quote:
Dat is nog erger dan wat bij ons als richtlijn gegeven wordt! Een kind vanaf 9 maand op drie voedingen en een tussendoortje zetten :
Ik snap het echt niet hoor, heb het hier al vaak gezegd. De richtlijn voor volwassenen is: 3 volwaardige maaltijden en 2 ą 3 tussendoortjes (fruit, yoghurt, boterhammetje, cracker...)
En dan zet je een kind in volle groei op drie maaltijden en 1 tussendoortje- minder eetmomenten dan als richtlijn voor een volwassene.
Hopelijk lees ik het gewoon verkeerd en wordt het fruit niet na het warme eten gegeven maar tussendoor. Dat lijkt al wat meer op een volwaardig eetpatroon

Ticootje, natuurlijk kan je Jen gewoon wat aanbieden als je zelf eet. Lekker handig en ze gaat vanzelf wel meer eten. Je bent nog maar net gestart, geef het gewoon tijd.
En veel kinderen groeien ook op minder grote hoeveelheden (zie uitleg owlet in het BV-topic)
Zo drinkt Liande ook nog steeds maar een 120 ml uit een flesje en groente en fruit is op een goede dag zo'n 100 g. Ik zou niet weten hoe ze 200cc weg moet krijgen in dat kleine lijfje.