Je kan ook denken dat het kleine beetje integriteit dat ze hebben, dat ze dat inzetten. Uiteindelijk oordeelt de kiezer toch wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hypocriet om hem te blijven steunen zeker omdat het een staatsgevaarlijk crimineel is
Natuurlijk weet ik dat wel.quote:
De uitnodiging? Zou iedereen die is uitgenodigd het boek onder embargo hebben ontvangen? Is dat echt wat jij denkt?quote:Dit bericht viel onder het embargo
Persbericht? Uitnodiging voor de boekpresentatie! Zou je niet eens even de feiten erbij willen pakken, of iig als jij meer weet daar gewoon over willen communiceren?quote:Er worden zo enorm veel persberichten onder embargo verstuurd. Je kan je afvragen of het handig was om dit alvast in het persbericht te zetten maar een embargo blijft een embargo.
Nee, maar dat wist je al.quote:Jij bent toch geen journalist???
UITNODIGING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:19 schreef SCH het volgende:
Een persbericht valt ook onder het embargo.
Het gevoel bekruipt mij ook weer dat SCH de feiten weer een beetje aan het draaien is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik heb het nergens over een pers bericht maar over info die in een publieke uitnodiging staat![]()
Tja, dat is het kat-en-muisspel, hoort erbij. Je kan je überhaupt afvragen wat de intenties van GL zijn geweest om zo'n (toch wel gigantische) primeur expliciet maar onder embargo op een uitnodiging te zetten. Lijkt me een ordinaire mediastunt, dat embargo puur als redmiddel om bij escalatie in elk geval nog iets achter de hand te hebben -- that is, journalistiek schone handen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post. Maar het blijft een schending en het is hypocriet van Elsevier om te doen alsof het niks voorstelt en zelfs verontwaardigd te doen als GL niet wil reageren.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:17 schreef SCH het volgende:
embargo
quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:31 schreef SCH het volgende:
embargo
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:35 schreef SCH het volgende:
embargo
quote:
quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
embargo
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:59 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon geschonden.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:04 schreef SCH het volgende:
embargo
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:07 schreef SCH het volgende:
Maar het blijft een schending
Ben je nu onderhand klaar met je gezanik over dat embargo?quote:
Via een persbericht ja, heel normale gang van zaken.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:08 schreef DS4 het volgende:
UITNODIGING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De onthullende passage, waarin hij erkent in 1985 te hebben ingebroken in het ministerie van Economische Zaken, staat prominent op de uitnodiging voor de boekpresentatie en kan daardoor moeilijk onder enig embargo vallen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:16 schreef Ringo het volgende:
Via een persbericht ja, heel normale gang van zaken.
Hoe denk je dat zo'n uitnodiging verstuurd wordt? Juist ja, als persbericht.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
De onthullende passage, waarin hij erkent in 1985 te hebben ingebroken in het ministerie van Economische Zaken, staat prominent op de uitnodiging voor de boekpresentatie en kan daardoor moeilijk onder enig embargo vallen.
Er staat niets van persbericht, niets over dat er een embargo op dat persbericht lag.
Met andere woorden, als SCH meent dat er een embargo geschonden is, dan moet hij dat toch echt aannemelijk maken.
Stond er embargo boven?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:39 schreef Ringo het volgende:
Hoe denk je dat zo'n uitnodiging verstuurd wordt? Juist ja, als persbericht.
Je vergeet dat sommige volksvertegenwoordigers ook inlichtingen krijgen die absoluut vertrouwelijk zijn, bijvoorbeeld de commissie "stiekum".quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel simpel: volksvertegenwoordigers worden gekozen. Dat is de grond waarop ze plaatsnemen, ze worden niet door de overheid gevraagd om de overheid te komen controleren.
Volgens mij betreft het hier een doorgedraaide milieuactivist die er alles voor heeft om de bouw van kerncentrales te voorkomen en daarvoor verkeerde middelen gebruikt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:31 schreef Ziggenmufter het volgende:
Wynand Duyvendak (50), Kamerlid voor GroenLinks sinds 2002, is er dus trots op dat hij in de jaren tachtig documenten over kernergie heeft gestolen uit het ministerie van Economische Zaken.
Dit is niets anders dan staatsgevaarlijk bezig zijn. Deze extreem-linkse gek was dus in staat Nederland uit te leveren aan de toenmalige KGB/Sovjets. Het spijt mij verschrikkelijk maar het woord 'landverraad' is het eerste wat bij mij opkomt.
Het is heel gebruikelijk om in een persbericht onder embargo een onthulling te doen, gewoon om het verwende journaille te triggeren, nieuwsgierig te maken, en tegelijkertijd de primeur voor jezelf te houden.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:49 schreef DS4 het volgende:
Stond er embargo boven?
Echt, SCH wil ons doen geloven dat er een embargo lag op hetgeen wat in de uitnodiging stond. Ik weet alleen van een embargo ten aanzien van de inhoud van het boek. Als dat anders is (en dat sloot ik hiervoor al niet uit), dan mag SCH dat aannemelijk maken.
Leuk. Maar was dat hier concreet het geval?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:07 schreef Ringo het volgende:
Het is heel gebruikelijk om in een persbericht onder embargo een onthulling te doen, gewoon om het verwende journaille te triggeren, nieuwsgierig te maken, en tegelijkertijd de primeur voor jezelf te houden.
Nogmaals, ik vraag naar de concrete situatie.quote:Ik krijg op mijn werk ook wel eens uitnodigingen (persberichten) binnen waarin een nieuwtje wordt verteld dat ik niet mag verklappen -- mocht ik daar behoefte aan hebben. Dat is dan vaak in de categorie "Piet van Garderen krijgt overmorgen een koninklijke onderscheiding uitgereikt vanwege zijn verdiensten voor het plaatselijk amateurtoneel" maar ongebruikelijk is het zeker niet.
Alles om de discussie weg te houden bij het eigenlijke punt. Dat zou zomaar afbraak kunnen doen aan zijn linkse natte droomquote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:16 schreef Kadesh het volgende:
Ben je nu onderhand klaar met je gezanik over dat embargo?
Waarom niet? Het heeft echt geen zin om over zoiets te liegen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:12 schreef DS4 het volgende:
Leuk. Maar was dat hier concreet het geval?
Ik zou mijn tijd niet willen verspillen door juist dáár onderzoek naar te doen.quote:Nogmaals, ik vraag naar de concrete situatie.
En je vind windmolens zeker lelijk? En kolencentrales vervuilend? Moderne kerncentrales zijn extreem veilig, daarnaast is de energie zeer schoon.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het prima vind. Het is strafbaar. Ik vind kerncentrales wel heel erg gevaarlijk en ik vind het goed dat er gespeurd wordt naar info daarover. Ze hadden niet moeten inbreken. Het is wel gek dat het politie blijkbaar niet gelukt is de daders te pakken.
Het is journalistiek veel kwalijker dat journalisten geen onderzoek (durven te) doen naar onverlaten als Duyvendak. Ik durf te wedden dat dit schorem nog veel meer op z'n kerfstok heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:59 schreef SCH het volgende:
[..]Waarom slaat dat nergens op. Het is gewoon geschonden. Hoort niet, is journalistiek kwalijk.
SCH heb ik vaker op onzinnige leugens betrapt...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:19 schreef Ringo het volgende:
Waarom niet? Het heeft echt geen zin om over zoiets te liegen.
Dat is nog geen reden om die documenten niet openbaar te maken.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
En je vind windmolens zeker lelijk? En kolencentrales vervuilend? Moderne kerncentrales zijn extreem veilig, daarnaast is de energie zeer schoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |