Ik denk dat de boodschap anders goed aangekomen is. Rusland is de baas en verwacht geen hulp van andere landen. Begin jaren negentig had je wat opstandige provincies, maar nu onder Poetin en het harde optreden in Georgië weet iedereen wel dat je maar beter gewoon bij Moskou kunt blijven. En dat was na Tsjetsjenië natuurlijk ook al. Deze oorlog heeft zeker gevolgen, maar niet die.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Onderschat de wil naar onafhankelijkheid toch niet
Stalin had dat goed in de gaten, en husselde alles door elkaar.
En daarbij vrees ik dat toch meer staten in de regio de kant van Georgië gaan kiezen.
Oekraïne dreigt de Russische vloot niet meer toe te laten in de haven van Sebastopol. Benieuwd hoe ze dat gaan voor mekaar krijgen. 71% van van de Sebastopolen zijn Russisch.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En daarbij vrees ik dat toch meer staten in de regio de kant van Georgië gaan kiezen.
Schijnbaar denkt de Oekraïne toch een middel te hebben om naar Rusland een signaal af te geven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:49 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Oekraïne dreigt de Russische vloot niet meer toe te laten in de haven van Sebastopol. Benieuwd hoe ze dat gaan voor mekaar krijgen. 71% van van de Sebastopolen zijn Russisch.
ik hoop idd dat de Russen weer eens flink op hun bek gaan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:44 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
dat vrees jij niet, dat hoop je.
Ja, 1945, toen de oorlog in principe al voorbij was, snel ff wat eilandjes inpikken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:56 schreef Pumatje het volgende:
Russen hebben de jappen anders ook vaak genoeg op hun bek laten gaan
idd wel aardig stil aan den linkerzijde, me dunktquote:Op zondag 10 augustus 2008 16:58 schreef Ziggenmufter het volgende:
Waar blijft Wijnand Duyvendak nou met zijn protesten tegen de Russische agressie?
Oorlogsverjklaring richting Rusland?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:01 schreef gelly het volgende:
Georgie heeft eenzijdig een bestand afgekondigd, na eerst al eenzijdig een oorlogsverklaring te hebben afgegeven.
Ja een Georgische spy drone op Georgisch grondgebied door een Russische jet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:58 schreef Pumatje het volgende:
Wat ik me trouwens net ineens herriner..
was er omstreeks mei ook al niet iets aan de hand mbt Rusland en Georgie?
vliegtuigen neergehaald ofzo...
quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ja, 1945, toen de oorlog in principe al voorbij was, snel ff wat eilandjes inpikken.
zoiets?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:06 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nee nee.. in de japans-russische oorlog
quote:De Japanners haalden hun technologische achterstand zoo snel in, dat zij in 1905 al een grote Russische Vloot konden verslaan
Ik ben toch niet stil dacht ik.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:59 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
idd wel aardig stil aan den linkerzijde, me dunkt
Er is daar continu iets aan de hand. Iedere paar maanden veranderden wel weer een paar vierkante kilometer van eigenaar en werden weer wat schoten uitgewisseld.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:58 schreef Pumatje het volgende:
lolquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:09 schreef gelly het volgende:
Bovendien, wat heeft het in hemelsnaam met links of rechts te maken ? Ga gewoon niet op de trol in.
In die regio heel weinig. Veel keuze is er ook niet op de Zuid-Kaukasus. Er rest alleen Armenië en Azerbeidjan. En die twee zullen nooit en te nimmer samen dezelfde kant kiezen. Dus maximaal 1 staat, en dat zal dan wel Azerbeidzjan worden. Die willen namelijk ook dat de pijpleiding niet in Russische handen komt. Maar hun leger stelt helemaal niks voor, en dat is ook nog eens grotendeels bezig met het voorkomen van een Armeense uitbreiding van Nagorno-Karabach en het beschermen van Nachidzjevan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Voormalig lid van de werkgroepen Oost-Europa en Vrede&Veiligheid van GroenLinks, vroeger aktief als analist voor AMOK.quote:
zou het?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:17 schreef Salvad0R het volgende:
http://english.pravda.ru/hotspots/conflicts/106046-0/
War between Russia and Georgia orchestrated from USA
Tuulk.quote:
Daar hebben ze al iets op gevonden joh.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:17 schreef Xenwolfie het volgende:
In ieder geval zal Rusland Oekraïne niet zo snel durven aan te vallen, volgens mij is hun leger groot en sterk (naar verluid zelfs zo rond de top5 of anders top10) in de wereld.
Dan gaat de US dreigen met vergelding vrees ikquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Daar hebben ze al iets op gevonden joh.
http://www.telegraph.co.u(...)tack-on-Ukraine.html
Russia threatens nuclear attack on Ukraine
Woah... dit heb ik gemist destijds, dit wist ik niet dat Rusland zo hard uitsprak toen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Russen schoten een UAV nerquote:Op zondag 10 augustus 2008 16:58 schreef Pumatje het volgende:
quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LA540401.htmquote:Russia aiming to take over Georgia - Saakashvili
10 Aug 2008 15:44:09 GMT
Source: Reuters
BERLIN, Aug 10 (Reuters) - Georgian President Mikheil Saakashvili said Russia intends to take over his country to secure energy supply routes from central Asia and to begin ridding the region of democracies.
"They want the whole of Georgia," Saakashvili said in an interview on Sunday with Germany's Rhein-Zeitung newspaper.
"The Russians need control over energy routes from central Asia and the Caspian Sea," he said in the interview to be published in the paper's Monday edition.
"In addition, they want to get rid of us, they want regime change," he added. "Every democratic movement in this neighbouring region must be got rid of."
Saakashvili said he had spoken to U.S. President George W. Bush who had signalled his "full support".
"He understands that it's not really about Georgia but in a certain sense it's also an aggression against America," he told the paper. (Reporting by Iain Rogers, editing by Mary Gabriel)
en nu maar hopen dat de Russen er geen van neerschieten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
AP: Senior US military official says Americans have begun flying Georgian troops home from Iraq.
Armenië en Azerbeidzjan hebben wel allebei troepen naar Irak gestuurd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In die regio heel weinig. Veel keuze is er ook niet op de Zuid-Kaukasus. Er rest alleen Armenië en Azerbeidjan. En die twee zullen nooit en te nimmer samen dezelfde kant kiezen. Dus maximaal 1 staat, en dat zal dan wel Azerbeidzjan worden. Die willen namelijk ook dat de pijpleiding niet in Russische handen komt. Maar hun leger stelt helemaal niks voor, en dat is ook nog eens grotendeels bezig met het voorkomen van een Armeense uitbreiding van Nagorno-Karabach en het beschermen van Nachidzjevan.
Georgie had wel intussen algemene mobilisatie afgekondigdquote:Op zondag 10 augustus 2008 18:27 schreef weirdomv het volgende:
GEORGIË
* Manschappen: 26.900
* Gevechtstanks: 82
* Gewapende personenvoertuigen: 139
* Gevechtsvliegtuigen: 7
* Zware artillerie: 95
RUSLAND
* Manschappen: 641.000
* Gevechtstanks: 6.717
* Gewapende personenvoertuigen: 6.388
* Gevechtsvliegtuigen: 1.206
* Zware artillerie: 7.550
Bron Janes Sentinel Country Risk Assessments [133]
te vroeg joh! Nu wacht iedereen met z'n posts tot deze vol is...quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:41 schreef weirdomv het volgende:
rusland-georgie # 6 de terugtrekking is begonnen daar verder
zometeen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |