Tip van de dagquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:24 schreef RacerDKB het volgende:
Heeft er iemand al geadviseerd om een andere GSM te proberen?
Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aanquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:39 schreef dr.dunno het volgende:
als je toevallig via orange (tegenwoordig ook via t-mobile) ging; ik (en m'n ouders en broer ook niet trouwens) heb in eindhoven-noord drie weken geen bereik gehad, tot die hoeren eindelijk het t-mobile netwerk open hadden gesteld.
twee weken daarvoor had ik ze in gebreke gesteld en geëist dat ze binnen twee weken een oplossing zouden bieden, anders zou ik per direct opzeggen; waren ze gvd nog net op tijd ook, krijg je telefonisch te horen dat er al maanden geen investeringen meer worden gedaan in het orange netwerk en dat masten die eruit klappen ook niet worden vervangen; hun abonnementen zijn goed maar hun dekking en service is belabberd, hierna gewoon weer vodafone
strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:44 schreef baskick het volgende:
Vreemde situatie, me dunkt. Lekkere service. Overigens wel begrijpelijk, uit kostenoverwegingen voor hen. Als consument heb je daar echter niets aan![]()
Vertel eens, hoe werkt dat precies? Hoe stel ik ze in gebreke?
Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
strekking: wijzen op contractbreuk, je stelt ze in gebreke, geeft ze een termijn (2 weken is meer dan voldoende) om het probleem op te lossen en wijst erop dat je gebruik zult maken van je recht om de overeenkomst per direct op te zeggen (als dit is wat je wilt) voorbehoudens andere rechtsmiddelen als ze niet jou tegemoetkomen; eventuele opschorting van betaling kan ook maar dat zul je ook schriftelijk moeten melden en je zult ze ook een redelijke termijn moeten geven; als consument kun je niet stellen dat die termijn 2 dagen is.
en aangetekend en per gewone post versturen, of per fax (met ontvangstbevestiging) en gewone post.
het zijn geen juristen die het lezen, zelfs geen heldere lichten; je hebt geen juridisch jargon nodig om je punt helder naar voren te brengen, wel een duidelijke brief en het aannemelijk kunnen maken van ontvangst, zodat ze zich niet daar onderuit kunnen zwetsen.
Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Kun je contractbreuk toelichten? Ze leveren een dienst, en die is geleverd (alleen werkt ie niet op mijn woonadres en het contractadres (m'n ouders).
Als de nieuwe sim geen oplossing blijkt te zijn, dan wil ik inderdaad m'n contract beëindigen. Echter, ik wil m'n nummer behouden (porteren naar Vodafone/Hi).
Bedankt voor je tipquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer eens een andere telefoon.
Dan is het handig als je eerst probeert uit te zoeken waar het probleem nou ligt, aan de telefoon of aan het netwerk, want dat is nu nog niet duidelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:02 schreef baskick het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip
Nog mensen met een (licht) juridisch onderbouwde mening + toelichting?
Ik had het inderdaad gelezen over je streepjes wat wel iets beter was. Alleen aan "een streepje" heb je vrij weinig dus probeer eens te bellen met die 2 streepjes, kan je dan fatsoenlijk bellen ligt het probleem waarschijnlijk toch bij de telefoon.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:58 schreef baskick het volgende:
Ik heb reeds vermeld dat mijn sim in 2 andere telefoons ook niet voldoende resultaat gaf om betrouwbaar te kunnen bellen/sms'en/gebeld worden/ge-sms't worden, toch? Simkaart (Hi) van mijn vriendin werkt wel/beter in mijn telefoon. De kruistestZie mijn bericht van 14.44 uur.
Ik heb in de hele wijk waar ik woon beperkt bereik. Elders heb ik gewoon fatsoenlijk/normaal bereik.
jij lult, zelfs t-mobile claimt tegenwoordig 99,6% dekking in NL en bovendien doet dat weinig terzake als hij eerst wel gewoon bereik had; in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Die gast lult. Dat kan gewoon niet want geen enkele provider (in geen enkel land) kan garanderen dat jij overal bereik hebt.
Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:11 schreef dr.dunno het volgende:
in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.
Als je in een normaal gebouw zit mag je dat redelijkerwijs wel verwachten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
Kijk jij begrijpt mij ookquote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
Als je alles had gelezen, gaat het om binnenshuis EN de rest van de wijk waar ik in woon. Dat is dus buitenshuis.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dekking binnen is nergens te garanderen. Buiten wellicht, maar binnen niet.
"Goed bereik binnen" interpreteer ik als dat ik binnenshuis goed bereik zou moeten hebben. 't Is een huis uit jaren '50, dus van gewapend beton is geen sprake.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je in een normaal gebouw zit mag je dat redelijkerwijs wel verwachten.
Hoe kan ik dit beter testen dan? Ik heb 3 telefoons (van m'n vriendin, van mij en een oude prepaid) tot m'n beschikking en 2 sim-kaarten (T-Mobile en Hi). Wat kan ik doen om het resultaat betrouwbaarder te maken?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de toelichting over de kruistest een beetje vaag, en dat doet mij vermoeden dat het probleem niet bij T-Mobile zit.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij lult, zelfs t-mobile claimt tegenwoordig 99,6% dekking in NL en bovendien doet dat weinig terzake als hij eerst wel gewoon bereik had; in mijn geval mag je bovendien verwachten dat in de 5de stad van nederland er vrijwel 100% dekking is.
redelijke verwachtingen heet dat; het niet hieraan voldoen kan contractbreuk inhouden.
Kan zijn maar daar had degene op wie ik reageerde het schijnbaar niet over. En dan nog is 'vrijwel 100%' op geen enkele manier te garanderen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:35 schreef baskick het volgende:
Als je alles had gelezen, gaat het om binnenshuis EN de rest van de wijk waar ik in woon. Dat is dus buitenshuis.
Oke. Blijkt dus niet het geval. Gister ontvangen, vanmorgen geactiveerd. Geen verbetering. Direct maar weer gebeld, ik word nu na m'n vakantie teruggebeld. Hopelijk nu met een wel werkende oplossing.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:31 schreef 700MB het volgende:
[..]
Kan zijn maar daar had degene op wie ik reageerde het schijnbaar niet over. En dan nog is 'vrijwel 100%' op geen enkele manier te garanderen.
Overigens, een sim-kaart gaat ook niet eeuwig mee, en een beschadiging daarvan kan prima de oorzaak zijn van het probleem.
Waarom reageer je niet op de kruistesten hoe je deze beter kan doen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Oke. Blijkt dus niet het geval. Gister ontvangen, vanmorgen geactiveerd. Geen verbetering. Direct maar weer gebeld, ik word nu na m'n vakantie teruggebeld. Hopelijk nu met een wel werkende oplossing.
Omdat ik die nog moet uitvoeren; dit kan zodra m'n vriendin en ik beide tegelijk thuis zijn (i.v.m. beschikbaarheid mobieltjes en bijbehorende simkaarten).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:59 schreef rene90 het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet op de kruistesten hoe je deze beter kan doen?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:56 schreef baskick het volgende:
[..]
Omdat ik die nog moet uitvoeren; dit kan zodra m'n vriendin en ik beide tegelijk thuis zijn (i.v.m. beschikbaarheid mobieltjes en bijbehorende simkaarten).
Als je geen verbinding met het netwerk hebt gaat je telefoon überhaupt niet over.quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:07 schreef baskick het volgende:
Sorry, late reactie. Vakantie, klussen, je kent het wel...
Na kruistest bleek dat het niet aan m'n mobiele telefoon lag, maar echt aan het bereik/netwerk. Kreeg een sms van de afdeling Complaints dat ze me geprobeerd hadden te bereiken, maar geen gehoor kregen (gek he?) met het verzoek om terug te bellen. Ik mag per direct en kosteloos weg (contract liep tot 17 december). Nummerportering is aangevraagd, afwachten tot de 11e nu...
Fijn dat het indienen van een (terechte) klacht (in mijn geval) wel serieus wordt behandeld.
kerel, dit is niet Nigeria, Ethiopië of enig ander buitenland, in Nederland hoor je 99,9% van de tijd gewoon bereik te hebben buiten en in gewone gebouwen in alle gebieden waar meer mensen dan koeien zich bevinden, klaar; je kunt er een prachtig theoretisch verhaal van maken, maar dat doet niets af aan het feit dat hier sprake is van een product dat niet deugt als je in een grote stad consequent geen bereik hebt, netwerkproblemen niet worden opgelost o.d.n. 'dat netwerk gaat toch verdwijnen' of bv je wél 6 streepjes bereik hebt en je gewoon niet inkomend of uitgaand kunt bellen (capaciteitsprobleem).quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:39 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Nu ga jij bepalen wat redelijk is, TS zijn provider (T-mobile/Hi) en TS kan best verwachten dat het vrijwel 100% dekking is in een grote stad, maar dat kan inderdaad betekenen dat er 1 wijk geen dekking heeft. Al is dat in dat geval niet aan de hand want met een andere telefoon is er gewoon normaal bereik 2/6 is voldoende om gewoon te bellen/sms-en. Kom je wel eens in het buitenland? Daar is de dekking vrijwel altijd veel en veel slechter. In Nederland heeft iedere provider een prima netwerk
![]()
In dit geval is het spijtig voor TS maar hier gaat T-mobile niks mee doen en dit gaat je gewoon niet lukken.
Ik ben het met je eens. Maar waarom 'hoor' je in Nederland 99,9% dekking te hebben? Je hebt het wel, maar het is zeker niet iets vanzelfsprekends. Mobiele providers kunnen niet toveren, het blijven gewoon signalen die tegen gehouden worden door van alles en nog wat. Ik heb het overigens niet over afrikaanse landen, maar gewoon Duitsland en Frankrijk. Daar pakt je telefoon niet 1 netwerk op, maar gewoon het sterkste signaal (dus je bent niet afhankelijk van 1 provider) en toch is de dekking daar vele malen slechter.quote:Op zaterdag 6 september 2008 01:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kerel, dit is niet Nigeria, Ethiopië of enig ander buitenland, in Nederland hoor je 99,9% van de tijd gewoon bereik te hebben buiten en in gewone gebouwen in alle gebieden waar meer mensen dan koeien zich bevinden, klaar; je kunt er een prachtig theoretisch verhaal van maken, maar dat doet niets af aan het feit dat hier sprake is van een product dat niet deugt als je in een grote stad consequent geen bereik hebt, netwerkproblemen niet worden opgelost o.d.n. 'dat netwerk gaat toch verdwijnen' of bv je wél 6 streepjes bereik hebt en je gewoon niet inkomend of uitgaand kunt bellen (capaciteitsprobleem).
een bouwvergunning bepaalt òf er een mast mag worden geplaatst, het bepaalt niet het aantal pads/antennae/gelijktijdige signalen dat verwerkt kan worden, noch is het van invloed op het in stand houden van een netwerk dat eerder wel voldeed op die punten; dit is gewoon wanprestatie, dus kan er nakoming en schadevergoeding, eventueel ook ontbinding, worden gevorderd.quote:Op zondag 7 september 2008 16:56 schreef Rapaille het volgende:
Overigens ben ik het met je eens dat netwerkproblemen/capaciteitsproblemen die niet worden opgelost echt niet kan. Ik denk dat ik er wat anders tegenaan kijk omdat mijn vriendin bij KPN werkt, en ik dus weet wat er allemaal bij komt kijken. (bouwvergunningen voor masten e.d)
Echt? Exact dat, dus.quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je geen verbinding met het netwerk hebt gaat je telefoon überhaupt niet over.
Ja, had een G800 (overigens wel met bijbetaling, vanwege 1-jarig contract).quote:Op zaterdag 6 september 2008 09:47 schreef rene90 het volgende:
Netjes van ze hoor.
Was het een contract met een telefoon erbij zeg maar, dan is het wel gunstig.
Hoewel...die 3 maanden maken dan ook niks meer uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |