abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60671812
Oelegweh (zoiets was het toch) stemt mij niet echt positief. Het is op basis van 1 wedstrijd dus we zullen zien wat de toekomst brengt. Maar het knelpunt gaat dit seizoen als vanouds weer bij de verdediging zitten.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_60671819
Leuk al die hoop op de 2 Belgen, maar vorig seizoen maakte ze ook menig foutje. Eerst maar eens zien...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_60671841
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:13 schreef Breach het volgende:
Oelegweh (zoiets was het toch) stemt mij niet echt positief. Het is op basis van 1 wedstrijd dus we zullen zien wat de toekomst brengt. Maar het knelpunt gaat dit seizoen als vanouds weer bij de verdediging zitten.
Die uitspraak van die sbs pauper
pi_60671881
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:13 schreef Longmen het volgende:
Leuk al die hoop op de 2 Belgen, maar vorig seizoen maakte ze ook menig foutje. Eerst maar eens zien...
Vermaelen heeft amper gespeeld hoor vriend

En Vertonghen vond ik juist wel sterk, weinig fouten vond ik
pi_60671903
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:16 schreef Jasza het volgende:

[..]

Vermaelen heeft amper gespeeld hoor vriend

En Vertonghen vond ik juist wel sterk, weinig fouten vond ik
Jawel maar hoogmoed komt voor de val.
pi_60671910
Hmm. Omdat ik in de auto zat tijdens de eerste helft heb ik alleen de tweede helft kunnen zien, waarvan het begin aardig was maar daarna werd het minder. Toch wel positief gevoel over gehouden
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60671963
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:13 schreef Longmen het volgende:
True onze verdediging oogt nog steeds niet super, mja als we maar 2x zoveel scoren als tegen krijgen heb ik er niet zon problemen mee..
pi_60672040
er zitten bij vlagen positieve dingen bij. verdediging is moeilijk oordelen met 2 afwezigen maar Oleguer stijgt nou niet bepaald in m'n aanzien na deze pot. veel werk aan de winkel en Marco krijgt rustig de tijd.
pi_60672099
Na rust zag je het kwaliteitsverschil tussen Ajax en Arsenal. De tactiek van Arsenal was goed; ze zetten veel pressie op de verdediging van Ajax waardoor ze niet goed op konden bouwen en de aanvallend ingestelde spelers niet veel aan de bal kwamen. Van Basten had daarop moeten reageren maar dat gebeurde niet. Verder speelde Suarez fantastisch en speelde Anita ook verrassend goed. Jammer dat Sulejmani niet veel voorkwam in het spel.
pi_60672153
Goede wedstrijd gespeeld, aanval was indrukwekkend (1e helft) en het voordeel is nu ook dat de tegenstander op drie geweldige spitsen moet gaan letten ipv alleen Huntelaar!
Veel afvallende ballen waren voor Ajax, dat is ook wel eens anders geweest.
2e helft was matig, vermoeidheid kwam opzetten, maar daar kan nog op getraind worden.

Verdediging was af en toe slordig (waardoor ook 3 tegengoals ontstonden), maar vergeet niet dat je hier tegen twee wereldspitsen stond, Van Persie en Adebayor. Met die mafkezen in de Eredivisie zal het beter gaan.
pi_60672285
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:25 schreef VoreG het volgende:

Veel afvallende ballen waren voor Ajax, dat is ook wel eens anders geweest.
DAT is echt een verademing
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60672364
Wat mij meer zorgen geeft is de opbouw. Ajax kwam er in de tweede helft totaal niet aan te pas. Dat was afgelopen seizoen soms ook een zwakke plek tijdens belangrijke wedstrijden. Wanneer er ook maar een beetje druk word gezet op de verdedigende middenvelders en backs kunnen de centrale verdedigers geen vrije man meer vinden en moet al snel de lange bal worden toegepast. Daar moet echt iets aan gedaan worden.
pi_60672372
toch aanvallend nog erg veel hoge ballen op goed geluk, die zie ik liever niet zo vaak.
pi_60672393
Duidelijk dat Arsenal er over een paar dagen al moet staan, en MvB nog 3 weken de tijd heeft om aan de conditie te werken. In het laatste half uur was het beste er af bij Ajax, wat Arsenal de gelegenheid gaf om te voetballen.
In de aanval zag je al de groffe lijnen zoals ze het komend seizoen gaan spelen. Ik denk dat er in Nederland weinig verdedigingen zijn die onze aanval kunnen stoppen.
De verdediging zag er kwetsbaar uit, maar hier kan je nog geen oordeel over vellen omdat je nog een aantal jongens mist.
Wel hoop ik dat Oleguer in de toekomst meer gaat laten zien, anders zal hij vlug wisselspeler zijn. Maar hij moet nog wat wedstrijdritme opdoen, en wennen aan de Ajax cultuur.

Verder was het een leuke pot om te zien.
pi_60672419
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:23 schreef toma het volgende:
Na rust zag je het kwaliteitsverschil tussen Ajax en Arsenal. De tactiek van Arsenal was goed; ze zetten veel pressie op de verdediging van Ajax waardoor ze niet goed op konden bouwen en de aanvallend ingestelde spelers niet veel aan de bal kwamen. Van Basten had daarop moeten reageren maar dat gebeurde niet. Verder speelde Suarez fantastisch en speelde Anita ook verrassend goed. Jammer dat Sulejmani niet veel voorkwam in het spel.
Juist, ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Arsenal was de laatste 25 min gewoon een klasse beter. En is dat gek? Nee, zijn al vele malen verder in de voorbereiding, en zijn fysiek ook 10x beter dan ons Ajax op dit moment. Ik heb er in iedergeval een positief gevoel aan over gehouden, en vooral die combinatie tussen Sulejmani en Aisatti, dat was voor mij toch wel het hoogtepunt.
Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:35:43 #141
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60672477
Heel leuk allemaal, zeker voor de verschillende fases van de twee ploegen goed gespeeld, maar kan iemand vertellen wat Schilder op het veld deed? Die gozer stapelde fout op fout, is niet van Ajax-niveau.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_60672513
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:35 schreef Kriegel het volgende:
Heel leuk allemaal, maar kan iemand vertellen wat Schilder op het veld deed? Die gozer stapelde fout op fout, is niet van Ajax-niveau.
Door het ontbreken van Vertonghen staat hij er
pi_60672529
quote:
Heel leuk allemaal, zeker voor de verschillende fases van de twee ploegen goed gespeeld, maar kan iemand vertellen wat Schilder op het veld deed? Die gozer stapelde fout op fout, is niet van Ajax-niveau.
Emanuelson en Vertonghen zijn naar Peking. Schilder mag zich gaan bewijzen, jammer dat MvB Slijngard niet liet spelen.
pi_60672538
quote:
JA WHAT THE FUCK! Kneus is het idd
pi_60672562
Iemand trouwens filmpjes van de doelpunten van Ajax?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60672581
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:36 schreef Calvinn het volgende:

[..]

Door het ontbreken van Vertonghen staat hij er
Waarom staat Slijngaard er niet in?
pi_60672612
De corners van Schilder waren trouwens al 10 klassen beter dan die van Kennedy.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:40:01 #148
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60672613
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:37 schreef Rejected het volgende:

[..]

JA WHAT THE FUCK! Kneus is het idd
Nou ja, kneus, gewoon niet goed genoeg. Leuk voor een laagvlieger in de Eredivisie, maar niet voor Ajax, speelde vorig seizoen trouwens toch ook voor Heracles? Z'n corners waren wel weer aardig, maar ja.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:41:29 #149
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60672648
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:40 schreef toma het volgende:
De corners van Schilder waren trouwens al 10 klassen beter dan die van Kennedy.
Ja, daar noem je d'r ook eentje, zelfs ik trap ze nog beter dan Bakkiecola.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_60672649
@ sjimz
van Basten zal wel willen kijken of hij Schilder moet behouden of niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')