quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:06 schreef Helgi het volgende:
Terechte klacht hier in de buurt is een oversteekplaats waar zelden iemand stopt. Ze snappen gewoon serieus niet dat ze moeten stoppen terwijl er een groot bord staat en een onwijs groot zebrapad. En dan komen ze ook nog eens met 30 auto's tegelijk he en niemand stopt.
Ik heb de perfecte weg voor je experiment.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:20 schreef AnalQueen het volgende:
Eigenlijk moet je met een oude, afgetrapte fiets waarvan het niet meer uitmaakt of hij nog verder kapot gaat, naar een drukke plek gaan waar zo'n zebrapad ligt waar niemand voor stopt. Dan houd je telkens bij het oversteken je fiets voor je, zodat als er zo'n eikel niet voor je stopt hij alleen fiets je raakt en niet jou.
Het lijkt me het helemaal waard om daar eens een middagje voor uit te trekken, de eerste de beste klootzak die niet voor je stopt heeft mooi schade aan z'n pauperbak, en het was nog eens zijn eigen schuld ook.
Kwam wel mooi uit dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:33 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik ben een keer op een zebrapad bijna platgereden door een ambulancepaupers. En nee hij had geen sirenes aan, reed gewoon rustig
![]()
Een fietser heeft wel degelijk voorrang op een zebrapad! Dat hij daar officieel niet mag fietsen verandert niks aan de voorrangssituatie. Gewoon remmen dus voor een fietser op een zebrapad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:25 schreef GauloisesBlauw het volgende:
Ik stop altijd netjes voor zebrapaden als er mensen over willen steken, behalve:
- Voor mensen die denken dat je op een zebrapad ook voorrang hebt als je op de fiets bent. Mensen die dan gewoon doorfietsen, en je aankijken met zo'n blik van "ja dit is een zebrapad!![]()
'.. daar stop ik dus niet voor, al vaker situaties geweest dat de fietser flink op de rem moest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |