abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60704567
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Is er al gezegd dat Stalin uit Tblisi komt? Daar zitten hele harde schoften tussen.
pi_60704588
Ik vind dat Medvedev het goed doet. Het is een goede president, die ook buiten Rusland veel mensen zal gaan aanspreken. Hij heeft een jeugdig elan (is pas begin 40) en hij luistert Hardrock muziek als Deep Purple en Black Sabbath. Hij sluit perfect aan bij de huidige sarcastische generatie en ik zie hem een beetje als een voorbode van mogelijke politici in de Westerse wereld.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_60704884
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:47 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar wou die nu gewoon de stoere jongen uithangen hopend op steun van het Westen of was hij zo slinks als ik suggeer en heeft hij zijn lastige regio's gedumpt zodat hij lekker bij de Navo kan
Georgiërs hebben een traditie hoog te houden.
pi_60704913
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 06:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hey als het bij Kosovo wel kan...
Objectief gezien heeft Ryan3 natuurlijk gelijk. Het gaat de Russen in beginsel echt niet om de vrijheid van de Abchaziërs en de Zuid-Ossetiërs.

Het is wel een mooie theorie en ik kan niet beweren, dat ik er totaal mee oneens ben.
Het behoeft echter wel hier en daar een aanvulling en focusverschuiving, in mijn beleving.

Zo is het bijvoorbeeld het aandeel van de Verenigde Staten in westerse media niet bepaald helder in beeld gebracht. De Verenigde Staten hebben onder hun regie onlangs in Georgië een militaire oefening gehouden waaraan niet alleen Georgische eenheden deelnamen, maar ook eenheden uit Armenië, Azerbeidzjan en de Oekraïne. Amerika leverde voor deze oefening, met de codenaam Immediate Response 2008 1200 militairen.
Ten tijde van de Russische invasie zit/zat een deel daarvan nog in Georgië.

Het aandeel van Israël in dit conflict is dat zij een bondgenoot van zowel de Verenigde Staten als Georgië is. In Georgië bevinden zich thans circa 1000 tot 1200 Israëlische militaire adviseurs. Georgië heeft de afgelopen jaren behoorlijk wat geavanceerde wapens van Washington gekregen. Dus de Israëlische militaire adviseurs hebben de Georgiërs in de afgelopen periode getraind in de omgang met die wapens en voorts de Georgiërs voorzien van lessen in moderne tactische oorlogsvoering.
Operatie Immediate Respons 2008 was daarin de apotheose. Uiteraard in het groter plaatje van de Amerikaanse en Georgische wens van een Georgisch NAVO-lidmaatschap.

Verder staat er in dat vrij interessante linkje van je het volgende:
quote:
Jeruzalem heeft een grote belangstelling in Kaspische olie en aardgasleidingen die de Turkse haven Ceyhan bereiken in plaats van dat deze worden aangehaakt op het Russische netwerk. Inmiddels heeft Israël een zeer sterk belang in het project.

Intense onderhandelingen zijn op gang tussen Israël, Turkije, Georgië, Turkmenistan en Azarbaijan voor pijpleidingen vanaf Turkije naar de olieterminal van Israël in Ashkelon en door naar zijn Rode zeehaven Eilat. Vandaar uit, kunnen supertankers het gas en olie naar het Verre Oosten transporteren door de Indische Oceaan.
Bewust van Moskou's gevoeligheid voor de oliekwestie, bood Israël Rusland een deel aan in het project, maar het werd verworpen.
Saakashvili hoeft slechts afstand van dit plan te doen, voor Moskou om het conflict van de twee provincies tegen Tbilisi te begraven. Zolang hij echter achter zijn plan staat, zullen Zuid-Ossetië en Abchazië doorgaan met de separatisten oorlog.
Rusland wil het plan van de EU om haar energieleveranties te diversificiëren te dwarsbomen. Rusland kan met een grotere afhankelijkheid van Europa van haar energievoorraden haar machtsbasis op het wereldtoneel vergroten.

Rusland heeft in de afgelopen weken herhaaldelijk geëist dat Jeruzalem zijn militaire hulp aan Georgië stopt, en een definitieve bedreiging voor een crisis in de tweezijdige relaties tegen te gaan. Dat verhaal over het neerschieten van het onbemand vliegtuigje door de Russen past daar precies in.
Jeruzalem zegt dat haar acties slechts defensief zijn, voor de bescherming van haar belang in het Kaspische pijpleiding project.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 07:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Rusland heeft gedreigd raketsystemen aan Iran te leveren als Israel niet zou stoppen.
Dat betreft de Iskander E raket. Het is inderdaad niet ondenkbaar dat Moskou haar eisen kracht bij zet door Iran en Syrië van deze rakketten te voorzien. Hoewel Iran er al in 2006 melding over maakte en er berichten zijn over Syrië die van nog eerder dateren.
quote:
Gezien dit alles is Jews flee Georgia-Russia border dan ook niet zo verwonderlijk...
Deze gevolgtrekking gaat voorbij aan het menselijk leed dat in Georgië plaatsvindt.
In Gori leeft een Joodse gemeenschap, maar:
quote:
De Russische luchtmacht heeft de Georgische stad Gori vandaag (edit: 09-08) gebombardeerd. Volgens verslaggevers van zowel Associated Press als het Franse AFP zijn veel huizen verwoest en liggen er overal in de stad lijken en gewonde burgers. Honderden mensen zouden de stad zijn ontvlucht.
De berichtgeving hierover stond gisterenochtend al in de Telegraaf:
quote:
Doden door Russische bombardementen bij Gori

TBLISI - Twee Russische gevechtsvliegtuigen hebben zaterdag militaire doelen gebombardeerd ten noorden van de Georgische stad Gori, dichtbij de grens met Zuid-Ossetië. Een bom is echter terechtgekomen op een flatgebouw in de stad zelf, meldde een verslaggever van persbureau Reuters. Daardoor zijn ten minste vijf doden gevallen. Zeker drie mensen raakten gewond bij het bombardement van de geboortestad van de Sovjet-dictator Stalin.

Dikke rookwolken waren in het gebied te zien. De totale schade is nog onduidelijk. Rusland heeft ontkend bombardementen op burgerdoelen uit te voeren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60704915
A large part of the capital of South Ossetia, Tskhinvali, has been destroyed along with five villages. South Ossetia reports that more than 1,600 people have been killed in the past 24 hours. There are also many casualties among peacekeepers and hospitals are said to be overflowing with victims.
Relating what has become common practice among war criminals, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov reported: "A Russian humanitarian convoy has come under fire. Panic is growing among the local population, and the number of refugees is increasing. There are reports of ethnic cleansing in some villages... The situation is ripe for a humanitarian catastrophe."

* bron Pravda,

Begint op Yoegoslavie te lijken....
pi_60704955
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:20 schreef allsystemshalt het volgende:
Russia bombs 15 Georgian cities!

http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-in-Georgie.dhtml

De bron is ietwat partijdig.

"Rusland zou volgens Tbilisi maar liefst 15 steden in Georgië bombarderen. Dat maakte Alexander Lomaja, de secretaris van de nationale veiligheidsraad van Georgië, in een teleconferentie bekend."
pi_60705042
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:22 schreef allsystemshalt het volgende:

Als in dat gebied lont in 't kruitvat gaat dan wordt het nog veel ingewikkelder dan in ex-Joegoslavie.
pi_60705075
Wie, behalve Debka, zegt dat er meer dan duizend Israëlische militaire adviseurs in Georgië zitten?
pi_60705335
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:28 schreef Monidique het volgende:
Wie, behalve Debka, zegt dat er meer dan duizend Israëlische militaire adviseurs in Georgië zitten?
Mijn excuses dat ik jou vraag met een tegenvraag beantwoord, maar wat is precies het bezwaar tegen deze bron? (Ik probeer hiermee wat gedoe te vermijden)

En verder is mijn uiteenzetting een aanvulling op de theorie van NS.
pi_60705376
AFP: Georgia's National Security Council says Russian forces heading for Georgian town of Gori, Georgian forces ready to defend.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:38:58 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60705403
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Is er al gezegd dat Stalin uit Tblisi komt? Daar zitten hele harde schoften tussen.
Nee, Stalin komt uit Gori. En harde schoften zitten overal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:39:34 #217
97934 ASroma
Flamboyant
pi_60705420
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
AFP: Georgia's National Security Council says Russian forces heading for Georgian town of Gori, Georgian forces ready to defend.
wordt dus een flinke clash
pi_60705457
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:38 schreef Ringo het volgende:

En harde schoften zitten overal.
De Kakausus zit er vol van.
pi_60705475
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Een greep uit m'n download archief over de Krim-Tataren:
[..]

Dat is wel een erg lange tekst.
Maar mij lijkt het dat zelfs voor de deporaties rond WOII de Krimtataren allang geen meerderheid waren (de Russen waren toen ook al meer dan 50%) Hebben ze eigenlijk ooit de meerderheid uitgemaakt van de bevolking op de Krim?
pi_60705500
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:39 schreef ASroma het volgende:

[..]

Nou, laat de live-beelden maar komen dan.
* indahnesia.com popcorn pakt.
pi_60705519
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:36 schreef damian5700 het volgende:
Mijn excuses dat ik jou vraag met een tegenvraag beantwoord, maar wat is precies het bezwaar tegen deze bron? (Ik probeer hiermee wat gedoe te vermijden)
Omdat Debka onbetrouwbaar is. Het komt met "analyses" waarvan de meeste informatie reeds te vinden is via gebruikelijke media, de informatie van "military sources" is vrijwel nooit te verifiëren, als in: er is geen "military source" die eventjes gaat melden dat op die datum of in die periode zus en zo gebeurt. Achteraf wisten heel veel "military sources" het wel, natuurlijk. Daarnaast verwijdert het informatie als het achteraf niet blijkt te kloppen (door mij persoonlijk aanschouwd, ik weet niet meer waar het over ging, maar je zult me maar moeten vertrouwen; of niet). En uiteindelijk is het altijd de schuld van door Iran gesteunde terroristen. Debka is een partijdige, onbetrouwbare website. Ik wil wel aannemen dat er een zooi Israëliërs in Georgië zitten, maar als de enige bron daarvan Debka is, dan neem ik het vooralsnog met een doos zout.
pi_60705575
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Nou, laat de live-beelden maar komen dan.
* indahnesia.com popcorn pakt.
http://www.webcamplaza.net/

Zit hier misschien wat tussen?
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:47:13 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60705629
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:41 schreef kraakschandaal het volgende:
De Kakausus zit er vol van.
Ook dat. Geen poldersofti's. Een beetje Georgiër krijgt een wapen op zijn achtste, nog net voordat hij leert hoe-ie een vrouw moet onderwerpen.
pi_60705631
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:39 schreef ASroma het volgende:

[..]

Als het waar is: Georgia's National Security Council says. Ik verwacht dat de Russen bij de grenzen van Abchazië en Zuid-Ossetië zullen stoppen, maar ja, misschien willen ze het Georgische leger bij Gori een flinke tik uitdelen.
pi_60705767
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat Debka onbetrouwbaar is. Het komt met "analyses" waarvan de meeste informatie reeds te vinden is via gebruikelijke media, de informatie van "military sources" is vrijwel nooit te verifiëren, als in: er is geen "military source" die eventjes gaat melden dat op die datum of in die periode zus en zo gebeurt. Achteraf wisten heel veel "military sources" het wel, natuurlijk. Daarnaast verwijdert het informatie als het achteraf niet blijkt te kloppen (door mij persoonlijk aanschouwd, ik weet niet meer waar het over ging, maar je zult me maar moeten vertrouwen; of niet). En uiteindelijk is het altijd de schuld van door Iran gesteunde terroristen. Debka is een partijdige, onbetrouwbare website. Ik wil wel aannemen dat er een zooi Israëliërs in Georgië zitten, maar als de enige bron daarvan Debka is, dan neem ik het vooralsnog met een doos zout.
Ik wil dat best aannemen.
In combinatie met het Israëlische belang in de Kaspische pijpleiding project, de Amerikaanse strategische geopolitieke belangen en het bondgenootschap van Israël en Georgië is het niet ondenkbaar, dat mijn theorie deugdelijk is.
Maar toegegeven kan ik het nog niet met een andere onafhankelijke bron ondersteunen.
pi_60705806
Er zullen er vast wel wat rondlopen, de Georgiërs hebben immers (geavanceerde?) Israëlische wapens.
pi_60705911
quote:
VS wijzen Rusland terecht

Het Witte Huis heeft zondag Rusland terechtgewezen over het conflict in Zuid-Ossetië, op straffe van "belangrijke gevolgen voor de relaties met de VS" indien Rusland de "gevaarlijke en buitenmaatse escalatie" in het conflict met Georgië voortzet.
"We hebben de Russen duidelijk laten weten dat als de buitenmaatse en gevaarlijke escalatie van Russische kant wordt voortgezet, dat een belangrijke impact zal hebben op de Amerikaans-Russische relaties op lange termijn", verklaarde James F. Jeffrey, vice-hoofd van de Nationale Veiligheidsraad.

Het gaat om een belangrijke medewerker van de Amerikaanse president George W. Bush en de belangrijkste terechtwijzing sinds de start van de vijandigheden in Zuid-Ossetië
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:57:06 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60705933
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:22 schreef allsystemshalt het volgende:
A large part of the capital of South Ossetia, Tskhinvali, has been destroyed along with five villages. South Ossetia reports that more than 1,600 people have been killed in the past 24 hours. There are also many casualties among peacekeepers and hospitals are said to be overflowing with victims.
Relating what has become common practice among war criminals, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov reported: "A Russian humanitarian convoy has come under fire. Panic is growing among the local population, and the number of refugees is increasing. There are reports of ethnic cleansing in some villages... The situation is ripe for a humanitarian catastrophe."

* bron Pravda,

Idd alleen Rusland is groter en dus ook gevaarlijker in deze
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60705996
Mja, zoals verwacht natuurlijk. De Russen zijn klaar en de VS komt met een "scherpe veroordeling". Er komt een wapenstilstand zodat het lijkt alsof de Russen zich wat aantrekken van internationale kritiek. Iedereen weer blij, behalve de Georgiers natuurlijk. President wordt afgezet en er komt een clown in het zadel die de belangen van beide partijen gaat bedienen.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2008 15:00:43 ]
pi_60706012
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]
"belangrijke gevolgen voor de relaties met de VS"

! HA!
pi_60706054
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef gelly het volgende:
Mja, zoals verwacht natuurlijk. De Russen zijn klaar en de VS komt met een "scherpe veroordeling".
De Russen zijn helaas nog niet klaar:
quote:
Russian Deputy Foreign Minister Grigory Karasin said talks could begin if Russian forces confirmed Georgia has completely withdrawn from South Ossetia and when Georgia signs a non-hostilities agreement.

The agreement, however, would have to include political changes for South Ossetia, Karasin said.

"They no longer believe they can live safely in the state of Georgia," said Karasin.
http://www.cnn.com/2008/W(...)ia.russia/index.html
pi_60706057
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef gelly het volgende:
Mja, zoals verwacht natuurlijk. De Russen zijn klaar en de VS komt met een "scherpe veroordeling".
Word zeker weer over en weer gejaag, want Rusland vroeg de VS zich er al buiten te willen houden
We are living in a material world, and I am a material girl
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:01:21 #233
97934 ASroma
Flamboyant
pi_60706077

deze meneer zegt dus dat de russen ook flinke verliezen hebben.... een 2e Mohammed al-Sahaf of toch waar?
pi_60706101
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Russen zijn helaas nog niet klaar:
[..]

http://www.cnn.com/2008/W(...)ia.russia/index.html
Hoeveel Georgische troepen zijn er dan nog in Osetie ?
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:02:36 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60706115
Toch zou ik heel graag willen weten wat Georgië die paar laatste dagen nu allemaal in Zuid-Ossetië heeft uitgevroten. Of niet heeft uitgevroten -- en wat dan de precieze reden van Ruslands propaganda is.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:03:30 #236
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60706147
quote:
Westerse nachtmerrie dreigt op de Kaukasus

Nu Tbilisi heeft besloten tot een grootschalige confrontatie met Rusland is onderhandelen enige oplossing. Want mocht het snel escalerende conflict uitlopen in een open oorlog op de Kaukasus dan raken alle partijen verstrikt in een heuse nachtmerrie.

Het voortdurende Russische gestook in de opstandige Georgische provincies Abchazië en Zuid-Ossetië is de Georgiërs al jaren een doorn in het oog. Volgens de autoriteiten in Tbilisi hebben deze twee afvallige deelrepublieken zich feitelijk van Georgië kunnen afscheiden dankzij de openlijke - ook militaire - steun van het Kremlin.

De Georgische president Michail Saakasjvili, die de reputatie heeft van een heethoofd, heeft het herstel van de territoriale integriteit van zijn land tot een van zijn prioriteiten gemaakt.
Volgens Saakasjvili komt zijn besluit om juist nu in te grijpen in Zuid-Ossetië voort uit een reeks van recente provocaties door Ossetische rebellen, in samenwerking met de Russen.

Kruitvat
Moskou beschouwt de Osseten historisch als trouwe bondgenoten in een hoogst explosieve regio waar eeuwenoude, tribale vetes en loyaliteiten nog altijd de onderlinge verhoudingen bepalen.

Uitgerekend in dit kruitvat – met het instabiele Tsjetsjenië naast de deur – stuiten Russische en westerse belangen op elkaar: niet ver van de plek waar Russen en Georgiërs sinds deze week slag leveren liggen de omvangrijke olievoorraden van de Kaspische Zee. Georgië is in het machtsspel om schaarser wordende energie een belangrijke schakel naar westerse markten.

Koude kermis
Het kleine Georgië, dat een getormenteerde geschiedenis heeft met de grote Russische broer, krijgt veel sympathie uit het Westen. De in de Verenigde Staten opgeleide en vloeiend Engels sprekende Saakasjvili (getrouwd met de Nederlandse Sandra Roelofs) beantwoordt veel meer aan het beeld van een 'beschaafd politicus' dan de voormalige KGB’ers die onder Vladimir Poetin en Dmitri Medvedev bezit hebben genomen van het Kremlin.

Maar mocht Saakasjvili op concrete westerse steun rekenen, dan zal hij van een koude kermis thuis komen. Niet voor niks koesteren Frankrijk en Duitsland ernstige bezwaren tegen een mogelijk NAVO-lidmaatschap van Georgië en Oekraïne.

Confrontatie
Vooral Duitsland beseft hoezeer het afhankelijk is van Russisch gas en olie. Voormalig bondskanselier Gerhard Schröder (SPD), een goede vriend van Poetin, aanvaardde na zijn politieke loopbaan zelfs een belangrijke positie in de Russische energiesector.

Nu Tbilisi heeft besloten tot een grootschalige confrontatie met Rusland, krijgt een argument van Moskou meer urgentie: als de belegerde Zuid-Osseten zich bij hun broeders en zusters in het Russische Noord-Ossetië willen voegen, moet dit mogelijk zijn. Wat de Verenigde Staten en veel Europese landen in Kosovo hebben mogelijk gemaakt, moet - volgens het Kremlin - ook gelden voor de regio Zuid- en Noord-Ossetië.

De enige oplossing om uit dit dilemma te geraken is: onderhandelen. Want mocht het snel escalerende conflict uitlopen in een open oorlog op de Kaukasus dan raken alle partijen verstrikt in een heuse nachtmerrie.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60706232
Diepgaande journalistiek daar bij de Elsevier.
pi_60706428
Hehehehe.
  FOK!fotograaf zondag 10 augustus 2008 @ 15:36:45 #239
73911 ultra_ivo
pi_60707241
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:41 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat is wel een erg lange tekst.
Helaas, betrouwbaardere bronnen zijn meestal wat langdradig
quote:
Maar mij lijkt het dat zelfs voor de deporaties rond WOII de Krimtataren allang geen meerderheid waren (de Russen waren toen ook al meer dan 50%) Hebben ze eigenlijk ooit de meerderheid uitgemaakt van de bevolking op de Krim?
Mischien ten tijde van het Krimkhanaat. Maar niet sinds de 18e eeuw lijkt me zo.
pi_60707632
Abkhazia is reportedly bombing and shelling Georgian positions in Kodori Gorge, minutes after declaring martial law, according to Interfax.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:50:37 #241
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60707748
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:52 schreef Monidique het volgende:
Er zullen er vast wel wat rondlopen, de Georgiërs hebben immers (geavanceerde?) Israëlische wapens.
georgische leger gebruikt jaren 80 en 90 spul..
Hun t-72's zijn zelfs van de oudste batch.

wat voor isrealische spullen hebben ze dan? Had gelezen dat de wapendeal net niet door is gegaan namelijk.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_60707807
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

georgische leger gebruikt jaren 80 en 90 spul..
Hun t-72's zijn zelfs van de oudste batch.

wat voor isrealische spullen hebben ze dan? Had gelezen dat de wapendeal net niet door is gegaan namelijk.
Die drones.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:01:47 #243
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60708078
wat voor Drones?

Spy-drones?

- heb tussendoor gehoord dat het Russische leger wordt opgehouden door het Georgische en dat ze verliezen lijden.

-de uitgeschakelde tanks leken van achteren te zijn uitgeschakeld, ik vermoed ook infanterie. Anti tank wapens
pi_60708115
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:01 schreef Pumatje het volgende:
wat voor Drones?

Spy-drones?
quote:
In addition to the spy drones, Israel has also been supplying Georgia with infantry weapons and electronics for artillery systems, and has helped upgrade Soviet-designed Su-25 ground attack jets assembled in Georgia, according to Koba Liklikadze, an independent military expert based in Tbilisi. Former Israeli generals also serve as advisers to the Georgian military.
http://www.iht.com/articl(...)E-Israel-Georgia.php

Maar niet bevestigd, volgens mij.
pi_60708469
A South Ossetian government official says 2,000 refugees and up to 1,000 wounded will be evacuated from the breakaway region on Monday.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:18:07 #246
203688 Drijfzand
account closed
pi_60708500
quote:
Meanwhile, the Foreign Ministry has recommended a complete halt to the sale of arms and any security-related equipment to Georgia in light of the recent fighting with Russian forces in the Caucasus. This would be a further tightening of an arms boycott on Tbilisi around a year after a decision had been made in Jerusalem to limit exports to Georgia only to defensive equipment.

Israel is concerned that Russia would choose to retaliate against Jerusalem for continued military support of Georgia by lifting restrictions on its arms transfers to Iran and Arab states.

"Israel needs to be very careful and sensitive these days," said a senior political source. "The Russians are selling many arms to Iran and Syria and there is no need to offer them an excuse to sell even more advanced weapons."

The source noted that Israel is particularly interested in the transfer of advanced S-300 anti-aircraft missiles to Iran, and therefore Jerusalem must show restraint in its arm sales to Georgia.

"The day we will want to prevent a future deal with Iran, our hands must be clean," the source said.

Last Wednesday discussions were held at the Foreign Ministry on the crisis in South Ossetia. At the end of the meeting a decision was made to recommend to the Defense Ministry that Israel would avoid the sale of any military equipment to Georgia because the country was now a "combat zone."

The Foreign Ministry also recommends that the issue be revisited after the situation stabilizes and the fighting ceases.

But a final decision on the matter will be made by the Defense Ministry in the coming days.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1009946.html
too much to do in the real world.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:27:38 #247
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60708757
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:01 schreef Pumatje het volgende:
wat voor Drones?

Spy-drones?

- heb tussendoor gehoord dat het Russische leger wordt opgehouden door het Georgische en dat ze verliezen lijden.

-de uitgeschakelde tanks leken van achteren te zijn uitgeschakeld, ik vermoed ook infanterie. Anti tank wapens
Was dat ook al niet zo tegen Finland in '39, dat de Russen vreselijke verliezen leden?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60708830
BREAKING NEWS -- INTERFAX: RUSSIA RECEIVES GEORGIAN OFFER TO END HOSTILITIES IMMEDIATELY. DETAILS SOON. -- BREAKING NEWS
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:30:05 #249
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60708832
ja, de 1e oorlog ging niet zo goed voor de Russen.
Officieel was het een russische overwinning, maar moreel een Finse.

Maar dat was een andere tijd, andere omstandigheden, en bovenal een ander klimaat.
Wat ik tot nu toe van Georgie heb gezien, moet het ook niet lastig te verdedigen zijn, en het is niet een al te groot probleem dat de Russen luchtruim controleren, zeer groen land met veel bergen en heuvels.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:36:28 #250
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60708977
quote:
[b]Op zondag 10 augustus 2008 16:30
Wat ik tot nu toe van Georgie heb gezien, moet het ook niet lastig te verdedigen zijn, en het is niet een al te groot probleem dat de Russen luchtruim controleren, zeer groen land met veel bergen en heuvels.
Tanks is not done.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:36:45 #251
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60708982
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:30 schreef Pumatje het volgende:
ja, de 1e oorlog ging niet zo goed voor de Russen.
Officieel was het een russische overwinning, maar moreel een Finse.

Maar dat was een andere tijd, andere omstandigheden, en bovenal een ander klimaat.
ik vrees dat de Russen met hun "humane actie" meer los zullen maken dan dat ze ooit beseft hebben.
Meer onderdrukte volkeren in Rusland zullen gaan opstaan en roepen om onafhankelijkheid.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:39:42 #252
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60709061
zou goed kunnen, maar dat zal Rusland ook weten en er zal vast iets in beweging zijn gezet om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurd..

onderwijs manipulatie is al jaren daaro.
pi_60709092
Russian TV reports that officials in Moscow are not confirming Interfax reports that Russia has received a cease-fire offer.

The Russian Foreign Ministry has denied reports that it has received a note offering to halt all hostilities, Interfax reports.

[ Bericht 36% gewijzigd door MevrouwHopjes83 op 10-08-2008 16:50:33 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:42:42 #254
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60709134
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:39 schreef Pumatje het volgende:
zou goed kunnen, maar dat zal Rusland ook weten en er zal vast iets in beweging zijn gezet om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurd..

onderwijs manipulatie is al jaren daaro.
Onderschat de wil naar onafhankelijkheid toch niet
Stalin had dat goed in de gaten, en husselde alles door elkaar.
En daarbij vrees ik dat toch meer staten in de regio de kant van Georgië gaan kiezen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:44:44 #255
203688 Drijfzand
account closed
pi_60709177
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:36 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ik vrees dat de Russen met hun "humane actie" meer los zullen maken dan dat ze ooit beseft hebben.
Meer onderdrukte volkeren in Rusland zullen gaan opstaan en roepen om onafhankelijkheid.
dat vrees jij niet, dat hoop je.
too much to do in the real world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')