quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:05 schreef LittleMiss het volgende:
Dit heb je standaard nodig:
Photoshop CS3 check
Winamp onzin
dBpoweramp Converter onzin
Windows live messenger onzin
Firefox check
Tuurlijkquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:09 schreef geelkuikentje het volgende:
Photoshop is altijd standaard nodig![]()
Winamp vind ik zelf ook heel belangrijk. Hoe moet ik anders normaal m'n mp3tjes afspelen?
Daarom moet je ook een custom Windows cd voor jezelf maken met software die je er gelijk op wilt hebbenquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
juist beter. als iets irritant is, is het wel een computer die compleet met allerlei crapsoftware geleverd wordt.
Dan heb ik liever een schoon systeem met enkel Windows, waarbij je zelf alle gewenste programma's erop zet
Neelie Kroes begrijpt dat. Nu de rest nog.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:12 schreef RacerDKB het volgende:
Iedereen gebruikt toch andere software.
Tuurlijk, met name voor de Paint-topiques.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:09 schreef geelkuikentje het volgende:
Photoshop is altijd standaard nodig![]()
VLC is zwaar vervelend. Iedereen zegt, ja daar kan je alles mee afspelen. Maar uiteindelijk heb toch echt een codec-pack nodig hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:14 schreef geelkuikentje het volgende:
Het enige wat ik standaard altijd op m'n pc wil hebben is:
VLC
Winamp
Office
Acrobat Reader
Firefox
Altijd het eerste wat ik download. Is het meest essentieel. (uitpakken van alle downloads, danwel legaal of illegaalquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:33 schreef Rnnz het volgende:
Snap niet dat mensen Winrar vergeten, ook zoiets standaards wat ik altijd nodig heb.
7-zip?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:33 schreef Rnnz het volgende:
Snap niet dat mensen Winrar vergeten, ook zoiets standaards wat ik altijd nodig heb.
Inderdaad, en natuurlijk: java, en flashplayerquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:14 schreef geelkuikentje het volgende:
Het enige wat ik standaard altijd op m'n pc wil hebben is:
VLC
Winamp
Office
Acrobat Reader
Firefox
Dus? het was iig gratis erbij, een lading van 20 cd'tjes ofzo .. zaten toch wel wat handige dingen bij altijd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:12 schreef RacerDKB het volgende:
Iedereen gebruikt toch andere software. Krijg je allemaal software bij je nieuwe pc die je kut vind.
Succes met zoeken alvastquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:03 schreef MouzurX het volgende:
alle extensies naar alle extensies convertor
Dat boeit toch niet? 40 MB is nou ook niet echt veel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:41 schreef gohan16 het volgende:
Foxit reader(=1,5 MB), veel lichter dan abode acrobat reader(=minstens 40MB).
alsof schijfruimte nog wat uitmaakt tegenwoordigquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:41 schreef gohan16 het volgende:
Foxit reader(=1,5 MB), veel lichter dan abode acrobat reader(=minstens 40MB).
Wtf hebje aan Firefoxquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:05 schreef LittleMiss het volgende:
Photoshop CS3
Winamp
dBpoweramp Converter
Windows live messenger
Firefox
NOD32
Fox it
Wibdows Media Player Classic (icm met K-lite code pack)
Hm. Misschien ben ik dan niet veeleisend.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:05 schreef LittleMiss het volgende:
Photoshop CS3
Winamp
dBpoweramp Converter
Windows live messenger
Firefox
NOD32
Fox it
Wibdows Media Player Classic (icm met K-lite code pack)
Schijfruimte boeit inderdaad geen flikker, maar Adobe Reader is niet echt 'snel' te noemen zegmaarquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:56 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
alsof schijfruimte nog wat uitmaakt tegenwoordig
Er zijn weinig windows (thuis)gebruikers die wel ergens voor betalen hoorquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:59 schreef Farenji het volgende:
Linux nerd gezeur
* mompelt iets over ondersteuning en gebruikersvriendelijkheidquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:59 schreef Farenji het volgende:
Neem dan ook gewoon linux, daar zit bij een standaard install vrijwel altijd een heel arsenaal aan hoge kwaliteit software bij, waaronder een prima office pakket (open office), dvd / video / mp3 speler (mplayer, vlc en/of totem), instant message / chat programma (gaim, pidgin), prima image editor (the gimp), emailclient (thunderbird en/of evolution). Dingen als pdf reader en rar/zip/bz2/gzip software is ook standaard, en geintegreerd. En als je meer wil dan heb je de beschikking over vele duizenden pakketten die je met de klik van een muis kan installeren. En alles wordt ook nog eens helemaal automatisch up to date gehouden zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen.
Onbegrijpelijk dat mensen nog geld betalen voor iets als windows. Het kost veel te veel geld, je krijgt er een inferieur klote OS voor, en je krijgt NUL KOMMA NUL aan bruikbare software, daar mag je dan alsnog extra voor lappen of moeilijk gaan doen met cracks en illegale downloads, of je de tering zoeken naar alternatieven die je dan ook nog eens zelf van internet moet gaan plukken en zelf handmatig moet installeren.
Hallo, reality check!! De tijd dat linux alleen voor nerds was ligt al jaren achter ons.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
* mompelt iets over ondersteuning en gebruikersvriendelijkheid
Zolang ze met Linux geen stap richting Windows doen met gebruiksgemak om de standaard gebruiker makkelijk te laten switchen zal Linux alleen gebruikt worden door de gemiddelde nerd (en vaak die ook nog niet eens). Prachtig dat je allemaal gratis programmaatjes hebt met de meest creatieve benamingen, maar zolang de standaard gebruiker geen software kan gebruiken die hij/zij gewend is of als hij/zij het spelletje dat hij/zij zojuist in de winkel gekocht heeft niet kan spelen gaat Linux gewoon niet gebruikt worden door de standaard gebruiker.
Tot zover mijn betoog, terug naar de studio.
Epic Failheid der Linux communityquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
En toen ik haar ook nog eens vertelde dat firewalls en antivirus niet nodig was kon het helemaal niet meer stuk.
Alsof je een firewall nodig hebt @ windowsquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hallo, reality check!! De tijd dat linux alleen voor nerds was ligt al jaren achter ons.
Je hebt of nooit linux gebruikt, of misschien jaren geleden een keer, anders had je niet zo dom gereageerd. Zelfs mijn (niet erg technische) moeder kan linux installeren, zonder problemen, ze vond het veel duidelijker en makkelijker dan dat ingewikkelde windows en kon er meteen prima mee werken. De windows installatie vond ze altijd zo complex en vaag dat ze er niet eens aan durfde te beginnen. Toen ik haar synaptics liet zien ging ze uit haar dak van blijdschap, waarom is het bij windows toch zo moeilijk complex? vroeg ze zich volkomen terecht af. En toen ik haar ook nog eens vertelde dat firewalls en antivirus niet nodig was kon het helemaal niet meer stuk.
Adobe Reader 9 is anders behoorlijk rap misschien wel even snel, maar zodra PDF's wat complexer of groter worden dan een paar pagina's platte tekst dan trekt foxit het niet meer of loopt vast.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:01 schreef slindenau het volgende:
[..]
Schijfruimte boeit inderdaad geen flikker, maar Adobe Reader is niet echt 'snel' te noemen zegmaar
Ja, Photoshop is essentieel voor iedereen. Zeker voor de 90% die af en toe een plaatje moet blurren of croppen, dan kan echt niet om de Photoshop Extended Ultimate Master on Steroids editie heen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:05 schreef LittleMiss het volgende:
Photoshop CS3
Het gaat er dan ook niet om wat je er mee doet, maar wat het pakket kan. Stel dat je eens een keer iets kewls wilt doen met Photoshop, dan heb je het gewoon. Niet dat je voor die ene keer wéér een ander programma moet gaan downloaden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:01 schreef Henno het volgende:
[..]
Ja, Photoshop is essentieel voor iedereen. Zeker voor de 90% die af en toe een plaatje moet blurren of croppen, dan kan echt niet om de Photoshop Extended Ultimate Master on Steroids editie heen.
Oei, Media Player speelt geen OGG af, eerst maar een converter of een plugin zoeken. Ah, gevonden, oh jee, hij speelt alleen OGG Vorbis, niet OGG Theora. Andere plugin dan maar, ja hoor, met ondersteuning voor OGG Theora, och, alleen mono. Nou, dan maar Winamp....quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:22 schreef Misanthropist het volgende:
Het enige dat ik er standaard als eerste op zet:
Office
AVG Free
Meer heb je als standaard gebruiker met Windows Vista/XP niet nodig. Muziek en film kun je namelijk afspelen met Windows Media Player
Ik heb nooit OGG.quote:Op maandag 11 augustus 2008 05:42 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Oei, Media Player speelt geen OGG af, eerst maar een converter of een plugin zoeken. Ah, gevonden, oh jee, hij speelt alleen OGG Vorbis, niet OGG Theora. Andere plugin dan maar, ja hoor, met ondersteuning voor OGG Theora, och, alleen mono. Nou, dan maar Winamp....
Het eerste wat ik deed met mijn laptop was formatteren en Windows er zelf opzetten. Bagger zooi die erop zit.quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:10 schreef jordeeeh het volgende:
Opbokken met die standaard meuk die erop zit
Ja, mn zusje had laptop gehad.. Ik zei "Hier dat ding, eerst formatteren zodat die tering bende eraf is". Zusje: "quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:22 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik heb nooit OGG.en volgens mij speelt ffdshow ze wel goed af met WMP.
[..]
Het eerste wat ik deed met mijn laptop was formatteren en Windows er zelf opzetten. Bagger zooi die erop zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |