Ik snap de politisering van dat relnichtenballet sowieso niet zo goed. Al die officiële instanties die opeens met de billen bloot willen. "Kijk ons eens lekker in een roze bootje de grachten bevaren." Wat een heldendaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:05 schreef Heatseeker het volgende:
Belachelijk dat de politie er wel aan mee doet.
Die mensen kunnen echt niet verder kijken dan hun neus lang is hè?quote:Oppositie boos over Gay Pride-verbod Defensie
net als de politie, toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:19 schreef waht het volgende:
[..]
Die mensen kunnen echt niet verder kijken dan hun neus lang is hè?
Wat voor signaal geeft het af om een militair in uniform tussen de bijna naakte mannen in leren pakjes op een boot te zien dansen? Een militair in uniform vertegenwoordigd de hele defensie-organisatie, wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten, maar in het pak van de baas gedraag je je naar wat defensie is en blijft: de krijgsmacht.
Ach, dit relletje wordt veroorzaakt door hetzelfde soort politici dat eerst een kudde militairen naar Verweggistaans oorlogsgebied stuurt, om die bij terugkomst civiel te laten berechten omdat de groengewapende heren met scherp op onschuldige burgers zouden hebben geschoten. Kortom, een stel bureaupacifisten dat van hypocrisie een sport heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een gezeur om niets. En eigenlijk is het wel terecht dat militairen niet in hun dienstuniformen mee mogen doen. Het is toch ook geen werktijd?
De lezing van de politie is dat ze graag aanwezig wilden zijn om zo uit te dragen dat zij diversiteit en tolerantie ondersteunen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:05 schreef Heatseeker het volgende:
Belachelijk dat de politie er wel aan mee doet.
En ik denk dat politici wel meer onzin blaten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:10 schreef Pumatje het volgende:
wordt gewoon verwacht van je dat je regels respecteerd, en als staatssec. het niet wil doe je het gewoon niet. Denk dat bij terugkomt je niet echt geliefd bent als je toch in uniform bent gegaan.
Nee, maar wel er tactisch uitwerken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:53 schreef DennisMoore het volgende:
Wat heeft de politicus Jack de Vries zich daar nu weer mee te bemoeien?
Als ze vorig jaar meeliepen, dan kunnen ze dat nu ook.
Wat wou ie doen? Je ontslaan?
Wat ermee wordt duidelijk gemaakt, is dat er ook homo's in 't leger zitten, en dat ze daar net zo welkom zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 04:11 schreef Esses het volgende:
Maar ik vind het niet kunnen dat jij je persoonlijke mening of uiting weergeeft in een uniform waarmee een complete organisatie zich identificeert.
Officieel zijn ze welkom, officieus niet. Ik ben in 3 jaar tijd bij defensie geen enkele homo tegengekomen, zelfs geen vermoedens gehad. Je wordt niet voor niks uitgekafferd voor homo als je iets niet kan. En dit is niet alleen onder manschappen maar ook bij (onder)officieren.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 05:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat ermee wordt duidelijk gemaakt, is dat er ook homo's in 't leger zitten, en dat ze daar net zo welkom zijn.
Zo'n optocht is niet alleen een feestje, er worden ook statements gemaakt door tal van serieuze organisaties die meevaren, er worden flyers uitgedeeld etc.
Jack is homofoob.
Ik heb gelogen, we hebben 1 (duidelijke) homo hier, en die werkt op de manege met paarden.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:18 schreef DennisMoore het volgende:
Tijd om daar 's verandering in te brengen dan.
(Overigens kom ik op homo-profielen/contact-sites met regelmaat militairen tegen.)
11AfdRa?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:33 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik heb gelogen, we hebben 1 (duidelijke) homo hier, en die werkt op de manege met paarden.
Goedkoop amusement.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:26 schreef DennisMoore het volgende:
Je leest ingezonden brieven in Metro/Spits?!
Ehhh.... ik doe echt m'n best een punt te vinden in dit verhaal dat aansluit op het topic, maar het wil niet zo.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 04:11 schreef Esses het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk dat de politie meevaart, net als dat ik het verschrikkelijk vind dat mensen in hun defensie uniform meevaren. Niet dat ik iets tegen heb op homo's, juist absoluut niet. Maar ik vind het niet kunnen dat jij je persoonlijke mening of uiting weergeeft in een uniform waarmee een complete organisatie zich identificeert.
Wat jij in je eigen kleren doet moet jij weten, maar wat je in de kleren van de baas doet, dat is aan de baas. Oftewel kleed je even om. Bij de KMAR is dit overigens linea recta een reden om uit de dienst verwijderd te worden. Hier zijn de foto's die reeds op geenstijl gezien zijn zelfs door de intake gesprek leider UITGEPRINT en worden ze gebruikt om je te waarschuwen hoe jij je uniform NIET hoort te behandelen, wat dan als gevolg heeft dat je direct uit de dienst gezet word. Geen commentaar mogelijk.
[ afbeelding ]
Of de andere foto zoals hieronder: Klik
Het uniform is heilig, je identificeert er niet alleen jezelf mee. Hoe Dhr. Berlijn er mee omging (in uniform uitspraken op persoonlijke titel doen welke door het uniform toch weer leken alsof ze van defensie kwamen) was al op 't randje. Je moet bij het uniform nu eenmaal niet alleen aan jezelf denken...
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:15 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Officieel zijn ze welkom, officieus niet. Ik ben in 3 jaar tijd bij defensie geen enkele homo tegengekomen, zelfs geen vermoedens gehad. Je wordt niet voor niks uitgekafferd voor homo als je iets niet kan. En dit is niet alleen onder manschappen maar ook bij (onder)officieren.
Homo's en defensie gaat nou eenmaal moeilijk samen, vraag me niet waarom.
Open er een topic over zou ik zeggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mwa... Homo's heb je in vele soorten en maten, en bij Defensie lopen ook genoeg hetero mietjes rond.
Dit is dus precies wat me zo steekt bij de Defensie, die geveinsde macho cultuur.
Is ook zo, het verschilt ook per onderdeel, etc.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:50 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Open er een topic over zou ik zeggen.
Die macho cultuur is niet echt defensie breed. Bij bepaalde eenheden (lees infanterie e.d.) vind je dit veel meer dan bijvoorbeeld bij de genie. Maar het is een feit dat er redelijk veel ik-heb-de-school-niet-afgemaakt-en-rij-golf-en-draag-een-petje-en-oorbel figuren zijn.
Zeker, maar het ligt aan de homo (de niet uit de kast gekomen) die zijn volgens mij bang om vervelende reactie's te krijgen terwijl het in praktijk ontzettend mee valt. Ik heb zoiets of je nu wit, zwart, geel homo lesbie bent, je bent een collega en we helpen mekaar in geval van nood.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Is ook zo, het verschilt ook per onderdeel, etc.
Maar men wil het wel graag uitdragen. Begrijpelijk, maar wat mij betreft niet zondermeer acceptabel voor een instantie die met belastinggeld wordt betaald.
Zeker niet als je op die manier in de media naar buiten wil treden.
Oftewel: dat uniform, dat betalen die homo's ook.
Nou ja, net zei je nog iets wat me anders deed vermoeden, maar okeequote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:07 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Zeker, maar het ligt aan de homo (de niet uit de kast gekomen) die zijn volgens mij bang om vervelende reactie's te krijgen terwijl het in praktijk ontzettend mee valt. Ik heb zoiets of je nu wit, zwart, geel homo lesbie bent, je bent een collega en we helpen mekaar in geval van nood.
Er zullen ongetwijfeld meer homo's zijn binnen defensie maar die houden dat graag voor hun zelf. En dat is jammer.
Sorry voor de verwarring, het bindmiddel van 2008 is bierquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou ja, net zei je nog iets wat me anders deed vermoeden, maar okee
Overigens was homofilie bij de oude Grieken een bindmiddel binnen het defensie apparaat - althans, als we de verhalen mogen geloven.
Yeah right.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:25 schreef DennisMoore het volgende:
Militairen zitten tegenwoordig toch gewoon aan de coke?
dat is bij hetero dating sites niet anders ... het is alleen naar het schijnt niet altijd even correctquote:Op woensdag 6 augustus 2008 07:18 schreef DennisMoore het volgende:
Tijd om daar 's verandering in te brengen dan.
(Overigens kom ik op homo-profielen/contact-sites met regelmaat militairen tegen.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |