abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:02:41 #26
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60667236
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:56 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

http://news.yahoo.com/s/a(...)QT.JbacyisUDMlxh24cA

Pfff, zo'n typische uitspraak enkel bedoeld als quote voor journalisten, om te tonen hoe goed hij het wel zou doen als president. Erop vertrouwend dat het de meeste Amerikanen ontgaan is dat zo'n zitting uren eerder al had plaatsgevonden, zonder resultaat.
inderdaad Ach zo heb ik paar voorbij zien komen van de NAto, EU, VN e.d.

"ze moeten stoppen"
"er moet een staakt het vuren komen"
"we moeten weer om de tafel"
"het is onacceptabel"
"e.d"."

verschrikkelijk de hele dag van nietszeggende quotes te horen inderdaad.
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
pi_60667260
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:00 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch net om dat de burgers zich zo gelukkig mogelijk kunnen voelen, als zij zich in een referendum hadden kunnen uitspreken hadden ze zich helemaal niet hoeven te bewapenen. En als je het referendum een paar keer herhaald voordat je de beslissing neemt geef je Georgie de kans om wat aan de onvrede van de Ossetiers te doen ook.
Het lijkt mij dat zo'n regering niet toegeeft aan de eisen van separatisten, omdat je dan een sneeuwbaleffect krijgt. Dan zegt provincie B ook: ja, wij willen ook wel zelfstandig, of wij willen bij hen horen. En dan valt je land uiteen. Het zou zo maar kunnen dat in deze Georgische provincie een belangrijke oliebron zit of wat ook, en dat er economische belangen op de achtergrond spelen. Stel je eens voor dat China een referendum zou laten houden waarbij verschillende delen van het land een eigen soevereine staat kunnen krijgen, zodat ze iets 'gelukkiger' zouden worden. Dan is het dag supermacht China. Zo'n klein landje als Georgië wil natuurlijk al helemaal geen gebied kwijt en al helemaal niet aan aartsvijand Rusland.

Ik wil wel zeggen dat ik het niet oneens ben met je suggestie, maar zo werkt het nu eenmaal niet (helaas).
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60667353
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:57 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als de ontwikkelingen globaal gezien wijzen naar een reeks succesverhalen van gebieden die zich met wereldwijde steun onafhankelijk mochten verklaren, dan weet ik zeker dat een gebied als Friesland daarin mee gaat. Maar dat kan ik toch nooit hard maken.
Dat denk ik niet. De Maya's (zapatistas) hebben in de jaren tachtig nog flink lopen rellen (San Christobal) en hadden onder andere vergaande autonomie als eis. Nadat de mexicaanse regering eindelijk eens wilde overleggen bleek dat het de Maya's vooral stak dat ze hun eigen cultuur niet mochten uiten (religie, feestdagen, onderwijs in eigen taal etc. etc.) Nu de mexicaanse regering hen daar de vrijheid in gegeven heeft is het seperatisme tot aan het nulpunt gedaan. Hetzelfde zie je in Friesland waar men sinds een jaar of tien ook onderwijs in eigen taal heeft (lees twee uurtjes per week fries met elkaar praten op school).

Het komt er eigenlijk op neer dat als mensen gelukkig en welvarend zijn ze zich niet gaan storten in een risicovol avontuur van een aparte staat.

Maar misschien OT gaan en terug naar Georgie en Zuid - Ossetie?
pi_60667408
Waarom zegt Rusland ''our citizen'' terwijl Zuid-Ossetie geen onderdeel van Rusland is?
pi_60667486
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:08 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom zegt Rusland ''our citizen'' terwijl Zuid-Ossetie geen onderdeel van Rusland is?
Omdat ze de zuid-ossetiers een russisch paspoort hebben gegeven.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:12:09 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60667516
voor mij lijkt het er eigenlijk op dat Georgie een potje blufpoker wilden spelen en hebben verloren.
die dachten "hey de Russen hebben ondanks hun grote praatjes geen poot uitgestoken om een onafhankelijk Kosovo te voorkomen, wat een slappelingen zijn het ook ... misschien kunnen we daar ons voordeel mee doen"

en nu achteraf om hulp roepen en klagen dat er buitenlandse tanks hun land zijn binnengereden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:12:33 #32
203688 Drijfzand
account closed
pi_60667531
quote:
Omdat de meesten van hen een Russisch paspoort gekregen hebben.
too much to do in the real world.
pi_60667556
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:12 schreef sp3c het volgende:
voor mij lijkt het er eigenlijk op dat Georgie een potje blufpoker wilden spelen en hebben verloren.
die dachten "hey de Russen hebben ondanks hun grote praatjes geen poot uitgestoken om een onafhankelijk Kosovo te voorkomen, wat een slappelingen zijn het ook ... misschien kunnen we daar ons voordeel mee doen"

en nu achteraf om hulp roepen en klagen dat er buitenlandse tanks hun land zijn binnengereden
Ik denk dat ze zich gesteund voelen door de amerikanen en Israeliers in hun land. Bovendien hebben ze niets te verliezen want ze hebben sowieso nul invloed in zuid-ossetie en Abchazie.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:16:29 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60667659
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:13 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zich gesteund voelen door de amerikanen en Israeliers in hun land. Bovendien hebben ze niets te verliezen want ze hebben sowieso nul invloed in zuid-ossetie en Abchazie.
nu ja niets te verliezen ... kans is aanwezig dat de Russen ze komen beschieten als ze klaar zijn
pi_60667713
121 Teletekst vr 08 aug
Strijdverloop Z-Ossetië onduidelijk

` Georgië en Rusland spreken elkaar
tegen over het verloop van de strijd in
Zuid-Ossetië.Georgische troepen trokken
vanochtend de opstandige regio binnen
en namen de hoofdstad Tschinvali in.

Volgens Georgië stuurde Rusland daarop
troepen en tanks naar Zuid-Ossetië en
bombardeerden de Russen militaire en
burgerdoelen.De Zuid-Osseetse leider
Kojkoti zei dat er door de Georgische
agressie 1400 doden zijn gevallen.

Georgië meldde vandaag dat Tschinvali
voor een deel in Russische handen was
gevallen,maar dat werd later herroepen.
Moskou zegt dat er alleen vredestroepen
zijn gelegerd in Zuid-Ossetië.
122 Teletekst vr 08 aug
Georgië haalt troepen Irak terug

` Georgië haalt zijn 2000 militairen
terug uit Irak om tegen de Russen in
Zuid-Ossetië te vechten.President
Saakasjvili heeft dat gezegd tegenover
CNN.Georgië heeft na de VS en Engeland
de meeste troepen in Irak.

Saakasjvili beschuldigt Rusland ervan
een oorlog te zijn begonnen tegen zijn
land.Hij zei dat de Russen burgerdoelen
bombarderen en het land met tanks zijn
binnengetrokken.

De Russische president Medvedev heeft
met zijn veiligheidsraad overlegd over
de situatie.Minister van Buitenlandse
Zaken Lavrov heeft melding gemaakt van
etnische zuiveringen in Zuid-Ossetië.
pi_60667749
quote:
Georgië haalt zijn 2000 militairen
terug uit Irak om tegen de Russen in
Zuid-Ossetië te vechten.President
Saakasjvili heeft dat gezegd tegenover
CNN.Georgië heeft na de VS en Engeland
de meeste troepen in Irak.
Zo.
pi_60667758
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu ja niets te verliezen ... kans is aanwezig dat de Russen ze komen beschieten als ze klaar zijn
Zouden die verder gaan dan de grens van Zuid - Ossetie met Georgie? ik denk het niet.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:24:46 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60667933
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:19 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Zouden die verder gaan dan de grens van Zuid - Ossetie met Georgie? ik denk het niet.
ligt er een beetje aan hoe hard Georgie het wil spelen
pi_60667970
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:25:50 #40
203688 Drijfzand
account closed
pi_60667973
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:19 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

quote:
Despite denials from Moscow, the Russian air force has been carrying out air raids in South Ossetia and Georgia itself, says the BBC's Richard Galpin, in Gori, eastern Georgia.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7550354.stm
pi_60668334
Geen toffe actie, van allebei niet
Hopen dat ze snel stoppen, al weet ik niet hoe waarschijnlijk dat is..?
pi_60668454
In november 2006 is er inderdaad een referendum geweest in Zuid-Ossetië met duidelijk positief resultaat maar daar heeft de EU geen gehoor aan gegeven.

De Osseten zijn eeuwen geleden zuidwaarts getrokken toen ze bestookt werden door de Mongolen. Een beetje zoals in Kosovo is zo de demografische balans gewijzigd.
De Osseten willen met de 700,000 Osseten verder in Noord-Ossetië binnen de Russische federatie, de Georgiërs in Zuid-Ossetië willen liever bij Georgië blijven.
Zuid-Ossetië zal wel moeten bij Rusland gaan, want met 70,000 inwoners stelt het op zich zo goed als niks voor.

De Kaukasus is een lappendeken van allerlei volkjes die door allerlei in de migraties door elkaar zijn gaan leven. Je kan niet gewoon spreken van "Georgische grond" of "Armeense grond". De grenzen van de vijftien Sovjetstaten zijn gebaseerd op de intern bepaalde grenzen der republieken die zich (in theorie) allemaal met die grenzen mochten afscheuren van de Unie.
pi_60668560
quote:

Dat is ook mijn idee.
pi_60668724
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:19 schreef Xith het volgende:

[..]

Zo.
Zo, ja.
quote:
04/03/2008 18:30 TBILISI, March 4 (RIA Novosti) - Georgia could withdraw its military contingent from Iraq this summer, State Minister for Euro-Atlantic Integration Giorgi Baramidze said on Tuesday.

"We are planning to withdraw military personnel from Iraq within a certain period. This could take place in the summer, though we are continuing to negotiate the issue with the United States," Baramidze said.

The minister said Georgia was also considering expanding participation in the peacekeeping effort in Afghanistan, adding that "negotiations are currently being held with the Netherlands, France and the United States."

Georgia's military contingent is the third largest foreign military deployment in Iraq and numbers 2,000 soldiers.
http://www.globalsecurity(...)304-rianovosti01.htm
pi_60668885
Rusland is niet te vertrouwen,Weg met dat monsterlijke land
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60669146
quote:

Alsof Georgië niet het volste recht heeft hun gezag binnen hun eigen landsgrenzen te handhaven. Gewoon weer een walgelijk staaltje imperialisme van de Russen dit.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:58:12 #47
73911 ultra_ivo
pi_60669148
quote:
Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie heeft Rusland aangeboden dat alle voormalige Sovjet-staatsburgers die niet het staatsburgerschap van het land waar ze nu woonden wilden aannemen te accepteren als Russische staatsburgers. In sommige vml. Sovjet Republieken heeft vrijwel niemand daar gebruik van gemaakt, in andere vml Sovjet Republieken wel. Zuid-Ossetië is dus zo'n gebied waar een zeer aanzienlijk deel van de bevolking het Georgisch staatsburgerschap niet heeft aangevraagd cq geweigerd en heeft gekozen voor het Russisch staatsburgerschap. Rusland (zoals zowat ieder land) ziet als haar taak om haar staatsburgers te beschermen. Beetje analoog aan de VS bemoeienis met Grenada, toen werd ook het beschermen van de eigen staatsburgers als reden aangegeven voor militaire actie.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:03:49 #48
203688 Drijfzand
account closed
pi_60669350
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:58 schreef Commensaal het volgende:

[..]

Alsof Georgië niet het volste recht heeft hun gezag binnen hun eigen landsgrenzen te handhaven. Gewoon weer een walgelijk staaltje imperialisme van de Russen dit.
Net zoals Milosevic dat recht had in Joegoslavië. China in Tibet. Sadam in Koerdis Irak. etc..
pi_60669680
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:03 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Net zoals Milosevic dat recht had in Joegoslavië. China in Tibet. Sadam in Koerdis Irak. etc..
Hadden deze mensen dat dan? (Milosevic was trouwens begin jaren negentig niet eens staatshoofd van Joegoslavië)
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:25:23 #50
203688 Drijfzand
account closed
pi_60670087
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:13 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Hadden deze mensen dat dan? (Milosevic was trouwens begin jaren negentig niet eens staatshoofd van Joegoslavië)
cynisme/sarcasme moeilijk te herkennen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')