abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 14:31:14 #251
184769 crew  Deisyy
pi_60627462
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:29 schreef HoneyBunny het volgende:

[..]

Jij bent ook een Tipsch!
Sorry, ben je vegetarër?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_60627474
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Crimineel is ook maar een definitie van handelingen die ongewenst zijn, verzonnen door mensen die iets hebben dat anderen niet hebben en dat willen beschermen, zoals onkruid ook zo'n definitie is.

Het denken dat die kinderen minder gelukkig zullen zijn dan kinderen in "onze sociale structuur" is een beetje hautain denken. De Riaggs zitten vol met mensen die alles hebben en ondanks dat doodongelukkig zijn.
Handelingen die ongewenst zijn
Heel simpel, met je jatten van andermans spullen afblijven, een ander niet mishandelen of vermoorden, Als je dat wél doet ben je een crimineel. Vind ik persoonlijk een heel goede omschrijving.
pi_60627492
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:30 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Tegenwoordig zit er geen fooi meer in, omdat de betaling via automatische incasso gaat omdat anders alle centjes van de kindertjes worden gejat
Echt waar? Toch geen zak meer aan dan. Was juist cool om de meeste centjes in je enveloppe te hebben van de hele klas op inleverdag!
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 14:32:00 #254
184769 crew  Deisyy
pi_60627497
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef -Blurk- het volgende:

[..]

Heel simpel, met je jatten van andermans spullen afblijven, een ander niet mishandelen of vermoorden, Als je dat wél doet ben je een crimineel. Vind ik persoonlijk een heel goede omschrijving.
Duidelijker kan volgens mij niet
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 14:32:53 #255
184769 crew  Deisyy
pi_60627523
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef HoneyBunny het volgende:

[..]

Echt waar? Toch geen zak meer aan dan. Was juist cool om de meeste centjes in je enveloppe te hebben van de hele klas op inleverdag!
Tegenwoordig gaat het dus om de zak met meest ingevulde machtigingsformuliertjes
pi_60627526
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Nee, maar je bent wél onderdeel van het collectief dat dagelijks mensen het leven ontneemt. Daar kun je dan nog over twisten of je dat aangerekend kan en moet worden. Als we het omdraaien, met de wetenschap die je hebt, hoeveel levens heb je dan gered? (dat geldt voor ons allemaal, dus niet te persoonlijk nemen)
Ik word gedwongen belasting te betalen, dat men daarvan onschuldige burgers in het midden oosten voorziet van een lading verarmd uranium in de borstkas daar kan ik weinig aan doen he.
Echter durf ik wel te stellen dat "we" dagelijks een hoop levens verbeteren (je kunt alleen jezelf redden), maar daar ga ik verder niet op in.
Ik doe in ieder geval meer goed dan kwaad.
pi_60627545
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Sorry, ben je vegetarër?

Nee, maar vind het zo zielug! Om te zien dan...
Als het in karbonaatjesvorm op mn bord ligt lijkt het in ieder geval niet meer op iets wat ooit liep
Hypocriet, I know
pi_60627579
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef -Blurk- het volgende:

[..]

Jups, dat zeg ik! Dat is de afspraak die wij daarover gemaakt hebben. Maar ik probeer het naar een iets abstracter niveau te tillen. Ik wil het voor jou iets anders stellen. Een bijstandsmoeder met vijf kinderen, geen eten meer in huis, mag die een appel jatten van jou om die kinderen te voeden?
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 14:35:14 #259
184769 crew  Deisyy
pi_60627587
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:33 schreef HoneyBunny het volgende:

[..]

Nee, maar vind het zo zielug! Om te zien dan...
Als het in karbonaatjesvorm op mn bord ligt lijkt het in ieder geval niet meer op iets wat ooit liep
Hypocriet, I know
Ik wil ook niet zien hoe mijn vkees vanuit de wei op mijn bord komt
pi_60627629
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:33 schreef Dementor het volgende:

Ik doe in ieder geval meer goed dan kwaad.
Dat durf ik niet te zeggen, er vanuit gaande dat niets doen, terwijl je weet dat je iets kunt doen ook kwaad is.
pi_60627716
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:36 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen.
Ik dus schijnbaar wel.
pi_60627792
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:39 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik dus schijnbaar wel.
wel zo gemakkelijk, ik verval daar dan ook dagelijks in.....maar toch hè, ergens zit het te knagen zo af en toe!
pi_60627815
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Jups, dat zeg ik! Dat is de afspraak die wij daarover gemaakt hebben. Maar ik probeer het naar een iets abstracter niveau te tillen. Ik wil het voor jou iets anders stellen. Een bijstandsmoeder met vijf kinderen, geen eten meer in huis, mag die een appel jatten van jou om die kinderen te voeden?
O, het appelsteel-voorbeeld, ja, zo'n moeder mag van mij een appel pakken, al zal ze daar als ze die met 5 kinderen moet delen weinig aan hebben.

Zal ik een voorbeeld geven?
Twee jongens op een scooter die gewoon omdat ze zin hebben in een nieuw shirtje of petje een vrouw van haar fiets schoppen en haar tas jatten, mag dat?
pi_60627854
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

wel zo gemakkelijk, ik verval daar dan ook dagelijks in.....maar toch hè, ergens zit het te knagen zo af en toe!
Nee het is niet gemakkelijk, want het is geen aanname.
pi_60628012
Weet je wat wel begon te knagen, de momenten dat ik een fles Coca Cola zero kocht en bij mezelf dacht in feite draag ik bij aan iets waar ik niet achter sta. (belachelijke oorlogen in het MO).
Dat was het moment dat ik de flessen liet staan in de supermarkt ( + dat ik nu aspartaam vrij leef).

Dat klinkt misschien raar maar goed dat was wel de reden om te stoppen met het kopen van coke.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:50:31 #267
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_60628083
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Crimineel is ook maar een definitie van handelingen die ongewenst zijn, verzonnen door mensen die iets hebben dat anderen niet hebben en dat willen beschermen, zoals onkruid ook zo'n definitie is.

Het denken dat die kinderen minder gelukkig zullen zijn dan kinderen in "onze sociale structuur" is een beetje hautain denken. De Riaggs zitten vol met mensen die alles hebben en ondanks dat doodongelukkig zijn.
Och, je hebt niet alleen te maken met de menselijke natuur en maatschappelijk gewenst gedrag maar ook met wetten en regels die voor iedereen gelden.
Voor mij is crimineel tegen de wet in gaan, stelen, dealen, mishandelen etc, ik heb het ook niet over het geluk van de kinderen maar over de jonge moeders die een kind krijgen en daar helemaal zelf voor moeten opdraaien zoals in dat ertikel werd beschreven.
Ik denk dat er veel tussen zitten die achteraf denken van had ik het maar nooit gedaan, als er dan vantevoren iets aan educatie is gedaan en ze alles is uitgelegd door een ervaringsdeskundige dan denk ik dat ze iig een meer doordachte keuze maken.
be nice or go away
pi_60628114
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:25 schreef HoneyBunny het volgende:

[..]

Barbieschoentjes
Mijn barbies hadden altijd maar 1 schoen Of geen hoofd
hoe herkenbaar... maar die hoofden kon je er terug in ploppen

mijn Barbies hadden binnen de korste keren kort haar en piercings
De kleertjes naaide ik aan het lijf, waardoor ik ze kapot moest knippen als ze ik ze weer eens wat anders aan wilde trekken.
pi_60628124
Karin de lucht hier is groen, het regent keihard en ik hoor heel veel gedonder in de lucht.
Doe eens niet.
pi_60628131
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Een bijstandsmoeder met vijf kinderen, geen eten meer in huis, mag die een appel jatten van jou om die kinderen te voeden?
No way .
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:42 schreef -Blurk- het volgende:
Twee jongens op een scooter die gewoon omdat ze zin hebben in een nieuw shirtje of petje een vrouw van haar fiets schoppen en haar tas jatten, mag dat?
Nee .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60628160
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:48 schreef Dementor het volgende:
Weet je wat wel begon te knagen, de momenten dat ik een fles Coca Cola zero kocht en bij mezelf dacht in feite draag ik bij aan iets waar ik niet achter sta. (belachelijke oorlogen in het MO).
Dat was het moment dat ik de flessen liet staan in de supermarkt ( + dat ik nu aspartaam vrij leef).

Dat klinkt misschien raar maar goed dat was wel de reden om te stoppen met het kopen van coke.
Ik mist 't verband volledig .
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:53:17 #272
145755 kahaarin
pi_60628171
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:
Karin de lucht hier is groen, het regent keihard en ik hoor heel veel gedonder in de lucht.
Doe eens niet.
Oh sorry, zal proberen me in te houden.
be nice or go away
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 14:54:27 #273
184769 crew  Deisyy
pi_60628213
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:
Doe eens niet.
Ik hoor net de er winkels bij ons het in cen trum zijn ondergelopen
pi_60628254
quote:

[..]

O, het appelsteel-voorbeeld, ja, zo'n moeder mag van mij een appel pakken, al zal ze daar als ze die met 5 kinderen moet delen weinig aan hebben.

Zal ik een voorbeeld geven?
Jouw voorbeeld? Nee, dat mag niet, omdat het nergens over gaat. Een nieuw shirtje, ja dan nee, heeft niets met overleven te maken en daar hebben wij collectief over afgesproken dat het niet mag. Ik vind, vanuit mijn opvoeding en de sociale structuur waar ik in zit, ook dat het niet mag.

Daarentegen, in andere culturen gelden weer heel andere wetten en zijn sommige dingen, die wij afkeuren, volstrekt normaal. Zijn die mensen dan achterlijk of gestoord? Nee, dat zijn ze niet.

Daarnaast geef jij geen antwoord op mijn vraag. En natuurlijk weet ik wel waarom je dat niet doet. Je komt dan al snel knel te zitten tussen je gevoel en dat wat de wet zegt die jij volledig onderschrijft.
pi_60628257
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:53 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik mist 't verband volledig .
Je moet het groot zien.
Als ik geen geld spendeer aan een product waarbij een deel van de winst naar de Amerikaanse aandeelhouders gaat (indien ze de aandelen verkopen) dan betalen ze daar belasting over.
En waar word die belasting voor gebruikt?

Juist.

Geld = energie.
pi_60628273
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:54 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik hoor net de er winkels bij ons het in cen trum zijn ondergelopen
In Rotterdam gaat het echt goed tekeer hoor, gelukkig zijn de supermarkten tot 8 uur open.
pi_60628311
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:48 schreef Dementor het volgende:

Nee, dat klinkt helemaal niet raar. Iedereen heeft zo zijn eigen dingetjes...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:59:14 #278
145755 kahaarin
pi_60628392
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Jouw voorbeeld? Nee, dat mag niet, omdat het nergens over gaat. Een nieuw shirtje, ja dan nee, heeft niets met overleven te maken en daar hebben wij collectief over afgesproken dat het niet mag. Ik vind, vanuit mijn opvoeding en de sociale structuur waar ik in zit, ook dat het niet mag.

Daarentegen, in andere culturen gelden weer heel andere wetten en zijn sommige dingen, die wij afkeuren, volstrekt normaal. Zijn die mensen dan achterlijk of gestoord? Nee, dat zijn ze niet.

Daarnaast geef jij geen antwoord op mijn vraag. En natuurlijk weet ik wel waarom je dat niet doet. Je komt dan al snel knel te zitten tussen je gevoel en dat wat de wet zegt die jij volledig onderschrijft.
Ik geef wel antwoord op je posts maar daar reageer je niet op, of ook maar half, menselijke natuur?
be nice or go away
pi_60628455
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:55 schreef Dementor het volgende:
Je moet het groot zien.
Als ik geen geld spendeer aan een product waarbij een deel van de winst naar de Amerikaanse aandeelhouders gaat (indien ze de aandelen verkopen) dan betalen ze daar belasting over.
En waar word die belasting voor gebruikt?

Juist.

Geld = energie.
Als je alles wil boycotten wat met Amerika te maken heeft dan sterf je . Cola is een direct voorbeeld, maar hoeveel grondstoffen van doodnormale Nederlandse producten komen uit the land of opportunities ?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:01:59 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60628479
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Ze geeft wel antwoord, hoor. Niet zo snel je vooroordelende conclusie trekken..
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_60628507
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:01 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Als je alles wil boycotten wat met Amerika te maken heeft dan sterf je . Cola is een direct voorbeeld, maar hoeveel grondstoffen van doodnormale Nederlandse producten komen uit the land of opportunities ?
Ik probeer de "schade" te beperken, meer kan ik niet doen.
Verder ben ik in grote lijnen pro US hoor (dus niet pro Bush).
Mensen willen dat nog wel eens onterecht als 1 geheel zien.
pi_60628657
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:29 schreef HoneyBunny het volgende:

[..]

Jij bent ook een Tipsch!
Wat is hier aan de hand?
pi_60628668
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze geeft wel antwoord, hoor. Niet zo snel je vooroordelende conclusie trekken..
Over die appelvraag? Geen antwoord gezien, ze kwam met een tegenvraag toch?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:09:26 #284
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60628713
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Over die appelvraag? Geen antwoord gezien, ze kwam met een tegenvraag toch?
quote:
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_60628732
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:02 schreef Dementor het volgende:
Verder ben ik in grote lijnen pro US hoor (dus niet pro Bush).
Mensen willen dat nog wel eens onterecht als 1 geheel zien.
Je bent tegen oorlog en daarom boycot je maar de producten van 't land dat 't meeste oorlog voert ?
pi_60628753
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]
Ah ja, had ik gemist.......
pi_60628777
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:10 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Je bent tegen oorlog en daarom boycot je maar de producten van 't land dat 't meeste oorlog voert ?
De spullen die ik daadwerkelijk nodig heb koop ik gewoon, de coke laat ik staan.
Wat is het probleem?
En nee ik ben niet per definitie tegen oorlog, echter wel tegen hetgeen wat er nu speelt.
pi_60628825
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:11 schreef Dementor het volgende:
De spullen die ik daadwerkelijk nodig heb koop ik gewoon, de coke laat ik staan.
Wat is het probleem?
Beetje vreemde scheidslijn .
pi_60628885
Wat een prettig moment om erachter te komen dat er teveel bladeren in de regenpijp zitten

Wats met de gejatte appels? Zijn we de gejatte kinderpostzegels alweer voorbij?
pi_60628902
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:13 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Beetje vreemde scheidslijn .
Ik kan er mee leven, dat is het belangrijkst.
pi_60628921
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:14 schreef HoneyBunny het volgende:
Wat een prettig moment om erachter te komen dat er teveel bladeren in de regenpijp zitten

Wats met de gejatte appels? Zijn we de gejatte kinderpostzegels alweer voorbij?
Ze willen al mijn appels pikken.
pi_60628960
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:50 schreef kahaarin het volgende:

[..]

[quote]Och, je hebt niet alleen te maken met de menselijke natuur en maatschappelijk gewenst gedrag maar ook met wetten en regels die voor iedereen gelden.
Die gelden ook voor iedereen. Maar zelfs rechters constateren dat wetten niet zaligmakend zijn en gaan er niet rigide mee om. Verzachtende omstandigheden spelen meer dan eens een rol
quote:
ik heb het ook niet over het geluk van de kinderen maar over de jonge moeders die een kind krijgen en daar helemaal zelf voor moeten opdraaien zoals in dat ertikel werd beschreven.
Dat hoeft net per definitie ongelukkig te maken. Er zijn zelfs bewust ongehuwde moeders die er helemaal geen vent bij willen hebben en er graag alleen voor op willen draaien.
quote:
Ik denk dat er veel tussen zitten die achteraf denken van had ik het maar nooit gedaan, als er dan vantevoren iets aan educatie is gedaan en ze alles is uitgelegd door een ervaringsdeskundige dan denk ik dat ze iig een meer doordachte keuze maken.
Ik denk dat ook wel, maar. daarnaast denk ik dat heel veel mensen die rationele keuzes maken achteraf denken "Had ik maar wat meer naar mijn gevoel geluisterd"

Niets is zwart-wit en niets is wat het lijkt.
pi_60628999
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Die gelden ook voor iedereen. Maar zelfs rechters constateren dat wetten niet zaligmakend zijn en gaan er niet rigide mee om. Verzachtende omstandigheden spelen meer dan eens een rol
[..]

Dat hoeft net per definitie ongelukkig te maken. Er zijn zelfs bewust ongehuwde moeders die er helemaal geen vent bij willen hebben en er graag alleen voor op willen draaien.
[..]

Ik denk dat ook wel, maar. daarnaast denk ik dat heel veel mensen die rationele keuzes maken achteraf denken "Had ik maar wat meer naar mijn gevoel geluisterd"

Niets is zwart-wit en niets is wat het lijkt.
In zulke gevallen bied het toepassen van gevolgenethiek mogelijk een uitkomst.
pi_60629012
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:15 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ze willen al mijn appels pikken.
Dat mocht toch?
Ik snap het allemaal niet meer.. IK SNAP JULLIE NIET (natasia-modus)

Maar dat ligt meer aan mij dan aan jullie hoor
pi_60629060
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:18 schreef HoneyBunny het volgende:

[..]

Dat mocht toch?
Ik snap het allemaal niet meer.. IK SNAP JULLIE NIET (natasia-modus)

Maar dat ligt meer aan mij dan aan jullie hoor
Moet er beveiliging bij komen of gaat het alweer een beetje?
pi_60629158
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:20 schreef Dementor het volgende:

[..]

Moet er beveiliging bijkomen of gaat het alweer een beetje?
kanniet slapen, heb dankzij jullie een Weeds verslaving en zat onder regenpijpshit. Nee gaat dus niet!

Maar ga vooral verder, ik lees braaf mee
pi_60629212
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:23 schreef HoneyBunny het volgende:

[..]

kanniet slapen, heb dankzij jullie een Weeds verslaving en zat onder regenpijpshit. Nee gaat dus niet!

Maar ga vooral verder, ik lees braaf mee
Weeds is leuk he, echt iets voor HB.
Als je maar niet zo'n deadly girl word als MLP hoor.
pi_60629254
Al hoewel....

(Dansen voor een deal).

(Rerun maar blijft goed).
pi_60629270
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:25 schreef Dementor het volgende:

[..]

Weeds is leuk he, echt iets voor HB.
Als je maar niet zo'n deadly girl word als MLP hoor.
Leuk is ze Snap nu eindelijk een klein beetje waar jullie het steeds over hebben!
En die BluRay afleveringen zijn echt super!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')