Nou update van mijn kant!! De ex is vertrokken.
Ze kwam hier binnen en moest wat bestanden overzetten die nog bij mijn op mijn computer stonden. Het was nogal veel, dus ondertussen hebben we even gepraat. Ik kon me niet echt een houding geven tegenover haar. Ik kreeg de opmerking dat ik lage opmerkingen maakte en dat je zo niet om gaat met vrienden

Op dat moment had ik ongelijk over iets wat ik had gezegd, en dat gaf ik later ook toe.
Daarna ben ik even met haar mee gegaan de stad in. Ze moest nog wat cadeautjes kopen voor mensen. Zelf moest ik nog een paar boodschappen halen, dus dat kwam wel goed uit. Ik was eerder klaar met boodschappen dan dat zijn was met cadeautjes uitzoeken, dus ik bleef een beetje rondhangen. Ik betrapte mezelf erop dat ik af en toe nog wel wat lichamelijke aantrekkingskracht voelde, maar dat was gelukkig niet al te vaak. En dat is echt iets lichamelijks, geestelijk zijn we totaal uit elkaar gegroeid. Maarja wat wil je...2 jaar lief en leed en het bed gedeeld

We hebben ondertussen een beetje gepraat. Ik heb mijn vragen kunnen stellen en heel weinig losgelaten van mezelf. Dat terwijl ik nu wel veel weet van hoe zij het nu heeft. Ze is eindelijk eens naar de dokter toe gegaan en is erachter dat ze een stofallergie heeft en dat haar lever is verhard

Ik heb haar tijdens de relatie al eens geprobeerd aan te sporen om naar de dokter te gaan, maar dat vertikte ze.
Tijdens onze gesprekken kon ik het niet laten om dingen van tijdens de relatie naar boven te halen. Het ging gewoon vanzelf. Op de terugweg naar mijn huis, waar haar auto stond, zei ze dat ze het vervelend vond dat ik steeds verwees naar dingen van tijdens de relatie

Ze vond het lage opmerkingen en als ik zo zou blijven doen tegenover haar konden we ook geen vrienden worden (boehoe

).
Ze kwam zelf met de melding dat ze was veranderd de laatste tijd. Dus ik vroeg haar in welk opzicht. Ze vertelde dat ze zich meer is gaan richten op haar vrienden in plaats van haar werk

Als ze dat nou ff eerder had gedaan, had ik er misschien ook nog wat aan gehad, maarja het is dus niet zo gelopen

. Daarna zei ik dat ik ook was veranderd en vroeg ze aan me in welk opzicht. Ik vertelde dat ik inmiddels weer een ruggegraat heb gekweekt en dat ik wat opener ben geworden. Als reactie daarop zei ze dat ze dat helemaal niet zo zag. Ze zei dat ik arrogant was en klootzakgedrag vertoonde

En dat dat iets heel anders was dan een ruggegraat. Maar ze gaf uiteindelijk wel toe dat het moment dat we de stad in gingen ik makkelijker in de omgang was tegenover haar. Ik heb gezegd dat dat kwam doordat ik me geen houding wist te geven

Ik heb haar nog maar eens gevraagd of ze al een vriendje had

Het antwoord was nee. Ik heb ook te horen gekregen dat degene op wie ze een oogje had haar heeft meegenomen naar de bruiloft van zijn moeder alszijnde vriendin. Want zijn moeder denkt dat hij een homo is, maar dat is hij niet volgens mn ex. Toen kwam ik met mn lage opmerking dat hij zich niet hoefde te bewijzen tegenover haar (over het homo zijn) en dat ik dat wel heb moeten doen in het begin van de relatie

Die vond ze niet leuk
Owja..ze vroeg me ook of ik een nieuwe vriendin had. Ik heb met twijfeling in mijn stem maar "nee" gezegd. Ik hoopte eigenlijk dat ze door zou vragen, maar dat deed ze niet

Als ik nu eens terug kijk...ik was blijkbaar weer uit op vergelding

Blijkbaar zit dat gewoon in me

Maar nu ben ik er helemaal klaar mee. Ik zie haar waarschijnlijk toch nooit meer. Ik zie het ook niet meer goedkomen tussen ons, tenzij (ja tenzij

) we beiden heel erg veranderen, maar dat gaat toch niet gebeuren. Ze is erachter gekomen dat een relatie waarschijnlijk niks voor haar is.
Ze is geestelijk niet helemaal in orde (borderline, deze keer half vastgesteld door een echte arts) en dat maakt het moeilijk om relaties te hebben voor haar. Ze mist het begrip voor anderen. Het frustreerde haar tijdens onze relatie dat ik geen begrip had voor haar. Dat is vandaag ook weer ter sprake gekomen. Ik had haar gevraag wat ze had gemist in onze relatie. Daarna vroeg ze mij wat ik had gemist. Mijn antwoord was: begrip. Daarna maakte ik de opmerking/legde ik uit dat dat begrip natuurlijk 2 kanten op werkt. Het frustreert haar dat niemand haar kan begrijpen, en het frustreert de anderen dat ze geen begrip krijgen voor het feit dat zij haar niet (kunnen) begrijpen

(snappen jullie m nog?

)
Anyways...ze is uit mijn leven verdwenen. Mijn nieuwe vlam komt volgende week zondag op bezoek. Het plan is om eerst te gaan picknicken en daarna film te kijken bij mij thuis. Ik heb al wat toepasselijke films uitgezocht

Verder gaat ze die avond bij een vriendin van haar slapen zodat ze niet zover terug hoeft te reizen. Maar dan moet ze natuurlijk nog wel de laatste trein halen

Anders heb ik hier ook ruimte/mogelijkheid zat om haar hier te laten slapen. En ja...alleen slapen ja.