abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61032554
Nijna wij hebben de kaarten voor Linde's verjaardag laten maken bij fotokaarten.nl. Was erg eenvoudig en je kunt de tekst ook meteen op de achterkant zetten. Ging allemaal erg goed en snel.
pi_61032987
Ik vraa gme nog iets af..

De laatste 8 weken doe ik met Gabi(16 wkn nu) het volgende avondritueel.

We geven haar de laatste fles en na het laatste slokje loop ik nog even 5-10 minuutjes om alles goed te laten zakken en een eventueel boertje te forceren. Vaak valt ze in dit "loopje" al in slaap en kunnen we haar wegleggen waarna ze haar "grote" slaap doet.

Echter in 50% van de gevallen wordt ze na 10-15 minuten wakker, moppert dan wat, gaat over in huilen en als je maar lang genoeg wacht wordt het hysterisch krijssen. Omdat laatste te voorkomen ga ik vaak bij de eerste mopper al kijken en pak ik haar op uit bed zodra ik zie dat ze wakker is en het huilen gaat worden. Vaak loop ik dan nog even 1-2 minuutjes met haar rond (soms komt er nog een boertje maar vaak ook niet) en leg haar dan voor de 2de keer weg. Af en toe moeten we dit nog een 1 of 2 keer herhalen.Maar zoals gezegd soms slaapt ze ook in 1 x goed door.

Nu ben ik bang door dit gedrag(telkens haar in mijn armen in slaap laten vallen) maar lang genoeg te doen ze straks helemaal niet ZELF meer kan inslapen. Het grappige is ook al dat ik het zelf al niet meer merk dat ik het doe... het is ook bij mijn ritueel ingeslopen. En het is natuurlijk ook een beetje gemakzucht want je weet dat dit zo werkt...(ze slaapt uiteindelijk)

Dus mijn vragen
- hoe ziet/zag jullie slaap ritueel er uit rond 4 maanden?
- moet ik het aanpassen of gata dat straks vanzelf als ze wat groter zijn?
pi_61033263
Tinny, wat je zelf inderdaad zegt... Het CB raadt wel af om een kindje slapend weg te leggen. Zelf inslapen is wel beter.
Vast ritueel is heel goed, dan snapt ze echt wel dat het tijd wordt om te gaan slapen.

Hebben jullie niet iets van een muziekmobiel? Of een muziekbeestje? Misschien helpt het om haar in bed te leggen en dan nog iets te gaan doen op de gang, zodat ze je wel hoort... (Ik ga bijvoorbeeld de was opvouwen)

Hier heeft Jen vanmorgen 3/4 boterham op. (Zonder korst) Daarna wilde ze nog wel een slokje bij mij. Wat mag ik op haar boterhammetje smeren? Mijn moeder zei smeerkaas of smeerworst. Ik had nu alleen boter erop gedaan.

Gister heeft Jen wel een stuk of 10x bij me gedronken, ik heb haar bijna elke 2 uur aangelegd... Gelukkig vond ze dat helemaal niet erg.

Nu lig madam heerlijk in de box, ze wurmt zich helemaal naar een hoekje toe om toch dat ene speeltje te kunnen pakken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61033621
ticootje, smeerworst en smeerkaas is zooi met toevoegingen.
alleen boter is prima, jam zonder suiker, dun appelstroop of over een tijdje wat zachte geitenkaas (smeer net zo makkelijk als smeerkaas maar bevat minder toevoegingen), of tahin (sesampasta)

de hele smeerworsthype voor jonge kinderen en zelfs baby's snap ik echt neit, je geeft het afvalstoffenorgaan (lever) van een beest aan een kind van wie de lever zelf nog niet volledig ontwikkeld is. zelfs het voedingscentrum zegt tegenwoordig maximaal 3 boterhammen per week voor kinderen geloof ik.

maar zou het voorlopig bij alleen boter houden.
pi_61033673
fruithap gaat ook best op brood
Saartje
pi_61033744
Maneki, dat zat ik dus ook te denken!

Appelstroop heb ik volgens mij ook nog staan. Maar eerlijk met alleen boter ging het er ook heeeeel goed in. En Jam ook... Maar de fruithap op brood lijkt mij ook wel lekker hoor.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:15:47 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_61033781
Ruben krijgt gewoon nog steeds een droge boterham aan een stuk en die verdwijnt op wat flubbers op de grond na helemaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61033798
Wat is Amber een mooie meid! En die haartjes
Leuk is dat he, als je ziet dat ze dingen in zich op gaan nemen en zichzelf proberen te vermaken ik kan er hier ook van zitten genieten als ze zo bezig is en ook als ze tegen je begint te babbelen glim ik helemaal van trots!

Saint wat rot zeg

Tiny geen idee, lijkt me idd dat ze daar aan gaat wennen en dat zal niet goed zijn. Maar ik moet eerlijk bekennen dat als Dana dit overdag heeft dat ik haar dan ook weer uit dr bedje haal voor t mopperen overgaat in hard gillen, inclusief echte traantjes...zo zielig!
S'avonds heeft ze dit niet trouwens...maar dan is ze eerst in badje geweest/ gewassen, gemasseerd, heeft ze dr pyamatje aan en de fles gehad, dus denk dat ze dan mischien wat ontspannener is
pi_61034084
Ik heb juist overdag minder moeite met slapen dan 's nachts... Al zijn het maar hazeslaapjes maar overdag zet ze het niet op een gillen.

Oh en ik heb een 2e pip!
pi_61036511
Nou, zeg wat een tegenvaller.
Gisteren de babydoos opgehaald bij Prenatal.
En wat zat erin: een scheermesje (volgens mij ook nog voor mannen), een Party, Olvarit potjes (das wel leuk) en voor de rest heel veel flutfoldertjes en bestelformulieren.
Ik vond de blije doos veel leuker....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_61036868
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

S'avonds heeft ze dit niet trouwens...maar dan is ze eerst in badje geweest/ gewassen, gemasseerd, heeft ze dr pyamatje aan en de fles gehad, dus denk dat ze dan mischien wat ontspannener is
Maar sluit je dan ook af met de fles? en is ze daarna nog wakker?
pi_61037276
ja, ik sluit af met een flesje, en ze is dan nog wakker, maar wel al een beetje soezerig.
pi_61037358
even een vraagje hoor. ik heb een kleintje (vandaag 2 weken ) en die ligt de hele tijd met haar koppie naareen kant. nou draai ik haar hoofdje continu om maar ze blijft hem omdraaien... ik wil niet dat ze een plat hoofdje krijgt wat moet ik nou doen?

ik moest ook van de verloskundige die kleine de eerste 2 weken op haar zij leggen met rolletjes en weet ik het nou ligt ze (doet ze dus ook al zelf die eigenwijs) continu o p haar rug. geen probleem natuurlijk want nu moet ze toch op haar rug slapen. nou heb ik nog steeds die rollen in bed liggen. ik vind het wel veilig want dan kan ze niet omdraaien (daar zie ik haar namelijk ook nog voor aan gezien het feit ze haar hoofd en nek ookal zelfstandig kan draaien en optillen) moet ik die dingen nou uit bed halen???
pi_61037781
De reden dat die rolletjes heb beste uit bed gehaald kunnen worden is omdat rugligging de veiligste manier van slapen is. Als ze een beetje sterker wordt zou een rolletje haar juist kunnen helpen om om te rollen vanuit zijligging.
Een voorkeurshouding zou kunnen proberen tegen te gaan door het wiegje om te draaien zodat het licht van de andere kant komt, iets moois aan wisselende kanten van het bed leggen/hangen en haar bij het voeden geregeld op de andere arm te nemen
pi_61038105
Jennifer slaapt nog steeds op haar zij. De eerste 2 weken werd inderdaad aangeraden, maar zodra ik doorhad dat ze een voorkeurskant had heb ik haar steeds weer op haar zij gelegd en inderdaad steeds op de andere kant. Dat doe ik nu nog.

Op de creche slaapt ze met rolletjes, thuis heb ik een inbakerdoek als lakentje, ik stop haar strak in zodat ze niet kan draaien. Ik leg haar trouwens wel meer naar haar rug toe dan naar haar buik, mocht ze dan toch draaien dan is de rug de makkelijkste kant op.
pi_61038641
Stiemie, bedankt voor de tip!

Ticootje, ik smeer boter, appelstroop erop. En af en toe een plakje kaas of worst. Dit eet ze er dan lekker af, klein boefje. Maar in het begin gaf ik eigenlijk alleen boter. Dat is ook prima hoor. Wat fijn, een reservepip .

P_iglet, weet jij hoe het zit met van die zuivelspread, zit daar ook zoveel zooi in als in smeerkaas enzo? En wat voor geitenkaas neem je? Ik haal het zelf eigenlijk nooit, maar had hier ook al aan zitten denken omdat het zachter is en smeerbaar.
Fake it till you make it...
pi_61040744
Ik hou het denk ik voorlopig ook gewoon bij boter... (Margarine, zonder melkbestanddelen) Het gaat er goed in. Over 2 weken heb ik weer een afspraak met de dietist, wellicht kan zij mij vertellen wanneer ik meer op haar broodje moet smeren. (Brood met boter was ook op haar advies vanaf 6,5 maand)

Jen sabbelt al een tijdje op broodkorstjes, maar vandaag dus voor het eerst een echte boterham gegeten. 2 zelfs, vanmorgen ontbijt en vanmiddag lunch. De papfles vindt ze maar niets. Ik bied het nu 2 weken aan, maar het gaat echt heel moeizaam. Ze vind het gewoon echt niet lekker. Ze mag toch ook gewoon ontbijten met een boterham? Dan laat ik de pap gewoon voor wat ie is...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:08:18 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61047036
Tinny, je zou iig kunnen beginnen met haar niet opnieuw uit haar bedje te halen om haar te troosten maar te proberen om haar te troosten terwijl zei n haar bedje ligt.

Ze is nu nog heel klein, maar kindjes kunnen wel aan dit soort dingen wennen en zoals je het zelf zegt, er is een kans dat ze idd niet meer uit zichzelf in slaap kan vallen.
pi_61047090
hey ladies, bedankt voor de slaap tips ik geloof dat ik haar dan maar overdag op haar zijtje laat slapen en dan s nachts op de rug en dan moet ze maar kijken...

zit ik net tv te kijken tot mijn grote verbasing hoorde ik het volgende op het nieuws...
In frankrijk willen ze verbieden dat kinderen onder de 3 jaar tv kijken... heel leuk en nobel streven natuurlijk maar is dit niet een beetje te zot voor woorden??? ik ben zelf een verwoed tv kijker (ook vanwege mijn werk) maar ik vraag me toch of hoe je dat dan moet combineren als je zoveel tv kijkt.

dus mijn vraag is beste fok topics ladies en gents... hoe denken jullie hierover en vooral hoe gaan jullie er thuis mee om?

ik wilde eigenlijk een aparte topic hiervoor openen,maar wist niet goed of dit topic waardig is
desalnietemin ben ik enorm nieuwsgierig naar de meningen...

Let me know please
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:18:14 #270
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61047283
verbieden gaat een beetje ver, maar t gebeurt ook vaak genoeg dat ouders hun kinderen maar voor de tv zetten om te kunnen werken enzo, dat vind ik dan weer tever gaan als dat echt veel en uren achtereen gebeurd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61047660
Ben ik met je eens Ynske, maar ik vind dat dan ook wel weer de verantwoordelijkheid van de ouders zelf en niet van de overheid... Ik denk dat als een kind met mate tv kijkt, er niks aan de hand is.
En ik vind het Franse idee dan ook ietwat overtrokken.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:49:50 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61048034
Ik zou hier idd een apart topic voor openen. Is best een discussie die meer mensen interessant zouden vinden dan alleen de posters hier.
pi_61048710
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou hier idd een apart topic voor openen. Is best een discussie die meer mensen interessant zouden vinden dan alleen de posters hier.
Done mee dicussieren kan in de apart geopende topic!!

Nog steeds nieuwsgierig naar de meningen!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:42:39 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:16:30 #275
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_61059700
Joaquin is nu 10 maanden oud, volgens het CB moet hij nog 3 flessen van 180x6 opvolgmelk hebben. Dit krijg ik er dus écht niet in, 1 max, en met moeite. Hij eet wel zijn pap (met opvolgmelk) in zijn fruitflesje zit opvolgmelk, en in zijn danoontje na het warme eten ook.

Hoe was (is) 't 'melkschemaatje' bij jullie rond deze leeftijd?

Hier trouwens een fototje van mijn kanjertje, (hij is van 22-10-2007)
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
pi_61060777
Hoi Chanell, mijn dochtertje is ook 10 mnd (10/10/2007) en krijgt nog wel drie flessen, maar niet allemaal volle zeg maar.
's Morgens 180/6 met bambix, na de boterham nog 120/4 en voor het naar bed gaan ook 120/4. Ik heb laatst op het CB gevraagd of het niet veel was wat we nog gaven, ook omdat we vrij laat avondeten en de fles er vrij vlot na komt. Maar ze raadde aan om nog niet te minderen.

Aan hoeveel melk kom je uiteindelijk op een dag? Moeten ze niet zo rond de 500cc zitten ongeveer op deze leeftijd?
Je kan hem toch niet dwingen en zo met pap en fruitflesje en danoontje kom je toch nog een aardig end qua melkproducten lijkt me...
pi_61065239
Chanell: Groeit hij wel goed? Want dan zou ik me niet zoveel van de officiele lijstjes aantrekken (of ben ik nu weer te kort door de bocht? )

Dit is ons kleine hongerlapje:

Drinkt zo'n 11 keer per dag, soms in clusters (lees: 3 voedingen in 3 á 4 uur) en drinkt standaard drie kwartier

Hij had wat moeite met zich warmhouden en kwam daardoor niet goed aan (warm worden kost enerie! )
Sinds eergisteren wordt hij dus extra verwend met standaard 2 kruiken. Vanmorgen was hij dus wél heel erg aangekomen en hij gaat alweer hard richting geboortegewicht
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:42:08 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_61066411
Wat een poepie freecell!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61067255
Freecell, wat een scheetje!
pi_61067469
poppetje
Saartje
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:44:08 #281
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61070286
Lief
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_61070459
Freecel, wat een mooi minimensje
pi_61083390
De kraamverzorgster is weg

Ik mis nu vooral iemand die meekijkt of eht allemaal wel goed gaat en die je allemaal vragen kan stellen
Straks maken we hem stuk
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:31:15 #284
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61083576
Hallo allemaal ,

ik ben hier niet zo heel vaak, maar hoop dat ik toch af en toe even mee mag lezen/ kletsen/ vragen... Als ik die foto's zie, och jee man, dan slaan mijn eierstokken alweer op hol. Is het al verantwoord, een tweede, nu al ?

Stella drinkt eindelijk wat meer , dat mijn tengere poppetje maar eens wat spek gaat kweken . Oh, en ik had bedacht om na het afbouwen van de borstvoeding eventueel nog maandenlang de ochtend- en de avondvoeding erin te houden. Maar niks hoor, madam blieft de borst niet meer . Fles is veel lekkerder (en vooral makkelijker, denk ik). Wat een luilak .

Fijn om hier weer even te lezen, doet me goed. Ook even kijken hoe andere babietjes (gezinnen) van 4,5 mnd het er vanaf brengen .

Groetjes!!!
(oh, en ik wil echt echt echt met sinterklaas zo'n mooi geweven draagdoek. Mèn wat ben ik jaloers op al jullie mooie doeken )
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:41:52 #285
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61083787
Oh, en Tinny, over dat troosten... Zelf heb ik twee manieren van troosten waarbij ik haar niet uit bed haal (ze is van 6 april, dus vergelijkbaar in leeftijd), misschien heb je er wat aan:

Als ze alleen jammert dan ga ik rommelen in haar kamertje, soms zachtjes neuriën of wat dingen tegen mezelf zeggen. Ze kijkt dan naar me, volgt me, wordt langzaam rustig, dan slaperig en dan raakt ze steeds meer in zichzelf gekeerd. Na een minuut of 10 (en 6 keer alle rompertjes nog eens te hebben opgevouwen ) kan ik dan zo, zonder problemen, haar kamertje uitlopen. dat heeft ze dan nog maar nauwelijks in de gaten. Ik kijk haar niet aan en richt me ook niet tot haar met mijn stem.

Als ze wel echt gaat huilen, ga ik heel dicht boven haar hangen. Dan krijgt ze mijn pink in de mond en leg ik mijn wang tegen haar wang, zodat ik hééél dicht bij haar ben. Daar wordt ze ook rustig van. En dan langzaam 'loslaten'.

Veel succes!

Maken jullie een baby van 4,5 maand 's avonds nog wakker voor een avondfles? Vanaf wanneer is het reëel om dat af te gaan bouwen?

En nogmaals groetjes!
pi_61084107
Even een post van mijn kant Lees heel vaak mee maar kom er niet aan toe om wat te schrijven.

Yana is nu heel erg eenkennig, wat ik helemaal niet erg vind maar voor mijn vriend is het wel heel erg vervelend Kruipen gaat heel erg goed en een aantal gebaren kent/begrijpt ze ook al We moeten om de maand langskomen in het ziekenhuis om haar ontwikkeling goed in de gaten te houden ivm haar doofheid/syndroom. Ze zijn vooralsnog heel tevreden en wij dus ook
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:59:41 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61090670
Dat lijkt me idd jammer voor je vriend S_oepstengel. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Yana.
Post je eigenlijk wel eens een foto'tje?

Guuzewuuz, Sasha is nu bijna 8 maanden oud en we maken hem nog wakker voor een fles 's avonds om een uur of 10-11.
pi_61092254
Sten, net geboren:

Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:29:04 #289
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_61094796
Ow men! Sten! Die babietjes zijn zoooo mooi!
Ik rammel en klapper en O, jee! Ik ga gewoon nog een keer! Hoe geweldig het ook allemaal is, dat rammelen is toch wat anders nu het echt zo is! Ik kijk er vreselijk naar uit, nog een baby, maar ik vind het ook heul eng en spannend en kan het allemaal wel. Hihaaa!

Soepstengel, fijn dat je een update komt geven! Knap van Yana dat ze de gebaren al wat snapt!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61098409
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:56 schreef p_iglet het volgende:
Ticootje, die aantal keren borstvoeding in dat lijstje van Troel zijn heeeeeeeeeeel weinig.
Ik denk dat er nauwelijks bvkindjes zijn die met 4-5x bv per dag genoeg hebben, zonder uitgebreide bijvoeding erbij.
Beetje late reactie . Maar Selina is nu 4,5 maand en drinkt 5 keer per dag borstvoeding. En dan omdat ik haar om de drie uur geeft want anders zou ze volgens mij minder drinken...

Is dat zo weinig dan??

Ik maak haar trouwens ook niet wakker voor een avondfles ofzo. 8 uur 's avonds is de laatste voeding en dan 8 uur/ha'lf 9 's ochtends weer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Incognita op 24-08-2008 23:49:39 ]
pi_61104959
Incognita, de meeste BV-kindjes zitten op die leeftijd op meer voedingen Je dochtertje gaat al heel vroeg slapen, dat was bij ons toen pas rond 23u gok ik. Mijn dochter dronk zo'n 7-8 keer toen, inclusief 1 nachtvoeding.

Verder veel lieve foto's gezien van kleine baby's

En nog wat late reacties: Liande is sinds een week over naar de autostoel. Ze kan rustig nog een tijd in de maxicosi (en 't is nochtans geen kleintje) maar ze wordt nieuwsgierig naar de buitenwereld.
Ik heb haar bewust zo lang in de MC gehouden, tegen de rijrichting in is nog steeds het veiligst.

Tinny, Liande is de eerste maanden bijna altijd op onze arm ingeslapen...iedereen riep ook steeds dat we haar verwenden en dat ze het nooit zou leren. Maar ze kon het daarna wel hoor.
En vaak hielp het ook om haar in haar bedje te laten liggen, 1 handje op de buik en met de andere haar hoofdje strelen, ssssst sssst sssst fluisterend. En zo zachtjes lossen.
Wij hebben ook nooit gewacht tot ze hysterisch werd, dan krijg je ze zo veel moeilijker getroost.

Bedacht me afgelopen week trouwens dat veel volwassenen het fijn vinden om dicht bij hun partner in te slapen, maar dat baby's verwend worden als ze hetzelfde willen... zo gek weer. Maar goed, gelukkig bedenk ik het me nu, of ik werd toenertijd weer als emo-moeder en watje afgeschilderd.
Nochtans is er met mijn dochter niks mis... naast de gewone peuterkuren omdat ze haar zin niet krijgt gaat alles goed. Zeker geen verwend joch.

En dan ben ik echt weg, wij kunnen uit het lijstje
Het was een fijn feestje, met veel pakjes (al wilde mijn abnormaaltje ze niet zelf openscheuren) en een lekker taartje.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:46:22 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61105035
Incognita, ze zeggen over bv altijd dat dat zichzelf wel regelt als men bang is dat ze te veel voedingen geven, maar het lijkt me dat dat ook zo werkt als een kindje niet op 8-9 voedingen zit.
Je kan het er toch moeilijk in proppen verder toch?

Iksje, jullie zin overgeplaatst hoor! Fijn dat het een leuk feestje was.

Hier is het gemopper van van de week verklaard! De vierde ondertand is door.
Straks dus weer symmetrie in zijn bekkie, 4 onder en 4 boven.

Oh, en ondeugend zijn kan hij ook al prima. Weten dat je niet naar de kattenbrokjes mag en dan onderweg even stoppen en omkijken met zo'n blik van 'try and stop me'. Mooie kleine donder.

[ Bericht 33% gewijzigd door BE op 25-08-2008 10:54:47 ]
pi_61105689
Er in proppen gaat inderdaad niet, hihi.

Maar tot 3 maanden dronk ze iets van 11/12 keer per dag, inclusief midden in de nacht. Toen van de één op andere dag sliep ze door. En ze kwam steeds eerder voor dr laatste voeding. En nu hoeft ze echt niet meer na 8 uur 's avonds. Ook als we op visite zijn ofzo en ze gaat dan daar alvast slapen, en ze wordt om 11 uur ofzo weer wakker omdat we dan vertrekken, dan wil ze gewoon thuis meteen weer verder slapen en niet drinken. Misschien komt het omdat ze overdag niet echt veel slaapt?? Soms een kort slaapje van kwartiertje/half uurtje maar geen 2 uur ofzo als dat ik weleens lees van andere.

En ook overdag, ze drinkt nu 5 voedingen om dat ík het voedingstijd vind. Maar als er soms per ongeluk langer tussen zit hoor je haar ook niet...

Wat ik trouwens wel apart vind, toen Selina zoveel dronk had ik altijd het idee dat ik iets fout deed. Consultatiebureau zei elke keer 'goh, ze drinkt wel erg veel, ze zou nu wel met 4 of 5 voedingen moeten kunnen'. En nu lees ik hier dat het dus helemaal niet zo raar was dat ze toen veel dronk!
pi_61106890
Mijn meisje zit nu op 5 voedingen op een dag. Ze blieft er gewoon niet meer en ze komt nog steeds dik aan, dus ik maak me geen zorgen.
Ze is vandaag een half jaar precies en om dat te vieren heeft ze vanmorgen een banaantje fijn mogen knijpen van me. Ze vond het lekker en hapte er al hele stukken af
Sinds 2 dagen maak ik haar niet meer wakker voor een laatste voeding, deed het altijd omdat ik liever laat een keer voed, dan midden in de nacht, en nu meldde ze zich vanmorgen om 7 uur. Heel netjes vind ik
Het is alleen wel een beetje een kaal gevoel toen ik ging slapen zonder eerst met haar te hebben gekroeld..
Saartje
pi_61107071
Hier zit Jen op 7 voedingen. De ene voeding is een paar slokken, de andere leurkt ze een hele borst leeg en wil ze daarna nog een slok aan de andere kant. Ik zit nog op 2 nachtvoedingen...

Wij zijn nog steeds thuis. Ik met een borstontsteking en Jen mag de ontstoken borst de druk eraf drinken. Wel wat lastig omdat ik me wel moe voel en echt pijn heb om dan ook nog voor haar te zorgen, maar morgen komt mijn moeder me helpen. We redden ons wel vandaag, gewoon rustig aan..

Oh en Jen zat weer wat verstopt. Gister na de kerk even een fijne buikmassage gegeven, en sindsdien al 5 poepbroeken.... En ze stinken!
pi_61109483
Lotte heeft nu 3 nachten achter elkaar doorgeslapen
(afgelopen nacht alleen van 10 tot kwart voor 6, maar goed, valt wel onder de noemer doorslapen)
Dat scheelt veel voor jezelf zeg!

Verder gaat het hier heel goed, probeer haar nu meer in d'r bed te leggen voor het slapen (ze wilde eerst alleen maar bij mij op schoot slapen overdag), soort van slaaptraining hier dus. Gaat tot nu toe best heel goed, gisteravond sliep ze binnen een half uur en vanmorgen al na 1 minuutje huilen. Nu ging het iets moeilijker, maar ze is al even stil dus denk dat ze slaapt (zo maar ff kijken)

Morgen weer naar de chiropractor, die heeft echt heel goed geholpen! Ze ligt nu rustig op d'r rug, overstrekt bijna niet meer en zit gewoon lekkerder in d'r velletje!
pi_61111886
6 maanden en 1 uur oud, 8300 gram en 71 centimeter.
Mijn kleine vent wordt groter en groter en groter. Straks gaan we samen een bosje wortels kopen. Dan kan hij vanavond meeeten op zijn halfverjaardag,
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:01:04 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61116052
Ik ben benieuwd hoe hij het vind Webkim!

Hier toevallig ook worteltjes vanavond en Sasha zit nu naast me heerlijk te genieten van een stukje kabeljauwfilet.
Maar nu kijk ik op 'het lijstje' en daar zie ik bij 9mnd pas vis erbij staan. Ik neem aan dat het geen kwaad kan om eerder al vis te geven. Weet iemand dit?
pi_61118362
Hullo!

Leander drinkt bij een voeding standaard ongeveer 3 kwartier. Zonet een uur. Hij drinkt dan het grootste gedeelte van de tijd echt actief en af en toe ligt hij 5 minuutjes niks te doen en een beetje te sabbelen. Nou vind iedereen dat héél lang
De kraamverzorgster vond het niet te lang geloof ik, want die zei er niets over.
Maar ik ga hem dus mooi niet eerder afkoppelen omdat iedereen het te lang vind, zo! Ik heb er geen last van, heb inmiddels ook geleerd hoe ik kan lopen ed met een drinkend kind aan de borst, dus ik kan ook wel ff een kopje koffie pakken tussendoor oid

Wél baalde ik vanacht. Hij heeft clustervoedingen gehad van 9 tot half 3 Maximaal 10 minuten tussen 2 voedingen in en dan weer keihard huilen om de volgende voeding. Best slopend zolang achter elkaar voeden... Heb er tegen een uur of 2, toen hij wéér begon ook even gezellig om zitten janken.

Vanmorgen belde de vlos hoe het met hem ging en die gaf aan dat hij, omdat hij zo goed uit mijn borst drinkt, op dat soort momenten ook al best even een speentje mag. Kijken of dat helpt.
Met het idee dat ik er 's nachts ook best even een speentje in mag doen, ga ik in ieder geval met een wat geruster gevoel de komende nacht in
pi_61118364
Ik heb ook al dingen van "het lijstje" eerder gegeven.

Zo heeft Jen al aardbei, kiwi, sinasappel en rijst gegeten. Volgens bv.com kan zijn dat dingen van 9 maanden+, maar volgens mijn dietist is dat lijstje met "harig" fruit achterhaald. Alle fruit zat trouwens in potjes voor baby's vanaf 4 maanden en 6 maanden.

Rijst zag ik ook later pas, dus die is voorlopig weer uit het menu. In plaats daarvan geef ik dan maar een aardappel (nog niet geprobeerd).

Ik zou gewoon kijken of hij er geen last van krijgt. En niet te vaak geven.

Freecell, je kan best een speen proberen, maar het wordt in het algemeen pas aangeraden na 6 weken. Als je merkt dat hij door het speentje gaat klooien aan de borst dan kun je beter stoppen met het speentje. Je kan hem wel laten sabbelen op je pink. Jen was een soort vastgegroeit aan mijn pink.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')