corpora?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:29 schreef ColdFeet het volgende:
PF: corpora en grote katholieke verenigingen zijn daar heel streng in, de meeste andere verenigingen wat minder. AEGEE kan prima naast een sport- en gezelligheidsvereniging, hoor.
Hmm... als ik jou zo hoor ben je dus vooral gericht op anderen en je ervaart dat als een belemmering omdat je meer op jezelf gericht wilt zijn?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik denk bijvoorbeeld aan dingen die ik zou willen doen. En dan denk ik toch dat dat is omdat het tastbaar is en omdat ik dan iets kan laten zien aan andere mensen. En dan doe ik het toch niet omdat ik dan als ik iets doe ik het voor mezelf wil doen.
Nou, ik kan me voorstellen dat als je bij het Amsterdams Studenten Corps gaat, dat je dan echt nooit meer naar de concurrent kan gaan. Maar bij internationale verenigingen? No way.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
O dat is wel een idee, ik wist niet eens dat dat bestond! Maar bij een vereniging is het toch zo dat als je eenmaal gekozen hebt je nooit meer naar een ander kan gaan?
Kon het schaap er niet gewoon naar vrágen danquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn ex werd ongelukkig in onze relatie omdat ze te weinig bevestiging van mij kreeg dat ik van haar hield.
Mêh.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, na de meet bij Lein thuis voelde ik me wel een tijd lang echt heel blij: nieuwe mensen leren kennen en er ook nog goed mee om kunnen gaan ook! Dus wel een soort bevestiging.
Als het waar zou zijn. Dan zou ik heel hard huilen en dan zelfmoord plegen. Denk ik.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:30 schreef beunkster het volgende:
[..]
Hmm... als ik jou zo hoor ben je dus vooral gericht op anderen en je ervaart dat als een belemmering omdat je meer op jezelf gericht wilt zijn?
Wat voor mij wel een eyeopener is geweest is de volgende oefening:
- stel, je huisarts vertelt je dat je terminale kanker hebt. Je hebt nog 6 maand te leven en geld is geen issue, wat ga je dan doen in die resterende zes maanden?
Dat zet je dan voor jezelf op papier.
- je huisarts vertelt je nu dat je nog maar een week hebt. Wat zou je dan nog gaan doen?
Ook dat zet je op papier.
- je huisarts vertelt je dat je nog maar één dag te leven hebt. Wat zou je gaan doen?
Dat zet je dus ook op papier.
En met dat laatste ga je dan gelijk aan de slag. Want dat is namelijk wat er écht toe doet voor jou.
Deze oefening helpt je heel erg in het schiften van dingen die wel en niet belangrijk zijn voor je.
Ik vertel het nu een beetje als een droge opsomming achter elkaar, maar als je dit niet vooraf weet en je gaat er over nadenken, dan is dat vaak heel verhelderend.
Nee. Was ze te trots voor.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kon het schaap er niet gewoon naar vrágen dan
In het eggie is ze ook heel tof!quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij bent de laatste tijd best goed te pruimen. En je wordt nog leuker! Mensen worden altijd leuker na hun 20ste!
Een vereniging die gezelligheid als doel heeftquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:30 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
corpora?
en wat is precies een gezelligheidsvereniging?
Dat is gewoon heel belangrijk voor je gemoedsrust hoorquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:17 schreef DarkElf het volgende:
Zo, de mr is veilig aangekomen in Israel.
(altijd fijn om te weten vind ik)
Kloptquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is gewoon heel belangrijk voor je gemoedsrust hoor![]()
Hm.. Ik heb niet zoveel vrouwelijke vriendinnen. Twee vriendinnen. Waarvan 1 een uur reizen woont en ik al 20 jaar ken. Een ander die net een jaar in het buitenland is geweest en als we willen elke dag kan zien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:31 schreef DarkElf het volgende:
Volgens mij hebben vrouwen gewoon meer behoefte aan bevestiging in bijna alles...
daar hebben we nauurlijk ook vriendinnen voor die ons steunen in alles... mannen hebben dat toch niet met hun vrienden geloof ik, iig niet op de manier waarop vrouwen elkaar bevestigen...
en vrouwen moeten het hóren ipv merken denk ik, mannen ook... maar vrouwen meer denk ik wel eens..
(als ik zo eens in mijn omgeving kijk lijkt het zo te werken)
was dat ook die harige?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
en die stonk naar vis.
Goeie beslissing, uiteindelijk, dus.
Wil PF niet ontmoedigen, maar ik vind die van mij niet geweldig. Maar ik sliep dan ook in een Corpshuis, had brallende en zuipende intropappa's en ik vond mijn draai pas toen ik bij de toneelvereniging ging.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Introductieweek, leukste tijd van je leven
Ik ken in utrecht umc & veritas en in amsterdam nonomes.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een vereniging die gezelligheid als doel heeft
Ik ken het Amsterdamse studentenleven niet zo goed, maar in de meeste steden heb je een groot corps (traditionele vereniging), een AHC-vereniging (katholieke zuipschuiten) en nog een berg kleinere verenigingen. Lees je vantevoren in, ga kijken bij de verenigingen die je leuk lijken en proef de sfeer daar!
Introductieweek, leukste tijd van je leven
Eh ja, die ja. Ze is Joods, dus veel donkere, stugge haren en een grote neus.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
was dat ook die harige?
zo ja: wat zag je er dan ooit in?
Dat is dus echt typisch een mannelijke eigenschap die ons in dit soort zaken de das om doet: als je niets hoort zit het helemaal goed. Zodra je wat hoort moet je op gaan passen. Zo zitten wij mannen in elkaar.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik word daar ook weleens een beetje ongelukkig van
ah das mooi, daar zit Israel vol meequote:Op zondag 10 augustus 2008 23:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eh ja, die ja. Ze is Joods, dus veel donkere, stugge haren en een grote neus.
ja, dan kan iemand nog zo lief zijn maar dat zijn wel fundamentele issues dan ja..quote:Ze is verder wel heel lief hoor. En we hebben zelfde waarden enzo die we belangrijk vinden in het leven. En ze is op andere vlakken wel heel bijzonder. Maar ik geloof oprecht dat als onze relatie later ECHTE problemen zou kennen, dat haar gebrek aan communicatie ons zou opbreken. Je kunt alles oplossen door te praten en te werken, en open naar elkaar te zijn. Als je je mond dicht houdt totdat je ontploft, dan kun je niets. Dus, tja. Was vroeg of laat toch fout gegaan.
Verder zoeken maar.
Ik was ook nog wel wat verlegener hoor. Maar ik had wel een OK groepje en ik had op een gegeven moment ook wel mijn vereniging gevonden...quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wil PF niet ontmoedigen, maar ik vind die van mij niet geweldig. Maar ik sliep dan ook in een Corpshuis, had brallende en zuipende intropappa's en ik vond mijn draai pas toen ik bij de toneelvereniging ging.
Bovendien was ik op mijn 18e behoorlijk contactgestoord, was verlegen, niet sociaal, en totaal anders zoals ik nu ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |