abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:04:03 #121
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60830901
The White Darkness

Interessante maar ietwat chaotische documentaire over Voodoo op Haiti door Richard Stanley(Dust Devil, Hardware).
Ondanks de wat theatrale 'spooky' sfeershots wordt de religie zelf op een vrij positieve manier in beeld gebracht als zijnde traditionele gebruiken die worden bedreigd in hun bestaan.

Typerend vond ik ook de interviews met Amerikaanse militairen, die op Haiti aanwezig zijn als humanitaire steun, waarin keer op keer werd gezegd dat Jesus de redding van het volk daar was. En dat enkel door geloof in Jesus democratie zou kunnen bestaan.

Ik vond hem boeiend(zij het een beetje chaotisch).
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:14:00 #122
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_60832524
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:28 schreef Flitspaal het volgende:
Gisterenavond was de documentaire Gladbeck – Dokument einer Geiselnahme op tv.
Het handelt over een mislukte bankoverval van twee criminelen in Gladbeck, die vervolgens een bus kapen.
Terwijl de bus in Gladbeck stilstaat laat een van de overvallers zich door tv en andere journalisten interviewen. Een journalist werpt zich (tevergeefs) op als onderhandelaar. Al deze journalisten zorgen voor een facade waarachter de politie zijn besluiteloosheid en ontberen van daadkracht kan verschuilen.

Later gaat de bus, met daarachter een colonne van journalisten, naar Nederland. Onderweg wordt nog een jongen doodgeschoten omdat de vriendin van een van de gijzelnemers niet snel genoeg terug wordt gegeven door de politie. Zij was gearresteerd toen ze naar het toilet ging bij een parkeerplaats.

In Nederland kregen de gangsters een dikke BMW voor hun bus en hielden ze twee gijzelaars.
Later doken ze op in de binnenstad van Keulen, waar ze anderhalf uur diverse interviews gaven en van drinken en eten werden voorzien door omstanders.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het meisje hier op de foto was enkele uren later dood. De gangster zit nu al twintig jaar.
Wie het meisje heeft gedood is officieel de andere gijzelaar, maar zij zat aan de zijde van de auto waar de politie een soort van Bonnie en Clyde - shoot out heeft gedaan.

In deze docu, die ook wel wat overeenkomsten heeft met Onibus 174, worden tal van vraagtekens geplaats bij het optreden van de politie en van de media.
Fascinerend en treurig.
Was toch in 88 ofzo? Weet het nog goed, woonde toen in Duitsland, was allemaal live op tv
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:42:04 #123
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_60833282
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:14 schreef Darklight het volgende:

[..]

Was toch in 88 ofzo? Weet het nog goed, woonde toen in Duitsland, was allemaal live op tv
Dat klopt. Van 16 tot en met 18 augustus 1988.
Ik kon het zelf ook nog herinneren. Vooral Silke Bischof, dat meisje dat zo angstig op de achterbank zit en kort daarna gedood wordt tijdens de beeindiging. Plus de hype er om heen natuurlijk.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:56:11 #124
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_60833722
Er is ook een Duitse band volgens mij die Silke Bischof heet, nav dat gebeuren
Net zoals Rammstein nav dat ongeluk bij die vliegshow in Rammstein
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:58:16 #125
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60837263
Get Smart (2008)
Max Smart (Steve Carell) is een agent die een zaak moet oplossen samen met agent 99 (Anne Hathaway).
Geweldig spoofs van james bond, 24, johnny english en dergelijke.

cijfer 7 / imdb 7.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:15:47 #126
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60837826
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:51 schreef Doff het volgende:

[..]

Er zit nog een veelbelovende film van 'm aan te komen, My Winnipeg.
Dat ziet er ook heel tof uit M`n interesse is bij deze gewekt, thanks
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:55 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ben er al een tijdje naar opzoek, maar zal wel weer even duren voordat we er hier aan kunnen komen, ergens in een filmhuis zou natuurlijk prachtig zijn, maar dat is ijdele hoop ben ik bang. Roger Ebert gaf het overigens maar liefst 4 sterren.
Ben benieuwd of ie in Nederland zal worden uitgebracht. Dat wordt zoals gewoonlijk weer wachten op de R1 dvd
  Redactie Games vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:32:33 #127
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60841568
What Happens in Vegas

Regie: Tom Vaughan
Acteurs/trices: Cameron Diaz, Ashton Kutcher, Lake Bell en Queen Latifah
IMDB-score: 5.7/10

Twee vreemdelingen ontmoeten elkaar in Las Vegas. Als de twee tijdens een feestje stomdronken worden besluiten ze in hun dronken bui te gaan trouwen. De volgende morgen komen ze er echter achter hoe dom ze geweest zijn, maar ze winnen ook de jackpot. Vechtend over wie de jackpot mag hebben groeien de twee dichter naar elkaar toe.

Matig sappige voorspelbare film, Cameron Diaz begint wat oud te worden acteren laat ze niet echt zien, het heeft misschien een handjevol grappige momenten (die hater friend van Jack was in deze film overigens gewoon honds-irritant en niet grappig). En Kutcher, mjah. Hij moet gewoon dingen doen die niks met romantiek te maken hebben, dit was ook niks...

Verder was er gewoon geen spatje chemie tussen die 2 te zien, waarvan je denkt dit is nou een leuke romcom...

4.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 05:28:17 #128
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60844542
The Child (1977)

No Budget zombie(achtig) filmpje. technisch best wel slecht maarwel toffe cinematografie, muziek en inventieve gore. Begint een beetje traag maar op het eind een climax ala Night Of The Living Dead.
Erg sfeervol imho ondanks de lage production values.
The Light Is Leaving Us All
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:37:29 #129
52357 Lambiekje
pi_60846789
Nou ja zeg. Dark Knight is op plek 3, Godfather 2 en Shawshank 1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Redactie Games vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:20:27 #130
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60847705
Shawshank ben ik mee eens.. Godfather en Dark Knight mogen wat mij betreft nog wel een stukje meer zakken..
pi_60848824
Hellboy 2: The Golden Army

De nieuwste film van Mexicaans wonder Guillermo del Toro. Ik heb nog nooit de strips over hellboy gelezen waardoor ik ook geen idee heb of deze verhaallijn voorkomt in de boeken maar dat mag de pret niet drukken. Er gaan een mythe dat er in een ver verleden er een strijd was tussen de mensen en de mythische wezens (zoals elven, trollen etc.) waarbij de koning der elven de hulp inriep van een trol die voor hem het onverslaanbare 'golden army' maakte. Na het zien van de meedogenloze kracht waarmee dat leger de mensheid uitroeide besloot de koning om vrede te sluiten met de mensheid en het gouden leger op te bergen. De zoon van de koning zwoer trouw aan zijn vaders keuze, totdat deze film begint. Om het leger te kunnen commanderen is er een kroon nodig die uit drie delen bestaat; twee zijn in het bezit van de koning en één deel is aan de mensen gegeven.

Uiteindelijk komt het er op neer dat het ministerie van paranormale zaken er onder leiding van de nieuwe agent Krauss (Een spook in een pak) samen met Abe, Hellboy en Liz er alles aan moeten doen om de tweelingzus van de prins uit diens handen te houden omdat zij het derde deel van de kroon alsmede de kaart met de locatie van het gouden leger in bezit heeft.

Veel actie, mooie beelden alsmede een hoop humor maakte deze film voor mij een succes. Ik vond hem beter dan het eerste deel, ook de relatie tussen hellboy en zijn medespelers vond ik een stuk beter uitgewerkt. Maar er is ook een minpuntje, maar dat ligt niet aan de film maar aan mij omdat ik er gewoon nog meer van verwacht had. Mede omdat Dark Knight zo ongelooflijk goed was. Maar Hellboy 2 is wel een heerlijk toetje na een voortreffelijk hoofdmenu als je het zo bekijkt.

IMdb: 7.8
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_60851449
Andrei Rublev (1969)

.... ....Sovjetfilm dus van Tarkovsky. Deze film is ouder dan Solaris en Stalker die ik reeds eerder had gezien en ook in zwart/wit, terwijl die andere twee in kleur zijn.
Het gaat dus over de 14e-eeuwse iconenschilder Andrei Rublev in Rusland, en je ziet ook veel van de historische context.
Deze film is echt wel moeilijker dan Solaris of Stalker. Wie is dat? Wat gebeurt er? Waarom? Hoe??
Zo zat ik voortdurend te kijken. De film is vrij lang en soms moest ik eigenlijk echt zoeken naar de kracht om verder te kijken. Veel mensen vinden dit een meesterwerk, maar ook veel mensen vinden dit echt een saaie film die erg onduidelijk is. Heb ik het niet goed begrepen of ligt het niet (alleen) aan mij? (Ik heb dan nog na elk hoofdstuk gespiekt op Wikipedia )
  Moderator vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:35:40 #133
9859 crew  Karina
Woman
pi_60859936
Nightbreed
Horrorfilm naar een verhaal van Clive Barker.

Boone heeft dromen van een vreemde plek, Midian en van moorden die gepleegd worden. De moorden zijn inderdaad gepleegd en zijn psychiater maakt hem wijs dat hij (Boone dus) ze heeft gepleegd. Boone wordt door de politie doodgeschoten - de psychiater luist hem erin - en komt terecht in Midian, plek van de "undead" en de freaks, de Nightbreed. Zijn vriendin gaat naar hem op zoek.

Echt heel eng vond ik het niet, wel vreemd. Zo nu en dan een beetje traag, maar de film is uit 1990, ik denk dat het daar aan lag, de films tegenwoordig zijn wat "sneller".

Al met al toch wel een aardige film, af en toe deed het wel een klein beetje aan Hellraiser denken (wat logisch is natuurlijk).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60860011

In Bruges. Geniale comedy!!
quote:
Twee huurmoordenaars krijgen na een serieus fout gelopen klus de opdracht in Brugge onder te duiken en daar te wachten op een telefoontje van hun chef. De ene maakt van de gelegenheid gebruik om wat kunst en cultuur op te snuiven, zijn compaan vindt Brugge maar een achterlijk gat. Zijn wroeging over wat hij fout gedaan heeft lijkt hem naar een depressie te leiden, tot hij een meisje ontmoet dat zijn stuntelige avances lijkt te beantwoorden. Als na enkele dagen het telefoontje eindelijk arriveert, blijkt dat ze toch niet enkel voor de rustige omgeving naar Brugge zijn gestuurd.

8.1/10 op IMDB.
pi_60863005
Married Life..

mja.. aardige film maar het misdaad genre is niet geheel mijn genre blijkt, het verhaal en plot kregen mij niet echt diep de film in getrokken, soms wat voorspelbaar..
5,5/10 van mij
pi_60867562
Ik heb ook In Bruges (It's in Belgium) gezien Wat een lekkere spontane humor, kleinschalig mooi opgenomen in het fantastische Brugge waar ik zelf ook al eens geweest ben, en echt; Het is net een "fairytale". Had niet verwacht dat het me zo zou bevallen met mijn antiheld Colin Farrell maar hij zet een puik rolletje neer, en zo is de hele film een aangename verrassing geworden.
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Games vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:37:52 #137
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60867712
Hancock

Regie: Peter Berg
Acteurs: Will Smith, Charlize Theron en Jason Bateman
Tijd: 92 minuten
IMDb-score: 6,7/10
Genre: Actie/Komedie

Grote macht brengt grote verantwoordelijkheid met zich mee en dat weet iedereen. Iedereen behalve Hancock. Hij is een nerveuze, sarcastische en onbegrepen kerel vol tegenstrijdigheden en zijn goed bedoeld heldhaftig gedrag bereikt misschien wel zijn doel en redt talloze levens, maar laat ook een indrukwekkend spoor van vernieling na. Het publiek heeft er uiteindelijk de buik van vol, tot op de dag dat hij het leven redt van PR directeur Ray Embrey (Jason Bateman). Dan begint de sardonische superheld te beseffen dat hij misschien toch ook een kwetsbare kant heeft. Dat onder ogen zien zou wel eens Hancocks grootste uitdaging ooit kunnen worden en een opdracht die misschien onmogelijk zal blijken vermits Rays vrouw, Mary (Charlize Theron), benadrukt dat hij een hopeloos geval is.

Leuk concept/verhaal om mee te werken zou je zeggen, helaas is de uitwerking wat minder.
En ik moet eerlijk zeggen dat de trailer het een beetje voor me verpest heeft denk ik. Zaten een paar grappige stukken in die ik al in de trailer had gezien, (overigens gevangenisscene was briljant) maar echt leuk? Beetje makkelijk scoren die grappen.. En betreft de actie en het verhaal, het mist net dat beetje extra diepgang, niet echt duidelijk tegen wie of wat ie vecht, paar kruimeldieven die hij een lesje leert, maar echt nare Bad-Guys niet echt en connectie tussen (de trouwens beeldschone) Charlize Theron wordt maar lichtjes aangestipt. Will Smith speelt de rol van Anti-held trouwens wel goed, maar het is gewoon allemaal net een beetje te oppervlakkig en lichtzinnig allemaal. Samenvattend, aardige actie/komedie, maar meer ook niet..

6,0/10
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:19:42 #138
52357 Lambiekje
pi_60868544
Rise of the Footsoldier (2007)
Jeuzus wat een extreme violence.
Lekker op elkaar in hakken, beuken, trappen, meppen, schoppen. Messen, kapot glas, honkbalknuppels, staalbalken, bijlen. Lekker rammen, stompen hakken, dreunen. Ach ja je moet wat na een voetbalwedstrijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast raakt in het een in het ander verzijld. Eenmaal op criminele pad ontkom je niet aan vuile deals, drugs wapens en geweld.

cijfer 7 / imdb 6.9

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 16-08-2008 11:01:51 ]
pi_60870153
Vond je m nou wel of niet goed? Die 7 zegt niet echt veel over wat je er van vond..
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 03:08:05 #140
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60870596
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 00:19 schreef Lambiekje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Extreem geweldig' of 'Extreem gewelddadig'? Ik mag toch echt for heaven's sake hopen dat je het tweede bedoelde.
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')