abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60676831
De Georgiers hebben bescherming nodig, laten we ze maar Dutchbat sturen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 04:30:25 #227
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60676834
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 04:23 schreef NorthernStar het volgende:
Waar vecht het Georgische leger nu mee dan? Dat is niet zomaar uit de lucht gevallen ofzo.
Ja, Nee, Wellicht... wie zal het zeggen.
quote:
Reuters
American military planners reviewed contingency plans for the possible evacuation of up to 3,000 U.S. citizens from Georgia, including about 130 defense personnel there to train Georgian military forces for duty in Iraq.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 04:39:03 #228
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60677055
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 04:09 schreef gelly het volgende:
Mja, dat is alweer oud nieuws Drugshond, er is ondertussen nog steeds geen verklaring.
Het is nog vroeg he...
pi_60677125
http://www.geotimes.ge/

Nieuws/propaganda uit het land van zij die de agressie uitdragen!...
pi_60677185
Het Georgische schrift lijkt veel op dat van Cambodja, of ligt dat nu aan mij?
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:34:59 #232
73911 ultra_ivo
pi_60677327
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

lol

De Amerikaanse trekpop.

Maar goed de vraag is wat de neocons aka de crazies gaan doen nu ze Rusland eindelijk tot militaire actie gedwongen hebben. Het ligt nu open voor escalatie.
Zeker omdat de neocons hun macht nu moeten veilig stellen. Onder Obama hebben ze een stuk minder invloed. Hun laatste kans om oorlogje te spelen.
Sochi als toekomstige Olympische stad ligt trouwens om de hoek, net aan de andere kant van Abchazië (nog zo'n opstandige provincie met dezelfde situatie).
pi_60677588
Tblisi wordt ook al gebombardeerd zo te lezen op CNN.. Gaat lekker rap, als het even mee zit is het voor het einde van de Spelen over en kan China blij zijn dat hun mensenrechtensituatie ondergesneeuwd is.
pi_60677977
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 07:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Tblisi wordt ook al gebombardeerd zo te lezen op CNN.. Gaat lekker rap, als het even mee zit is het voor het einde van de Spelen over en kan China blij zijn dat hun mensenrechtensituatie ondergesneeuwd is.
Mijn schoonfamilie was er net op tijd weg idd
Gisteravond nog aan de foon gehad en net weer, maar nu vanuit Sevan (Armenië).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60678283
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 07:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:42:37 #236
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60678328
En zoals gewoonlijk zijn de mensen die het harst worden gepakt de burgers. Na 2500 jaar geschreven krijgskunst worden we nog steeds niks wijzer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:47:48 #237
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60678363
Fantastisch, Grote Broer Rusland. Je laat weer zien wat je waard bent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:50:36 #238
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_60678388
Hmmm ben serieus benieuwd wat de NATO gaat doen.... tenslotte word een bondgenoot aangevallen, kunnen we meteen kijken wat zo'n bondgenootschap betekent.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_60678392
quote:
'Rusland heeft stad Georgië vernietigd'

Het Russische luchtbombardement van vrijdag heeft de haven van de Georgische stad Poti vernietigd. Dat heeft het Georgische ministerie van Buitenlandse Zaken in een verklaring laten weten.

"Rusland heeft de haven van Poti aan de Zwarte Zee volledig verwoest", aldus het ministerie. "Poti is een zeer belangrijke haven voor het verschepen van energiebronnen vanuit de Kaspische Zee." Ook ligt Poti dichtbij de zogeheten Bakoe-Soepsa oliepijpleiding en olieterminal Soepsa, liet het ministerie weten. De verklaring was getiteld: "Rusland vernietigt Georgische haven in Poti. Burgerbevolking loopt risico door Russische agressie."

zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:57:30 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60678456
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:50 schreef appelsientje het volgende:
Hmmm ben serieus benieuwd wat de NATO gaat doen.... tenslotte word een bondgenoot aangevallen, kunnen we meteen kijken wat zo'n bondgenootschap betekent.
Wat ze gaan doen, weet ik niet, maar ik verwacht er heel weinig van. Al zou een kernbom op de tien belangrijkste steden van Rusland wel een goede oplossing zijn. Schijtrussen
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:00:18 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60678499
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:50 schreef appelsientje het volgende:
Weinig denk ik. De NATO gaat zich hier niet mee bezig houden. En als ze dat wel doen? Dan leven we ineens in een heel interessante tijd. Om het maar eens op zijn Chinees te zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:01:41 #242
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60678518
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat ze gaan doen, weet ik niet, maar ik verwacht er heel weinig van. Al zou een kernbom op de tien belangrijkste steden van Rusland wel een goede oplossing zijn. Schijtrussen
Ik kan naar een land aan de andere kant van de wereld jij niet. En mensen die het gebruik van atoomwapens maar zelfs in overweging zouden nemen. Zou ik gelijk laten opnemen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:02:59 #243
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_60678541
http://www.atlcom.nl/site/websheets/navo/taken.html
quote:
De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt - met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld - om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.
Dus eigenlijk zijn ze wel verplicht om iets te doen...
pi_60678603
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:02 schreef appelsientje het volgende:
[..]

Georgië is toch nog helemaal geen lid?
Die willen lid worden, maar voor zover ik weet stuitte dat ergens in april dit jaar op hevig verzet vanuit Rusland en zodoende zijn ze nog geen lid.

Toch?
pi_60678612
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:02 schreef appelsientje het volgende:
[..]

Georgië is weliswaar een bondgenoot van Het Westen, maar geen lid van de Navo.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60678614
Trouwens, als er nu geen NATO landen zijn die Georgië gaan helpen, dan vraag ik me af of ze nog wel bij de NATO willen horen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:10:58 #248
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_60678619
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:09 schreef NED het volgende:

[..]

Die willen lid worden, maar voor zover ik weet stuitte dat ergens in april dit jaar op hevig verzet vanuit Rusland en zodoende zijn ze nog geen lid.

Toch?
Ja dat dacht ik ook maar er staat "Over Oekraine en Georgië was er onenigheid."
Maar of ze er nu uit zijn gekomen....
Maar als ze geen navo lid zijn.... tja...
pi_60678653
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:09 schreef NED het volgende:

[..]

Toch?
Rusland heeft als vergelding voor de Georgische ambitie NAVO-lid te worden de banden met Abchazie en Zuid-Ossetië aangehaald en daarmee de spanningen in de regio vanaf april inderdaad opgevoerd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60678875
Volgens mij worden de Zuid-Osseten als pasmunt gebruikt. Ik kan me niet voorstellen dat meer dan 140 miljoen inwoners van Rusland zo dramatisch wakker liggen van een gebiedje met 70,000 mensen. Rusland probeert gewoon zijn invloed te vergroten door te dreigen met het uiteenscheuren van andere landen. Indien er in Georgië een nieuw regime zich soepeler zou opstellen (geen nato-lidmaatschap en zo) dan zouden ze de Zuid-Osseten waarschijnlijk zo laten vallen. Bedenk dat Rusland zelf de onafhankelijkheid van Zuid-Ossetië, Abkhazië, Nagorno-Karabach en Transnistrië niet erkent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')