Mis-lei-ding.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:41 schreef ToT het volgende:
Ali, de reactie van die persoon op je commentaar over de slangen:
Het zijn inderdaad "goden ' in bepaalde landen, maar dan meer om datgene waar ze voor staan, iets Heiligs (de slang) en ze weten wat voor heilige kracht ze bezitten, dus zien zij ze als goden, maar niet zoals de christenen de God zien.
Niet ieder mens wordt gezond door te geloven in Jezus en soms zijn problemen dus echt zo hardnekkig dat je het gedachtenpatroon moet doorbreken met compleet andere technieken. Zomaar beweren dat Jezus het werk doet werkt niet altijd, de ellende verdwijnt niet altijd zomaar als sneeuw voor de zon. Was het maar zo makkelijk dat problemen verdwijnen door simpelweg te geloven in Jezus, dan zou het een echte held zijn of juist een echte term net zoals je zou kunnen beweren dat spa fruit ellende doet wegwerken als je maar gelooft in spa fruit.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar ik mag niet evangeliseren volgens de gedragscode. Ik geloof sowieso niet dat we psycholgen nodig hebben, maar Jezus Christus. Als psycholoog neem ik als het ware die positie in, mensen zijn voor hun heil afhankelijk van mij, terwijl ze Jezus nodig hebben. Het strookt dus tegen mijn overtuigingen, ik kan dat werk niet doen. Daarnaast wordt er in de psychologie steeds meer gebruik gemaakt van occulte praktijken als visualisatie, hypnose ook uiteraard.
equote:Op zondag 10 augustus 2008 22:23 schreef ToT het volgende:
Okee, diegene waar ik het net over had, vroeg of ik het volgende ook wilde doorgeven wat ze heeft doorgekregen over het Christelijk geloof:
Heb gezegd dat het Godsbeeld zoals die nu beschreven is, is om de mensen onder controle te houden, plus het feit dat heeeel veeeeel symboliek in de bijbel staat, dus niet alles aannemen zoals het er staat.
De slang staat voor heilige geest die ons is afgenomen, en dat heeft ervoor gezorgd dat wij allen 'door het stof moeten gaan' alleen omdat wij open tonden voor kennis.
Dat mocht dus niet, God was degene die alle kennis men gaven mocht bezitten, wij niet, dus zodra wij er naar vroegen en zochten werd ond dit deel afgenomen, de Heilige Geest, die slang, die ons DNA bezit van alle kennis tot aan de BRON toe, dus we moesten KRUIPEND door de stof, fysiek, dus hebben ze het verhaal omgedraaid, vertekend beeld van gemaakt.
Nu is dus de slang duivels, omdat hij alle gaven en kennis bezit die ver boven God uitgaan en dat mag niet, want dan krijgen meer mensen macht door kennis, dus ze hebben alles vervormd.
De slang is de belangrijkste schakel.
Het is al begonnen in Egypte, waar de slang heel belangrijk was en zij al wisten van deze kennis.
De Romeinen met hun christendom, toen is ook al alles weggevaagd. De Romeinen hebben er voor gezorgd dat al het spirituele kennis verloren ging door het duivelwerk te noemen, zij brachten het Christendom in Egypte, en alle priesters en genezers werden verbannen/vermoord om ook hier weer de macht over de nemen en de controle te houden over de mensen.
De priesters werden gedood die met rituelen bezig waren en een 'hand' in dood/leven hadden dus toen al werd alles als duivels gezien en uitgeroeid en zie hier, hier gebeurt het weer!
Ik hoor nu 'het Heilige in de mens werd verbannen'
'en God nam die plek in'
Denk wat de slang betreft ook maar eens aan de Kundalini.
Oewww ik begin je weer gevaarlijk te vinden jongen!quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar ik mag niet evangeliseren volgens de gedragscode. Ik geloof sowieso niet dat we psycholgen nodig hebben, maar Jezus Christus. Als psycholoog neem ik als het ware die positie in, mensen zijn voor hun heil afhankelijk van mij, terwijl ze Jezus nodig hebben. Het strookt dus tegen mijn overtuigingen, ik kan dat werk niet doen. Daarnaast wordt er in de psychologie steeds meer gebruik gemaakt van occulte praktijken als visualisatie, hypnose ook uiteraard.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat ons aangeleerd is dat we niets goddelijks in ons hebben: de kerk wil dat we een externe God aanbidden en slaafs zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:43 schreef Summers het volgende:
[..]
e
En die heilige geest is nooit afgepakt , men heeft nog steeds toegang tot en met de bron , alles om de mens heen is zo gebouwd om het te doen lijken dat het niet bestaat , maar het bestaat wel .
Niet zomaar nee. Soms zijn de problemen ernstig en duurt het wat langer. Maar ik geloof dus wel degelijk dat Jezus ALLE problemen op kan lossen als Hij dat wil. Hij is GOD, remember, en God kan alles, zoals olifanten en chimpansees verzinnen, behalve ronde vierkanten maken. En misschien zelfs dat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:43 schreef Topspin het volgende:
[..]
Niet ieder mens wordt gezond door te geloven in Jezus en soms zijn problemen dus echt zo hardnekkig dat je het gedachtenpatroon moet doorbreken met compleet andere technieken. Zomaar beweren dat Jezus het werk doet werkt niet, de ellende verdwijnt niet altijd zomaar als sneeuw voor de zon.
Oh maar ik kan prima praten met mensen (I know, hier lees ik vaak maar half, maar in het dagelijks leven ben ik volledig gefocussed). Hoor vaak dat ik juist psycholoog moet worden omdat ik tussen de regels kan lezen, de juiste vragen kan stellen, gevoelens begrijp. Maar ik kan dus de ware boodschap niet verkondigen en daardoor zou ik mensen halverwege achterlaten op het pad. Dat wil ik niet. Ik kan dus geen psycholoog worden omdat ik daar mijn ei niet in kwijt kan, ookal zouden mensen er misschien best wat aan hebben als ze met me praten.quote:Hypnose waar ze mensen richting een nep-rustgevend oord sturen om zichzelf terug te vinden vind ik dan ook iets hemels maar als jij dat als accult aankaart kan natuurlijk ook weer. Mensen hebben soms meer nodig in ieder geval en Jezus is niet altijd even "sterk" genoeg en mensen hebben wel eens behoefte aan echte mensen om hun heen die met ze praten inplaats van een fictief figuur die ze niet zien.
Waarom? Ik ga dus juist GEEN psycholoog worden he.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Oewww ik begin je weer gevaarlijk te vinden jongen!
Alternatieve genezers gaan niet op de stoel van de arts zitten, en gelovigen horen niet op de stoel van de psycholoog te zitten.
Als je iemand hebt die net iets te labiel in elkaar zit en je gaat bij zo iemand zo op zijn schuldgevoel inpraten, zit je straks misschien met een lijk opgescheept!
visualiseren doen we allemaal andrs kon je je geen voorstelling maken als iemand een verhaal verteld, je kan ook overdrijven maar dat heeft je eerder ook niet tegengehouden .quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, nooit gehad, en mijn kinderen heb ik ook nog nooit geslagen. Zelfs geen 'corrigerende tik'quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kregen jullie nooit billenkoek van je vader als je iets stouts had gedaan?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet zomaar nee. Soms zijn de problemen ernstig en duurt het wat langer. Maar ik geloof dus wel degelijk dat Jezus ALLE problemen op kan lossen als Hij dat wil. Hij is GOD, remember, en God kan alles, zoals olifanten en chimpansees verzinnen, behalve ronde vierkanten maken. En misschien zelfs dat.
Daarom noem ik jou ook een gelovige die op de stoel van een psycholoog gaat zitten: "Geestesziekte? Geen probleem joh! We poetsen wel even de Heilige geest er doorheen en je bent genezen! Hallelujah!"quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom? Ik ga dus juist GEEN psycholoog worden he.
Eh, excuse me?quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Herstel: jij bent LEVENSGEVAARLIJK!!!
Nog even en je bevindt je op het criminele pad van kwakzalverij. (Sylvia Millecam enzo...)
geen idee, ik weet alleen dat die in jezelf is en niet buiten jezelf .quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:47 schreef ToT het volgende:
Oh en antwoord van diegene zelf: Summers: het gaat om de kennis weer te herinneren ja, maar wat waar moet je doorheen om deze kennis weer te her-inneren?
Als dat zo zou zijn dan zou de psychologie en psychiatrie allang dat geweten hebben. Dan zouden ze geen elektro shocks hoeven geven maar dan zouden ze ff wachten met behandeling. Schijnbaar werkt het niet en ze zullen vast en zeker gewacht hebben in een aantal gevallen om te kijken of een religieuze behandeling werkt al dan niet. Net zoals ze gewacht zullen hebben of een tijd van complete rust zou werken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet zomaar nee. Soms zijn de problemen ernstig en duurt het wat langer. Maar ik geloof dus wel degelijk dat Jezus ALLE problemen op kan lossen als Hij dat wil. Hij is GOD, remember, en God kan alles, zoals olifanten en chimpansees verzinnen, behalve ronde vierkanten maken. En misschien zelfs dat.
Dat hoeft ook niet. Ik vind het best een leuk topic, lekker vrij en breed.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, nooit gehad, en mijn kinderen heb ik ook nog nooit geslagen. Zelfs geen 'corrigerende tik'
Verder ongelooflijk dat dit topic gewoon doorgaat. Het is patstelling na patstelling hier. En eruit komen doen we noit.
Nee, je hoeft geen communicatie training...quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Nog even en je bevindt je op het criminele pad van kwakzalverij. (Sylvia Millecam enzo...)
"Ja meneer de rechter, in mijn alternatieve genezerspraktijkje bied ik behandelingen tegen kanker op basis van geitenmelk aan. Ik ontmoet die mensen gewoon in mijn leven en in mijn praktijkje. Als ze niks van mijn therapie willen weten, vertel ik er niks over. Zowel dan wel. Wat ze er mee doen is niet mijn verantwoordelijkheid."quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eh, excuse me?
Ik ga geen praktijk beginnen ofzo hoor. Ik ontmoet de mensen wel gewoon in mijn leven en in de kerk. Als ze niks van mn geloof willen weten vertel ik er niks over. Zowel dan wel. Wat ze ermee doen is niet mijn verantwoordelijkheid.
Ze is inmiddels weer offline, maar ik denk dat ze het zeer zeker wel met je eens is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:53 schreef Summers het volgende:
[..]
geen idee, ik weet alleen dat die in jezelf is en niet buiten jezelf .
Nee, je hoeft geen communicatie training... je hebt geen assertiviteitstraining of antidepressivia nodig...quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar niet iedereen gelooft toch in God en heeft zich volledig bekeerd?quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:53 schreef Topspin het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zou de psychologie en psychiatrie allang dat geweten hebben. Dan zouden ze geen elektro shocks hoeven geven maar dan zouden ze ff wachten met behandeling. Schijnbaar werkt het niet en ze zullen vast en zeker gewacht hebben in een aantal gevallen om te kijken of een religieuze behandeling werkt al dan niet. Net zoals ze gewacht zullen hebben of een tijd van complete rust zou werken.
Daarom is het dus de bedoeling dat mensen zich niet meer afzonderen van God door Hem toe te laten in hun leven. Evangeliseren speelt daar een sleutelrol in.quote:God kan denk ik niet alles, mensen zijn afgezonderd van God en staan vaak buiten God, dat je zoveel moeite moet doen om met God in verbinding te komen wil in mijn ogen al zeggen dat God niet in jou kan kijken dus sowieso is het dan onmogelijk om duidelijk advies te krijgen. In geval van complete heling door God wordt het nog moeilijker als het complete gevoel en denken plus de stemming 100 meter onder gezond nivo ligt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid er gigantisch op vooruit zijn gegaan sinds mijn bekering.. niet van de 1 op de andere dag maar stap voor stap. Daarom wil ik die boodschap ook zo graag verkondigen. Ik geloof dat dit het medicijn is wat de mensheid echt nodig heeft.quote:Hoe wordt je dan puur en gezond geestelijk? Ik denk door te bewegen en sporten, door rustmomenten en door jezelf te leren kennen en te relativeren ook. Dat een mens ook op zijn eigen manier een of andere verheven kunst kan ontwikkelen om het leven draaglijk en zelfs plezierig te maken.
Ik bied helemaal niets aan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:55 schreef ToT het volgende:
[..]
"Ja meneer de rechter, in mijn alternatieve genezerspraktijkje bied ik behandelingen tegen kanker op basis van geitenmelk aan. Ik ontmoet die mensen gewoon in mijn leven en in mijn praktijkje. Als ze niks van mijn therapie willen weten, vertel ik er niks over. Zowel dan wel. Wat ze er mee doen is niet mijn verantwoordelijkheid."
dat heeft weinig met jouw God te maken, maar puur met het feit dat het gepaard gaat met gezonde zaken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid er gigantisch op vooruit zijn gegaan sinds mijn bekering.. niet van de 1 op de andere dag maar stap voor stap. Daarom wil ik die boodschap ook zo graag verkondigen. Ik geloof dat dit het medicijn is wat de mensheid echt nodig heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |