abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61079099
Vorige week was hij nog druk aan het stappen in Marokko . Vraag me af of hij toen nog wist dat hij voor utrecht ging spelen.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:21:49 #102
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_61083338
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 02:13 schreef thaduck het volgende:
Fukking hell:
[..]

Bron: http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)oersInThuisduels.htm

Echt waar, dat we die gast hebben laten gaan. Ik had niet verwacht dat ik het uit mijn bek zou krijgen, maar we hadden hem echt moeten houden.
Niets laten gaan, hij wilde zelf niet bijtekenen en zag wel wat in de Red Bull-dollars uit Oostenrijk. Daarnaast moeten we hem ook niet gaan verheerlijken ... afgelopen seizoen was hij goed, maar die seizoenen daarvoor was hij ook 3x niks
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:25:40 #103
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61083444
Klopt, maar hij zet het nu wel in 1 keer door. Voelt alsof hij 2 jaar nodig had om de drive weer te vinden, en nu hij die eenmaal heeft gaat het voorspoedig.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 24 augustus 2008 @ 16:45:26 #104
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61087961
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:51:28 #105
26251 Eilanden
pi_61088086
Met 4-0 gewonnen van Elinkwijk overigens - George, Van Dijk, Sanmartean en Caluwe .. onze spitsen Scooby Doo en Ali B deden niet mee
pi_61114156
Wat zou de basis worden aankomende zaterdag ?

Van Dijk is geschorst en Cornelisse geloof ik geblesseerd, dus ik hou het op :

---------------Vorm---------------
Maguire---Dickoh--Schut---Nesu/Shew A Tjon
--------------Somers-------------
Vd Gun/Loval--Silberbauer--Sanmartean--George
-------------Skoubo--------------
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:16:08 #107
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61114820
Ik wissel Schut in voor Keller en denk dat Shewie niet speelt.
pi_61114901
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:16 schreef thaduck het volgende:
Ik wissel Schut in voor Keller en denk dat Shewie niet speelt.
Die Nesu traint donderdag pas voor het eerst mee, zouden ze die gelijk voor de leeuwen gooien ?

Trouwens wat beelden van ‘m gezien, geen misselijk mannetje volgens mij, sloeg een tegenstander op zijn bek, en heb meerdere grove overtredingen gezien van ‘m.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:22:13 #109
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61114992
Eindelijk weer iemand met ballen dus? Want hoewel van Dijk een prima speler is, had ik meer agressie verwacht.

En denk dat ie gelijk speelt, komt niet uit jeugd of een 6e elftal. Lijkt me dat ie gelijk ervoor gaat.
pi_61115029
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:22 schreef thaduck het volgende:
Eindelijk weer iemand met ballen dus? Want hoewel van Dijk een prima speler is, had ik meer agressie verwacht.

En denk dat ie gelijk speelt, komt niet uit jeugd of een 6e elftal. Lijkt me dat ie gelijk ervoor gaat.
Volgens mij heeft ie wel ballen ja, tis een klein mannetje, maar wel agressief, en hij komt graag mee op naar voren.

Van Hanegem vond het 1 van de beste linksbacks in Europa, lijkt me weer wat overdreven, maar goed.
pi_61115359
Ik ben wel benieuwd naar die Skoubo eigenlijk..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61136345
tvp
Shake'm U Won't Break'm
pi_61153654
quote:
FC Utrecht-PSV naar zaterdagmiddag
UTRECHT - De wedstrijd FC Utrecht – PSV begint zaterdag niet om 20.45 uur maar al om 14.30 uur.
afbeelding vergroten Stadion Galgenwaard. FOTO ANP
Dit vervroegde aanvangstijdstip van het eredivisieduel heeft te maken met de dreiging dat Utrechtse fans zich vanwege een conflict rond het supportershome in stadion Galgenwaard ’s middags door de binnenstad van Utrecht zouden gaan verspreiden.
Zaterdagmiddag, klote dus...
pi_61154067
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zaterdagmiddag, klote dus...
Aan welke idioot hebben we dit te danken ?
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:16:29 #115
80791 crew  Paul
pi_61154290
pi_61154312
Bron? Zowel de officiële Utrecht-site als die van KNVB geven nog steeds 20:45 aan
Shake'm U Won't Break'm
pi_61154335
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:17 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Bron? Zowel de officiële Utrecht-site als die van KNVB geven nog steeds 20:45 aan
ad.nl
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_61154452
Waren er nog twijfels, nu wordt het toch echt niet naar de Beschaving gaan.
Shake'm U Won't Break'm
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:45:13 #119
80791 crew  Paul
pi_61155163
quote:
UTRECHT - Om de supporterstromen beter in banen te kunnen leiden, is besloten de wedstrijd FC Utrecht - PSV komende zaterdag te vervroegen van 20.45 uur naar 14.30 uur in de middag. Dat is de uitkomst van koortsachtig overleg dinsdagavond.

Jan Willem van Dop en Piet Buter (rechts) bij een supportersavond in het Rode Hart in 2007. FOTO RUUD VOEST
Aanleiding voor het vervroegen van het aanvangstijdstip zijn geluiden dat supporters van FC Utrecht massaal de binnenstad gaan opzoeken. Daarmee dreigden ze uit onvrede over een conflict tussen de supportersvereniging FC Utrecht en de uitbater Het Rode Hart, waar de supporters tot voor kort een honk huurden totdat de begin augustus samenwerking spaak liep.

FC Utrecht-preses Jan-Willem van Dop wierp zich op als bemiddelaar om beide partijen weer om tafel te krijgen.

Dinsdagavond meldden Het Rode Hart en de SV FC Utrecht dat zij er alles aan gaan doen om onrust rondom de wedstrijd te voorkomen en de intentie hebben samen goede afspraken te maken om problemen en onvrede te uit de wereld te helpen.

In het kort komt het er op neer dat FC Utrecht de mogelijkheid gaat onderzoeken de exploitatie van het supportershome over te gaan nemen. Dat zou vanaf 1 januari moeten gebeuren. Tot die tijd gaat FC Utrecht de beveiliging van het home op wedstrijdendagen regelen. Bezoek van het home is voorbehouden aan leden van de supportersvereniging. Daarmee komt er een eind aan een maandenlang conflict. Begin augustus, rondom de wedstrijd tegen Wigan Athletic, deelde Het Rode Hart pamfletten uit waarin werd gemeld dat de samenwerking met de supportersvereniging was beëindigd. Vanaf dat moment zou het Het Rode Hart tot nader bericht voor iedereen, dus niet enkel voor leden van de supportersvereniging, toegankelijk zijn.

De supportersvereniging op haar beurt kondigde daarop juridische stappen aan, om te voorkomen dat hun leden rondom wedstrijden van FC Utrecht dakloos zouden raken. Natuurlijk, leden zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen, maar ‘wij als SV FC Utrecht kunnen de veiligheid in het home niet meer garanderen’, zo luidde het relaas van het supportersbestuur.

Volgens de SV FC Utrecht moest Het Rode Hart afspraken respecteren die zij met de oude exploitant had; ‘de SV huurt op wedstrijddagen een ruimte onder de Bunnikside, runt daar als mede-exploitant een supportershome en bepaalt het deurbeleid’.

Het management van Het Rode Hart wilde het besluit om niet langer samen te werken met de supportersvereniging niet toelichten. In een persverklaring nam het management afstand van de uitlatingen van de SV FC Utrecht. Volgens Het Rode Hart bevatten ze onwaarheden.

Voorzitter Van Dop zei voorafgaande aan het overleg dinsdag dat FC Utrecht geen partij is in het conflict, maar toch vond hij het zijn taak zich als intermediair in de discussie te mengen.

,,De supporters van FC Utrecht hebben van oudsher een luxe positie. Als een van de weinige supportersgroepen in Nederland hebben ze een eigen home, in eigen beheer, in het stadion van hun club. Het is een situatie die we graag zo hebben. Als er door welke wisseling dan ook rumoer ontstaat tussen de supporters en de exploitant, wil ik met hen om tafel. Het is het home van de supporters, het kan in mijn ogen niet zo zijn dat een overeenkomst eenzijdig door de exploitant wordt opgezegd. Natuurlijk snap ik dat uit commercieel oogpunt, maar het belang van onze supporters op een eigen ruimte is net zo belangrijk. Als het bestuur van de supporters er alles aan doet om aan de afspraken die zij destijds met Het Rode Hart hebben gemaakt te voldoen – en dat gevoel heb ik - dan kan de overeenkomst niet eenzijdig worden opgezegd. Om een vergelijking te maken. Als ik morgen zeg dat de ruimte van de business-seats voor iedereen toegankelijk is, staan er ook stoelhouders op die dat niet pikken. Zo is het ook bij de leden van de supportersvereniging, dat merk ik aan de nodige mailtjes die mij bereiken.’’

Van Dop: ,,Het lastige en vervelende aan internet is dat iedereen anoniem van alles kan roepen. Maar als er geluiden opduiken dat supporters de binnenstad ingaan, dan moeten we de kop niet in het zand steken. Ik kan me goed voorstellen dat andere partijen –zoals de gemeente en de politie- die signalen serieus nemen. Ik volg het allemaal nauwgezet. Want laten we eerlijk zijn; als zaterdag één beschonken supporter in een Utrecht-shirt losgaat, dan wordt meteen de hele club gedupeerd. Ik roep iedereen ook op hun gezonde verstand te gebruiken, zodat het een mooi voetbalfeest wordt.’’
pi_61158689
Ja lekker; kan ik mijn hele planning om gaan gooien; wat zijn dat voor een idioten... Doe het dan naar zondagmiddag.

En ik keek al uit om vanuit het stadion zo de stad in te gaan om lekker een biertje te gaan drinken...
pi_61159080
Ik was van plan om 't vrijdagavond laat te maken, maar misschien kan ik me maar beter in gaan houden nu.

Anders red ik de wedstrijd waarschijnlijk niet, en dat is ook weer zo zonde.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:26:47 #122
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61160590
En toch heb ik officieël nog niets gelezen?
pi_61160838
http://www.knvb.nl/archie(...)erzet_naar_de_middag

Wat een tijdstip, zaterdagmiddag 14.30
Hoi.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:49:37 #124
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61161170
Ja, dit is echt het meest kutte tijdstip ooit.

Speciaal haal ik mijn caravan op om hem te wassen/poetsen zaterdag. Moet uiteraard ook nog boodschappen doen. Kan ik nu allemaal wel vergeten
pi_61161312
bizar op fcutrecht.nl is de voorbeschouwing op Utrecht PSV geplaatst waarin ze nog steeds 20:45 als aftraptijd hebben... Lekker vaag zo.
pi_61161338
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef thaduck het volgende:
Ja, dit is echt het meest kutte tijdstip ooit.

Speciaal haal ik mijn caravan op om hem te wassen/poetsen zaterdag. Moet uiteraard ook nog boodschappen doen. Kan ik nu allemaal wel vergeten
Ik moet mijn oude huurhuis schoon opleveren en wilde zaterdag alle vloerbedekking e.d. eruit halen... Komt ook lekker in de knel zo.

Aan de andere kant hebben we wel een lekker weertje als de KNMI het juist heeft!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:58:52 #127
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61161343
Ja, echt fijn geregeld..

Wat een onzin ook, net of het tijdstip uitmaakt.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:07:43 #128
26251 Eilanden
pi_61161484
Wat een ^T#&*@!! tijdstip ... had al andere afspraken staan, die nu niet doorgaan ....
Het AD meldt ook dat het conflict opgelost is, dus waarom dan nog steeds 's middags spelen???

Wellicht kunnen we de volgende keer op dinsdagochtend spelen om tien over half elf ... ook een goed tijdstip
pi_61161701
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef Eilanden het volgende:
Wat een ^T#&*@!! tijdstip ... had al andere afspraken staan, die nu niet doorgaan ....
Het AD meldt ook dat het conflict opgelost is, dus waarom dan nog steeds 's middags spelen???

Wellicht kunnen we de volgende keer op dinsdagochtend spelen om tien over half elf ... ook een goed tijdstip
Omdat er op utregforum o.a. stond dat veel mensen s’middags een biertje zouden gaan drinken in de stad, dat staat voor de politie en de burgemeester natuurlijk weer gelijk aan rellen….
pi_61161989
quote:
woensdag 27 augustus 2008 11:07 uur
FC Utrecht wil gewoon 's avonds tegen PSV

UTRECHT - FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop is het niet eens met de vervroeging van de wedstrijd tegen PSV komende zaterdag.

De gemeente wil de wedstrijd verplaatsen naar 14.30 uur. Uit verschillende bronnen had de gemeente informatie waaruit blijkt dat supporters van FC Utrecht zich voor de wedstrijd in de binnenstad wilden verzamelen.

De fans zouden boos zijn over de gang van zaken rond het supportershome in stadion Galgenwaard.Van Dop hoopt vanmiddag met de gemeente af te spreken dat de wedstrijd gewoon in de avond wordt gespeeld
www.rtvutrecht.nl
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:48:51 #131
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61162369
Ja, laten we het NOG onduidelijker maken met zijn allen
pi_61162442
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:48 schreef thaduck het volgende:
Ja, laten we het NOG onduidelijker maken met zijn allen
Ik hoop toch echt nog op 20:45 uur, dan kan een maatje mee en kan ik lekker uitslapen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:55:51 #133
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61162529
Ja, en kunnen we nuttige dingen doen.

Zaterdagmiddag, welke mongool bedenkt dat?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:56:51 #134
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61162550
Ze kunnen nu beter zorgen voor duidelijkheid, ongeacht het debiele tijdstip, anders zitten we echt maar met 5000 man in het stadion.

Of zou dit afgesproken zijn met de transfer van Pieters? Zo min mogelijk mensen in het stadion zodat PSV makkelijk kan winnen?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:57:35 #135
26251 Eilanden
pi_61165235
Laten we maar eens zien wat het overleg oplevert.... het debiele is dat er een 'akkoord' ligt over het Rode Hart, dus er zullen geen acties komen (als die er al geweest waren). Het is dus belachelijk dat die Wolfsen het naar de middag verplaatst.

Daarnaast levert de middag een hoop logistieke problemen op (o.a. parkeren, fans tussen winkelend publiek etc)
pi_61166306
Definitief half 3.
quote:
woensdag, 27 augustus 2008
Burgemeester vervroegt Utrecht-PSV naar 14.30 uur

Burgemeester Wolfsen van Utrecht heeft de wedstrijd van FC Utrecht zaterdag tegen PSV om veiligheidsredenen vervroegd naar ’s middags 14.30 uur. FC Utrecht betreurt die maatregel, omdat de aanleiding (een conflict tussen de SupportersVereniging en het supportershome Het Rode Hart) inmiddels op initiatief van FC Utrecht is opgelost.
Het verschil van mening tussen het bestuur van de SupportersVereniging en de exploitanten van Het Rode Hart duurde al geruime tijd. Gevolg was, dat de leden van de SupportersVereniging op wedstrijddagen niet meer het exclusieve gebruik van het home hadden. Omdat partijen maar niet tot elkaar konden komen, hebben FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop en grootaandeelhouder Frans van Seumeren het initiatief genomen om tot een oplossing te komen.

Resultaat van uitvoerig overleg dinsdagavond was, dat FC Utrecht op wedstrijddagen de exploitatie van het supportershome op zich neemt. Dat betekent, dat de club er zorg voor draagt dat uitsluitend leden van de SupportersVereniging rond de thuiswedstrijden toegang tot Het Rode Hart hebben. De daarbij behorende organisatorische en veiligheidsmaatregelen vallen ook onder de verantwoordelijkheid van FC Utrecht.

“Het was dringend noodzakelijk, dat deze kwestie werd opgelost”, zegt Van Dop, “want onder de supporters was veel onrust en onvrede over de situatie rond Het Rode Hart ontstaan. Met dank aan de betrokkenen partijen voor hun constructieve inzet ben ik dan ook blij, dat de supporters voortaan weer over hun eigen home kunnen beschikken.”

De voorzitter werd dinsdagavond dan ook onaangenaam verrast door de mededeling van burgemeester Wolfsen, dat hij de wedstrijd om redenen van openbare orde en veiligheid, ondanks het behaalde resultaat, heeft vervroegd van zaterdagavond 20.45 naar ’s middags 14.30 uur. Wolfsen vreest, dat supporters massaal de stad ingaan, als ze voor en na de wedstrijd niet in hun home terecht kunnen. “Mijns inziens is die maatregel niet meer nodig, omdat het probleem rond Het Rode Hart is opgelost. Vanaf zaterdag staat het home weer ter beschikking van de leden van de SupportersVereniging.”

Voorzitter Van Dop is teleurgesteld, dat Wolfsen niet alleen daaraan voorbij gaat, maar ook aan de gevolgen van een vroeger tijdstip voor de club en de bezoekers van de wedstrijd. “De organisatie rond zo’n topwedstrijd is erg complex”, legt hij uit. “Er zijn zo veel mensen bij betrokken, ook veel vrijwilligers die overdag andere verplichtingen hebben. Er moet enorm veel worden geregeld, dat kun je nauwelijks zo maar even omgooien. Neem alleen al het parkeerprobleem. Het terrein voor het stadion is overdag openbaar parkeerterrein en pas ’s avonds toegankelijk voor bezoekers van de wedstrijd. Hoe moet dat?”

Maar belangrijker dan organisatorische aspecten vindt Van Dop de gevolgen voor de supporters van FC Utrecht. “Veel van onze fans, en met name de jongere, voetballen zelf op zaterdagmiddag. En onderschat niet, hoeveel mensen op zaterdag moeten werken. Al die mensen kunnen deze topper, de openingswedstrijd van hun FC Utrecht tegen PSV, dus niet bijwonen. Dat betreur ik erg”, aldus de voorzitter. “De boze mails van onder anderen ouders van voetballende kinderen kwamen en komen nog steeds bij ons binnen. Kortom: een onbegrijpelijk en zeer teleurstellend besluit van de gemeente.”
fcutrecht.nl
pi_61166307
dubbel
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:56:12 #138
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61168044
Deze burgemeester is nog ergens dan dat takkewijf van een brouwer...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:59:56 #139
26251 Eilanden
pi_61168143
Wat is die Wolfsen een ontzettende bokkelul

Dit hele besluit is volkomen debiel, helemaal omdat dat conflict uit de wereld is.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:34:39 #140
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61169106
Ik voorzie wat leuke spreekkoren.

Alle lofuitingen aan onze topper kan je doen op http://aleidwolfsen.hyves.nl/
pi_61169143
Ik voorzie een supporter of 10-15.000 in het stadion zaterdagmiddag.
pi_61169169
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:34 schreef thaduck het volgende:
Ik voorzie wat leuke spreekkoren.

Alle lofuitingen aan onze topper kan je doen op http://aleidwolfsen.hyves.nl/
quote:
ej tievus hond met je tieves hoofd lompe vuile tering mongool nu kan ik niet naar die wedstrijd tering tievus god god god godverredomme jezus takke strondvlieg

tering tievues krijg nou de leplazerez paardenmongool tievues leijer poep mongool paardenkreng lul teringtjap lulhannes poepmongool paardenmongool jood
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:37:22 #143
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61169189
Die is niet van mij, mijn reactie was nog enigzins gristelijk
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:53:07 #144
26251 Eilanden
pi_61169707
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:36 schreef denthemen het volgende:

[..]

[..]

Aan zijn spelling te zien heeft die amper de lagere school afgemaakt
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:11:29 #145
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_61180003
Vandaag Nesu zien spelen tegen Galatasaray, en ik moet zeggen, het zag er best leuk uit. Verdedigend een lichtgewicht, maar hield zich aardig staande tegen Arda en Lincoln. Aanvallend kwam hij heel wat keren op. Iets te vaak, naar mijn mening, maar het leverde soms situaties op waaruit goede kansen konden ontstaan.
pi_61180148
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Omdat er op utregforum o.a. stond dat veel mensen s’middags een biertje zouden gaan drinken in de stad, dat staat voor de politie en de burgemeester natuurlijk weer gelijk aan rellen….
heel erg jammer idd , maar zo gaat het vaker tegenwoordig als ze ook maar iets lezen gaan ze van het ergste uit.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 27 augustus 2008 @ 23:20:45 #147
80791 crew  Paul
pi_61180228
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:16 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

heel erg jammer idd , maar zo gaat het vaker tegenwoordig als ze ook maar iets lezen gaan ze van het ergste uit.
Lijkt me niet dat dat de reden was om het te verplaatsen hoor
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:49:16 #148
26251 Eilanden
pi_61180989
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:20 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat de reden was om het te verplaatsen hoor
De reden was dreiging van rellen (volgens de lokale driekhoek ) in de binnenstad ... wat was volgens jou dan de reden
pi_61193532
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:46:42 #150
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61196465
Geweldige sticker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')