abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60570971
Oppositie boos over Gay Pride-verbod Defensie

DEN HAAG - De oppositiepartijen VVD en D66 zijn boos op het kabinet omdat staatssecretaris Jack de Vries van Defensie zijn personeel heeft verboden in uniform deel te nemen aan de botenoptocht van de afgelopen Gay Pride. Dat hebben de Tweede Kamerleden Anouchka van Miltenburg (VVD) en Boris van der Ham (D66) maandag laten weten.

De Vries vindt dat een uitbundig feest als de Gay Pride niet past bij de waardigheid van het uniform. De VVD is daar ,,verbolgen'' over en snapt niet dat het kabinet ,,zo krampachtig tegenover deelname van militairen staat, terwijl staatssecretaris Van der Knaap van Defensie vorig jaar nog samen met vele militairen deelnam aan Roze Maandag en het zomercarnaval in Rotterdam''. Volgens Van Miltenburg ondermijnt De Vries, maar ook Defensieminister Eimert van Middelkoop, het belang van homo-emancipatie.

Van der Ham stelde maandag opheldering te willen van minister Eimert van Middelkoop (Defensie). Van Middelkoop stelde afgelopen zaterdag dat het ,,misschien zelfs een beetje provocerend'' was dat zo veel PvdA-bewindslieden meevoeren. Van der Ham wil daarom ook weten of de deelnemende bewindslieden namens het hele kabinet meevoeren. (ANP)

bron: www.parool.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_60571088
Ik word zo moe van dit gezeik.

Wat kan een land vallen in 10 jaar tijd zeg.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60571106
Waar ze zich allemaal wel niet druk over maken zeg.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_60571170
Inderdaad. Goed dat de halve PvdA en Plasterk mee kunnen varen.

Maar ook goed dat defensie kan zeggen dat het uniform niet voor feesten en partijen bedoeld is die niets met defensie, het koningshuis of whatever te maken hebben.

Wat willen die mensen in vredesnaam voor punt maken?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:28:35 #5
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60571197
ik zou er bijna CDA voor stemmen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:28:46 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60571203
Van hoeveel muggen moeten nog olifanten worden gemaakt voordat er verkiezingen zijn? Hou je in godsnaam eens met zinnige zaken bezig. stelletje navelstarende self-kickers daar in die Kamerbankjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:32:15 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60571289
Die Van der Ham wat een boterbabbelaar is dat ook. Er als de kippen bij zodra het gaat om kwesties die zelfs voor Hilversum te licht verteerbaar zijn.
pi_60571881
Heb je porem van hem wel eens gezien?

Volgens mij is de pot toverdrank op hem gevallen toen ie nog klein was.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:44:03 #9
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60574510
Idd, niet zeiken uniform is daar niet voor. Dan maken ze maar een roze uitgave ofzo.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_60575308
Dat mensen van defensie niet in uniform aan de botenparade mogen meedoen, kan ik nog wel volgen. De uitspraken van minister Van Middelkoop echter niet. Die vind ik dom en weinig professioneel.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:49:15 #11
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60576437
Die mening mag je hebben.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:05:28 #12
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60578215
Belachelijk dat de politie er wel aan mee doet.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:54:43 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60579320
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:05 schreef Heatseeker het volgende:
Ik snap de politisering van dat relnichtenballet sowieso niet zo goed. Al die officiële instanties die opeens met de billen bloot willen. "Kijk ons eens lekker in een roze bootje de grachten bevaren." Wat een heldendaad.
pi_60579402
Wat een gezeur om niets. En eigenlijk is het wel terecht dat militairen niet in hun dienstuniformen mee mogen doen. Het is toch ook geen werktijd?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60579670
Je moet zelf weten of je in je uniform loop buiten diensttijd, maar met zoiets hoef je niet mee te doen in je uniform, dus terecht dat hij het heeft verboden
pi_60579890
quote:
Oppositie boos over Gay Pride-verbod Defensie
Die mensen kunnen echt niet verder kijken dan hun neus lang is hè?

Wat voor signaal geeft het af om een militair in uniform tussen de bijna naakte mannen in leren pakjes op een boot te zien dansen? Een militair in uniform vertegenwoordigd de hele defensie-organisatie, wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten, maar in het pak van de baas gedraag je je naar wat defensie is en blijft: de krijgsmacht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:16:00 #17
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60581073
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:19 schreef waht het volgende:

[..]

Die mensen kunnen echt niet verder kijken dan hun neus lang is hè?

Wat voor signaal geeft het af om een militair in uniform tussen de bijna naakte mannen in leren pakjes op een boot te zien dansen? Een militair in uniform vertegenwoordigd de hele defensie-organisatie, wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten, maar in het pak van de baas gedraag je je naar wat defensie is en blijft: de krijgsmacht.
net als de politie, toch?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:19:36 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60581142
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een gezeur om niets. En eigenlijk is het wel terecht dat militairen niet in hun dienstuniformen mee mogen doen. Het is toch ook geen werktijd?
Ach, dit relletje wordt veroorzaakt door hetzelfde soort politici dat eerst een kudde militairen naar Verweggistaans oorlogsgebied stuurt, om die bij terugkomst civiel te laten berechten omdat de groengewapende heren met scherp op onschuldige burgers zouden hebben geschoten. Kortom, een stel bureaupacifisten dat van hypocrisie een sport heeft gemaakt.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:22:46 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60581210
En ondertussen wordt er vast wel ergens in Amsterdam een homo door drie ontaarde mocro's in de buik geschopt. Maar goed, de afwezigheid van een stoet glimknopende militairen in de roze grachtenparade is natuurlijk véél belangrijker.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:26:06 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60581277
godsakker wat een gezeik..

vind het btw terecht dat ze er niet mogen staan in hun uniform, maar om er dan om te gaan zeiken.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:31:15 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60581373
dat gehomo is gelukkig afgelopen, al blijft het vreselijk hoe een failliet gelegenheidsclubje het toch elke keer weer voor elkaar bokst om zo'n beetje alle media achter zich te krijgen met een positief verhaal.
Nu kunnen de heren homoist weer fijn ruzie maken over het faillisement van hun clubhuis.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:32:21 #22
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60581393
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:05 schreef Heatseeker het volgende:
De lezing van de politie is dat ze graag aanwezig wilden zijn om zo uit te dragen dat zij diversiteit en tolerantie ondersteunen.

Het was dan ook een sober stel op een sobere politieboot. Niks mis mee.
pi_60581785
Wat heeft de politicus Jack de Vries zich daar nu weer mee te bemoeien ?

Als ze vorig jaar meeliepen, dan kunnen ze dat nu ook.

Wat wou ie doen? Je ontslaan ?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:57:59 #24
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60584399
ja..
pi_60584575
Lukt 'm niet .

Zou een leuke worden voor de rechter .
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:10:24 #26
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60584667
wordt gewoon verwacht van je dat je regels respecteerd, en als staatssec. het niet wil doe je het gewoon niet. Denk dat bij terugkomt je niet echt geliefd bent als je toch in uniform bent gegaan.
pi_60584890
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 21:10 schreef Pumatje het volgende:

wordt gewoon verwacht van je dat je regels respecteerd, en als staatssec. het niet wil doe je het gewoon niet. Denk dat bij terugkomt je niet echt geliefd bent als je toch in uniform bent gegaan.
En ik denk dat politici wel meer onzin blaten.

Geen rechter zal een ontslag goedkeuren op basis van zulke onzin. Zeker als vorig jaar wél in uniform kon worden meegelopen, als ook de politie het kan, als politici meelopen, als de burgemeester op een bootje meevaart.

Nee... domme zet van Jack .
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:22:35 #28
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60585002
zoals al gemeld is, politie had andere motieven.
Daarnaast is de Politie ook iets compleet anders dan Defensie, net zoals de Burgemeester van de Stad.

Het is geen domme zet van Jack, het is een zielige zet van D66 en de VVD.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:26:46 #29
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60585092
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:53 schreef DennisMoore het volgende:
Wat heeft de politicus Jack de Vries zich daar nu weer mee te bemoeien ?

Als ze vorig jaar meeliepen, dan kunnen ze dat nu ook.

Wat wou ie doen? Je ontslaan ?
Nee, maar wel er tactisch uitwerken.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:39:22 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60587006
militairen mochten gewoon meedoen voor zover ik weet, alleen niet in uniform

ik vind dat niet meer dan logisch eerlijk gezegd, ik hoef ook geen stomdronken uniformen in de kroeg te zien
ik snap niet dat het vorig jaar wel mocht ... ik snap niet dat de politie heel erg moeilijk gaat doen als er blauw in de kroeg zit maar wel met dit soort feesten mee gaat varen.
Als er een luchtmachtdame halfnaakt op een f16 een foto maakt begint defensie ook te klagen.

nu zal er ongetwijfeld niet gedronken worden en zullen de uniformen intact blijven maar dat zie je vanaf de wal niet, je denkt gewoon dat die mensen ook aan het feesten zijn

klein beetje respect voor het uniform mag best
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 04:11:22 #31
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60592344
Ik vind het verschrikkelijk dat de politie meevaart, net als dat ik het verschrikkelijk vind dat mensen in hun defensie uniform meevaren. Niet dat ik iets tegen heb op homo's, juist absoluut niet. Maar ik vind het niet kunnen dat jij je persoonlijke mening of uiting weergeeft in een uniform waarmee een complete organisatie zich identificeert.

Wat jij in je eigen kleren doet moet jij weten, maar wat je in de kleren van de baas doet, dat is aan de baas. Oftewel kleed je even om. Bij de KMAR is dit overigens linea recta een reden om uit de dienst verwijderd te worden. Hier zijn de foto's die reeds op geenstijl gezien zijn zelfs door de intake gesprek leider UITGEPRINT en worden ze gebruikt om je te waarschuwen hoe jij je uniform NIET hoort te behandelen, wat dan als gevolg heeft dat je direct uit de dienst gezet word. Geen commentaar mogelijk.

Of de andere foto zoals hieronder: Klik

Het uniform is heilig, je identificeert er niet alleen jezelf mee. Hoe Dhr. Berlijn er mee omging (in uniform uitspraken op persoonlijke titel doen welke door het uniform toch weer leken alsof ze van defensie kwamen) was al op 't randje. Je moet bij het uniform nu eenmaal niet alleen aan jezelf denken...
pi_60592582
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 04:11 schreef Esses het volgende:

Maar ik vind het niet kunnen dat jij je persoonlijke mening of uiting weergeeft in een uniform waarmee een complete organisatie zich identificeert.
Wat ermee wordt duidelijk gemaakt, is dat er ook homo's in 't leger zitten, en dat ze daar net zo welkom zijn.

Zo'n optocht is niet alleen een feestje, er worden ook statements gemaakt door tal van serieuze organisaties die meevaren, er worden flyers uitgedeeld etc.

Jack is homofoob .
  woensdag 6 augustus 2008 @ 07:15:04 #33
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60592892
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 05:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat ermee wordt duidelijk gemaakt, is dat er ook homo's in 't leger zitten, en dat ze daar net zo welkom zijn.

Zo'n optocht is niet alleen een feestje, er worden ook statements gemaakt door tal van serieuze organisaties die meevaren, er worden flyers uitgedeeld etc.

Jack is homofoob .
Officieel zijn ze welkom, officieus niet. Ik ben in 3 jaar tijd bij defensie geen enkele homo tegengekomen, zelfs geen vermoedens gehad. Je wordt niet voor niks uitgekafferd voor homo als je iets niet kan. En dit is niet alleen onder manschappen maar ook bij (onder)officieren.

Homo's en defensie gaat nou eenmaal moeilijk samen, vraag me niet waarom.
pi_60592910
Tijd om daar 's verandering in te brengen dan .

(Overigens kom ik op homo-profielen/contact-sites met regelmaat militairen tegen .)
pi_60592926
Oh nee he, weer drie dagen lang alleen maar boze homobrieven in de Metro en de Spits.
pi_60592941
Je leest ingezonden brieven in Metro/Spits ?!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 07:33:18 #37
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60592963
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:18 schreef DennisMoore het volgende:

(Overigens kom ik op homo-profielen/contact-sites met regelmaat militairen tegen .)
Ik heb gelogen, we hebben 1 (duidelijke) homo hier, en die werkt op de manege met paarden.
pi_60592986
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:33 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Ik heb gelogen, we hebben 1 (duidelijke) homo hier, en die werkt op de manege met paarden.
11AfdRa?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 07:40:11 #39
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60592989
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:39 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

11AfdRa?
Jeps.
pi_60593003
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:26 schreef DennisMoore het volgende:
Je leest ingezonden brieven in Metro/Spits ?!
Goedkoop amusement.
pi_60593267
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 04:11 schreef Esses het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk dat de politie meevaart, net als dat ik het verschrikkelijk vind dat mensen in hun defensie uniform meevaren. Niet dat ik iets tegen heb op homo's, juist absoluut niet. Maar ik vind het niet kunnen dat jij je persoonlijke mening of uiting weergeeft in een uniform waarmee een complete organisatie zich identificeert.

Wat jij in je eigen kleren doet moet jij weten, maar wat je in de kleren van de baas doet, dat is aan de baas. Oftewel kleed je even om. Bij de KMAR is dit overigens linea recta een reden om uit de dienst verwijderd te worden. Hier zijn de foto's die reeds op geenstijl gezien zijn zelfs door de intake gesprek leider UITGEPRINT en worden ze gebruikt om je te waarschuwen hoe jij je uniform NIET hoort te behandelen, wat dan als gevolg heeft dat je direct uit de dienst gezet word. Geen commentaar mogelijk.

[ afbeelding ]
Of de andere foto zoals hieronder: Klik

Het uniform is heilig, je identificeert er niet alleen jezelf mee. Hoe Dhr. Berlijn er mee omging (in uniform uitspraken op persoonlijke titel doen welke door het uniform toch weer leken alsof ze van defensie kwamen) was al op 't randje. Je moet bij het uniform nu eenmaal niet alleen aan jezelf denken...
Ehhh.... ik doe echt m'n best een punt te vinden in dit verhaal dat aansluit op het topic, maar het wil niet zo.

De politie had een reden om mee te varen, maar met feest of afbreuk op het uniform had het niets te maken.
pi_60593270
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:15 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Officieel zijn ze welkom, officieus niet. Ik ben in 3 jaar tijd bij defensie geen enkele homo tegengekomen, zelfs geen vermoedens gehad. Je wordt niet voor niks uitgekafferd voor homo als je iets niet kan. En dit is niet alleen onder manschappen maar ook bij (onder)officieren.

Homo's en defensie gaat nou eenmaal moeilijk samen, vraag me niet waarom.

Mwa... Homo's heb je in vele soorten en maten, en bij Defensie lopen ook genoeg hetero mietjes rond.

Dit is dus precies wat me zo steekt bij de Defensie, die geveinsde macho cultuur.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:50:36 #43
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60593390
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:35 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Mwa... Homo's heb je in vele soorten en maten, en bij Defensie lopen ook genoeg hetero mietjes rond.

Dit is dus precies wat me zo steekt bij de Defensie, die geveinsde macho cultuur.
Open er een topic over zou ik zeggen.

Die macho cultuur is niet echt defensie breed. Bij bepaalde eenheden (lees infanterie e.d.) vind je dit veel meer dan bijvoorbeeld bij de genie. Maar het is een feit dat er redelijk veel ik-heb-de-school-niet-afgemaakt-en-rij-golf-en-draag-een-petje-en-oorbel figuren zijn.
pi_60593413
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:50 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen.

Die macho cultuur is niet echt defensie breed. Bij bepaalde eenheden (lees infanterie e.d.) vind je dit veel meer dan bijvoorbeeld bij de genie. Maar het is een feit dat er redelijk veel ik-heb-de-school-niet-afgemaakt-en-rij-golf-en-draag-een-petje-en-oorbel figuren zijn.
Is ook zo, het verschilt ook per onderdeel, etc.

Maar men wil het wel graag uitdragen. Begrijpelijk, maar wat mij betreft niet zondermeer acceptabel voor een instantie die met belastinggeld wordt betaald.

Zeker niet als je op die manier in de media naar buiten wil treden.

Oftewel: dat uniform, dat betalen die homo's ook.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:07:21 #45
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60593543
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Is ook zo, het verschilt ook per onderdeel, etc.

Maar men wil het wel graag uitdragen. Begrijpelijk, maar wat mij betreft niet zondermeer acceptabel voor een instantie die met belastinggeld wordt betaald.

Zeker niet als je op die manier in de media naar buiten wil treden.

Oftewel: dat uniform, dat betalen die homo's ook.
Zeker, maar het ligt aan de homo (de niet uit de kast gekomen) die zijn volgens mij bang om vervelende reactie's te krijgen terwijl het in praktijk ontzettend mee valt. Ik heb zoiets of je nu wit, zwart, geel homo lesbie bent, je bent een collega en we helpen mekaar in geval van nood.

Er zullen ongetwijfeld meer homo's zijn binnen defensie maar die houden dat graag voor hun zelf. En dat is jammer.
pi_60593730
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:07 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Zeker, maar het ligt aan de homo (de niet uit de kast gekomen) die zijn volgens mij bang om vervelende reactie's te krijgen terwijl het in praktijk ontzettend mee valt. Ik heb zoiets of je nu wit, zwart, geel homo lesbie bent, je bent een collega en we helpen mekaar in geval van nood.

Er zullen ongetwijfeld meer homo's zijn binnen defensie maar die houden dat graag voor hun zelf. En dat is jammer.
Nou ja, net zei je nog iets wat me anders deed vermoeden, maar okee

Overigens was homofilie bij de oude Grieken een bindmiddel binnen het defensie apparaat - althans, als we de verhalen mogen geloven.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:21:20 #47
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60593790
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:18 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou ja, net zei je nog iets wat me anders deed vermoeden, maar okee

Overigens was homofilie bij de oude Grieken een bindmiddel binnen het defensie apparaat - althans, als we de verhalen mogen geloven.
Sorry voor de verwarring, het bindmiddel van 2008 is bier .
pi_60593873
Militairen zitten tegenwoordig toch gewoon aan de coke ?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 09:28:11 #49
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_60593925
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:25 schreef DennisMoore het volgende:
Militairen zitten tegenwoordig toch gewoon aan de coke ?
Yeah right.

Ik denk dat je nederland verwart met een land waar ze dat wel doen.
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 15:38:55 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60602237
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 07:18 schreef DennisMoore het volgende:

dat is bij hetero dating sites niet anders ... het is alleen naar het schijnt niet altijd even correct
als je zegt dat je militair bent spreekt het nu eenmaal meer tot de verbeelding dan als je boekhouder bent bij pennenlikker bv ik las laatst een verhaal van iemand die zijn vrouw moest uitleggen dat hij niet wist hoe zijn foto (in Irak) op een datingsite terecht was gekomen, hij kreeg overigens geen antwoord wat mevrouw nu eigenlijk op die site deed

maar goed, mijn probleem is dat het niet zoveel met defensie te maken heeft. Ja je maakt een statement 'wij hebben ook homows'. Dat is ten eerste nodig want als ik internationaal kijk hoe men ermee omgaat (don't ask don't tell in Amerika bv) dan krijg ik toch de indruk dat het internationaal in elk geval in de krijgsmacht nog niet helemaal geaccepteerd werd ... ook de reacties vorige keer van de internationale collega's waren niet van de lucht, daar kwam Nederland weer met zijn halve zachte krijgsmacht vol blowende homo's etc. dan vind ik het geweldig dat Nederland hier wederom het voortouw neemt
Ten tweede is het ook nuttig want er zullen ongetwijfeld geschikte mensen rondlopen die het om hun geaardheid toch maar niet doen en zeker met het personeelstekort is dat gewoon zonde

maar de manier waarop het gebeurt vind ik niet goed, als ik naar die foto's van die politieboot kijk dan zie ik geen boot vol homo's maar een politieboot die een patrouille draait tijdens de gayparade met een aantal verveelde agenten erop die ergens het kortste strootje hebben getrokken, een grote mond hebben gegeven of het verkeerde meisje hebben gesext ... de boodschap komt gewoon niet over.
nu kan ik even geen foto's vinden van hoe dat er vorig jaar aan toe ging met die deelnemde militairen maar met de stasdef erbij kunnen dat ook geen vrolijke koppen geweest zijn
dan hoeft het wat mij betreft niet en links en rechts op de verschillende bootjes een uniform vind ik persoonlijk gewoon geen stijl hebben dan snap ik dat verbod ook nog wel want het uniform staat wel ergens voor en niet voor je geaardheid

Dan moet je het goed aanpakken en een landingsboot van het korpsmariniers volzetten vol alcoholvrij bier drinkende militairen die het met een waterkanon een beetje mensen nat staan te spuiten (met de .50 over de hoofden schieten zal wel niet kunnen ) daarnaast bv met rubberbootjes die andere schepen boarden en gordon in de boeien slaan (zal die ook niet zo'n problemen mee hebben) en ook ergens een standje voor text en uitleg (en werving ) dan zou ik voor zijn want dat hele gay pride gebeuren komt mij toch over als een beetje op een ludieke wijze een probleem aan te kaarten en niet gewoon zoals de politie dit jaar om aanwezig te zijn.

het is net zoiets als dat domme defensie raceteam ... ja goede PR met twee leuke dames in de auto maar met defensie heeft het verder niets te maken dan moet je een paar legervoertuigen pimpen en met parijs-dakar meedoen

heel verhaal en ik weet niet echt of ik een punt heb gemaakt maar dat komt misschien later nog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')