Terwijl in het vorige topic werd gemeld dat Israël zijn wapenleveranties aan Georgië heeft gestaakt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:29 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dit geloof ik niet helemaal. Er staat in die tekst bijvoorbeeld dat Israël 1000 troepen heeft gestuurd om Georgië te steunen... wat doen die daar? Waarom tegen Rusland? Hoe kwamen ze daar?
Hoe ze er kwamen? Israel ligt niet veel verder weg dan spanje van nederland. Maximaal 2 uurtjes vliegen!. Maar inderdaad denk dat je dat stuk met een korreltje zout moet nemen. Moet er niet aan denken dat er 40+ schepen liggen want dat zou echt niet veel goeds betekenen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:29 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dit geloof ik niet helemaal. Er staat in die tekst bijvoorbeeld dat Israël 1000 troepen heeft gestuurd om Georgië te steunen... wat doen die daar? Waarom tegen Rusland? Hoe kwamen ze daar?
Ik weet niet of er veel van waar is, maar het betreft ook weer een oud-Sovjet republiek dat naarstig op zoek is uit de Russische invloedssfeer te geraken.quote:Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken beschuldigt Oekraïne er ondertussen van wapens te verspreiden in Georgië. Volgens Rusland helpt Oekraïne Georgië daarmee om etnische zuiveringen uit te voeren.
Ja Israel is even over Libanon en Syrie gevlogen in vliegtuigen vol soldaten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:33 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Hoe ze er kwamen? Israel ligt niet veel verder weg dan spanje van nederland. Maximaal 2 uurtjes vliegen!. Maar inderdaad denk dat je dat stuk met een korreltje zout moet nemen. Moet er niet aan denken dat er 40+ schepen liggen want dat zou echt niet veel goeds betekenen.
Nee hoor Rusland is nog veel ergerquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat heeft elke supermacht. Dus dat is niks nieuws onder de zon.
Ze kunnen toch makkelijk via turkije binnen komen? Hoeven ze alleen een stukje over zee!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:43 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja Israel is even over Libanon en Syrie gevlogen in vliegtuigen vol soldaten.
En 10000 onschuldingen zekerquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:31 schreef Roi het volgende:
Volgens de Georgiers zijn er 1500 strijders gedood.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:07 schreef Bartleunen het volgende:
Iemand dit al gelezen:
http://www.infowars.com/?p=3849
Schijnt dat er een grote vloot van 40+ schepen (US en EU) op weg is richting de zeeen bij IRAN.
Laten ze de wereld denken dat ze Georgie willen helpen en vallen ze toch IRAN aan? of vallen ze IRAN aan en daarna rukken ze via Georgie op naar rusland? of richten ze een blokkade op om Iran op te sluiten![]()
om de wil van Georgie om het conflict met geweld op te lossen te breken, maar zover ik weet zijn er alleen een haven en militaire bases aangevallen in Georgie zelf, vandaar uit kan/kon Georgie Abchazie en Zuid-Ossetie bedreigenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:25 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Waarom valt Rusland nu dan Georgie aan en legt het de infrastructuur plat?
Rest mij nog de vraag waarom Israël nu in feite Rusland zou aanvallen....quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:47 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Ze kunnen toch makkelijk via turkije binnen komen? Hoeven ze alleen een stukje over zee!
Tja ik snap het ook niet helemaal maar israel is ook westers (bondgenoot US) mogelijk speelt er toch wat in die regio.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:56 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Rest mij nog de vraag waarom Israël nu in feite Rusland zou aanvallen....
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:07 schreef Bartleunen het volgende:
Iemand dit al gelezen:
http://www.infowars.com/?p=3849
Schijnt dat er een grote vloot van 40+ schepen (US en EU) op weg is richting de zeeen bij IRAN.
Laten ze de wereld denken dat ze Georgie willen helpen en vallen ze toch IRAN aan? of vallen ze IRAN aan en daarna rukken ze via Georgie op naar rusland? of richten ze een blokkade op om Iran op te sluiten![]()
quote:Kuwait has activated its “Emergency War Plan” as it and other Gulf nations prepare for the likelihood of a major regional war in the Middle East involving weapons of mass destruction.
Het gebruik van mass destruction is pure onzin! Deze zullen nooit meer gebruikt gaan worden. Buitenaardse zullen hier wel een stokje voor steken (iets wat al vaker gebeurd is!) Ik heb het hier natuurlijk over een spreekwoordelijk stokje!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
[..]
jah alweer een world war III voorspelling van alex jones
![]()
Israel verdient veel meer aan Rusland, Israel is gestopt met wapens verkopen aan Georgië toen Rusland dat vroeg..quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:00 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Tja ik snap het ook niet helemaal maar israel is ook westers (bondgenoot US) mogelijk speelt er toch wat in die regio.
quote:En trouwens, als je die site moet geloven zijn 'de joden' ook de eigenaar van Rusland. Nog een argument waarom het bullshit is!
Los van de vraag of het artikel bullshit is of niet: de Georgisch-joodse gemeenschap is een van de oudste joodse gemeenschappen ter wereld, wel 2600 (!) jaar. Aardig uitgedund inmiddels (van 100.000 in 1970 tot iets van 13.000 nu) vanwege massale emigratie, grotendeels naar Israël. Sinds de onafhankelijkheid van Georgië is de positie van de Georgische joden aanzienlijk verbeterd, die hadden het niet echt goed in de sovjet-tijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:29 schreef Xenwolfie het volgende:
het zou ongeveer net zo logisch zijn als de oorlog die er nu al gaande isquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:56 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Rest mij nog de vraag waarom Israël nu in feite Rusland zou aanvallen....
Bedankt voor de verhelderende post!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Los van de vraag of het artikel bullshit is of niet: de Georgisch-joodse gemeenschap is een van de oudste joodse gemeenschappen ter wereld, wel 2600 (!) jaar. Aardig uitgedund inmiddels (van 100.000 in 1970 tot iets van 13.000 nu) vanwege massale emigratie, grotendeels naar Israël. Sinds de onafhankelijkheid van Georgië is de positie van de Georgische joden aanzienlijk verbeterd, die hadden het niet echt goed in de sovjet-tijd.
De historische connectie tussen Israël en Georgië is er wel degelijk, en de Israëlische antipathie tegen Rusland moge duidelijk zijn.
Tja maar de situatie voor joden in Rusland is nu ook aanzienlijk verbeterd, en de groep joden uit Rusland/USSR in Israel is echt een enorm gedeelte.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Los van de vraag of het artikel bullshit is of niet: de Georgisch-joodse gemeenschap is een van de oudste joodse gemeenschappen ter wereld, wel 2600 (!) jaar. Aardig uitgedund inmiddels (van 100.000 in 1970 tot iets van 13.000 nu) vanwege massale emigratie, grotendeels naar Israël. Sinds de onafhankelijkheid van Georgië is de positie van de Georgische joden aanzienlijk verbeterd, die hadden het niet echt goed in de sovjet-tijd.
De historische connectie tussen Israël en Georgië is er wel degelijk, en de Israëlische antipathie tegen Rusland moge duidelijk zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |