wellicht dat er enkele Oekrainse vrijwilligers zijnquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:46 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Lol ze hebben maar 7 vliegtuigen he!! Ze riskeren het echt niet om die ook nog te verliezen.
Maar dat had ze op de grond een hoop gevaar gescheeld nu zijn bijna alle tanks overhoop geschotenquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:46 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Lol ze hebben maar 7 vliegtuigen he!! Ze riskeren het echt niet om die ook nog te verliezen.
Ik zeg ook niet dat alles koek en ei was. Ik trok alleen de stelling in twijfel dat de Sovjetunie het ergste van het ergste was.quote:Op zondag 10 augustus 2008 11:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mijn vaders kant zijn inderdaad Tataren uit de Krim, waar mijn opa weer een Nogay is.
Mijn moeders kant is half-Tjetjeens en half Turks (Oghuz/Seltjoeks U name it.)
Door wie? Rusland heeft nu getoond dat ze militair durven ingrijpen als hun belangen bedreigd worden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je zult nu trouwens waarschijnlijk gaan zien dat de tjeteense rebellen zwaar gesteund zullen gaan worden
Je zegt hetzelfde als je eigen familie wordt uitgemoord of verdreven?quote:Op zondag 10 augustus 2008 07:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat een prachtig conflict dit, en dan die Shakasvilli en Putin! ze verschillen zo van mekaar, echt een wonderlijk contrast.
Van mij mogen de Russen Georgie hebben hoor, het gaat ze echter nog wel wat levens kosten mochten ze daadwerkelijk mal genoeg zijn om dat te doen.
Enfin, de Russen mogen laten zien dat ze nog enige macht hebben en iedereen weet dat de NAVO toch nog wel ergens goed voor is daar dit niet zo uit de hand gelopen was als Georgie bij de NAVO zat.
Ook Israel en de Oekraine hebben even de Russen met mate mogen gallen, alleen voor de VS is het wat sneu maar die hebben projectjes zat.
Heerlijk, ik geef het conflict nog max twee weken en dat is het weer afgelopen en dat kijk ik weer uit naar de confrontatie met Iran!
quote:Op zondag 10 augustus 2008 06:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hey als het bij Kosovo wel kan...
[..]
Pas als de Russen opstomen naar de BTC pijpleiding heb je gelijk, eerder niet.
En als we het over olie hebben....
[..]
Huh? Israel in Georgie?
[..]
Ah er valt wat te verdienen.
Denk dat deze vraag dan ook beantwoord is.
[..]
Geen wonder dat Saakashvili de media in Georgie censureert.
En ze leveren ondanks beloftes dat het niet zo is kennelijk nog steeds wapens:
Georgia denies Israeli arms trade freeze reports
--
Gezien dit alles is Jews flee Georgia-Russia border dan ook niet zo verwonderlijk...
En Engeland, en Nederland, en Frankrijk, en de grieken, en de macedoniers, en de Maya's, etc, etc...quote:Op zondag 10 augustus 2008 04:38 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat klopt, ook de Perzen en de Turken konden er wat van en de Mongolen niet te vergeten.
dat zou een grap zijn maar het is natuurlijk niet gek dat die landen elkaar steunen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:03 schreef Het_hupt het volgende:
Oekraine dreigt met Sebastopol af te sluiten
georgie en oekrainequote:Op zondag 10 augustus 2008 12:56 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Door wie? Rusland heeft nu getoond dat ze militair durven ingrijpen als hun belangen bedreigd worden.
Waarom zouden ze dan anders reageren?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat zou een grap zijn maar het is natuurlijk niet gek dat die landen elkaar steunen.
Overigens mocht oekraine er in verzeild raken dan zullen de EU en VS anders reageren
De heilige maagd moet het oplossen...quote:"Also in the name of a shared Christian heritage, refrain from more clashes and from violent retaliation that can degenerate in a wider conflict," Benedict urged, adding that a resumption of peace talks was required.
"Together with our Orthodox brethren, we pray intensely for these intentions, which we trustingly deliver to the intercession of the Holiest Virgin Mary, Mother of God and all Christians," Benedict said.
Het zal nog wel even duren voordat het jongentje (dus Georgie) valt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
Georgie associeer ik nu met:
[ afbeelding ]
Dat ligt aan de EU en is van veel meer waarde voor de VS en de EU dan georgiequote:Op zondag 10 augustus 2008 13:12 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dan anders reageren?
Het vlagvertoon en zijn optreden bij de VN en op TV laten duidelijk een vooropgezet plan zien.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:59 schreef voyeur het volgende:
Of zou die het toch niet zo bedoeld hebben
Maar wou die nu gewoon de stoere jongen uithangen hopend op steun van het Westen of was hij zo slinks als ik suggeer en heeft hij zijn lastige regio's gedumpt zodat hij lekker bij de Navo kanquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:29 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Het vlagvertoon en zijn optreden bij de VN en op TV laten duidelijk een vooropgezet plan zien.
hehehehehe goeiequote:Op zondag 10 augustus 2008 10:49 schreef Burakius het volgende:
Nu moeten de Russen de Tjetjenen ook onhankelijk maken? ( En Nogay's en Tataren ook trouwens).
Oekraïne heeft een jaar of 15 geleden moeten toestaan dat Rusland nog erg lang een deel van de haven van Sebastopol voor zijn vloot mag huren. Dat is een doorn in het oog van de diverse Oekraïense regeringen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:52 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat Sevastopol nog gebruikt werd door het Russische leger. Ze hebben het strikt gezien ook toch niet echt nodig, omdat Rusland zelf ook een kust heeft aan de Zwarte Zee.
Dit lijkt me een gevoelig punt, want zowel Sevastopol als de Krim heeft een Russische absolute meerderheid, en de Krim behoort nog maar sinds 1954 tot Oekraïene.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |