abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62622061
20 miljoen snap ik nog, maar zelfs Sneijder kostte geen 30 miljoen. En Sneijder was toch wel wat beter toen dan Afellay nu.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:22:48 #102
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62622792
Ik ben een groot fan van Afellay, maar hij is echt geen 30 miljoen waard. Hoogstens een miljoen of 12 me dunkt. Hij is iets te wisselvallig om dat bedrag waar te maken.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62622848
12 mil? Haha, hij is wel international he + de beste speler van PSV dat 3x op rij kampioen is geworden, grotendeels te danken aan Afellay. Het is gewoon een zeer goede speler die af en toe wat mindere wedstrijden heeft.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_62622917
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:23 schreef Kerol het volgende:
12 mil? Haha, hij is wel international he + de beste speler van PSV dat 3x op rij kampioen is geworden, grotendeels te danken aan Afellay. Het is gewoon een zeer goede speler die af en toe wat mindere wedstrijden heeft.
4x
pi_62623030
Oops Tis al zo'n gewoonte
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:40:56 #106
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62623570
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:58 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Voor een speler met zo'n weinig rendement is dat veel te veel.
Is die rendement-discussie nou nog niet afgelopen.

Afellay staat zo vaak aan de begin van een aanval, zorgt voor zoveel ruimte, ontlast andere spelers etc. Én er zit nog zoveel potentie in. 30 miljoen zou een eerlijke vraagprijs zijn. En na onderhandelen zou 25 miljoen een faire deal zijn. Al is dat meer omdat hij te vaak pijntjes heeft.

Sneijder had in zijn Ajax-tijd echt niet veel assists. Alleen zijn vrije trap en het schot.
pi_62627445
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:00 schreef Rumille het volgende:
20 miljoen snap ik nog, maar zelfs Sneijder kostte geen 30 miljoen. En Sneijder was toch wel wat beter toen dan Afellay nu.
Een klasse, minstens.
pi_62627640
30 miljoen met een strik erom wegdoen
krijgen we er niet voor maarja..

20 mil is toch ook leuk
pi_62631144
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:23 schreef Kerol het volgende:
Volgens mij was Afellay tijdens de meeste kampioenschappen nog geen dragende speler hoor.
Vorig jaar is hij eigenlijk pas bepalend voor het PSV spel geworden.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:12:42 #110
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62633463
Ik ben benieuwd hoe zijn lichaam reageert op 40 wedstrijden op topniveau. Ik ben nou niet bepaald overtuigd van z'n fysieke gesteldheid.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62633541
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Is die rendement-discussie nou nog niet afgelopen.

Afellay staat zo vaak aan de begin van een aanval, zorgt voor zoveel ruimte, ontlast andere spelers etc. Én er zit nog zoveel potentie in. 30 miljoen zou een eerlijke vraagprijs zijn. En na onderhandelen zou 25 miljoen een faire deal zijn. Al is dat meer omdat hij te vaak pijntjes heeft.

Sneijder had in zijn Ajax-tijd echt niet veel assists. Alleen zijn vrije trap en het schot.
Ja dan staat de keeper ook vaak aan het begin van de aanval als je zo redeneert
25 miljoen gaat niemand voor deze gozer neerleggen, mark my words.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_62635893
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:17 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Een klasse, minstens.
Maar nog wel een stuk jonger.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_62636089
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:57 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Maar nog wel een stuk jonger.
Valt mee hoor.
Er zit maar 2 jaar verschil tussen.
En als Afellay na dit seizoen weggaat dan is dat op dezelfde leeftijd als dat Sneijder naar Madrid toe ging.
pi_62636362
Zijn lichaam moet nog veel sterker wil hij dergelijke dubbele cijfers opbrengen.
pi_62636398
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:14 schreef okee6 het volgende:
Zijn lichaam moet nog veel sterker wil hij dergelijke dubbele cijfers opbrengen.
Dat sowieso. Spelinzicht heeft ie genoeg, maar in het buitenland komt ie nog tekort.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:53:07 #116
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62643097
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:14 schreef okee6 het volgende:
Net zo sterk als Sneijder?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62677235
Zonde, zo vaak als hij geblesseerd is
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62678835
Die hamstrings laten het toch weer afweten.
pi_64202282
quote:
Ibi Afellay en de totale toewijding

EINDHOVEN - Op jacht naar eerherstel is PSV niet in de laatste plaats afhankelijk van de creatieve ingevingen van Ibrahim Afellay. De aanvaller praat in de pers niet graag over zichzelf. Voor AD Sportwereld maakt de Utrechter voor één keer een uitzondering.

Het was op 9 juni van dit jaar, al over half elf in de avond. In het Wankdorf-stadion van Bern stond een supertalent van Marokkaanse komaf op het punt in te vallen tijdens Nederland-Italië. Toen Ibrahim Afellay zijn EK-debuut tegemoet was gesprint, pikte hij de bal op en mikte direct op de lat. Alsof hij de wereld wilde zeggen: ‘hier ben ik’.

De invalbeurt in de nu al historische wedstrijd tegen de Italianen beschouwt Afellay als hét hoogtepunt van zijn EK-avontuur. Hij dacht aan niets toen bondscoach Marco van Basten hem sommeerde zich klaar te maken voor een paar speelminuten. De aanvaller had maar één doel: samen met zijn ploeggenoten de zege (3-0) over de eindstreep tillen.

,,Bij mijn eerste balcontact maakte ik een actie, die eindigde op de lat,’’ blikt Afellay terug. ,,Dat is wel iets wat me altijd bij zal blijven. Je hebt het over één van de grootste toernooien, van dat podium heb je als speler altijd gedroomd. Het EK was een fantastische ervaring, niet te vergelijken met ook maar iets wat ik daarvoor had meegemaakt.’’

De weg naar de top is lang, maar zelden werd de route sneller afgelegd dan door Ibrahim Afellay. Hij moet zijn 23ste verjaardag nog vieren, maar op zijn palmares staan onder meer vier nationale titels, deelname aan een EK en een halve finale in de Champions League. Hij heeft het vooral te danken aan zijn totale toewijding aan de bal.

Want een ander vak dan voetballer, Afellay kan het zich simpelweg niet voorstellen. ,,Toevallig zat ik er pas aan te denken wat ik nu gedaan zou hebben als ik geen profvoetballer was geworden. Misschien was ik met jongeren gaan werken, maar eerlijk gezegd: Ik zou het niet weten.

,,Ik ben al heel lang eigenlijk alleen maar bezig met voetballen. Op een gegeven moment krijg je in de gaten dat de kans er is om het te halen en dan ga je helemaal voor het voetbal. Ik heb nooit gedacht: Wat ga ik straks op maatschappelijk gebied doen? Ik ben altijd opgeslokt door de sport, voor iets anders was nauwelijks tijd.’’

Al een voetballeven lang speelt Afellay voor PSV en sinds een kleine twee jaar komt de geboren Utrechter ook uit voor het Nederlands elftal. Maar bovenal voetbalt Afellay voor zijn familie. Voor zijn zussen en broers, voor zijn moeder. De familieband is hecht en dat gevoel werd alleen maar versterkt toen Afellay al op jonge leeftijd zijn vader verloor. ,,Ik vind het heel moeilijk om daarover te praten, maar ik mis hem nog elke dag. Dat doet nog steeds heel veel pijn, is bijna niet in woorden uit te leggen.

,,Je vader is onvervangbaar, dat zit hem in kleine dingetjes. De man die je op je kloten geeft als het nodig is, die een arm om je schouder slaat of met wie je dingen bespreekt. Het is moeilijk om dat te missen. Daarom heb ik ook zoveel bewondering voor mijn moeder. Zij heeft dat zo perfect opgevangen.’’

Praat met Afellay over het leven en het gesprek komt bijna automatisch op de vrouw die het meest in zijn hart besloten zit. ,,Natuurlijk voel je je rot als we met PSV een wedstrijd verliezen,’’ zegt hij. ,,Maar als je dan naar huis gaat en je ziet dat het goed gaat met je broers, je zussen en je moeder, dan ben ik echt een heel gelukkig mens. Dat is het belangrijkst. Een glimlach op het gezicht van mijn moeder is het mooiste wat er is.’’

Rustig en beleefd rollen de woorden over de lippen van Ibrahim Afellay. Zoals hij hier zit, doet hij in niets denken aan de temperamentvolle voetballer die hij is. De PSV’er heeft soms magie in de voeten maar heeft op het veld ook de irritante trekjes die zoveel topvoetballers kenmerken. Het komt allemaal voort uit de wil om te winnen.

,,Af en toe, als ik beelden van mezelf terugzie, denk ik zelf ook: Wow, wat doe je nou man? Ik ben normaal gesproken redelijk rustig, maar dan zie je dat je in het veld toch heel anders bent. Ik kan dat ook moeilijk uitleggen. Ik ben een gevoelsmens, er komen emoties bij. Het gaat vanzelf.

,,Ik vind het moeilijk om te beoordelen hoe anderen over mij denken. Maar ik weet wel dat mensen de fout maken door te denken dat je als persoon zo bent als ze je tijdens een wedstrijd meemaken. Vroeger vond ik dat nog wel eens moeilijk, nu weet ik dat je daar doorheen moet kijken.

,,De voetballerij is zó’n opportunistisch wereldje. Vandaag ben je een topper, morgen bak je er niks van. Daar leer je mee omgaan. De mening van anderen wordt steeds minder belangrijk. Wat er toe doet is wat de mensen vinden die dicht bij je staan en die je dagelijks meemaken. Ik ben een normale jongen en probeer zo normaal mogelijk te leven. Mijn vrienden zijn nog dezelfde als vier jaar geleden, daarin is eigenlijk nauwelijks iets veranderd.’’

En toch, hoe Afellay dan wél in elkaar steekt, vindt hij zelf lastig te omschrijven. ,,Dat is gewoon iets wat ik niet kán,’’ legt hij uit. ,,Ik praat niet graag over mezelf, daar word ik ongemakkelijk van. In dat opzicht ben ik teruggetrokken, misschien zelfs wel wat verlegen. Ik vind het ook nog altijd vreemd als ik mijn eigen kop groot in een tijdschrift of krant zie staan. Dan sla ik snel om.’’

Een bekend hoofd, heeft Afellay gemerkt, is overigens lang niet altijd een garantie voor een normale behandeling. ,,Misschien denken mensen dat je als bekende voetballer overal met open armen wordt ontvangen, maar dat is dus absoluut niet zo.

,,Af en toe wil je even ontspannen, maar soms word je gewoon ergens geweigerd. Pas nog, nota bene samen met Nordin Amrabat. Even iets drinken, helemaal niet op een gekke tijd of zo. Mochten we niet naar binnen. Waarom? Zeg jij het maar. Ja, misschien omdat ik een Marokkaan ben. Je moet erboven staan, maar het is wel triest.

,,Dat soort dingen bepaalt voor een deel wel wie je bent, je gaat dingen relativeren. Ik kan zoiets niet vergeten, je wordt keihard met je neus op de feiten gedrukt en het is moeilijk om daarmee om te gaan. Want wat doe ik nou verkeerd? Als ik nou een heel agressief uiterlijk had gehad… Ik kan me zo goed voorstellen hoe jongens zich voelen die dit regelmatig meemaken. Het is frustrerend. Je moet integreren, natuurlijk. Maar dat moet wél van twee kanten komen.’’

Zelfs een Oranje-international heeft dus te maken met de problematiek van de Nederlandse maatschappij en Marokkaanse jongeren. Een oplossing heeft Afellay niet. Hij zou ook niet weten wat hij zelf zou moeten doen. ,,Ik wil er niet te veel over zeggen, daarvoor heb ik hier simpelweg te weinig zicht op. Als ik iets op tv zie van jongens die een mooie baan hebben – dokter of zo – dan maakt dat me wel blij. Tegelijk valt het me op dat de negatieve dingen veel vaker worden benadrukt.’’

Denk niet dat Afellay zich niet thuis voelt in Nederland, het land waar hij geboren en gevormd werd, als voetballer én als mens. Dat neemt niet weg dat hij óók een speciaal gevoel heeft bij Marokko, waar de wortels van zijn familie nog altijd diep in de grond zitten. Elke zomer brengt hij zijn vakantie door in Al Hoceima, aan de noordkust.

,,Ik heb niet veel familie in Nederland, de meesten wonen in Marokko. Ik vind het een fantastisch land, in alles,’’ glundert Afellay. ,,Het leven, een prachtig landschap, de cultuur, eten en het strand. In Nederland moet om zes uur het eten op tafel staan. Daar eet je wanneer je honger hebt. Het is gewoon ongelooflijk relaxt.

,,Ja, in Al Hoceima weten de mensen wel wie ik ben. Soms word ik er aangeschoten, soms vragen ze of ik met ze op de foto wil. Wel leuk. Het is een ideale plek voor toeristen. Je gaat op vakantie voor zee, strand, ontspanning én lekker eten. Dat vind je daar allemaal. Het staat bekend om de verse vis en het strand is prachtig.

,,Ze zijn nu bezig nog betere faciliteiten te ontwikkelen, betere hotels bijvoorbeeld. Je kunt zeggen dat het jammer is, omdat het exclusieve er misschien wat vanaf gaat. Maar de mensen moeten er daar ook van leven. En sommige plekken zullen altijd authentiek blijven. De waterput in het dorp, de straatjes waar vee loopt en dingen worden verkocht. Dat zal altijd zijn charme behouden.’’

De zwoele gedachte aan de prachtige noordkust van Marokko staat in schril contrast tot de pijnlijke realiteit bij PSV. De club die de eredivisie jaren in een ijzeren greep hield, strompelt momenteel als opgejaagd vee door de competitie. Van de vijftien duels werden er slechts acht gewonnen. Om de aansluiting niet nog verder te verliezen, moeten de resterende twee duels tot de winterstop (morgen Feyenoord, volgende week FC Twente) beide worden gewonnen.

Verwacht van Afellay geen schokkende uitspraken over oorzaken of een panklare oplossing voor de sportieve malaise. ,,Als mij wordt gevraagd wat ik ervan vind, geef ik natuurlijk mijn mening. Maar ik ga niet uit mezelf zeggen ‘luister eens, zo moet het’. Zo zit ik niet in elkaar. Ik ben speler en moet mijn ding doen. Daar ben ik voor aangenomen.’’

Op weg naar een grote transfer – normaal gesproken komende zomer – is dát vooral waar Afellay mee bezig is. Zijn ding doen. Keer op keer, telkens weer. Vorig seizoen maakte hij in totaal twee goals, nog niet halverwege deze competitie staat hij al op zeven treffers.

,,Wat is vorm,’’ vraagt hij zich af. ,,Ik weet het niet. Schiet je twee wedstrijden achter elkaar een bal in de kruising, ben je dan in vorm? En als je een week later niet scoort uit vorm? Dat is zo moeilijk. Als speler moet je gewoon altijd je ding doen en dat is tegelijk ook het moeilijkste.

,,Als een actie drie of vier keer mislukt, moet je het de vijfde keer weer proberen. Dat is belangrijk en tegenwoordig durf ik dat ook. Als mensen dan beginnen te fluiten, dan moet dat maar. Heb je daarna een beslissende actie, staan ze op de banken. Naarmate je langer meeloopt weet je dat dat ook bij het voetbal hoort.’’
pi_64202388
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:17 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Een klasse, minstens.
Dat valt reuze mee hoor. Vind Sneijder toen niet beter dan Afellay nu
pi_64202744
In Europese wedstrijden is Afellay juist vaker bepalend geweest dan Sneijder destijds bij Ajax.
pi_64202953
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:38 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]

pi_64203285
quote:

[..]

Want Afellay is nu heel belangrijk voor PSV met al zijn goals en assists?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64203323
Afellay begon dit seizoen goed maar je ziet dat hij nog niet goed genoeg is voor de Europese top.
Daarvoor mist hij nog het overzicht.
Maar het is wel een van de beste dribbelaars.
Die jongen is ongekend snel met de bal aan de voet.
Hij moet alleen zijn momenten veel beter kiezen.
pi_64213892
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:17 schreef RayMania het volgende:

[..]

Want Afellay is nu heel belangrijk voor PSV met al zijn goals en assists?
ja best wel ja
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  zondag 21 december 2008 @ 17:28:47 #126
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_64213962
Hij is gewoon te veel geblesseerd. En na een blessure moet hij (zeker als dribbelaar) weer wedstrijdritme opdoen en zo blijf je maar een cirkel van 2, 3 matige weds en dan weer een paar goede en dan weer een blessure etc.

Hij moet veel minder geblesseerd worden, talent heeft ie wel voor de wereltop.
pi_64213980
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:27 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

ja best wel ja
In welke andere wedstrijden heeft hij een beslissing geforceert dan?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64214369
Topscorer van het team.

Utrecht uit, Sparta thuis en Feyenoord. That's all
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_64221106
quote:

[..]

pi_64243914
Afellay is toe aan een andere club. Is te goed voor dit PSV.
pi_64244025
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:41 schreef PrincePolly het volgende:
Topscorer van het team.

Utrecht uit, Sparta thuis en Feyenoord. That's all
Utrecht uit had je ook zonder Afellay gewonnen Utrecht was gewoon erg zwak in die wedstrijd.
Bij Sparta en Feyenoord heb je dan gelijk, maar ik denk de je Sparta anders ook wel gewonnen had.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64244233
Hij is in ieder geval wel op weg op Sneijder's aantal van 18 doelpunten te evenaren op deze manier.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_64458888
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:11 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Als ik Ajax was, zou ik 15 miljoen bieden voor Afellay. Verzwak je PSV en word je zelf direct stukken beter.
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die zou bij Ajax momenteel op de bank zitten - maar goed.

Suarez is hopelijk nog zo verstandig om nog zeker minimaal een halfjaar in Amsterdam te voetballen.
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:10 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, overdrijven is ook een vak.
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:15 schreef Doezelhaar het volgende:
Affelay op de bank bij Ajax..
Come on.. tuurlijk niet!

Affelay zou elke week spelen.. duidelijk.
Waarom niet? Urby, Cvitanich, Suarez en Sulejmani zijn de aanvallende vier - Afellay kan Enoh of Gabri niet vervangen.

Wie van die 4 gaat er plaats maken voor Ibrahim?
pi_64459060
Ja jongen, flikker toch op man.

Je kunt ook overdrijven. Die jongen speelde het EK nog mee, komt hij aan met Urby
pi_64460449
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:25 schreef PrincePolly het volgende:
Ja jongen, flikker toch op man.

Je kunt ook overdrijven. Die jongen speelde het EK nog mee, komt hij aan met Urby
Dat EK is alweer even voorbij. Urby is op dit moment een van de beter spelers bij Ajax, speelt steeds goed, is gevaarlijk, snel, bewegelijk. Bovendien is Urby (op dit moment) linksbuiten, is Cvitanich spits, en vind ik Suarez en Sulejmani beter dan Afellay. Als Afellay een goede linksbuiten is, kan hij in principe inderdaad nog Urby vervangen. Hij is geen spits en Su en Su vind ik beter.
pi_64460928
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:21 schreef Rumille het volgende:

[..]

Dat EK is alweer even voorbij. Urby is op dit moment een van de beter spelers bij Ajax, speelt steeds goed, is gevaarlijk, snel, bewegelijk. Bovendien is Urby (op dit moment) linksbuiten, is Cvitanich spits, en vind ik Suarez en Sulejmani beter dan Afellay. Als Afellay een goede linksbuiten is, kan hij in principe inderdaad nog Urby vervangen. Hij is geen spits en Su en Su vind ik beter.
Dus als jij moet kiezen tussen Emanuelsson of Afellay, kies jij Urby?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_64461011
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:36 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Op dit moment, op deze positie, 100% ja.
pi_64461384
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Op dit moment, op deze positie, 100% ja.
Maak je nu een grapje BS?
Wat een vrouw!
spits!
pi_64461502
Ik zou hem voor 10 miljoen wel kopen hoor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_64461974
Ik denk serieus dat als Ajax een fatsoenlijk bod doet, PSV hem laat gaan en Afellay direct hapt.
Wat een vrouw!
spits!
pi_64462026
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:08 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik denk serieus dat als Ajax een fatsoenlijk bod doet, PSV hem laat gaan en Afellay direct hapt.
Dat zal toch niet?
pi_64462171
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat zal toch niet?
Zijn situatie bij PSV is uitzichtloos: onbetwist basisspeler, maar beter worden doet hij niet. Financieel en sportief zit PSV in een dal, in de winterstop zal de club zich niet noemenswaardig gaan versterken. De titel gaat PSV niet halen, het hoogst haalbare (vermoed ik) is de derde plaats dus Champions League speelt Afellay ook niet komend jaar. Hij is nog niet goed genoeg voor absolute topclubs als Man. Utd., Barcelona, Arsenal of Juventus maar heeft gen trk in Aston Villa, HSV of Sevilla.

Bij Ajax kan hij meer verdienen, Champions League spelen, met zijn maatje Aissati ballen.

Ik zou het dramatisch vinden, maar als ik Ajax was, zou ik een poging wagen. Als PSV het niet doet, geef je in ieder geval een signaal af naar de rest van het land van: Kijk eens, wij zijn Ajax en wij zijn gewoon veel beter dan de huidige kampioen.
Wat een vrouw!
spits!
pi_64462213
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:51 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Maak je nu een grapje BS?
Nope. Ik denk niet dat hij meer gaat toevoegen dan een van de vier, die er nu al zijn. Hij heeft kwaliteiten, maar dat komt meer tot zijn recht bij PSV, als individu met een actie, dan als het aanspelen, regisseren en leiden van een aanval. Dat voelt Urby momenteel super aan bij Ajax.
pi_64462227
Ik denk dat als Afellay een transfer maakt dat hij dan ook gelijk naar het buitenland gaat.
pi_64462259
Afellay gaat in de zomer lekker naar het buitenland toe, die blijft niet ballen in de eredivisie. Nog geen absolute top, maar een stap naar Sevilla, HSV is in ieder geval een veel interessantere competitie, een grotere stap omhoog dan naar Ajax, hij speelt zich in de kijker van de echt grote clubs.

Hoe is zijn band met het PSV publiek eigenlijk, hij kan het ook niet maken om gewoon naar Ajax te gaan.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_64462506
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:18 schreef Suijk het volgende:

Hoe is zijn band met het PSV publiek eigenlijk, hij kan het ook niet maken om gewoon naar Ajax te gaan.
Die is prima. Afellay is de absolute ster, wel een exponent van PSV. Het publiek zal het hem zwaar kwalijk nemen en hem ook de vinkentering wensen

Maar ja, zijn keuze voor Nederland ipv Marokko was ook niet de gemakkelijkste.
Wat een vrouw!
spits!
pi_64462612
Overigens zou ik het hem ook erg kwalijk nemen, net als dat ik het Aissati kwalijk neem.
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 29 december 2008 @ 13:31:00 #148
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_64462660
Affelay aub niet naar ajax. Misselijk mannetje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_64462693
Gelukkig is het ook helemaal niet aan de orde.

Ik zie hem het ook niet doen, zijn volgende stap is buitenland, niet nog 3 jaar bij een andere Nederlandse club. En volgens mij heeft hij niet heel veel met Ajax.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_64462853
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:36 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Zeker weten.
Afellay is een geweldige speler, begrijp me niet verkeerd, maar in dit Ajax zou hij op dit moment niet spelen denk ik.

Maar goed:
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:32 schreef mcyodogg het volgende:
Gelukkig is het ook helemaal niet aan de orde.

Ik zie hem het ook niet doen, zijn volgende stap is buitenland, niet nog 3 jaar bij een andere Nederlandse club. En volgens mij heeft hij niet heel veel met Ajax.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')