abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:55:05 #1
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_60581808
Daar heb ik toch zo'n hekel aan hè. Vandaag weer

Ik loop dus richting zebrapad en ik zie die auto al aankomen. Ik probeer oogcontact te zoeken, zet één been alvast op de zebra. Maar die auto rijdt gewoon stug door, eikel. De auto achter hem stopte trouwens wel

Nog hatelijker is het als ik op de fiets zit. Ik probeer dan het goede voorbeeld te geven door te stoppen voor zo'n oud omaatje die wil oversteken. Maar al die leasers hebben natuurlijk weer haast en rijden gewoon door. Ik sta toch duidelijk stil voor de zebra, stop dan gewoon .

Klacht: Mensen die zich niet aan de regels houden
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:58:29 #2
202369 lenme
ook ik hier
pi_60581876
ach zo ben ik een keer bijna platgereden op een zebrapad en dat nog wel door de politie. Altijd spannend weer het oversteken op een zebrapad

wacht standaard voor van die sjonnies pauperbakken die denken echt dat de weg van hen is.
Say what you will... I am The Kill
The only thing that keeps you really truly safe from being real
pi_60581952
Het zebrapad vlakbij mijn huis is hetzelfde, iedereen rijdt er te hard en niemand stopt. Ik loop altijd stug door en stop exact in het midden, en dan met piepende banden achter het zebrapad tot stilstand komen

Helemaal mooi als er een man achter het stuur zit en naast hem zijn vrouw, lekker stoken
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
pi_60582020
Terechte klacht hier in de buurt is een oversteekplaats waar zelden iemand stopt. Ze snappen gewoon serieus niet dat ze moeten stoppen terwijl er een groot bord staat en een onwijs groot zebrapad. En dan komen ze ook nog eens met 30 auto's tegelijk he en niemand stopt.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:08:29 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60582061
Ga in een beschaafd land wonen.
Die landen zijn oa. ook herkenbaar aan een oranje lamp voordat ie weer groen wordt!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:08:37 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_60582064
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:06 schreef Helgi het volgende:
Terechte klacht hier in de buurt is een oversteekplaats waar zelden iemand stopt. Ze snappen gewoon serieus niet dat ze moeten stoppen terwijl er een groot bord staat en een onwijs groot zebrapad. En dan komen ze ook nog eens met 30 auto's tegelijk he en niemand stopt.

Gewoon oversteken, dan moeten ze wel.
pi_60582075
Gewoon doorlopen, ze stoppen heus wel.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:10:29 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_60582097
En weer naar KLB. Verkeerde diagnose
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_60582203
Terechte klacht. Ik stop altijd voor het zebrapad, alleen vind het dan altijd zo grappig dat mensen dan een handje opsteken.
pi_60582258
Over het algemeen gaan ze wel op de rem. Een mooi moment om ze keihard op de motorkap te slaan. Sorry, reflex. En je staat in je recht, dus je hoeft de deuk niet te betalen.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:19:03 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60582260
Ik had het laatst iets te laat in de gaten dat iemand over wilde steken bij een zebrapad, en reed dus ook gewoon door
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:20:56 #12
215333 AnalQueen
I will fuck you in da ass
pi_60582297
Eigenlijk moet je met een oude, afgetrapte fiets waarvan het niet meer uitmaakt of hij nog verder kapot gaat, naar een drukke plek gaan waar zo'n zebrapad ligt waar niemand voor stopt. Dan houd je telkens bij het oversteken je fiets voor je, zodat als er zo'n eikel niet voor je stopt hij alleen fiets je raakt en niet jou.

Het lijkt me het helemaal waard om daar eens een middagje voor uit te trekken, de eerste de beste klootzak die niet voor je stopt heeft mooi schade aan z'n pauperbak, en het was nog eens zijn eigen schuld ook.
pi_60582381
Ik stop altijd netjes voor zebrapaden als er mensen over willen steken, behalve:

- Voor mensen die denken dat je op een zebrapad ook voorrang hebt als je op de fiets bent. Mensen die dan gewoon doorfietsen, en je aankijken met zo'n blik van "ja dit is een zebrapad! '.. daar stop ik dus niet voor, al vaker situaties geweest dat de fietser flink op de rem moest.

- Mensen die duidelijk voor het zebrapad staan te wachten, en ik rem. Die dan vervolgens gewoon blijven staan. Zelfs na een handgebaar van 'gaat u maar voor'.. Dan durven ze nog niet over te steken.. dikke lul, dan rijd ik ook gewoon weer door.

- Mensen die 25 meter verder dan het zebrapad oversteken, en dan boos kijken en al wijzend roepen "ja, maar dáár achter ligt toch een zebrapad!". Daar rem ik ook zeker niet voor.
-
pi_60582482
Mensen die lopen
pi_60582486
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:20 schreef AnalQueen het volgende:
Eigenlijk moet je met een oude, afgetrapte fiets waarvan het niet meer uitmaakt of hij nog verder kapot gaat, naar een drukke plek gaan waar zo'n zebrapad ligt waar niemand voor stopt. Dan houd je telkens bij het oversteken je fiets voor je, zodat als er zo'n eikel niet voor je stopt hij alleen fiets je raakt en niet jou.

Het lijkt me het helemaal waard om daar eens een middagje voor uit te trekken, de eerste de beste klootzak die niet voor je stopt heeft mooi schade aan z'n pauperbak, en het was nog eens zijn eigen schuld ook.
Ik heb de perfecte weg voor je experiment.

Kost je 130eu trouwens zo'n grapje, ook als ze nog niet eens op de weg lopen.
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:33:16 #16
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_60582558
Ik ben een keer op een zebrapad bijna platgereden door een ambulance paupers. En nee hij had geen sirenes aan, reed gewoon rustig
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:36:12 #17
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_60582616
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:33 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik ben een keer op een zebrapad bijna platgereden door een ambulance paupers. En nee hij had geen sirenes aan, reed gewoon rustig
Kwam wel mooi uit dan.

Ik loop meestal gewoon door zelf, auto stop ik uiteraard mits ik te laat zie dat iemand wil oversteken.
pi_60582624
ik stop op de fiets vrijwel altidj voor mensen die voor de zebra staan te wachten, behalve als ze niet uit zichelf oversteken als ik afrem
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60582815
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:30 schreef Hagelkaas het volgende:
Mensen die lopen
Ah, je zit in een rolstoel. Ook sneu.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_60583164
Laatst zag ik een vrouw bij een zebrapad die overstak maar de automobilist remde eerst niet maar moest toen wel flink op de rem en daardoor knalde de auto achter hem om zn auto. :d Best lullig.
pi_60583362
Fiets dagelijks door het centrum van Hoofddorp en heb heel veel last van die 3 zebrapaden die daar liggen. Niet vanwege de overstekers, daar heb je als fietser niet zo veel last van. De staanblijvers, die maken me horendol. Als ze gewoon doorlopen kan ik doorrijden, nu moet ik dus remmen, de staanblijver vriendelijk vragen over te steken en dan pas kan ik door (als verkeersfatsoensrakker). Bah! Tegenwoordig fiets ik nog wel eens achter ze langs, dat helpt een beetje, maar dan kijken ze weer of je ze aan wil vallen. Nee, wil doorfietsen!
pi_60583376
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:25 schreef GauloisesBlauw het volgende:
Ik stop altijd netjes voor zebrapaden als er mensen over willen steken, behalve:

- Voor mensen die denken dat je op een zebrapad ook voorrang hebt als je op de fiets bent. Mensen die dan gewoon doorfietsen, en je aankijken met zo'n blik van "ja dit is een zebrapad! '.. daar stop ik dus niet voor, al vaker situaties geweest dat de fietser flink op de rem moest.
Een fietser heeft wel degelijk voorrang op een zebrapad! Dat hij daar officieel niet mag fietsen verandert niks aan de voorrangssituatie. Gewoon remmen dus voor een fietser op een zebrapad.

Als je hem aanrijdt word jij aangeklaagd en komt de fietser ervan af met een boete vanwege fietsen op een zebrapad.

Zelfde geldt voor iemand die met 200 km/u uit een weg van rechts komt racen. Als jij (van links komend) hem aanrijdt omdat je hem te laat zag krijg jij de schuld van het ongeluk en de hardrijder slechts een boete voor te hard rijden. Hij kwam immers wél van rechts en had dus voorrang.
pi_60583456
Of dat je netjes stopt voor een zebrapad, en de fiets/scooter/scootmobiel achter je je bijna in je nek vliegt en met ziektes begint te strooien
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:44:40 #24
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_60584083
Of van die kutpaupers die recht op je af sturen en extra gas geven als je al midden op het zebrapad loopt om je eraf te jagen. Een nekschot is nog te goed voor zulke lui
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_60584720
Op het moment dat je aanstalten maakt om het zebrapad te betreden dienen de voertuigen op de weg te stoppen. Of ze het ook doen is een tweede
pi_60586637
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ah, je zit in een rolstoel. Ook sneu.
Ik zit óf op de fiets, óf op de scooter óf in de auto, maar ik loop niet.

Lopen is voor proletariers die om het milieu geven en geen benzine of fiets kunnen betalen!
pi_60586845
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:24 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Lopen is voor proletariers die om het milieu geven en geen benzine of fiets kunnen betalen!

Scooters
pi_60586849
quote:

[..]

Haha, krijg je dan geen commentaar als je met je fiets door winkels fietst.
pi_60586922
Hmmmmm, aan de andere kant is het wel fucking irritant als je 90 zebrapaden hebt waar je langs moet en je moet telkens helemaal stil gaan staan omdat zo'n bejaarde tyfuskut over moet steken...
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60586988
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:32 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Haha, krijg je dan geen commentaar als je met je fiets door winkels fietst.
Ja, daarom pak ik meestal de scooter. Soms wel even lastig met roltrappen enzo, maar het past vaak wel in de liften.
pi_60587071
Als ik kan stoppen stop ik altijd.
pi_60588548
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Een fietser heeft wel degelijk voorrang op een zebrapad! Dat hij daar officieel niet mag fietsen verandert niks aan de voorrangssituatie. Gewoon remmen dus voor een fietser op een zebrapad.

Als je hem aanrijdt word jij aangeklaagd en komt de fietser ervan af met een boete vanwege fietsen op een zebrapad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zebrapad

Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.

Ik zie daar geen fietsers bij staan.

Fietsers zijn wel in zekere zin 'beschermd' in het verkeer, maar dat wil nog niet zeggen dat het de schuld is van de automobilist als diegene een fietser aanrijdt. Er is altijd nog zoiets als redelijkheid in het verkeer. Als een fietser echt stom bezig is, en een ongeluk veroorzaakt met een automobilist kan de fietser aansprakelijk gesteld worden voor het ongeluk.
pi_60588733
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:35 schreef _Jeffrey_ het volgende:

[..]
Idd, zo heb ik het ook geleerd van mijn instructeur.
pi_60588823
quote:

[..]

Scooters! Voor mensen die een dikke kont willen hebben/behouden!
pi_60589383
quote:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zebrapad

Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.

Ik zie daar geen fietsers bij staan.

Fietsers zijn wel in zekere zin 'beschermd' in het verkeer, maar dat wil nog niet zeggen dat het de schuld is van de automobilist als diegene een fietser aanrijdt. Er is altijd nog zoiets als redelijkheid in het verkeer. Als een fietser echt stom bezig is, en een ongeluk veroorzaakt met een automobilist kan de fietser aansprakelijk gesteld worden voor het ongeluk.
Inderdaad, ik ben nu bezig met m'n theorie en zie in m'n boek hetzelfde staan. Fietsers behoren niet tot voetgangers of gehandicapten voertuigen, dus ze mogen niet eens een zebrapad gebruiken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60589442
Stoppen voor een zebrapad doe ik eigenlijk nooit, het is zo onnatuurlijk om opeens op de rem te gaan staan. Gelukkig hebben de meeste mensen dat ook door en blijven gewoon staan.
pi_60589501
Ik stop altijd voor een zebrapad als iemand wil oversteken. En al helemaal als het een een of ander lekkere meid is.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:55 schreef Jovatov het volgende:
Maar al die leasers hebben natuurlijk weer haast en rijden gewoon door.
Ik heb nooit haast!
(variabele werktijden for teh win)
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_60589646
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:09 schreef von_Preussen het volgende:
Stoppen voor een zebrapad doe ik eigenlijk nooit, het is zo onnatuurlijk om opeens op de rem te gaan staan. Gelukkig hebben de meeste mensen dat ook door en blijven gewoon staan.
Daarom staat het (meestal) goed aangegeven als je een zebrapad nadert
Je kan meestal ook goed zien of iemand wilt oversteken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60589682
Voorrang krijg je, die neem je niet.

Altijd goed naar links en naar rechts kijken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60589688
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Voorrang krijg je, die neem je niet.

Altijd goed naar links en naar rechts kijken.
Vaak krijg je het niet. Dan neem ik het, als ik er tenminste recht op heb.
Brutal. Fucking. Metal.
  Spellchecker woensdag 6 augustus 2008 @ 00:19:26 #41
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60589701
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor iemand die met 200 km/u uit een weg van rechts komt racen. Als jij (van links komend) hem aanrijdt omdat je hem te laat zag krijg jij de schuld van het ongeluk en de hardrijder slechts een boete voor te hard rijden. Hij kwam immers wél van rechts en had dus voorrang.
Er staat niet voor niets dat "voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig" voorrang hebben op een VOP aka zebrapad. Een fietser valt hier niet onder en geniet dus ook geen voorrang.

Jouw vergelijking loopt daarom ook niet goed; die persoon die met 200 KM/u aan komt rijden, mag daar rijden en krijgt bovendien voorrang omdat automobilisten van rechts nou éénmaal voorrang krijgen, tenzij anders aangegeven. Ik denk trouwens wel dat hij de schuld kan krijgen, als je aantoonbaar kunt maken dat zijn snelheid ervoor heeft gezorgd dat jij hem niet tijdig hebt kunnen zien aankomen

Anders wordt het als diezelfde automobilist vanaf de verkeerde kant komt op een éénrichtings-weg, hij mag daar dan niet uit komen en krijgt daarom geen voorrang
Tevens -purist.
pi_60593140
quote:

Ha, redelijkheid! Jij vindt het redelijk om een fietser aan te rijden omdat hij oversteekt op een punt dat niet voor hem bedoeld is? Ongeluk? Moedwillig niet stoppen voor een overstekende fietser is geen ongeluk, dat is opzettelijk veroorzaken van een aanrijding.
pi_60593181
Daarom is het af en toe best handig om een koffer of boodschappentas bij je te hebben. Deze steek je zo ver mogelijk voor je uit, en als de auto alsnog doorrijdt, heeft 'ie vaak een deuk of een kras. En helemaal mooi: als je een dikke appel in je handen hebt, dan kun je die erachteraan mikken
pi_60593237
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
Anders wordt het als diezelfde automobilist vanaf de verkeerde kant komt op een éénrichtings-weg, hij mag daar dan niet uit komen en krijgt daarom geen voorrang
En dan nog mag je hem niet aanrijden. Grote kans dat de auto die van rechts komt uit een 1-richtingsweg (verkeerde kant op dus) gelijk krijgt.
Dat met die auto van rechts vind ik ook raar, ik had dat laatst nog. Ik reed echt langzaam, komt er een mallott keihard van rechts die ik echt niet zomaar kon zien. En vervolgens toeteren omdat ik hem geen voorrang meer kon verlenen.

Maar geen voorrang geven bij een zebrapad slaat nergens op, dat zou ik dan altijd wel weer doen. Alleen komt er dan een fietser aan fietsen zal ik altijd proberen voorrang af te dwingen (zonder risico te nemen).

Ik reed eerst ook vrij lomp met voorrang nemen bij fietsers en best veel te hard rijden binnen de bebouwde kom, maar als er dan een keer bijna iets gebeurt of dan lees je op partyflock of hier dat er een jong iemand is doodgereden. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Dus nu doe ik het vooral binnen de bebouwde kom rustiger aan en bij bekende fietsers oversteekplaatsen doe ik rustiger aan, vooral 's avonds en 's nachts.
pi_60593269
[situatie]

Rij chill op de weg... lekker rustig op weg naar dinges.. en dan zie ik ze staan. de waarschuwingsborden!

even verderop zie ik het zebrapad liggen!

je kijkt links, je kijkt rechts en je ziet iemand staan.
dan begint het allemaal

Je kijkt in de ogen van de persoon die daar staat of aan komt lopen. en dan bekijk je die eens goed. is dit een doorloper? ( ) of zal hij verontwaardigt wachten? ( ) misschien is het er zelfs eentje die beledigt nee gaat schudden

en dan maak je de beslissing of je wel of niet stopt!

[/situatie]

Nu weten jullie lopers hoe de vork in de steel zit, haal hier je voordeel uit!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:35:31 #46
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_60593271
Ik stond een keer te wachten bij een kruispunt, toen er een auto van links aankwam die mijn straat in wilde en zijn richtingaanwijzer al aan had, ik al over steken, reed die kerel gewoon door... Dat soort klojo's moeten een rijontzegging voor het leven krijgen.
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
pi_60593294
Stop ik een keer bij een zebrapad, blijft die persoon gewoon staan omdat zn hond moet pissen, zulk soort dingen heb ik altijd.

Fake-zebrapadters
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:43:29 #48
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60593317
quote:

Daar heb ik ook een schurfthekel aan. Fietsers moeten afstappen. Wel leuk trouwens dat bij ons in het Centrum nog wel eens fietsers op elkaar knallen omdat de een wil oversteken via de VOP.
quote:
- Mensen die duidelijk voor het zebrapad staan te wachten, en ik rem. Die dan vervolgens gewoon blijven staan. Zelfs na een handgebaar van 'gaat u maar voor'.. Dan durven ze nog niet over te steken.. dikke lul, dan rijd ik ook gewoon weer door.
Trieste feit is dat de meeste mensen die dat doen een hele slechte ervaring hebben met een VOP.
quote:
- Mensen die 25 meter verder dan het zebrapad oversteken, en dan boos kijken en al wijzend roepen "ja, maar dáár achter ligt toch een zebrapad!". Daar rem ik ook zeker niet voor.
Binnen 50meter van een VOP ben je verplicht om er gebruik van te maken. Technisch gesproken hoef je dus ook niet te remmen voor ze. (alhoewel het juridisch waarschijnlijk niet uit te leggen valt als je dan zo'n klapjosti voor de donder rijdt )
pi_60593319
Ik verleen ook netjes voorrang, maar als er toch niemand achter me rijdt, rij ik wel gewoon door hoor. Ik ga dan echt niet afremmen. Bovendien is dat slecht voor het milieu

Als voetganger néém ik mijn voorrang op het zebrapad. Anders sta ik er over een week nog
Ik ben het dus eens met TS
I approve this message
pi_60593586
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Vaak krijg je het niet. Dan neem ik het, als ik er tenminste recht op heb.
Jammer van je UI, maar ben het met je eens
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:23:37 #51
168121 retuow82
Het is friet!
pi_60593838
Als de auto's doorrijden voor mijn neus door terwijl ik al met een voet op het zebrapad sta dan sla ik altijd even hard op de zijruitjtes bij de achterbank met een vlakke hand, geeft zo'n lekkere doffe klap in de auto waardoor ze schrikken en na het zebrapad bij staat te komen van een hartaanval....
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_60594101
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:09 schreef von_Preussen het volgende:
Als je oplet hoef je niet op het laatste moment op de rem te gaan staan maar kun je rustig afremmen. En de bestuurder achter je moet ook gewoon opletten. Daarbij, een voetganger zou moeten weten dat voorkomen beter is dan genezen. Of dat het beter is om soms te wachten, dan om vanuit je ziekenhuisbed naar de automobilist te kunnen wijzen als schuldige.
pi_60594102
quote:
als voetganger kan je makkelijk om 1 fietser heenlopen, daarom stop ik op de fiets niet voor een zebrapad. Ben ik net lekker aan het trappen, komt er wéér een zebrapad waarvoor ik tot stilstand moet afremmen omdat de mongool in kwestie pas oversteekt als ik helemaal stil sta...

als er een grote groep fietsers aankomt is het wat anders natuurlijk. In zo'n geval steek ik zelf altijd gewoon over en is het probleem aan de fietsers om te stoppen of een beuk te krijgen als ze met z'n allen doorrijden.

met de auto stop ik natuurlijk wel altijd
hier komt ooit iets nuttigs te staan
pi_60594401
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gewoon oversteken, dan moeten ze wel.
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat automobilisten niet stopten terwijl ik de fietsstrook al over was. Ook wel eens dat ik al halverwege was, over de middenberm (nouja, betegelde berm) en net begon aan het tweede deel van het oversteken. Dan stap je dus meteen op de rijbaan, zonder fietsstrook. Een sjonnie vond het nodig om niet te wachten maar wat naar rechts te sturen om vlak voor me langs te gaan.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:14:40 #55
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_60594694
Zijn die er nog steeds, zebrapaden? Ik rij altijd gewoon door...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_60594802
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:57 schreef Light het volgende:

Een sjonnie vond het nodig om niet te wachten maar wat naar rechts te sturen om vlak voor me langs te gaan.
ik lees niet dat hij je aan heeft gereden, als het kan dan kan het toch? als het past dan past het toch?
waarom is het dan een sjonny? ik zie hem juist als iemand die zorgt voor een betere doorstroming!

hij vlak voor je langs zodat hij daar niet stil staat en jij je weg normaal kan vervolgen (dat je er een beetje van schrikt is bijzaak)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:33:28 #57
168121 retuow82
Het is friet!
pi_60595083
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:19 schreef rival het volgende:

[..]

ik lees niet dat hij je aan heeft gereden, als het kan dan kan het toch? als het past dan past het toch?
waarom is het dan een sjonny? ik zie hem juist als iemand die zorgt voor een betere doorstroming!

hij vlak voor je langs zodat hij daar niet stil staat en jij je weg normaal kan vervolgen (dat je er een beetje van schrikt is bijzaak)
Met vijf auto's langs elkaar op de snelweg past ook dus dan kan het toch? We leven hier toch niet in Turkije man....

Hij heeft hem niet aangereden maar hij heeft de situatie er ook niet echt veiliger op gemaakt of wel?
pi_60596090
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:33 schreef retuow82 het volgende:

Hij heeft hem niet aangereden maar hij heeft de situatie er ook niet echt veiliger op gemaakt of wel?
echt wel! anders stond hij stil en kon er pardoes een andere auto op knallen
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:27:15 #59
216053 PatsyStone
Cheers, thanks a lot.
pi_60596327
Je hebt ook van die moeders die zonder te kijken hun kinderwagen op het zebrapad pleuren, zo van: ja hallo, ik heb toch zeker voorrang! Zoals al eerder gezegd: voorrang moet je krijgen, niet nemen, en al helemaal niet door je kind ervoor te gooien!

/belerende modus
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:45:32 #60
168121 retuow82
Het is friet!
pi_60596757
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:18 schreef rival het volgende:

[..]

ik wil jou niet tegenkomen in het dagelijkse verkeer
pi_60597762
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:18 schreef rival het volgende:

[..]

Ja, stel je voor. Die hypothetische andere auto had ook rechtdoor kunnen rijden en mij dan aanrijden. Maar da's vast te ver gedacht voor jou.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:29:16 #62
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_60597883
Heb een keer iemand op z'n bek laten gaan omdat ie niet wou stoppen

Het had geregend en alles was dus zeiknat. Ik steek gewoon het zebrapad over maar er kwam een fiets iets te hard aangefietst en die ging dus boven op z'n rem op de tramrails, met als gevolg dat hij redelijk hard op z'n plaat ging
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_60599206
Wat nog erger is is als mensen bij een zebrapad STAAN en NIET over willen steken maar gewoon staan te bellen of kletsen. Ga dan ergens anders staan of mensen die twijfelen van zal i kwel of niet oversteken en dan INEENS gaan lopen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:09 schreef Deliah het volgende:
Gewoon doorlopen, ze stoppen heus wel.
Ja als de automobilist je kan zien wel ja. Ik heb pas iemand bijna geschept zien worden omdat die ineens vanachter een tramhokje vandaan kwam schieten en zonder op of om te kijekn zo de weg overstak.

[ Bericht 58% gewijzigd door Metro2005 op 06-08-2008 13:33:16 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_60600070
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:23 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, stel je voor. Die hypothetische andere auto had ook rechtdoor kunnen rijden en mij dan aanrijden. Maar da's vast te ver gedacht voor jou.

kan het nog zereneuzer?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:45 schreef retuow82 het volgende:

[..]

ik wil jou niet tegenkomen in het dagelijkse verkeer
ook niet op het circuit, maarja, mietjes heb je overal!
pi_60600113
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
Ja als de automobilist je kan zien wel ja. Ik heb pas iemand bijna geschept zien worden omdat die ineens vanachter een tramhokje vandaan kwam schieten en zonder op of om te kijekn zo de weg overstak.

dus jij ziet een onoverzichtelijke oversteekplaats (je ziet het zebrapad en ook dat jouw blik wordt beperkt door het tramhokje) maar je past niet je snelheid aan?
pi_60600145
Mensen die óp of net nét voor een zebrapad parkeren/stilstaan mogen inderdaad ook afgeschoten worden. Naast het feit dat het gewoon verboden is, is het wachten op ongelukken.
-
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:14:56 #67
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60600405
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:04 schreef rival het volgende:

[..]

dus jij ziet een onoverzichtelijke oversteekplaats (je ziet het zebrapad en ook dat jouw blik wordt beperkt door het tramhokje) maar je past niet je snelheid aan?
hij zegt toch dat hij het heeft zien gebeuren? niet dat hij het zelf heeft gedaan
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60600526
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:14 schreef Waaghals het volgende:

[..]

hij zegt toch dat hij het heeft zien gebeuren? niet dat hij het zelf heeft gedaan
notitie aan mezelf

*LEER LEZEN!*
pi_60601320
Ik stop altijd voor zebrapaden... Al is het inderdaad opvallend dat 9 van de 10 mensen gewoon doorrijdt. Nog opvallender is eigenlijk dat overstekende voetgangers vrijwel altijd even hun hand opsteken als je voor ze gestopt bent; alsof je ze voorrang geeft terwijl dat eigenlijk niet hoeft of zo.

Anyway, fietsers op zebrapaden zijn wel altijd irritant en daar stop ik uiteraard ook nooit voor (simpelweg omdat ze gewoon geen voorrang hébben). Dat geldt overigens ook voor slimmeriken die bij het zebrapad afstappen en hun fiets in de hand nemen... Dikke lul dat ik daarvoor stop.
pi_60601379
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
Wat nog erger is is als mensen bij een zebrapad STAAN en NIET over willen steken maar gewoon staan te bellen of kletsen. Ga dan ergens anders staan of mensen die twijfelen van zal i kwel of niet oversteken en dan INEENS gaan lopen.
Oh, die mensen was ik nog bijna vergeten.

Van die twijfelaars die bij het zebrapad maar een beetje onzeker lopen rond te draaien... Wel oversteken, niet oversteken, wel oversteken, niet oversteken,.... Voor die mensen minder ik hooguit m'n snelheid, maar rijd ik eigenlijk altijd wel gewoon door. Ik stop alleen als mensen ook echt duidelijk maken over te willen steken.
pi_60601541
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:04 schreef rival het volgende:

[..]

Ik pas mijn snelheid daar wel aan maar zoals dat wijf toen overstak kan niemand op tijd meer stoppen ook al kom je met 30km/u aan sukkelen, die stak gewoon hop zo over. en met 30km/u heb je nog steeds een volle autolengte nodig om te stoppen, laat een zebrapad nou ongeveer een autolengte zijn

en dit incident zag ik gebeuren toen ik daar langs fietste die persoon in de auto kreeg zowat een hart aanval en die reed écht niet hard (haalde hem op de fiets in)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_60601588
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik pas mijn snelheid daar wel aan maar zoals dat wijf toen overstak kan niemand op tijd meer stoppen ook al kom je met 30km/u aan sukkelen, die stak gewoon hop zo over. en met 30km/u heb je nog steeds een volle autolengte nodig om te stoppen, laat een zebrapad nou ongeveer een autolengte zijn

en dit incident zag ik gebeuren toen ik daar langs fietste die persoon in de auto kreeg zowat een hart aanval en die reed écht niet hard (haalde hem op de fiets in)
ik ben al op mijn plaats gewezen even eerder in het topic!
pi_60601924
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:57 schreef Omniej het volgende:
Dat geldt overigens ook voor slimmeriken die bij het zebrapad afstappen en hun fiets in de hand nemen... Dikke lul dat ik daarvoor stop.
technisch gezien zijn het dan voetgangers en hebben voorrang, mag dan misschien lullig zijn maar het is wel zo...
hier komt ooit iets nuttigs te staan
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:37:39 #74
168121 retuow82
Het is friet!
pi_60602207
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:02 schreef rival het volgende:

ook niet op het circuit, maarja, mietjes heb je overal!
Kom maar op met je circuit, daar durf ik me best te laten gaan en hoef ik niet op droeftoeters in het verkeer te letten!
pi_60602417
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:37 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Kom maar op met je circuit, daar durf ik me best te laten gaan en hoef ik niet op droeftoeters in het verkeer te letten!
misschien mag je meedoen 15 oktober!

en anders einde van de maand vrijrijden op zandvoort
pi_60603490
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:25 schreef -9eert- het volgende:

[..]

technisch gezien zijn het dan voetgangers en hebben voorrang, mag dan misschien lullig zijn maar het is wel zo...
Klopt, is ook zo.

Maar als ik gewoon een fietser aan zie komen rijden en bij het zebrapad af zie stappen om op die manier voorrang te forceren, dan heb ik daar over het algemeen maling aan.

Hoewel ik moet zeggen dat het eigenlijk ook per situatie wel kan verschillen hoor. Een oud vrouwtje dat afstapt vind ik bijvoorbeeld weer een ander verhaal.
pi_60605254
Ik liep ook altijd te kankeren op automobilisten die geen voorrang geven als je echt duidelijk over wil steken bij een zebrapad.

Fietste ik door mn nieuwe woonplaats, ramde ik zowat een kinderwagen die ineens de weg op werd gegooid. Ik schrok me de tering en toen ik weer een beetje bijkwam van de schrik en de bijbehorende scheldpartij van de kant van mommy dearest, viel me op dat zo net tegen de stoeprand aan inderdaad nog een ietsjepietsje witte verf te zien was. Midden op de weg geen streep meer te zien, maar dat was dus inderdaad een zebrapad of het was het ooit geweest. Er staat geen bord bij namelijk, dus steeds als ik daar nu fiets valt me op hoe iedereen daar twijfelt

Dit idee:

Als je in normaal fietstempo aankomt en ondertussen in de gaten houdt of er geen verkeer van rechts komt (2 meter later is er een weg van rechts die voorrang heeft) en hoe die rare busbaan nou loopt, dan zie je dit echt niet op tijd
pi_60605319
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:57 schreef Omniej het volgende:
Ik stop altijd voor zebrapaden... Al is het inderdaad opvallend dat 9 van de 10 mensen gewoon doorrijdt. Nog opvallender is eigenlijk dat overstekende voetgangers vrijwel altijd even hun hand opsteken als je voor ze gestopt bent; alsof je ze voorrang geeft terwijl dat eigenlijk niet hoeft of zo.
Nee, da's gewoon een "He, eindelijk iemand die wel stopt" groet
pi_60607394
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:59 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, da's gewoon een "He, eindelijk iemand die wel stopt" groet
Dat snap ik wel, maar als je erover nadenkt is het op z'n minst vreemd te noemen dat mensen je bedanken/groeten voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Mensen verwáchten gewoon niet eens meer dat je stopt... (en zeker niet van jongere bestuurders)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:58:48 #80
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60607755
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ha, redelijkheid! Jij vindt het redelijk om een fietser aan te rijden omdat hij oversteekt op een punt dat niet voor hem bedoeld is? Ongeluk? Moedwillig niet stoppen voor een overstekende fietser is geen ongeluk, dat is opzettelijk veroorzaken van een aanrijding.
Nee hoor, het lag niet in de lijn der verwachting dat die fietser door zou rijden omdat elke verkeersdeelnemer geacht wordt de regels te kennen.
pi_60609894
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:42 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar als je erover nadenkt is het op z'n minst vreemd te noemen dat mensen je bedanken/groeten voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Mensen verwáchten gewoon niet eens meer dat je stopt... (en zeker niet van jongere bestuurders)
Ik verwacht dat bestuurders stoppen (of afremmen, wat maar nodig is) maar ik houd er rekening mee dat ze het niet doen. En een auto op 5 meter van een zebra gaat niet meer op tijd kunnen stoppen, dat snap ik ook wel. Maar als ik wil oversteken terwijl er een rijtje auto's nadert en de eerste 3 of 4 auto's rijden door dan wil ik degene die wel stopt best even bedanken voor het opletten De eerste was mss al erg dichtbij, over de tweede valt te discusseren, en alles daarna heeft meer dan genoeg tijd gehad om mij bij het zebrapad te zien en te kunnen concluderen dat ik kennelijk wil oversteken. En toch stug door blijven rijden op anderhalve seconde van de voorganger. 'k Vraag me af of ze dan echt oogkleppen ophebben of maar doen alsof.
pi_60611300
Beste als je aan komt tuffen en je bent aan het afremmen voor een twijfelaar, is fftjes flitsen. Werkt altijd.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_60612975
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Beste als je aan komt tuffen en je bent aan het afremmen voor een twijfelaar, is fftjes flitsen. Werkt altijd.
That's the way.
pi_60616942
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:25 schreef Light het volgende:
Maar als ik wil oversteken terwijl er een rijtje auto's nadert en de eerste 3 of 4 auto's rijden door dan wil ik degene die wel stopt best even bedanken voor het opletten De eerste was mss al erg dichtbij, over de tweede valt te discusseren, en alles daarna heeft meer dan genoeg tijd gehad om mij bij het zebrapad te zien en te kunnen concluderen dat ik kennelijk wil oversteken. En toch stug door blijven rijden op anderhalve seconde van de voorganger. 'k Vraag me af of ze dan echt oogkleppen ophebben of maar doen alsof.
Yep, daar zit wat in ja. Ik sluit me voorlopig maar aan bij de oogkleppen-theorie. Feit is gewoon dat veel mensen niet veel verder kijken dan de auto direct voor hen...

Een andere theorie zou kunnen zijn dat mensen niet al te abrupt stil willen gaan staan als er nog een auto vlak achter ze rijdt. Iemand kan op zich best willen stoppen voor 't zebrapad, maar als er een sjonnie achter je zit te drukken die misschien totaal niet verwacht dat jij stopt, dan kan dat ook weer een linke situatie zijn.

Is natuurlijk gewoon een kwestie van anticiperen en dus op tijd snelheid minderen, maar dan nog.
pi_60617169
vandaag: een mevrouw wou bij het zebrapad oversteken, een auto stopt al, ze doet een stap en een fietser die het niet snapt rijdt mevrouw voor haar sokken, ik wou bijna die fietser bij haar kraag grijpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')