abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61197005
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:37 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die Skoubo eigenlijk..
Ik ook. Maar ik heb wel hoge verwachtingen. Mijn herinneringen van de wedstrijden die ik gezien heb van hem zijn (behoorlijk) positief.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_61197134
Ik geloof dat de meeste Utrecht-supporters denken dat die Skoubo er helemaal niets van kan en een uitgebluste vedette is.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_61197155
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik geloof dat de meeste Utrecht-supporters denken dat die Skoubo er helemaal niets van kan en een uitgebluste vedette is.
Dat kan, die wedstrijden zijn ook al een aantal jaren terug en bij zijn vorige club (Sociedad?) heeft hij er volgens mij ook weinig van gebakken.

Maar Schele Ali houdt hij wel uit de basis.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_61197188
Eerste foto's van Nesu bij ons cluppie :

donderdag 28 augustus 2008 @ 18:07:18 #155
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61198190
Die Nesu heeft wat weg van Kuijt

[ Bericht 60% gewijzigd door thaduck op 28-08-2008 18:13:23 ]
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_61215487
quote:
Linksback Mihai Nesu wil debuteren tegen PSV -
Door ARD SCHOUTEN
UTRECHT - Een uurtje geslapen had hij maar.
Woensdagavond speelde hij nog negentig minuten met zijn oude club Steaua Boekarest tegen Galatasaray; om 4.00 uur 's nachts ging de wekker om op tijd op het vliegveld te zijn. Op naar zijn eerste werkdag in Utrecht.

De nieuwe linksback Mihai Mirceau Nesu, 25 jaar, nam in zijn geboorteland afscheid door met zijn oude makkers van de Soldaten de Turken uit de voorronde van de Champions League te knikkeren.

Eenmaal op Nederlandse bodem stond hij - na een medische keuring - donderdag om 15.00 uur op het veld van trainingscomplex Zoudenbalch. Deed zijn eerste Utrechtse warming-up achter de brede schouders van Francis Dickoh, om daarna met looptrainer Rob Druppers de stramme spieren even los te lopen. ,,Ik ben moe, maar het is goed hier te zijn. De afgelopen dagen waren de twee gelukkigste uit mijn leven; met Steaua naar de Champions Leaque, om daarna hier aan een nieuw avontuur beginnen. Een nieuw leven, in een nieuw land; ik zie er enorm naar uit. Ik kan hier enorm veel leren. Misschien is Steaua qua historie een grotere club, maar ik sla de competitie in Nederland hoger aan.''

Het is 15.22 uur als 'Bichon', zijn bijnaam verwijst naar een klein hondenras, voor het eerst zijn nieuwe trainer Willem van Hanegem de hand schudt. Nesu hoopt, in tegenstelling tot bij zijn oude club, alles te spelen dit seizoen. Te beginnen morgenmiddag tegen PSV. ,,Als de coach het goed vindt, lijkt het me tegen landskampioen PSV een heerlijk podium om te debuteren. Ik ga de komende dagen benutten om mijn teamgenoten beter te leren kennen, dat is een must. En dan kan ik het team gaan helpen alle resultaten te bereiken die ze maar willen.''

Mihai oogt ietwat verlegen maar zelfverzekerd tegelijk. Misschien wel omdat hij zo goed zijn eigen kracht kent. ,,Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel talent, maar ben met keihard werken ver gekomen.'' Drie Roemeense titels, twee Super Cups en vier caps in het nationale elftal vormen inderdaad een aardige cv. Wat voor speler hij is? ,,Ik ben een bijtertje, een draver, zal er altijd alles aan doen om elk duel te winnen. Ik heb spirit.''

Typisch 'Utreg' dus.

En als zoon van een befaamde FIFA-arbiter verdedigt hij natuurlijk altijd geheel volgens de regels. Brede grijns, geen commentaar. Vertelt ook maar even niet dat hij bij zijn afscheid in Roemenië een gele kaart meepakte.

De nieuwe nummer 3 van FC Utrecht, het shirt dat Erik Pieters achterliet, vindt het niet vreemd een Champions League-club in te ruilen voor eentje die niet eens Europees speelt. Hem wachten dit seizoen FC Groningen, Volendam en De Graafschap in plaats van Fiorentina, Bayern Muchen en Olympique Lyon. ,,Meteen toen FC Utrecht zich meldde, ben ik op het internet gaan kijken wat voor club het is. Ze hebben bekers gewonnen, Europees gespeeld. Het lijkt me een mooie club, misschien als opstapje naar een grotere club of competitie. Ik was na zeven jaar Steaua sowieso toe aan iets nieuws.''

En dan zit zijn eerste werkdag er eindelijk op. ,,Kan ik in het hotel blijven tot ik een huis heb? Het bevestigende antwoord van voorzitter Jan Willem van Dop klinkt hem als muziek in de oren. Aan een goed bed is hij wel toe.
ad.nl
pi_61224327
Skoubo, vd Gun, Shew-A-Tjon, vd Kooy en Cornelisse zijn er morgen niet bij vanwege blessures, en van Dijk is geschorst.

Ik denk dat Willem zo gaat starten morgen :

Vorm

Markiet of Maguire
Dickoh
Schut
Nesu

Silberbauer
Somers
Caluwé

George
Loval of Boussaboun
Sanmartean
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:07:17 #158
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61232932
Skoubo NU al geblesseerd.. Nog geen pot gespeeld, lekker topper!
pi_61234942
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:07 schreef thaduck het volgende:
Skoubo NU al geblesseerd.. Nog geen pot gespeeld, lekker topper!
Voetblessure geloof ik, die kan volgende week vast wel weer spelen.
pi_61235052
Maak die boertjes in aub, dank u
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61235116
Ik hoop dat jullie zonder Van Dijk wat minder tegenstand bieden dan de laatste jaren.
Ik moet zeggen dat ik wel vertrouwen heb in een goede uitkomst .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_61236450
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 23:17 schreef neilpad het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel vertrouwen heb in een goede uitkomst .
Ik eigenlijk ook wel, dus het zal wel 1-1 worden dan.
pi_61242774
quote:
FC Utrecht heeft papieren niet op orde

UTRECHT - FC Utrecht heeft opnieuw een tegenslag geïncasseerd in de aanloop naar de eerste competitiewedstrijd tegen PSV, zaterdagmiddag in De Galgenwaard. Trainer Willem van Hanegem had al een basisplaats gereserveerd voor aankoop Mihai Nesu, maar wegens vertraging bij de administratieve afronding blijkt de Roemeense linksback nog niet speelgerechtigd.

Zaterdagochtend heeft FC Utrecht tot aan het middaguur alles in het werk gesteld om de benodigde paperassen binnen te krijgen, maar zowel de werkvergunning als de vrijgave door Steaua Boekarest is niet tijdig binnengekomen.

Tot overmaat van ramp heeft hetzelfde lot Ali Boussaboun getroffen. Ook de vrijgave van zijn voormalige Katarese werkgever Al-Wakrah is niet tijdig binnengekomen. Daardoor is het aantal afwezigen bij FC Utrecht opgelopen tot negen.

Nadat eerder al de A-junioren Bart Vriends en Gévero Markiet aan de selectie waren toegevoegd, zijn zaterdagochtend bij de wedstrijd van de A-jeugd van FC Utrecht de junioren Randy Wolters (18) en Rafael Uiterloo (17) uit de warming-up geplukt om vanmiddag tegen PSV op de bank te zitten.

telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61243321
Ongelooflijk...
pi_61243329
Arm FC Utrecht... En dan ook nog om 14:30u moeten spelen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_61243429
Competitie vervalsing, gooi het daar op
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61246625
En, hoe is het hier?
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:17:01 #168
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_61246715

Ach, als PSV maar kampioen wordt, toch?
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_61247227
Tot aan de 0-1 ging het nog wel, daarna begon de verdediging weer te schutteren.

Eerder naar huis gegaan en nog even in de zon gelopen, was ook leuk voor op de zaterdagmiddag...
pi_61249414
Idd, die centrale verdediging is waar ik mij het meeste zorgen over maak (en het ontbreken van een goede centrale spits, die zonder te twijfelen gewoon een keertje uithaalt, als hij daar de kans voor krijgt (en dus niet eerst aannemen, en vervolgens afspelen)). Maar Schut is een drama, en Dickoh een angsthaas, nadat hij een fout had gemaakt.
Shake'm U Won't Break'm
pi_61249544
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 23:13 schreef denthemen het volgende:
Maak die boertjes in aub, dank u

"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:49:55 #172
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_61249546
wordt weer een topseizoen
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:54:36 #173
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_61249651
Lekkere wedstrijd
Geen enkele agressie, vechtlust. Verdediging wordt dit seizoen echt weer een zorgenkindje. Geven veel te veel ruimte weg en met een beetje beweging ben je ze al kwijt.

Wat had ons Roemeens poppekindje nu weer? Had iemand boos naar hem gekeken

Ik troost me maar met de gedachte dat het basisteam er 'lichtelijk' anders uitziet
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:04:04 #174
26251 Eilanden
pi_61249787
quote:
Vorm: "Ik kende Uiterloo niet eens"

Michel Vorm keerde zaterdag na maanden van blessureleed weer terug onder de lat bij FC Utrecht. Zijn rentree mondde echter uit in een koude douche: PSV deklasseerde de Domstedelingen in de Galgenwaard met 1-5.

"Ja, dramatisch," moest de doelman na afloop toegeven tegenover de aanwezige pers. "Ik kan me niet heugen dat we thuis vijf goals tegen hebben gekregen."

Vorm gaf toe dat zijn ploeg gefaald had tegen de Eindhovenaren. "PSV heeft een goede ploeg, maar ook weer niet zo goed. Maar als je zo speelt, maakt het niet uit tegen wie je speelt."

"Dat je met 0-1 achter komt, kan nog gebeuren. Maar die twee fouten daarna mogen natuurlijk nooit gebeuren, je mag die marge van een goal achter niet weggeven zo vlak voor rust."

Het loopt de laatste weken sowieso niet van een leien dakje bij FC Utrecht. De voorbereiding verliep uiterst stroef en tot overmaat van ramp waren de aanwinsten Mihai Nesu en Ali Boussaboun nog niet speelgerechtigd.

Hierdoor moest Utrecht een beroep doen op de pas 17-jarige Rafael Uiterloo. Vorm: "Om eerlijk te zijn, ik kende hem niet. Hij heeft nog niet een keer meegetraind met de A-selectie."

"Omdat die twee nieuwe jongens nog niet mochten meedoen, moesten we met spelers waarmee we nog nooit hadden samen gespeeld het veld in. Dat is natuurlijk niet lekker. Maar dit was nog niet het echte FC Utrecht," probeerde Vorm de fans van de Domstedelingen een positieve boodschap mee te geven.
pi_61250029

Nouja, die jongen heeft natuurlijk wel een onvergetelijk debuut gemaakt. 's Ochtends uit de warming-up van de A1 worden geplukt om een hele wedstrijd tegen de regerend landskampioen te spelen en dan nog scoren ook (al is het de 1-5).
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:17:22 #176
26251 Eilanden
pi_61250068
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 19:15 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

Nouja, die jongen heeft natuurlijk wel een onvergetelijk debuut gemaakt. 's Ochtends uit de warming-up van de A1 worden geplukt om een hele wedstrijd tegen de regerend landskampioen te spelen en dan nog scoren ook (al is het de 1-5).
Jongste speler ooit bij Utrecht las ik net, 17 jaar en 144 dagen.
Hij was ook wel blij met zijn goal, maar ja, het was wel de 1-5......
pi_61253220
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:54 schreef Eilanden het volgende:
Wat had ons Roemeens poppekindje nu weer? Had iemand boos naar hem gekeken
quote:
Sanmartean opnieuw geblesseerd 30 augustus 2008

Sanmartean is vandaag geblesseerd uitgevallen. De Roemeen vroeg na 22 minuten om een wissel en werd door de technische staf gewisseld voor Caluwé.
Het is nog onduidelijk wat er met Sanmartean aan de hand is.

Het Utrechtse publiek begeleidde de aftocht van Sanmartean met een fluitconcert. De Roemeen kwam in april 2007 naar de Galgenwaard, maar speelde als gevolg een slepende blessure maar 16 duels in de hoofdmacht.

van Loen: "Als je steeds maar weer de herkansing krijgt om te voetballen. En steeds het vertrouwen krijgt van de technische staf. Vandaag vraagt ie na 15 minuten een wissel omdat ie last heeft van zijn voet. Hij had tot 1 september de tijd gekregen om fit te worden maar fit worden "ho maar"."
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:13:25 #178
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61254280
Drama, dankzij onder andere Dickoh. Wat een kut pot speelde die gozer weer. Die Uiterloo deed het wel redelijk. We hadden in de 1e helft een pingel moeten krijgen, dan was het een andere wedstrijd geworden. Maar dat is niet gebeurd, en kan niet anders concluderen dan dat Utreg tekort kwam.

Wat betreft 2 wissels:
Sanmartean, ik hoop dat ze hem direct bij het oud vuil flikkeren. Wat een achterlijke tering debiel!!! Als je niet fit bent, speel dan niet. Op deze manier heeft niemand er wat aan. Van mij hoeft ie nooit meer te spelen, hij bakte er geen fuck van en ook nog eens huilen over pijn in het voetje. Ik wil mannen zien, geen mietjes.

van Buuren, sorry: maar na jouw wissel liep het stuk beter. Ik hoop niet voor je dat je een ernstige blessure hebt, maar van mij hoef je geen meter meer te lopen op mijn heilige gras.

En verder miste je gewoon simpel van Dijk, Cornelisse en een goede spits. Maar daar kan ik weinig aan veranderen, helaas.
pi_61254371
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:54 schreef Eilanden het volgende:
Lekkere wedstrijd
pi_61254678
Sanmartean, jemig hee, wat een idioot!
That's all folks!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:35:58 #181
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61254790
Hij is tegen hetzelfde grassprietje gelopen als van buuren en skoubo denk ik. Kut grasmaaiers in de Galg!
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:36:37 #182
26251 Eilanden
pi_61261569
Ik snapte echt niet met welke reden Van Hanegem Van Buuren rechtsback zette Die gast heeft een hopeloze voorbereiding gespeeld en komt gewoon te kort. Hij had ook Maguire rechtsback kunnen zetten, op die plaats kan hij namelijk ook spelen en anders die Markiet.
pi_61261584
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:36 schreef Eilanden het volgende:
Ik snapte echt niet met welke reden Van Hanegem Van Buuren rechtsback zette Die gast heeft een hopeloze voorbereiding gespeeld en komt gewoon te kort. Hij had ook Maguire rechtsback kunnen zetten, op die plaats kan hij namelijk ook spelen en anders die Markiet.
Van Buuren stond linksback, Keller op rechts.
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:54:30 #184
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_61263024
quote:
FC Utrecht en Sanmartean uit elkaar

FC Utrecht en Lucian Sanmartean hebben besloten hun samenwerking met onmiddellijke ingang te beëindigen. Omdat het hem maar niet lukt honderd procent fit te worden en van constante betekenis voor het team te zijn, heeft de 28-jarige Roemeen zijn contract ingeleverd.
“Ik vind het, vooral voor Lucian zelf, heel vervelend dat hij steeds maar weer door blessureleed wordt getroffen”, zegt voorzitter Jan Willem van Dop. “Vanaf het moment dat hij hier binnen kwam heeft zowel Sanmartean zelf als ook onze medische staf er alles aan gedaan hem voor een langere periode speelklaar te krijgen. We hebben enkele keren een datum afgesproken waarop er redelijk uitzicht moest zijn op blijvend herstel. En het heeft er ook een paar keer naar uitgezien, dat het echt de goede kant op ging. Maar helaas is het toch niet gelukt.”

De voorzitter heeft veel waardering voor de manier waarop Sanmartean heeft geprobeerd terug te komen. “Het is voor die jongen ook een drama”, zegt Van Dop. “Hij heeft hard gewerkt, zelfs in de vakantie doorgetraind, maar telkens ging het weer mis. Er komt een moment dat je de harde werkelijkheid onder ogen moet zien en dat moment is nu, met zijn opnieuw uitvallen tegen PSV, gekomen.”

Ook trainer Willem van Hanegem vindt het enorm spijtig, dat het met Sanmartean uiteindelijk niet is gelukt. “Hij is in principe één van de beste spelers in de Nederlandse Eredivisie”, vindt Van Hanegem. “Een fitte Sanmartean is absoluut een versterking voor het elftal. Maar als zo’n speler steeds maar geblesseerd is, moet je een keer een beslissing nemen, ook in het belang van het team.” Het contract met Sanmartean liep nog tot einde van dit seizoen.
pi_61264150
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:54 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]
Niet bepaald verrassend
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_61264359
Nee inderdaad. Het scheelt de technische staf de nodige uren, kan nu mooi in de rest van de selectie worden gestoken.
That's all folks!
pi_61264461
Misschien moet hij maar een jaar uit gaan rusten of zo
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:21:18 #188
26251 Eilanden
pi_61264812
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Van Buuren stond linksback, Keller op rechts.
True

Maar had dan Somers linksback gezet en Maguire op de plek van Somers
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:22:21 #189
26251 Eilanden
pi_61264836
Erg jammer, maar hij was van makkelijk brekend glas gemaakt, wellicht kan zijn lichaam topsport niet aan. In potentie de beste speler van de FC, ,maar veel te veel geblesseerd
pi_61265353
Maakt jullie selectie er ook niet breder op natuurlijk

Maar misschien is er nu weer wat (salaris)ruimte om in een nieuwe speler te steken?
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:48:07 #191
26251 Eilanden
pi_61265393
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 14:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
Maakt jullie selectie er ook niet breder op natuurlijk

Maar misschien is er nu weer wat (salaris)ruimte om in een nieuwe speler te steken?
Sanmartean had inderdaad een niet-EU salaris, dus ruimte is er wel. Of er nog wat bijkomt is de vraag...
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:55:51 #192
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61278493
We zullen hem misen. Al die prachtige wedstrijden, passes en doelpunten. Een verlies voor Utreg.

Redactie Frontpage / Weblog zondag 31 augustus 2008 @ 22:59:15 #193
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61278590
Kunnen ze sanmartean zomaar ontslaan dan ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:16:23 #194
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61279067
Als jij zulke praktijken op je werk toepast dan word je er ook uitgeflikkerd. Lijkt me dus wel.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 31 augustus 2008 @ 23:17:12 #195
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61279092
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:16 schreef thaduck het volgende:
Als jij zulke praktijken op je werk toepast dan word je er ook uitgeflikkerd. Lijkt me dus wel.
Hoezo hij kan er toch niets aan doen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_61284388
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:59 schreef paultjuhhh het volgende:
Kunnen ze sanmartean zomaar ontslaan dan ?
Volgens mij was er contractueel vastgelegd dat ie voor 1 september fit moest worden.
pi_61284449
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij was er contractueel vastgelegd dat ie voor 1 september fit moest worden.
Gekke eis, dat heb je niet altijd zelf in de hand. En dan snap ik ook wel waarom hij zo'n wedstrijd begint met een pijntje. Dat staat dan gewoon in z'n contract.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_61284559
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:08 schreef Suijk het volgende:

[..]

Gekke eis, dat heb je niet altijd zelf in de hand. En dan snap ik ook wel waarom hij zo'n wedstrijd begint met een pijntje. Dat staat dan gewoon in z'n contract.
En benadeelt ie de ploeg dus.

2 weken geleden zei ie nog dat ie klaar zou zijn voor PSV, en dan begint ie in de basis en roept ie na een kwartier alweer om een wissel, de laatste druppel dus.

Als het goed is proberen ze nog een vervanger te halen voor 12 uur vanavond, ik zeg Cziommer halen !
  maandag 1 september 2008 @ 12:23:30 #199
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61288500
Cziommer zou een goede zijn. Die gast van PSV kan al niet meer, die is naar Heerenveen (wat goede zaken doet weer dit jaar).
pi_61293234
quote:
Peter Kopteff naar Aalesund 01 september 2008

Volgens het Noorse Dagbladet heeft Aalesund overeenstemming bereikt met Peter Kopteff. Hij komt de rest van het Noorse seizoen uit voor Aalesunds Fotballklubb.

Het is nog onduidelijk wat de precieze overeenkomst precies inhoudt. Mogelijk is de overgang op tijdelijke huurbasis. Kopteff zal mogelijk aankomend weekeinde al in actie komen, volgens de krant. Kopteff speelde eerder in de Noorse competitie voor Viking.

Bron: Dagbladet.no
fcufans.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')