abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60719203
Ik blijf het levensgevaarlijk vinden: wat als iemand zo labiel is dat-ie zich door jou laat overtuigen dat zijn/haar therapie, of nog erger: zijn/haar medicatie niet meer nodig is?

Je speelt met mensenlevens als je mensen gaat overtuigen dat God het enige is dat ze nodig hebben!
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:03:18 #102
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60719243
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze is inmiddels weer offline, maar ik denk dat ze het zeer zeker wel met je eens is.
maar ik wil later natuurlijk wel het antwoord horen
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60719279
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:00 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

dat heeft weinig met jouw God te maken, maar puur met het feit dat het gepaard gaat met gezonde zaken.
Zaken die je dus ook BUITEN jouw God om kan vinden..

Rust, minder stress, minder snel leven, minder ongezonde/overmatige dingen als alcohol/drugs/koffie etc... daarnaast denk ik dat jouw gezondheid er enkel lichamelijk op vooruit is gegaan..
geestelijk vind ik je bijna psychotisch klinken....
woooeoeeee.. ali de psychoot.

Ik hoop dat ik iedereen die hier denkt dat ik een of andere gek ben nog een keer ontmoet en het tegendeel kan bewijzen.
pi_60719288
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid er gigantisch op vooruit zijn gegaan sinds mijn bekering.. niet van de 1 op de andere dag maar stap voor stap. Daarom wil ik die boodschap ook zo graag verkondigen. Ik geloof dat dit het medicijn is wat de mensheid echt nodig heeft.
Mijn ervaring is dat ik mezelf een schop onder de kont moet geven en die renschoenen moet aantrekken om te gaan hardlopen of 1 1/2 uur moet lopen met de hond om te komen tot een gezonder lichaam. Ik zou kunnen bidden tot God die mij de kracht moet geven om het te doen maar dat zou zwak zijn van mezelf dat ik het zelf niet kan.

In geval van roken en drinken heb ik het ook zelf in de hand, sinds ik niet iedere dag bier drink voel ik me gezonder en zie ik er gezonder uit en sinds ik niet de ene na de andere sigaret rook haal ik meer adem waardoor het beter gaat.

Kortom: Ik klaar het een beetje in mijn eentje omdat ik weet hoe het zou moeten gebeuren

In geval van complexe vraagstukken in het leven probeer ik diep na te denken wat zo nu en dan kan helpen en dan weer probeer ik verstand op nul te zetten en te negeren en gewoon door te gaan wat ook helpt.

Zoveel mogelijkheden die je als mens hebt om het leven enigszins goed te laten verlopen, alsof God's advies niet eens nodig is. En dan als voordeel dat ik niet hoef te biechten of bidden, heb een paar keer gebeden en dan voel ik me dus echt een slaaf en te onderdanig alsof ik zoals Rimpelhond zegt met SM bezig ben. Paar keer gedaan uit pure wanhoop waar suicide naar voren kwam, gedachtes over zelfmoord maar ook toen mocht het bidden niet helpen en bleef ik zwetend in bed liggen dus God hielp toen ook niet echt helemaal. Logisch ook want ik ben puur biologisch en chemisch en het was chemisch in disbalans in die tijd door wisseling van seizoenen. Dan geef ik liever moeder natuur de schuld maar ook die is het niet schuld omdat het bestaan nu eenmaal geen pannekoek is met softijs
Genieten is toegestaan!!!
pi_60719341
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tot was jij geen praktiserende Reikimaster?

Wat als het nou klopt dat dat demonisch is? Dat jij demonische krachten gebruikt om mensen te genezen? En dat die mensen daar uiteindelijk de dupe van worden?
Hey coole ontwikkeling!

Helaas laten sommige Reiki-beoefenaars zich inderdaad bang maken door dit soort uitspraken en raken zij door de kerk verbitterd tegenover het spirituele.

Lekkere manier om te leven, pffff......

Daarbij kan Reiki nooit iets demonisch zijn als je kijkt naar hoe het voelt en wat voor ongelooflijk positieve effecten het heeft!

[ Bericht 16% gewijzigd door ToT op 10-08-2008 23:11:57 ]
pi_60719375
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:03 schreef Summers het volgende:

[..]

maar ik wil later natuurlijk wel het antwoord horen
Ze heeft dit topic in haar favorieten staan, dus ik denk wel dat ze het binnenkort zal lezen en op je vraag zal antwoorden.

Ik heb ook ff een offline berichtje achtergelaten in MSN.
pi_60719441
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar niet iedereen gelooft toch in God en heeft zich volledig bekeerd?

Het gaat me erom dat ze mensen die geloven en problemen hebben dus ook in de psychiatrie belanden de rust gunnen om God te vinden, ik geloof 100 procent zeker dat ze dat gedaan hebben alvorens ze begonnen zijn met medicijnen of gedragstherapie.

Zo hebben ze ook LSD gegeven aan psychiatrische patienten die chronisch depressief waren en nog meer.

Psychiatrie zal ondertussen al meer dan 100 jaar bestaan dus het lijkt me sterk dat ze echte gelovigen niet de kans hebben gegeven om Jezus het werk te laten klaren.

Denk dat die gelovigen met zware problemen ook gefrustreerd kunnen raken dat God niet helpt. Net zoals je mensen hebt zoals ik eerder zei die een zoon verloren hebben op 30 jarige leeftijd ineens God zijn gaan haten intens tot grote haat. Beweringen dat God een martelaar en Duivel is terwijl ze eerst over God spraken alsof het een heilige was.
pi_60719448
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:02 schreef ToT het volgende:
Ik blijf het levensgevaarlijk vinden: wat als iemand zo labiel is dat-ie zich door jou laat overtuigen dat zijn/haar therapie, of nog erger: zijn/haar medicatie niet meer nodig is?

Je speelt met mensenlevens als je mensen gaat overtuigen dat God het enige is dat ze nodig hebben!
Dat is ook onverantwoord en daarom zou ik ook nooit proberen iemand over te halen dat ie moet stoppen met therapie en zich bekeren. Iemand moet zelf volledig achter zo'n beslissing staan, met verstand en hart. Bij iemand die erg labiel en beïnvloedbaar is kan dat niet. Daarom kunnen kinderen wat mij betreft ook nooit er 100% zelf voor kiezen om christen te worden. Dat schiet allemaal niet op.

Ik geloof alleen niet dat ik als psycholoog werkelijk een constructief verschil kan maken. Daarom zal ik zelf ook niet gaan werken in een dergelijke positie.
pi_60719520
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Hey coole ontwikkeling!

Helaas laten sommige Reiki-beoefenaars zich inderdaad bang maken door dit soort uitspraken en raken zij door de kerk verbitterd tegenover het spirituele.

Lekkere manier om te leven, pffff......

Daarbij kan Reiki nooit iets demonisch zijn als je kijkt naar hoe het voelt en wat voor ongelooflijk positieve effecten het heeft!
Aja, we moeten afgaan op het gevoel. Weet je hoe een shot heroine voelt?

Verstand, bronnen en feiten is waar je je op moet baseren, niet op zoiets bedrieglijks als 'het gevoel' of 'intuïtie'. Dat is pas onverantwoord. Ik vind wat jij doet dan ook pas echt levensgevaarlijk, occulte krachten op mensen gebruiken waarvan je zelf eigenlijk geen flauw idee kan hebben wat het is, behalve door je 'gevoel'.
pi_60719597
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is ook onverantwoord en daarom zou ik ook nooit proberen iemand over te halen dat ie moet stoppen met therapie en zich bekeren. Iemand moet zelf volledig achter zo'n beslissing staan, met verstand en hart. Bij iemand die erg labiel en beïnvloedbaar is kan dat niet. Daarom kunnen kinderen wat mij betreft ook nooit er 100% zelf voor kiezen om christen te worden. Dat schiet allemaal niet op.

Ik geloof alleen niet dat ik als psycholoog werkelijk een constructief verschil kan maken. Daarom zal ik zelf ook niet gaan werken in een dergelijke positie.
Labiele mensen laten zich vaak snel omlullen zonder dat je het doorhebt. Door zulke uitspraken als die van jou kunnen ze er zelf misschien voor kiezen om hun therapie en medicijnen aan de kant te gooien en zich op God te storten, met alle gevolgen van dien.

"Dat is niet mijn verantwoordelijkheid."

Mja, denkt jouw God er net zo over? Ben jij niet verantwoordelijk voor je zwakkere medemens waar je invloed op uitoefent?

En als psycholoog zul jij volgens mij inderdaad geen constructief verschil uitmaken met deze overtuigingen. Sorry dat ik zo hard moet zijn.
pi_60719635
Als ik morgen longkanker heb door het roken overigens. Ben ik dan schuld omdat ik gerookt heb uit lust en verslaving of is God het schuld dat hij het mogelijk heeft gemaakt dat er tabak geoogst kan worden of is God het schuld dat Philip Morris kans krijgt om miljardair te zijn door verkoop van Marlboro?

Wie is schuldig in geval van verleiding niet kunnen weerstaan ook in geval van dronken worden of drugs? Is het niet God die al die genotsmiddelen erop gezet heeft op aarde net zoals op dat youtube filmpje dat God zelf cannabis planten gemaakt heeft en dat het puur natuur is allemaal?
pi_60719691
quote:

Wat als het nou klopt dat dat demonisch is? Dat jij demonische krachten gebruikt om mensen te genezen? En dat die mensen daar uiteindelijk de dupe van worden?

naar mijn normen en waarden zijn deze demonische krachten het "goede" en jouw God het kwade... ..de vraag is dus eigenlijk.... hoe voel jij je om het kwaad te aanbidden?
ToT houdt zich bezig met het goede.
eigenlijk heb jij dus een pact met wat jij als de Duivel ziet gesloten... alleen noem je hem God.

Weet je... dit punt he.. dit is waar ik als klein meisje al over nadacht 's nachts..
ik kon de link God- goed Satan-slecht nooit vatten en heb meermaals besloten dat men gewoon een foutje gemaakt heeft en dat het eigenlijk moet zijn Satan = oke God= gemeen.
pi_60719708
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Verstand, bronnen en feiten is waar je je op moet baseren, niet op zoiets bedrieglijks als 'het gevoel' of 'intuïtie'. Dat is pas onverantwoord. Ik vind wat jij doet dan ook pas echt levensgevaarlijk, occulte krachten op mensen gebruiken waarvan je zelf eigenlijk geen flauw idee kan hebben wat het is, behalve door je 'gevoel'.
Ik kijk ook naar resultaten.

Het heeft mijn leven minstens net zo hard verbeterd als jouw visie van het Christendom jouw leven veranderd heeft. Je moest eens weten in wat voor een hel ik heb gezeten.
pi_60719738
Daarbij zou ik vanuit mijn gevoel en intuïtie SNELLER in een Christelijke God kunnen geloven dan vanuit mijn verstand: mijn verstand verwerpt het hele idee al compleet!
pi_60719756
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Labiele mensen laten zich vaak snel omlullen zonder dat je het doorhebt. Door zulke uitspraken als die van jou kunnen ze er zelf misschien voor kiezen om hun therapie en medicijnen aan de kant te gooien en zich op God te storten, met alle gevolgen van dien.
Ik geloof dat het niet uitmaakt als ze zich op God zouden storten als ze dat ook echt zouden kunnen doen. Ik betwijfel echter of dat wel kan als labiel iemand.
quote:
"Dat is niet mijn verantwoordelijkheid."

Mja, denkt jouw God er net zo over? Ben jij niet verantwoordelijk voor je zwakkere medemens waar je invloed op uitoefent?
Ja, maar het hoogste doel is nog altijd mensen naar Christus leiden. Wat dat betreft maakt het dus niet uit. Al moeten ze wel in staat zijn om dat dan dus ook echt zelf te doen. Er zijn natuurlijk gradaties van labiliteit.
quote:
En als psycholoog zul jij volgens mij inderdaad geen constructief verschil uitmaken met deze overtuigingen. Sorry dat ik zo hard moet zijn.
Het is je vergeven.

zondag 10 augustus 2008 @ 23:22:41 #116
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60719820
quote:

wat ben je toch een stresskip , reiki voelt hartstikke goed aan , als iets goed aanvoelt is het goed en als iets slechts aanvoelt is het slecht .
Dat is mijn definitie van goed of slecht , ik vermoed dat dat voor jou ook zo geld , prima dat jij het slecht vind maar het gaat niet om wat jij vind maar of het voor iemand anders goed voelt .
Of iets van een demonische kracht is of van een liefdevolle energie kan je zelf wel voelen , dat hoef je niet in een boek te lezen , je gaat me toch niet vertellen dat dingen die goed voelen je een negatieve naam geeft omdat dat ergens staat geschreven he ,
andere mensen hanteren namelijk wel gewoon hun eigen gevoel die daar prima toe in staat is en geschapen is om te gebruiken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60719840
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:18 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

naar mijn normen en waarden zijn deze demonische krachten het "goede" en jouw God het kwade... ..de vraag is dus eigenlijk.... hoe voel jij je om het kwaad te aanbidden?
ToT houdt zich bezig met het goede.
eigenlijk heb jij dus een pact met wat jij als de Duivel ziet gesloten... alleen noem je hem God.

Weet je... dit punt he.. dit is waar ik als klein meisje al over nadacht 's nachts..
ik kon de link God- goed Satan-slecht nooit vatten en heb meermaals besloten dat men gewoon een foutje gemaakt heeft en dat het eigenlijk moet zijn Satan = oke God= gemeen.
Mwoah, puur theoretisch kan ik Ali's visie wel begrijpen, maar ik blijf het waanzin vinden. Ik snap overigens ook niet dat iemand die op een bachelor-opleiding zit zo blindelings kan vertrouwen in een verzamelwerkje dat door een stel machtswellustelingen onder streng censuur is samengesteld, en talloze natuur- en geschiedkundige zaken overboord tyft.
pi_60719860
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:16 schreef Topspin het volgende:
Als ik morgen longkanker heb door het roken overigens. Ben ik dan schuld omdat ik gerookt heb uit lust en verslaving of is God het schuld dat hij het mogelijk heeft gemaakt dat er tabak geoogst kan worden of is God het schuld dat Philip Morris kans krijgt om miljardair te zijn door verkoop van Marlboro?

Wie is schuldig in geval van verleiding niet kunnen weerstaan ook in geval van dronken worden of drugs? Is het niet God die al die genotsmiddelen erop gezet heeft op aarde net zoals op dat youtube filmpje dat God zelf cannabis planten gemaakt heeft en dat het puur natuur is allemaal?
Het is natuurlijk je eigen schuld want je bent zelf degene die elke peuk koopt, opsteekt en oprookt. Daar ben je toch helemaal zelf bij?
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:26:34 #119
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60719939
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, dit is werkelijk te kort door de bocht. Er is helemaal niet bewezen dat reiki occult is, dat zeg jij alleen maar. Er is tevens niet bewezen dat occult per definitie slecht is. Net zo min als dat zevendedagsadventist zijn per definitie goed is.

Je wordt niet zomaar reiki master hoor. Dat kost echt wel studie, en die duurt iets langer dan de gemiddelde LOI cursus van 6 weken. En tijdens die studie wordt er wel degelijk geleerd waar je mee bezig bent.

Jij bent zomaar christen geworden. Daar heb je niet voor gestudeerd ofzo. En toch meen je dat je iedereen kunt vertellen hoe ze hun leven in moeten richten. Dat vind ik zeker zo gevaarlijk.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60719967
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik kijk ook naar resultaten.

Het heeft mijn leven minstens net zo hard verbeterd als jouw visie van het Christendom jouw leven veranderd heeft. Je moest eens weten in wat voor een hel ik heb gezeten.
En dat had ik dus exact hetzelfde met die paddo's van me.

Ik kreeg zelfvertrouwen, kon problemen van het verleden verwerken, leerde beter met mensen omgaan, etcetera. Het leek allemaal zo goed en mooi en het voelde ook zo lekker. Dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goed was. Later bleek dus voor mij totaal niet.

Je moet kritisch blijven. Je moet je af blijven vragen van 'heb ik voldoende redenen om te geloven wat ik geloof, is er niets meer wat er tegenin kan gaan'. Dat kan je ook tegen mij zeggen en ik blijf dan ook kritisch, al breng ik de boodschap hier natuurlijk heel overtuigend. Maar voor mij is het heel wat om zo uitgesproken naar buiten te komen met mijn overtuigingen. In mijn new age tijd heb ik maar een paar berichten geplaatst omdat ik het allemaal zo zeker nog niet wist, ik had nog teveel vragen. Blijf jezelf vragen stellen, klopt alles wel, is het allemaal even duidelijk en helder, en zoniet blijf dan doorzoeken.
pi_60719972
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik geloof dat het niet uitmaakt als ze zich op God zouden storten als ze dat ook echt zouden kunnen doen. Ik betwijfel echter of dat wel kan als labiel iemand.
En dat maakt jou gevaarlijk: jij GELOOFT dat het niet uitmaakt.
Ik zou dat risico niet willen lopen!
Als ik mensen behandel, zie ik dat als een soort steuntje voor ze naast eventuele andere therapieën die ze krijgen. Het vervangt NOOIT OFTE NIMMER een therapie!

En daarbij: jij zegt dat je betwijfelt dat een labiel iemand dat echt zou kunnen, en toch vind je het niet jouw verantwoording dat iemand het probeert?
Dat maakt je behalve een levensgevaarlijk persoon in mijn ogen ook een SLECHT persoon!
Hoe denkt jouw God nu over jou?
Je verantwoordelijkheden zomaar van je afschuiven....
Ik beloof NOOIT verbeteringen met Reiki! Het stimuleert het zelfgenezend vermogen van lichaam en geest, maar dat wil niet betekenen dat automatisch de kwaal waarvoor je komt na een paar behandelingetjes over is!
pi_60720060
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:26 schreef ElizabethR het volgende:
Er is tevens niet bewezen dat occult per definitie slecht is. Net zo min als dat zevendedagsadventist zijn per definitie goed is.
Ik ben er stellig van overtuigd dat het zevendagsadventist zijn niet per definitie slecht is, ONDANKS de dingen die Ali hier verteld heeft!
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:31:03 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60720089
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben er stellig van overtuigd dat het zevendagsadventist zijn niet per definitie slecht is, ONDANKS de dingen die Ali hier verteld heeft!
Het ging me om de vergelijking

Ik ben er van overtuigd dat Ali een prima gozer is die het beste met zijn medemens voorheeft, alleen is ie volledig gebrainwashed. En kan nog maar 1 riedeltje afdraaien. Dat zie je vaker in geloof.

[ Bericht 16% gewijzigd door ElizabethR op 10-08-2008 23:36:05 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60720094
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En dat had ik dus exact hetzelfde met die paddo's van me.

Ik kreeg zelfvertrouwen, kon problemen van het verleden verwerken, leerde beter met mensen omgaan, etcetera. Het leek allemaal zo goed en mooi en het voelde ook zo lekker. Dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goed was. Later bleek dus voor mij totaal niet.

Je moet kritisch blijven. Je moet je af blijven vragen van 'heb ik voldoende redenen om te geloven wat ik geloof, is er niets meer wat er tegenin kan gaan'. Dat kan je ook tegen mij zeggen en ik blijf dan ook kritisch, al breng ik de boodschap hier natuurlijk heel overtuigend. Maar voor mij is het heel wat om zo uitgesproken naar buiten te komen met mijn overtuigingen. In mijn new age tijd heb ik maar een paar berichten geplaatst omdat ik het allemaal zo zeker nog niet wist, ik had nog teveel vragen. Blijf jezelf vragen stellen, klopt alles wel, is het allemaal even duidelijk en helder, en zoniet blijf dan doorzoeken.

En jij denkt dat ik dat niet doe, omdat.......?
pi_60720148
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Het ging me om de vergelijking
I know, maar ik vond het wel leuk om er op deze manier op in te haken!

Want ik neem aan dat veel mensen nu het idee krijgen dat dat zevendagsadvent-gebeuren in- en in-slecht is, maar het idee er achter zal ongetwijfeld wel goed zijn...toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')