abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60583362
Fiets dagelijks door het centrum van Hoofddorp en heb heel veel last van die 3 zebrapaden die daar liggen. Niet vanwege de overstekers, daar heb je als fietser niet zo veel last van. De staanblijvers, die maken me horendol. Als ze gewoon doorlopen kan ik doorrijden, nu moet ik dus remmen, de staanblijver vriendelijk vragen over te steken en dan pas kan ik door (als verkeersfatsoensrakker). Bah! Tegenwoordig fiets ik nog wel eens achter ze langs, dat helpt een beetje, maar dan kijken ze weer of je ze aan wil vallen. Nee, wil doorfietsen!
pi_60583376
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:25 schreef GauloisesBlauw het volgende:
Ik stop altijd netjes voor zebrapaden als er mensen over willen steken, behalve:

- Voor mensen die denken dat je op een zebrapad ook voorrang hebt als je op de fiets bent. Mensen die dan gewoon doorfietsen, en je aankijken met zo'n blik van "ja dit is een zebrapad! '.. daar stop ik dus niet voor, al vaker situaties geweest dat de fietser flink op de rem moest.
Een fietser heeft wel degelijk voorrang op een zebrapad! Dat hij daar officieel niet mag fietsen verandert niks aan de voorrangssituatie. Gewoon remmen dus voor een fietser op een zebrapad.

Als je hem aanrijdt word jij aangeklaagd en komt de fietser ervan af met een boete vanwege fietsen op een zebrapad.

Zelfde geldt voor iemand die met 200 km/u uit een weg van rechts komt racen. Als jij (van links komend) hem aanrijdt omdat je hem te laat zag krijg jij de schuld van het ongeluk en de hardrijder slechts een boete voor te hard rijden. Hij kwam immers wél van rechts en had dus voorrang.
pi_60583456
Of dat je netjes stopt voor een zebrapad, en de fiets/scooter/scootmobiel achter je je bijna in je nek vliegt en met ziektes begint te strooien
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:44:40 #24
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_60584083
Of van die kutpaupers die recht op je af sturen en extra gas geven als je al midden op het zebrapad loopt om je eraf te jagen. Een nekschot is nog te goed voor zulke lui
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_60584720
Op het moment dat je aanstalten maakt om het zebrapad te betreden dienen de voertuigen op de weg te stoppen. Of ze het ook doen is een tweede
pi_60586637
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ah, je zit in een rolstoel. Ook sneu.
Ik zit óf op de fiets, óf op de scooter óf in de auto, maar ik loop niet.

Lopen is voor proletariers die om het milieu geven en geen benzine of fiets kunnen betalen!
pi_60586845
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:24 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Lopen is voor proletariers die om het milieu geven en geen benzine of fiets kunnen betalen!

Scooters
pi_60586849
quote:

[..]

Haha, krijg je dan geen commentaar als je met je fiets door winkels fietst.
pi_60586922
Hmmmmm, aan de andere kant is het wel fucking irritant als je 90 zebrapaden hebt waar je langs moet en je moet telkens helemaal stil gaan staan omdat zo'n bejaarde tyfuskut over moet steken...
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60586988
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:32 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Haha, krijg je dan geen commentaar als je met je fiets door winkels fietst.
Ja, daarom pak ik meestal de scooter. Soms wel even lastig met roltrappen enzo, maar het past vaak wel in de liften.
pi_60587071
Als ik kan stoppen stop ik altijd.
pi_60588548
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Een fietser heeft wel degelijk voorrang op een zebrapad! Dat hij daar officieel niet mag fietsen verandert niks aan de voorrangssituatie. Gewoon remmen dus voor een fietser op een zebrapad.

Als je hem aanrijdt word jij aangeklaagd en komt de fietser ervan af met een boete vanwege fietsen op een zebrapad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zebrapad

Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.

Ik zie daar geen fietsers bij staan.

Fietsers zijn wel in zekere zin 'beschermd' in het verkeer, maar dat wil nog niet zeggen dat het de schuld is van de automobilist als diegene een fietser aanrijdt. Er is altijd nog zoiets als redelijkheid in het verkeer. Als een fietser echt stom bezig is, en een ongeluk veroorzaakt met een automobilist kan de fietser aansprakelijk gesteld worden voor het ongeluk.
pi_60588733
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:35 schreef _Jeffrey_ het volgende:

[..]
Idd, zo heb ik het ook geleerd van mijn instructeur.
pi_60588823
quote:

[..]

Scooters! Voor mensen die een dikke kont willen hebben/behouden!
pi_60589383
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:35 schreef _Jeffrey_ het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zebrapad

Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.

Ik zie daar geen fietsers bij staan.

Fietsers zijn wel in zekere zin 'beschermd' in het verkeer, maar dat wil nog niet zeggen dat het de schuld is van de automobilist als diegene een fietser aanrijdt. Er is altijd nog zoiets als redelijkheid in het verkeer. Als een fietser echt stom bezig is, en een ongeluk veroorzaakt met een automobilist kan de fietser aansprakelijk gesteld worden voor het ongeluk.
Inderdaad, ik ben nu bezig met m'n theorie en zie in m'n boek hetzelfde staan. Fietsers behoren niet tot voetgangers of gehandicapten voertuigen, dus ze mogen niet eens een zebrapad gebruiken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60589442
Stoppen voor een zebrapad doe ik eigenlijk nooit, het is zo onnatuurlijk om opeens op de rem te gaan staan. Gelukkig hebben de meeste mensen dat ook door en blijven gewoon staan.
pi_60589501
Ik stop altijd voor een zebrapad als iemand wil oversteken. En al helemaal als het een een of ander lekkere meid is.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:55 schreef Jovatov het volgende:
Maar al die leasers hebben natuurlijk weer haast en rijden gewoon door.
Ik heb nooit haast!
(variabele werktijden for teh win)
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_60589646
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:09 schreef von_Preussen het volgende:
Stoppen voor een zebrapad doe ik eigenlijk nooit, het is zo onnatuurlijk om opeens op de rem te gaan staan. Gelukkig hebben de meeste mensen dat ook door en blijven gewoon staan.
Daarom staat het (meestal) goed aangegeven als je een zebrapad nadert
Je kan meestal ook goed zien of iemand wilt oversteken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60589682
Voorrang krijg je, die neem je niet.

Altijd goed naar links en naar rechts kijken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60589688
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Voorrang krijg je, die neem je niet.

Altijd goed naar links en naar rechts kijken.
Vaak krijg je het niet. Dan neem ik het, als ik er tenminste recht op heb.
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')