Hoe dan?????quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:26 schreef dgbw het volgende:
Volgens mij is ie gewoon hartstikke bang dat je weer weg gaat, mischien moet je z'n vertrouwen terug zien te winnen zodat ie weet dat je niet weer zo lang weggaat (op korte termijn ;P)
Ja volgens mij ook.quote:
quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:26 schreef dgbw het volgende:
Volgens mij is ie gewoon hartstikke bang dat je weer weg gaat, mischien moet je z'n vertrouwen terug zien te winnen zodat ie weet dat je niet weer zo lang weggaat
Volgende keer niet meer naar de fokker brengen dan aangezien dat te leuk is voor het hondje en hem bij een gastgezinnetje brengen (vrienden? familie?).quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:20 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook.
De fokker zei trouwens dat hij gewoon even weer moet wennen aan ons ritme. En dat hij natuurlijk drie weken lang alleen maar gespeeld heeft met soortgenootjes en nu 'aan zijn lot overgelaten wordt'. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het voor de hond.
Kortom: terug bij af dus.
Ik ben bekend met deze techniek, zo heb ik het hem ook geleerd toen ie pup was. Het ging dan ook wonderbaarlijk goed! Tot nu dus, grump.......quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:06 schreef Poeke het volgende:
Volgens mij is het een verkapte actie van je fokker om je een 2e hondje aan te smerenhij is gewoon gebrainwashed
Ff zonder gekheid; Mocht het een blijvend probleem zijn kun je je hondje trainen alleen te zijn. Mijn oude hond had hetzelfde probleem.
De techniek zit als volgt in elkaar: Je zet je hondje in een ruiimte waar hij zich op zijn gemak voelt en spreekt hem bemoedigend toe: "Ik ben zo terug, je bent lief etc.." vervolgens ga je naar een andere ruimte en wacht daar 1 minuut en gaat dan direct terug en overlaad hem met knuffels en snoepjes e.d.
Vervolgens maak je er 2 minuten van, dan 5, dan 10, etc. totdat
Voor onze hond heeft het gehopen, je kweekt namelijk het vertrouwen dat je terugkomt en neemt zo de onzekerheid weg.
Succes!
Ook mijn gedachte...quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:25 schreef MuRKie het volgende:
Volgende keer niet meer naar de fokker brengen dan aangezien dat te leuk is voor het hondje en hem bij een gastgezinnetje brengen (vrienden? familie?).
Misschien dat dat minder verandering is voor het beestje en dat hij weer makkelijker went aan zijn oude ritme..
Nee dat waren mijn bewoordingen hoor.......En het is natuurlijk ook heel logisch: drie weken lang alleen maar spelen met je kameraden, slapen in een warm nestje met je vriendjes om je heen en dan opeens in een huis zonder hondjes en ook nog eens mensen die gewoon boven in bed gaan slapen en niet bij je in je mand kruipen ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Als het waar is wat je fokker zegt zou ik dat wel vreemd vindenKun je elke vakantie weer overnieuw beginnen met het opvoeden
Ja, ik denk zelf dat ie gewoon verwend is maar dat het dus ook na 3 dagen weer over is als je consequent bentquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:09 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nee dat waren mijn bewoordingen hoor.......En het is natuurlijk ook heel logisch: drie weken lang alleen maar spelen met je kameraden, slapen in een warm nestje met je vriendjes om je heen en dan opeens in een huis zonder hondjes en ook nog eens mensen die gewoon boven in bed gaan slapen en niet bij je in je mand kruipen ...
Pffffff vannacht was echt The Hell. We gingen rond half twaalf naar bed en tot twee uur heeft hij keihard geplaft en aan de deur gekrabd. Toen ben ik in slaap gevallen, maar vanmorgen zag ik een briefje op de keukentafel liggen dat mijn man op de bank heeft geslapen (vandaar dus dat ik in slaap ben gevallen). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Morgen moet ik weer gaan werken en moet ik hem gewoon alleen laten voor een paar uurtjes.......quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:02 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ik denk zelf dat ie gewoon verwend is maar dat het dus ook na 3 dagen weer over is als je consequent bent
Ik zou in ieder geval een paar keer vandaag die training die hierboven staat beschreven, en die je deed toen hij pup was oefenen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
Pffffff vannacht was echt The Hell. We gingen rond half twaalf naar bed en tot twee uur heeft hij keihard geplaft en aan de deur gekrabd. Toen ben ik in slaap gevallen, maar vanmorgen zag ik een briefje op de keukentafel liggen dat mijn man op de bank heeft geslapen (vandaar dus dat ik in slaap ben gevallen). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Morgen moet ik weer gaan werken en moet ik hem gewoon alleen laten voor een paar uurtjes.......
Nou Stali, ik weet inmiddels wel zeker dat het dat is. En daarbij is ie ineens bang voor de avond/nacht.quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:23 schreef Stali het volgende:
Ik vind het gedrag eerder klinken alsof het beestje enorme verlatingsangst heeft gekregen dan dat hij die opvang mist.
Hoe gaat is het afgelopen week gegaan met werken enzo?
Mijn ouders hebben Foxterrier gehad, uit het asiel, ging van adres naar adres en had enorm last van verlatingsangst. Mijn ouders waren gelukkig zijn laatste adres, maar het is niet altijd even makkelijk geweest voor ze.quote:
Ja maar dat is toch een heel andere situatie. Tezz heeft deze van jongs af aanquote:Op zondag 17 augustus 2008 17:56 schreef Stali het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben Foxterrier gehad, uit het asiel, ging van adres naar adres en had enorm last van verlatingsangst. Mijn ouders waren gelukkig zijn laatste adres, maar het is niet altijd even makkelijk geweest voor ze.
Maar het beest is gelukkig van ouderdom gestorven..
Klopt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch een heel andere situatie. Tezz heeft deze van jongs af aan
Nee niet echt! En hij is zoooooooooo lief en ik wil hem zooooooooooo graag van zijn angst afhelpen!!!! Raar dat het voor de vakantie zo goed ging en nu zo slecht!quote:
Klopt helemaal QB. Het is echt een hondje met gebruiksaanwijzing (die ik er natuurlijk niet bij kreegquote:Op zondag 17 augustus 2008 18:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Nu ja, wij hebben altijd honden gehad en die moesten misschien een dagje wennen weer meer dan was het over.
Ik meende dat deze hond nooit de makkelijkste was, Tezz?
Thx, ik had dit zelf ook al gevonden. Ik pas bovenstaande dingen wel al toe, maar het gekke is dus dat het overdag geen probleem is, maar alleen in de avond.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:20 schreef Stali het volgende:
Van een dierenkliniek in Emmer:
Verlatingsangst bij de hond.
<knip>
Er is nog niet zoveel tijd verstreken sinds jullie van vakantie terugzijn. Gewoon consequent volhouden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:23 schreef Tezz het volgende:
[..]
Thx, ik had dit zelf ook al gevonden. Ik pas bovenstaande dingen wel al toe, maar het gekke is dus dat het overdag geen probleem is, maar alleen in de avond.
Hmm, het consequent volhouden is wel een issue. Dat hebben we twee nachten geprobeerd, maar hij blijft blaffen/aan de deur krabben. Hij hij weegt maar 2 kilo, maar hij produceert geluid alsof hij er 20 weegt!!!! Dat kan ik gewoon echt niet maken voor de buren.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Er is nog niet zoveel tijd verstreken sinds jullie van vakantie terugzijn. Gewoon consequent volhouden.
Maar misschien is overleggen met een dierenarts ook helemaal geen slecht idee.
Zal wel meezoeken en eens rondvragen. Het lijkt me wel ellendig iig.
Goh, dat is nog een bof dat je partner trouwens wisseldiensten draait.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:12 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hmm, het consequent volhouden is wel een issue. Dat hebben we twee nachten geprobeerd, maar hij blijft blaffen/aan de deur krabben. Hij hij weegt maar 2 kilo, maar hij produceert geluid alsof hij er 20 weegt!!!! Dat kan ik gewoon echt niet maken voor de buren.
Gisteravond ook, van 22.00 tot 3.30 geblaft. Pffffffff. (Ik heb overigens wel hele lieve, begripvolle buren hoor).
Ik ga morgen de DA inderdaad even bellen om wat advies te vragen. We kunnen deze week trouwens wel weer goed oefenen (overdag), want mijn man heeft nachtdienst. Ik ga om acht uur 's morgens de deur uit en laat Harley dan beneden in de woonkamer. Mijn man's wekker gaat rond 13.30 uur. Mocht hij dan overdag blaffen/deur krabben dan hoort mijn man het in ieder geval. Als het een hele week goed gaat, durf ik ook 's savonds verder te gaan 'oefenen' (achterom er uit lopen en dan voorom stiekem aan de voordeur luisteren en binnenkomen als hij stil is. En dat twintig keer op een avond of zo).
Die wisseldiensten van mijn man waren uiteindelijk ook de doorslag om eindelijk een hondje in huis te kunnen nemen! Met zijn ploegen (hij is dus altijd 's middags of 's morgens thuis) en mijn parttime baan is het op zich prima te combineren. Harley hoeft maar eens in de drie weken echt een hele ochtend (van acht tot twee) alleen te zijn, drie dagen achter elkaar.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:20 schreef Stali het volgende:
[..]
Goh, dat is nog een bof dat je partner trouwens wisseldiensten draait.
Ben benieuwd of je dierenarts misschien raad weet.
Sterkte en supertof dat je alle moeite wil doen..
Yep, zo heb ik het Harley ook geleerd (ongeveer). Maar ik weet nu niet goed wat ik moet doen omdat het alleen 's avonds is. Maar ik ga deze week de avonden oefenen. Manlief is werken vanaf half tien 's avonds, dus dan ben ik mooi alleen thuis (dochter ligt al in bed dan) om te oefenen. Ben benieuwd.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:39 schreef Qwea het volgende:
Wat ik met mijn hond deed toen hij een pup was ;
Weggaan ; voor de deur blijven zitten en 5 min wachten. Blafte hij telkens, binnenkomen, streng foei zeggen, hem op zn plaats leggen, en opnieuw de deur uitgaan.
Als hij 1 minuut oid stil is als je voor de deur zit, binnenkomen en hem uitbundig belonen.
Zo bouw je steeds de tijd dat je weg bent wat verder op
Ja ik heb een dochter maar die is pas vijfquote:Op maandag 18 augustus 2008 01:17 schreef Charisma het volgende:
je hebt ook nog een dochter ?
is ze oud genoeg om met de hond te spelen ? ..je hebt het steeds alleen over je man en jou diensten maar dan is dus nog iemand in huis die de hond aandacht kan geven![]()
Een beetje een aandachtshoer?? Zeg maar gerust heel veul! Ik negeer hem dan ook compleet af en toe....quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:45 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zou graag helpen Tezzie maar ik weet het ook niet zo goed.
Ik krijg wel 't idee dat Harley een beetje een aandachtshoertje isén dus niet de makkelijkste hond. Ik denk dus dat je het best geholpen bent met consequent zijn, écht consequent. Een streng ritme voor de hond. Denk dat hij daar wel bij gebaat is. Geen idee hoe dat nu zit? Heeft ie een goed ritme of eh?
En bench vind ik meestal symptoombestrijding maar ik kan het begrijpen als je straks toch weer over zou gaan op de bench. Maar wanneer je dit doet zul je ook weer consequent moet blijven en blivjen doorhameren, niet de bench als de oplossing zien want dat is het niet
Hmm klinkt wel aannemelijk wat je zegt. Toch heb ik het idee dat hij het er super heeft gehad. Eigenlijk weet ik het gewoon 100% zeker dat hij het leuk heeft gevonden. Het is een echt 'honden-hondje' : hij is graag bij anderen en zoekt altijd een speelmaatje. Dat heeft hij daar gewoon continue gehad (en dan ook nog eens allemaal van hetzelfde ras, dus....). Verder weet ik ook zeker dat deze mensen met 200% inzet voor hem gezorgd hebben.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:45 schreef Trusten het volgende:
Ik vind het eerder klinken alsof hij het niet zo naar zijn zin heeft gehad daar. Ik herken het van onze hond (Jack Russel) die we voor twee weken naar een pension hadden gebracht waar volgens horen zeggen de honden altijd super happy waren. Onze hond wilde ons niet eens meer kennen toen we terug kwamen
Hmm, hij lag daar 's nachts in de bijkeuken waar in een hoek allerlei kussens en dekens op de grond liggen waar hij met alle hondjes (teefjes en gecastreerde reuen, een stuk of 13 in totaal) samen sliep. En met een lampje aan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:11 schreef Greys het volgende:
Misschien was het op het oppasadres heel erg donker 's nachts in de ruimte waar hij sliep en is hij een aantal keer erg geschrokken ofzo in het donker? Of misschien lieten ze hem 's nachts alleen ipv bij de andere hondjes? Weet je hoe dat daar ging, 's nachts?
Yep, hij mist zijn speelkameraadjes, ik denk het ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:49 schreef Bluezz het volgende:
Hij mist gewoon die hondjes
Lijkt me echt een rotsituatie tezz
En als je nou eens de deur loslaat zodat hij de trap op kan naar de slaapkamer? Zodat hij echt ziet dat jullie niet liggen te slapen?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 07:39 schreef Tezz het volgende:
Even een kleine update.
Het gaat inmiddels een heel stuk beter. Overdag is het geen enkel probleem meer. Hij is wel ontzettend waaks (dus hij slaat wel eens aan als ie alleen thuis is), maar over het algemeen gaat hij gewoon braaf slapen.
's Nachts slaapt hij in de bench bij ons op de slaapkamer. Ook geen probleem.
MAAR.........de avonden. Als we 's avonds weg moeten is het echt een probleem. Waarschijnlijk associeert Harley avond (donker) met nacht en hij kan het niet verkroppen als we weg gaan dan. Hij blijft piepen/blaffen/aan de deur krabbelen. En hard. Ik weet echt niet hoe ik hem dit aan moet leren!
Hij ziet ons vertrekken (sleutels pakken, jas aan doen, snoepje voor hem), maar dat is hij na vijf minuten gewoon weer vergeten en dan denkt ie natuurlijk dat wij boven liggen te slapen en hij alleen beneden is. Paniek dus!
Ik weet echt niet hoe we dit op moeten lossen...........het alleen blijven kan hij. Overdag lukt dat ook een uurtje of vijf achter elkaar. Waarom kan ie dat 's avodns niet???
Ik denk dat negeren geen goeie optie is. Zeker niet als hij braaf is geweest. Dan moet je hem juist belonen. IMHO geven dierenspeciaalzaken ruk advies. Heb je je DA al eens weer gebeld?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:01 schreef Tezz het volgende:
@Qwea: ik heb ook overwogen om 's avonds bij het wegaan de haldeur open te laten, maar ons hondje kan wel zelf naar boven, maar niet meer naar beneden. En aangezien ik boven geen dubbel glas heb lijkt het me voor de buren niet zo prettig als ie boven gaat zitten blaffen....
Een snackbal heeft ie! Daar heb ik hem het alleen blijven min of meer mee aangeleerd toen ie pup was. Hij geeft er geen ene reet om als ik hem dat 's avonds geef (hij ligt nog onaangeroerd als ik terug kom).
Verder heb ik vandaag bij de buren een bloemetje afgegeven met een kaartje er bij dat we er hard aan werken en dat we om begrip vragen. Ik heb gelukkig schatten van buren en ze vonden het beiden geen enkel probleem!
Ben zojuist bij de dierenspeciaalzaak geweest en om advies gevraagd. Daar kreeg ik het advies om hem 's avonds gewoon de komende tijd compleet te negeren. Ook als ik weer thuis kom (ook overdag als ie dus wel stil geweest is) gewoon echt negeren. Het 'thuiskomen' moet geen feest worden, het moet een normaal onderdeel worden van de dag).
Wat vinden jullie van dit advies van de dierenspeciaalzaak?
Het punt is natuurlijk dat ie het voor de vakantie niet gewend was om boven bij ons te slapen! Het is dus in principe geen aangeleerd gedrag.....Moeilijk hoor allemaal!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Die hond is gewend om 's avonds/ 's nachts boven te liggen bij jullie. Als jullie weggaan en hij is ineens alleen beneden snapt hij dat niet.
Ik zou dus stoppen met de bench boven, wil je de bench blijven gebruiken is ook goed, maar dan beneden. Ik denk dat je meer bereikt als je hem dat aanleert dat wat je nu doet.
Ik bedoel ook gewoon dat ie nu in 2 verschillende situaties zit. Dan boven gezellig samen, en dan ineens alleen beneden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:18 schreef Tezz het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat ie het voor de vakantie niet gewend was om boven bij ons te slapen! Het is dus in principe geen aangeleerd gedrag.....Moeilijk hoor allemaal!
Ik ga vanavond toch maar weer oefenen met de bench.....(was ik eindelijk van dat ding af). Een paar weken consequent volhouden doet wonderen schijnbaar!
Edit: oh, dat van dat tshirt is misschien ook wel een goede tip! Thx!
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 03:11 schreef Strychnine het volgende:
Ik denk nu zeker te makkelijk als ik zeg dat je gewoon een lamp aan moet laten he?
Je hebt gelijk QB, ik denk dat consequent zijn de key is. Gister echt heel streng (doch rechtvaardig) voor hem geweest en hij heeft uiteindelijk beneden geslapen. Wel met mij in de kamer (ik heb op de bank geslapenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 02:39 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik bedoel ook gewoon dat ie nu in 2 verschillende situaties zit. Dan boven gezellig samen, en dan ineens alleen beneden.
Het lijkt mij voor iedereen beter om je te richten op dat s avonds en s nachts alleen zijn. Dáár moet ie aan wennen, hem naar boven doen brengt hem alleen maar in de war. Al begrijp ik het wel, het lijkt mij erg vervelend allemaal.
Ik zou er echt moe van worden als er iets gebeurt en mijn hond is ineens weer al zijn opvoeding kwijt
Ik denk dat je bij deze hond écht consequent moet zijn, met alles. Hoe moeilijk ook (ook al ik vorige topics in mn achterhoofd houd enzo)
Ehhhh ja.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 03:11 schreef Strychnine het volgende:
Ik denk nu zeker te makkelijk als ik zeg dat je gewoon een lamp aan moet laten he?
Ik denk eigenlijk juist dat extra lief zijn/verwennen/troosten niet is wat de hond nu nodig heeft. Die moet juist weer opnieuw in het dagelijks ritme leren komen zonder dat hij daarvan overstuur raakt. Lief bedoeld, maar volgens mij geen goede raad.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 05:14 schreef Frappelsien het volgende:
Ben maar flink lief voor hem, zodat hij een beetje kan kalmeren in dat bolletje van hem.
Do explain?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 05:22 schreef kraakschandaal het volgende:
Ik heb 't idee dat er steeds meer honden de kluts kwijtraken, die verliezen dat door het vreemde gedrag van hun baas.
Lief zijn en belonen zijn wat mij betreft twee totaal andere dingenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:44 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk juist dat extra lief zijn/verwennen/troosten niet is wat de hond nu nodig heeft. Die moet juist weer opnieuw in het dagelijks ritme leren komen zonder dat hij daarvan overstuur raakt. Lief bedoeld, maar volgens mij geen goede raad.
[..]
Do explain?
Dat gaat alleen werken als je daarnaast ook gewoon heel strikt bent.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:46 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Lief zijn en belonen zijn wat mij betreft twee totaal andere dingen
Met lief zijn bedoel ik, geduld hebben en rustig blijven in deze situatie.
Het zal vanzelf overgaan dan met de tijd
Hmm, volgens internet en de mevrouw van de dierenspeciaalzaak gaat het specifiek om een bepaald feromeen (hormoon), wat zogende teven en alphahonden afscheiden. Ikke ben wel roedelleider, maar geen (zogende) hond, dus dat feromeen heb ik niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:44 schreef Qwea het volgende:
Nope geen ervaringen mee. Maar aangezien jij de roedelleider bent, had volgens mij een t-shirt met jouw geur net zo goed gewerkt.
Of praat ik nu poep?
Hmm, ik ga het overwegen. Ik ben momenteel met D.A.P. bezig, even afwachten of dit zijn vruchten afwerpt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:42 schreef NijntjesUk het volgende:
Geweldig! Mocht het idd 1 zwaluw zijn, zou ik eens gaan nadenken over "Bach rescue druppeltjes". Worden door mensen gebruikt bij angst/stress, maar onze winkel verkoopt het ook heel veel voor katten, paarden, honden en andere huisdieren!
Ja he! Tis wel irritant dat ik nooit zal weten of het aan het stopcontactspul (D.A.P.) ligt of aan mijn strenge aanpak.........quote:
quote:Op maandag 29 september 2008 06:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat vervelend dat het nog steeds niet helemaal wil...
Misschien heb je het allang geprobeerd, maar heb je al eens een dekentje met een geurtje van jullie eraan in zijn mand gedaan? Dan heeft hij toch iets van jullie bij zich als hij slaapt.
Goed plan, ik ga het vannacht proberen. Ik leg een grote knuffelhond met een wekker er achter verstopt (jajaja de hartslag) in zijn mand. Wie weet !quote:Op maandag 29 september 2008 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Fijn dat de nacht goed is gegaan!
En hoe reageert hij op een knuffel van zijn formaat (=ander hondje)? Al eens geprobeerd, of trapt ie daar niet in?
Ik weet niet of het zou kunnen werken, maar ik probeer even mee te denken.
quote:Op maandag 29 september 2008 21:52 schreef Stali het volgende:
Ach... arme Tezz, ben je nog aan het tobben?
Dat van die wekker is toch niet serieus of wel?.
Weer goed!!!!quote:
Ja he......en hij is ook zo lief overdag! Blaft nooit als ie alleen thuis moet blijven, speelt graag, is aanhankelijk, voelt emoties aan, geeft kopjes (ja echt) en pootjes en gedraagt zich voorbeeldig........Hij verandert 's avonds gewoon in een gremlin of zo!!!!!quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:47 schreef Pure-Poison het volgende:
Fijn dat het goed is gegaan,hopelijk blijft het zo!
Het is zo'n mooi hondje
Ja, wekker werkt goed volgens mij! Ik heb hem vannacht wel weer even horen piepen, maar daarna is ie toch weer verder gaan slapen. Wel vond ik vanmorgen een plas in de kamer. ERrug vreemd, dat heeft ie echt nog nooit gedaan! Zal misschien toch van schrik zijn!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:41 schreef Charisma het volgende:
heb je de wekker nu uitgerpobeerd? je schreef ook dat die toen die speelde met de hond van de vrienden en daarna moest wandelen doodmoe in slaap viel. misschien heeft die nog meer beweging nodig om zijn energie kwijt te raken ?
Ik kan met enige voorzichtigheid zeggen dat meneer Harley Davidson zijn kluts weer gevonden heeft!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe gaat het nu? Alweer iets beter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |