abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60675077
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Raar, is toch in Europa.
Geografisch niet.
pi_60675081
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:24 schreef BigKahuna het volgende:
Iemand een korte samenvatting over de reden?
Een opstandige provincie in Georgië die bij Rusland wil horen vecht, gesteund door Rusland, tegen Georgië. En nu gaat Georgië Rusland de oorlog verklaren, bombardeert Rusland Georgië en loopt het conflict uit de hand.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:25:57 #153
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60675083
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je het belang van de VS in Georgie en in dit conflict niet begrijpt dan ben je zelf retarded. Lees je in zeg. Dat heeft niks met anti-VS gevoelens te maken.
Bij jou misschien niet, maar om nu een land(VS) de schuld te geven omdat ze Iran 'vast en zeker' gaan binnenvallen? Kom op zeg
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:29:10 #154
154952 spoor4
Spoort niet
pi_60675149
quote:
Zuid ossetië is een de facto autonome regio, die gesteund wordt door Rusland. Rusland heeft de burgers daar bijv. Russische paspoorten gegeven en ook zijn er russische troepen aanwezig. Georgië probeerde het gezag over de regio te herstellen waarop Rusland reageerde door tanks te sturen. Rusland erkent wel de soevereiniteit van georgië en haar grondgebied, maar claimt dat er sprake was van etnische zuivering van Russische staatsburgers.
pi_60675166
Van de FP
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:10 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Daarentegen is rusland wel lid van de Navo. VN ook, maar volgens mij is elk erkende staat daarin vertegenwoordigd en ook Georgie.
...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:30:13 #156
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60675171
Zo de facto autonoom was het toch niet? Internationaal gezien is het namelijk nog steeds gewoon Georgie.
Confidence through competence
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:30:25 #157
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60675174
quote:

Q. What are Georgia and Russia fighting over?

A: Georgia launched a military strike on the province of South Ossetia [...] In response, Russia sent tanks in.

ABC News
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:30:36 #158
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60675178
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:29 schreef Steeven het volgende:
Van de FP
[..]

...
Holy crap.
Confidence through competence
pi_60675181
Ah, The Daily Show.
pi_60675200
quote:
Van de FP
[..]

...
Lezen op de FP levert je sowieso weke hersens op, niet doen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:32:14 #161
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:32:36 #162
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_60675208
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:29 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Zuid ossetië is een de facto autonome regio, die gesteund wordt door Rusland. Rusland heeft de burgers daar bijv. Russische paspoorten gegeven en ook zijn er russische troepen aanwezig. Georgië probeerde het gezag over de regio te herstellen waarop Rusland reageerde door tanks te sturen. Rusland erkent wel de soevereiniteit van georgië en haar grondgebied, maar claimt dat er sprake was van etnische zuivering van Russische staatsburgers.
><(({°>
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:33:20 #163
154952 spoor4
Spoort niet
pi_60675223
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:30 schreef Stereotomy het volgende:
Zo de facto autonoom was het toch niet? Internationaal gezien is het namelijk nog steeds gewoon Georgie.
Daarom zeg ik de facto... officieel bij Georgië maar officieus onafhankelijk. Georgië begon de provincie te 'bevrijden'.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:36:11 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60675266
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:58 schreef Kanonskogel het volgende:

[..]

Dan zou de VS dus direct steun geven aan Georgie, en dat ziet Rusland dus als een provocatie.
Zal de Vs dus echt niet doen. En wat wil die gast met 2000 man beginnen?
Is toch helemaal niks.
dat is denk ik meer een politiek signaal
'als jullie ons niet helpen dan helpen wij jullie ook nooooooooit meer'

die 2000 manschappen zien nooit op tijd terug in Georgie om nog wat te doen, bovendien doen ze niet bij mijn weten zo heel erg veel in Irak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:37:58 #165
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60675293
quote:
Van de FP
[..]

...
Tja die FP .......
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:40:04 #166
154952 spoor4
Spoort niet
pi_60675325
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Tja die FP .......
Daar komen écht alleen maar zwakzinnigen, lijkt het.
pi_60675340
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is denk ik meer een politiek signaal
'als jullie ons niet helpen dan helpen wij jullie ook nooooooooit meer'

die 2000 manschappen zien nooit op tijd terug in Georgie om nog wat te doen, bovendien doen ze niet bij mijn weten zo heel erg veel in Irak
Het hangt er vanaf wat Rusland doet. Georgië zegt dat ze stand houden en dat ze die tactiek willen blijven volhouden, maar dat ze al de hele tijd zwaar onder vuur worden genomen. Of ze de hoofdstad van die provincie nog in handen hebben weet ik niet, maar als die troepen terug zijn voor Rusland besluit héél Georgië te bezetten, dan hebben ze in ieder geval nog iets, of het uiterste geprobeerd.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:48:51 #168
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60675438
goed, ik ga pitten.

Ik hoop dat als ik morgen wakker word er nog water uit de kraan komt, en mijn kat geen geel licht uitstraalt.

[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:49:15 #169
89730 Drugshond
pi_60675442
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:40 schreef Steeven het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat Rusland doet. Georgië zegt dat ze stand houden en dat ze die tactiek willen blijven volhouden, maar dat ze al de hele tijd zwaar onder vuur worden genomen. Of ze de hoofdstad van die provincie nog in handen hebben weet ik niet, maar als die troepen terug zijn voor Rusland besluit héél Georgië te bezetten, dan hebben ze in ieder geval nog iets, of het uiterste geprobeerd.
En dan met of zonder troepen ?.... Als Georgië de kont tegen de krib gaat gooien en overgaat tot een guerrilla achtige oorlogvoering dan zal het nog heel lang onrustig blijven. Het kan wel.... maar veel stenen zullen niet overeind blijven staan. De vraag moet eigenlijk zijn... is het beter voor de machthebbers of voor de burgers.
Ik hoop het laatste.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:50:25 #170
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60675453
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Q. What are Georgia and Russia fighting over?

A: Georgia launched a military strike on the province of South Ossetia [...] In response, Russia sent tanks in.

ABC News
Zeg NS, je gaat nou toch niet VS propaganda sites als bron aanhalen he?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:52:13 #171
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_60675469
vraag me af wanneer er andere media ter plaatsen komt want zo blijft het een hij zei, zij zei
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:52:18 #172
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60675471
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:40 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Daar komen écht alleen maar zwakzinnigen, lijkt het.
Eens.
Het is altijd de schuld van de VS en rijke oliebaronnen, eens in de 10 nieuwsposts staat er een mohammed B op die iedereen racistisch vindt en bomaanslagen wilt plegen, het is ook altijd de schuld van de Joden, Geert Wilders is de ene keer een held, de andere keer uitgekotst. Rita Verdonk is altijd een manwijf, de belastingen zijn te hoog, global warming is een sprookje als het gaat om kosten voor de burger.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60675475
http://www.myeasytv.com/show_channel.php?id=428&name=Sky_News

Live skynews... gaat nu niet over de oorlog maar ze zenden wel steeds uit
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:57:31 #174
89730 Drugshond
pi_60675520
Maar goed Georgië is geen NAVO land... en kan dat voorlopig ook wel vergeten.
En Rusland wil gewoon geen pro-westers gedonder in hun achtertuin.
Geloof niet dat ze veel hulp van buitenaf zullen krijgen.

Doordenkertje..... Als dit met Georgië al mogelijk is... waar staat Letland dan eigenlijk ? Is dat de volgende dominosteen ?
pi_60675533
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En dan met of zonder troepen ?.... Als Georgië de kont tegen de krib gaat gooien en overgaat tot een guerrilla achtige oorlogvoering dan zal het nog heel lang onrustig blijven. Het kan wel.... maar veel stenen zullen niet overeind blijven staan. De vraag moet eigenlijk zijn... is het beter voor de machthebbers of voor de burgers.
Ik hoop het laatste.
Georgië beweert dat haar eerste prioriteit het beschermen van haar burgers is tegen de Russen op dit moment. Dus als de regering acht dat ze moeten vechten, dan vechten ze. Of dat verstandig is weet ik niet. Ik denk niet dat de Russen Georgische burgers gaan platgooien, maar ze zullen wel de economie e.d. platleggen, aangezien ze de haven ook al onder vuur hebben genomen. Hoe dan ook is de bevolking de lul.
quote:
Maar goed Georgië is geen NAVO land... en kan dat voorlopig ook wel vergeten.
En Rusland wil gewoon geen pro-westers gedonder in hun achtertuin.
Geloof niet dat ze veel hulp van buitenaf zullen krijgen.

Doordenkertje..... Als dit met Georgië al mogelijk is... waar staat Letland dan eigenlijk ? Is dat de volgende dominosteen ?
Hoezo kunnen ze dat lidmaatschap vergeten? Ze hebben hun flink steentje bijgedragen voor zo'n klein land in Irak en een lidmaatschap was al bijna toegezegd, wellicht mede daardoor. Dat Rusland geen pro-westers gedonder in hun achtertuin wil snap ik nog wel, maar ze hebben allebei aangestuurd op dit trieste conflict. Volgens mij probeert Rusland ook een voorbeeld te stellen voor andere regio's die denken of neigen naar de visie van Georgië.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')