quote:SOESTERBERG - Als het aan landelijk verkeersofficier Koos Spee ligt, komt er een verbod op mobiel bellen op de fiets.
Volgens Spee krijgt zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie vaak klachten van automobilisten over bellende fietsers die voor levensgevaarlijke verkeerssituaties zorgen.
Ook Veilig Verkeer Nederland vindt bellen op de fiets gevaarlijk, omdat fietsers extra kwetsbaar zijn. Maar een verbod vindt de organisatie nog niet aan de orde. Als het aan landelijk verkeersofficier Koos Spee ligt, komt er een verbod op mobiel bellen op de fiets.
Volgens Spee krijgt zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie vaak klachten van automobilisten over bellende fietsers die voor levensgevaarlijke verkeerssituaties zorgen.
en de mobiel bellende babys in de kinderwagens!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:38 schreef sig000 het volgende:
En gelijk ook de mobiel bellende voetganger aanpakken.
Die steken niet over zonder te kijken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:47 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
en de mobiel bellende babys in de kinderwagens!
Precies! Ze gebruiken die fietsbel maar gewoon handsfree!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 03:01 schreef sig000 het volgende:
Ook het zinloos fietsbel gebruiken, moet streng aangepakt worden.
zolang de telefoon ingebouwd is in de helm kan dat handsfree dus lijkt me wel :pquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:40 schreef Basp1 het volgende:
En dan mogen mensen nog steeds wel op de brommer blijven bellen?
of gewoon verkeer verbieden, dan zijn er zeker geen verkeersongevallen meer!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:43 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien moeten ze gewoon gevaarlijk verkeersgedrag verbieden?
of enkel in een in je huis ingebouwde metalen kamer, zodat je andere niet ziek maakt met de straling van je gsm. (gaat leuk bellen worden danquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:27 schreef Takemenow het volgende:
En de vertrutting van Nederland gaat vrolijk door. What's next? Binnenkort mag je ook niet meer buiten bellen... ?
Hand uitsteken is niet verplicht, en in België (weet niet hoe het in NL zit) mag je binnen de bebouwde kom met verschillende naasteen rijden, OOK als je daarmee het autoverkeer stoort (maar hier moet de regel dan maar aangepast worden, want dat is idd ferm irritant)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
Zou het niet helpen om eerst eens te zorgen dat fietsers weer de hand gaan uitsteken voor het afslaan, niet meer op de stoep, niet met 5 rijen dik, met werkende verlichting, enz. enz.?
'quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:06 schreef Athmozz het volgende:
Hand uitsteken is niet verplicht, en in België (weet niet hoe het in NL zit) mag je binnen de bebouwde kom met verschillende naasteen rijden, OOK als je daarmee het autoverkeer stoort (maar hier moet de regel dan maar aangepast worden, want dat is idd ferm irritant)
En zelfs dat alleen als je daarmee het overige verkeer niet hindert....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:20 schreef DS4 het volgende:
Koos Spee is geen belg, dus ik neem aan dat hij over Nederland spreekt. En in NL is hand uitsteken wel verplicht en mag je maximaal met twee personen naast elkaar fietsen.
of je rijdt 's ochtends gewoon niet langs de wegen waarvan je weet dat er tien miljoen kinders langs moeten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
Zou het niet helpen om eerst eens te zorgen dat fietsers weer de hand gaan uitsteken voor het afslaan, niet meer op de stoep, niet met 5 rijen dik, met werkende verlichting, enz. enz.?
Nou, dat doe ik helemaal niet, ik woon in het buitengebied en kan via verlaten wegen de snelweg bereiken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:37 schreef MouzurX het volgende:
of je rijdt 's ochtends gewoon niet langs de wegen waarvan je weet dat er tien miljoen kinders langs moeten.
Er werd hierboven gezegd dat je gewoon met meerdere naast elkaar mag, en je hand uitsteken hoeft ook niet dus zoveel "regellaarslapping" (quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat doe ik helemaal niet, ik woon in het buitengebied en kan via verlaten wegen de snelweg bereiken.
Alleen: meen jij nu serieus dat als fietsers massaal de regels op de weg aan hun laars lappen de automobilisten daar dan niet meer moeten rijden?
Als draagbare audiospelers verboden worden monteer ik een TV zonder speaker op m'n fiets en ga ik onderweg tv kijken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:05 schreef Fliepke het volgende:
De betutteling zeg. Gaan we dan binnenkort ook draagbare audiospelers op de fiets verbieden?
Misschien moeten we het ook doen bij wandelaars, want gut ja, die lopen ook wel eens over straat. PAS UIT!!!!!
dat is opmerkelijk. we zijn het zowaar een keer eens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
Ben jij Koos Twee ofzo?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
ondanks dat, hij heeft volkomen gelijk.quote:
Nou nee, fietsers zijn zogenaamde zwakkere verkeersdeelnemers waardoor de verantwoordelijkheid meestal bij het gemotoriseerde verkeer komt te liggen. Dat ze vooral zwakker zijn door het niet voeren van licht, het zonder kijken oversteken van kruispunten, het negeren van rood licht of door te bellen de aandacht niet bij het verkeer te hebben doet natuurlijk niet ter zake.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:22 schreef its_me_ het volgende:
Wanneer krijgt die man eindelijk zijn ontslag.
Het is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid voor de fietser om te bepalen of hij wilt bellen of niet. Hij zal zelf het grootste slachtoffer zijn in het geval dat hij wordt aangereden.
Hoezo ? Ik zit de hele dag in de auto voor m'n werk en het is eerder aan mezelf dan aan fietsers te danken dat ik niet dagelijks 1 op m'n motorkap heb liggen. Ik heb ook het idee dat fietsers die zo mallotig rijden zelf zelden tot nooit in een auto rijden. Toen ik nog geen rijbewijs had reed ik namelijk ook zo.quote:
Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoezo ? Ik zit de hele dag in de auto voor m'n werk en het is eerder aan mezelf dan aan fietsers te danken dat ik niet dagelijks 1 op m'n motorkap heb liggen. Ik heb ook het idee dat fietsers die zo mallotig rijden zelf zelden tot nooit in een auto rijden. Toen ik nog geen rijbewijs had reed ik namelijk ook zo.
Zullen we in deze discussie net doen alsof de Belgische wetgeving niet van toepassing is in NL?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:07 schreef MouzurX het volgende:
Er werd hierboven gezegd dat je gewoon met meerdere naast elkaar mag, en je hand uitsteken hoeft ook niet dus zoveel "regellaarslapping" () gebeurd er dan niet.
Dat lukt best. Gewoon beboeten. Iedere dag weer. Nu lukt het niet omdat ze EN geen boete krijgen EN bij een ongeval de automobilist nog moet betalen ook.quote:Maar: Ja, als je op bepaalde wegen telkens last hebt van fietsers moet je die gewoon mijden.
Je weet dat die kinders er zijn op DIE weg op DAT tijdstip. Hun fietsgedrag aanpassen zal toch niet zo 1 2 3 lukken.
Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
Beboeten voor gevaarlijk rijgedrag lijkt mij een prima kapstok. Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.
Eerst handhaven wat er is.
Van mij ook niet, maar laten we eerlijk zijn: je moet het wel heel bont maken om een bekeuring te scoren als fietser. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik na een avondje stappen links van de weg, over de stoep, zonder licht (stuk), met een fiets die een dubieuze afkomst had (ik ontken alles), stomdronken langs agenten fietste, ze bijna omver fietste en e.e.a. met een "sorry" af kon worden gedaan...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef gelly het volgende:
Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
Wel als je er 100 mochtquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:
Ook al heb ik de indruk dat DAT niet meer kan, ik heb niet de indruk dat je als fietser echt in de gaten wordt gehouden.
Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.
Projectielquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.
Een auto is gewoon geleid projectiel waar men burgers in laat rijden
Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef DS4 het volgende:
Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.
Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt.
Je kan weldegelijk een bon krijgen voor 4 km/u te hard.
Als het alleen ergeren was dan was een verbod zinloos ja, het is gewoon levengevaarlijk. Zit je zelf vaak in de auto ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
nee ik ben blij dat ik er ook al 5 jaar geen meer heb. Ik werd op het laatst echt gek, van de overige automobilisten die allemaal denken dat ze kunnen rijden en daardoor allemaal als eerste bij het stoplicht denken te zijn maar voor meer onrust op de weg zorgen dan men maar in hun domme hoofd kan halen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:16 schreef gelly het volgende:
Als het alleen ergeren was dan was een verbod zinloos ja, het is gewoon levengevaarlijk. Zit je zelf vaak in de auto ?
Gaaaapquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
Zoals gezegd: Jij gelooft kennelijk in de onzin van Spee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef gelly het volgende:
Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
Snel remmen op de fiets valt ook tegen als je maar 1 hand aan het stuur hebt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:21 schreef OldJeller het volgende:
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.
Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: Jij gelooft kennelijk in de onzin van Spee.
Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zitquote:Het gaat niet om wat gemeten is, wat er op de snelheidsmeter staat (tellers doen gereden kilometers en snelheidsmeters de snelheid en die laatsten zijn soms gewoon op de kilometer per uur nauwkeurig), maar om hoe hard je gereden hebt.
Nee, die correctie is er om meetafwijkingen op te vangen en nergens anders voor. Nieuwe of oude banden geeft al een afwijking. Die palen worden niet wekelijks geijkt, daarom is die correctie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
[..]
Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zitErgo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.
Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.
Als jij daar met auto's langs rijdt die als ze op de teller 85 km/u rijden in werkelijkheid gewoon 80 km/u rijden... tsja...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:28 schreef gelly het volgende:
Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
Er zijn genoeg autotests waar ook de afwijking van de snelheidsmeter in wordt vermeld. En echt: er zijn auto's die exact zijn. Daarnaast kan ik je officieel van Herr Spee een stuk laten zien waarin ook hij toegeeft dat zijn opmerking dat er ALTIJD een afwijking in de teller zit niet klopt.quote:Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit![]()
De meeste flitspalen zijn niet digitaal. Ook de digitale zijn niet 100% nauwkeurig. De ADAC heeft ooit de flitspalen getest en kwam tot afwijkingen van 20(!)%, zij het dat dat een uitzondering was.quote:Ergo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.
Nee, dat doe jij, want als mijn snelheidsmeter te weinig aangeeft mag ik ook niet harder. Was dat maar zo. Dus dat instrument heeft geen enkele waarde.quote:Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.
Kun je gelijk een sigaretje opsteken. Want dat zal dan nog de enige plek zijn waar dàt mag.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
of enkel in een in je huis ingebouwde metalen kamer, zodat je andere niet ziek maakt met de straling van je gsm. (gaat leuk bellen worden dan)
Maak er een lekker flesje Champagne van en ik kom je vertellen over die keer dat ik 86 km/u (boordcomputer en echt, die geeft net iets te weinig aan ook, gecontroleerd met performancebox) op de teller reed en na correctie voor 91 km/u de lul was. Driepoot, dus niet goed uitgelijnd waarschijnlijk, maar dat doet er niets aan af.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:42 schreef gelly het volgende:
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
Oh, dat is zo geregeld hoor, gooi ik wat kleinere wielen onder mijn auto en dan kan ik zelfs bekeurd worden voor 104 terwijl ik 95 op de teller reed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:42 schreef gelly het volgende:
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mag je meteen met performancebox meerijden om de verhouding digitale snelheidsmeter vd GPS te controleren.
Nou, ik weet zeker dat ik 100% gelijk heb. Wat jij allemaal met jouw GPS doet zegt mij weinig. 3% afwijking kan alle kanten op. Dat jij niet bekeurd wordt als je feitelijk 85 km/u lang een paal rijdt maakt het verhaal van mij niet minder waar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:12 schreef gelly het volgende:
Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS...
Inderdaad, kotsziek word je er van, wat is dit een kutland aan het worden zeg...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.
Ganz affen titten geil al die regeltjes die we bedenken.![]()
Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
nou, dit geldt ook voor mij en ik heb nog niet eens een rijbewijs. Ik ben wel op les geweest en heb nu echt door hoe irritant fietsers kunnen zijn door zich niet aan normale regeltjes te houden zoals hand uitsteken, licht op de fiets hebben, met max. 2 man langs elkaar fietsen, uitkijken voor je oversteekt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd?
Sinds ik m'n rijbewijs heb let ik ook veel beter op op de fiets. Als ik bel op de fiets stop ik veel eerder, ook als ik voorrang heb, rij ik rustiger, kijk ik meer etc. Ik lijk wel een verzuurde ouwe lul nu.
Minder regeltjes, als in meer aan het gezond verstand van mensen overlaten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:
Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Idd, en datn ook nog beweren dat de boetes echt alleen voor de verkeersveiligheid zijn en niet voor het spekken van de schatkist.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!!![]()
![]()
Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar vervolgens ophouden met bepaalde controles omdat ze niet genoeg opleveren
baby's die kijken alvorens over te steken .. daarvan zou ik graag een bron willen zienquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die steken niet over zonder te kijken.
Bovendien heb je daar als fietser nauwelijks eigen verantwoording in omdat de automobilist bij een ongeluk meestal verantwoordelijk wordt gehouden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:48 schreef Modus het volgende:
In het AD van vandaag stonden een paar lezersreacties op dit item. 1 vent zei 'ja ik weet dat het onveilig kan zijn maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoordelijkheid in heeft'. Ja want je rijdt als enige op straat he..
Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ikquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...
Zeg eens Martijn, wie bepaalt eigenlijk wat Spee moet uitvoeren ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ik
Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:21 schreef OldJeller het volgende:
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.
Dus eigenlijk zou het alleen selectief moeten zijn, bij drukke verkeerspunten en dergelijke.
Maar als het selectief wordt, wordt het te moeilijk en dat kan natuurlijk niet.
Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaatquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?
Rij je rustig over de weg. Zie je in de verte zo'n klapjosti op de fiets die op het moment van inhalen óf schrikt omdat hij je niet hoorde aankomen óf zo in gesprek verzonken is dat hij/zij spontaan naar rechts afbuigt.
Je slaat hier de spijker op zijn kop!!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:30 schreef bloodymary het volgende:
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
+1 correctie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:18 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaat
Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je slaat hier de spijker op zijn kop!!
Maargoed mensen zijn zo ongelofelijk kortzichtig.
Men juicht nieuwe beperkingen toe totdat ze zelf beperkt worden in iets waar ze dagelijks hinder van zullen ondervinden dan gaan ze huilen op een internet forum en klagen over de regering.
Jammer dat het gros van de mensen dit pas beseft als het te laat is.
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zelf nadenken moeilijk vinden en graag wil dat Den Haag keuzes voor hun maakt
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |