je woont in Bavel? Kheb anders wel diverse connecties daarzoquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:34 schreef zovty het volgende:
Hahahahhahaha, in Bavel wordt je zo hard gepwnd als je daar als buitenlander (=alles buiten bavel) iets te eten besteld.
Ze moesten eerst nog even snot door de uitjes roeren, vandaar dat het zo lange duurde.
Heeft 't gesmaakt?
Ja het is toch wat met friet/patat. De ene krijgt ketchup i.pv. curry en bij de ander is de oorlog weer niet goed! Het is toch niet meer normaal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
gvd weer een friet topic![]()
Het is PATAT!
Ja het is echt erg hoe druk wij ons maken over ons patatje/fietje terwijl er in de arme landen mensen dood gaan van de hongerquote:
Connecties hebben we allemaal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:37 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
je woont in Bavel? Kheb anders wel diverse connecties daarzo
"Connecties" wat een term. Ik heb via het www connecties met bijna iedereen!!quote:
Die patat krijg je los in je jaszak gekieperd ofzo?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:46 schreef Skv het volgende:
In Friesland geven ze me nooit uitjes. Alleen twee bakjes
Eentje met pindasaus en eentje met mayo. En patat natuurlijk. Stel paupers.
Bij ons in de frietkraam zitten sinds kort chinezen. Als je bij hun vraagt om een patatje oorlog beginnen ze zenuwachtig tegen elkaar te praten in een vreemde taal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:47 schreef Karina het volgende:
Je moet ook vragen om een PATATJE oorlog, logisch dat je het verkeerde kreeg.
Ze vragen zich natuurlijk af wie er de pindasaus uitpoept.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:49 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Bij ons in de frietkraam zitten sinds kort chinezen. Als je bij hun vraagt om een patatje oorlog beginnen ze zenuwachtig tegen elkaar te praten in een vreemde taal.
Heej: Lief zijn loont!!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:51 schreef TheYoung1 het volgende:
Mennnnn. Ik krijg zo de kots van die patat/friet-topics dat je hele familie d'rin kan verzuipen![]()
Doe eens stikken in een bitterbal ofzo, paupert.
Ik ben ook nog lief!!quote:
Nee dat is goed. Je moet ook soms voor jezelf opkomen anders lopen ze over je heenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:58 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik ben ook nog lief!!
Maar niet tegen iedereen hè
En ook opkomen voor je medemens!! Maar ook weer niet voor ieder medemens, met TS als voorbeeldquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:59 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Nee dat is goed. Je moet ook soms voor jezelf opkomen anders lopen ze over je heen
Tja dat kan ook niet. Stel je voor dat je voor iedere medemens moest opkomen. Dan was je de heledag bezig met opkomenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:02 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
En ook opkomen voor je medemens!! Maar ook weer niet voor ieder medemens, met TS als voorbeeld
Er is alweer een nieuw topic bijgekomen over friet/patat. Niet normaal meer!quote:
Mooie dag voor FOK! Het thema van vandaag zijn uitkeringen, uitslapen en friet/patat-topiquesquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:06 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Er is alweer een nieuw topic bijgekomen over friet/patat. Niet normaal meer!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frietenquote:Patatje oorlog
Patatje oorlog verschilt per regio, kan zijn:
a) friet met pindasaus en mayonaise, naar keuze nog aangevuld met rauwe (gesnipperde) uitjes.
b) friet met mayonaise, ketchup, currysaus, pindasaus en uien.
c) friet met mayonaise, pindasaus, currysaus en rauwe (gesnipperde) uitjes, maar zonder ketchup.
In België is een "Friet oorlog" friet met stoofvleessaus, mayonaise en ketchup.
De toevoeging oorlog is een verwijzing naar het slordige toevoegen van de ingrediënten, alsof het om een slagveld gaat. Ook de toevoeging van curry (in het verleden vaak ketchup) zal in het ontstaan van de naam hebben bijgedragen en zo bezien een lugubere naam. Er waren nog wel andere namen voor dit recept in omloop, die een even nare connotatie hebben, zoals het patatje overweg.
quote:Patatje stoofvlees
Patatje stoofvlees, ook wel genoemd "Frietje Stoof" is, zoals de naam al zegt, friet met stoofvlees/hachee, behalve in Vlaanderen, waar het "friet met stoofvlees" of "friet met stoverij" genoemd wordt, wordt het in Nederland ook in Noord-Brabant, Limburg en delen van Gelderland geserveerd. Een variant is het Limburgse 'frietje zuurvlees'.
IK bestel vaak een mexicano met satesaus. Dat moet je ook eens proberen!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:30 schreef Silk_dude het volgende:
Ik bestel altijd gewoon een frietje mayo/pinda. Krijg ik altijd het goeie.
In jouw geval zou ik dan een friet speciaal met pindasaus bestellen. Krijg je ook altijd het goeie.
quote:
Ok zal in het vervolg ook eens patat gaan gebruikenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:51 schreef wolferl het volgende:
Frietje klinkt erg gay.
Patat klinkt gelijk een stuk stoerder.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:54 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Ok zal in het vervolg ook eens patat gaan gebruiken
Ik denk dat het topic dicht moet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:10 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Ik denk dat we een poll moeten openen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |