abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60713137
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God wekt dode mensen aan het einde der tijden ook op. Daarna komt pas het oordeel.
Irrelevant: elk klein zonde'tje is er eentje te veel als je niet in Jezus gelooft, dus zul je tegen die tijd alsnog vernietigd worden.
pi_60713154
Ik kan mij nog een man herinneren die ook vond dat een bepaald type mens uitgeroeid moest worden... Hitler.

Wat onderscheidt hem van jouw God?
Jouw God komt volgens jou binnenkort iedereen die hem niet accepteert uitroeien.
Alleen jij en de andere sekteleden zullen overleven.

en jij... jij loopt dit goed te praten, dit gedachtengoed t everspreiden...,
waarom ben jij niet strafbaar en ben je het wel als je de scheiding maakt op grond van ras??
pi_60713203
Vrijheid van godsdienst, jeweets.....
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:51:39 #254
34793 neo567
You know who
pi_60713239
Blauw is eigenlijk de kleur van Lucifer, niet rood, het is ook "when hell freezes over", de noordpool is al bijna weg gesmolten !
Het was ook pablo escobar ijscoman, lekker ijsjes verkopen aan de bevolking bv !!
pi_60713590
Hoi, ik heb je al een keer eerder zien posten maar nog niet gereageerd. Heb jou ook nog nooit langs zien komen. Heb wel een korte reactie voor je.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:02 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
[quote]Op zondag 10 augustus 2008 14:18 schreef Hallulama het volgende:

Ik heb hetzelfde, vandaar dat ik al eerder zei dat het in principe niet verkeerd is om dit alles van Ali zo te lezen. Totdat hij begon over dat God je kinderen wel weer van je af kan pakken vond ik het eigenlijk wel mooi om te zien dat hij zo vervuld was met zijn God. Ik zou dat ook wel willen voelen namelijk al geloof ik zonder religie aan te hangen(is nog niet gelukt om mij voor een bepaalde religie te "vangen")
Ik begrijp dat het nogal wreed en gemeen overkomt als ik zoiets zeg. Ik geloof echter dat God rechtvaardig is en alles wat Hij doet dus ook niet tegenspreekbaar is. Inclusief zijn straffen. God laat toe dat er hele vervelende dingen gebeuren om daar vervolgens iets positiefs uit te trekken. Je gaat door dalen heen om nieuwe toppen te bereiken.

De reden dat ik die opmerking over haar kinderen maakte is meer om aan te geven van goh, je kan wel niet in God geloven, maar om nu te blijven herhalen dat hij een wrede tyran is, een narcistisch mannetje, etcetera, is dat nou elke keer nodig? Is 1 keer niet genoeg? Stel nou dat Hij wel bestaat, dan heb je je kinderen wel dankzij hem gehad. Je hoeft misschien niet gelijk op je knieën, maar de uitspraken die zij bleef herhalen leken mij ook weer een beetje teveel van het noodzakelijke om haar punt te maken.

God kan straffen als dat rechtvaardig is en als dat zin heeft. Hij zal nooit zomaar uit boosheid zoiets doen, dat geloof ik niet. Ik ben ook genoeg gestraft, niet met de dood, maar ik heb wel andere dingen over me heen gekregen doordat ik Gods toorn had gewekt met mijn gedrag. Uiteindelijk is het allemaal om te leren en te groeien, hoe hard en wreed het soms ook allemaal lijkt. Dat heb ik ondertussen wel geleerd.

Overigens prettig om te weten dat je mijn teksten op prijs stelt

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-08-2008 20:19:54 ]
pi_60713649
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:05 schreef ToT het volgende:
Ik zat even aan die verkapte doodsbedreiging tegenover de kinderen van Rimpelhond te denken en zat me te bedenken wie jouw God zou kunnen doden om mij te pesten voor mijn harde woorden over Hem, en kwam bij mijn ouders uit.

Mijn vader: van kinds af aan is hij een ware Christen. Maria heeft altijd een speciaal plekje in zijn hart gehad en hij had er als kind ook een vrij groot beeldje van, heb ik begrepen.
Hij is altijd gelovig geweest, bidt altijd voor het eten, heeft zich enorm ingezet voor de kerk en voor de ouderen en de zieken.

Nu is hij 70, en zonder op details in te gaan: het is mij duidelijk dat hij niet lang meer heeft. Zijn hele lichaam laat hem in de steek.

Ik neem aan dat hij ook op de verkeerde manier in God gelooft, volgens jou?
Ik weet niet hoe zijn relatie met Jezus is. Maar maria heeft er normaal gesproken niets mee te maken, dat is typisch katholiek.
pi_60713652
Heer, ik ben niet waardig dat gij tot mij komt maar spreek en ik zal gezond worden

Waarom zijn mensen niet waardig dat God tot hen komt? Moet je daarom op de knieeen gaan zitten om te vragen dat God tot je komt omdat je onderdanig bent? Waarom is een gelijkwaardige relatie tussen God en zijn schepsels niet mogelijk? Normale ouders en kinderen gaan toch ook vaker als vrienden en medgezellen door het leven? Waarom is het bij God ineens anders hoe hij met zijn kinderen omgaat?
Genieten is toegestaan!!!
pi_60713777
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 18:02 schreef ToT het volgende:
Overigens wat die zondvloed betreft: Ali, denk jij oprecht dat die lichtbreking die in de lucht hangt bij sommige regenbuien, wat wij "regenboog" noemen, écht een teken van God is van dat Hij nooit meer een zondvloed zal laten komen, of is dat gewoon zo'n wijze oude mannen verhaaltje dat rond het kampvuur verzonnen is, zoals dat verhaal van de haas en de maan die ik al eerder postte?
Ja ik geloof dat. Ik vind het een mooi teken. Jouw verhaal van de haas en de maan heb ik gemist.
pi_60713907
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:09 schreef ToT het volgende:
Ali, dus jij zegt dat alle mensen die niet in God geloven alleen nog maar goedheid in zich hebben doordat God in al Zijn genade hen toch nog wat goedheid in hun hart schenkt?
Ja, God houdt hun hart zacht.
quote:
Ten eerste walg ik steeds meer van jouw beeld over de mensheid, ten tweede: waar is de vrije wil van de mens gebleven? Als onze gevoelens al godsgeschenken zijn, stuurt hij onze emoties dus blijkbaar bewust aan!
Nee, wij maken bepaalde keuzes, zoals om de overduidelijke waarheid te verwerpen. Dat heeft een bepaald effect op onze psyche en gevoelens, doorgaans worden we er harder van, verbitterder, verwrongener, kwader.
quote:
En dat je niemand met je geloof lastig valt? Uhmmm....als je bij een moeder onder het mom van goed advies haar kinderen loopt te bedreigen, val je haar volgens mij wél lastig, om maar 1 klein voorbeeldje te noemen.
Ik bedreig haar kinderen toch niet? Ik zeg dat ik het niet verstandig vind om zo over dat concept God te praten, of ze er nou in gelooft of niet. Want als Hij bestaat, is Hij de reden dat ze die kinderen heeft, en doet ze groot onrecht door hem als tyran narcistisch mannetje te bestempelen. God zou dat af kunnen straffen. Het is als verstrandige raad bedoeld, maar als je wil kan je er natuurlijk een heuse doodsbedreiging in lezen ja.
pi_60713944
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja ik geloof dat. Ik vind het een mooi teken. Jouw verhaal van de haas en de maan heb ik gemist.
Oh dat was een vergelijking van het Oude Testament met kampvuurverhalen van Aboriginals enzo.

Wat de regenboog betreft: jij gelooft dat God de atmosfeer op die dag heeft veranderd zodat vanaf die dag de lichtbreking van de zon in regendruppels een regenboog veroorzaken, en dat voor die dag dat natuurkundig verschijnsel zich niet voordeed?

En over die doodsbedreiging naar haar kinderen? het kwam HEEL anders over dan hoe je het nu uitlegt.
Het was overduidelijk iets van: "Je moet respect tonen tegenover God, anders kan het wel eens HEEEEEEEEEEEEEEL erg rottig gaan aflopen!" in plaats van: "Misschien is het vriendelijker om God toch iets meer dankbaarheid te tonen voor datgene wat Hij je geschonken heeft.".

Oh en nu in je antwoord gebruik je haar kinderen toch weer als een soort afstrafmiddel. Waarom moeten die koters er bij betrokken worden als mams zelf die uitspraken doet? Een laffe God, als Hij kinderen moet doden in plaats van dat Hij onszelf ter verantwoording roept.
pi_60713987
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:06 schreef Topspin het volgende:
Heer, ik ben niet waardig dat gij tot mij komt maar spreek en ik zal gezond worden

Waarom zijn mensen niet waardig dat God tot hen komt? Moet je daarom op de knieeen gaan zitten om te vragen dat God tot je komt omdat je onderdanig bent? Waarom is een gelijkwaardige relatie tussen God en zijn schepsels niet mogelijk? Normale ouders en kinderen gaan toch ook vaker als vrienden en medgezellen door het leven? Waarom is het bij God ineens anders hoe hij met zijn kinderen omgaat?
Wat ik uit mijn persoonlijke ervaring merk, is dat je je plaatsje wel leert kennen zodra God zich over je ontfermt. Je zal je nederig opstellen, omdat je je ook nederig zal voelen ten opzichte van Hem. Naarmate je langer samen wandelt en je steeds meer in harmonie met Hem komt, volwassen wordt, wordt de band ook anders, wordt het meer vriendschap, maar waarbij Hij wel je leraar blijft, en je koning. Maar een koning die 100% zelfloze liefde is, is onderwerping waard. Uit liefde en respect zul je je nederig voor Hem opstellen.
pi_60714104
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat ik uit mijn persoonlijke ervaring merk, is dat je je plaatsje wel leert kennen zodra God zich over je ontfermt. Je zal je nederig opstellen, omdat je je ook nederig zal voelen ten opzichte van Hem. Naarmate je langer samen wandelt en je steeds meer in harmonie met Hem komt, volwassen wordt, wordt de band ook anders, wordt het meer vriendschap, maar waarbij Hij wel je leraar blijft, en je koning. Maar een koning die 100% zelfloze liefde is, is onderwerping waard. Uit liefde en respect zul je je nederig voor Hem opstellen.
Kijk, DAT klinkt goed!
Maar laat Hem zich dan eerst eens openbaren, dan kunnen we kijken wie Hem wil volgen en wie niet.
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:22:10 #263
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60714105
[

[ Bericht 37% gewijzigd door Summers op 10-08-2008 20:27:15 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60714147
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met advies van God die nog nooit als mens geleefd heeft, hoe kan God advies geven over maatschappelijke rompeslompeling als hij nog nooit leefbaar geweest is tussen de mensen?

Een tijd geleden af en toe bezig geweest met Gidsen op een andere manier dan God, kwam over alsof die Gidsen die leefbaar waren in het verleden veel meer wisten dan de gesprekken die ik wel eens had met God in zware tijden.

Maar ook bij die gidsen had ik het idee dat ik tegen mezelf stond aan te lullen net zoals ik het idee had dat ik tijdens gesprekken met God tegen mezelf aan het aanlullen was of dat het onderbewuste werd aangesproken ook.
pi_60714160
ik probeer de hele middag al een goed stukje teksts te plaatsen, maar het wil nog niet lukken.
Mijn laptop heeft vreemde mankementjes op het moment.. ik kan soms ook al geen linkjes openen.

Ik ga nog even ruzie maken.
pi_60714258
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:24 schreef Rimpelhond het volgende:
ik probeer de hele middag al een goed stukje teksts te plaatsen, maar het wil nog niet lukken.
Mijn laptop heeft vreemde mankementjes op het moment.. ik kan soms ook al geen linkjes openen.

God heeft jou gestraft Rimpelhondje

Had je maar geen slechte woorden moeten schrijven over hem " Het God hates you virus".
pi_60714259
quote:

Ruzie maken is goddeloos he!
Toon zachtheid en liefde tegen die laptop, dan is God tenminste nog een klein beetje met je!
pi_60714311
Maar goed Ali, door niet op jouw manier in God te geloven, raken we steeds meer verbitterd en vol haat, en al die oprechte liefde en vreugde die zo veel mensen in zich hebben, waar ik gisteren ook ongelooflijk veel van heb gezien, is dus nog een klein restantje van wat God nog in ons laat zitten, waarmee Hij ons dus manipuleert?
pi_60714390
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh dat was een vergelijking van het Oude Testament met kampvuurverhalen van Aboriginals enzo.

Wat de regenboog betreft: jij gelooft dat God de atmosfeer op die dag heeft veranderd zodat vanaf die dag de lichtbreking van de zon in regendruppels een regenboog veroorzaken, en dat voor die dag dat natuurkundig verschijnsel zich niet voordeed?
Men vermoedt inderdaad dat de atmosfeer van vóór de zondvloed heel anders was dan nu. Het was warmer en vochtiger, daarom waren de planten en dieren over het algemeen toen ook veel groter dan nu. Er was geen regen maar een soort mist, dus er waren ook nog geen regenbogen. Na de vloed is dat inderdaad veranderd.
quote:
En over die doodsbedreiging naar haar kinderen? het kwam HEEL anders over dan hoe je het nu uitlegt.
Het was overduidelijk iets van: "Je moet respect tonen tegenover God, anders kan het wel eens HEEEEEEEEEEEEEEL erg rottig gaan aflopen!" in plaats van: "Misschien is het vriendelijker om God toch iets meer dankbaarheid te tonen voor datgene wat Hij je geschonken heeft.".
Ik vind het jammer dat het zo overgekomen is, want zo was het niet bedoeld.
quote:
Oh en nu in je antwoord gebruik je haar kinderen toch weer als een soort afstrafmiddel. Waarom moeten die koters er bij betrokken worden als mams zelf die uitspraken doet? Een laffe God, als Hij kinderen moet doden in plaats van dat Hij onszelf ter verantwoording roept.
Ja, ik weet onderhand wel hoe je over God denkt.
pi_60714472
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Kijk, DAT klinkt goed!
Maar laat Hem zich dan eerst eens openbaren, dan kunnen we kijken wie Hem wil volgen en wie niet.
Bid tot Hem, vraag of Hij je wil vergeven voor je zonden en of Hij zich aan je wil openbaren. Je kan Hem altijd nog verlaten als je dat wil.
pi_60714518
quote:

Dat kan idd best God zijn die met je laptop loopt te klooien, zoals Topspin al zegt. Heb ik ook een aantal keer meegemaakt toen ik dingen wilde doen en Hij me ervoor wilde beschermen. Misschien moet je nog eens nadenken over wat je gaat schrijven.
pi_60714550
Maar baseer je op dat God haar kinderen wel eens stevig zou kunnen gaan aanpakken? Waar staat dat in de Bijbel? Die laffe daad is alleen in Egypte voorgekomen toch?
Wat is er rechtvaardig aan het doden van kinderen die jou niets misdaan hebben, terwijl je eigenlijk de ouders wil aanpakken?
Tuurlijk, veel ouders zouden hun leven geven voor hun kinderen, maar dat rechtvaardigt het bij lange na niet! Onschuldige levens opofferen om de slechte te sparen? Staat er in de Bijbel geen verhaal over een stad vol zondaars die toch gespaard werd omdat er een paar goede zielen tussen zaten?

Soms doodt God dus wel onschuldigen en soms niet.....ik ie de logica, maar vooral de RECHTVAARDIGHEID daar niet in!
pi_60714591
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:23 schreef Topspin het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met advies van God die nog nooit als mens geleefd heeft, hoe kan God advies geven over maatschappelijke rompeslompeling als hij nog nooit leefbaar geweest is tussen de mensen?
Maar dat heeft Hij dus wel, ook daarvoor is Jezus naar de aarde te komen. Wij hebben geen excuus, wij kunnen God er niet van beschuldigen dat Hij niet weet wat het is om een mens te zijn, want dat weet Hij wel degelijk.
quote:
Een tijd geleden af en toe bezig geweest met Gidsen op een andere manier dan God, kwam over alsof die Gidsen die leefbaar waren in het verleden veel meer wisten dan de gesprekken die ik wel eens had met God in zware tijden.

Maar ook bij die gidsen had ik het idee dat ik tegen mezelf stond aan te lullen net zoals ik het idee had dat ik tijdens gesprekken met God tegen mezelf aan het aanlullen was of dat het onderbewuste werd aangesproken ook.
Mijn gebeden worden meer en meer beantwoord, soms instantly. Dus ook wat betreft dingen die ik niet onder controle heb. Ik ben er met de tijd steeds meer van overtuigd geraakt dat ik dus niet zomaar tegen mijzelf zit te praten.

Heb je nooit kippenvel gehad met bidden?
pi_60714631
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bid tot Hem, vraag of Hij je wil vergeven voor je zonden en of Hij zich aan je wil openbaren. Je kan Hem altijd nog verlaten als je dat wil.
Iets zegt me dat er niet echt veel zal gaan gebeuren.....als het ZO makkelijk was, dan was Nederland nog steeds een Christelijk land geweest omdat iedereen godservaringen had.

En @ die laptop: soms zijn het ook je gidsen die dat soort dingen doen. Gebeurt in de "New age kringen" behoorlijk vaak.
pi_60714662
Zal het vanavond eens proberen voor de gein

God, vergeef mij al mijn misstappen en maak me puur, maak me puurder dan de pure chocolade van cote d'or maar verwacht niet dat ik dit iedere dag 100 keer ga herhalen, ik vraag nu om vergiffenis en wens ook dat anderen mij vergeven en maak me puur God, maak me puur en maak het niet te duur allemaal

Je hebt me niet bekeerd Ali maar ik zal eens proberen te testen hoe de uitwerking is om mijn stemming, denk dat er vrij weinig gaat gebeuren omdat het van belang is dat ik mezelf moet zien als mens zonder zonden en niet terug moet kijken naar het verleden waar ik bijvoorbeeld arm in arm stond met een vriendin van een kameraad in de oude vriendengroep in dronken toestand waar ik vaker nog op terug kijk dat het te ziek voor woorden was maar ik had een oogje op haar en was bezopen. Verder vond die jongen het ook niet erg ofzo, maar goed, dan blijft dat in je achterhoofd hangen net zoals meer in het achterhoofd blijft hangen, ook gemiste kansen en foute keuze's in opleiding die blijven hangen.

Denk niet dat God daar veel aan kan veranderen, maar zal vanavond eens voor het slapen gaan met enigma op de mp3-speler "bidden" tot God.

Heb je nu je zin Ali

pi_60714666
De tekst komt ergens vandaan waar ik af en toe ook mijn vraagtekens bij heb, maar de tekst op zichzelf los van de oorsprong.... het plaatsen waard denk ik.

ow.. en God en de laptop kunnen samenzweren wat ze willen, maar ik ben gewoon slimmer... dan doe ik het wel op een andere manier... mijn wil is wet en de tekst staat hier nu toch maar mooi
pi_60714707
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:38 schreef ToT het volgende:
Maar baseer je op dat God haar kinderen wel eens stevig zou kunnen gaan aanpakken? Waar staat dat in de Bijbel? Die laffe daad is alleen in Egypte voorgekomen toch?
Lees het boek over Job eens. Die was rijk, had kinderen, een vrouw, veel beesten, en leefde hartstikke vroom. Toch liet God toe dat Satan alles wat hij had vernietigde, zijn kinderen doodde en dat hij volledig onder de zweren kwam te zitten. Uiteindelijk bleek het om een geloofsproef te gaan, kwam er beter uit dan hoe hij eerst was en kreeg driedubbel terug wat hij verloren had.
quote:
Wat is er rechtvaardig aan het doden van kinderen die jou niets misdaan hebben, terwijl je eigenlijk de ouders wil aanpakken?
Tuurlijk, veel ouders zouden hun leven geven voor hun kinderen, maar dat rechtvaardigt het bij lange na niet! Onschuldige levens opofferen om de slechte te sparen? Staat er in de Bijbel geen verhaal over een stad vol zondaars die toch gespaard werd omdat er een paar goede zielen tussen zaten?

Soms doodt God dus wel onschuldigen en soms niet.....ik ie de logica, maar vooral de RECHTVAARDIGHEID daar niet in!
Wat je moet onthouden is dat God die kinderen zo weer terug kan brengen in de wederopstanding en hen het eeuwige leven geven als Hij dat wil.
Als Hij met dergelijke acties iets veel groters kan bewerkstelligen dan zou kunnen als Hij het niet zou doen, kan God dergelijke dingen doen. Als mams door het verliezen van haar kinderen zich juist tot God keert, Hem leert kennen, diepgelovig wordt, kan God haar inzetten bij het verkondigen van Zijn boodschap waardoor meer zielen gered worden van een ander onvermijdelijke dood. God gebruikt het slechte voor het goede. Doden kunnen tot leven gewekt worden, dus ookal zijn de tranen nu groot, wil dat niet zeggen dat we die mensen nooit meer terug zien. Maar dat hangt dus ook af van wat je zelf met de situatie doet.
pi_60714721
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat heeft Hij dus wel, ook daarvoor is Jezus naar de aarde te komen. Wij hebben geen excuus, wij kunnen God er niet van beschuldigen dat Hij niet weet wat het is om een mens te zijn, want dat weet Hij wel degelijk.

Maar maar maar maar....Jezus leefde in het jaar 0 toen er veel minder mensen waren en geen grote fabrieken en andere instanties en overheden. Jezus kun je niet plaatsen in een moderne wereld zoals ik al gezegd hebt eerder. Je zou een moderne Jezus moeten hebben die te maken heeft met de stress van een moderne wereld en zo'n Jezus die vervolgens nog een keer gekruisigd wordt wegens het slechte karakter van de moderne mens.
pi_60714722
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QVJZ3YRP.jpg

en een linkje zodat je het groter kan zien en dus kan lezen.. FOK! verkleind het geloof ik automatisch.
pi_60714929
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat je moet onthouden is dat God die kinderen zo weer terug kan brengen in de wederopstanding en hen het eeuwige leven geven als Hij dat wil.
Als Hij met dergelijke acties iets veel groters kan bewerkstelligen dan zou kunnen als Hij het niet zou doen, kan God dergelijke dingen doen. Als mams door het verliezen van haar kinderen zich juist tot God keert, Hem leert kennen, diepgelovig wordt, kan God haar inzetten bij het verkondigen van Zijn boodschap waardoor meer zielen gered worden van een ander onvermijdelijke dood. God gebruikt het slechte voor het goede. Doden kunnen tot leven gewekt worden, dus ookal zijn de tranen nu groot, wil dat niet zeggen dat we die mensen nooit meer terug zien. Maar dat hangt dus ook af van wat je zelf met de situatie doet.

Jemig.... dit soort acties zijn juist wat maakt dat ik in eerste instantie hem een narcistisch wreed monster noem.... dit gedrag heeft mij juist van hem af gekeerd.
Ik ga mij toch niet wenden tot de persoon die wreed en slecht is??

ongelooflijk.. ik zou er mijn levenswerk van maken met foto's van mijn kindjes op mijn rug anderen te behoeden voor het monster dat jij God noemt.
De God waar jij het over hebt is pure evil.
Dat is immers hoe jij hem omschrijft.

Ik ken trouwens ook een God die wel liefde is... die kom ik tegen bij sommige andere Christenen.
Ook niet mijn overtuiging, maar zeker geen kwaadaardige.

Je berokkend het imago van jouw God behoorlijk schade toe....
Hoe kan je een Hitler, een Dutroux, een monster verdedigen en góed noemen?
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:50:50 #281
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60714950
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

waarom ga je er toch steeds vanuit dat god weg is in iemands leven en dat we moeten smeken of hij zich aan iemand wilt openbaren ? en dat je hem kan verlaten ?
Dat is jouw geloof , in mijn geloof kan hij nooit weg zijn en geeft hij geen straffen , of doet aan onderwerping en gehoorzaamheid en verbittering en aan hellevuur .
pi_60714988
Ah, dus als God niet op een eerlijke manier kan winnen, dan speelt hij maar vals? Kinderen vermoorden om ouders te bekeren, zodat ze de hoop kunnen koesteren ze ooit weer terug te zien?

En ik ken dat verhaal over dat weddenschapje van God en de duivel: "Kijk, als ik mijn trouwste aanbidder alles afneem, blijft hij nog steeds in mij geloven. Wedje slaan?" Walgelijk....
En hoe kun je de dood van iemands kineren ooit compenseren? "Ja je ziet ze later toch wel weer terug". En daarmee denk je dat het verdriet geen probleem is?
pi_60715078
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:43 schreef Rimpelhond het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QVJZ3YRP.jpg

en een linkje zodat je het groter kan zien en dus kan lezen.. FOK! verkleind het geloof ik automatisch.
Als een oprechte gelovige zegt dat ie voor je zal bidden is dat een teken van bezorgdheid en liefde, niet van superioriteit.

Het is heel simpel: je gelooft in liefde of je gelooft het niet. Als je niet in liefde gelooft trek je conclusies zoals in dat textje, als je wel in liefde gelooft kun je aannemen dat die mensen liefde voor je voelen en het liefdevol bedoelen.

Liefde is iets geks. Mensen denken dat ze zelf heel lief zijn, maar als een ander hen werkelijk liefde geeft door bezorgdheid te tonen of met verstand bepaalde dingen te doen en te zeggen, zijn het ineens arrogante egomaniakken die jou de superioriteit van hun geloof willen tonen. In plaats daarvan moeten ze tolereren dat mensen zichzelf in gevaar brengen en dat ook gewoon toelaten, zonder daar zich iets van aan te trekken maar dat gewoon respecteren. Dat is dan liefde. Ik vind dat geen liefde maar apathie.

Liefde en bezorgdheid kan verstikkend werken. De vraag is of het dan ook nog liefde is. Maar als je tegen een christen zegt dat je je met dingen bezig gaat houden die volgens de bijbel van Satan komen, kun je verwachten dat die christen zich zorgen over je zal maken en zal zeggen dat hij voor je zal bidden. Niet omdat hij zichzelf superieur wil tonen maar omdat hij zich zorgen over jouw leven en welzijn maakt, omdat hij gelooft dat Satan op niets anders uit is dan jou te vernietigen met misleidingen en bedrog. Als iemand daar bezorgd over is en dat uit door voor je te bidden, is dat wel degelijk liefde.

Zo'n textje vind ik doorspekt van paranoia, achterdocht en ongeloof.
pi_60715129
It's the final countdown

Kon het niet laten om dit nummer te posten, God is coming to town and will punish us with his sword of evil

pi_60715135
@ Rimpelhond, ik denk dat ik wel weet waar die tekst vandaan komt. Met de tekst op zich is niets mis, dat is juist heel goed zo........

Edit: never mind, een andere Orde.
pi_60715150
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:51 schreef ToT het volgende:
Ah, dus als God niet op een eerlijke manier kan winnen, dan speelt hij maar vals? Kinderen vermoorden om ouders te bekeren, zodat ze de hoop kunnen koesteren ze ooit weer terug te zien?

En ik ken dat verhaal over dat weddenschapje van God en de duivel: "Kijk, als ik mijn trouwste aanbidder alles afneem, blijft hij nog steeds in mij geloven. Wedje slaan?" Walgelijk....
En hoe kun je de dood van iemands kineren ooit compenseren? "Ja je ziet ze later toch wel weer terug". En daarmee denk je dat het verdriet geen probleem is?

Zal ik voor de lol de gerbils van mijn zoontjes weghalen en ze voor hun ogen in de keukenmachine gooien? Laat maar janken en laat het vertrouwen maar kapot gaan... het zal ze leren ooit nog tegen mij in te gaan.. de hond past namelijk ook wel in de oven.

Als ze me voortaan trouw zweren en me nooit meer tegenspreken mogen ze voor eeuwig bij mij wonen en zal ik het niet meer doen.

Dat is toch door en door slecht?
pi_60715206
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:55 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Zal ik voor de lol de gerbils van mijn zoontjes weghalen en ze voor hun ogen in de keukenmachine gooien? Laat maar janken en laat het vertrouwen maar kapot gaan... het zal ze leren ooit nog tegen mij in te gaan.. de hond past namelijk ook wel in de oven.

Als ze me voortaan trouw zweren en me nooit meer tegenspreken mogen ze voor eeuwig bij mij wonen en zal ik het niet meer doen.

Door en door slecht wil ik het niet noemen, eerder extreem principieel en streng. Als iedereen zo met elkaar zou omgaan dan zou er constant ruzie zijn in families en tussen buren, landen, bedrijven, collega's en nog meer.

Niet meegaan met de ander is het dan ook, alleen je eigen weg uitstippelen en dus een grote ego-trip.
pi_60715236
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar zo'n textje komt dan ook van een ongelovige.
een ongelovige?
Zeg jij bent hier de ongelovige hoor... ik heb een heel sterk geloof.
Jij verwerpt mijn Godsbeeld.

Jij kan dit soort teksten ook niet begrijpen als je je hart neit openstelt voor God. (de echte god wel te verstaan... )

ik vind het echt super erg voor je dat je zo verbitterd door het leven gaat.. zo haatdragend en dat je volledig in de ban van het evil bent. je lijkt zelfs goed van kwaad niet meer te kunnen onderscheiden.
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:58:25 #289
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60715239
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Lees het boek over Job eens. Die was rijk, had kinderen, een vrouw, veel beesten, en leefde hartstikke vroom. Toch liet God toe dat Satan alles wat hij had vernietigde, zijn kinderen doodde en dat hij volledig onder de zweren kwam te zitten. Uiteindelijk bleek het om een geloofsproef te gaan, kwam er beter uit dan hoe hij eerst was en kreeg driedubbel terug wat hij verloren had.
[..]

Wat een geluk dat alleen jij jouw god hoeft te vrezen zeg , mijn god vrees ik nooit .
pi_60715266
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:55 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Jij bent ziek!!!!

Maar die vergelijking gaat inderdaad EXACT op, mits je wel die gerbils weer tot leven kunt wekken (of je koopt stiekem nieuwe) en op één of andere manier hun leed 3X kunt compenseren.....neems ze een keertje naar Eurodisney of zo? Prop ze vol met zoetigheid daar en geef je oudste bij thuiskomst een pony!
pi_60715281
als ouder kan je het vertrouwen maar één maal beschamen.
Jouw God doet dat aan de lopende band. Dat valt niet meer te repareren.
Zeker niet met nog meer dreigementen.
pi_60715335
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:43 schreef Topspin het volgende:

[..]

Maar maar maar maar....Jezus leefde in het jaar 0 toen er veel minder mensen waren en geen grote fabrieken en andere instanties en overheden. Jezus kun je niet plaatsen in een moderne wereld zoals ik al gezegd hebt eerder. Je zou een moderne Jezus moeten hebben die te maken heeft met de stress van een moderne wereld en zo'n Jezus die vervolgens nog een keer gekruisigd wordt wegens het slechte karakter van de moderne mens.
maak je ook daar geen zorgen over. Jezus leeft he, Hij is er nu nog steeds. Hij weet waar wij doorheen gaan. Het hart van mensen is niet veranderd. Vóór de vloed was de mensheid nog verdorvener dan nu. Ook voor ons nu is Hij gestorven.

Ik heb ook gestruggeld met die ideeën, hoe kan je nou gelovige zijn in deze maatschappij? Maar het gaat prima, Jezus heeft mij in ieder geval erg ontstresst, de zorgen weggenomen, me geduldig gemaakt, gewoon lekker relaxt en alles op zijn tijd.
pi_60715418
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:57 schreef Topspin het volgende:

[..]

Door en door slecht wil ik het niet noemen, eerder extreem principieel en streng. Als iedereen zo met elkaar zou omgaan dan zou er constant ruzie zijn in families en tussen buren, landen, bedrijven, collega's en nog meer.

Niet meegaan met de ander is het dan ook, alleen je eigen weg uitstippelen en dus een grote ego-trip.
God is inderdaad extreem principieel en streng. Hij heeft de lat voor goed en kwaad ontiegelijk hoog gelegd. Maar mij is wel duidelijk geworden dat je alleen met zo'n hoge standaard geen bederf van plezier en geluk kan krijgen. Wij moeten inzien dat onze standaard te laag is, dat onze standaard onherroepelijk voor een hoop leed zorgt en dat we daar uiteindelijk zelf de dupe van zullen worden. Als nooit keihard in ons hart geraakt worden door dingen te verliezen en mee temaken die ons écht aangaan, zullen we onze standaard ook nooit willen verleggen. Dan schiet het gewoon niet op.
pi_60715420
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

maak je ook daar geen zorgen over. Jezus leeft he, Hij is er nu nog steeds. Hij weet waar wij doorheen gaan. Het hart van mensen is niet veranderd. Vóór de vloed was de mensheid nog verdorvener dan nu. Ook voor ons nu is Hij gestorven.

Ik heb ook gestruggeld met die ideeën, hoe kan je nou gelovige zijn in deze maatschappij? Maar het gaat prima, Jezus heeft mij in ieder geval erg ontstresst, de zorgen weggenomen, me geduldig gemaakt, gewoon lekker relaxt en alles op zijn tijd.
Waar is hij dan nu

Ik zie hem nooit rondlopen op straat en ik zie hem nooit geld geven aan een bedelaar terwijl er 1000 mensen voorbij lopen die niets geven.

Ik zie Jezus wel op posters in station Heerlen die gaan over God en Jezus maar dat is iets heel anders en ook bedoeld om nieuwe zieltjes te winnen. Net zoals daar posters ophangen over papegaaien-gedrag als het gaat om vloeken.
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:06:11 #295
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60715466
Het gaat idd prima iets geloven in deze tijd , ik heb er ook geen last van
pi_60715496
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God is inderdaad extreem principieel en streng. Hij heeft de lat voor goed en kwaad ontiegelijk hoog gelegd. Maar mij is wel duidelijk geworden dat je alleen met zo'n hoge standaard geen bederf van plezier en geluk kan krijgen. Wij moeten inzien dat onze standaard te laag is, dat onze standaard onherroepelijk voor een hoop leed zorgt en dat we daar uiteindelijk zelf de dupe van zullen worden. Als nooit keihard in ons hart geraakt worden door dingen te verliezen en mee temaken die ons écht aangaan, zullen we onze standaard ook nooit willen verleggen. Dan schiet het gewoon niet op.
Kan me nog herinneren op een strenge basis-school waar ik op zat ( ook katholiek) dat de sfeer dus echt verpest werd door de strenge leraren. Heb er nu nog steeds een soort van trauma aan over gehouden, ach wat ben ik toch een emo
pi_60715500
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:04 schreef Topspin het volgende:

[..]

Waar is hij dan nu

Ik zie hem nooit rondlopen op straat en ik zie hem nooit geld geven aan een bedelaar terwijl er 1000 mensen voorbij lopen die niets geven.

Ik zie Jezus wel op posters in station Heerlen die gaan over God en Jezus maar dat is iets heel anders en ook bedoeld om nieuwe zieltjes te winnen. Net zoals daar posters ophangen over papegaaien-gedrag als het gaat om vloeken.
Gods geest is overal. Als je wil kan je nu met Jezus communiceren. Dat kan altijd.

Je kan God niet zien maar zijn werken wel degelijk, als je ogen ervoor geopend zijn. Dat is nu niet en daarom zie je het niet. Vraag God om je ogen te openen en Hij al het doen.
pi_60715506
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zoals ik me dus ook altijd voel.
Oh ik weet dat ik in dit topic lekker opgefokt over kan komen, maar ik beschouw dit eigenlijk meer als een soort boksring waar ik ff lekker m'n gang kan gaan, net zoals dat ik ook lekker van een whiskey'tje kan genieten zonder meteen een alcoholist te zijn.

Speaking of which: ik denk dat ik ff weer eentje in ga schenken. Ik heb gisteren een zeer, ZEER goede whiskey cadeau gekregen. (Eentje met 9 onderscheidingen.) Ik ga genieten!
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:08:36 #299
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60715540
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God is inderdaad extreem principieel en streng. Hij heeft de lat voor goed en kwaad ontiegelijk hoog gelegd. Maar mij is wel duidelijk geworden dat je alleen met zo'n hoge standaard geen bederf van plezier en geluk kan krijgen.
God is gewoon een dictator dus. Hij bepaald wat goed en slecht is, en als je niet doet wat hij zegt vernietigd hij je. Terecht of niet, hij heeft de macht en hij maakt de wetten. Als jij goed vind wat hij slecht vind heb je pech, hij bepaalt immers wat goed is en slecht. Hij creeerde jou trouwens ook terwijl hij wist dat je ''slechte' dingen zou gaan doen want hij is almachtig en alwetend. Alles is van te voren vastgelegd, dus aan je lotsbestemming ontkom je toch niet. Hij voorziet de toekomst, hij weet de uitkomst van alle dingen, en is dus alsnog zo wreed geweest om mensen te maken die ''gestraft'' moesten worden. Hij wist ook al dat de zondeval zou komen voordat die was geweest. Hij creeerde dus zijn eigen legitieme reden om mensen te straffen. Fantastische vent..
pi_60715593
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:08 schreef Windigo het volgende:

[..]

God is gewoon een dictator dus. Hij bepaald wat goed en slecht is, en als je niet doet wat hij zegt vernietigd hij je. Terecht of niet, hij heeft de macht en hij maakt de wetten. Als jij goed vind wat hij slecht vind heb je pech, hij bepaalt immers wat goed is en slecht. Hij creeerde jou trouwens ook terwijl hij wist dat je ''slechte' dingen zou gaan doen want hij is almachtig en alwetend. Alles is van te voren vastgelegd, dus aan je lotsbestemming ontkom je toch niet. Hij voorziet de toekomst, hij weet de uitkomst van alle dingen, en is dus alsnog zo wreed geweest om mensen te maken die ''gestraft'' moesten worden. Hij wist ook al dat de zondeval zou komen voordat die was geweest. Hij creeerde dus zijn eigen legitieme reden om mensen te straffen. Fantastische vent..
Ik merk dat jij de liefde in Ali zijn God ook herkent.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')