moet je zelf weten.quote:Als je mijn excuses accepteert, beschouw ik hiermee de zaak als afgehandeld.
Dat heb ik zelf meegemaakt ja, omdat God mij duidelijk liet zien dat ik op veel punten gigantisch tekort schoot. Omdat ik de persoon van wie ik het allermeeste hou en ooit echt van gehouden had kwetste. Toen voelde ik me wel even een complete 0 ja, en terecht. Dat is toch ook gigantisch dom. Toen kwam ik wel op knieën in het stof tot God of Hij me aljseblieft wil veranderen.quote:Echter, je schildert Hem wél af als een wrede tiran, want zomaar een excuusje naar boven toe is slechts het begin: je hebt het vaak gehad over dat je jezelf moet vernederen tegenover Hem, je moet door het stof gaan, je moet jezelf compleet haten en al het negatieve in jezelf keihard verwerpen.
God ontbloot je negatieve punten en maakt ze af op geniale wijze en dan ben je er verlost van. Dat is heerlijk.quote:Negativiteit is een onderdeel van de menselijke psyche, soms heb je het nodig. Dat deel van jezelf verloochenen is een tijdbom bouwen en ik kan me niet voorstellen dat God dat wil.
Je moet volhouden. Als je opgeeft houdt het op ja. Ik heb een jaar lang praktisch elke dag gehuild en niet 1 keer per dag. Is dat depressiviteit? Misschien wel ja. Maar de liefde van God heeft me er doorheen gesleept,kracht gegeven en het gebruikt om mij te transformeren. Dan boek je resultaten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:17 schreef Topspin het volgende:
[..]
Uit het verleden tijdens zware depressie in 2000 en ergens in 2003 plus 2006 heb ik ook wel eens tot God gebeden uit pure wanhoop maar het was een negatieve spiraal dat hele bidden. Ik bleef in het negatieve hangen en zelf op een betere manier handelen door een positievere kijk te hanteren was iets dat wel hielp. Dan kan God wel zeggen dat je het leven moet leren waarderen maar als je het zelf niet inziet dan lukt het nog niet en als genieten van het leven niet mogelijk is door zware negativiteit dan kan God ook vrij weinig voor je doen in mijn ervaring.
Je kan toch gewoon je hart uitstorten en smeken om wat je wil?quote:Dat bidden is sowieso iets weirds, heb altijd het idee gehad dat ikzelf antwoord gaf aan mezelf en dat God het helemaal niet was die aan het praten was. Ik zei in de naam van God wat ik zelf wilde horen of het onderbewuste kwam misschien naar voren.
Nee, maar die oerbron van jou geeft ook helemaal niets om je. Het interesseert die oerbron niet of je jezelf de vernieling in helpt door je eigen dwaasheid, zolang je maar zijn wil doet en dat is dus zeker niet God gehoorzamen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik hoef geen vergifffenis van de god van de ZDA omdat ik niet naar de god van de ZDA toe wil groeien.
Ik ben tevreden genoeg met het geloof dat we allen deel uitmaken van de Oerbron.
Die Oerbron vraagt niet zulke offers van ons.
Dat denk jij omdat je de Oerbron als de duivel beschouwt. Ik niet.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, maar die oerbron van jou geeft ook helemaal niets om je. Het interesseert die oerbron niet of je jezelf de vernieling in helpt door je eigen dwaasheid, zolang je maar zijn wil doet en zeker niet God gehoorzaamt.
Dat volhouden gaat vaak vanzelf omdat je toch iedere dag weer moet zien door te komen, van een gebouw springen is voor extreme gevallen en zo extreem was het bij ook alweer niet dus doorgaan gaat enigszins vanzelf. Wie weet wederom de ziel die genoodzaakt is om richting de toekomst verder te leven omdat vluchten uit het heden onmogelijk is wanneer je wakker bent. Doorgaan als enige optie dus ook en dan ga je vanzelf wel door ondanks vele opstakels die vaak in het denken zitten en gevoel zodat vervolgens je hele handelen naar de klote gaat waardoor je nog amper de deur uit durft te gaan en dus in isolement belandt door al die zeik aan de kop. ( Godzijdank ver verlost van al die ellende, in 2000 was het nog het ergste daarna is het allemaal milder geworden)quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je moet volhouden. Als je opgeeft houdt het op ja.
Als ik mijn hart ga uitstorten van alle ellendige gedachtes en gevoelens en opvattingen plus slechte ervaringen dan is de kans groot dat het in mijn zogenaamde systeem gaat zitten. Dan liever een beetje niet zoveel erop letten en contructief het goede erbij betrekken. Zou ik alles eruit gegooid hebben dat me dwars zat dan kan het zijn dat een depressie eens zo erg gaat zijn omdat je jezelf bevestigd in je eigen lijden.quote:Je kan toch gewoon je hart uitstorten en smeken om wat je wil?
Nee, dat weet ik omdat die oerbron mij keihard genaaid heeft toen ik hem met alles wat ik had volgde.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat denk jij omdat je de Oerbron als de duivel beschouwt. Ik niet.
Wat schiet je daar nou mee op man? Wil je niks leren? Je gooit liever met propjes enzo?quote:En @ dat dom doen: soms ben ik gewoon ff een klein kind, vind ik af en toe wel eens leuk!
Die oerbron kan er volgens mij wel voor zorgen dat je lichamelijk en geestelijk in balans komt te staan en dan kun je nog gebruik maken van instincten en intuitieve zaken die je kunnen helpen om het leven te leven zoals jou leven geleefd moet worden. Een of andere diepere wijsheid die in de mens zit en die je kunt raadplegen, wie weet ook iets oerachtigs omdat ieder mens een of andere wijsheid in zich heeft waar je lering uit kunt trekken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, maar die oerbron van jou geeft ook helemaal niets om je. Het interesseert die oerbron niet of je jezelf de vernieling in helpt door je eigen dwaasheid, zolang je maar zijn wil doet en dat is dus zeker niet God gehoorzamen.
Smaken? Wat is er mis met gewoon respectvol vragen? Wordt God dat soort dingen niet een keertje zat?quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kan toch gewoon je hart uitstorten en smeken om wat je wil?
quote:
En jouw persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk ook meteen relevant voor de hele mensheid. Sommige mensen hebben ook negatieve ervaringen met artsen, terwijl anderen genezen worden door artsen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, dat weet ik omdat die oerbron mij keihard genaaid heeft toen ik hem met alles wat ik had volgde.
Ik wil zeer zeker leren, ik ben op dit moment ook bezig weer een boek over Reiki te lezen (Die van Kathleen Milner zelf; de oprichtster van Tera Mai, waar ik Master in ben. Ik schaam me dood dat ik dat boek nu pas lees!)quote:Wat schiet je daar nou mee op man? Wil je niks leren? Je gooit liever met propjes enzo?
Okee dat smaken was een oprechte typo!quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Mafkees!! Laat het inderdaad maar een beetje gaan zo langzamerhand. Ik vind het knap dat Ali nog zo netjes op je blijft reageren. En op mij ook trouwens, hoewel ik al een stuk gematigder post nu.
Dankequote:Op maandag 11 augustus 2008 17:31 schreef ElizabethR het volgende:
Sterkte Topspin. Dat wou ik gewoon even zeggen!!
Wat erg man. Dat moet een zware tijd zijn geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:30 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat volhouden gaat vaak vanzelf omdat je toch iedere dag weer moet zien door te komen, van een gebouw springen is voor extreme gevallen en zo extreem was het bij ook alweer niet dus doorgaan gaat enigszins vanzelf. Wie weet wederom de ziel die genoodzaakt is om richting de toekomst verder te leven omdat vluchten uit het heden onmogelijk is wanneer je wakker bent. Doorgaan als enige optie dus ook en dan ga je vanzelf wel door ondanks vele opstakels die vaak in het denken zitten en gevoel zodat vervolgens je hele handelen naar de klote gaat waardoor je nog amper de deur uit durft te gaan en dus in isolement belandt door al die zeik aan de kop. ( Godzijdank ver verlost van al die ellende, in 2000 was het nog het ergste daarna is het allemaal milder geworden)
Nee, dat kan inderdaad niet.quote:Als ik mijn hart ga uitstorten van alle ellendige gedachtes en gevoelens en opvattingen plus slechte ervaringen dan is de kans groot dat het in mijn zogenaamde systeem gaat zitten. Dan liever een beetje niet zoveel erop letten en contructief het goede erbij betrekken. Zou ik alles eruit gegooid hebben dat me dwars zat dan kan het zijn dat een depressie eens zo erg gaat zijn omdat je jezelf bevestigd in je eigen lijden.
Wederom de "ignore modus' zoveel mogelijk aanzetten en daar opbouwen waar ruimte is tot opbouwen zodat het negatieve minder plaats krijgt in je bestaan
En dan de gedachte dat je bij complete inzinking niet zomaar iets kan krijgen omdat je zelf eraan moet werken, problemen die als sneeuw voor de zon verdwijnen kan haast niet.
Laatste offtopic bericht dan maarquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:38 schreef ToT het volgende:
Topspin, je hoofd in het zand steken om zo je emoties niet onder ogen te hoeven zien is ook niet gezond joh.
idd sterkte gewenst....
Heb je gelijk in. Ik antwoord vaak heel gehaast omdat ik ook met school bezig ben. Dat is echter niet altijd bevorderlijk.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
Topic is interessant om te volgen, heb aleen vaker het idee dat Ali niet echt dieper ingaat op wat anderen schrijven maar meer bezig is met vanuit zijn eigen opvattingen bezig te zijn. Dat hij een klein beetje blind is voor wat anderen aankaarten dus ook. Kan komen door het fanatieke ook.
Hond heeft geen zin om te wandelen dus dan maar laptop buiten gezet zodat ik alsnog een briesje wind in mijn gezicht krijgquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:55 schreef ToT het volgende:
Topspin, komt me akelig bekend voor; ik heb ook altijd van die hersenstormen gehad. Reiki, maar ZÉKER ook hulp van diverse goede vrienden hebben mij rust in mijn koppie gebracht, hoewel ik denk dat de psychologie je misschien ook goed zou kunnen helpen?Maar ik neem aan dat je dat al wel eens geprobeerd hebt, aangezien je over die studie zat te denken.
En dat nieuws, tjaaa, daar word je ook niet vrolijker van nee. 's Ochtends vroeg in je warme bedje stapels bloederige lijken op je netvlies krijgen, daar wordt een mens ook niet vrolijk van. Ik lees het nieuws gewoon liever, zoals op de frontpage hier enzo.
Calm down and let the spirit of the Indian breeze take over controllquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Ik antwoord vaak heel gehaast omdat ik ook met school bezig ben. Dat is echter niet altijd bevorderlijk.
Ik prefeer de Heilige Geest.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:05 schreef Topspin het volgende:
[..]
Calm down and let the spirit of the Indian breeze take over controll
Maar waarom zou je je dag verpesten door te kijken naar bloedbaden? Daar doe je je eigen leven geen goed mee en dan is niet alleen de persoon dood die daar ligt bloedend op de grond maar ook nog eens je eigen leven dat besmet raakt doordat je die ziekte in je leven laat komen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar lieve mensen, we kunnen toch niet gewon alles wat ons pijn doet gaan negeren?
Die lijken zijn niet prettig om te zien, maar het is wel de realiteit. Het is de wereld waar wij in leven. En indirect zijn we er allemaal bij betrokken. Zoals ik al zei geloof ik dat er een gigantische crisis gaat komen en dan staan die problemen ook voor onze deur. Wat dan?
We kunnen toch niet gewoon onze ogen sluiten voor de vervelende zaken in de wereld?
Ik sluit mijn ogen niet. Ik wil het juist openbaren. En ik geloof dat dat leed een keer op zal houden. Voor ons persoonlijk en op wereldschaal. Maar dan moeten we daar zelf wel voor kiezen.
In Gods koninkrijk zal het leed voorbij zijn. Daar is geen dood meer, daar zijn geen tranen meer, daar zullen we leven zoals het leven bedoeld is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:09 schreef Topspin het volgende:
[..]
Maar waarom zou je je dag verpesten door te kijken naar bloedbaden? Daar doe je je eigen leven geen goed mee en dan is niet alleen de persoon dood die daar ligt bloedend op de grond maar ook nog eens je eigen leven dat besmet raakt doordat je die ziekte in je leven laat komen.
Of het ooit anders zal zijn betwijfel ik ten zeerste , in de middel-eeuwen was het ook niet je van het en ook voor die tijd was het geen koek en ei. 2012 zoals sommigen aankaarten als eventuele omslag in het massale bewustzijn maar ook daar trek ik sterke twijfels bij. Denk eerder dat de wereld onverbeterlijk is en dat oorlog een onderdeel vormt net zoals vrede in beperkte mate.
Prettige vakantiequote:Op maandag 11 augustus 2008 18:13 schreef Windigo het volgende:
Ik zou graag nog meeposten, maar ik zit vanaf woensdag in Finland en heb nog veel voorbereidingen te doen. Hoop jullie daarna nog in discussie te zien!Ben dit topic zeer gaan waarderen
Was t maar twee wekenquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:17 schreef Topspin het volgende:
[..]
Prettige vakantie
Mocht je over 2 weken terug zijn dan is het topic misschien bij deel 20 belandt, of er komt een moment dat er niets meer gepost wordt omdat het topic overleden is omdat alles al gezegd is
Dat kan niet! Het topic is dan gewoon weer opgestaanquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:17 schreef Topspin het volgende:
[..]
of er komt een moment dat er niets meer gepost wordt omdat het topic overleden is omdat alles al gezegd is
Ik heb eens een film gezien waar de mensheid heel vreedzaam was en vol vrede en rust leefden samen in perfecte harmonie. Alleen werd het zo uitgebeeld dat de mensheid helemaal geen uitdrukking meer had en geen expressie plus initiatief werd ook niet getoond. Toen kwam een vrouw in problemen tijdens het zwemmen in een meer en door die soort van verdoofdheid door die perfecte harmonie reageerde niemand op het verdrinken van haar, alsof het ze allemaal niets meer kan interesseren door die hevige innerlijke vrede.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In Gods koninkrijk zal het leed voorbij zijn. Daar is geen dood meer, daar zijn geen tranen meer, daar zullen we leven zoals het leven bedoeld is.
Je zit dicht bij wat de bijbel uitlegt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:09 schreef Topspin het volgende:
Welcome to the jungle
Het kan dan als ik in termen van God spreek een soort van spel zijn dat gelanceerd is waarbij er uiteindelijk gekomen moet worden tot vrede op aarde en dan is het aan de hele mensheid en overheden zelf hoe ze dat aanpakken. Dat God dus wederom aan het toekijken is hoe zijn creatie omgaat met het bestaan zonder dat hij direct met zijn toverstaf gaat ingrijpen wanneer een atoomoorlog dreigt plaats te vinden. Dat het een soort van simcity is waarbij er van alles geplant is op aarde en waarbij er niet verder na het lanceren van die wereld met muisklikken zaken veranderd worden. Gewoon uit de hand laten lopen en kijken waar het schip strand. Denk overigens wel dat wanneer het compleet uit de hand zal lopen dat de mensheid dan tot inkering kan komen door het besef dat ze het compleet hebben verknald. Een nieuwe wereld die wordt opgebouwd maar dan ook vanzelf weer de kans dat daarna weer dezelfde fouten worden gemaakt. Alsof fouten erbij horen zonder meteen te spreken van de wet van murphy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |