abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60964588
Was Shew-a-Tjon niet terug gehaald/gekomen voor die linksback-positie? Of vergis ik me dat ergens te hebben gelezen?

Eerste 8 lijkt me erg ambitieus, hoewel je zonder ambities nergens komt. Met Ajax, Feyenoord, PSV als 'top3' en AZ, FC Groningen, FC Twente en SC Heerenveen als 'stevige subtoppers' heb je al 7 clubs die ik qua selecties hoger aan sla. Dan is er de strijd met NAC, NEC, Roda JC en Vitesse voor de plaatsen daar achter.. Uiteraard kunnen er ploegen verrassen/tegenvallen. Zeker nu veel van voornoemde clubs naast andere spelers ook een andere trainer hebben gekregen. Het is maar de vraag hoe dat uit pakt.

Die nieuwe spits lijkt me sowieso een noodzaak. Skoubo kan een revelatie worden, maar gezien zijn recente blessureverleden ook een tweede Sanmartean..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_60966657
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Was Shew-a-Tjon niet terug gehaald/gekomen voor die linksback-positie? Of vergis ik me dat ergens te hebben gelezen?

Volgens mij konden we hem niet kwijt en is hij dus omdat we hem nog hadden op links back gezet; maar pin me er niet op vast.
pi_60966798
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:33 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Volgens mij konden we hem niet kwijt en is hij dus omdat we hem nog hadden op links back gezet; maar pin me er niet op vast.
Zijn contract werd niet verlengd, maar ze hebben 'm gebeld om alsnog te verlengen nadat Pieters verkocht was.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:38:18 #54
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60966799
We waren hem al kwijt. Contract liep af.

Maar door transfer van Pieters en niet op korte termijn iemand op de linksback is er besloten om zijn contract te verlengen.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:38:40 #55
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60966809
En dat noemen ze nou tegelijk reageren?
pi_60966816
Hij was verhuurd naar een Schotse club dan? Nouja, boeiend ook.. Het vertrek van Pieters vang je niet echt op door Shew-a-Tjon er weer neer te zetten.. Dus enige versterking daar is niet verkeerd voor jullie
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_60966853
Tjee... laat ik dan in dezelfde minuut ook nog weer eens reageren..
pi_60966922
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Hij was verhuurd naar een Schotse club dan? Nouja, boeiend ook.. Het vertrek van Pieters vang je niet echt op door Shew-a-Tjon er weer neer te zetten.. Dus enige versterking daar is niet verkeerd voor jullie
Dit zou 'm moeten worden.

quote:
Mihai Mircea Neşu (born February 19, 1983 in Oradea) is a Romanian football player, who played his entire career for Steaua Bucureşti.
Van Dop zei dat het al zo goed als rond was.
pi_60968176
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Van Dop zei dat het al zo goed als rond was.

Er zou echt een of ander spandoek moeten komen die hem een keer op de hak neemt met zijn uitspraken...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:28:41 #60
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_60968254
Het is wel een goede speler, ik vond hem al beter dan Ogararu bij Steaua.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:41:57 #61
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_60973040
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:26 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Er zou echt een of ander spandoek moeten komen die hem een keer op de hak neemt met zijn uitspraken...
Tis meer Buter dan van Dop
pi_60973136
Lees op het NEC-forum regelmatig dat Utrecht interesse heeft in El-Akchaoui. Zou het een opmerkelijke stap vinden van Youssef.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_60976659
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:50 schreef Strooper het volgende:
Lees op het NEC-forum regelmatig dat Utrecht interesse heeft in El-Akchaoui. Zou het een opmerkelijke stap vinden van Youssef.
Als ik het goed begrijp was El-Akchaoui eerste keus, maar wilde ie zelf niet.
pi_60977972
Is de vermoedelijke basiself al bekend? Staat Barry erin?
pi_60978938
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Is de vermoedelijke basiself al bekend? Staat Barry erin?
Er vanuit gaande dat iedereen fit is zal de basis zo zijn denk ik :

--------------------Vorm--------------------

Cornelisse----Keller----Schut----Shew-a-Tjon

Silberbauer------Van Dijk--------Caluwé

Loval-------------Skoubo---------Sanmartean
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:04:05 #66
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_60980415
--------------------Vorm--------------------

Cornelisse----Keller/Dickoh----Schut----Shew-a-Tjon (of de linksback die nog moet komen)

Silberbauer------Van Dijk--------Caluwé/Sanmartean

Loval-------------Skoubo---------Sanmartean/George

Barry is meer de stand-in voor Van Dijk
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:05:42 #67
26251 Eilanden
pi_60980461
Necid is dus van de baan en de komst van Nesu verloopt moeilijk (what's new )
Over Brouwer bestaat er grote onenigheid in de technische staf. Gewoon niet halen, als er zoveel twijfel over bestaat
pi_60980487
Komen jullie nou wel met veel man naar Amsterdam voor de beker of niet? Ik las dat de bunnikside opriep om te gaan
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:42:22 #69
26251 Eilanden
pi_60981507
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:07 schreef denthemen het volgende:
Komen jullie nou wel met veel man naar Amsterdam voor de beker of niet? Ik las dat de bunnikside opriep om te gaan
Da's pas om ons later druk om te maken Eerst moeten we uberhaupt een selectie krijgen om te spelen
pi_60990701
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:50 schreef Strooper het volgende:
Voor zover ik weet blijft Youssef gewoon lekker bij NEC en zou hij in Nederland alleen maar naar de Top 3 willen. Dus lijkt me niet dat ie Utrecht doet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:54:16 #71
26251 Eilanden
pi_60993528
1-1 tegen het Zeeuws elftal..... we gaan echt een topseizoen tegemoet
In de voorbereiding absoluut geen aansprekend voetbal en/of aansprekende resultaten
pi_60993824
quote:

woensdag, 20 augustus 2008
FC Utrecht niet langs Zeeuws elftal

FC Utrecht bleef woensdag in Goes steken op een 1-1 gelijkspel tegen het Zeeuws elftal. Invaller Kevin van Mierlo bracht FC Utrecht na rust op voorsprong. Via een benutte strafschop van Dennis de Nooijer werd het weer gelijk.
“Heel matig en dan druk ik me nog zachtjes uit”, sprak John van Loen na afloop. “Hier is geen enkel excuus voor. Je ziet liever dat er een bepaalde opbouw in zit in een voorbereiding, maar dat was vandaag helaas niet terug te zien. Dit was een blamage.” Een zeer teleurstellende afsluiting van het trainingskamp in Zeeland. De vrije dag die de spelers hadden donderdag is ingetrokken. Er staat gewoon een training gepland op sportcomplex Zoudenbalch. Na de Open Dag van komende zaterdag wacht een dag later tegen de amateurs van Elinkwijk de laatste test voor de seizoensopening tegen PSV op zaterdag 30 augustus. “Pas na de wedstrijd tegen Elinkwijk gaan we ons maandag richten op PSV. Maar we gaan ervan uit dat het optreden van vandaag een incident was.”
Zullen we het er stiekem op houden dat resultaten in de voorbereiding niets zeggen ?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:18:53 #73
26251 Eilanden
pi_60995988
Brouwer komt in ieder geval niet. Da's dan weer het goede nieuws van de avond
pi_61013430
quote:
UTRECHT - FC Utrecht heeft zijn linksback zo goed als binnen. Mihai Nesu is vanaf 27 augustus de nieuwe linkervleugelverdediger van de FC.

FC Utrecht is inmiddels rond met Steau Boekarest en met de speler zelf. De Roemeense club wil de speler echter pas na de voorronde van de Champions League, waarin ze op 26 augustus uitkomen, aan FC Utrecht verkopen.

De transfer kan daardoor pas op 27 augustus definitief worden afgerond. FC Utrecht hoopt op korte termijn ook nog een spits te contracteren.
rtvutrecht.nl
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:27:05 #75
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61013479
Kijk, dat is dan WEL weer goed nieuws. Eindelijk.
pi_61013553
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:27 schreef thaduck het volgende:
Kijk, dat is dan WEL weer goed nieuws. Eindelijk.
Ken die hele speler verder niet, dus het is afwachten of het een versterking is.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:44:35 #77
26251 Eilanden
pi_61013998
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ken die hele speler verder niet, dus het is afwachten of het een versterking is.
Het is inderdaad afwachten, maar als je Champions League speelt en ook voor Roemenie gespeeld hebt, dan moet je toch minimaal van het niveau Shewie zijn
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:37:58 #78
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61015467
Tis afwachten, maar eerlijk is eerlijk. Een versterking is het al snel toch?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:20:38 #79
26251 Eilanden
pi_61018832
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:37 schreef thaduck het volgende:
Tis afwachten, maar eerlijk is eerlijk. Een versterking is het al snel toch?
Het niveau van Shewie heb je inderdaad al snel bereikt
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:02:16 #80
26251 Eilanden
pi_61020109
Volgens RTVUtrecht is het de overgang nu inmiddels definitief

Hoewel ik die Buter nog steeds een eikel vind met dat gelieg en gedraai van hem, zijn de aanwinsten op het oog aardig te noemen:

Silberbauer - Deens international en goede voetballer, dat zie je meteen
Maguire - talentvolle speler, maar moet het nog waarmaken op het hoogste niveau
Skoubo - Voormalig Deens international, bij Brondby succesvol, bij andere clubs minder .. voor mij het grote vraagteken
Nesu - Voor mij een onbekende, maar als je op CL-niveau speelt bij Steaua, voor Roemenie hebt gespeeld en in een recent of wat verder verleden ook gevolgd bent door Ajax en PSV, dan kan je volgens mij wel wat en ben je een aanwinst voor de FC
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:05:33 #81
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61022182
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:20 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Het niveau van Shewie heb je inderdaad al snel bereikt
Nee, daarmee doe je Shewie te kort. Het niveau van Shewie is prima, echter hij heeft beperkingen als speler. Zo komt hij weinig mee op en is hij opbouwend van weinig waarde. Hij doet zijn primaire taak (verdedigen) prima, maar dat is dan ook alles.
pi_61024533
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:02 schreef Eilanden het volgende:
Volgens RTVUtrecht is het de overgang nu inmiddels definitief

Hoewel ik die Buter nog steeds een eikel vind met dat gelieg en gedraai van hem, zijn de aanwinsten op het oog aardig te noemen:

Silberbauer - Deens international en goede voetballer, dat zie je meteen
Maguire - talentvolle speler, maar moet het nog waarmaken op het hoogste niveau
Skoubo - Voormalig Deens international, bij Brondby succesvol, bij andere clubs minder .. voor mij het grote vraagteken
Nesu - Voor mij een onbekende, maar als je op CL-niveau speelt bij Steaua, voor Roemenie hebt gespeeld en in een recent of wat verder verleden ook gevolgd bent door Ajax en PSV, dan kan je volgens mij wel wat en ben je een aanwinst voor de FC
Zou wel lachen zijn als we ineens 3e staan bij de winterstop, dan zul je die Buter zien glimmen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:35:50 #83
26251 Eilanden
pi_61034349
Gekopieerd en geplakt van fcutrecht.net:
quote:
Column: Reconstructie van een spitsenjacht

Eind mei zag de toekomst van FC Utrecht er veelbelovend uit. Frans van Seumeren had een meerderheidsbelang in de club genomen, Silberbauer was aangetrokken, men was rond met Maguire en een Braziliaanse testspeler had indruk gemaakt tijdens drie oefenwedstrijden tegen amateurclubs. Hoe anders was de situatie begin augustus. Erik Pieters, Ricky Kruys, Franck Grandel en de complete voorhoede waren verdwenen, zonder dat daar aankopen tegenover stonden. Supporters keerden zich tegen Piet Buter, die zij beschuldigden van leugens en wanbeleid. Wat was er mis gegaan? Tijd voor een reconstructie.

In mei ontving FC Utrecht van spelersmakelaar Rob Cohen een bandje met beelden van Rafael Coelho Luiz. De club besloot de Braziliaan uit te nodigen voor een stage. Tijdens drie oefenwedstrijden maakte de speler indruk op Willem van Hanegem. De coach wilde de Braziliaan graag aan zijn selectie toevoegen. Diverse mensen binnen technische staff en scouting waren echter minder overtuigd. Ook de directie had bedenkingen, omdat er nogal wat haken en ogen aan de transfer zaten. Coelho moest, als speler van buiten de EU, een
salaris verdienen van meer dan vier ton. Een fors bedrag voor een speler van net twintig jaar, die zijn kunsten slechts had laten zien tegen amateurs en bij zijn club Figueirense nog in het beloftenteam speelde. Omdat Coelho nog geen basisspeler bij zijn club was, zou het
ook moeilijk worden om een werkvergunning voor de speler te krijgen. Belangrijkste obstakel was echter het feit dat Coelho werd omringd door een legertje vage zaakwaarnemers zonder FIFA-licentie. Het was niet duidelijk welke zaakwaarnemer welke rechten bezat. Op 2 juni liet FC Utrecht weten binnen een week een beslissing te zullen nemen over Coelho, om vervolgens op 6 juni mee te delen dat Coelho voorlopig in de wachtkamer werd geplaatst. De club wilde eerst een aantal andere opties bekijken, voordat er een definitieve beslissing zou worden genomen. Ook over spits Peter Utaka werd vanaf dat moment niets meer vernomen. De supporters begrepen er niets van.

Wat zij niet wisten was dat van Hanegem inmiddels een gesprek had gehad met Ismael Aissati. De Utrechtse nummer 10 in Eindhovense dienst wilde weg bij PSV en vertelde aan van Hanegem dat hij graag naar FC Utrecht wilde komen. Ook aan deze transfer zaten echter haken en ogen. Het salaris van Aissati zou voor FC Utrecht begrippen enorm zijn en de status van zijn contract bij PSV was onzeker. In november 2005 had Aissati een vierjarig contract getekend bij PSV, maar dit contract voldeed niet aan de eisen. Aissati was op het moment van tekenen nog minderjarig en volgens de reglementen van de FIFA mag een contract dan maximaal drie jaar duren. Hierdoor zou Aissati in november 2008 transfervrij zijn. PSV en Aissati waren vervolgens mondeling overeengekomen om het contract te verlengen, maar de rechtsgeldigheid van deze overeenkomst werd door Aissati betwist omdat Jan Reker hem toezeggingen gedaan zou hebben die niet waren nagekomen. Hij werd hierin ondersteund door Stan Valckx.

Omdat de uitkomst van een arbitragezaak onzeker was deed PSV Aissati het voorstel dat hij twee jaar uitgeleend mocht worden aan FC Utrecht, als hij het aangeboden contract zou ondertekenen. Aissati weigerde. Hij wilde PSV definitief verlaten. PSV en FC Utrecht werden het daarop eens over een ruil tussen Pieters en Aissati. Erik Pieters kwam al snel tot overeenstemming met PSV, maar vervolgens liet Aissati weten af te zien van een overgang naar FC Utrecht. Hierdoor had FC Utrecht een acuut probleem. Erik Pieters was al rond
met PSV en het afblazen van de overeenkomst zou leiden tot de terugkeer van een teleurgestelde speler. Uiteindelijk werd Erik Pieters op 11 juli aan PSV verkocht voor een bedrag van iets meer dan drie miljoen euro.

Hierdoor ontstond een totaal nieuwe situatie. Niet alleen moest FC Utrecht nu ook op zoek naar een vervanger voor Pieters, men kon zich ook gaan richten op spitsen in een andere prijsklasse. De komst van Peter Utaka was hiermee definitief van de baan.

Op 18 juli vertelde Jan-Willem van Dop aan de supportersvereniging dat FC Utrecht in de eindfase was beland met twee nieuwe spelers. Volgens hardnekkige geruchten was Bonaventure Kalou een van deze spelers, maar deze koos uiteindelijk voor Heerenveen.
Op 23 juli werd bekend gemaakt dat FC Utrecht de transferdoelwitten had bepaald en de transfers zou gaan afronden. Piet Buter vloog naar Brazilie om de komst van Coelho te regelen en spelersmakelaar Karsten Aabrink kwam naar Utrecht om te onderhandelen over Morten Skoubo. Real Sociedad, de club van Skoubo, verkeerde in financiële problemen en had een achterstand in de betaling van salarissen. Omdat Skoubo langer dan drie maanden geen salaris had ontvangen, zou hij bij een arbitragezaak transfervrij mogen vertrekken. Real Sociedad was bereid om mee te werken aan een vertrek op voorwaarde dat er geen mededelingen over de transfer zouden worden gedaan. De club was bang voor een leegloop indien bekend zou worden dat Skoubo transfervrij zou vertrekken. Op 27 juli maakte Piet Buter trots bekend dat FC Utrecht rond was met twee spitsen en met hun club en alleen een medische keuring een overgang nog in de weg kon staan.

En toen sloeg het noodlot toe. Morten Skoubo viel geblesseerd uit tijdens een training, met klachten die leken op een eerdere langdurige blessure. Hierdoor moest de medische keuring worden uitgesteld. Tijdens deze periode toonde opeens ook Brondby interesse in Skoubo en als gevolg daarvan wilde Real Sociedad niet meer meewerken aan een transfervrij vertrek. FC Utrecht moest opnieuw met Real Sociedad om de tafel. Rafael Coelho speelde inmiddels zijn wedstrijden in het eerste elftal van Figueirense om te voldoen aan de eisen voor een werkvergunning en deed dat boven verwachting. De spits veroverde een basisplaats en scoorde meerdere goals. Plotseling werd FC Utrecht geconfronteerd met weer een nieuwe vage zaakwaarnemer die aanvullende eisen stelde. Voor FC Utrecht was daarmee de maat vol. De club ging in onderhandeling met Nordsjaelland over een overname van Bernburg. Dit leidde tot felle reacties bij supporters. Zij zagen dit ten onrechte als bewijs dat Piet Buter had gelogen toen hij op 27 juli vertelde dat FC Utrecht rond was met twee spelers.

Inmiddels is Morten Skoubo aangetrokken als nieuwe spits, heeft FC Utrecht in Mihai Nesu een uitstekende vervanger gevonden voor Erik Pieters en is het wachten nog slechts op een tweede spits. De reacties op het forum beginnen zich te normaliseren, nu duidelijk is dat FC Utrecht prima zaken heeft gedaan op de transfermarkt.
Het wordt een mooi seizoen.

Hetverstandkomtmetdejaren
pi_61044307
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:02 schreef Eilanden het volgende:

Dat dacht Ajax ook van Ogararu. Maar goed, op papier ziet het er goed uit met Nesu.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:56:04 #85
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61056307
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zou wel lachen zijn als we ineens 3e staan bij de winterstop, dan zul je die Buter zien glimmen.
3e !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! ! !1!1
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_61060526
quote:
'Selectie FC Utrecht uitgebalanceerd'
Door ARD SCHOUTEN
UTRECHT - FC Utrecht beleeft een hete transferzomer. Algemeen directeur Jan Willem van Dop en technisch directeur Piet Buter over de strijd rond nieuwe spelers, de ambities van FC Utrecht en de stroeve voorbereiding.

Met het vastleggen van de Roemeen Mihai Nesu lijkt het rumoer onder supporters, vergeleken met de afgelopen weken, enigszins te verstommen. FC Utrecht zou te traag handelen, voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en slecht communiceren richting de aanhang.

- Even terug naar 2 april 2008. Frans van Seumeren neemt de club over, en de supporters verheugen zich meteen op mooie aankopen. Terecht?

Van Dop: ,,Allereerst is het zo dat de club voor de komst van Van Seumeren niet al bijna failliet was. Er was een, hoewel beperkt, positief eigen vermogen. Wel kon dankzij zijn kapitaalinjectie de ambitie op alle vlakken omhoog. We investeren bijvoorbeeld extra in de organisatie, de scouting en de jeugd. De scouting en onze jeugd zijn altijd belangrijke pijlers onder de club geweest. Jongens als Pieters en Tiendalli leveren uiteindelijk een meerwaarde op die we weer kunnen besteden. Dat supporters na de overname hogere verwachtingen koesteren is terecht. We spreken natuurlijk ook uit dat we in vijf zes jaar tijd richting een vaste plek in de subtop willen. Maar wél via de weg van de geleidelijkheid. Natuurlijk trekken we de cirkel nu groter dan vroeger als we uit zijn op een speler. We bekijken spelers die lange tijd niet haalbaar waren. Zelfde verhaal voor het openbreken van contracten; we behouden nu jongens waar dat anders lastiger was geweest. Maar alles in het redelijke.''

Buter: ,,Ik hoor het de scouting nog zeggen de afgelopen jaren. 'Als je voor een speler gaat, moet-ie voldoen aan drie voorwaarden; een transfervrije status, uit de Europese Unie en niet te duur graag'. Terwijl we nu ook naar spelers zoeken die elders een doorlopend contract hebben.''

Van Dop: ,,En wat denk je van het openbreken van de contracten van Van Dijk, Schut, Loval en Sanmartean? Bewuste keuzes voor de lange termijn die natuurlijk geld kosten. Als ik dan hoor dat mensen denken dat er niets is gedaan met het geld dat Pieters en Kruys hebben opgebracht, vind ik dat wel ietwat kortzichtig.''

- Toch klonk de afgelopen maanden regelmatig gemor omdat het, qua transfers, zo stil bleef. Terecht?

Van Dop: ,,Soms duren zaken langer dan je denkt. Even terug naar het uitgangspunt. Rossini, Grandel en Kruys mochten weg, Nelisse bleek niet te behouden. Pieters vond iedereen een goede speler, maar voor een bepaalde prijs viel er te praten. Ook omdat we Shew-Atjon in ons achterhoofd hielden als vervanging. In afwachting van een aankoop als Nesu. Maguire was gekomen als breedteaankoop voor het middenveld en we haalden met Silberbauer een absolute topper. Dat het vervolgens rond het EK stil werd was niet meer dan schone schijn.''

Buter: ,,In eerste instantie dacht de technische staf er nog over om het AS Roma-systeem te gaan spelen. Van Hanegem vond het daarom niet perse nodig dat er een spits bij zou komen. Zeker niet als Aisatti zou komen. Toch hielden we twijfel; redden we het zonder spits? In eerste instantie hebben we gedacht aan spitsen als Gommans, Rose, Den Ouden; types de een wedstrijd op kunnen breken. Maar toen Aisatti niet doorging zijn we gegaan voor het duo Skoubo/Coelho. Dan merk je dat wij al lang naar een ander type spits aan het zoeken waren, terwijl de discussie bij de achterban nog over het halen van pinchitters ging. Maar wij waren aan een ander lijstje toe. Zo dynamisch is het.

- Het duo Coelho/Skoubo waarvan in juli werd gezegd; er zijn twee spitsen, het hangt enkel nog op de medische keuring….die week.

Buter: ,,Achteraf gezien was dat niet handig om te zeggen, hoewel het wel waar was. In het geval van Coelho wisten we zijn prijs en hebben we op een gegeven moment Ja gezegd. Daaraan vooraf ging een periode van twijfel. We hadden hem slechts 2.5 wedstrijd gezien. Tegen amateurs. Dús zijn we meer informatie gaan inwinnen in Brazilië zelf. Vergeet niet dat er aan hem een hoog prijskaartje hing, omdat hij niet uit de Europese Unie komt. Maar toen we hem wilden inlijven doken er ineens allerlei partijen op die meenden recht op een aandeel te hebben.''

Van Dop: ,,Gaat vaak zo in die landen. Dan blijkt ineens een partij die van de club nog geld krijgt opeens als zekerheid een percentage van een speler te hebben. Ze menen dan recht te hebben op een deel van de transfersom, waardoor het bedrag gedurende de onderhandelingen steeds oploopt.''

Buter: ,,In het geval van Skoubo was de complicatie dat zijn club in financiële problemen zat. Daardoor heeft het langer geduurd. We waren rond, en konden óf er proberen met de club uit te komen, óf er een zaak van maken. Hoewel we sterk stonden is het maar de vraag waar zoiets op uitdraait. Dan loop je het risico een speler binnen te hebben die nog niet speelgerechtigd is.

- De supporters leven kritisch mee, hoe lastig is dat voor een clubleiding?

Van Dop: ,,Wat er op internet geroepen wordt gaat de perken soms te buiten. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar het moet wel in het redelijke blijven. Ik heb bijvoorbeeld tijdens het hele proces bewust het bestuur van de supportersvereniging op de hoogte gehouden, maar je kunt moeilijk iedereen persoonlijk inlichten. Zo werkt het niet. Mensen hebben vaak geen idee hoe hard er aan een zaak getrokken wordt.''

Buter: ,,De helft van de mailers verwijt me dat ik teveel naar buiten breng, de andere helft juist het tegenovergestelde. Vijftig procent vond Bernburg geen goed idee, de andere helft wel. Wat kun je daar mee? Ook intern geldt dat er nooit honderd procent ruggesteun is voor een transfer. Het hangt van kleine details af of we het wel of niet doen. Bijvoorbeeld Bernburg is uitgebreid bekeken -door de scouting, door Van Loen, Van Hanegem en mijzelf- maar de twijfel bleef.''

- Willem van Hanegem uitte kritiek op de rol van zaakwaarnemers, mee eens?

Van Dop: ,,Ik ben drie weken bezig geweest met de zaak Aisatti. We wilden hem graag, maar omdat hij met Farfan naar Egypte was liet een afspraak even op zich wachten. Vervolgens was het ineens -al dan niet ingefluisterd door zijn zaakwaarnemer- 'ik wil niet gekocht worden door FC Utrecht'. Zijn we het gesprek aangegaan over verhuur, maar dan wel met een meerwaarde voor ons bij een eventuele verkoop. Natuurlijk wisten we dat op de achtergrond Ajax meespeelde, maar je probeert alles om zoiets rond te krijgen. Daarbij overigens gesteund door PSV die hem liever niet naar Ajax zagen gaan. Maar uiteindelijk moet je ook wel weten waar de macht ligt en wat haalbaar is.''

- Kalou?

Van Dop: ,,We wisten op een vrijdag zijn condities qua salaris en de termijn van een contract. Daarmee gingen we diezelfde dag akkoord. Ik zou hem spreken op een bijeenkomst in Rotterdam, de volgende dag, met het doel het uiteindelijk op maandag af te ronden. Hij was er niet. Toen ik op maandag opheldering vroeg bleek-ie naar SC Heerenveen te gaan. Ja, dan voel je je enorm gepiepeld.''

- Tot slot, hoe staat FC Utrecht er, een week voor PSV, sportief voor?

Van Dop: ,,We beginnen met een goede uitgebalanceerde selectie. Eentje die we voor ogen hadden, eigenlijk zelfs meer dan dat. Ik heb in het buitenland soms ook wat meewarig naar de resultaten van de oefenwedstrijden gekeken, maar wat zegt het? Eén goede wedstrijd tegen PSV en iedereen is de voorbereiding alweer vergeten. Zo werkt dat nu eenmaal in het voetbal.''

Buter: ,,Mee eens. En wat de selectie betreft, heb ik altijd gezegd; de afrekening van een technisch directeur komt in december aan de hand van de resultaten.''
ad.nl
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:58:46 #87
26251 Eilanden
pi_61061071
Maar met geen woord over de nieuwe spits .. komt ´ie nou nog wel of niet?
pi_61062217
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:58 schreef Eilanden het volgende:
Maar met geen woord over de nieuwe spits .. komt ´ie nou nog wel of niet?
Hij komt.
quote:
UTRECHT - Ali Boussaboun is de nieuwe spits van FC Utrecht. Hij tekent een contract voor twee seizoenen.

Het afgelopen seizoen speelde Boussaboun voor Al Wahkrah in Qatar. Daarvoor kwam 29-jarige Boussaboun ook al uit voor FC Utrecht. Met de komst van de spits zegt FC Utrecht de selectie rond te hebben.
rtvutrecht.nl

Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:06:17 #89
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_61062245
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hij komt.
[..]

rtvutrecht.nl

Huh
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_61062369
Hopelijk doet ie het in een ander systeem en onder een andere trainer beter dan zijn vorige tijd bij ons.

Voor de rest is de selectie nu wel rond ja.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:25:02 #91
26251 Eilanden
pi_61063934
Met de nadruk op 'rond'

Had geen hoog rendement toen hij hier speelde, maar is natuurlijk geen slechte voetballer. En volgens mij ook gehaald als vervanger van Rossinni, dus als tweede spits achter Skoubo
pi_61063975
Dat is toch wel komisch, dat ze bij Boussaboun uitkomen. Maar goed, hem halen is beter dan niets doen. Brouwer was vast een mindere optie, nog niet gearriveerd genoeg in de profwereld.
That's all folks!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:33:14 #93
26251 Eilanden
pi_61064065
Boussaboun is inderdaad die 'jonge, talentvolle spits'

Ik denk dat het ook te maken heeft met de tijdsdruk en de beschikbaarheid van spelers. Uiteindelijk denk ik dat Utrecht er in de breedte een stuk sterker op geworden is, alhoewel het natuurlijk afwachten is hoe de nieuwe aankopen zich zullen manifesteren, maar het lijkt me dat er voor de technische staf behoorlijk wat keuze is (met name aanval en middenveld).
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:46:23 #94
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61065480
De tering. Wat moeten we daarmee?

Is ie niet boos weggelopen toen op het eind de vorige keer?

Jesus, ik had een hoop verwacht. Maar ik ben nu even teleurgesteld.
pi_61065560
Ali, vage aankoop inderdaad zeg.
pi_61065572
Jezus .
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:57:16 #97
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61065679
Om nou te zeggen dat ik onder de indruk was de vorige periode.

Ik kan me echt alleen frustratie herinneren van hem, of haal ik dat door elkaar met Nelisse?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:59:51 #98
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61065719
De keuze van hem begrijp ik wel, kleine sfeer impressie waar ie vandaan kwam:
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:22:12 #99
26251 Eilanden
pi_61069686
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:57 schreef thaduck het volgende:
Om nou te zeggen dat ik onder de indruk was de vorige periode.

Ik kan me echt alleen frustratie herinneren van hem, of haal ik dat door elkaar met Nelisse?
Hij scoorde niet en dat vrat destijds aan hem, waardoor 'ie op het einde ook oog voor de medespeler verloor, maar Boussaboun is zeker geen slechte speler hoor.
  zondag 24 augustus 2008 @ 02:13:55 #100
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_61078539
Fukking hell:
quote:
Nelisse houdt Salzburg op perfecte koers in thuisduels

23/08/2008 23:39

Red Bull Salzburg heeft ook zijn derde thuiswedstrijd in de Oostenrijkse competitie gewonnen. De ploeg van coach Co Adriaanse versloeg SV Ried met 2-1.

Robin Nelisse hielp Salzburg aan de zege. De Antilliaanse aanvaller viel in met nog een half uur te spelen en maakte tien minuten voor tijd het winnende doelpunt.

Het was Nelisse's vierde treffer in zes competitieduels tot nog toe. De dertigjarige spits heeft een gemiddelde van één goal per 96 minuten in de Bundesliga.

Red Bull Salzburg staat met de drie erbij op de tweede plaats. Koploper Sturm Graz heeft twee punten meer zeven wedstrijden.
Bron: http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)oersInThuisduels.htm

Echt waar, dat we die gast hebben laten gaan. Ik had niet verwacht dat ik het uit mijn bek zou krijgen, maar we hadden hem echt moeten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')