Rechterenkel, enkel waaraan die eerder ook al geblesseerd aan wasquote:Op zondag 7 september 2008 22:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waaraan is Skoubo geblesseerd geraakt?
Dat wordt dus Keller & Wormgoor in de basis tegen Grunn ?quote:Op maandag 8 september 2008 13:41 schreef thaduck het volgende:
En Dickoh is ook voorlopig uitgevoetbald.
Maar met een geblesseerde Schut is dat niet echt handig?
Ligt eraan hoe geblesseerd Schut is, maar het debuut van Wormgoor lijkt inderdaad aanstaandequote:Op maandag 8 september 2008 13:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat wordt dus Keller & Wormgoor in de basis tegen Grunn ?
quote:Op maandag 8 september 2008 19:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Uitgebreide Kijk van de Kromme van vandaag, o.a. over gisteren.
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/56ff2556.wmv
www.ad.nlquote:Vito Wormgoor wil vooruit kijken
Door ARD SCHOUTEN
UTRECHT - Het moment dat Alje Schut zondagmiddag aangeslagen het veld van Germinal Beerschot afstrompelde, betekende voor zijn vervanger dat hij zijn eerste minuten in het shirt van FC Utrecht mocht maken.
Maar juist omdat de wissel niet gepland was, had jongeling Vito Wormgoor amper tijd om bij zijn debuut - links centraal achterin - stil te staan. Van opspelende zenuwen leek hij ook nauwelijks last te hebben.
Niet in de slotminuten van de eerste helft, niet in het tweede bedrijf, waarin hij de Belgische middenvelders en aanvallers meer dan hem lief was dreigend op zich af zag komen.
,,Natuurlijk is je debuut leuk, ook al verliezen we met 3-0. Ik had in de voorbereiding met Ajax ook al een keer negentig minuten gespeeld. Daar en ook nu merk je dat het allemaal toch een flinke stap hoger is vergeleken met Jong Ajax. Zowel qua baltempo als handelingssnelheid. Dat is wennen. Ik heb de afgelopen weken natuurlijk tijdens de zoektocht naar een nieuwe club minder getraind, ook dat merk je. Maar dat neemt niet weg dat dit debuut mooi is om mee te maken.
Ondanks een aardig debuut toont het 19-jarige talent zich meteen zelfkritisch. ,,Hier in Antwerpen startte ik wat onwennig. De passing ging daardoor voor mijn gevoel niet meteen even vlekkeloos. Misschien wilde ik me juist wel teveel bewijzen,’’ zegt Wormgoor, nadat hij net onder de douche uit is gestapt na de afdroogpartij tegen de nieuwe ploeg van Kevin Vandenbergh.
,,We draaiden natuurlijk niet goed, dan is het niet eenvoudig om in te vallen. Ik zag steeds Germinal-spelers overkomen van het middenveld, dat krijg je in de verdediging allemaal op je af. Dat maakte het best een lastig debuut.’’
Wormgoor beleefde hectische weken nadat Ajax hem na het veelbesproken kaartincident aan de kant zette. Maar de geboren Leersummer wil verder en niet te lang meer stil staan bij wat geweest is. ,,Ik zou ook aanvankelijk geen interviews geven, maar een debuut maakt dat toch ook weer iets anders. Dan gaat het over dat wat ik graag doe; voetballen. Er is al zoveel geschreven over wat er bij Ajax is gebeurd, ik wil gewoon weer vooruit kijken. Ook bij de jongens van FC Utrecht is het voorval bij Ajax geen item, daar ben ik wel blij mee.’’
Dus voor de laatste maal: nee, hij heeft nog niet met hen gekaart. En nee, ze hebben hem er ook nog niet voor gevraagd.
Eenmaal weg uit Amsterdam stonden de clubs voor hem in de rij. FC Utrecht werd uiteindelijk spekkoper door het veelbelovende talent aan zich te binden. ,,Waarom FC Utrecht? Het is voor mij een icoon in de voetballerij. Een mooie club, waar aanvallend wordt gespeeld en het voetbal enorm leeft. Ze wilden me een paar jaar geleden ook al hebben, dus zien het kennelijk in me zitten. En ik woon niet ver van Utrecht vandaan, ook dat heeft meegespeeld.’’
FC Utrecht haalde met Wormgoor een multi-inzetbare kracht in huis. Rechtsback, links- of rechts centraal in het hart van de defensie, rechts op het middenveld; hij kan het allemaal. Hoewel de voormalige speler van de Veenendaalse hoofdklasser DOVO zelf een voorkeur heeft voor een plekje centraal rechts achterin. Plekje Keller, plekje Dickoh zeg maar. ,,Maar links, zoals nu tegen Germinal kan ook hoor.’’
De tijd zal het leren, voorlopig is Vito maar al te blij dat het weer over voetballen gaat. Wat fans van hem mogen verwachten? ,,FC Utrecht heeft aan mij een fanatieke verdediger. Een harde bikkel ook, met normaal gesproken een goede lange trap. Ik zie er naar uit dat te laten zien.’’
quote:Van Trond Sollied, Huub Stevens, Gertjan Verbeek en Marco van Basten lees en hoor ik dat ze nog wat tijd nodig hebben om hun team optimaal te laten functioneren.
Daar hebben ze allemaal goede redenen voor, dat meen ik. Ik herken dat, want wij hebben bij FC Utrecht ook zo onze aanloopproblemen gekend. Dat zie je door heel Europa in alle competities. In het begin sta je er gewoon niet op de manier zoals je dat zou willen.
Het heeft onder andere te maken met het feit dat je noodgedwongen je selectie elk jaar opnieuw moet opbouwen. Spelers vertrekken eerder dan vroeger. Daarom is het zo grappig om te zien, dat er rond FC Utrecht wat paniek ontstaat omdat we met twee verloren wedstrijden zijn gestart. Ik kijk verder dan die twee wedstrijden. Ik zie genoeg positieve dingen om te weten, dat FC Utrecht binnenkort gaat draaien. Let maar op.
Zo heb ik genoten van Mahia Nesu (foto), een jong ventje uit Roemenië maar hij was gelijk een van de beteren van het veld. Echt een type dat weet dat strijd geleverd moet worden eer je goed kan voetballen.
Zaterdag zag ik voor Sport1 de wedstrijd Liverpool-Manchester United. Het is gemakkelijk om te zeggen, dat je daarin het topvoetbal ziet, dat weten we allemaal wel. Maar wat wel heel erg opvalt, is dat ze daar rennen, vliegen en strijden om de baas in de wedstrijd te kunnen zijn. Daarna geeft het goede voetbal eventueel de doorslag. Liverpool stond bijna meteen met 1-0 achter, maar won met 2-1 omdat ze daar weten dat er bij tegenslag nóg een schepje bovenop gedaan moet worden.
Dirk Kuyt wist dat al, maar het is mooi om van zo’n goede voetballer als Ryan Babel te zien dat hij dat inmiddels ook geleerd heeft.
Hard werken kan iedereen, maar je moet het willen. In de eredivisie zie je dat helaas te weinig terug. Hier willen we het op ons gemakkie doen. Ik vrees dat dat met onze opvoeding te maken heeft. Wij zijn met zijn allen veel te snel tevreden. Je zag het in Groningen aan Nesu. Tja, die is onder andere omstandigheden opgegroeid dan de jongens die we in eigen land scouten.
Gasten als Nesu kunnen de top halen omdat ze er aan de basis de mentaliteit al voor hebben. Ze lopen hier alleen het gevaar, dat ze net zo gemakzuchtig worden als de gemiddelde prof.
3 wedstrijden, en de laatste vorig jaar tegen Grunn gemist. Dit jaar PSV en Grunn moeten laten gaan. Maakt 3. Ofwel, hij kan spelen als ik het zo lees.quote:Utrecht drie competitieduels zonder captain Van Dijk
07 mei 2008
FC Utrecht moet het komende seizoen starten zonder aanvoerder Gregoor van Dijk. De middenvelder is door drie duels geschorst, omdat hij tijdens de wedstrijd tegen De Graafschap op 13 april scheidsrechter Kevin Blom zou hebben beledigd.
Van Dijk kreeg in de uitwedstrijd tegen de Superboeren vlak voor tijd de rode kaart van Blom. De middenvelder ontkent dat hij daarna beledigingen naar de scheidsrechter heeft geroepen. "Wij hebben alle vertrouwen en geloof in Gregoor, daarom hebben we het schikkingsvoorstel destijds niet geaccepteerd en hebben we de zaak laten voorkomen", aldus voorzitter Jan Willem van Dop woensdag.
Van Dijk miste door de rode kaart al het laatste competitieduel tegen FC Groningen.
Haha, geweldigquote:Op maandag 15 september 2008 21:50 schreef PBateman1978 het volgende:
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/50567a93.wmv
Uitgebreide Kijk van de Kromme van vandaag.
Nesu speelde echt een goede wedstrijd inderdaad. Hopelijk houdt hij deze lijn vast.quote:Op maandag 15 september 2008 09:32 schreef PBateman1978 het volgende:
Stuk uit de column van Willem in het AD :
[..]
[ afbeelding ]
Zijn er toch 4 in totaal, 3 van die rode kaart, en 1 voor 2 keer geel.quote:Op maandag 15 september 2008 23:24 schreef thaduck het volgende:
[..]
3 wedstrijden, en de laatste vorig jaar tegen Grunn gemist. Dit jaar PSV en Grunn moeten laten gaan. Maakt 3. Ofwel, hij kan spelen als ik het zo lees.
quote:Op maandag 15 september 2008 23:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Haha, geweldig!
Geeft ie iedere week op deze manier uitleg na een wedstrijd?
? Hoe kan dat dan? Hij heeft een gele kaart en een directe rode gehad in één wedstrijd? (ik ben het ff kwijt nu...)quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zijn er toch 4 in totaal, 3 van die rode kaart, en 1 voor 2 keer geel.
Doet dus vrijdag nog niet mee.
[..]
Hij kreeg 2 keer geel uit tegen De Graafschap, en omdat ie toen bleef protesteren ook nog eens direct rood.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
? Hoe kan dat dan? Hij heeft een gele kaart en een directe rode gehad in één wedstrijd? (ik ben het ff kwijt nu...)
Top.. Zal het in de gaten houden.quote:
Als ik 't niet vergeet zal ik elke maandagavond een link in dit topic pleuren.quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Top.. Zal het in de gaten houden.
Het is altijd leuk om naar Willem te luisteren.
Ik zal het wel verdrongen hebben.... Maar om (zeer waarschijnlijk hetzeflde als toen) te reageren: Wat is dat nou weer voor iets belachelijks, sinds wanneer staat er op protesteren direct rood met drie wedstrijden schorsing. Hij is de captain; ik ben er vrij zeker van dat er dit weekend geen één captain is van elk team dat niet heeft geprotesteerd tegen een beslissing van de scheidsrechter....quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hij kreeg 2 keer geel uit tegen De Graafschap, en omdat ie toen bleef protesteren ook nog eens direct rood.
Het ligt er natuurlijk aan wat er is gezegt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik zal het wel verdrongen hebben.... Maar om (zeer waarschijnlijk hetzeflde als toen) te reageren: Wat is dat nou weer voor iets belachelijks, sinds wanneer staat er op protesteren direct rood met drie wedstrijden schorsing. Hij is de captain; ik ben er vrij zeker van dat er dit weekend geen één captain is van elk team dat niet heeft geprotesteerd tegen een beslissing van de scheidsrechter....
Vuile tyfus hond natuurlijkquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan wat er is gezegt.
Nee, daar krijg je er maar twee voor. En voor kankerneger krijg je er vijf. Het zal er dus zo'n beetje tussenin gezeten hebbenquote:
Natuurlijk .. hij kreeg vier wedstrijden totaal .... 1 vorig seizoen en de eerste drie van dit seizoenquote:
Speelde hij wederom op het middenveld? Terug naar de plek waar hij bij DOVO vaker speelde dan in dat geval.quote:Op zondag 21 september 2008 11:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Wormgoor viel niet op, maar ook niet uit de toon.
Dekkingsfout van Willem II die handig gecreeerd werd door Utrecht. Ingestudeerd balletje. Weinig aan af te dingen, gewoon effectiefquote:Op zondag 21 september 2008 12:30 schreef zatoichi het volgende:
Ik vond de corner waaruit gescoord werd erg goed; je zag dat een utrecht speler (weet even niet wie) de hele verdediging opentrok door naar de corner toe te rennen. Hierdoor kreeg Keller de ruimte om goed te koppen.
Eerste helft was ok, tweede helft heb ik me kapot lopen ergeren aan het spel. Ging ondanks de overwinnng niet met een goed gevoel weg, want dit Utrecht kan volgens mij veel beter; ik hoop dat ze dat binnenkort (donderdag) laten zien, want ze zullen wel moeten.
Max. 800 neem ik aan.quote:Op zondag 21 september 2008 16:49 schreef denthemen het volgende:
Met hoeveel man komen jullie Donderdag nou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |