abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60725217
Hellup!!!!!!! Mijn hondje (Maltezer, gecastreerde reu, 1 jaar + 2 mnd oud) is echt helemaal van het padje af sinds we terug zijn van vakantie.

We zijn drie weken weggeweest en hij heeft gelogeerd bij de fokker. Daar heeft hij het prima gehad. Misschien zelfs wel 'te' prima. Hij heeft volledige aandacht gehad van de fokker, maar ook van alle andere Maltezers die daar rondlopen. Hij heeft in huis geleefd bij het echtpaar, samen met de andere hondjes (een stuk of vijftien).

Afgelopen vrijdag hebben we hem opgehaald en het lijkt wel alsof hij verlatingsangst heeft. Hij wijkt geen meter van mijn zijde en zit heel zielig te piepen naar me als ik hem geen aandacht geef. Wat wel eens voorkomt natuurlijk, ook ik moet koken/wassen/plassen/slapen.

Ik heb sinds vrijdag geen nacht geslapen, hij blijft maar piepen en blaffen en keffen. Ook als ik de deur uit ga voor een boodschap of zo blaft hij de hele buurt bij elkaar.

Voor de vakantie lag hij 's nachts gewoon braaf in zijn mandje te slapen beneden en kon hij makkelijk een paar uur alleen blijven.

Wat moet ik doen???? Iemand tips??? Het huilen staat me echt nader dan het lachen op het moment. Vooral de nachten zijn errug zwaar.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_60725553
Weer op vakantie gaan?
Niets menselijks is mij vreemd.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:26:44 #3
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60725586
Volgens mij is ie gewoon hartstikke bang dat je weer weg gaat, mischien moet je z'n vertrouwen terug zien te winnen zodat ie weet dat je niet weer zo lang weggaat (op korte termijn ;P)
pi_60725597
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:26 schreef dgbw het volgende:
Volgens mij is ie gewoon hartstikke bang dat je weer weg gaat, mischien moet je z'n vertrouwen terug zien te winnen zodat ie weet dat je niet weer zo lang weggaat (op korte termijn ;P)
Hoe dan?????

Ik ga zometeen eerst maar even de fokker bellen, misschien dat zij nog tips heeft.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:32:09 #5
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60725672
Hij heeft je gemist
pi_60726574
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:32 schreef dgbw het volgende:
Hij heeft je gemist
Ja volgens mij ook.
De fokker zei trouwens dat hij gewoon even weer moet wennen aan ons ritme. En dat hij natuurlijk drie weken lang alleen maar gespeeld heeft met soortgenootjes en nu 'aan zijn lot overgelaten wordt'. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het voor de hond.

Kortom: terug bij af dus.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:23:02 #7
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60726620
Heb je wel het goeie hondje mee terug genomen vanaf de fokker?

OT:
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:26 schreef dgbw het volgende:
Volgens mij is ie gewoon hartstikke bang dat je weer weg gaat, mischien moet je z'n vertrouwen terug zien te winnen zodat ie weet dat je niet weer zo lang weggaat
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:25:24 #8
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60726664
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:20 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ja volgens mij ook.
De fokker zei trouwens dat hij gewoon even weer moet wennen aan ons ritme. En dat hij natuurlijk drie weken lang alleen maar gespeeld heeft met soortgenootjes en nu 'aan zijn lot overgelaten wordt'. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het voor de hond.

Kortom: terug bij af dus.
Volgende keer niet meer naar de fokker brengen dan aangezien dat te leuk is voor het hondje en hem bij een gastgezinnetje brengen (vrienden? familie?).
Misschien dat dat minder verandering is voor het beestje en dat hij weer makkelijker went aan zijn oude ritme..
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:06:03 #9
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_60727646
Volgens mij is het een verkapte actie van je fokker om je een 2e hondje aan te smeren hij is gewoon gebrainwashed

Ff zonder gekheid; Mocht het een blijvend probleem zijn kun je je hondje trainen alleen te zijn. Mijn oude hond had hetzelfde probleem.

De techniek zit als volgt in elkaar: Je zet je hondje in een ruiimte waar hij zich op zijn gemak voelt en spreekt hem bemoedigend toe: "Ik ben zo terug, je bent lief etc.." vervolgens ga je naar een andere ruimte en wacht daar 1 minuut en gaat dan direct terug en overlaad hem met knuffels en snoepjes e.d.

Vervolgens maak je er 2 minuten van, dan 5, dan 10, etc. totdat

Voor onze hond heeft het gehopen, je kweekt namelijk het vertrouwen dat je terugkomt en neemt zo de onzekerheid weg.

Succes!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_60728058
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:06 schreef Poeke het volgende:
Volgens mij is het een verkapte actie van je fokker om je een 2e hondje aan te smeren hij is gewoon gebrainwashed

Ff zonder gekheid; Mocht het een blijvend probleem zijn kun je je hondje trainen alleen te zijn. Mijn oude hond had hetzelfde probleem.

De techniek zit als volgt in elkaar: Je zet je hondje in een ruiimte waar hij zich op zijn gemak voelt en spreekt hem bemoedigend toe: "Ik ben zo terug, je bent lief etc.." vervolgens ga je naar een andere ruimte en wacht daar 1 minuut en gaat dan direct terug en overlaad hem met knuffels en snoepjes e.d.

Vervolgens maak je er 2 minuten van, dan 5, dan 10, etc. totdat

Voor onze hond heeft het gehopen, je kweekt namelijk het vertrouwen dat je terugkomt en neemt zo de onzekerheid weg.

Succes!
Ik ben bekend met deze techniek, zo heb ik het hem ook geleerd toen ie pup was. Het ging dan ook wonderbaarlijk goed! Tot nu dus, grump.......

Een tweede hondje zou wel een uitkomst voor hem zijn denk ik. Maar ik zelf ben daar echt niet aan toe moet ik zeggen...........
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:48:02 #11
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60736316
Als het waar is wat je fokker zegt zou ik dat wel vreemd vinden Kun je elke vakantie weer overnieuw beginnen met het opvoeden
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60743492
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:25 schreef MuRKie het volgende:

Volgende keer niet meer naar de fokker brengen dan aangezien dat te leuk is voor het hondje en hem bij een gastgezinnetje brengen (vrienden? familie?).
Misschien dat dat minder verandering is voor het beestje en dat hij weer makkelijker went aan zijn oude ritme..
Ook mijn gedachte... Een omgeving met 15(!) honden en nu weer terug zo naar 0...
Maar wie weet is hij na 2 of 3 dagen weer wat rustiger, ik hoop het voor je
pi_60744696
Ik heb zijn gedrag eens goed bekeken vandaag en waar hij vooral mee bezig is, is het bij elkaar drijven van de roedel. Als we verder dan 4 meter uit elkaar gaan (man, dochter en ik) dan raakt ie lichtelijk in paniek!!!!!!! Ik boven, kind buiten en man beneden is not done voor meneer op het moment.............
Gek he, dat heeft ie voorheen nooit gedaan!!!

Maar goed, het lijkt wat beter te gaan. Ik ben vanmiddag zelfs vijf hele minuten boven geweest zonder geblaf of gepiep........

Vannacht maar even afwachten dus......
pi_60745770
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Als het waar is wat je fokker zegt zou ik dat wel vreemd vinden Kun je elke vakantie weer overnieuw beginnen met het opvoeden
Nee dat waren mijn bewoordingen hoor.......En het is natuurlijk ook heel logisch: drie weken lang alleen maar spelen met je kameraden, slapen in een warm nestje met je vriendjes om je heen en dan opeens in een huis zonder hondjes en ook nog eens mensen die gewoon boven in bed gaan slapen en niet bij je in je mand kruipen ...
pi_60746048
Ik ga altijd bij mijn ouders in huis op de hond letten. De eerste dagen is ie dan ook van slag, als een deur opengaat meteen kijken waar ze zijn gebleven, als er een autodeur dichtslaat meteen rechtop vliegen en me geen moment alleen laten inderdaad.

Komen mijn ouders thuis dan issie dolblij, en weer twee dagen van slag omdat ik weer weg ben

Als die van ons drie weken bij z'n matties was geweest wilde ie vast niet eens terug vrees ik.... Ik hoop dat ie snel weer gewend is aan jullie

(Ik zeg al eeuwen tegen mijn ouders dat onze hond een broertje moet, maar ze willen er maar niet aan. Flauw )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 05:02:54 #16
150152 Queen_Bee
pi_60752677
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:09 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nee dat waren mijn bewoordingen hoor.......En het is natuurlijk ook heel logisch: drie weken lang alleen maar spelen met je kameraden, slapen in een warm nestje met je vriendjes om je heen en dan opeens in een huis zonder hondjes en ook nog eens mensen die gewoon boven in bed gaan slapen en niet bij je in je mand kruipen ...
Ja, ik denk zelf dat ie gewoon verwend is maar dat het dus ook na 3 dagen weer over is als je consequent bent
I'm super sonic man
pi_60753437
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 05:02 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, ik denk zelf dat ie gewoon verwend is maar dat het dus ook na 3 dagen weer over is als je consequent bent
Pffffff vannacht was echt The Hell. We gingen rond half twaalf naar bed en tot twee uur heeft hij keihard geplaft en aan de deur gekrabd. Toen ben ik in slaap gevallen, maar vanmorgen zag ik een briefje op de keukentafel liggen dat mijn man op de bank heeft geslapen (vandaar dus dat ik in slaap ben gevallen). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Morgen moet ik weer gaan werken en moet ik hem gewoon alleen laten voor een paar uurtjes.......
pi_60759327
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:30 schreef Tezz het volgende:

[..]

Pffffff vannacht was echt The Hell. We gingen rond half twaalf naar bed en tot twee uur heeft hij keihard geplaft en aan de deur gekrabd. Toen ben ik in slaap gevallen, maar vanmorgen zag ik een briefje op de keukentafel liggen dat mijn man op de bank heeft geslapen (vandaar dus dat ik in slaap ben gevallen). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Morgen moet ik weer gaan werken en moet ik hem gewoon alleen laten voor een paar uurtjes.......
Ik zou in ieder geval een paar keer vandaag die training die hierboven staat beschreven, en die je deed toen hij pup was oefenen.
pi_60899583
Ik vind het gedrag eerder klinken alsof het beestje enorme verlatingsangst heeft gekregen dan dat hij die opvang mist.

Hoe gaat is het afgelopen week gegaan met werken enzo?
pi_60899612
Btw, waarom laat je de hond gewoon niet in een mand naast je bed slapen?
pi_60903427
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:23 schreef Stali het volgende:
Ik vind het gedrag eerder klinken alsof het beestje enorme verlatingsangst heeft gekregen dan dat hij die opvang mist.

Hoe gaat is het afgelopen week gegaan met werken enzo?
Nou Stali, ik weet inmiddels wel zeker dat het dat is. En daarbij is ie ineens bang voor de avond/nacht.

De afgelopen week is overdag prima gegaan. In de ochtenden (terwijl wij dus beiden aan het werk zijn) is ie (volgens de buren) stil geweest. Ik ga dan om acht uur de deur uit en mijn man komt rond twee uur 's middags thuis. Dat ging dus goed.

De avonden is nog steeds erg moeilijk. Als ik naar boven loop (om te douchen of zo) dan begint de ellende. Ik heb vorige week zelfs anderhalf (!!!) uur bovenaan de trap gezeten, omdat ik naar beneden wilde maar pas wilde gaan als hij stil was. Na anderhalf uur was hij 1 minuutje stil en toen ben ik snel naar beneden gegaan.

De nachten gaan nu redelijk, maar dat komt omdat ik de bench weer tevoorschijn heb gehaald en hij dus op onze slaapkamer ligt 's nachts in de bench. Hij piept 10 minuten en dan gaat ie braaf slapen.

Gisteravond is echter echt enorm frustrerend geweest. We zijn een avondje gaan stappen en volgens de buurvrouw heeft hij van 22.00 tot 3.15 (toen kwam ik thuis) hartverscheurend geblaft en gepiept en op de deur gekrast.

Ik ben echt ten einde raad nu, ik weet niet meer hoe ik dit op moet lossen.......

Blafbandje?? Iemand hier ervaring mee misschien?? Ik ben bang dat ik hem vermoord met zo'n band, hij weegt maar 2,5 kilo. Eigenlijk is het tegen mijn principes, maar ik kan hem zelf niet corrigeren (want hij vertoont dit gedrag als ik er niet ben natuurlijk).
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:51:53 #22
150152 Queen_Bee
pi_60903527
Maar dat is toch niet normaal
I'm super sonic man
pi_60903547
Ik begrijp dat je ten einde raad bent maar alsjeblieft, geen blafbandje. Dat is echt mishandeling en dat beestje voelt zich op zo'n moment al verlaten.

Ga wel even meezoeken naar hoe dit opgelost kan worden. Ik hoop echt op een hondenkenner hier die raad weet of iemand die ook met dit bijltje gehakt heeft. Positief is dat er toch wel iets van verbetering is he?
pi_60903601
Kun je 'm dan niet beter weer aanleren om als jullie weggaan of 's nachts hem in de bench te doen? Zodat hij weet bench=ze komen zeker weten terug, dat dat zijn veilige plek wordt?

De onze is nu drie en ligt/hangt nog altijd in z'n bench als we weggaan, inmiddels gewoon met het deurtje open, maar zo weet hij dat we terugkomen. Laten we hem los op de bank liggen dan raakt hij in paniek (al is dat ook stukken minder dan eerst).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_60903609
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:51 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar dat is toch niet normaal
Mijn ouders hebben Foxterrier gehad, uit het asiel, ging van adres naar adres en had enorm last van verlatingsangst. Mijn ouders waren gelukkig zijn laatste adres, maar het is niet altijd even makkelijk geweest voor ze.
Maar het beest is gelukkig van ouderdom gestorven. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')