abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60579185
Hallo

Ik heb een vraag.
Als er persoonlijke spullen gestolen worden op het werk

Is de werkgever dan daarvoor aansprakelijk?
Kan ik dan bijvoorbeeld zorgen dat ik een vergoeding krijg of iets dergelijks?

Groeten

ProX
pi_60579211
Je moet wel duidelijker zijn in de situatie.

Een vergoeding voor een kauwgompje uit de binnenzak van je jas lijkt me niet aannemelijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60579363
Nou gaat niet om mij
maar bij een vriendin is op haar werk uit haar tas verschillende make-up dingen gestolen.
Ik dacht dat de werkgever daarvoor aansprakelijk kon worden gesteld maar zij zegt van niet
dus vroeg me af of dat wel of niet zo is
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:57:08 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60579393
denk niet dat je voor wat make up een werkgever aansprakelijk kunt stellen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60579432
Als jij je jas laat hangen in de garderobe met je ipod er in en iedereen kan zomaar in en uit die garderobe lopen, dan ben je mooi stom geweest. Als jij iets op je bureau laat liggen en beneden in de kantine gaat zitten lunchen, dan heb je ook niet goed opgelet. Maar als het bijv. uit een afgesloten kluisje is, dan is het wellicht een ander verhaal.

En nee, het lijkt me niet dat je werkgever daar voor aansprakelijk is, maar de dief.
pi_60579494
ja maar er zijn geen kluisjes
die worden nu ondertussen wel besteld
omdat er meerdere keren spullen gestolen zijn daar
Dus die mensen kunnen er niets aan doen dat hun spullen open en bloot ergens liggen

Misschien is aansprakelijk verkeerde woordkeuze
maar werkgever dient wel voor veiligheid te zorgen
en als er spullen gestolen worden op werk is hij daarvoor verzekerd neem ik aan toch
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:02:02 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60579507
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:01 schreef ProXi het volgende:
ja maar er zijn geen kluisjes
die worden nu ondertussen wel besteld
omdat er meerdere keren spullen gestolen zijn daar
Dus die mensen kunnen er niets aan doen dat hun spullen open en bloot ergens liggen
moet je het niet meenemen, heel simpel
of bij je houden in je broekzak bv
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60579544
Dan word het eens tijd om een goed gesprek met je collega's te hebben.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:05:19 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60579579
Waarom zou een werkgever aansprakelijk zijn voor prive-dingen die sowieso niets op de werkvloer te zoeken hebben?

Los daarvan: wat voor Tokkie jat make-up? En wat voor Tokkie mist d'r makeup zo dat ze er een vergoeding voor wil?
censuur :O
pi_60579803
het gaat niet om de make up
dat is het niet waard

Het gaat meer om de vraag in hoeverre de baas verantwoordelijk is voor de veiligheid van de spullen van het personeel. Bijvoorbeeld jassen aan de kapstok, tassen, andere persoonlijke eigendommen. En of je als werknemer je baas daarop kan aanspreken of recht kan krijgen op een vergoeding via bijvoorbeeld de verzekering van je baas.
Dat was meer het punt eigenlijk
pi_60580119
Bij de meeste werkgevers als je je laptop van de zaak niet vastlegt aan een kabel EN deze daarom gejat wordt, mag je dokken. Met andere woorden, de werkgever stelt jou verantwoordelijk voor zijn spullen in hun werkomgeving als jij er niet goed mee omgaat en deze laat stelen.

Nu gaat het in dit geval om privespullen... wat denk je zelf?
pi_60580145
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:29 schreef Brad het volgende:
Bij de meeste werkgevers als je je laptop van de zaak niet vastlegt aan een kabel EN deze daarom gejat wordt, mag je dokken. Met andere woorden, de werkgever stelt jou verantwoordelijk voor zijn spullen in hun werkomgeving als jij er niet goed mee omgaat en deze laat stelen.

Nu gaat het in dit geval om privespullen... wat denk je zelf?
Die werkgever heeft dan ook maatregelen getroffen
Deze had dat niet :p
pi_60580264
Moet een werkgever maatregelen treffen om prive spullen veilig te stellen? Als ze het doen is het een voordeeltje en kun je hun verantwoordelijk stellen omdat hun service tekort schiet. Maar of je je Iphone nu in de trein kwijtraakt als je even een krantje leest, of op je werk omdat je even gaat lunchen, het blijft jouw verantwoordelijkheid om hem te bewaren. De baas hoeft je niet te helpen om een goede veilige plek te bieden dingen op te bergen, laat staan er verantwoordelijk voor zijn.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:03:25 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60595738
Prive spullen zijn precies dat, privespullen en die hebben dus ook niets op de werkvloer te zoeken. Ik kan me voorstellen dat je bv een jas wel ergens veilig kan weghangen want die moet je soms wel meenemen als het weer slecht is of zo. Maar een tas vol make up, een MP3 speler of desnoods een laptop zijn niet perse noodzakelijk en blijven dus je eigen verantwoording.

Ik neem mijn MP3 speler ook mee naar mijn werk, maar die zit dan wel in mijn tas en die heb ik altijd bij me. Ik laat hem niet rondslingeren op mijn bureau als ik er zelf niet ben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 11:07:34 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_60595842
Lekker bedrijf waar je collega's je spullen jatten.

Maar ik denk niet dat het bedrijf er verantwoordelijk voor is, geen dure privé spullen meenemen in ieder geval. En stel dat het bedrijf wel berantwoordelijk zou zijn: hoe kun je bewijzen dat je die zooi bij je had?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')