abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60736145
quote:
Geloof is een keuze en geen natuurwet.

Sterker nog: soms moet je bepaalde natuurwetten en andere wetenschappen negeren / ontkennen om te kunnen geloven.
pi_60736190
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik zie en vind ook altijd alles 'toevallig', soms met spectaculaire resultaten. Als ik op zoek ga kom ik juist nergens.
Ik ging net op het porselein zitten ehhh..."mediteren".....en klapte een oude Quest open op een bladzijde die over de helende werking van meditatie en dergelijke ging, terwijl ik nog mijn mijn gedachten bij dit topic zat.

Leek me inderdaad ook iets te toevallig!
pi_60736255
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:34 schreef Summers het volgende:

[..]

waarom zou je vergeving vragen als je niks fout hebt gedaan aan iets waar je niet in gelooft ?
Dan hoeft het inderdaad niet, is voor jou persoonlijk zinloos idd.
quote:
Ik begrijp waarom jij dat vind , alleen niet waarom jij vind dat wij dat ook moeten doen .
Omdat God het vind en God jou alleen het eeuwige leven kan geven wanneer je vergeving voor je zonden vraagt.
quote:
Geloof is een keuze en geen natuurwet . Als ik zeg dat je vergeving moet vragen aan boedha omdat de wereld anders kapot gaat dan doe je dat toch ook niet ?
Uiteraard. Maar wat als ik nou gelijk heb? Stel die hele crisis komt, alles kapot en daarna new world order onder leiding van Satan. Dat duurt eventjes en daarna komt Jezus Christus terug voor het laatste oordeel. Zie ik jou sterven omdat je niet wist dat voor God niet alles zomaar oke is maar dat je vergeving voor zonden nodig hebt. Dan wil ik jou toch uitleggen en vertellen hoe dat precies zit?

Jij ziet spiritualiteit als iets wat je in de supermarkt koopt, iets wat je uitzoekt aan de hand van je persoonlijke smaak en voorkeur. Ik zie de God van de bijbel en Jezus als een realiteit waar we vroeg of laat niet omheen kunnen en die alles beslissend is voor ons eeuwige lot. Ik geloof dat wij allemaal een kans krijgen op het eeuwige leven in het paradijs. Met die God zoals in die brief beschreven dus. Dat gun ik iedereen! Ik wil jullie daar allemaal tegenkomen, ik wil dat er niemand verloren gaat, dood gaat. Daarom verkondig ik die boodschap, niet omdat ik vind dat jullie allemaal hetzelfde moeten doen als ik omdat ik het doe, maar uit liefde en geloof!
pi_60736289
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik geloof in God.
Dat is ondertussen duidelijk na 6 topics
Genieten is toegestaan!!!
pi_60736423
Als ik tegen die tijd moet kiezen tussen een verderfelijk monster op bokkenpoten die de aarde in verderf wil storten, of een entiteit die helaas wel wil dat ik me kruiperig voor hem opstel, maar die mijn voortbestaan per seconde ondersteunt en zonder wie de hele mensheid vergaat, dan ben ik helaas wel gedwongen om verder kruiperig door het leven te gaan uiteraard, tenzij ik er voor kies om met een zak popcorn en een biertje langs de zijlijn toe te gaan kijken wie er wint.
God heeft een hekel aan mensen die Hem niet actief steunen, dus dat zou mijn doodvonnis zijn, maar zoals gezegd klinkt dat misschien toch beter dan mezelf tot het einde der tijden zo te vernederen.
pi_60736519
En Ali, een God zoals die in die brief staat zou ik zeer zeker wel accepteren, een God die pure liefde is is een God waar ik wel voor de volle 100% voor zou willen gaan.

Maar dan moet het wel ECHT een goede God van liefde en genade zijn, en niet eentje die dood en verderf zaait zoals de ZDA Hem afschildert.
pi_60736544
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:52 schreef ToT het volgende:
Als ik tegen die tijd moet kiezen tussen een verderfelijk monster op bokkenpoten die de aarde in verderf wil storten, of een entiteit die helaas wel wil dat ik me kruiperig voor hem opstel, maar die mijn voortbestaan per seconde ondersteunt en zonder wie de hele mensheid vergaat, dan ben ik helaas wel gedwongen om verder kruiperig door het leven te gaan uiteraard, tenzij ik er voor kies om met een zak popcorn en een biertje langs de zijlijn toe te gaan kijken wie er wint.
God heeft een hekel aan mensen die Hem niet actief steunen, dus dat zou mijn doodvonnis zijn, maar zoals gezegd klinkt dat misschien toch beter dan mezelf tot het einde der tijden zo te vernederen.
Maar gast, je hoeft niet kruiperig door het leven. Het enige wat je moet toegeven is dat je niet perfect bent, dat je daarom fouten maakt waardoor je weleens mensen gekwetst hebt en of Jezus je daar voor wil vergeven omdat je er spijt van hebt. Is dat nou teveel gevraagd? Ben je daar werkelijk te trots voor? Dan verdien je het leven ook niet als dat al teveel voor je is.
pi_60736642
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar gast, je hoeft niet kruiperig door het leven. Het enige wat je moet toegeven is dat je niet perfect bent, dat je daarom fouten maakt waardoor je weleens mensen gekwetst hebt en of Jezus je daar voor wil vergeven omdat je er spijt van hebt. Is dat nou teveel gevraagd? Ben je daar werkelijk te trots voor? Dan verdien je het leven ook niet als dat al teveel voor je is.
Ik geef toe dat ik fouten maak waardoor ik mensen kwets (trouwen wat ik hier in dit topic zeg is all in good fun en is niet bedoeld om jou te kwetsen), ik ben inderdaad niet perfect, maar ik zie niet in waarom ik 1 specifieke van al die heiligen die in Het Hogere daarvoor om vergiffenis moet vragen. De dingen die ik fout doe moeten tussen mijzelf en de benadeelde afgehandeld worden, daar hebben geen (fictieve?) hogere machten mee te maken.
pi_60736710
Hoewel...als ik op zo'n manier geblunderd heb en ik voel me er echt kut om, dan laat ik met een intentie wel aan Het Hogere merken dat ik daar goed van baal. Mischien is dat, als je het wat verder zou doortrekken, toch een soort van vergiffenis vragen; ik toon aan dat ik merk dat ik fout ben geweest en dat ik dat goed rot vind.

Maar daadwerkelijk een bepaald heilig figuur vragen of hij mij wil vergeven?
Neuh.....
pi_60736723
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik fouten maak waardoor ik mensen kwets (trouwen wat ik hier in dit topic zeg is all in good fun en is niet bedoeld om jou te kwetsen), ik ben inderdaad niet perfect, maar ik zie niet in waarom ik 1 specifieke van al die heiligen die in Het Hogere daarvoor om vergiffenis moet vragen. De dingen die ik fout doe moeten tussen mijzelf en de benadeelde afgehandeld worden, daar hebben geen (fictieve?) hogere machten mee te maken.
Laten we even binnen de bijbelse theologie blijven en niet alles door elkaar gaan mengen. We hebben het nu immers over mijn Godsdienst waarin jouw God de mijne niet is en jouw godsdienst ook de mijne niet is.

Ik heb je uitgelegd waarom alleen in Jezus vergeving van zonden is. Maar je wil niet weten, je wil niks leren, je wil als een klein kind grapjes maken en in het rond schoppen en alles wat ook maar enigszins ingaat tegen waar jij zin in hebt belachelijk maken. Prima. Maar dat is niet hoe God de mens, de man, want dat ben je toch? bedoeld heeft. Kom eens tot bezinnen. Dingen die je fout doet verdienen inderdaad vergeving van degene wie je het aan hebt gedaan, maar ook voor God aangezien God nog altijd jouw schepper is, degene die jou het leven heeft gegeven, je Vader. Moest je nooit sorry zeggen tegen je ouders als je stout was geweest?

God roept hardleerse eigenwijze kinderen zoals jij en ik tot gehoorzaamheid zodat ze zichzelf niet de vernieling in helpen. Als een strenge maar rechtvaardige liefdevolle vader. Je zal moeten erkennen dat je fouten hebt gemaakt, dat je je medemens niet altijd lief hebt gehad zoals jouzelf en God niet de eer gegeven die Hem rechtmatig toekomt als gever van jouw leven. God is geen wrede tyran die aanbeden wil worden op een egotrip. Maar gehoorzaameid is een pré wil je ontvangen wat Hij je te geven heeft. En dat is het ultieme wat er in het leven te krijgen valt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-08-2008 17:13:42 ]
pi_60736899
Ik denk dat lering in het dagelijkse leven waarbij je fouten maakt richting andere mensen waarbij je schuld, spijt en berouw kan tonen sterker is dan bidden tot God om vergiffenis te vragen, spijt en berouw tonen zonder het eens hardop te zeggen, simpelweg schuldgevoel dat aanwezig is zodat je als mens de volgende keer wel 3 keer uitkijkt voordat je wat doet of zegt. Wat Elisabeth al aankaartte van die dame die steeds fout blijft handelen zonder het zichzelf echt bewust te zijn en dan gaat zo'n persoon biechten en vervolgens de maandag erop weer in hetzelfde patroon vallen.

Op je bek gaan in het dagelijkse leven en daar leren van je misstappen om zodoende niet in de herhaling te treden lijkt me vele malen effectiever dan de zondes aan God opbiechten want bij dat laatste is er vanzelf een kans dat je nog eens de fout ingaat omdat God toch weer voor je klaarstaat om wederom je zondes aan te horen.

De kracht van karma dan maar mocht het karma zijn. Je handeld een tijd in je leven niet juist door omstandigheden en stoot mensen voor het hoofd en vervolgens kom je erachter dat je maar beter respectvol met je medemens kan omgaan omdat je dan ook wat terug krijgt van die mensen in de vorm van wederzijds respect. Dan noem ik het vaak liever respect inplaats van liefde en dan kan respect ook liefde inhouden als je mensen behandeld zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Op je bek gaan en zodoende dus lering trekken van foutief gedrag om zodoende op het juiste levenspad te komen, je kunt wel blijven biechten maar dan kun je ook nog steeds in de herhaling vallen.

Kortom: Bewust zijn van misstappen die ertoe leiden dat je ook jezelf beschadigd in je leven en vervolgens erachter komen dat je maar beter als "goed" mens door het leven kan gaan. Goed tussen aanhalingstekens omdat het slechte bij ieder mens in zekere zin erin zit, liefde en haat gaan samen hand in hand met elkaar. Met goed door het leven gaan bedoel ik dus ook met enig verstand en juist gevoel en logisch handelen waarbij het allemaal op de plek valt zonder complete chaos.

[ Bericht 4% gewijzigd door Topspin op 11-08-2008 17:21:49 ]
pi_60736932
Natuurlijk moet je op je bek gaan en van je fouten leren. Daarom bliksemt God ons niet onmiddellijk neer bij elke fout die we maken. Maar voor elke fout dient wel vergeving plaats te vinden. Als je geen vergeving vraagt kan God je niet helpen omdat je niet wil toegeven dat je iets fout hebt gedaan en dan kun je nooit de lessen leren die je nodig hebt om te groeien naar God. Dat is niet altijd leuk, ik heb ook niet altijd zin om op te biechten dat ik er weer een potje van gemaakt heb door me tot bepaalde dingen te laten verleiden. Maar als je daar doorheen bent komt God weer volledig tot je en ben je weer dichter bij God gekomen. Totdat je het altijd juist doet.
pi_60736984
Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven sowieso een heel stuk respectvoller ben tegenover andersgelovigen dan in dit topic hoor. Sterker nog: ik ben een moderator op een spiritueel forum en zorg er voor dat iedereen in z'n waarde gelaten wordt. Wat boeit het of iemand nou gelooft of je interplanetair kunt reïncarneren of niet? Iedereen mag zijn/haar eigen geloof hebben!

Ik laat me hier gewoon ff ietsjes te veel gaan, merk ik, en bij deze bied ik jou persoonlijk mijn excuses hiervoor aan.

Stel dat de ZDA gelijk zou hebben, dan zou er idd een excuus naar boven moeten gaan, maar ik geloof niet dat het ZDA het bij het rechte eind heeft.
Als je mijn excuses accepteert, beschouw ik hiermee de zaak als afgehandeld.

Echter, je schildert Hem wél af als een wrede tiran, want zomaar een excuusje naar boven toe is slechts het begin: je hebt het vaak gehad over dat je jezelf moet vernederen tegenover Hem, je moet door het stof gaan, je moet jezelf compleet haten en al het negatieve in jezelf keihard verwerpen.

Negativiteit is een onderdeel van de menselijke psyche, soms heb je het nodig. Dat deel van jezelf verloochenen is een tijdbom bouwen en ik kan me niet voorstellen dat God dat wil.
pi_60736993
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Natuurlijk moet je op je bek gaan en van je fouten leren. Daarom bliksemt God ons niet onmiddellijk neer bij elke fout die we maken. Maar voor elke fout dient wel vergeving plaats te vinden. Als je geen vergeving vraagt kan God je niet helpen omdat je niet wil toegeven dat je iets fout hebt gedaan en dan kun je nooit de lessen leren die je nodig hebt om te groeien naar God. Dat is niet altijd leuk, ik heb ook niet altijd zin om op te biechten dat ik er weer een potje van gemaakt heb door me tot bepaalde dingen te laten verleiden. Maar als je daar doorheen bent komt God weer volledig tot je en ben je weer dichter bij God gekomen. Totdat je het altijd juist doet.
Uit het verleden tijdens zware depressie in 2000 en ergens in 2003 plus 2006 heb ik ook wel eens tot God gebeden uit pure wanhoop maar het was een negatieve spiraal dat hele bidden. Ik bleef in het negatieve hangen en zelf op een betere manier handelen door een positievere kijk te hanteren was iets dat wel hielp. Dan kan God wel zeggen dat je het leven moet leren waarderen maar als je het zelf niet inziet dan lukt het nog niet en als genieten van het leven niet mogelijk is door zware negativiteit dan kan God ook vrij weinig voor je doen in mijn ervaring.

Dat bidden is sowieso iets weirds, heb altijd het idee gehad dat ikzelf antwoord gaf aan mezelf en dat God het helemaal niet was die aan het praten was. Ik zei in de naam van God wat ik zelf wilde horen of het onderbewuste kwam misschien naar voren.
pi_60737038
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik hoef geen vergifffenis van de god van de ZDA omdat ik niet naar de god van de ZDA toe wil groeien.
Ik ben tevreden genoeg met het geloof dat we allen deel uitmaken van de Oerbron.
Die Oerbron vraagt niet zulke offers van ons.
pi_60737076
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:17 schreef ToT het volgende:
Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven sowieso een heel stuk respectvoller ben tegenover andersgelovigen dan in dit topic hoor. Sterker nog: ik ben een moderator op een spiritueel forum en zorg er voor dat iedereen in z'n waarde gelaten wordt. Wat boeit het of iemand nou gelooft of je interplanetair kunt reïncarneren of niet? Iedereen mag zijn/haar eigen geloof hebben!

Ik laat me hier gewoon ff ietsjes te veel gaan, merk ik, en bij deze bied ik jou persoonlijk mijn excuses hiervoor aan.
Ik hoef je excuses niet, neem jou niets kwalijk. Ik heb wel een advies voor je: gedraag je eens als een vent in plaats van een baby. Gebruik je verstand in plaats van overal dom tegenaan te schoppen en flauwe grappen over te maken. Niet voor mij maar voor jezelf, het ziet er niet uit. Ik snap niet dat je je niet voor jezelf schaamt.
quote:
Stel dat de ZDA gelijk zou hebben, dan zou er idd een excuus naar boven moeten gaan, maar ik geloof niet dat het ZDA het bij het rechte eind heeft.
Niet ZDA, de bijbel!
quote:
Als je mijn excuses accepteert, beschouw ik hiermee de zaak als afgehandeld.
Excuses waarvoor? Dat je dom doet? Dat moet je zelf weten.
quote:
Echter, je schildert Hem wél af als een wrede tiran, want zomaar een excuusje naar boven toe is slechts het begin: je hebt het vaak gehad over dat je jezelf moet vernederen tegenover Hem, je moet door het stof gaan, je moet jezelf compleet haten en al het negatieve in jezelf keihard verwerpen.
Dat heb ik zelf meegemaakt ja, omdat God mij duidelijk liet zien dat ik op veel punten gigantisch tekort schoot. Omdat ik de persoon van wie ik het allermeeste hou en ooit echt van gehouden had kwetste. Toen voelde ik me wel even een complete 0 ja, en terecht. Dat is toch ook gigantisch dom. Toen kwam ik wel op knieën in het stof tot God of Hij me aljseblieft wil veranderen.
quote:
Negativiteit is een onderdeel van de menselijke psyche, soms heb je het nodig. Dat deel van jezelf verloochenen is een tijdbom bouwen en ik kan me niet voorstellen dat God dat wil.
God ontbloot je negatieve punten en maakt ze af op geniale wijze en dan ben je er verlost van. Dat is heerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-08-2008 17:29:20 ]
pi_60737119
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:17 schreef Topspin het volgende:

[..]

Uit het verleden tijdens zware depressie in 2000 en ergens in 2003 plus 2006 heb ik ook wel eens tot God gebeden uit pure wanhoop maar het was een negatieve spiraal dat hele bidden. Ik bleef in het negatieve hangen en zelf op een betere manier handelen door een positievere kijk te hanteren was iets dat wel hielp. Dan kan God wel zeggen dat je het leven moet leren waarderen maar als je het zelf niet inziet dan lukt het nog niet en als genieten van het leven niet mogelijk is door zware negativiteit dan kan God ook vrij weinig voor je doen in mijn ervaring.
Je moet volhouden. Als je opgeeft houdt het op ja. Ik heb een jaar lang praktisch elke dag gehuild en niet 1 keer per dag. Is dat depressiviteit? Misschien wel ja. Maar de liefde van God heeft me er doorheen gesleept,kracht gegeven en het gebruikt om mij te transformeren. Dan boek je resultaten.
quote:
Dat bidden is sowieso iets weirds, heb altijd het idee gehad dat ikzelf antwoord gaf aan mezelf en dat God het helemaal niet was die aan het praten was. Ik zei in de naam van God wat ik zelf wilde horen of het onderbewuste kwam misschien naar voren.
Je kan toch gewoon je hart uitstorten en smeken om wat je wil?
pi_60737142
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik hoef geen vergifffenis van de god van de ZDA omdat ik niet naar de god van de ZDA toe wil groeien.
Ik ben tevreden genoeg met het geloof dat we allen deel uitmaken van de Oerbron.
Die Oerbron vraagt niet zulke offers van ons.
Nee, maar die oerbron van jou geeft ook helemaal niets om je. Het interesseert die oerbron niet of je jezelf de vernieling in helpt door je eigen dwaasheid, zolang je maar zijn wil doet en dat is dus zeker niet God gehoorzamen.
pi_60737224
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, maar die oerbron van jou geeft ook helemaal niets om je. Het interesseert die oerbron niet of je jezelf de vernieling in helpt door je eigen dwaasheid, zolang je maar zijn wil doet en zeker niet God gehoorzaamt.
Dat denk jij omdat je de Oerbron als de duivel beschouwt. Ik niet.

En @ dat dom doen: soms ben ik gewoon ff een klein kind, vind ik af en toe wel eens leuk!
pi_60737244
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je moet volhouden. Als je opgeeft houdt het op ja.
Dat volhouden gaat vaak vanzelf omdat je toch iedere dag weer moet zien door te komen, van een gebouw springen is voor extreme gevallen en zo extreem was het bij ook alweer niet dus doorgaan gaat enigszins vanzelf. Wie weet wederom de ziel die genoodzaakt is om richting de toekomst verder te leven omdat vluchten uit het heden onmogelijk is wanneer je wakker bent. Doorgaan als enige optie dus ook en dan ga je vanzelf wel door ondanks vele opstakels die vaak in het denken zitten en gevoel zodat vervolgens je hele handelen naar de klote gaat waardoor je nog amper de deur uit durft te gaan en dus in isolement belandt door al die zeik aan de kop. ( Godzijdank ver verlost van al die ellende, in 2000 was het nog het ergste daarna is het allemaal milder geworden)
quote:
Als ik mijn hart ga uitstorten van alle ellendige gedachtes en gevoelens en opvattingen plus slechte ervaringen dan is de kans groot dat het in mijn zogenaamde systeem gaat zitten. Dan liever een beetje niet zoveel erop letten en contructief het goede erbij betrekken. Zou ik alles eruit gegooid hebben dat me dwars zat dan kan het zijn dat een depressie eens zo erg gaat zijn omdat je jezelf bevestigd in je eigen lijden.

Wederom de "ignore modus' zoveel mogelijk aanzetten en daar opbouwen waar ruimte is tot opbouwen zodat het negatieve minder plaats krijgt in je bestaan

En dan de gedachte dat je bij complete inzinking niet zomaar iets kan krijgen omdat je zelf eraan moet werken, problemen die als sneeuw voor de zon verdwijnen kan haast niet.
pi_60737278
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat denk jij omdat je de Oerbron als de duivel beschouwt. Ik niet.
Nee, dat weet ik omdat die oerbron mij keihard genaaid heeft toen ik hem met alles wat ik had volgde.
quote:
En @ dat dom doen: soms ben ik gewoon ff een klein kind, vind ik af en toe wel eens leuk!
Wat schiet je daar nou mee op man? Wil je niks leren? Je gooit liever met propjes enzo?
pi_60737279
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, maar die oerbron van jou geeft ook helemaal niets om je. Het interesseert die oerbron niet of je jezelf de vernieling in helpt door je eigen dwaasheid, zolang je maar zijn wil doet en dat is dus zeker niet God gehoorzamen.
Die oerbron kan er volgens mij wel voor zorgen dat je lichamelijk en geestelijk in balans komt te staan en dan kun je nog gebruik maken van instincten en intuitieve zaken die je kunnen helpen om het leven te leven zoals jou leven geleefd moet worden. Een of andere diepere wijsheid die in de mens zit en die je kunt raadplegen, wie weet ook iets oerachtigs omdat ieder mens een of andere wijsheid in zich heeft waar je lering uit kunt trekken.

Karakter en persoonlijkheid nog als oerbron een beetje, via de genen op genen overgeleverd door de generaties heen. Inzicht in eigen karakter en persoonlijkheid om zodoende emotioneel inteliggenter te worden zodat het omgaan in een complexe maatschappij wat beter te doen is zodat je meer profijt kunt trekken en meer kansen kunt benutten.

Al het gereedschap zit in mijn ogen in de mens zelf en goed omgaan met dat gereedschap kan ervoor zorgen dat je meer uit je leven haalt. God als extern gereedschap is niet eens zo hard nodig omdat mensen vaak zelf de wijsheid in pacht hebben om het beste ervan te bakken.
pi_60737280
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Smaken? Wat is er mis met gewoon respectvol vragen? Wordt God dat soort dingen niet een keertje zat?
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:31:48 #124
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60737282
Sterkte Topspin. Dat wou ik gewoon even zeggen!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:33:56 #125
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60737321
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Smaken?

Mafkees!! Laat het inderdaad maar een beetje gaan zo langzamerhand. Ik vind het knap dat Ali nog zo netjes op je blijft reageren. En op mij ook trouwens, hoewel ik al een stuk gematigder post nu.
pi_60737359
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Nee, dat weet ik omdat die oerbron mij keihard genaaid heeft toen ik hem met alles wat ik had volgde.
En jouw persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk ook meteen relevant voor de hele mensheid. Sommige mensen hebben ook negatieve ervaringen met artsen, terwijl anderen genezen worden door artsen.
quote:
Wat schiet je daar nou mee op man? Wil je niks leren? Je gooit liever met propjes enzo?
Ik wil zeer zeker leren, ik ben op dit moment ook bezig weer een boek over Reiki te lezen (Die van Kathleen Milner zelf; de oprichtster van Tera Mai, waar ik Master in ben. Ik schaam me dood dat ik dat boek nu pas lees!)
Ik hoef alleen niets te leren van de visie van een kleine stroming die een hele eigen draai geeft aan een geloof van meer dan een miljard mensen, die sowieso ook al niks voor mij was.
pi_60737397
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:33 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Mafkees!! Laat het inderdaad maar een beetje gaan zo langzamerhand. Ik vind het knap dat Ali nog zo netjes op je blijft reageren. En op mij ook trouwens, hoewel ik al een stuk gematigder post nu.
Okee dat smaken was een oprechte typo! Moest dus smeken zijn.
pi_60737415
Topspin, je hoofd in het zand steken om zo je emoties niet onder ogen te hoeven zien is ook niet gezond joh.

idd sterkte gewenst....
pi_60737445
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:31 schreef ElizabethR het volgende:
Sterkte Topspin. Dat wou ik gewoon even zeggen!!
Danke

Het zal zeker lukken, het onderste uit de kan halen is niet eens nodig maar ik zit toch aardig op de juiste weg en richting werk gaat ook nog gebeuren en eventueel een opleiding naast het werk. Wilde ook psychologie gaan studeren maar twijfel nog of het wel bij me past. Inzicht in de menselijke psyche en wat daar allemaal mis kan gaan uit eigen ervaring kan me van de een of andere manier boeien maar wie weet gaat zo'n opleiding vervelen omdat er zaken naar voren komen die me niet aanspreken.

Vergeleken met afgelopen tijden is het in ieder geval al stukken leefbaarder en ontspannender. Heb er zelf ook enige invloed op in tegenstelling tot lichamelijke klachten waar je meer afhankelijk bent van de here Doktoren.
pi_60737502
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:30 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat volhouden gaat vaak vanzelf omdat je toch iedere dag weer moet zien door te komen, van een gebouw springen is voor extreme gevallen en zo extreem was het bij ook alweer niet dus doorgaan gaat enigszins vanzelf. Wie weet wederom de ziel die genoodzaakt is om richting de toekomst verder te leven omdat vluchten uit het heden onmogelijk is wanneer je wakker bent. Doorgaan als enige optie dus ook en dan ga je vanzelf wel door ondanks vele opstakels die vaak in het denken zitten en gevoel zodat vervolgens je hele handelen naar de klote gaat waardoor je nog amper de deur uit durft te gaan en dus in isolement belandt door al die zeik aan de kop. ( Godzijdank ver verlost van al die ellende, in 2000 was het nog het ergste daarna is het allemaal milder geworden)
Wat erg man. Dat moet een zware tijd zijn geweest.
Gelukkig heb je volgehouden en voel je je nu beter.

Maar... met volhouden bedoel ik eigenlijk niet wat je hier zegt.
quote:
Als ik mijn hart ga uitstorten van alle ellendige gedachtes en gevoelens en opvattingen plus slechte ervaringen dan is de kans groot dat het in mijn zogenaamde systeem gaat zitten. Dan liever een beetje niet zoveel erop letten en contructief het goede erbij betrekken. Zou ik alles eruit gegooid hebben dat me dwars zat dan kan het zijn dat een depressie eens zo erg gaat zijn omdat je jezelf bevestigd in je eigen lijden.

Wederom de "ignore modus' zoveel mogelijk aanzetten en daar opbouwen waar ruimte is tot opbouwen zodat het negatieve minder plaats krijgt in je bestaan

En dan de gedachte dat je bij complete inzinking niet zomaar iets kan krijgen omdat je zelf eraan moet werken, problemen die als sneeuw voor de zon verdwijnen kan haast niet.
Nee, dat kan inderdaad niet.
Wat ik wel geloof is dat God je dus kan steunen, voor je kan zorgen en je uit zo'n slop trekken en een nieuw leven geven.

Ik heb zelf geen echte depressie meegemaakt maar ben in een aantal jaren wel van kwaad tot erger weggezakt in een compleet motivatieloos, doelloos, liefdeloos leven.
Dat ik een week op mijn studentenkamer zat zonder de deur uit te komen, zonder daglicht te zien, levend op kroketten enzo. Gewoon te kansloos. Te triest. Maar ook totaal geen uitweg zien om uit die uitzichtloze situatie te komen. Geen idee wat ik met mijn leven moest doen om nog gelukkig te worden.

Mijn geloof en vertrouwen in God en mijn keuze om Hem mijn leven over te laten nemen heeft daar complete verandering in gebracht.
Net als jij verlangde ik naar een soort droomwereld, een vakantie achtig iets. Vrijheid, blijheid, zorgenloosheid. Ik heb je dat al duidelijk proberen te maken.
God heeft mij ervaringen gegeven die mijn verwachtingen overstegen. Ik heb een meisje leren kennen wat mij compleet wegblies in schoonheid, karakter, alles. Ik ben in Parijs terecht gekomen waar ik nog nooit eerder geweest was, en voelde me meteen helemaal thuis daar. God heeft me een nieuw leven gegeven, een nieuwe toekomst, nieuwe kansen, nieuw leven. Ik ben voor het eerst in mijn leven gelukkig geworden sinds ik de controle volledig aan God heb gegeven.

De liefde van God trekt je door alle zware tijden heen. Maar als je je niet volledig overgeeft, Jezus niet belijdt, werkt het niet, kan het niet werken.

Ik geloof serieus dat God grootse plannen met jouw leven heeft. Dat heeft Hij met ieders leven. God huilt om de situatie waar jij nu in zit. Zoals Hij ook huilde om de situatie waar ik in zat. En waar heel veel mensen in zitten.

Jouw leven is niet zo bedoeld. Het leven is zo niet bedoeld. Daarom probeer ik je dus te overtuigen. Geloof dat het kan, geloof dat het mogelijk is. Ik heb ervaren dat het mogelijk is, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt. God heeft mij op alle fronten weggeblazen met kracht, schoonheid, liefde, puurheid, diepgang. Het leven is zo gigantisch mooi als je God het je laat geven.

Het is jammer dat we niet kunnen praten, dan kan je zien wat voor gevoel ik erbij krijg. Wat het voor mij betekend heeft. Ik ben God elke dag dankbaar voor alle veranderingen die Hij heeft aangebracht. Ik hoop met heel mijn hart dat jij Hem dat bij jou ook laat doen.
pi_60737542
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:38 schreef ToT het volgende:
Topspin, je hoofd in het zand steken om zo je emoties niet onder ogen te hoeven zien is ook niet gezond joh.

idd sterkte gewenst....
Laatste offtopic bericht dan maar

Het gaat erom om een hersenstorm te negeren in de meeste gevallen, er zijn van die dagen dat er storm is van gedachtes waardoor ik totaal geen rust kan ervaren en heb een soort van methode ontwikkeld waarbij ik die gedachtes kan omzeilen zodat ze niet opgemerkt worden.

In geval van negeren van het slechte nieuws op tv.....vaak volg ik het nieuws niet eens meer omdat het me niets zegt en omdat het toch niet echt invloed heeft op mijn leven. Dat de olie over 2 jaar ver op is en dat het dan echt uit de hand kan lopen heb ik vorige week dan wel meegekregen op het nieuws maar dat is iets van over 2 jaar en dan krijgt iedereen ermee te maken, hoe die situatie gaat uitpakken is voor later. Overlevingsinstinct heeft ieder mens dus dan zal iedereen proberen zijn eigen hachje te redden. Kan ook zijn dat mensen samen gaan werken en dat overheden ingrijpen.

Zo kunnen ze ook op de zuid-pool olie gaan winnen, schijnt dat door 30 procent van de totale olie-voorraad ligt die ooit aanwezig was op aarde. Mocht de olie opraken dan zullen ze vast en zeker daar gaan winnen van olie ondanks greenpeace die het tegen gaat werken.

Genoeg offtopic, even een frisse wandeling met de hond en de wind in mijn gezicht om te luchten

Topic is interessant om te volgen, heb aleen vaker het idee dat Ali niet echt dieper ingaat op wat anderen schrijven maar meer bezig is met vanuit zijn eigen opvattingen bezig te zijn. Dat hij een klein beetje blind is voor wat anderen aankaarten dus ook. Kan komen door het fanatieke ook.
pi_60737608
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:44 schreef Topspin het volgende:

[..]

Topic is interessant om te volgen, heb aleen vaker het idee dat Ali niet echt dieper ingaat op wat anderen schrijven maar meer bezig is met vanuit zijn eigen opvattingen bezig te zijn. Dat hij een klein beetje blind is voor wat anderen aankaarten dus ook. Kan komen door het fanatieke ook.
Heb je gelijk in. Ik antwoord vaak heel gehaast omdat ik ook met school bezig ben. Dat is echter niet altijd bevorderlijk.
pi_60737839
Topspin, komt me akelig bekend voor; ik heb ook altijd van die hersenstormen gehad. Reiki, maar ZÉKER ook hulp van diverse goede vrienden hebben mij rust in mijn koppie gebracht, hoewel ik denk dat de psychologie je misschien ook goed zou kunnen helpen? Maar ik neem aan dat je dat al wel eens geprobeerd hebt, aangezien je over die studie zat te denken.

En dat nieuws, tjaaa, daar word je ook niet vrolijker van nee. 's Ochtends vroeg in je warme bedje stapels bloederige lijken op je netvlies krijgen, daar wordt een mens ook niet vrolijk van. Ik lees het nieuws gewoon liever, zoals op de frontpage hier enzo.
pi_60738030
Maar lieve mensen, we kunnen toch niet gewon alles wat ons pijn doet gaan negeren?

Die lijken zijn niet prettig om te zien, maar het is wel de realiteit. Het is de wereld waar wij in leven. En indirect zijn we er allemaal bij betrokken. Zoals ik al zei geloof ik dat er een gigantische crisis gaat komen en dan staan die problemen ook voor onze deur. Wat dan?

We kunnen toch niet gewoon onze ogen sluiten voor de vervelende zaken in de wereld?

Ik sluit mijn ogen niet. Ik wil het juist openbaren. En ik geloof dat dat leed een keer op zal houden. Voor ons persoonlijk en op wereldschaal. Maar dan moeten we daar zelf wel voor kiezen.
pi_60738042
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:55 schreef ToT het volgende:
Topspin, komt me akelig bekend voor; ik heb ook altijd van die hersenstormen gehad. Reiki, maar ZÉKER ook hulp van diverse goede vrienden hebben mij rust in mijn koppie gebracht, hoewel ik denk dat de psychologie je misschien ook goed zou kunnen helpen? Maar ik neem aan dat je dat al wel eens geprobeerd hebt, aangezien je over die studie zat te denken.

En dat nieuws, tjaaa, daar word je ook niet vrolijker van nee. 's Ochtends vroeg in je warme bedje stapels bloederige lijken op je netvlies krijgen, daar wordt een mens ook niet vrolijk van. Ik lees het nieuws gewoon liever, zoals op de frontpage hier enzo.
Hond heeft geen zin om te wandelen dus dan maar laptop buiten gezet zodat ik alsnog een briesje wind in mijn gezicht krijg

Die hersenstormen dat zijn echt van de lege inhoudsloze gedachtes met een bepaalde kracht die constant blijven doorgaan als een draaikolk. Om gestoord van te worden maar dan als voordeel dat dagen van rust in het hoofd veel meer opgemerkt worden door het verschil. Laatste tijd steeds meer van die dagen waarbij er amper gedachtes aanwezig zijn behalve concrete gedachtes met concentratie over onderwerpen waar ik mee bezig wil zijn inplaats van zinloze gedachtes die nergens over gaan behalve af en toe negatieve zaken zoals een fout zelfbeeld.

Over psychologie studeren, ben tijden zowat iedere week 2 keer naar de bibliotheek geweest om daar te speuren in de rekken van psychologische en filosofische boeken. Jung en Freud erbij genomen om me te verdiepen in het menselijke wezen maar soms was het taalgebruik en de terminologie iets dat ik niet goed kon begrijpen door de moeilijke taal. Lid maken van de bibliotheek ben ik weer van plan om makkelijkere boeken te lenen om vervolgens een stapje hoger te gaan naar moeilijkere boeken. Een boek zien liggen daar van 3000 pagina's over de werking van de menselijke ziel, zou me erg kunnen aanspreken maar dan staan daar op iedere blz moeilijk taal en dan vergaat me de zin een beetje. Ik hou meer van boeken die wat simpeler uitleggen wat de essentie is van het verhaal en dan denk ik dat het zeker mogelijk is om het makkelijk te schrijven.

Ben nu ook bezig in word om voor mezelf eens op te schrijven hoe ik omga met stress om zo een soort van handleiding te schrijven op dagen dat het ff niet zo lekker gaat. Ademhalingsoefeningen die ik dan nog vaker doe, mediteren en autogene meditatie en nog van plan om hypnose te gaan doen wat me vroeger ook kon bevallen.

Maar dan vooral gedachtes kalmeren door ze te laten bezinken.

Heilige geest wordt dan vaak over gesproken maar geef mij maar een heldere geest in mijn eigen leventje, en of er een menselijke geest bestaat daar twijfel ik zo nu en dan ook over op tijden dat ik denk dat het puur lichamelijk is met hormonen, biologische aspecten en chemie.
pi_60738063
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Ik antwoord vaak heel gehaast omdat ik ook met school bezig ben. Dat is echter niet altijd bevorderlijk.
Calm down and let the spirit of the Indian breeze take over controll
pi_60738135
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:05 schreef Topspin het volgende:

[..]

Calm down and let the spirit of the Indian breeze take over controll
Ik prefeer de Heilige Geest.

Ik word een beetje treurig als ik je berichten lees. Ik ga niet zeggen dat je positief moet denken, mediteren, of gewoon zo maar door moet kabbelen en dat het dan allemaal wel goed komt.

Denk eens aan die liefdesbrief van God. Wat zoiemand voor jou in petto zou kunnen hebben.

Geloof mij als ik zeg dat God me uit een slop getrokken heeft en dat dat de reden is dat ik hier fulltime mensen probeer te overtuigen. Ik wil dat mensen zoals jij, die in een dal terecht zijn gekomen en er niet volledig uit kunnen klimmen zonder middeltjes en surrogaat dingen, het leven vinden zoals God het bedoeld heeft.
pi_60738143
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar lieve mensen, we kunnen toch niet gewon alles wat ons pijn doet gaan negeren?

Die lijken zijn niet prettig om te zien, maar het is wel de realiteit. Het is de wereld waar wij in leven. En indirect zijn we er allemaal bij betrokken. Zoals ik al zei geloof ik dat er een gigantische crisis gaat komen en dan staan die problemen ook voor onze deur. Wat dan?

We kunnen toch niet gewoon onze ogen sluiten voor de vervelende zaken in de wereld?

Ik sluit mijn ogen niet. Ik wil het juist openbaren. En ik geloof dat dat leed een keer op zal houden. Voor ons persoonlijk en op wereldschaal. Maar dan moeten we daar zelf wel voor kiezen.
Maar waarom zou je je dag verpesten door te kijken naar bloedbaden? Daar doe je je eigen leven geen goed mee en dan is niet alleen de persoon dood die daar ligt bloedend op de grond maar ook nog eens je eigen leven dat besmet raakt doordat je die ziekte in je leven laat komen.

Of het ooit anders zal zijn betwijfel ik ten zeerste , in de middel-eeuwen was het ook niet je van het en ook voor die tijd was het geen koek en ei. 2012 zoals sommigen aankaarten als eventuele omslag in het massale bewustzijn maar ook daar trek ik sterke twijfels bij. Denk eerder dat de wereld onverbeterlijk is en dat oorlog een onderdeel vormt net zoals vrede in beperkte mate.

Welcome to the jungle

Het kan dan als ik in termen van God spreek een soort van spel zijn dat gelanceerd is waarbij er uiteindelijk gekomen moet worden tot vrede op aarde en dan is het aan de hele mensheid en overheden zelf hoe ze dat aanpakken. Dat God dus wederom aan het toekijken is hoe zijn creatie omgaat met het bestaan zonder dat hij direct met zijn toverstaf gaat ingrijpen wanneer een atoomoorlog dreigt plaats te vinden. Dat het een soort van simcity is waarbij er van alles geplant is op aarde en waarbij er niet verder na het lanceren van die wereld met muisklikken zaken veranderd worden. Gewoon uit de hand laten lopen en kijken waar het schip strand. Denk overigens wel dat wanneer het compleet uit de hand zal lopen dat de mensheid dan tot inkering kan komen door het besef dat ze het compleet hebben verknald. Een nieuwe wereld die wordt opgebouwd maar dan ook vanzelf weer de kans dat daarna weer dezelfde fouten worden gemaakt. Alsof fouten erbij horen zonder meteen te spreken van de wet van murphy.
pi_60738149
@ Ali op maandag 11 augustus 2008 @ 18:04 :

Oh het is zeer zeker niet gezond om je pijnen te negeren. Soms moet je je pijn onder ogen durven te zien om het te verwerken, maar soms kun je ook leren anders met je emoties om te gaan, zodat de dingen gewoon geen pijn meer doen.

Zwelgen in wroeging zoals het Christelijk geloof doet, lijkt me geen gezonde manier om met je emoties om te gaan.
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:13:18 #140
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60738231
Ik zou graag nog meeposten, maar ik zit vanaf woensdag in Finland en heb nog veel voorbereidingen te doen. Hoop jullie daarna nog in discussie te zien! Ben dit topic zeer gaan waarderen
pi_60738280
Windigo, ik denk dat we wel aan topic 14 toe zijn tegen de tijd dat je in Finland zit!
pi_60738302
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:09 schreef Topspin het volgende:

[..]

Maar waarom zou je je dag verpesten door te kijken naar bloedbaden? Daar doe je je eigen leven geen goed mee en dan is niet alleen de persoon dood die daar ligt bloedend op de grond maar ook nog eens je eigen leven dat besmet raakt doordat je die ziekte in je leven laat komen.

Of het ooit anders zal zijn betwijfel ik ten zeerste , in de middel-eeuwen was het ook niet je van het en ook voor die tijd was het geen koek en ei. 2012 zoals sommigen aankaarten als eventuele omslag in het massale bewustzijn maar ook daar trek ik sterke twijfels bij. Denk eerder dat de wereld onverbeterlijk is en dat oorlog een onderdeel vormt net zoals vrede in beperkte mate.
In Gods koninkrijk zal het leed voorbij zijn. Daar is geen dood meer, daar zijn geen tranen meer, daar zullen we leven zoals het leven bedoeld is.

2012 is gewoon een slap aftreksel van Satan, een kopie van de ware omslag die gaat komen wanneer onze Heer terugkomt om orde op zaken te stellen. Opnieuw zie je die leugens van de duivel dat we naar een hoger goddelijk plan zouden evolueren, zomaar uit het niets en dan is de wereld ineens gered. Het is een dwaalleer. Wat werkelijk komt is dood en destructie, en zaligheid voor degenen die God wel willen gehoorzamen.

De wereld is inderdaad grotendeels onverbeterlijk en daarom verdient een groot deel ook om te sterven. Ik wil daar niet bij horen.
pi_60738307
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:13 schreef Windigo het volgende:
Ik zou graag nog meeposten, maar ik zit vanaf woensdag in Finland en heb nog veel voorbereidingen te doen. Hoop jullie daarna nog in discussie te zien! Ben dit topic zeer gaan waarderen
Prettige vakantie

Mocht je over 2 weken terug zijn dan is het topic misschien bij deel 20 belandt, of er komt een moment dat er niets meer gepost wordt omdat het topic overleden is omdat alles al gezegd is
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:18:29 #144
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60738327
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:17 schreef Topspin het volgende:

[..]

Prettige vakantie

Mocht je over 2 weken terug zijn dan is het topic misschien bij deel 20 belandt, of er komt een moment dat er niets meer gepost wordt omdat het topic overleden is omdat alles al gezegd is
Was t maar twee weken Ik zie mijn vriend exact van woensdag tot zondag, en dan ben ik weer terug Kon deze keer niet zo lang helaas..;(
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:20:18 #145
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60738352
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:17 schreef Topspin het volgende:

[..]

of er komt een moment dat er niets meer gepost wordt omdat het topic overleden is omdat alles al gezegd is
Dat kan niet! Het topic is dan gewoon weer opgestaan

Grapje hoor!! Moet kunnen toch??

Fijne vakantie Windigo!!!
pi_60738388
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In Gods koninkrijk zal het leed voorbij zijn. Daar is geen dood meer, daar zijn geen tranen meer, daar zullen we leven zoals het leven bedoeld is.

Ik heb eens een film gezien waar de mensheid heel vreedzaam was en vol vrede en rust leefden samen in perfecte harmonie. Alleen werd het zo uitgebeeld dat de mensheid helemaal geen uitdrukking meer had en geen expressie plus initiatief werd ook niet getoond. Toen kwam een vrouw in problemen tijdens het zwemmen in een meer en door die soort van verdoofdheid door die perfecte harmonie reageerde niemand op het verdrinken van haar, alsof het ze allemaal niets meer kan interesseren door die hevige innerlijke vrede.

Die film ging dan niet over de hemel maar hoe de mensheid zich gaat ontwikkelen over een paar 1000 jaar waarbij er vrede heerst in optima forma en waar agressie en woede niet meer erin gebakken zit.

Film kwam ook een beetje vreemd over, ik dacht ff van, laat de mensheid dan maar af en toe eens flink op elkaar schelden want in een tuin liggen tussen de bloemen alsof mensen aan het slapen zijn tijdens het waken is ook een beeld dat erg saai overkomt.
pi_60738402
Fijne vakantie inderdaad!
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:23:44 #148
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60738427
Bedankt lieve mensen Ik hoop jullie snel terug te zien, maar ja, morgen vliegtuig enzo dus geen tijd meer voor posten Bedankt voor de vele reacties allemaal
pi_60738445
TopSpin, komt me een beetje over als de originele versie van Time Machine! Kwam exact dat ook in voor, alleen verdronk diegene (bijna) in een rivier i.p.v. een meertje.
pi_60738481
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:09 schreef Topspin het volgende:

Welcome to the jungle

Het kan dan als ik in termen van God spreek een soort van spel zijn dat gelanceerd is waarbij er uiteindelijk gekomen moet worden tot vrede op aarde en dan is het aan de hele mensheid en overheden zelf hoe ze dat aanpakken. Dat God dus wederom aan het toekijken is hoe zijn creatie omgaat met het bestaan zonder dat hij direct met zijn toverstaf gaat ingrijpen wanneer een atoomoorlog dreigt plaats te vinden. Dat het een soort van simcity is waarbij er van alles geplant is op aarde en waarbij er niet verder na het lanceren van die wereld met muisklikken zaken veranderd worden. Gewoon uit de hand laten lopen en kijken waar het schip strand. Denk overigens wel dat wanneer het compleet uit de hand zal lopen dat de mensheid dan tot inkering kan komen door het besef dat ze het compleet hebben verknald. Een nieuwe wereld die wordt opgebouwd maar dan ook vanzelf weer de kans dat daarna weer dezelfde fouten worden gemaakt. Alsof fouten erbij horen zonder meteen te spreken van de wet van murphy.
Je zit dicht bij wat de bijbel uitlegt.
De eerste mensen kozen voor ongehoorzaamheid aan God. Daardoor regeert Satan nu en is de zonde in de wereld. God respecteert die keuze en laat de zonde op zijn beloop totdat het zijn functie gedaan heeft: laten zien dat zonde tot niets dan tyrannie en ongeluk leidt.

Wij staan op het punt van de afsuiting van deze wereld. De new world order zal het ultieme zondige koninkrijk worden, de wereldwijde rebellie tegen God. Dan zal iedereen zien wie en wat satan werkelijk is en waar het toe leidt als je de heerschappij van God afwijst.

In de tussentijd bewijst God aan ons dat Hij liefde is door zijn Zoon Jezus voor ons te offeren waardoor mensen ervoor kunnen kiezen om Zijn heerschappij weer te accepteren. Daardoor zal er in de toekomst nooit meer een wereld zoals deze komen, nooit meer zal de zonde terugkomen. Geluk tot in de eeuwigheid.

God wist vantevoren al hoe het verloop van de geschiedenis zou zijn. Dat staat in de bijbel beschreven via de profeties. Daarom geloof ik dat we in de eindtijd leven, ik zie die profeties voor mijn neus uitkomen.

God is in controle. Alles wat gebeurt is omdat God het toelaat, omdat het een functie heeft, namelijk bewijzen dat God wel degelijk liefde is en zoveel mogelijk mensen van de ondergang redden. Maar we zijn het zelf die de keuze moeten maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')