95% is sensatie en onzin, 5% is daadwerkelijk wellicht waar jah. Over een paar jaar zullen we na een lokaal propoganda onderzoekje vast wel weten wat er zich nu daar afspeelt....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:11 schreef Kanonskogel het volgende:
Trouwens ik vindt de berichtgeving uitermate slecht , er doen allerlei verhalen de ronde. De ene zegt 100 doden de andere 2000 doden. En de ene keer is het officieel oorlog en de andere keer weer een wapenstilstand.
En hoe zit het nou met die vloot die op weg is naar de Golf.
Is dat toeval , en waarom is er niks geen nieuws daar over>?
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:15 schreef Kanonskogel het volgende:
Wat foto's hier:
http://fotogaleri.haberler.com/iste-savasin-dehseti/resim-28/
Volgens mij zijn deze mensen slachtoffer van de Georgiers die schijnen met handgranaten op burgers te gooien las ik op de frontpage.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:19 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat allemaal Anthrax krijgen in Rusland
quote:Russian jets targeted major oil pipeline-Georgia
09 Aug 2008 14:07:00 GMT
Source: Reuters
TBILISI, Aug 9 (Reuters) - Russian fighter jets targeted the the major Baku-Tbilisi-Ceyhan (BTC) oil pipeline which carries oil to the West from Asia but missed, Georgia's Economic Development Minister Ekaterina Sharashidze said on Saturday. "This clearly shows that Russia has not just targeted Georgian economic outlets but international economic outlets in Georgia," she said at a news briefing.
Russische propagendaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:21 schreef Kanonskogel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze mensen slachtoffer van de Georgiers die schijnen met handgranaten op burgers te gooien las ik op de frontpage.
Jaja, en dat met 70.000 inwoners in zuid-ossetie, waarvan 15.000 Georgiers. Dus 70.000 - 15.000 - 30.000 - 1.500 = 23.500 Osseten die nog in Zuid - Ossetie wonen.quote:Russia says 1,500 people have so far died in the violence, and 30,000 South Ossetians have fled across the border into Russia
Komt door de grote van hun land. Daardoor krijgen ze een gigantische arrogantie over zich.quote:
Ze willen Nazi record verbrekenquote:
Nee, want Bush gaat Iran helemaal niet aanvallen 3 maanden voor de presidentsverkiezingen. Zet dat scenario nou maar gewoon uit je hoofd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:35 schreef Zemi77 het volgende:
Zit me trouwens af te vragen: Zou Bush en co Saakshvilli hebben opgestookt mo nu wat te beginnen zodat de Russen wat om handen hebben als straks Iran een paar vliegtuyigen over zich heen krijgt? Zo maar een complot theorietje, meer niet ;-)
Nee. Weet je hoe groot het Russische leger is? Die hebben echt nog genoeg slagkracht over hoor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:35 schreef Zemi77 het volgende:
Zit me trouwens af te vragen: Zou Bush en co Saakshvilli hebben opgestookt mo nu wat te beginnen zodat de Russen wat om handen hebben als straks Iran een paar vliegtuyigen over zich heen krijgt? Zo maar een complot theorietje, meer niet ;-)
Och, je hebt aanvallen en aanvallen! Wat bommetjes op wat nucleaire installaties door iemand die over drie maanden toch geen rekenschap hoeft af te leggen. Ik zelf zou zeggen dat het een goede zet is. Mc Cain of Obama kunnen zeggen dat het niet verstandig was en doen alsof er niets gebeurd is. Ondertussen zijn de installaties wel weg.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, want Bush gaat Iran helemaal niet aanvallen 3 maanden voor de presidentsverkiezingen. Zet dat scenario nou maar gewoon uit je hoofd.
Goeie zaakquote:Georgia's Olympic Team says it may withdraw from the Beijing Games, Sky News reports.
Lol waar lees je dat? Het toch geen D-day vandaaG?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:41 schreef Kanonskogel het volgende:
Het laatste nieuws op CNN ( Tv) , is dat er nu een vloot aan land gekomen is in Abhazia.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:40 schreef Roi het volgende:
[..]
Nee. Weet je hoe groot het Russische leger is? Die hebben echt nog genoeg slagkracht over hoor.
Komt bij dat ze na het uiteenvallen van de SU de grenzen nogal dom getrokken (gelaten) hebben. Deze provincies hebben nooit tot Georgie behoord, maar zijn om administratieve redenen bij Georgie gevoegd bij de oprichting van de SU.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is natuurlijk ook weer een puur staaltje machtsvertoon van Rusland. Onder Poetin werd al duidelijk dat ze zich weer terug op de wereldkaart willen zetten als wereldmacht. Deze interventie in Georgië past daar prima bij. En het gaat werken ook. Ongetwijfeld gaat Rusland winnen en het Westen durft zich er niet te veel mee te bemoeien.
Ja vertelden die kerel inderdaad!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:53 schreef Kanonskogel het volgende:
Ik hoorde net op CNN dat de Russen de radio, tv, en het internet van George totaal afgesloten hebben.
misschien dat George W. dan eens een krant gaat lezen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:53 schreef Kanonskogel het volgende:
Ik hoorde net op CNN dat de Russen de radio, tv, en het internet van George totaal afgesloten hebben.
Deze gebieden hebben nooit bij Rusland gehoord, en altijd bij Georgie.. Leuk dat ze er paspoorten aan het uitdelen zijn voor wat legitieme maar dat is natuurlijk bullshit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:49 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Komt bij dat ze na het uiteenvallen van de SU de grenzen nogal dom getrokken (gelaten) hebben. Deze provincies hebben nooit tot Georgie behoord, maar zijn om administratieve redenen bij Georgie gevoegd bij de oprichting van de SU.
Je kunt op je vingers natellen dat dat voor problemen gaat zorgen en niet alleen in Georgie. Weer een nalatenschap van dronken Jeltsin.
Niet alleen heftig offtopic, maar ook pertinent onjuist...Vlaamsnationalisten streven naar autonomie en zelfs secessie van Vlaanderen, en willen dus Wallonië ZEKER NIET overheersen maar gewoon KWIJT ZIJN.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Zoiets zou er dus ook kunnen gebeuren als Nederland de Vlaamse nationalisten steunt in hun overheersing van Wallonie, de Franse haan laat geen spaan heel van onze bemoeienis met hun broeders!
Nee, dat is niet waar. Het is ooit een ambtelijke beslissing geweest om Zuid-Ossetië en Abchazië onderdeel te laten uitmaken van de sovjet-deelrepubliek Georgië. Historisch, cultureel, etnisch en taalkundig gezien zijn het wel degelijk aparte regio's.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:56 schreef Roi het volgende:
[..]
Deze gebieden hebben nooit bij Rusland gehoord, en altijd bij Georgie..
na de koude oorlog is het oude Sovjet leger flink verzwakt, maar de laatste jaren wordt er weer stevig gebouwd. Poetin was de laatste jaren natuurlijk niet voor niets in het nieuws met allemaal spierballenbeelden van z'n leger.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:44 schreef Demarest het volgende:
Hoewel flink afgezwakt sinds de Koude Oorlog, vormt Rusland nog steeds een aanzienlijke bedreiging. Een daadkrachtig Westers ingrijpen kan de Russische agressie intomen, maar we weten natuurlijk allemaal wat het Westen werkelijk gaat doen: .....
Binnen de sovjetrepublieken had je inderdaad nog republieken, maar die laatste hadden in tegenstelling tot de eerste niet het recht op afscheiding. Tsjetsjenië bleef tot Rusland behoren, Zuid-Ossetië bleef bij Georgië.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Het is ooit een ambtelijke beslissing geweest om Zuid-Ossetië en Abchazië onderdeel te laten uitmaken van de sovjet-deelrepubliek Georgië. Historisch, cultureel, etnisch en taalkundig gezien zijn het wel degelijk aparte regio's.
Maar goed, dat zijn ouwe koeien en wát je ook doet daar in Kaukasische potpourri, je doet het nooit goed.
De grote leider van Moeder Rusland komt zelf even een kijkje doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:16 schreef Omaha het volgende:
Putin has arrived in Russian city near South Ossetia - Russian reports. [bbc]
quote:RBC, 09.08.2008, Moscow 17:47:59.The only way out from the Georgia-provoked South Ossetian crisis is the withdrawal of Georgian troops from the conflict zone and a return to peaceful negotiations, starting with the signing of a legally binding agreement against the use of force, Russian President Dmitry Medvedev said in his telephone conversation with US President George Bush. Medvedev expressed hope that the United States and other countries showing interest in establishing stability and security in the Caucasus, would act along these lines.
[...]
Absoluut. En dan niet te vergeten dat de Sovjet-Unie destijds voor het stichten van Israël stemde in de VN. Ook iets dat door sommige Rusland-bashers vergeten wordt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:09 schreef Roi het volgende:
[..]
Tja maar de situatie voor joden in Rusland is nu ook aanzienlijk verbeterd, en de groep joden uit Rusland/USSR in Israel is echt een enorm gedeelte.
Die connectie lijkt me iets groter/belangrijker.
Welke sectie?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:23 schreef Bartleunen het volgende:
Zou dit nu echt het begin zijn van de derde wereld oorlog die al zovaak is voorspeld en besproken in een ander sectie van die forum? Valt me wel een beetje tegen dat er nog niemand een topic gemaakt of omhoog gekicked heeft in the truth is in here...
De variant 1956 dus.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:46 schreef Zemi77 het volgende:
Bovendien kunnen ze nu een gemene deal maken met de VS: Rusland wat meer controle over Zuid - Ossetie en Abchazie, VS mag de nucleaire installaties in Iran aan gort knallen. Ik zie de heren politici er best voor aan om zo een deal te maken.
De webwerven van de Georgische regering doen het al niet meer, dus kan best kloppen. Neem aan dat de servers daarvan in Georgië zelf staan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:53 schreef Kanonskogel het volgende:
Geef is een link dan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:30 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
De webwerven van de Georgische regering doen het al niet meer, dus kan best kloppen. Neem aan dat de servers daarvan in Georgië zelf staan.
Frustrerend dat we nog steeds geen beelden of betrouwbare cijfers (van bvb rode kruis) uit Tskhinvali hebben. Want daar draait het uiteindelijk om. Was het ingrijpen van de Russen gerechtvaardigd...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:15 schreef _Qmars_ het volgende:
Op CNN en BBC indrukwekkende beelden van vernietiging in Gori.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:15 schreef Kanonskogel het volgende:
Wat foto's hier:
http://fotogaleri.haberler.com/iste-savasin-dehseti/resim-28/
Er doet inderdaad niks meer daar:quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:41 schreef VinceBeggar het volgende:
[..]
en ook maar meteen de echte dus http://embassy.mfa.gov.ge/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |