Da's toch bijna overal zo? Al decennia.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:26 schreef Technoviking het volgende:
Simpel gezegd: Als je in Utrecht in aanmerking wilt komen voor een goedkoop huur appartementje moet je langdurig werkeloos zijn of het minimumloon verdienen. Als je daar ook maar iets bovenzit is het jammerdebammer.
Het appartement dat we nu hebben kost iets meer dan ¤300/maand en kent vanuit de gemeente en woningbouw een inkomensgrens van rond de 30.000 euro, ongeacht of het nu een één- of tweepersoons huishouden is. Dat vind ik persoonlijk een reëele eis.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:35 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Da's toch bijna overal zo? Al decennia.
4 kamer maisonettequote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:56 schreef Devlinsect het volgende:
¤20.600 is idd te triest laag. Of is het een heel klein pand? Verwacht van niet.
Serieus?quote:
Dat zijn normale prijzen als je via een woningbouw vereniging huurt hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:18 schreef ranja het volgende:
Een huur van 350 euro voor een 4 kamer appartement in Utrecht? Erg bijzonder.
We hebben een leuk huis. We willen heel graag naar Amsterdam, maar niet in een gallerijflat en binnen de ring. Dat wil half Nederland en is dus amper mogelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:23 schreef godigita het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Overigens valt het best mee met particuliere huur in A'dam, ik betaal 530 inclusief water, servicekosten en blokverwarming voor 80-90 vierkante meter flat met twee balkons('s ochtends zon, 's avonds zon), in het goede deel van Slotervaart. Vlakbij tram, trein en de ring, en je zit zo in het centrum. Half jaartje wachttijd, maar gaat best snel. Goede plek om even te zitten en rustig te kunnen zoeken naar iets anders, maar ook ok om langer te wonen. Als je contactgegevens van mijn verhuurder wil, pm me maar even
En ook, veel verhuurders stellen die inkomenseisen bij voorbaat, maar als je een beetje normaal inkomen hebt, en ze de indruk hebben dat je een goede huurder gaat zijn, nemen ze het er niet altijd zo nauw mee.
Het zijn maar 4 verdiepingenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:28 schreef Technoviking het volgende:
[..]
We hebben een leuk huis. We willen heel graag naar Amsterdam, maar niet in een gallerijflat en binnen de ring. Dat wil half Nederland en is dus amper mogelijk.
Je mag de gegevens van je verhuurder uiteraard even sturen via PM.
Da's waar, maar bij ons is het best ok. Op de rand van de Sloterplas, en de huizen die de flats omringen zijn redelijk prijzige koopwoningen, en dat scheelt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:34 schreef Technoviking het volgende:
Die 4 minuten maakt het verschil niet, bepaalde wijken wel.
Heb ik me ook al eens over verwonderd.quote:Je moet economische binding hebben met Utrecht (lees; daar werken)
Maatschappelijke binding (daar minimaal 5 jaar hebben gewoond in het verleden)
Tot zover begrijpelijke eisen, maar dan komt het:
Of:
Asielzoeker zijn
80 tot 100% afgekeurd zijn
Al meer dan 5 jaar werkeloos zijn
Als je een laag inkomen hebt wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:26 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Dat zijn normale prijzen als je via een woningbouw vereniging huurt hoor.
En die zijn er dus niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:25 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Als je een laag inkomen hebt wel.
Woningen in deze huurklasse worden meestal niet-kostendekkend verhuurd door de woningbouwverenigingen. Als je voldoende verdient, kom je daar (logischerwijs) niet voor in aanmerking. Dan mag je in de vrije sector huren, waarmee de goedkope woningen worden gesubsidieerd.
Dit soort inkomenseisen zijn dus vrij logisch. Als je, zoals jij blijkbaar, meer verdient, dan kun je gewoon een duurdere woning zoeken.
Of je huurt particulier / koopt gewoon wat, sociale huurwoningen zijn voor mensen die niet zelf wat kunnen regelen vanwege hun financiele situatie...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:26 schreef Technoviking het volgende:
Simpel gezegd: Als je in Utrecht in aanmerking wilt komen voor een huur appartementje moet je langdurig werkeloos zijn of het minimumloon verdienen. Als je daar ook maar iets bovenzit is het jammerdebammer.
Ik woon zelf in Utrecht en dat is gewoon dikke onzin. Als je de huizen te duur vindt in Utrecht ga je toch lekker in de provincie wonen? Daar heb je voor 350E per maand een vrijstaand huis zo'n beetje.quote:
Ja snap ik ook wel, maar waarom moet je die mensen dan in zulke gewilde woningen zetten?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:42 schreef Catbert het volgende:
sociale huurwoningen zijn voor mensen die niet zelf wat kunnen regelen vanwege hun financiele situatie...
Als je de moeite had genomen om het topic te lezen had je geweten dat ik het over Amsterdam heb.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:42 schreef Catbert het volgende:
Ik woon zelf in Utrecht en dat is gewoon dikke onzin. Als je de huizen te duur vindt in Utrecht ga je toch lekker in de provincie wonen? Daar heb je voor 350E per maand een vrijstaand huis zo'n beetje.
Als je de moeite had genomen je topictitel correct te kiezen was dat meteen duidelijk geweest, met je "gemeente utrecht' wil alleen paupers binnen de stadsgrenzen".quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:45 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen om het topic te lezen had je geweten dat ik het over Amsterdam heb.
Waarom ga je dan zelf niet in Delfzijl wonen? Die mensen hebben waarschijnlijk zelf daar ook familie. Komt bij dat 'arme' mensen vaak minder mobiel zijn, en dus dichter bij eventueel (toekomstig) werk moeten wonen, en in een stad is over het algemeen meer werk dan in een dorp.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:44 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ja snap ik ook wel, maar waarom moet je die mensen dan in zulke gewilde woningen zetten?
In Delfzijl zijn huizen zat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |