Lieve mensen,
Om iedere ochtend braaf op tijd op mijn werk aan te komen ben ik genoodzaakt des bus de te nemen.
De betreffende bus, aansluitend op mijn paar minuten daarvoor arriverende trein, vertrekt officieel om 8:56 om rond 9:11 (9/11 lolololol1!!11111

) aan te komen op mijn bestemming. Vaak verzuimd de buschauffeur op exact dit tijdstip de deuren te sluiten aangezien er altijd paupers zijn die vinden dat ze eerst hun sigaret op moeten roken en op het laatste moment de bus nog in willen, terwijl jan met de pet zich al schrap zet voor vertrek.
Voorgaand in acht genomen, de bus vertrekt vaak pas tegen 9:00u.
De regel zegt: Mensen die vanaf 9 uur de bus nemen mogen een dal-kaartje aanschaffen voor 1 euro in tegenstelling tot de gebruikelijke prijs van 1,60 euro.
De afgelopen twee maanden vonden de buschauffeurs altijd dat reizigers met deze bus wel tegen daltarief mochten meerijden, aangezien de eerste halte pas na 9:00u bereikt wordt. Tot mijn grote genoegstelling.
Echter, sinds een paar dagen zit een volgetatoeerde kerel achter het stuur mij te vertellen dat ik gewoon 1,60 moet betalen.
..wat ik dus ook maar netjes doe want hij heeft tattoo's enzulks en ik niet.
Gevolg:
Ik ben helemaal in de war als ik in de bus mijn kaartje moet betalen, zweet peentjes en weet alleen nog maar gestamel uit te brengen om vervolgens mijn opengetrokken portemonnee onder de neus van tattoo-frank te houden omdat het me allemaal niet meer lukt.
Paint ter verduidelijking:
![]()
Groetjes,
r2dGeert
Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
If I'm wrong, nobody knows.
And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
//
http://xkcd.com