maar ik wil later natuurlijk wel het antwoord horenquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze is inmiddels weer offline, maar ik denk dat ze het zeer zeker wel met je eens is.
woooeoeeee.. ali de psychoot.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:00 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
dat heeft weinig met jouw God te maken, maar puur met het feit dat het gepaard gaat met gezonde zaken.
Zaken die je dus ook BUITEN jouw God om kan vinden..
Rust, minder stress, minder snel leven, minder ongezonde/overmatige dingen als alcohol/drugs/koffie etc... daarnaast denk ik dat jouw gezondheid er enkel lichamelijk op vooruit is gegaan..
geestelijk vind ik je bijna psychotisch klinken....
Mijn ervaring is dat ik mezelf een schop onder de kont moet geven en die renschoenen moet aantrekken om te gaan hardlopen of 1 1/2 uur moet lopen met de hond om te komen tot een gezonder lichaam. Ik zou kunnen bidden tot God die mij de kracht moet geven om het te doen maar dat zou zwak zijn van mezelf dat ik het zelf niet kan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid er gigantisch op vooruit zijn gegaan sinds mijn bekering.. niet van de 1 op de andere dag maar stap voor stap. Daarom wil ik die boodschap ook zo graag verkondigen. Ik geloof dat dit het medicijn is wat de mensheid echt nodig heeft.
Hey coole ontwikkeling!quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tot was jij geen praktiserende Reikimaster?
Wat als het nou klopt dat dat demonisch is? Dat jij demonische krachten gebruikt om mensen te genezen? En dat die mensen daar uiteindelijk de dupe van worden?
Ze heeft dit topic in haar favorieten staan, dus ik denk wel dat ze het binnenkort zal lezen en op je vraag zal antwoorden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:03 schreef Summers het volgende:
[..]
maar ik wil later natuurlijk wel het antwoord horen
Het gaat me erom dat ze mensen die geloven en problemen hebben dus ook in de psychiatrie belanden de rust gunnen om God te vinden, ik geloof 100 procent zeker dat ze dat gedaan hebben alvorens ze begonnen zijn met medicijnen of gedragstherapie.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar niet iedereen gelooft toch in God en heeft zich volledig bekeerd?
Dat is ook onverantwoord en daarom zou ik ook nooit proberen iemand over te halen dat ie moet stoppen met therapie en zich bekeren. Iemand moet zelf volledig achter zo'n beslissing staan, met verstand en hart. Bij iemand die erg labiel en beïnvloedbaar is kan dat niet. Daarom kunnen kinderen wat mij betreft ook nooit er 100% zelf voor kiezen om christen te worden. Dat schiet allemaal niet op.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:02 schreef ToT het volgende:
Ik blijf het levensgevaarlijk vinden: wat als iemand zo labiel is dat-ie zich door jou laat overtuigen dat zijn/haar therapie, of nog erger: zijn/haar medicatie niet meer nodig is?
Je speelt met mensenlevens als je mensen gaat overtuigen dat God het enige is dat ze nodig hebben!
Aja, we moeten afgaan op het gevoel. Weet je hoe een shot heroine voelt?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Hey coole ontwikkeling!
Helaas laten sommige Reiki-beoefenaars zich inderdaad bang maken door dit soort uitspraken en raken zij door de kerk verbitterd tegenover het spirituele.
Lekkere manier om te leven, pffff......
Daarbij kan Reiki nooit iets demonisch zijn als je kijkt naar hoe het voelt en wat voor ongelooflijk positieve effecten het heeft!
Labiele mensen laten zich vaak snel omlullen zonder dat je het doorhebt. Door zulke uitspraken als die van jou kunnen ze er zelf misschien voor kiezen om hun therapie en medicijnen aan de kant te gooien en zich op God te storten, met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is ook onverantwoord en daarom zou ik ook nooit proberen iemand over te halen dat ie moet stoppen met therapie en zich bekeren. Iemand moet zelf volledig achter zo'n beslissing staan, met verstand en hart. Bij iemand die erg labiel en beïnvloedbaar is kan dat niet. Daarom kunnen kinderen wat mij betreft ook nooit er 100% zelf voor kiezen om christen te worden. Dat schiet allemaal niet op.
Ik geloof alleen niet dat ik als psycholoog werkelijk een constructief verschil kan maken. Daarom zal ik zelf ook niet gaan werken in een dergelijke positie.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat als het nou klopt dat dat demonisch is? Dat jij demonische krachten gebruikt om mensen te genezen? En dat die mensen daar uiteindelijk de dupe van worden?
Ik kijk ook naar resultaten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Aja, we moeten afgaan op het gevoel. Weet je hoe een shot heroine voelt?
Verstand, bronnen en feiten is waar je je op moet baseren, niet op zoiets bedrieglijks als 'het gevoel' of 'intuïtie'. Dat is pas onverantwoord. Ik vind wat jij doet dan ook pas echt levensgevaarlijk, occulte krachten op mensen gebruiken waarvan je zelf eigenlijk geen flauw idee kan hebben wat het is, behalve door je 'gevoel'.
Ik geloof dat het niet uitmaakt als ze zich op God zouden storten als ze dat ook echt zouden kunnen doen. Ik betwijfel echter of dat wel kan als labiel iemand.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Labiele mensen laten zich vaak snel omlullen zonder dat je het doorhebt. Door zulke uitspraken als die van jou kunnen ze er zelf misschien voor kiezen om hun therapie en medicijnen aan de kant te gooien en zich op God te storten, met alle gevolgen van dien.
Ja, maar het hoogste doel is nog altijd mensen naar Christus leiden. Wat dat betreft maakt het dus niet uit. Al moeten ze wel in staat zijn om dat dan dus ook echt zelf te doen. Er zijn natuurlijk gradaties van labiliteit.quote:"Dat is niet mijn verantwoordelijkheid."
Mja, denkt jouw God er net zo over? Ben jij niet verantwoordelijk voor je zwakkere medemens waar je invloed op uitoefent?
Het is je vergeven.quote:En als psycholoog zul jij volgens mij inderdaad geen constructief verschil uitmaken met deze overtuigingen. Sorry dat ik zo hard moet zijn.
wat ben je toch een stresskip , reiki voelt hartstikke goed aan , als iets goed aanvoelt is het goed en als iets slechts aanvoelt is het slecht .quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mwoah, puur theoretisch kan ik Ali's visie wel begrijpen, maar ik blijf het waanzin vinden. Ik snap overigens ook niet dat iemand die op een bachelor-opleiding zit zo blindelings kan vertrouwen in een verzamelwerkje dat door een stel machtswellustelingen onder streng censuur is samengesteld, en talloze natuur- en geschiedkundige zaken overboord tyft.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:18 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
naar mijn normen en waarden zijn deze demonische krachten het "goede" en jouw God het kwade... ..de vraag is dus eigenlijk.... hoe voel jij je om het kwaad te aanbidden?
ToT houdt zich bezig met het goede.
eigenlijk heb jij dus een pact met wat jij als de Duivel ziet gesloten... alleen noem je hem God.
Weet je... dit punt he.. dit is waar ik als klein meisje al over nadacht 's nachts..
ik kon de link God- goed Satan-slecht nooit vatten en heb meermaals besloten dat men gewoon een foutje gemaakt heeft en dat het eigenlijk moet zijn Satan = oke God= gemeen.
Het is natuurlijk je eigen schuld want je bent zelf degene die elke peuk koopt, opsteekt en oprookt. Daar ben je toch helemaal zelf bij?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:16 schreef Topspin het volgende:
Als ik morgen longkanker heb door het roken overigens. Ben ik dan schuld omdat ik gerookt heb uit lust en verslaving of is God het schuld dat hij het mogelijk heeft gemaakt dat er tabak geoogst kan worden of is God het schuld dat Philip Morris kans krijgt om miljardair te zijn door verkoop van Marlboro?
Wie is schuldig in geval van verleiding niet kunnen weerstaan ook in geval van dronken worden of drugs? Is het niet God die al die genotsmiddelen erop gezet heeft op aarde net zoals op dat youtube filmpje dat God zelf cannabis planten gemaakt heeft en dat het puur natuur is allemaal?
Nee, dit is werkelijk te kort door de bocht. Er is helemaal niet bewezen dat reiki occult is, dat zeg jij alleen maar. Er is tevens niet bewezen dat occult per definitie slecht is. Net zo min als dat zevendedagsadventist zijn per definitie goed is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Aja, we moeten afgaan op het gevoel. Weet je hoe een shot heroine voelt?
Verstand, bronnen en feiten is waar je je op moet baseren, niet op zoiets bedrieglijks als 'het gevoel' of 'intuïtie'. Dat is pas onverantwoord. Ik vind wat jij doet dan ook pas echt levensgevaarlijk, occulte krachten op mensen gebruiken waarvan je zelf eigenlijk geen flauw idee kan hebben wat het is, behalve door je 'gevoel'.
En dat had ik dus exact hetzelfde met die paddo's van me.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kijk ook naar resultaten.
Het heeft mijn leven minstens net zo hard verbeterd als jouw visie van het Christendom jouw leven veranderd heeft. Je moest eens weten in wat voor een hel ik heb gezeten.
En dat maakt jou gevaarlijk: jij GELOOFT dat het niet uitmaakt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik geloof dat het niet uitmaakt als ze zich op God zouden storten als ze dat ook echt zouden kunnen doen. Ik betwijfel echter of dat wel kan als labiel iemand.
Ik ben er stellig van overtuigd dat het zevendagsadventist zijn niet per definitie slecht is, ONDANKS de dingen die Ali hier verteld heeft!quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:26 schreef ElizabethR het volgende:
Er is tevens niet bewezen dat occult per definitie slecht is. Net zo min als dat zevendedagsadventist zijn per definitie goed is.
Het ging me om de vergelijkingquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben er stellig van overtuigd dat het zevendagsadventist zijn niet per definitie slecht is, ONDANKS de dingen die Ali hier verteld heeft!
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En dat had ik dus exact hetzelfde met die paddo's van me.
Ik kreeg zelfvertrouwen, kon problemen van het verleden verwerken, leerde beter met mensen omgaan, etcetera. Het leek allemaal zo goed en mooi en het voelde ook zo lekker. Dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goed was. Later bleek dus voor mij totaal niet.
Je moet kritisch blijven. Je moet je af blijven vragen van 'heb ik voldoende redenen om te geloven wat ik geloof, is er niets meer wat er tegenin kan gaan'. Dat kan je ook tegen mij zeggen en ik blijf dan ook kritisch, al breng ik de boodschap hier natuurlijk heel overtuigend. Maar voor mij is het heel wat om zo uitgesproken naar buiten te komen met mijn overtuigingen. In mijn new age tijd heb ik maar een paar berichten geplaatst omdat ik het allemaal zo zeker nog niet wist, ik had nog teveel vragen. Blijf jezelf vragen stellen, klopt alles wel, is het allemaal even duidelijk en helder, en zoniet blijf dan doorzoeken.
I know, maar ik vond het wel leuk om er op deze manier op in te haken!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |