abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 22:47:02 #101
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_63740639
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:48 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Public land in the Roman Republic: an economic and social history of the ager publicus.
Gek vraagje, maar waarom is dit onderwerp zo bijzonder? Ik bedoel: over het romeinse public land zijn toch vast wel een heleboel studies gedaan? Het klinkt ook nog als een erg algemeen en beschrijvend onderzoeksonderwerp, waarvan ik (who am I?) altijd begrepen heb dat dat weinig meerwaarde oplevert..
Puur een vraagje om te begrijpen waarom een onderzoek bijzonder is
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_63747559
Er zijn wel wat studies over gedaan, maar die zijn allemaal heel oud (minstens 60 jaar) en geschreven door Italiaanse rechtsgeleerden Bovendien zijn er de laatste 10 jaar allerlei onderzoeken gedaan die een heel ander ligt werpen op publiek landbezit, vooral in relatie tot bevolkingsgroei en de ontwikkeling van commerciele landbouw. Mijn onderzoek gaat dus vooral over de privatisering van publiek land onder druk van een grotere vraag naar land.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:47:28 #103
124676 RobertoCarlos
pi_63775366
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:19 schreef SaskiaR het volgende:
Er zijn wel wat studies over gedaan, maar die zijn allemaal heel oud (minstens 60 jaar) en geschreven door Italiaanse rechtsgeleerden Bovendien zijn er de laatste 10 jaar allerlei onderzoeken gedaan die een heel ander ligt werpen op publiek landbezit, vooral in relatie tot bevolkingsgroei en de ontwikkeling van commerciele landbouw. Mijn onderzoek gaat dus vooral over de privatisering van publiek land onder druk van een grotere vraag naar land.
Interessant! Tja, dat verbaast mij dan dat dat nauwelijks onderzocht is geweest.
Kennelijk is het ook niet zo dat ik er vanuit bijv. rechten (volg zelfs op dit moment een vakje Romeins recht ) of vanuit een politieke invalshoek (bijv. romeinen en macht gaan best goed samen, gebruiken ze daarbij ook land en hoe?) wel gekeken zou zijn naar de rol van publiek land. Grappig om te zien dat er nog zoveel (naar mijn idee voor de hand liggende) zaken niet onderzocht zijn.
Erg interessant onderwerp! Lijkt me boeiend om te proberen parallellen met de moderne geschiedenis te trekken.
pi_63780055
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:43 schreef SaskiaR het volgende:
Sommige mensen promoveren gewoon thuis, in hun vrije tijd, terwijl ze tegelijkertijd een baan hebben die niks met hun promotie te maken heeft. Of ze doen het als ze met pensioen zijn. In beide gevallen betaalt de universiteit hun geen geld, en hun werkgever ook niet. Maar ze hebben dan wel, tijdens het schrijven, begeleiding van een prof aan de uni; je mag tegenwoordig niet eens meer beginnen aan het schrijven van een proefschrift zonder dat je een officiele begeleider hebt.
Volgens mijn prof gebeurt het wel eens dat mensen volledig uit het niets opdagen met een proefschrift, maar volgens hem zijn die nooit van de kwaliteit die nodig is voor een promotie. Dat is dus wel jammer, vaak hebben zulke mensen er jaren aan gewerkt, maar zonder regelmatige begeleiding kan je gewoon geen goed proefschrift schrijven.

Anyway, voor mij 14 januari de grote dag
Dat doet mij een beetje denken aan dit verhaal; http://nl.wikipedia.org/w(...)dhoven,_januari_2008
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_63780946
Behalve dan dat in Eindhoven iedere kwaliteitscheck onderweg gefaald had.
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:29:14 #106
124676 RobertoCarlos
pi_63801789
Als antwoord op een eerdere vraag:
quote:
Dr.-titel loont

Met een doctorstitel verdient een academicus gemiddeld meer dan zijn niet-gepromoveerde collega. Ook werken ze vaker in een wetenschappelijk beroep.

Dat blijkt uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) naar de arbeidsmarktpositie van gepromoveerden. In Nederland hebben iets meer dan een miljoen mensen een opleiding op universitair niveau. In de periode van 2004-2007 waren er rond de 70.000 gepromoveerden. Dat is 7 procent van de mensen met een universitaire graad.

Zowel voor de groep gepromoveerden als niet-gepromoveerden geldt dat driekwart minstens twaalf uur per week werkt. Een op de vijf van de academici werkt niet. Het gaat hierbij ook om een groot aantal mensen dat al met pensioen is.

Het salaris van gepromoveerde academici is gemiddeld een stuk hoger dan die van niet-gepromoveerden. Dit is gedeeltelijk het gevolg van de hogere leeftijd en de grotere arbeidsmarktervaring van gepromoveerden. Het hangt ook samen met het hogere functieniveau van de beroepen die zij uitoefenen. In 2004/2005 bedroeg het verschil in het uurloon ruim 20 procent. Het beloningsverschil loopt tussen onderwijsrichtingen sterk uiteen. Zo is het uurloon van gepromoveerden in de richting gezondheidszorg en sociale dienstverlening 33 procent hoger en de richting humaniora, sociale wetenschappen en kunst 29 procent. In alle overige richtingen is het beloningsverschil kleiner dan gemiddeld.
Bron: http://www.mareonline.nl/artikel/2008/13/0503/
  zondag 7 december 2008 @ 22:47:54 #107
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63836893
even een tvp! had deze nog niet eerder gezien, en nu geen tijd om bij te lezen.

(promovenda, leiden, NWO-vici project, engelse taalkunde (historisch, normatief, 18e eeuw, sociale netwerken)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63844190
Nog een krappe 30 uur
pi_63857946
Spannend hoor. .
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:38:08 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_63872530
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:28 schreef thijsdetweede het volgende:
Nog een krappe 30 uur
Vandaag de dag. Ben benieuwd!!
pi_63885665
wat is het verschil tussen postdoc zoals ik hier lees, inclusief promoveren, en enkele postdoctorale opleidingen die op sommige uni's wordt aangeboden maar die geen PhD opleveren?
pi_63885861
Een postdoc is een tijdelijke aanstelling aan een universiteit waarvoor je gepromoveerd moet zijn en waarin je zelfstandig onderzoek doet (en vaak ook onderwijs geeft).
pi_63931472
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:38 schreef Quoi het volgende:

[..]

Vandaag de dag. Ben benieuwd!!
En wat een dag het was Aangezien ik 3 amerikanen in mijn commissie had zitten, en mijn verdediging 's middags was, zijn we begonnen met 3 praatjes van hun. Een hoop van mijn gasten waren er al, en het gaf al een tamelijk community gevoel.

Ik was voldoende nerveus voor mijn lekenpraatje om de mousepointer nog nauwelijks te kunnen gebruiken, maar het ging goed. Ten minste, iedereen zei dat ze het leuk vonden en snapten
De verdediging zelf ging soms goed, soms niet, maar de heren waren vriendelijk genoeg dan niet door te vragen. Eigenlijk zijn de makkelijke vragen vervelender dan de moeilijke vragen, aangezien het bij de moeilijke vragen toegestaan is om een volkomen verkeerd antwoord te geven. Zeker voor een volle zaal (schatting: 150 man!) is het dan wel handig om dingen goed te doen. Mijn experiment om de pdf van mijn proefschrift, en mijn artikelen database erbij te houden op de laptop, en die dus ook op het scherm te kunnen laten zien, werkte goed geloof ik.

Maar goed, uiteraard er doorheen gekomen, een treffende speech van mijn copromotor aangehoord, en toen op naar borrel, eten en feest. Eten was een buffet voor vrijwel de hele club, wat erg leuk was. Iedereen kon met iedereen praten, mijn commissieleden zijn losjes genoeg om dit ook veel leuker te vinden, en ik bezorgde niemand een gat in zijn dag tussen promotie en feest. Uiteindelijk was ik om een uur of 4 weer thuis Nu zit ik tussen een belachelijke stapel cadeau's. 3 weken vakantie, maar dat is nooit genoeg tijd om alle boeken die ik ontvangen heb uit te krijgen.

Thabit, you're up next!
pi_63932292
Gefeliciteerd
pi_63935801
Gefeliciteerd moeten we je nou Dr. thijsdetweede noemen
pi_63935931
Inderdaad. Maar je mag me ook aanspreken met weledelzeergeleerde heer.
pi_63936299
cool! Gefeliciteerd!
pi_63938740
Gefeliciteerd!
당신을 사랑합니다
pi_63941026
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:06 schreef thijsdetweede het volgende:
Inderdaad. Maar je mag me ook aanspreken met weledelzeergeleerde heer.
Ik dacht dat het zeergeleerde heer was, en weledelgeleerde heer voor drs.

Gefeliciteerd trouwens, welcome to the club. Hebben ze je al ingelicht over de geheime codes?
Jesus saves but death prevails.
pi_63941710
Gefeliciteerd Thijs!
pi_63946071
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:33 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik dacht dat het zeergeleerde heer was, en weledelgeleerde heer voor drs.
Wis en waarachtig niet: http://nl.wikipedia.org/w(...)ands_hoger_onderwijs
quote:
Gefeliciteerd trouwens, welcome to the club. Hebben ze je al ingelicht over de geheime codes?
Ja. En ik voel me nog steeds een beetje misselijk.
  vrijdag 12 december 2008 @ 07:27:06 #122
124676 RobertoCarlos
pi_63952401
Gefeliciteerd!!
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 10:54:14 #123
45833 crew  Fogel
pi_63955542
Gefeliciteerd!
Ik ben in 2013 aan de beurt (moet nog beginnen)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:59:17 #124
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63960445
Gefeliciteerd Thijs!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_64013913
De dag dat ik drie kwartier voor lul ga staan in een pinguinpak is morgen al. Wat gaat de tijd toch snel.
  zondag 14 december 2008 @ 21:38:01 #126
124676 RobertoCarlos
pi_64015722
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:41 schreef thabit het volgende:
De dag dat ik drie kwartier voor lul ga staan in een pinguinpak is morgen al. Wat gaat de tijd toch snel.
Suc6 !
pi_64016157
3 kwartier maar? Ik mocht een uur + lekenpraatje.

Erg veel succes thabit, en vooral: Geniet van de hele dag!
  zondag 14 december 2008 @ 22:39:11 #128
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_64017769
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Buitenpromovendi worden meer en meer populair, om de simpele reden dat het de univeristeit zo'n 20 000 euro per stuk oplevert, en er relatief weinig kosten voor gemaakt moeten worden.

Natuurlijk dien je wel voldoende niveau te tonen, en samenhang in je proefschrift (wat Fogel zegt). In de praktijk komt het zelden voor dat mensen op hun zolderkamertje stilletjes een meesterwerk in elkaar zetten. Wat wel vaak voorkomt, is dat de banden tussen een onderzoeksafdeling en een hoogleraar benut worden. Op instituten als hier het KNMI zie je dat af en toe werknemers met een hoogleraar een promotietraject van 1-1,5 jaar afspreken.
Kleine tvp in verband met meer dan gemiddelde interesse in een (buiten)promotie, bij voorkeur aan te vangen op korte termijn. Nu de baas nog overtuigen
Nulla verba sed acta
pi_64046112
Zo mensen, het zit erop! De verdediging ging erg goed. Er zaten uiteraard wel een paar vervelende vragen tussen, maar ook daar wist ik volgens veel mensen wel goed op te reageren. Sommigen vonden zelfs dat ik enig gezag naar de oppositiecommissie uitstraalde en mij niet liet imponeren (al had ik zelf vooral het idee dat ik extreem nerveus was).
pi_64046738
Gefeliciteerd dr.Thabit!!
당신을 사랑합니다
pi_64048871
Gefeliciteerd en tevens tvp.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_64049115
Ook jij gefeliciteerd, thabit!
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:23:46 #133
124676 RobertoCarlos
pi_64049294
Van harte!
Krijg je eigenlijk iets van een cijfer bij promoveren? En weet je voor de verdediging, dus via de docent, eigenlijk al of je geslaagd bent?
pi_64050239
Nee, je krijgt er geen cijfer voor en ja, je bent geslaagd tenzij je vragen weigert te beantwoorden.

Vroeger schreven mensen nog geen proefschriften maar alleen stellingen. Je promoveerde op grond van de verdediging van je stellingen. Tegenwoordig promoveer je op grond van je proefschrift. Je mag pas verdedigen als je proefschrift is goedgekeurd. De verdediging is dan ook vooral een formaliteit.
pi_64050335
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:38 schreef thabit het volgende:
De verdediging is dan ook vooral een formaliteit.
Zo voelt het niet als je er daadwerkelijk staat, wat mij betreft!
En terecht natuurlijk.
pi_64050369
Gefeliciteerd Dr. Thabit !
pi_64058342
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van harte!
Krijg je eigenlijk iets van een cijfer bij promoveren? En weet je voor de verdediging, dus via de docent, eigenlijk al of je geslaagd bent?
Geen cijfer, hoogstens eventueel cum laude of summa cum laude, als je goed bent. En ik heb nog nooit gehoord dat iemand op basis van zijn verdediging werd afgewezen. In het buitenland gebeurt dat wel.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:35:54 #138
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_64066435
Gefeliciteerd Thabit! .
Fotoboek
pi_64067262
Dank jullie wel, mensen!
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 20:59:07 #140
45833 crew  Fogel
pi_64068985
Proficiat!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_64072122
Ik dacht even kijken in je profiel, thabit. Ben je irakees als ik vragen mag (gezien achternaam en woonplaats?
당신을 사랑합니다
pi_64072674
Google maar even op m'n naam en je zult zien dat ik al meer dan 1000 jaar dood ben. .
pi_64072721
Gefeliciteerd, thabit . Denk je dat je je Erdos getal nog wat omlaag kan brengen in de toekomst?
pi_64072983
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:34 schreef thabit het volgende:
Google maar even op m'n naam en je zult zien dat ik al meer dan 1000 jaar dood ben. .

EDIT: Ga je nu ook een gooi doen naar het hoogleraarschap?
당신을 사랑합니다
pi_64075437
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:20 schreef Microtechs het volgende:
Ik dacht even kijken in je profiel, thabit. Ben je irakees als ik vragen mag (gezien achternaam en woonplaats?
Ahhhh hellpppp hij steelt het boek "How to build a nuclair bomb for dummies" oh noes
  woensdag 17 december 2008 @ 00:10:14 #146
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_64076044
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Wolfje het volgende:
Gefeliciteerd, thabit . Denk je dat je je Erdos getal nog wat omlaag kan brengen in de toekomst?
Wat is jullie Erdösgetal? Die van mij is 4:

.
Fotoboek
pi_64076545
Leuk bedacht zo'n Erdösgetal.
pi_64076952
Mijne is \infty.
pi_64078636
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Wolfje het volgende:
Ik hoor dat tie de wetenschap heeft verlaten. Alleen het Bacon-Erdos getal is dan nog een redeljik doel voor dr. Thabit.
pi_64158113
Momenteel is mijn Erdosgetal 5. Gaat waarschijnlijk 4 worden op het moment dat er nog een stukje van m'n proefschrift gepubliceerd wordt. Mocht ik ooit nog doorgaan met wetenschap, dan moet 3 misschien nog haalbaar zijn maar voor 2 ben ik bang dat mijn onderzoek te ver van dat van Erdos vandaan ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')