In dit geval is onbegrip misschien een goed woord? Die meisjes hangen rond met mannen/jongens die crimineel zijn, tenminste dat haal ik uit het woord bendeleider, en blijkbaar is het zo dat een kind krijgen van zo'n vent een status opleverd.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Iedereen kijkt op een bepaalde manier neer op een andere groep. Het was minder persoonlijk geadresseerd dan het er stond. Dat heeft ook met hetzelfde fenomeen te maken. Ik weet niet goed hoe ik het zo vroeg op de dag moet uitleggen.
Praten kan nooit geen kwaad, maar met wie moeten ze dan pratenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:09 schreef kahaarin het volgende:
Om even serieus te reageren, ik denk dat er het beste via school oid met die meiden gepraat kan worden en er heel goed zoiets als dit gedaan kan worden:
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:07 schreef PeterNB het volgende:
[..]
En ik had ook nog zo'n gele sirene met een microfoontje (toen al) zodat ik OF sirene
kon laten horen OF kon roepen door dat ding...
En daar reed Petertje dan door het dorp "HAAALLOOOO HAAAAALLOOOOO VERSGEPLUKTE
BRAMEN !!!! 1 GULDEN PER ZAKJE !!! VERSGEPLUKTE BRAAAAAMEN" *WIEUW WIEUW WIEUW*
Misschien met een tienermoeder en een persoon van van maatschappelijk werk, icm met een project als wat ik aanhaalde in mijn vorige post?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Praten kan nooit geen kwaad, maar met wie moeten ze dan praten
Met wijze mensen die het allemaal heel erg goed weten en vanuit die positie oorlog voeren in andere landen, vanuit exact dezelfde primaire gevoelens?
Het is een beetje het verhaal van de lamme en de kreupele....
Crimineel is ook maar een definitie van handelingen die ongewenst zijn, verzonnen door mensen die iets hebben dat anderen niet hebben en dat willen beschermen, zoals onkruid ook zo'n definitie is.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In dit geval is onbegrip misschien een goed woord? Die meisjes hangen rond met mannen/jongens die crimineel zijn, tenminste dat haal ik uit het woord bendeleider, en blijkbaar is het zo dat een kind krijgen van zo'n vent een status opleverd.
Ik vind het oprecht sneu voor die kinderen dat ze een fout maken die zo veel gevolgen heeft voor de rest van hun leven.
Je kan je PC denken ook overdrijven.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Crimineel is ook maar een definitie van handelingen die ongewenst zijn, verzonnen door mensen die iets hebben dat anderen niet hebben en dat willen beschermen, zoals onkruid ook zo'n definitie is.
Het denken dat die kinderen minder gelukkig zullen zijn dan kinderen in "onze sociale structuur" is een beetje hautain denken. De Riaggs zitten vol met mensen die alles hebben en ondanks dat doodongelukkig zijn.
Kleine Desii op de blokfluitquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:17 schreef Desii het volgende:
[..]
ik had ze gekocht van je
Ik ging bij de supermarkt op mijn blokfluit spelen(als ik er nu aan terugdenkt, vliegt het schaamrood naar mijn oren... dat was VALSSSS)
Misschien dat Brian het mooi gevonden had, jeweets toondoof)
Och sorry maar dit vind ik toch wel enorm kort door de bocht.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Crimineel is ook maar een definitie van handelingen die ongewenst zijn, verzonnen door mensen die iets hebben dat anderen niet hebben en dat willen beschermen, zoals onkruid ook zo'n definitie is.
Fucking slim!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:20 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
Kleine Desii op de blokfluit![]()
Ik verkocht oude Veronica-gidsen voor een kwartje (aan dezelfde mensen waarbij ik ze een week ervoor had opgehaald)
trouwens!
Bewust een beetje hè.....omdat het allemaal niet zo simpel ligt en soms ook weer wel...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kan je PC denken ook overdrijven.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:22 schreef CarOnline het volgende:
Ik ging stickers op een dekentje verkopen.
Bij het winkelcentrum. Vroegah spaarden we stickers, tot mn vader een drukkerij begon, toen zaten onze plakboeken in mum van tijd vol en waren ze niet aan te slepen dus zijn we maar gestopt. En voor de andere liefhebbers gingen we op een matje zitten. Heb ik 11 gulden mee verdiend en daar barbie-schoenen van gekocht. Waren ze erg blij mee.
Nu ga ik disana verkopen, schijnt vraag naar te zijn![]()
[ afbeelding ]
Zo, strijkwerk bijna klaar, ff douchen en omkleden en dan een sollicitatie
Maar collectief doen we dat dagelijks toch?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:23 schreef Dementor het volgende:
[..]
Als jij een leven van een ander neemt overschrijd je een grens en een leven dat heeft iedereen.
Bang van krabbetjesquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:24 schreef Deisyy het volgende:
Het lijkt hier wel nacht, het is weer donker.
Ik verkocht zelfgevangen krabben op de camping in Zeeland
Ik heb nog nooit het leven van een ander ontnomen hoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar collectief doen we dat dagelijks toch?
Sponsorloop vond ik altijd kut. Kinderpostzegels, dat vond ik gaaf! Kreeg je altijd fooi!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:26 schreef Dementor het volgende:
Ik kreeg het met enige regelmaat voor elkaar mensen vooraf te laten betalen voor een sponsorloop.
Ze betaalde dus vooraf voor een x aantal rondjes.
Ipv rondjes te rennen ging ik lekker in de zon zitten en gooide mijn hengel nog eens uit op een zaterdagmiddag.
En dan koken en de poten uittrekken, heel schattigquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:26 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
Bang van krabbetjes![]()
en mieren, spinnen, konijntjes, vogels, muisjes, honden & katten
Maar hoe schattig!! Krabbetjes vangen en dan verkopen!
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En dan koken en de poten uittrekken, heel schattig
Nee, maar je bent wél onderdeel van het collectief dat dagelijks mensen het leven ontneemt. Daar kun je dan nog over twisten of je dat aangerekend kan en moet worden. Als we het omdraaien, met de wetenschap die je hebt, hoeveel levens heb je dan gered? (dat geldt voor ons allemaal, dus niet te persoonlijk nemen)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:27 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit het leven van een ander ontnomen hoor.
Tegenwoordig zit er geen fooi meer in, omdat de betaling via automatische incasso gaat omdat anders alle centjes van de kindertjes worden gejatquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:28 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
Sponsorloop vond ik altijd kut. Kinderpostzegels, dat vond ik gaaf! Kreeg je altijd fooi!
Dat gelikt altijd maar hequote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:28 schreef HoneyBunny het volgende:
[..]
Sponsorloop vond ik altijd kut. Kinderpostzegels, dat vond ik gaaf! Kreeg je altijd fooi!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |