Handelingen die ongewenst zijnquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Crimineel is ook maar een definitie van handelingen die ongewenst zijn, verzonnen door mensen die iets hebben dat anderen niet hebben en dat willen beschermen, zoals onkruid ook zo'n definitie is.
Het denken dat die kinderen minder gelukkig zullen zijn dan kinderen in "onze sociale structuur" is een beetje hautain denken. De Riaggs zitten vol met mensen die alles hebben en ondanks dat doodongelukkig zijn.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Tegenwoordig zit er geen fooi meer in, omdat de betaling via automatische incasso gaat omdat anders alle centjes van de kindertjes worden gejat
Duidelijker kan volgens mij nietquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Handelingen die ongewenst zijn![]()
Heel simpel, met je jatten van andermans spullen afblijven, een ander niet mishandelen of vermoorden, Als je dat wél doet ben je een crimineel. Vind ik persoonlijk een heel goede omschrijving.
Tegenwoordig gaat het dus om de zak met meest ingevulde machtigingsformuliertjesquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
Echt waar? Toch geen zak meer aan dan. Was juist cool om de meeste centjes in je enveloppe te hebben van de hele klas op inleverdag!
Ik word gedwongen belasting te betalen, dat men daarvan onschuldige burgers in het midden oosten voorziet van een lading verarmd uranium in de borstkas daar kan ik weinig aan doen he.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wél onderdeel van het collectief dat dagelijks mensen het leven ontneemt. Daar kun je dan nog over twisten of je dat aangerekend kan en moet worden. Als we het omdraaien, met de wetenschap die je hebt, hoeveel levens heb je dan gered? (dat geldt voor ons allemaal, dus niet te persoonlijk nemen)
quote:
Jups, dat zeg ik! Dat is de afspraak die wij daarover gemaakt hebben. Maar ik probeer het naar een iets abstracter niveau te tillen. Ik wil het voor jou iets anders stellen. Een bijstandsmoeder met vijf kinderen, geen eten meer in huis, mag die een appel jatten van jou om die kinderen te voeden?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Handelingen die ongewenst zijn![]()
Heel simpel, met je jatten van andermans spullen afblijven, een ander niet mishandelen of vermoorden, Als je dat wél doet ben je een crimineel. Vind ik persoonlijk een heel goede omschrijving.
Ik wil ook niet zien hoe mijn vkees vanuit de wei op mijn bord komtquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:33 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
![]()
Nee, maar vind het zo zielug! Om te zien dan...
Als het in karbonaatjesvorm op mn bord ligt lijkt het in ieder geval niet meer op iets wat ooit liep
Hypocriet, I know
Dat durf ik niet te zeggen, er vanuit gaande dat niets doen, terwijl je weet dat je iets kunt doen ook kwaad is.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:33 schreef Dementor het volgende:
Ik doe in ieder geval meer goed dan kwaad.
Ik dus schijnbaar wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:36 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen.
wel zo gemakkelijk, ik verval daar dan ook dagelijks in.....maar toch hè, ergens zit het te knagen zo af en toe!quote:
O, het appelsteel-voorbeeld, ja, zo'n moeder mag van mij een appel pakken, al zal ze daar als ze die met 5 kinderen moet delen weinig aan hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, dat zeg ik! Dat is de afspraak die wij daarover gemaakt hebben. Maar ik probeer het naar een iets abstracter niveau te tillen. Ik wil het voor jou iets anders stellen. Een bijstandsmoeder met vijf kinderen, geen eten meer in huis, mag die een appel jatten van jou om die kinderen te voeden?
Nee het is niet gemakkelijk, want het is geen aanname.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
wel zo gemakkelijk, ik verval daar dan ook dagelijks in.....maar toch hè, ergens zit het te knagen zo af en toe!
Och, je hebt niet alleen te maken met de menselijke natuur en maatschappelijk gewenst gedrag maar ook met wetten en regels die voor iedereen gelden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Crimineel is ook maar een definitie van handelingen die ongewenst zijn, verzonnen door mensen die iets hebben dat anderen niet hebben en dat willen beschermen, zoals onkruid ook zo'n definitie is.
Het denken dat die kinderen minder gelukkig zullen zijn dan kinderen in "onze sociale structuur" is een beetje hautain denken. De Riaggs zitten vol met mensen die alles hebben en ondanks dat doodongelukkig zijn.
hoe herkenbaar... maar die hoofden kon je er terug in ploppenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:25 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
Barbieschoentjes
![]()
Mijn barbies hadden altijd maar 1 schoenOf geen hoofd
No wayquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Een bijstandsmoeder met vijf kinderen, geen eten meer in huis, mag die een appel jatten van jou om die kinderen te voeden?
Neequote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:42 schreef -Blurk- het volgende:
Twee jongens op een scooter die gewoon omdat ze zin hebben in een nieuw shirtje of petje een vrouw van haar fiets schoppen en haar tas jatten, mag dat?
Ik mist 't verband volledigquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:48 schreef Dementor het volgende:
Weet je wat wel begon te knagen, de momenten dat ik een fles Coca Cola zero kocht en bij mezelf dacht in feite draag ik bij aan iets waar ik niet achter sta. (belachelijke oorlogen in het MO).
Dat was het moment dat ik de flessen liet staan in de supermarkt ( + dat ik nu aspartaam vrij leef).
Dat klinkt misschien raar maar goed dat was wel de reden om te stoppen met het kopen van coke.
Oh sorry, zal proberen me in te houden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:
Karin de lucht hier is groen, het regent keihard en ik hoor heel veel gedonder in de lucht.
Doe eens niet.
Ik hoor net de er winkels bij ons het in cen trum zijn ondergelopenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:
Karin de lucht hier is groen, het regent keihard en ik hoor heel veel gedonder in de lucht.
Doe eens niet.
Jouw voorbeeld? Nee, dat mag niet, omdat het nergens over gaat. Een nieuw shirtje, ja dan nee, heeft niets met overleven te maken en daar hebben wij collectief over afgesproken dat het niet mag. Ik vind, vanuit mijn opvoeding en de sociale structuur waar ik in zit, ook dat het niet mag.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:42 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
O, het appelsteel-voorbeeld, ja, zo'n moeder mag van mij een appel pakken, al zal ze daar als ze die met 5 kinderen moet delen weinig aan hebben.
Zal ik een voorbeeld geven?
Twee jongens op een scooter die gewoon omdat ze zin hebben in een nieuw shirtje of petje een vrouw van haar fiets schoppen en haar tas jatten, mag dat?
Je moet het groot zien.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik mist 't verband volledig![]()
![]()
.
In Rotterdam gaat het echt goed tekeer hoor, gelukkig zijn de supermarkten tot 8 uur open.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik hoor net de er winkels bij ons het in cen trum zijn ondergelopen
Nee, dat klinkt helemaal niet raar. Iedereen heeft zo zijn eigen dingetjes...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:48 schreef Dementor het volgende:
Dat klinkt misschien raar maar goed dat was wel de reden om te stoppen met het kopen van coke.
Ik geef wel antwoord op je posts maar daar reageer je niet op, of ook maar half, menselijke natuur?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jouw voorbeeld? Nee, dat mag niet, omdat het nergens over gaat. Een nieuw shirtje, ja dan nee, heeft niets met overleven te maken en daar hebben wij collectief over afgesproken dat het niet mag. Ik vind, vanuit mijn opvoeding en de sociale structuur waar ik in zit, ook dat het niet mag.
Daarentegen, in andere culturen gelden weer heel andere wetten en zijn sommige dingen, die wij afkeuren, volstrekt normaal. Zijn die mensen dan achterlijk of gestoord? Nee, dat zijn ze niet.
Daarnaast geef jij geen antwoord op mijn vraag. En natuurlijk weet ik wel waarom je dat niet doet. Je komt dan al snel knel te zitten tussen je gevoel en dat wat de wet zegt die jij volledig onderschrijft.
Als je alles wil boycotten wat met Amerika te maken heeft dan sterf jequote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:55 schreef Dementor het volgende:
Je moet het groot zien.
Als ik geen geld spendeer aan een product waarbij een deel van de winst naar de Amerikaanse aandeelhouders gaat (indien ze de aandelen verkopen) dan betalen ze daar belasting over.
En waar word die belasting voor gebruikt?
Juist.
Geld = energie.
Ze geeft wel antwoord, hoor. Niet zo snel je vooroordelende conclusie trekken..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Daarnaast geef jij geen antwoord op mijn vraag. En natuurlijk weet ik wel waarom je dat niet doet. Je komt dan al snel knel te zitten tussen je gevoel en dat wat de wet zegt die jij volledig onderschrijft.
Ik probeer de "schade" te beperken, meer kan ik niet doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als je alles wil boycotten wat met Amerika te maken heeft dan sterf je. Cola is een direct voorbeeld, maar hoeveel grondstoffen van doodnormale Nederlandse producten komen uit the land of opportunities
?
Over die appelvraag? Geen antwoord gezien, ze kwam met een tegenvraag toch?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze geeft wel antwoord, hoor. Niet zo snel je vooroordelende conclusie trekken..
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Over die appelvraag? Geen antwoord gezien, ze kwam met een tegenvraag toch?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:42 schreef -Blurk- het volgende:
O, het appelsteel-voorbeeld, ja, zo'n moeder mag van mij een appel pakken, al zal ze daar als ze die met 5 kinderen moet delen weinig aan hebben.
Je bent tegen oorlog en daarom boycot je maar de producten van 't land dat 't meeste oorlog voertquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:02 schreef Dementor het volgende:
Verder ben ik in grote lijnen pro US hoor (dus niet pro Bush).
Mensen willen dat nog wel eens onterecht als 1 geheel zien.
De spullen die ik daadwerkelijk nodig heb koop ik gewoon, de coke laat ik staan.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je bent tegen oorlog en daarom boycot je maar de producten van 't land dat 't meeste oorlog voert?
Beetje vreemde scheidslijnquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:11 schreef Dementor het volgende:
De spullen die ik daadwerkelijk nodig heb koop ik gewoon, de coke laat ik staan.
Wat is het probleem?
Ik kan er mee leven, dat is het belangrijkst.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Beetje vreemde scheidslijn.
Ze willen al mijn appels pikken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:14 schreef HoneyBunny het volgende:
Wat een prettig moment om erachter te komen dat er teveel bladeren in de regenpijp zitten![]()
Wats met de gejatte appels? Zijn we de gejatte kinderpostzegels alweer voorbij?
Die gelden ook voor iedereen. Maar zelfs rechters constateren dat wetten niet zaligmakend zijn en gaan er niet rigide mee om. Verzachtende omstandigheden spelen meer dan eens een rolquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[quote]Och, je hebt niet alleen te maken met de menselijke natuur en maatschappelijk gewenst gedrag maar ook met wetten en regels die voor iedereen gelden.
Dat hoeft net per definitie ongelukkig te maken. Er zijn zelfs bewust ongehuwde moeders die er helemaal geen vent bij willen hebben en er graag alleen voor op willen draaien.quote:ik heb het ook niet over het geluk van de kinderen maar over de jonge moeders die een kind krijgen en daar helemaal zelf voor moeten opdraaien zoals in dat ertikel werd beschreven.
Ik denk dat ook wel, maar. daarnaast denk ik dat heel veel mensen die rationele keuzes maken achteraf denken "Had ik maar wat meer naar mijn gevoel geluisterd"quote:Ik denk dat er veel tussen zitten die achteraf denken van had ik het maar nooit gedaan, als er dan vantevoren iets aan educatie is gedaan en ze alles is uitgelegd door een ervaringsdeskundige dan denk ik dat ze iig een meer doordachte keuze maken.
In zulke gevallen bied het toepassen van gevolgenethiek mogelijk een uitkomst.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Die gelden ook voor iedereen. Maar zelfs rechters constateren dat wetten niet zaligmakend zijn en gaan er niet rigide mee om. Verzachtende omstandigheden spelen meer dan eens een rol
[..]
Dat hoeft net per definitie ongelukkig te maken. Er zijn zelfs bewust ongehuwde moeders die er helemaal geen vent bij willen hebben en er graag alleen voor op willen draaien.
[..]
Ik denk dat ook wel, maar. daarnaast denk ik dat heel veel mensen die rationele keuzes maken achteraf denken "Had ik maar wat meer naar mijn gevoel geluisterd"
Niets is zwart-wit en niets is wat het lijkt.
Dat mocht toch?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ze willen al mijn appels pikken.
Moet er beveiliging bij komen of gaat het alweer een beetje?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:18 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
Dat mocht toch?
Ik snap het allemaal niet meer.. IK SNAP JULLIE NIET (natasia-modus)
Maar dat ligt meer aan mij dan aan jullie hoor
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:20 schreef Dementor het volgende:
[..]
Moet er beveiliging bijkomen of gaat het alweer een beetje?
Weeds is leuk he, echt iets voor HB.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:23 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
kanniet slapen, heb dankzij jullie een Weeds verslaving en zat onder regenpijpshit. Nee gaat dus niet!
![]()
Maar ga vooral verder, ik lees braaf mee
Leuk is zequote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Weeds is leuk he, echt iets voor HB.
Als je maar niet zo'n deadly girl word als MLP hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |