Ja, Nee, Wellicht... wie zal het zeggen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 04:23 schreef NorthernStar het volgende:
Waar vecht het Georgische leger nu mee dan? Dat is niet zomaar uit de lucht gevallen ofzo.
quote:Reuters
American military planners reviewed contingency plans for the possible evacuation of up to 3,000 U.S. citizens from Georgia, including about 130 defense personnel there to train Georgian military forces for duty in Iraq.
Het is nog vroeg he...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 04:09 schreef gelly het volgende:
Mja, dat is alweer oud nieuws Drugshond, er is ondertussen nog steeds geen verklaring.
Zeker omdat de neocons hun macht nu moeten veilig stellen. Onder Obama hebben ze een stuk minder invloed. Hun laatste kans om oorlogje te spelen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
De Amerikaanse trekpop.
Maar goed de vraag is wat de neocons aka de crazies gaan doen nu ze Rusland eindelijk tot militaire actie gedwongen hebben. Het ligt nu open voor escalatie.
Mijn schoonfamilie was er net op tijd weg iddquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 07:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Tblisi wordt ook al gebombardeerd zo te lezen op CNN.. Gaat lekker rap, als het even mee zit is het voor het einde van de Spelen over en kan China blij zijn dat hun mensenrechtensituatie ondergesneeuwd is.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 07:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Tblisi wordt ook al gebombardeerd zo te lezen op CNN.. Gaat lekker rap, als het even mee zit is het voor het einde van de Spelen over en kan China blij zijn dat hun mensenrechtensituatie ondergesneeuwd is.
quote:'Rusland heeft stad Georgië vernietigd'
Het Russische luchtbombardement van vrijdag heeft de haven van de Georgische stad Poti vernietigd. Dat heeft het Georgische ministerie van Buitenlandse Zaken in een verklaring laten weten.
"Rusland heeft de haven van Poti aan de Zwarte Zee volledig verwoest", aldus het ministerie. "Poti is een zeer belangrijke haven voor het verschepen van energiebronnen vanuit de Kaspische Zee." Ook ligt Poti dichtbij de zogeheten Bakoe-Soepsa oliepijpleiding en olieterminal Soepsa, liet het ministerie weten. De verklaring was getiteld: "Rusland vernietigt Georgische haven in Poti. Burgerbevolking loopt risico door Russische agressie."
Wat ze gaan doen, weet ik niet, maar ik verwacht er heel weinig van. Al zou een kernbom op de tien belangrijkste steden van Rusland wel een goede oplossing zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:50 schreef appelsientje het volgende:
Hmmm ben serieus benieuwd wat de NATO gaat doen.... tenslotte word een bondgenoot aangevallen, kunnen we meteen kijken wat zo'n bondgenootschap betekent.
Weinig denk ik. De NATO gaat zich hier niet mee bezig houden. En als ze dat wel doen? Dan leven we ineens in een heel interessante tijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:50 schreef appelsientje het volgende:
Hmmm ben serieus benieuwd wat de NATO gaat doen.... tenslotte word een bondgenoot aangevallen, kunnen we meteen kijken wat zo'n bondgenootschap betekent.
Ik kan naar een land aan de andere kant van de wereld jij niet. En mensen die het gebruik van atoomwapens maar zelfs in overweging zouden nemen. Zou ik gelijk laten opnemen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat ze gaan doen, weet ik niet, maar ik verwacht er heel weinig van. Al zou een kernbom op de tien belangrijkste steden van Rusland wel een goede oplossing zijn.Schijtrussen
Dus eigenlijk zijn ze wel verplicht om iets te doen...quote:De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt - met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld - om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.
Georgië is toch nog helemaal geen lid?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:02 schreef appelsientje het volgende:
http://www.atlcom.nl/site/websheets/navo/taken.html
[..]
Dus eigenlijk zijn ze wel verplicht om iets te doen...
Georgië is weliswaar een bondgenoot van Het Westen, maar geen lid van de Navo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:02 schreef appelsientje het volgende:
http://www.atlcom.nl/site/websheets/navo/taken.html
[..]
Dus eigenlijk zijn ze wel verplicht om iets te doen...
Ja dat dacht ik ook maar er staat "Over Oekraine en Georgië was er onenigheid."quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:09 schreef NED het volgende:
[..]
Georgië is toch nog helemaal geen lid?
Die willen lid worden, maar voor zover ik weet stuitte dat ergens in april dit jaar op hevig verzet vanuit Rusland en zodoende zijn ze nog geen lid.
Toch?
Rusland heeft als vergelding voor de Georgische ambitie NAVO-lid te worden de banden met Abchazie en Zuid-Ossetië aangehaald en daarmee de spanningen in de regio vanaf april inderdaad opgevoerd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:09 schreef NED het volgende:
[..]
Georgië is toch nog helemaal geen lid?
Die willen lid worden, maar voor zover ik weet stuitte dat ergens in april dit jaar op hevig verzet vanuit Rusland en zodoende zijn ze nog geen lid.
Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |