Ik denk dat ze alleen nog positieve dingen noemen - denk ikquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja zulke dingen ga je je afvragen dan he?
Denk dat ze over mij zouden zeggen dat ik stronteigenwijs was op het absoluut vervelende af, bij tijd en wijlen totaal onvoorspelbaar maar keilief en een doorzetter door verschillende omstandigheden, met een flinke dosis zelfspot om dingen te relativeren... en daarbij totaal devoted aan de mensen waar ik van hou,
wrs want zo zijn mensen vaak wel ja maar ergens vind ik dat altijd onzin..quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alleen nog positieve dingen noemen - denk ik
mm die bookmark ik even, klinkt goedquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:01 schreef ColdFeet het volgende:
Rabarbertaart
Ingredienten: 3 eieren plus een dooier, 600 gram rabarber, 300 gram bloem, 75 gram zelfrijzende bloem, 150 gram boter, 500 gram suiker en wat zout.
Eerst maak je het deeg. Je laat de boter smelten samen met een snuifje zout. Je voegt er 150 gram suiker aan toe, dan een eigeel, 300 gram bloem en een beetje lauw water. Je mengt dit goed door en laat het dan 30 minuten rusten (note: doe maar niet in de koelkast, dan wordt het te hard). Nadien bewerk je het mengsel met een deegrol en doe je het in een taartvorm.
Voor de vulling: je snijdt de rabarber in stukjes en mengt dit met 350 gram suiker, 75 gram zelfrijzende bloem en 3 eieren (note: meng eerst suiker, bloem en eieren). Doe dit mengsel op de deeg in de taartvorm. De taart gaat voor ongeveer 1 uur in de oven op 180 graden (iets lager kan ook wel, hij hoeft maar licht te verkleuren).
Lekker simpel en echt heerlijk! Het bloem-suiker-eiprutje zet mooi uit, zodat de vlaaivorm-formaat taart goed gevuld is.
Het heeft blijkbaar nog een naam ookquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:03 schreef ColdFeet het volgende:
Het existentialisme is een nogal neerslachtige stroming, PF'je.
Ja precies. Heb je de katholieke heiligenverklaringen wel eens gelezen? Zelfs van moderne heiligen? Als je die levensbeschrijvingen leest, lijkt het net alsof ze alleen maar goede dingen hebben gedaan en één of meerdere wonderen hebben verricht. Alsof ze als een heilige hebben geleefd. Oh wacht.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alleen nog positieve dingen noemen - denk ik
PF heeft post-puberaal dipjequote:Op zondag 10 augustus 2008 23:03 schreef ColdFeet het volgende:
Het existentialisme is een nogal neerslachtige stroming, PF'je.
Trusten DEquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:06 schreef DarkElf het volgende:
zo, ik nestel mijzelf zo eens in mijn frisse bedje... met een kop champagne en een boek.
Morgen weer een dag...
fijne nacht allemaal.
Uhm... Alleen Au Pair, lang geleden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:04 schreef ColdFeet het volgende:
Heb je toevallig W.F. Hermans gelezen voor je lijst? Die heeft er wel wat trekjes van.
Als ik lang van huis ben geweest en ik kom weer terug ruikt m'n huis een beetje viesquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ik liep net naar de keuken, en er viel me meteen één ding op: een nieuwe geur.Omdat we maar met 3 personen zijn, is een verandering van huisgenoot ook meteen een aanslag op je reuk. Denk dat ze net haar gezicht heeft gewassen + tanden heeft gepoetst, morgen begint de intro hier op de TU.
En wat lief: er staan weer 3 tandenborstels in de beker in de badkamer.
* Stereotomy melancholisch wordt.
Ik ben de laatste tijd een en al dipje met een soort extreem blije uitschieter.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
PF heeft post-puberaal dipje
Heb ik ook nog regelmatig last van.
Dat is een theorie/filosofie/religie (hoe je het wilt noemen) he, er zijn er meerquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Het existentialisme zou je kunnen uitleggen aan de hand van de theorie van Jean-Paul Sartre : "l'existence précède l'essence". Existentie (bestaan) gaat vooraf aan essentie (zin van zijn). Dit betekent dat iemand eerst op deze wereld verschijnt, dan existeert, en uiteindelijk zichzelf definieert door middel van zijn eigen daden. Je bent dus wat je doet. Wat je bent is niet meer dan de som van je eigen daden. Dit brengt een enorme verantwoordelijkheid met zich mee.
hmmm.. hmmm
Ons huis ruikt nog immer naar gekookte rijst.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Als ik lang van huis ben geweest en ik kom weer terug ruikt m'n huis een beetje vies
Jij bent de laatste tijd best goed te pruimen. En je wordt nog leuker! Mensen worden altijd leuker na hun 20ste!quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd een en al dipje met een soort extreem blije uitschieter.
Ik weet dus op geen van die vragen antwoord te geven en dat vind ik heel vervelend.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:11 schreef beunkster het volgende:
[..]
Dat is een theorie/filosofie/religie (hoe je het wilt noemen) he, er zijn er meer
Mijn ervaring met begrafenissen is overigens dat mensen altijd wel goede dingen in iemand weten te benoemen.
Maar persoonlijk sta ik niet zozeer stil bij wat men bij mijn begrafenis zou gaan zeggen.
Als ik existentialistisch filosofeer, is dat vooral op mijzelf gericht. Niet op wat mijn omgeving van mij vind, maar wat ik van mij vind. Ik sta veel meer stil bij wat ik doe: doe ik wel wat ik wil, wil ik dit echt, maakt mij dit echt gelukkig, haal ik wel uit mijn leven wat er in zit.
Ik vond het een beetje een vervelend boek met een dom schaapquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef ColdFeet het volgende:
Geen klodders tandpasta in de wasbak, Steer?
PF, Au Pair is nou net een van de meer opgewekte boeken van Hermans
Ja maar,quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef ColdFeet het volgende:
Geen klodders tandpasta in de wasbak, Steer?
Oh. Een complimentjequote:Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij bent de laatste tijd best goed te pruimen. En je wordt nog leuker! Mensen worden altijd leuker na hun 20ste!
Ik denk dat je wel een antwoord op die vragen weet te geven. Je hebt alleen moeite om het antwoord te formuleren en om een ja of nee te onderbouwen. En je moet er nog de tijd voor nemen om er over na te denken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik weet dus op geen van die vragen antwoord te geven en dat vind ik heel vervelend.
Ja alleen de laatste: nee.
Ik denk bijvoorbeeld aan dingen die ik zou willen doen. En dan denk ik toch dat dat is omdat het tastbaar is en omdat ik dan iets kan laten zien aan andere mensen. En dan doe ik het toch niet omdat ik dan als ik iets doe ik het voor mezelf wil doen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:15 schreef beunkster het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel een antwoord op die vragen weet te geven. Je hebt alleen moeite om het antwoord te formuleren en om een ja of nee te onderbouwen. En je moet er nog de tijd voor nemen om er over na te denken.
Maar je moet er vooral niet elke dag over nadenken. Ik ervaar voor mijzelf dat het af en toe heel erg goed en verhelderend is om eens rustig na te denken over dergelijke vragen en met de uitkomsten mijn leven bij te sturen.
Je bent nog scherpquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]nee, ik neem een kopje bedtime thee mee
Ben er ook benieuwd naar, erg benieuwd zelfs ook al gaat hij natuurlijk voornamelijk zakelijke dingen doen..quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:23 schreef ColdFeet het volgende:
Slaap lekker DE. Ben benieuwd wat je mister van Israel vindt! Ik wil er als toerist nog weleens heen.
O dat is wel een idee, ik wist niet eens dat dat bestond! Maar bij een vereniging is het toch zo dat als je eenmaal gekozen hebt je nooit meer naar een ander kan gaan?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:26 schreef Stereotomy het volgende:
PF, wat dacht je van een internationale vereniging? AEGEE ofzo?Dan heb je de lol en het borrelen van een normale vereniging, meet je waarschijnlijk veel buitenlandse studenten en kun je zelf ook nog eens naar het buitenland.
Ik word daar ook weleens een beetje ongelukkig vanquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn ex werd ongelukkig in onze relatie omdat ze te weinig bevestiging van mij kreeg dat ik van haar hield.
Mêh.
Nou, na de meet bij Lein thuis voelde ik me wel een tijd lang echt heel blij: nieuwe mensen leren kennen en er ook nog goed mee om kunnen gaan ook! Dus wel een soort bevestiging.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:26 schreef ColdFeet het volgende:
Sociale contacten zijn zo belangrijk als je ergens opnieuw begint! Maakt niet veel uit waar je ze opduikelt.
Bevestiging? Internet is daarvoor niet de juiste plek. Maar ik mag je wel.
Ohquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn ex werd ongelukkig in onze relatie omdat ze te weinig bevestiging van mij kreeg dat ik van haar hield.
Mêh.
Oh okee, dus het is een vrouwelijk probleem.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik word daar ook weleens een beetje ongelukkig van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |