abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60644288
quote:
SOESTERBERG - Als het aan landelijk verkeersofficier Koos Spee ligt, komt er een verbod op mobiel bellen op de fiets.

Volgens Spee krijgt zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie vaak klachten van automobilisten over bellende fietsers die voor levensgevaarlijke verkeerssituaties zorgen.

Ook Veilig Verkeer Nederland vindt bellen op de fiets gevaarlijk, omdat fietsers extra kwetsbaar zijn. Maar een verbod vindt de organisatie nog niet aan de orde. Als het aan landelijk verkeersofficier Koos Spee ligt, komt er een verbod op mobiel bellen op de fiets.

Volgens Spee krijgt zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie vaak klachten van automobilisten over bellende fietsers die voor levensgevaarlijke verkeerssituaties zorgen.
mooi zo en liefst dat alle agenten in de bosjes liggen om ze te pakken meteen lichten aanpakken, apk keuring van fiets enzo pak ze zo hard mogelijk aan
pi_60644331
fipo

OT: net goed!
Hoi mam..
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:37:48 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60644379
ik denk dat duyvendak de aangewezen persoon is om dit wetsvoorstel er doorheen te rammen.

alhoewel ik moet zeggen dat in amsterdam die bellende klootzakken op de fiets (ik fiets ook en heb geen auto) echt voor levensgevaarlijke situaties zorgen waar automobilisten of andere fietsers dan weer de dupe van zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60644389
En gelijk ook de mobiel bellende voetganger aanpakken.
pi_60644393
maar handsfree bellen in de auto mag wel omdat ze het niet kunnen aanpakken
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_60644449
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60644498
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 02:38 schreef sig000 het volgende:
En gelijk ook de mobiel bellende voetganger aanpakken.
en de mobiel bellende babys in de kinderwagens!
pi_60644615
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 02:47 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

en de mobiel bellende babys in de kinderwagens!
Die steken niet over zonder te kijken.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 02:57:55 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60644641
Kentekens voor rollators!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60644668
Ook het zinloos fietsbel gebruiken, moet streng aangepakt worden.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 06:59:04 #11
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_60645483
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 03:01 schreef sig000 het volgende:
Ook het zinloos fietsbel gebruiken, moet streng aangepakt worden.
Precies! Ze gebruiken die fietsbel maar gewoon handsfree!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:17:54 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60645888
Net goed, het moet maar eens afgelopen zijn.

En eigenlijk verwacht ik ook een boete van 2 euro per spaak in het wiel. Zal ze leren.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60645913
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.

Dus eigenlijk zou het alleen selectief moeten zijn, bij drukke verkeerspunten en dergelijke.
Maar als het selectief wordt, wordt het te moeilijk en dat kan natuurlijk niet.
pi_60646069
En dan mogen mensen nog steeds wel op de brommer blijven bellen?
pi_60646113
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:40 schreef Basp1 het volgende:
En dan mogen mensen nog steeds wel op de brommer blijven bellen?
zolang de telefoon ingebouwd is in de helm kan dat handsfree dus lijkt me wel :p
pi_60646114
Misschien moeten ze gewoon gevaarlijk verkeersgedrag verbieden?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:44:52 #17
11102 knep
Mountainfreak
pi_60646122
Koos Spee
pi_60646141
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koos_Spee

Totáál verkokerd. Tunnelvisie.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:59:57 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_60646313
bureaucratie
pi_60646384
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:43 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien moeten ze gewoon gevaarlijk verkeersgedrag verbieden?
of gewoon verkeer verbieden, dan zijn er zeker geen verkeersongevallen meer!

OT: belachelijk dat vb handsfree bellen wel mag, en andersom niet. Je bent even afgeleid als je gewoon belt dan als je handsfree belt, enkel dat je niets vast hebt zou kunnen enige invloed hebben. Maar dan nog; alsof je altijd met 2 handen aan je stuur rijdt (ik heb sowieso maar 1 hand aan het stuur, andere ligt op de armleuning. Of ik daar dan mee bel of ik laat die op de armleuning liggen, in beide gevallen duurt dat evenlang om naar dat stuur te gaan & bij te sturen indien nodig).

Geldklopperij. Ga het geld eens halen bij al die mensen die een uitkering trekken zonder dat ze er recht op hebben ipv belachelijke regeltjes bij te maken om nog meer te kunnen verdienen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_60646656
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:44 schreef knep het volgende:
Koos Spee
Niets aan toe te voegen
*verwijderd door Admin*
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:27:42 #22
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_60646683
En de vertrutting van Nederland gaat vrolijk door. What's next? Binnenkort mag je ook niet meer buiten bellen... ?
pi_60646694
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:27 schreef Takemenow het volgende:
En de vertrutting van Nederland gaat vrolijk door. What's next? Binnenkort mag je ook niet meer buiten bellen... ?
of enkel in een in je huis ingebouwde metalen kamer, zodat je andere niet ziek maakt met de straling van je gsm. (gaat leuk bellen worden dan )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_60647218
Zou het niet helpen om eerst eens te zorgen dat fietsers weer de hand gaan uitsteken voor het afslaan, niet meer op de stoep, niet met 5 rijen dik, met werkende verlichting, enz. enz.?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60647372
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
Zou het niet helpen om eerst eens te zorgen dat fietsers weer de hand gaan uitsteken voor het afslaan, niet meer op de stoep, niet met 5 rijen dik, met werkende verlichting, enz. enz.?
Hand uitsteken is niet verplicht, en in België (weet niet hoe het in NL zit) mag je binnen de bebouwde kom met verschillende naasteen rijden, OOK als je daarmee het autoverkeer stoort (maar hier moet de regel dan maar aangepast worden, want dat is idd ferm irritant)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_60647632
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:06 schreef Athmozz het volgende:

Hand uitsteken is niet verplicht, en in België (weet niet hoe het in NL zit) mag je binnen de bebouwde kom met verschillende naasteen rijden, OOK als je daarmee het autoverkeer stoort (maar hier moet de regel dan maar aangepast worden, want dat is idd ferm irritant)
'

Koos Spee is geen belg, dus ik neem aan dat hij over Nederland spreekt. En in NL is hand uitsteken wel verplicht en mag je maximaal met twee personen naast elkaar fietsen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60648818
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:20 schreef DS4 het volgende:
Koos Spee is geen belg, dus ik neem aan dat hij over Nederland spreekt. En in NL is hand uitsteken wel verplicht en mag je maximaal met twee personen naast elkaar fietsen.
En zelfs dat alleen als je daarmee het overige verkeer niet hindert....
pi_60649261
EIN - DE - LIJK !!!
Serieus, ik hang de vlag uit vandaag, na het horen van dit nieuwsbericht.

Ik stoor me al jaren mateloos aan fietsers die door het verkeer banjeren en nergens oog voor hebben. Ze zijn alleen met zichzelf bezig, geven geen richting aan, steken zonder uit te kijken de weg over en letten nergens op. Om de haverklap zijn ze mobiel aan het bellen en zijn ze drukker met het gesprek, dan met aandacht schenken aan het verkeer.. Ik ben er 1000 procent voorstander van dat ze dit gaan aanpakken; liever nog vandaag dan morgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 11:30:28 ]
pi_60649504
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
Zou het niet helpen om eerst eens te zorgen dat fietsers weer de hand gaan uitsteken voor het afslaan, niet meer op de stoep, niet met 5 rijen dik, met werkende verlichting, enz. enz.?
of je rijdt 's ochtends gewoon niet langs de wegen waarvan je weet dat er tien miljoen kinders langs moeten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:48:17 #30
203548 abondance
The power of attraction
pi_60649860
ook als mensen geen fiets onder hun gat hebben lopen ze als zombies over straat
Ik plak wel eens affiches en merk dat niemand op je let.
Behalve mensen van buitenlandse nationaliteit die spreken je wel aan
wat doe je wat is dat? die kijken en zien om zich heen.
De europeaan loopt als een robot over straat afgestopt en angstig te storen met zijn blik.
en is niet in staat zijn omgeving nog te observeren
Vandaar ook die MP3 in hun oren om zich nog meer af te sluiten van de aarde de lucht en de vogels of wat ook.

Verontrustend
http://video.google.com/videoplay?docid=-7334416091726596075
Gewone mensen willen geen oorlog en laten zich misleiden door degene die er geld aan verdienen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:56:20 #31
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60650113
Gewoon het fietsen verbieden
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60650247
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:37 schreef MouzurX het volgende:

of je rijdt 's ochtends gewoon niet langs de wegen waarvan je weet dat er tien miljoen kinders langs moeten.
Nou, dat doe ik helemaal niet, ik woon in het buitengebied en kan via verlaten wegen de snelweg bereiken.

Alleen: meen jij nu serieus dat als fietsers massaal de regels op de weg aan hun laars lappen de automobilisten daar dan niet meer moeten rijden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60650299
Waarom is de laatste en de tweede zin gelijk aan elkaar in de bericht?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:05:36 #34
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60650376
De betutteling zeg. Gaan we dan binnenkort ook draagbare audiospelers op de fiets verbieden?

Misschien moeten we het ook doen bij wandelaars, want gut ja, die lopen ook wel eens over straat. PAS UIT!!!!!
pi_60650429
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, dat doe ik helemaal niet, ik woon in het buitengebied en kan via verlaten wegen de snelweg bereiken.

Alleen: meen jij nu serieus dat als fietsers massaal de regels op de weg aan hun laars lappen de automobilisten daar dan niet meer moeten rijden?
Er werd hierboven gezegd dat je gewoon met meerdere naast elkaar mag, en je hand uitsteken hoeft ook niet dus zoveel "regellaarslapping" ( ) gebeurd er dan niet.

Maar: Ja, als je op bepaalde wegen telkens last hebt van fietsers moet je die gewoon mijden.
Je weet dat die kinders er zijn op DIE weg op DAT tijdstip. Hun fietsgedrag aanpassen zal toch niet zo 1 2 3 lukken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_60650761
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:05 schreef Fliepke het volgende:
De betutteling zeg. Gaan we dan binnenkort ook draagbare audiospelers op de fiets verbieden?

Misschien moeten we het ook doen bij wandelaars, want gut ja, die lopen ook wel eens over straat. PAS UIT!!!!!
Als draagbare audiospelers verboden worden monteer ik een TV zonder speaker op m'n fiets en ga ik onderweg tv kijken.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:20:23 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60650836
sowieso mensen die in het openbaar muziek luisteren. doe lekker die koptelefoon op paupers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60650911
Wanneer krijgt die man eindelijk zijn ontslag.

Het is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid voor de fietser om te bepalen of hij wilt bellen of niet. Hij zal zelf het grootste slachtoffer zijn in het geval dat hij wordt aangereden.
pi_60650964
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:25:45 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60650989
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
dat is opmerkelijk. we zijn het zowaar een keer eens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60650991
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
Ben jij Koos Twee ofzo?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:26:43 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60651014
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ben jij Koos Twee ofzo?
ondanks dat, hij heeft volkomen gelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60651017
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:22 schreef its_me_ het volgende:
Wanneer krijgt die man eindelijk zijn ontslag.

Het is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid voor de fietser om te bepalen of hij wilt bellen of niet. Hij zal zelf het grootste slachtoffer zijn in het geval dat hij wordt aangereden.
Nou nee, fietsers zijn zogenaamde zwakkere verkeersdeelnemers waardoor de verantwoordelijkheid meestal bij het gemotoriseerde verkeer komt te liggen. Dat ze vooral zwakker zijn door het niet voeren van licht, het zonder kijken oversteken van kruispunten, het negeren van rood licht of door te bellen de aandacht niet bij het verkeer te hebben doet natuurlijk niet ter zake.
pi_60651063
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ben jij Koos Twee ofzo?
Hoezo ? Ik zit de hele dag in de auto voor m'n werk en het is eerder aan mezelf dan aan fietsers te danken dat ik niet dagelijks 1 op m'n motorkap heb liggen. Ik heb ook het idee dat fietsers die zo mallotig rijden zelf zelden tot nooit in een auto rijden. Toen ik nog geen rijbewijs had reed ik namelijk ook zo.
pi_60651104
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoezo ? Ik zit de hele dag in de auto voor m'n werk en het is eerder aan mezelf dan aan fietsers te danken dat ik niet dagelijks 1 op m'n motorkap heb liggen. Ik heb ook het idee dat fietsers die zo mallotig rijden zelf zelden tot nooit in een auto rijden. Toen ik nog geen rijbewijs had reed ik namelijk ook zo.
Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd?

Sinds ik m'n rijbewijs heb let ik ook veel beter op op de fiets. Als ik bel op de fiets stop ik veel eerder, ook als ik voorrang heb, rij ik rustiger, kijk ik meer etc. Ik lijk wel een verzuurde ouwe lul nu.
pi_60651115
Ik vind het wel een goed voorstel. Niks zo hinderlijk als mensen die al bellend aan het fietsen zijn, waardoor ze geen idee hebben hoe zacht ze fietsen, geen hand kunnen uitsteken, en sowieso nergens naar kijken of niks zien.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:31:37 #47
203548 abondance
The power of attraction
pi_60651146
ontneem de burgers elke verantwoording en ze zal er ook geen enkele meer willen nemen

niet klagen dat ze u dood op straat laten liggen zo als nu al het geval is

decadent
http://video.google.com/videoplay?docid=-7334416091726596075
Gewone mensen willen geen oorlog en laten zich misleiden door degene die er geld aan verdienen.
pi_60651148
Sorry veldmuis
pi_60651358
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:07 schreef MouzurX het volgende:

Er werd hierboven gezegd dat je gewoon met meerdere naast elkaar mag, en je hand uitsteken hoeft ook niet dus zoveel "regellaarslapping" ( ) gebeurd er dan niet.
Zullen we in deze discussie net doen alsof de Belgische wetgeving niet van toepassing is in NL?
quote:
Maar: Ja, als je op bepaalde wegen telkens last hebt van fietsers moet je die gewoon mijden.
Je weet dat die kinders er zijn op DIE weg op DAT tijdstip. Hun fietsgedrag aanpassen zal toch niet zo 1 2 3 lukken.
Dat lukt best. Gewoon beboeten. Iedere dag weer. Nu lukt het niet omdat ze EN geen boete krijgen EN bij een ongeval de automobilist nog moet betalen ook.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60651406
Zoals de verzuurde ouwe lullen ook al geconstateerd hebben halen veel fietser die caprioolen ook uit wanner ze niet aan het bellen zijn .

Ik denk dat we de regel maar moeten veranderen, elke fietser mag alleen maar door automobilisten stapvoets gepasseerd worden.
pi_60651410
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:24 schreef gelly het volgende:
Ik snap de aversie tegen dit voorstel niet zo goed, je bent als automobilist vrijwel altijd verantwoordelijk als je een fietser schept en ik zie regelmatig fietsers al bellende de meeste idiote capriolen uithalen. In het drukke verkeer in Nederland moet je gewoon je aandacht er 100% bij hebben.
Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.

Eerst handhaven wat er is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60651999
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet mee oneens, maar als je de vele overtreding die nu plaatsvinden al niet handhaaft, dan heeft het geen zin om meer regels te maken.

Eerst handhaven wat er is.
Beboeten voor gevaarlijk rijgedrag lijkt mij een prima kapstok. Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.
pi_60652292
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef gelly het volgende:

Het hoeft voor mij ook niet zo te zijn dat elke overtreding een bekeuring oplevert, wel alle gevallen die duidelijk gevaar voor het overige verkeer opleveren.
Van mij ook niet, maar laten we eerlijk zijn: je moet het wel heel bont maken om een bekeuring te scoren als fietser. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik na een avondje stappen links van de weg, over de stoep, zonder licht (stuk), met een fiets die een dubieuze afkomst had (ik ontken alles), stomdronken langs agenten fietste, ze bijna omver fietste en e.e.a. met een "sorry" af kon worden gedaan...

Ook al heb ik de indruk dat DAT niet meer kan, ik heb niet de indruk dat je als fietser echt in de gaten wordt gehouden.

Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60652419
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]


Rij je met de auto 104 iov 100 km/u op een stuk snelweg waar je 100 meter verderop gewoon 120 mag: boete.
Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
pi_60652607
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:

Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt.

Je kan weldegelijk een bon krijgen voor 4 km/u te hard.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60653328
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Je krijgt geen bekeuring als je 104 rijdt ...
Wel als je er 100 mocht
*verwijderd door Admin*
pi_60653335
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:16 schreef DS4 het volgende:

Ook al heb ik de indruk dat DAT niet meer kan, ik heb niet de indruk dat je als fietser echt in de gaten wordt gehouden.
Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.

Een auto is gewoon geleid projectiel waar men burgers in laat rijden
pi_60653401
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:

Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.

Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60653419
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel dodelijk ongelukken hebben fiester al veroorzaakt door met 20 km/u tegen elkaar te botsen.

Een auto is gewoon geleid projectiel waar men burgers in laat rijden
Projectiel

Ook een Spee-adept?
*verwijderd door Admin*
pi_60653960
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef DS4 het volgende:


Een fietser geen geen auto nodig om zichzelf dood te rijden. Maar dat is ook niet relevant. Ze moeten zich aan de regels houden.
Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.
Ganz affen titten geil al die regeltjes die we bedenken.

Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
pi_60654118
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, daar hebben we weer iemand die in de propaganda van Spee trapt.

Je kan weldegelijk een bon krijgen voor 4 km/u te hard.
Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
pi_60654178
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Als het alleen ergeren was dan was een verbod zinloos ja, het is gewoon levengevaarlijk. Zit je zelf vaak in de auto ?
pi_60654215
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:55 schreef JanJanJan het volgende:


Projectiel
Basis natuurkunde.

kinetische energie= 1/2mv^2.
pi_60654378
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:16 schreef gelly het volgende:


Als het alleen ergeren was dan was een verbod zinloos ja, het is gewoon levengevaarlijk. Zit je zelf vaak in de auto ?
nee ik ben blij dat ik er ook al 5 jaar geen meer heb. Ik werd op het laatst echt gek, van de overige automobilisten die allemaal denken dat ze kunnen rijden en daardoor allemaal als eerste bij het stoplicht denken te zijn maar voor meer onrust op de weg zorgen dan men maar in hun domme hoofd kan halen.

Als het aan mij zou liggen zouden autos ook niet eens meer binnen de ring van steden mogen komen, maar dan wel goede opbenbaar vervoer mogelijkheden vanaf de transfer parkings.

Mijn werk zit op 7 KM en ik kan bijna helemaal langs een kanaal naar mijn werk fietsen, behalve de laatste kilometer over een industrieterrein.

Niet dat ik ooit bel op de fiets, maar weer een regeltje erbij dat nergens over gaat.
pi_60655366
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
Gaaaap

al reed ik op mijn teller 217!!!
*verwijderd door Admin*
pi_60655615
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef gelly het volgende:

Ja, na correctie. Maar dan heb je op je teller 110/115 gereden.
Zoals gezegd: Jij gelooft kennelijk in de onzin van Spee.

Het gaat niet om wat gemeten is, wat er op de snelheidsmeter staat (tellers doen gereden kilometers en snelheidsmeters de snelheid en die laatsten zijn soms gewoon op de kilometer per uur nauwkeurig), maar om hoe hard je gereden hebt.

Als je 104 rijdt kan 108 gemeten worden (die meetCORRECTIE is er niet als kado, maar ter correctie van onnauwkeurigheid in de meting) en dan kan er misschien wel 110 op de snelheidsmeter staan... maar je rijdt 4 km/u te hard en je wordt daarmee geflitst.

Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60656396
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:21 schreef OldJeller het volgende:
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.
Snel remmen op de fiets valt ook tegen als je maar 1 hand aan het stuur hebt.
pi_60656957
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals gezegd: Jij gelooft kennelijk in de onzin van Spee.
Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
quote:
Het gaat niet om wat gemeten is, wat er op de snelheidsmeter staat (tellers doen gereden kilometers en snelheidsmeters de snelheid en die laatsten zijn soms gewoon op de kilometer per uur nauwkeurig), maar om hoe hard je gereden hebt.


Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit Ergo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.

Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 15:29:12 ]
pi_60657519
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
[..]

Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit Ergo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.

Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.
Nee, die correctie is er om meetafwijkingen op te vangen en nergens anders voor. Nieuwe of oude banden geeft al een afwijking. Die palen worden niet wekelijks geijkt, daarom is die correctie.

Altijd dat geouwehoer over "dat is na correctie"...... onzin is dat.
pi_60657664
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
pi_60657935
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:28 schreef gelly het volgende:

Gewoon dagelijkse praktijk hoor. Ik rij gewoon met 85 km/u langs een flitspaal als je daar 80 mag, nooit een bekeuring gehad, met welke auto ook.
Als jij daar met auto's langs rijdt die als ze op de teller 85 km/u rijden in werkelijkheid gewoon 80 km/u rijden... tsja...

Maar wat doet dat af aan wat ik schreef?
quote:
Sorry ? Ik moet de eerste auto nog krijgen waar er geen afwijking naar boven op de teller zit
Er zijn genoeg autotests waar ook de afwijking van de snelheidsmeter in wordt vermeld. En echt: er zijn auto's die exact zijn. Daarnaast kan ik je officieel van Herr Spee een stuk laten zien waarin ook hij toegeeft dat zijn opmerking dat er ALTIJD een afwijking in de teller zit niet klopt.
quote:
Ergo; als je een bekeuring krijgt voor 4 kilometer te hard rij je gewoon simpelweg 110 op je teller. Daar bovenop komt nog de meetcorrectie terwijl die met de meetapparatuur van tegenwoordig al niet meer nodig is, zeker niet met de digitale versies van de flitspaal.
De meeste flitspalen zijn niet digitaal. Ook de digitale zijn niet 100% nauwkeurig. De ADAC heeft ooit de flitspalen getest en kwam tot afwijkingen van 20(!)%, zij het dat dat een uitzondering was.

De meetcorrectie is een DIRECT gevolg van de ZEKER BESTAANDE AFWIJKING die apparatuur die THANS WORDT GEBRUIKT heeft.

En wat ik op de snelheidsmeter zie heeft daar niets mee te maken.
quote:
Kun je lang en kort lullen, je kraamt onzin uit.
Nee, dat doe jij, want als mijn snelheidsmeter te weinig aangeeft mag ik ook niet harder. Was dat maar zo. Dus dat instrument heeft geen enkele waarde.

Feit blijft dat jij bij 87 km/u gemeten (en wat er dan ook op de meter stond is niet relevant) een boete kan krijgen als jij 80 km/u mag (die boetes heb ik hier van meerdere werknemers liggen, ik heb er deze week nog bijna 40 betaald, sommigen ook iets hoger...). Aangezien daar een correctie van 3 km/u vanaf gaat omdat de HR heeft geoordeeld dat bij 87 km/u gemeten slechts het bewijs is geleverd dat er 84 km/u is gereden... kun je dus zonder meer een boete krijgen voor 4 km/u te hard.

Dat is een feit. Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60657994
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:28 schreef Athmozz het volgende:

[..]

of enkel in een in je huis ingebouwde metalen kamer, zodat je andere niet ziek maakt met de straling van je gsm. (gaat leuk bellen worden dan )
Kun je gelijk een sigaretje opsteken. Want dat zal dan nog de enige plek zijn waar dàt mag.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60658101
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:42 schreef gelly het volgende:
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
Maak er een lekker flesje Champagne van en ik kom je vertellen over die keer dat ik 86 km/u (boordcomputer en echt, die geeft net iets te weinig aan ook, gecontroleerd met performancebox) op de teller reed en na correctie voor 91 km/u de lul was. Driepoot, dus niet goed uitgelijnd waarschijnlijk, maar dat doet er niets aan af.

Mag je meteen met performancebox meerijden om de verhouding digitale snelheidsmeter vd GPS te controleren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60658116
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:42 schreef gelly het volgende:
De eerste die mij komt vertellen en aantonen dat hij 104 op z'n teller reed op een 100 km weg en daarvoor een bekeuring kreeg krijgt een krat bier van mij.
Oh, dat is zo geregeld hoor, gooi ik wat kleinere wielen onder mijn auto en dan kan ik zelfs bekeurd worden voor 104 terwijl ik 95 op de teller reed.
pi_60658903
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:51 schreef DS4 het volgende:

[..]


Mag je meteen met performancebox meerijden om de verhouding digitale snelheidsmeter vd GPS te controleren.
Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS...
pi_60658971
Boeiend, heb toch oordopjes met microfoon, dus hoef mijn telepwn niet vast te houden.
pi_60660127
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:12 schreef gelly het volgende:

Ik ben bang dat we er niet uit gaan komen.. Zelf controleer ik het namelijk ook altijd via de GPS...
Nou, ik weet zeker dat ik 100% gelijk heb. Wat jij allemaal met jouw GPS doet zegt mij weinig. 3% afwijking kan alle kanten op. Dat jij niet bekeurd wordt als je feitelijk 85 km/u lang een paal rijdt maakt het verhaal van mij niet minder waar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60660577
Volgens mij ging dit topic over bellen en fietsen, niet over snelheidsovertredingen met auto's.
pi_60662065
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jawohl ordnung must sein mehr regeltjes.
Ganz affen titten geil al die regeltjes die we bedenken.

Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Inderdaad, kotsziek word je er van, wat is dit een kutland aan het worden zeg...
pi_60662101
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:30 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Godver, nou ben ik het ook met je eens. Wat is er met je gebeurd?

Sinds ik m'n rijbewijs heb let ik ook veel beter op op de fiets. Als ik bel op de fiets stop ik veel eerder, ook als ik voorrang heb, rij ik rustiger, kijk ik meer etc. Ik lijk wel een verzuurde ouwe lul nu.
nou, dit geldt ook voor mij en ik heb nog niet eens een rijbewijs. Ik ben wel op les geweest en heb nu echt door hoe irritant fietsers kunnen zijn door zich niet aan normale regeltjes te houden zoals hand uitsteken, licht op de fiets hebben, met max. 2 man langs elkaar fietsen, uitkijken voor je oversteekt.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_60663429
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef Basp1 het volgende:

Ik dacht dat ze bij het aantreden van dit kabinet gezegd hadden dat men minder regeltjes wou. Maar er zijn alleen maar meer verboden en regeltjes bijgekomen. Omdat hier sommige automobilisten zitten die zich ergeren aan fietser wordt deze volgende bedachte regel maar meteen als een zinnig iets gezien. Geod bezig
Minder regeltjes, als in meer aan het gezond verstand van mensen overlaten?
Dan moet dat wel werken. En je maakt mij niet wijs dat iemand die al fietsend een sms aan het versturen is, positief bijdraagt aan de verkeersveiligheid. Lekker naar beneden kijkend, vast niet meer dan 2-3 meter voor de fiets. En net genoeg langs het schermpje kijken om te zien waar de fietsstrook loopt, in de hoop zo een bocht op tijd op te merken.
pi_60663985
Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!!


  vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:18:38 #83
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60664291
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!! Verboten!!!!!



Idd, en datn ook nog beweren dat de boetes echt alleen voor de verkeersveiligheid zijn en niet voor het spekken van de schatkist.

Maar vervolgens ophouden met bepaalde controles omdat ze niet genoeg opleveren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60664414
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:

Maar vervolgens ophouden met bepaalde controles omdat ze niet genoeg opleveren
Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60664712
Ik heb zelf geen auto, doe alles op de fiets en ik ben het wel eens met zo'n maatregel, het is mij al vaker dan 1 keer overkomen dat zo'n bellende muts, zonder op de rest van het verkeer te letten, ineens van die rare toeren gaat uithalen waardoor ik een noodstop moet maken .. ik ben blij dat ik geen kinderen meer achterop moet vervoeren, met die rare toeren die ik op mijn beurt dan weer uit moet halen om niet zelf op straat te belanden !!

Dus ja, ik kan me goed voorstellen dat je dat als automobilist helemaal hebt, je probeert zo'n aanrijding toch te voorkomen, maar wat als jouw ontwijkende reactie op die bellende fietser een dodelijk ongeluk tot gevolg heeft ? Jij rukt aan je stuur en diegene naast je kan je niet ontwijken, auto over de kop, 3 doden .. zoiets ..
pleased to meet you
pi_60664816
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 02:55 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die steken niet over zonder te kijken.
baby's die kijken alvorens over te steken .. daarvan zou ik graag een bron willen zien
pleased to meet you
pi_60665091
In het AD van vandaag stonden een paar lezersreacties op dit item. 1 vent zei 'ja ik weet dat het onveilig kan zijn maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoordelijkheid in heeft'. Ja want je rijdt als enige op straat he. .
pi_60665150
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:48 schreef Modus het volgende:
In het AD van vandaag stonden een paar lezersreacties op dit item. 1 vent zei 'ja ik weet dat het onveilig kan zijn maar ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoordelijkheid in heeft'. Ja want je rijdt als enige op straat he. .
Bovendien heb je daar als fietser nauwelijks eigen verantwoording in omdat de automobilist bij een ongeluk meestal verantwoordelijk wordt gehouden.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:51:30 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60665180
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Spee is een rasleugenaar. Dat die man nog steeds op zijn plek zit...
Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ik
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60665413
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zal wel genoieg opleveren voor de schatkist denk ik
Zeg eens Martijn, wie bepaalt eigenlijk wat Spee moet uitvoeren ?
pi_60672303
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:38:43 #92
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60672573
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:21 schreef OldJeller het volgende:
Als je gewoon op een rustige (rechte) weg rijdt, dan kan het niet zo'n probleem zijn om te bellen.
Verschil tussen fietsen en auto: met de fiets sta je in 1 seconde stil en bereik je een lage snelheid, bij de auto is dit het tegenovergestelde.

Dus eigenlijk zou het alleen selectief moeten zijn, bij drukke verkeerspunten en dergelijke.
Maar als het selectief wordt, wordt het te moeilijk en dat kan natuurlijk niet.
Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?

Rij je rustig over de weg. Zie je in de verte zo'n klapjosti op de fiets die op het moment van inhalen óf schrikt omdat hij je niet hoorde aankomen óf zo in gesprek verzonken is dat hij/zij spontaan naar rechts afbuigt.
pi_60673758
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jij hebt geen rijbewijs kan ik hier uit halen?

Rij je rustig over de weg. Zie je in de verte zo'n klapjosti op de fiets die op het moment van inhalen óf schrikt omdat hij je niet hoorde aankomen óf zo in gesprek verzonken is dat hij/zij spontaan naar rechts afbuigt.
Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaat
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_60673934
Als fietser ben je al een door de wet beschermde verkeersdeelnemer. Te beschermd, denk ik. Als je met een blinddoek om gaat fietsen en dan tegen een auto aanrijdt, ben je waarschijnlijk niet meer beschermd. Maar veel scheelt het niet.

Als fietser zijn een paar dingen belangrijk. Bij mobiel bellen heb je het dan over overzicht (zien waar je heengaat en zien wat er nog meer om je heen gebeurt, kunnen anticiperen) en snel kunnen remmen.

Om even met het remmen te beginnen. Uiteraard moet de fiets over goede remmen beschikken. Maar daarmee los je niet alles op. Als je in 1 hand een mobieltje hebt en dus maar 1 hand aan het stuur hebt dan kun je veel minder goed remmen. Probeer het maar eens. Met normale fietssnelheid bij een vast punt een noodstop maken met twee handen aan het stuur. Dan bepalen in welke hand je waarschijnlijk een mobiele telefoon zou vasthouden en vanaf hetzelfde punt met dezelfde snelheid weer een noodstop maken, maar nu dus zonder die hand aan het stuur. Post je hier even de uitkomst?

En als je naar het schermpje van de telefoon staart (nummer opzoeken, sms lezen/typen, etc) dan heb je ook geen overzicht meer. Het om je heen kijken gaat een stuk lastiger dan. En als je niet weet wat er gebeurt, kun je er ook niet op anticiperen. Dus je reageert een stuk trager (of helemaal niet).

Maar misschien is het idd wel beter om het niet te verbieden. Dan kun je gewoon blijven bellen op plekken die wel veilig zijn. Dus niet midden in de stad. En op plekken waar het niet veilig kan (midden in de stad bijvoorbeeld) kan de politie altijd nog optreden met artikel 5 (je mag je niet zo gedragen dat je gevaar of hinder veroorzaakt).

Oh, ik heb geen auto.
pi_60673958
Ik dacht dat het al niet meer mocht
pi_60674365
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:30 schreef bloodymary het volgende:
De meeste mensen reageren tegenwoordig alleen vanuit hun eigen beleving op dit soort plannen. Zo van:ik ben wel eens bijna omver gereden door een bellende fietser etc. etc. Dat vind ik zo kortzichtig, je moet beseffen dat het weer een beperking van je levensvrijheid is. What's next, niet meer praten tijdens het fietsen, geen lolly eten tijdens het fietsen, geen kinderen meer achterop de fiets, etc.etc. Als je dit soort plannen steunt komt er een dag dat je zelf de dupe wordt en dan is het huis te klein natuurlijk, als de eigen vrijheid word beperkt. Jammer dat het de meeste mensen niet meer lukt om zaken in een ruime context te zien.
Je slaat hier de spijker op zijn kop!!
Maargoed mensen zijn zo ongelofelijk kortzichtig.

Men juicht nieuwe beperkingen toe totdat ze zelf beperkt worden in iets waar ze dagelijks hinder van zullen ondervinden dan gaan ze huilen op een internet forum en klagen over de regering.

Jammer dat het gros van de mensen dit pas beseft als het te laat is.

Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zelf nadenken moeilijk vinden en graag wil dat Den Haag keuzes voor hun maakt
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:50:00 #97
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674377
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:18 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Das toch mooi ? Want dan kan jij er makkelijk langs, als hij naar rechts gaat
+1 correctie.

Links dus
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:51:54 #98
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60674418
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:49 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je slaat hier de spijker op zijn kop!!
Maargoed mensen zijn zo ongelofelijk kortzichtig.

Men juicht nieuwe beperkingen toe totdat ze zelf beperkt worden in iets waar ze dagelijks hinder van zullen ondervinden dan gaan ze huilen op een internet forum en klagen over de regering.

Jammer dat het gros van de mensen dit pas beseft als het te laat is.

Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die zelf nadenken moeilijk vinden en graag wil dat Den Haag keuzes voor hun maakt
Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?
pi_60674438
"What's the officer doing? Checking if the wheels are still turning?" ~ Snoop Dogg
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:56:57 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_60674510
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het niet handsfree bellen in de auto wordt ook niet toegestaan. Ook op de motor niet (alhoewel mij dit wat ongemakkelijk lijkt). Waarom op de fiets wel?

Heb ik hier specifiek over het niet bellen op de fiets??? Volgens mij niet.
Lees mijn post nog een keer, als je het dan nog niet begrijpt moet je een cursus begrijpend lezen volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')